صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

کنترل کشش ptm

کنترل کشش پورشه (پانامرا)

سیستم مدیریت کشش پورشه (Porsche Traction management) یا به اختصار PTM یک آپشن استاندارد در مدل های پانامرا، کاین و 911 توربو است، در حقیقت کار PTM درگیر کردن تمامی 4 چرخ با یک نقشه پیچیده الکترونیکی همچنین با کنترل کلاچ چند صفحه ای و با کمک سیستم ترمز اتوماتیک دیفرانسیل (ABD) و سیستم جلوگیری از سر خوردن (ASR) است.

porsche panamera turbo s

بدین صورت که کلاچ چند صفحه ای نیروی گیرباکس را به صورت همیشگی بین اکسل های جلو و عقب توزیع می کند. این عمل با کمک یک سیستم مونیتورینگ پیوسته در هر لحظه موقعیت رانندگی را به نمایش می کشد به طوری که سیستم الکترونیکی پورشه واکنش ها را در هر لحظه و در هر موقعیت به طور جداگانه در جهت های طولی و عرضی و همچنین میزان چسبندگی چرخ ها به جاده را تحلیل می کند.

در این بین اگر هشدار یا تهدیدی در چرخ های عقب (مثلا چرخش به دور خود) دریافت شود یک نسبت بزرگ از نیرو به چرخ های جلو وارد می شود، این عمل به کمک سیستم مدیریت کلاچ چند صفحه ای انجام می پذیرد به طوری که در هنگام دور زدن این سیستم به طور جداگانه نیرویی را به چرخ های جلو وارد میکند که مانع سر خوردن ماشین و در نهایت پایداری کامل در دور زدن ها می شود.

Porsche Traction Management PTM

در این راه PTM با کمک PSM (توضیح در نوشته های بعدی) باعث بهبود کارایی ترمزها و توزیع نیروی دقیق و همچنین رانندگی بهتر در شرایطی که امکان سر خوردن ماشین وجود دارد، می شود.

ایربگ وسط

اولین ایربگ جلو وسط  جهان معرفی شد

جنرال موتورز اولین ایربگ کنسول/ وسط (یا بگفته کارشناسان جلو/وسط) جهان را معرفی نمود . . . .

این ایربگ که در قسمت جانبی صندلی راننده قرار گرفته، وظیفه به حداقل رساندن صدمات وارد به سرنشینان جلویی را دارد.

به گفته آقای « جی کنت » – مدیر اجرایی پروژه‌های ایمنی خودروها – این ایربگ از سال آینده و ابتدا بر روی مدل‌های « بیوک Enclave » ، « شورولت Traverse» و « جی.ام.سی Acadia » قرار خواهد گرفت.

ماشن های رادیو کنترلی rc

کورس دیدنی ماشین های رادیو کنترلی [ویدئو]

بدون اغراق این ویدئو که توسط گروه آمریکایی Rob & Big تهیه شده، یکی از بهترین کلیپ هایی است که ماشین های رادیو کنترلی در آن خودنمایی می کنند؛ این کورس خیابانی با چند ماشین R/C شامل فورد موستانگ، نیسان GT-R، پورشه 911 و فورد F-150 آغاز می شود و همچون تعقیب و گریزهای نیدفورد اسپید با آمدن چند شورولت کوروت پلیس ماجرا به قسمت جذاب خود می رسد  . . . .

دوکاتی 848 2012

جنگنده خیابانی دوکاتی 848

هیجان و خشونت را می توانید به وضوح در این جنگجوی خیابانی با وزن خالص 169 کیلوگرم  با عضلات برآمده  و در لباس مشکی یا قرمز یا زرد مشاهده نمایید. دوکاتی در این موتورسیکلت جدید خود، هنر و تکنولوژی را در هم آمیخته است.....

DUCATI STREETFIGHTER 848 2012

DUCATI STREETFIGHTER 848 2012

DUCATI STREETFIGHTER 848 2012

این موتورسیکلت ایتالیایی طبق سنت کارخانه با رنگ پایه قرمز ارائه می شود و البته رنگ زرد آن نیز مخصوصا در تاریکی بسیار پر ابهت بنظر می رسد. در حالیکه مدلهای با قاب سیاه رنگ مرموز و پرخاشگر و وحشی تر بنظر می آیند.

DUCATI STREETFIGHTER 848 2012

ادامه مطلب ...

