صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

لکسس LFA

تولیدلکسوس LFA هم به پایان رسید

چند روز پیش لکسس خبر داد که تولید لکسس LFA در ژاپن به پایان رسیده است.آخرین LFA هم در 14 دسامبر در تأسیسات Motomachi چشم به خیابان‌های باز کرد اما  LFA دیگری در کار نبود…

تنها یک LFA در روز تولید می شد

شایان به ذکر است که کل تولیدات لکسس500LFA عدد بود که آخرین LFA هم با برگزاری مراسم، از کارخانه  بیرون رفت،LFA یک سوپر ماشین بی نظیر بود که لکسس را در بین رقبایش سر به زیر نکرد.

اما این پایان کار نیست،لکسس این خودرو را پایه تولیدات بعدی خود می‌داند و شایعاتی هم درباره جایگزین این خودرو وجود که طرفداران لکسس را دوباره امیدوار کرد.
شایان به ذکر است که تمام LFA ها در شهرک موتوماچی تویوتا تولید شده است.

منصوری بنتلی کانتیننتالGT

اگر شما هم مانند ما یا مثل میلیون ها ایرانی دیگر فرصت دیدن بوگاتی ویرونی که خیلی بی سروصدا در هفته اخیر به آستارا آمد و رفت را نداشتید هیچ جای نگرانی نیست! چراکه یک سوپراسپرت مشهور دیگر به گمرک آستارا آمده که البته قبل از رفتنش این بار به دام چشمان تیزبین CARCCX افتاد؛ این شما و این هم منصوری کانتیننتال جی تی . . . .

MANSORY Bentley Continental GT

سال 2010 میلادی بود که منصوری پکیج جدید خود را برای نسل اول کانتیننتال جی تی مهیا کرد؛ در کیت بدنه این خودرو که هم برای نسخه های کوپه و هم برای نسخه های کانورتیبل کانتیننتال قابل سفارش بود، مواردی مانند تغییر سپر جلو، مه شکن های جدید، استفاده از صفحات کرومی در ورودی هوای سپر جلو و همچنین در رکاب های جانبی جدید، LED مخصوص روز، اسپویلر کوچک قرار گرفته در انتهای صندوق و در آخر نیز اگزوزهای فولادی ضدزنگ با طراحی جدیدشان که تمام با کروم روکش کاری شده بود بسیار بیشتر از همه خودنمایی می کنند.

MANSORY Bentley Continental GT

رینگ های فورج کاری شده آلومینیومی نیز بصورت استاندارد با سایز 21×10.5 اینچ عرضه می شدند که تایرهای دانلوپ 285/30 بر روی آنها سوار بود. البته مشتریان می توانستند این رینگ ها را در سایزهای 20×9 اینچی (با تایرهای 275/35) و یا 22×10 اینچی (با تایرهای 295/25) و در رنگ های دیگر نیز سفارش دهند. اما برای تریم داخلی این خودرو، مشتریان منصوری می توانستند از فیبرکربن یا چرم های ناپا را سفارش دهند؛ دستگیره درب ها نیز با روکش فولادی ضدزنگ و پدال ها نیز با روکش آلومینیومی پولیش شده مزین شده بودند. همچنین فرمان خودرو با ترکیبی از چرم و چوب طبیعی روکش شده بود.

MANSORY Bentley Continental GT

پیشرانه 6.0 لیتری V12 بنتلی در نسل اول کانتیننتال جی تی قادر به تولید 552 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور بود حال آنکه در پکیج منصوری این اعداد به ترتیب به 672 اسب بخار و 780 نیوتن متر رسیده بود. شتاب صفرتاصد خودرو نیز با 0.3 ثانیه بهبود به 4.5 ثانیه رسیده بود و حداکثر سرعت این کوپه انگلیسی از 318 کیلومتر برساعت در حالت استاندارد به بیش از 327 کیلومتر برساعت افزایش یافته بود. این پکیج تنها در سال 2010 و آن هم برای 20 مشتری ساخته شده بود. همچنین گفتنی است منصوری نسخه ارتقا یافته این پکیج را در سال 2011 تنها در 24 نسخه به مشتریان ثروتمند خود عرض کرد.

