صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

مجله ماشین

  • دانلود
  • حجم: 15.65 مگابایت
  • منبع:4downloads
  • رمز: www.4downloads.ir

ترون

رویایی که تحقق یافت


فیلم سینمایی Tron که چند سال پیش اکران شد، از نظر طراحی بسیار حائز اهمیت بود. تا جایی که حتی ساعت و خودرو Tron نیز توسط طراحان مستقل طراحی شد. موتورسیکلت Tron، سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری تمایل به خرید آن داشتند اما این موتورسیکلت به تولید نرسید تا اینکه هفته گذشته مهندسان شرکت Parker Brothers Choppers، یک نمونه واقعی از آن را ساختند که می‌تواند حرکت کند!

طراحی این موتورسیکلت تقریباً هیچ تفاوتی با نمونه بکار رفته در فیلم ندارد. حتی چراغ‌های نواری نیز دقیقاً مشابه نمونه اصلی بر روی بدنه نقش بسته است. پیشرانه به کار رفته برای آن از باتری لیتیوم یون تشکیل شده که موتور الکتریکی به قدرت 96 ولت را تغذیه می‌کنند. این موتورسیکلت حتی مراحل تست و آزمایش را در خیابان‌های شهری با موفقیت پشت‌سر گذاشته است. جالب آنکه سازندگان این موتورسیکلت، آن را برای فروش نساخته‌اند بلکه قصد دارند طی یک قرعه‌کشی، آن را به یک طرفدار خوش شانس اهدا کنند و خوش به سعادت آن شخصی که چنین رویایی را بدون پرداخت حتی یک دلار، سوار خواهد شد!

مجله ایران خودرو

                           

                                                                                     
شماره 249                                                                           شماره 250
دریافت                                                                                    دریافت

                                                                                

پرونده‌ای برای موسسه تست‌های امنیتی Euro NCAP

پرونده‌ای برای موسسه تست‌های امنیتی Euro NCAP


پرونده‌ای برای موسسه تست‌های امنیتی Euro NCAP

برای خوندن روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب ...

فراری طلاپوش

فراری طلاپوش



  برای برخی از ثروتمندان که به اندازه کافی ثروت دارند تا یک کشور کوچک را اداره کنند، فقط یک فراری یا بوگاتی آنها را راضی نگاه نمی‌دارد. البته که فراری و دیگر سوپراسپرت‌ها به تنهایی خودروهایی خاص و منحصر‌به‌فرد هستند اما چنین افرادی نمی‌خواهند فراری‌شان با سایر فراری‌ها یک شکل باشد. از این رو آنها را در طلا غرق می‌کنند. یکی از نامداران عرب دوبی، هفته گذشته با فراری طلاپوش خود پا به خیابان‌ها گذاشت. مدت‌ها پیش برای این فراری لباسی از طلا توسط مالک سفارش داده شده بود اما از آنجایی که به ندرت در خیابان‌ها دیده می‌شود، مشاهده آن افتخاری است که نصیب هر کسی نمی‌شود! این فراری مدل 599 فیورانو با روکش طلا، دارای کیت بدنه هامان نیز بوده است. قدرت پیشرانه آن با اندکی تغییرات به 673 اسب‌بخار افزایش یافته است.

این فراری طلاپوش که در هتل جمیرا لندن مشاهده شده بود، توسط یک دستگاه رولزرویس فانتوم دراپ هد کوپه منصوری Bel Air همراهی می‌شد. حال این سؤال پیش می‌آید که مالک این فراری طلاپوش، برای تمیز کردن خودرو خود به کارواش می‌رود یا جواهر‌سازی برای جلا‌ دادنش!

BENZ برتر است یا BMW؟ مساله این است

BENZ برتر است یا BMW؟ مساله این است



ادامه مطلب ...