آخرالزمان

هیوندای ومحصولی برای آخرالزمان

هنگامی که جهان به پایان خود نزدیک می شود و زامبی ها همه جا حضور دارند شما برای محافظت از خود نیاز به یک وسیله نقلیه مجهز داریدو.....

Hyundai Elantra Coupe Zombie Survival Machine

Hyundai Elantra Coupe Zombie Survival Machine

Hyundai Elantra Coupe Zombie Survival Machine

ادامه مطلب ...

کیا کوریس k9

کیا کوریس k9

کیا تصمیم گرفت تا گرانترین مدل و پرچمدار خودروهای این کمپانی را با نام کوریس (Quoris) که ترکیبی از عبارتهای انگلیسی هسته (core) و کیفیت (quality) می باشد  و بیانگر استحکام، لوکس بودن و تکنولوژی بالا در یک ساختار هماهنگ مثل گروه کر (chorus) است، به بازارهای جهانی عرضه کند.  البته این خودرو همچنان در کره با نام K9 عرضه خواهد شد.

کیا کوریس K9

این سدان لوکس دیفرانسیل عقب با طول 5.09 متر در مدل پایه از موتور V6 لامبدا با حجم 3.8 لیتر و توان 285 اسب بخار تغذیه می شود. اما یک موتور تقویت شده GDI با توان 330 اسب بخار نیز برای آن قابل انتخاب خواهد بود. کیا کوریس با هیوندای سنتینیال در پلتفرم مشترک خواهد بود و اواخر امسال بعنوان مدل 2013 فروش بین المللی آن آغاز خواهد شد.

Kia Quoris 2013 K9

جیمز باند

حراج خودروی جیمز باند

در مراسم پنجاهمین سال ساخت اولین فیلم جیمز باند، چندین وسیله مورد استفاده در فیلمهای جیمز باند به حراج گذاشته خواهد شد از جمله آستون مارتین DBS v12 جیمز باند که حداقل قیمتش در حدود 160 هزار دلار خواهد بود....

آستون مارتین DBS در فیلم quantum of solace

ادامه مطلب ...

منصوری mansory

آخرین شاهکار منصوری

منصوری  آخرین شاهکار خود را براساس مرسدس بنز سی کلاس کوپه معرفی کرد .

Mercedes C-Class Coupe by Mansory

منصوری برای این محصول دو کیت بدنه ارائه می دهد ، بطوریکه کیت اول شامل سپر و رکاب های جانبی اصلاح شده ، دیفیوزر عقب و جلو پنجره مشبک از فیبرکربن می باشد و کیت دوم شامل تمام موارد ذکر شده برای کیت قبلی بعلاوه ی گلگیرهای گسترده ی جلو و عقب می باشد . خریداران همچنین می توانند یک اسپویلر لبه ای برای جلو و انواع لوازم جانبی از فیبرکربن را برای این محصول سفارش دهند .در فضای کابین هم شاهد هنرمایی منصوری با فیبرکربن هستیم . پدال های شیفت ، فرمان و داشبورد همگی از جنس فیبرکربن هستند . علاوه براین امکان سفارش مواردی مانند روکش چرم ، پدال های آلومینیومی ، تشک کف دوزی شده و ورقه های نورانی در آستانه ی نیز برای مشتریان فراهم است . 

  

  

بستورن b50

رونمایی از بستورن b50

گروه بهمن از مهر ماه سال 91 مونتاژ خودروهای سدان بستورن (Besturn B50) را آغاز خواهد کرد. سدانهای بستورن از سال 2006 بر اساس پلتفرم مزداهای قدیمی و در کلاس اندازه متوسط توسط فاو موتور چین ساخته می شوند. مدل B50 بر اساس مزدا 6 قدیم و در سال 2009 معرفی شد. اما قسمتهای فنی آن از فولکس واگن جتا دریافت گردیده اند. حتی در چین این خودرو بنام فولکس واگن بستورن هم شناخته می شود!

faw besturn b50 2012

faw besturn b50 2012

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری SOHC با 8 سوپاپ می تواند 102 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نشان از تکنولوژی قدیمی این موتور دارد. مصرف سوخت متوسط این خودرو 7.5 لیتر برای نوع گیربکس دستی و 8.2 لیتر برای نوع گیربکس اتوماتیک است. جالب اینکه این موتور فاقد استانداردهای آلودگی یورو 4 است و باید دید که گروه بهمن برای این مساله چه تمهیدی اندیشیده است.

اولین فیس لیفت های بستورن بی 50 در سال 2011 با تغییرات در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو صورت گرفت و لوگوی فاو دوباره روی آن قرار داده شد. نصب 4 کیسه ایمنی هوا یا ایربگ هم یکی از مزایای ایمنی این خودرو است.قیمت بستورن B50 در چین بین 92 هزار تا 125 هزار یوان (14 تا 19 هزار دلار) است . در ایران سدان B50 در دو مدل گیربکس 5 سرعته دستی با قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون و 6 سرعته دنده اتومات با قیمتی بین 30 تا 35 میلیون تومان عرضه خواهند شد.شرکت فاو با ساخت بیش از 2.3 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته و دارا بودن بیش از 132 هزار پرسنل توانسته در بین چهار خودروساز اول چین جای بگیرد. منبع سایت پدال

میتسوبیشی اوتلندر phev

میتسوبیشی اوتلندر phev اولین 2دیفرانسیل الکتریکی

میتسوبیشی قرار است از خودروی اوت لندر پلاگین هایبرید خود در نمایشگاه خودروی پاریس بعنوان اولین اتومبیل دو دیفرانسیل دائمی الکتریکی جهان، پرده بردارد.

outlander plug-in hybrid

outlander plug-in hybrid Electric Vehicle (PHEV)

این خودرو بر اساس اتوموبیل مفهومی PX-MiEV II ساخته می شود. یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی، یکی در جلو و دیگری در عقب، وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارند. راننده این خودرو می تواند از انرژی الکتریکی خالص به تنهایی استفاده کند. یا در حالت سری که موتور بنزینی باتری ها را شارژ می کند و موتور های الکتریکی خودرو را می رانند و یا حالت موازی که موتورهای الکتریکی و موتور بنزینی با کمک یکدیگر، نیروی مورد نیاز برای حرکت را تامین می کنند، برای پیشرانه استفاده کند.

Mitsubishi outlander 2012

Mitsubishi outlander 2012

جزئیاتی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما مصرف سوخت آن 1.7 لیتر در صد کیلومتر پیش بینی شده است. میزان برد 800 کیلومتر و میزان CO2 تولیدی هم تنها 50 گرم اعلام شده است. برخلاف خودروهای هایبریدی تویوتا و هوندا، این SUV بصورت 4WD دائمی، نخستین خودرو از این نوعبا تولید انبوه در جهان خواهد بود.فروش میتسوبیشی اوتلندر در پاییز در اروپا آغاز می شود اما عرضه مدل هایبریدی به سال آینده موکول شده است.

دومین فیس لیفت مزداcx9

دومین فیس لیفت مزداcx9

مزدا با انتشار نخستین تصاویر از فیس لیفت جدید CX-9 که به عنوان مدل 2013 شناخته می شود، از نخستین جزییات این خودرو نیز پرده برداشت؛ مزدا برای بازار استرالیا که زودتر از همه مهمان این خودرو خواهد بود، یک پیشرانه 3.7 لیتری V6 (همچون گذشته) درنظر گرفته است . . .

2013 Mazda CX-9

همانگونه که از ظاهر این شاسی بلند ژاپنی مشخص است، دیگر خبری از فاکتورهای طراحی مدل های سابق CX-9 نیست چرا که در ساخت آن از زبان طراحی مزداهای جدید که از آن با نام KODO یاد می شود، استفاده شده؛ المان هایی همچون چراغ های کشیده و باریک جلو، جلوپنجره ای جدید و خطوط تیز اطراف مه شکن ها دلیلی بر این ادعا هستندمدل های 2013 مزدا CX-9 با سه ردیف صندلی، آماده پذیرایی از هفت سرنشین هستند که با افزوده شدن سیستم های جدیدی مثل هشدار دهنده تغییر لاین، هشدار دهنده برخورد از جلو و همچنین با به روز رسانی سیستم های دیگری مانند تشخیص صدا و راهیابی، هم امنیت و هم آسایش بیشتری را برای آنان فراهم می کند. جزییات بیشتر این خودرو در اواسط آبان ماه 91 و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی استرالیا اعلام خواهد شد.

کلیو 2013rs

نسخه جدید از کلیو به قیمت پایه 10200 یورو را وارد بازار رومانی کرد.
خودروی کلیوی جدید که طرح کلی اش را از مدل مفهومی dezire الهام گرفت ، جزء اولین محصولات رنو است که با سبک جدید طراحی این شرکت عرضه شده و دارای انحناهای زیادی در بدنه اش می باشد.
در حال حاضر این نسخه از کلیو دارای دو موتور بنزینی و یک موتور دیزل می باشد.
موتورهای بنزینی این خودرو شامل 1.2 لیتر 16v به توان 75 اسب بخار و 5.9 لیتر سه سیلندر tce90 می باشد.
نسخه دیزل این خودرو نیز 75 تا 90 اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوخت آن تنها 3.3 لیتر در هر صد کیلومتر است ، از دیگر ویژگی های نسخه استاندارد این خودرو میتوان به نصب سامانه استارت / استاپ خط پایایی خودرو و سامانه کمکی در جاده های شیب دار ، سویچ کارتی و چراغ های led اشاره کرد.

سقف تلسکوپی خودرو

اولین سقف تلسکوپی خودرو

باز شدن سقف خودروهای کانورتیبل و رودستر توسط دست یا نیروی الکتریکی انجام می شود. سالها قبل تنها سقفهای برزنتی و چرمی برای چنین خودروهایی در نظر گرفته می شد. اما با انقلابی که مرسدس SLK بپا کرد و سقفهای فلزی باز شو را به نمایش گذاشت، خودروهای روباز با سقف بازشوی مقاوم و سخت نیز مورد توجه سازندگان قرار گرفتند.

Savage Rivale RTMP telescopic roof system

ایده سقف تلسکوپی بازشو نیز تقریبا شبیه همین هاردتاپهای الکتریکی است. در این روش چند پانل که به دو محور تلسکوپی متصل شده اند می توانند روی هم جمع شده و در داخل صندوق عقب قرار گیرند.

طراح این سیستم یک انیمیشن از کارکرد این سقف را منتشر کرده است. متاسفانه عیب ویژه سقفهای بازشوی سخت که از بین رفتن فضای بار صندوق عقب در حالت باز بودن سقف است در این طرح نیز مشاهده می شود.

نینجا zx_10r

نوبت به موتورها رسید

نوبت به موتورها رسید
: در ادامه سریال فراخوانی خودروها این بار نوبت به موتورسیکلت‌ها رسید. هفته گذشته شرکت کاوازاکی ژاپن فراخوانی را برای بازدید و رفع عیب صادر کرد. در این فراخوان مالکان موتورسیکلت مدل نینجا ZX-10R باید به تعمیرگاه مراجعه کنند. این فراخوان مدل‌های 2011 و 2012 را شامل می‌شود که به این ترتیب بیشتر از 4 هزار دستگاه کاوازاکی فراخوانده شده‌اند. این فراخوان به دلیل نشت روغن از پمپ روغن این موتورسیکلت‌ها صورت گرفته است. براساس این اطلاعیه هزینه تعمیر احتمالی رایگان است.

حراج موتور سیکلت اختصاصی وین رونی برای خیریه

حراج موتور سیکلت اختصاصی وین رونی برای خیریه

موتورسیکلت سفارشی وین رونی، مهاجم منچستر و تیم ملی انگلیس، با قیمت پایه 89 هزار دلار به حراج گذاشته شد. این موتورسیکلت ویژه بصورت سفارشی توسط  Lauge Jensen و با طراحی خود رونی در دانمارک ساخته شده است.

wayne rooney designed motorbike

عدد 10 که شماره این بازیکن نیز می باشد در بالای باک بنزین نقش بسته و خود رونی آن را امضا کرده است. همچنین طراحی گرافیکی تصویر این بازیکن روی گلگیر عقب و همچنین 21 الماس سیاه و یک الماس سفید در تزئین آن به چشم می خورند. با اینحال از مشخصات فنی این موتورسیکلت چیزی منتشر نشده است.


موتورسیکلت رونی در سایت حراجی Ebay و برای مقاصد خیریه به فروش خواهد رسید. از دست دادن این موتورسیکلت برای کسی که در گاراژ شخصی خود خودروهایی نظیر ب ام و X5، مرسدس CLK، کادیلاک، آئودی TT، کرایسلر 300c، لامبورگینی گایاردو اسپایدر، پورشه 911 و … را پارک کرده و حتی برای هدیه تولدش از سوی نامزدش یک آستون مارتین دریافت می کند، ضایعه جبران ناپذیری نیست!

پورشه کاین توربو S 2013 [ویدئو]

پورشه کاین توربو S 2013 [ویدئو]

دومین نسل خانواده پورشه کاین هم اکنون عضو جدیدی به خود می بیند؛ خودرویی که قدرتمندترین کاین تاریخ است: کاین توربو S . . .

2013 Porsche Cayenne Turbo S

در زیر کاپوت توربوS همان پیشرانه حجیم و قدرتمند مدل های توربو قرار گرفته که با تغییر برنامه ریزی ECU، افزایش فشار توربوها و افزایش حجم هوای ورودی به آن این موتور 4.8 لیتری V8 می تواند 550 اسب بخار قدرت به همراه 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند که اگرچه نسبت به پانامرا توربو به ترتیب 50 اسب بخار و 50 نیوتن متر بیشتر است اما نسبت به پانامرا توربوS قدرت آن 10 اسب بخار بیشتر ولی گشتاورش 50 نیوتن متر کمتر است.

شتاب صفرتاصد این خودرو 4.5 ثانیه (0.2 ثانیه سریع تر از کاین توربو) و حداکثر سرعتش به بیش از 283 کیلومتر برساعت (5.0 واحد بیشتر از کاین توربو) می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی 11.5 لیتر اعلام شده است.

پورشه بر روی کاین توربوS هم اکنون سیستم های مانند Active Suspension Management  که در کنار سیستم تعلیق بادی خودرو کار می کند، Dynamic Chassis Control که با ثابت نگه داشتن ارتفاع تعلیق بر روی هر چهار چرخ منجر به عبور پایدار و ایمن در پیچ ها می شود و همچنین سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل به همراه سیستم Torque Vectoring Plus که وظیفه تقسیم گشتاور میان چرخ ها را برعهده دارد، ازجمله امکانات استاندارد این خودرو خواهند بود.

استفاده از رنگ مشکی براق در ورودی هوای جلو، لنز چرغ ها و همچنین قسمت پایینی آینه بغل ها به همراه رینگ های 21 اینچی آلومینیومی که پیش از این در مدل های 911 توربو نیز بکار می رفت از دیگر مشخصه های کاین توربوS خواهند بود.

فروش این خودرو از ژانویه 2012 در انگلستان و آلمان آغاز خواهد شد که قیمت پایه ای آن در این دو بازار به ترتیب 107,460 پوند (حدود 172,000 دلار) و 151,702 یورو (حدود 196,000 دلار) خواهد بود.

جانشین فراری انزو

بالاخره خبرهایی از جانشین انزو منتشر شد، در نمایشگاه پاریس 2012، فراری برخی از جزئیات این سوپر اسپرت که F70 نام دارد، مانند بخشی از بدنهٔ آن را رونمایی و در معرض دید قرار داد، اما چند هفته بعد عکسی از موتور این ابر خودرو منتشر شد، از این عکس قابل فهم بود که یک موتور V12 به همراه دو موتور الکتریکی بعنوان پیشرانه هیبریدی این ماشین مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین عکس‌های منتشرشده از موتور خودرو، وجود سیستم رانش گر Hy-Kers را تایید می‌کند.

Ferrari F70 carbonfibre chassis

ادامه مطلب ...

طرز کار موتور های دیزل

طرز کار موتور های دیزل

ترجمه: شهروز ستاری ، احمد همتی

 

طرز کار موتور های دیزل

شمع گرمکن(Glow plug) :گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود .

ECM (مخفف electronic control module مدول کنترل الکترونیکی):  جعبه فلزی حاوی واحد پردازنده ی مرکزی (سی پی یو) یا کامپیوتری که اطلاعات را از کلید ها و حسگر ها (ورودیها) دریافت می کند و سپس مدار اولیه را باز و بسته می کند ؛ممکن است مدول مجزایی باشد یا یکی از کارکرد های مدول کنترل موتور یا سیستم انتقال توان باشد....

ردلف دیزل مخترع موتور های دیزل 

موتور دیزلی بالا 

موتور بنزینی پایین

به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

هاچ بک اکتیوتورر bmw

بی ام و قرار است یازده روز دیگر در نمایشگاه پاریس 2012، از خودروی کانسپت هیبریدی خود رونمایی کند. این خودرو رقیب تازه ای برای کلاس B مرسدس بنز و فولکس واگن گلف پلاس خواهد بود.
به طور کلی بی ام و در این خودرو بیشتر به نیاز های خانواده ها توجه بیشتری کرده است و محیط راحت و جاداری را در داخل خودرو ایجاد کرده است. اکتیو تورر با سقف بلند بر اساس پلت فرم نسل بعدی مینی ساخته خواهد شد. بی ام و می گوید هر سال بازار خودروهای لوکس کوچک حدود 5 درصد رشد می کند و این خودرو باعث می شود که حضوری پر رنگ تر در این عرصه داشته باشیم....

هاچ بک سنت شکن ب ام و اکتیو تورر

نادر فقیه زاده طراح ایرانی bmw

نادر فقیه زاده طراح ایرانی bmw

در ابتدا باید بگویم که بسیار تأسف برانگیز است که وقتی مجلات معتبر ایرانی از bmw سری 6 جدید و سری 7 مطلب مینویسند, هیچ اشاره ای به طراح ایرانی آن نمیکنند. این در حالی است که مجله ای معتبر مثل motortrend از نادر فقیه زاده بعنوان یک طراح مبتکر ایرانی یاد میکند! به هر حال امیدواریم نام ایران و ایرانی همیشه بدرخشد…

ادامه مطلب ...

تیونینگ SL55

رنگ زرد مات برای بنز SL55

۲۰ مهر ۱۳۹۱

کمپانی Fostla که کارش تیونینگ نیست! حوزه فعالیت او بیشتر در تغییرات ظاهری خودروهاست و علاقه اش به استفاده از رنگ های روکش هم حدواندازه ای ندارد . . . .

Mercedes-Benz SL 55 AMG Liquid Gold by fostla

Gold Liquid نام این پروژه است که به خاطر رنگ متالیک مات بدنه بوده؛ خودرو موردنظر نیز مرسدس SL55 AMG مدل 2009 میلادی است. کیت بدنه متعلق به Prior Design است که شامل گلگیرهای عضلانی، رکاب ها و سپرهای جلو و عقب جدید می شود. رینگ های جلویی خودرو 10.5×20 و رینگ های عقب 12.5×20 اینچی هستند که به ترتیب با تایرهای 265 و 325 میلیمتری همراه شده اند.

به جز کاهش ارتفاع، تغییرات دیگری که توسط Fostla در این SL ایجاد شده عبارتند از: جلوپنجره دیفیوزر و خروجی های اگزوز با رنگ مشکی براق، رینگ هایی به رنگ زرد با حاشیه های مشکی و نهایتا دودی شدن 5% شیشه ها و چراغ های جلو.پکیج کامل این مرسدس بنز که پیشرانه 5.5 لیتری V8 دست کاری شده تا بتواند 548 اسب بخار قدرت داشته باشد (50 اسب بیشتر از مدل استاندارد) هم اکنون 30,000 یورو (حدود 38,500 دلار) قیمت دارد.

SLS AMG GT3 جدید به زودی پا به پیست خواهد گذاشت

SLS AMG GT3 جدید به زودی پا به پیست خواهد گذاشت

۱۸ مهر ۱۳۹۱

         مرسدس به عنوان چهل و پنجمین سالگرد تولید SLS AMG Gt3، نسخهٔ جدید و مخصوص این خودرو را رونمایی کرد، این خبر خوشی است برای علاقه مندان به مسابقات اتومبیل رانی تا رقابت بین این خودرو های جدید را تماشا کنند...       به ادامه مطلب بروید

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 45th Anniversary

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 45th Anniversary

ادامه مطلب ...

SLS GT کیخرر

SLS GT ؛ شبح سیاه کیشر!

۲۲ مهر ۱۳۹۱

پکیج تیونر آلمانی کیشر که Supercharged GT نام گرفته به محض ورودش سروصدای زیادی باخود داشت چرا که برخی شایعات می گفت که برپایه مدل های جدید SLS GT ارتقا یافته است ولی کیشر با تکذیب این موضوع، این محصول را نسخه ارتقا یافته ای از SLS AMG های استاندارد دانست . . .

Kicherer Supercharged Gt


ادامه مطلب ...

سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها

پس از آنکه فنآوری بکارگیری چندسوپاپ برروی موتورها به عنوان یک سازوکار استاندارد درآمد، زمانبندی متغیر سوپاپها قدم بعدی برای بهبود عملکرد حاصل از موتورها انتخاب شد؛ آنهم نه فقط برای افزایش قدرت و گشتاور. همانطوریکه میدانید زمانبندی تنفس و تخلیه توسط شکل و زاویه قرارگیری بادامکها تنظیم میشود...

ادامه مطلب ...

راهکار افزایش ایمنی راه ها

سلام دوستان ما انسان ها همواره تلاش میکنیم تا پیشرفت کنیم واین پیشرفت رو در تمامی ابعاد زندگی بکار ببریم یکی از این پیشرفت ها به روز رسانی وبالا بردن سطح کیفی جاده ها وایمنی خودرو هاست است استاندارد بودن هریک از این موارد میتواند باعث بالا رفتن ایمنی وحفظ جان اشخاص شود البته بالا رفتن سطح کیفی آموزش رانندگان برای گرفتن گواهینامه بیشترین تاثیر را دارد در صورتی که هریک از این موارد مثلا راننده قوانین را رعایت نکند یا جاده ناهموار ودارای کمترین اصطکاک با خودرو را داشته باشد یا خودرو دارای کمترین استاندارد های دنیا باشد میتواند منجر به حادثه های جبران ناپذیری شود چه بسا اینکه ما شاهد بروز این گونه حوادث هستیم به امید روزی که تمامی جاده ها وخودرو های دارای بیشترین ایمنی وبالا ترین استاندارد ها بوده ودیگر شاهد حوادثی که امروزه شاهد آن هستیم نباشیم .با تشکر www.madmotors.blogsky.comمادموتورز




استفاده از این مطلب باذکر منبع مجاز است

کانسپتی دیگر از آلفارومئو

کانسپتی دیگر از آلفارومئو

کانسپتی دیگر از آلفارومئو
دنیای‌خودرو: چندی پیش شاهد معرفی یک مفهومی با نام Anadi از سوی آلفا بودیم. حالا هم که نمونه‌ای دیگر با نام 12C GTS رونمایی شده است. به نظر می‌رسد تیم طراحی آلفا رومئو تحول اساسی کرده است. دلیل اصلی‌اش همکاری موسسه Ugur Sahin است. موسسه ای که مفهومی‌هایی همچون شورولت کوروت Mallet و آستون‌مارتین Gauntlet را در کارنامه خود دارد. به نظر می‌رسد آلفارومئو ایتالیا فکر عرضه یک محصول اسپرت را در سر می‌پروراند.

معجزه رول کیج

معجزه رول کیج

معجزه رول کیج
 مسابقات جاده کوهستانی پایکزپیک هیل که هفته گذشته پس از پنج روز به پایان رسید با یک حادثه بزرگ همراه بود. در جریان این مسابقه خودرو جرمی فولی از کنترل خارج شده و از دره به پایین پرتاب شد. ارتفاع این سقوط 100 فوت یعنی چیزی در حدود 30 متر ذکر شده است. این تصویر به خوبی عمق حادثه را نشان می‌دهد. با این حال برخلاف ارتفاع زیاد سقوط راننده بدون هیچ آسیبی از خودرو خارج شد. کارشناسان تنها دلیل این موضوع را رول کیج استاندارد خودرو و داشتن کمربند ایمنی کامل ذکر کرده‌اند.

 

موتور ضد قفل!

موتور ضد قفل!

موتور ضد قفل!
: در حالی که هنوز برخی از خودروسازان ترمز ABS را به عنوان یک آپشن برای خودروهای تولیدی خود در نظر گرفته و به چشم یک امکانات اضافی به آن نگاه می‌کنند، شرکت موتورسیکلت‌سازی ب‌ام‌و اعلام کرد از این پس تمامی موتورسیکلت‌های تولیدی این شرکت از سبک تا سنگین با ترمز ABS به فروش خواهند رسید. نکته جالب اینکه ب‌ام‌و برای امسال قیمت موتورسیکلت‌های جدید همراه با ABS را افزایش نداده است. این موضوع می‌تواند یک برتری مهم برای ب‌ام‌و در برابر رقبا باشد.

سمند nx7

ایران خودرو در شرایطی قرار است سال آینده مدلی جدید از سمند را رونمایی و عرضه کند که ظاهرا این محصول تفاوت زیادی با سمندهای فعلی داشته و از اساس، متفاوت است.

این سمند جدید که «NX7» نام دارد، از موتور EF7 بهره می برد و ایران خودرو قرار است این محصول را، هم به صورت پایه گازسوز و هم بنزین سوز تولید و عرضه کند. هرچند حجم موتور NX7، کمتر از سمندهای فعلی بوده و 1700 سی سی است، اما ظاهرا توان اسب بخار آن تفاوتی با آنها ندارد.ایران خودرو حتی قرار است در آینده موتور توربوشارژ EF7 را نیز روی NX7 نصب کند که در این صورت قدرت موتور آن به 150 اسب بخار خواهد رسید.
این موضوع البته در شرایطی است که به گفته ایران خودرویی ها، مصرف سوخت موتورهای EF7 در مقایسه با موتورهای TU5، کمی بیشتر بوده و به بالای شش لیتر در سیکل اتوبان می رسد.نکته بسیار مهم در مورد سمند NX7، قیمت این خودرو است، به نحوی که بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود 21 میلیون تومان روانه بازار کنند.البته این قیمت هنوز نهایی نشده و ممکن است در زمان عرضه NX7، تغییر کرده و بالا و پایین شود.این در شرایطی است که به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، NX7 به کلی با سمندهای فعلی متفاوت است و تریم های داخلی و خارجی آن کاملا با سمندهای حاضر این شرکت فرق می کند.سمند جدید طی شش ماه آینده رونمایی می شود و احتمالا نیمه دوم سال 90 روانه بازار خواهد شد.هم اکنون، سمند به عنوان اولین محصول ملی صنعت خودرو ایران، در سه مدل LX، سورن و سریر به تولید می رسد.

شما فکر میکنید این محصول واقعا چیز متفاوتی خواهد بود؟ یا تنها یک سمند دیگر با چراغها و جلوپنجره متفاوت است؟ در حالیکه پلاتفرم این خودرو هم همان پلاتفرم قدیمی 405 می باشد و از نظر فنی نیز قرار نیست چیزی به آن افزوده شود. آیا شما 21 میلیون بابت آن می دهید؟

توجه: عکسها تزئینی و از سایت phalls دریافت شده و طراح آنMoHaMaD Z می باشد.

آپدیت: سمند NX7 با نام تجاری دنا تا پایان سال 1390 به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر ازخودروی دنا

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

فورد اسکیپ

فورد - اسکیپ (Ford Escape) خودرویی است شاسی بلند (SUV) در رده خودروهای متوسط (Mid-Size) که نسل اول آن در سال 2000 وارد لیست فروش کمپانی فورد (FORD) شد. نسل جدید آن نیز در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی به نمایش در آمد که قرار است بر روی پلت فرم سی (Global C Platform) کمپانی فورد عرضه شود ،فورد - کوگا (Ford Kuga) نیز بر روی همین پلت فرم قرار دارد . سه نوع پیشرانه برای اسکیپ در نظر گرفته شده است که پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر آن قادر به تولید 171 اسب بخار (hp) نیرو می باشد. رقبای فورد - اسکیپ (Ford Escape) ، هیوندای - آی ایکس 35 (Hyundai IX35) و کیا - اسپورتیج (Kia Sportage) می باشند.             

نوع موتور4
حجم موتور2.5 (لیتر)
حداکثر قدرت171 اسب بخار در 5600دور در دقیقه
حداکثر گشتاور171 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
سوپاپ4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر x کورس پیستون-
نسبت تراکم9.7:1
گیربکس6 دنده اتوماتیک
شتاب اولیه-

fj کروزر


این خودرو علی رقم اینکه بخشهای زیادی از قطعات پلت فرم و بدنه اش از تویوتا 4runner با آن سواری خشک گرفته شده اما برعکس برادر ژاپنی اش، سواری بسیار نرمی داشته و در جاده و مناطق سنگ لاخی اصلا آزرا دهنده نیست، البته ضرباتی که به فرمان منتقل می‌کند زیاد بوده و سبب ایجاد لرزش می گردد که همین مسئله شما را مجاب می کند دائما در طول رانندگی و البته اگر هم درمناطق کوهستانی باشید با دودستتان فرمان را محکم بگیرید، البته سواری آن و کشش موتورش آنقدر به شما اعتماد به نفس می دهد که می‌توانید هرکجا که خواسته رفته و هرکاری بکنید!اگرچه نحوه حرکات خودرو درحین راندن در برخی مواقع مواج و در دماغه با کمی دایو مواجه می شود و این مسئله سبب می گردد تا چنانچه بیش از از فشار جانبی 70 صدم جی در سر پیچها اگر به آن وارد شود با از دست رفتن تعادل روبرو خواهد شد که البته به نسبت نسل اول این خودرو به مراتب بهتر شده است.همچنین بدلیل موتور V6 اما 4 لیتری 260 اسبی قدرت مانوربالایی دارید و مثل یک قوچ سرحال وقتی آنرا درحال 4L یعنی قفل نیرو در هر 4چرخ قرار داد براحتی شیب 40 درجه را اف‌جی بالا می رود ولی در تست یک شیب 50 درجه ناکام ماندیم و چرخها شروع به هرزگردی کرد که البته نباید هم از اف‌جی توقع صعود در چنین شرایطی راداشت، زیرا آنوقت هامر H2 و لندکروزر عملا پس از سال‌ها مهندسی فنی که رویشان صورت پذیرفته باید صحنه را ترک کنند!