  

  

  

  

  

  

شورولت سیلورادو2014

جنرال موتورز دیگر منتظر نمایشگاه دیترویت 2013 نماند، خودش دست به کار شد و نسل جدید شورولت سیلورادو به عنوان مدل 2014 که باهمان پلتفرم، همان امکانات استاندارد و اندکی تغییر چهره در برخی بازارهای خاورمیانه و حتی در خود آمریکای شمالی نیز تحت برند جمس Sierra به فروش می رسد را معرفی نمود . . .

2014 Chevrolet Silverado

جنرال موتورز نسل سوم سیلواردو را “قوی ترین، چالاک ترین و به لحاظ کارایی تواناترین” پیک اپ سنگین وزن تاریخ کمپانی معرفی کرده است. نسل جدید با آنکه طراحی محافظه کارانه ایی دارد اما به راحتی با نسل پیشین آن قابل تمایز است؛ کافی است خوب به چراغ های جدید و بزرگتر جلو دقت کنید که اطراف آن و همچنین جلوپنجره بزرگش را صفحات آلومینیومی احاطه کرده اند. سایر تغییرات اعمالی را می توان در گلگیرهای بزرگتر، رینگ هایی که در سایز 17 تا 20 اینچی در مدل های مختلف قابل سفارشند و نهایتا بزرگتر شدن درب های عقب برای دسترسی هرچه بهتر سرنشینان و … خلاصه نمود.

  

اما در نمای داخلی کابین تغییرات بسیار بیشتر شده اند؛ طراحی کاملا جدید داشبورد تقریبا عمودی خودرو به همراه فرمانی که این بار با صفحات روشن تزیین شده و همچنین محفظه نگهدارنده اشیا که میان صندلی های جلو قرار گرفته و در نهایت صفحه کیلومتر سیلورادو که بعلاوه شش نشانگر، شورولت یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی نیز با نام Driver Information Center درون آن تعبیه کرده، فضایی کاملا جدید را برای خریداران سیلورادو فراهم کرده اند که البته در جذاب بودن آن باید اندکی محتاطانه سخن گفت. امکانات دیگری نظیر چهار خروجی برق 12 ولت، پنج پورت USB و سیستم چندرسانه ای MyLink نیز بصورت سفارشی خواهند بود.

  

در قسمت فنی جنرال موتورز فعلا سه پیشرانه برای سیلورادوی 2014 درنظر گرفته که شامل 4.3 لیتری V6 و 5.3 لیتری V8 و 6.2 لیتری V8 خواهند بود که هنوز جزئیات آنها اعلام نشده اما با دانستن اینکه هر سه مورد از تکنولوژی EcoTec3 بهره می برند باید منتظر قدرت بیشتر به همراه مصرف سوخت کمتر آنها بود. فروش شورولت سیلورادو و جمس سیرا از اواسط سال 2013 آغاز خواهد شد.

 

فوردc-maxهیبرید

غلبه بر تویوتا

همان طور که می‌دانید طی چندین سال گذشته تویوتا پریوس بهترین و بی رقیب‌ترین خودرو هیبریدی جهان بود و به گونه ای گل سرسبد تمام هیبریدی‌ها هم به شمار می‌رفت.اما خودروسازان برجسته دست از تلاش خود بر نداشتند اگر چه بسیاری از آن‌ها شکست خوردند اما خودروسازی مانند فورد که با تمام نیرو و توانش به مقابله با این خودرو رفت چطور؟

Ford C-MAX Hybrid

بله،دیگر تویوتا پریوس رقیبی یک سرو گردن بالاتر از خودش دارد زیرا خودروهای فورد سی مکس هیبریدی و سی مکس انرژی هیبریدی الکتریکی میزان فروش بیشتری در ماه نوامبر نسبت به پریوس به ثبت رساندند.

فورد C-Max در ماه توامبر بیش از 4848 خودرو را به فروش رساند در عین حال تویوتا پریوس 4456 دستگاه را به فروش رساند و به جایگاه دوم نقل مکان کرد.این خودرو رقم تولیدات خودروهای هیبریدی فورد هم بالا برد و جمعاً به 6985 دستگاه رساند.

Ford C-MAX Hybrid

هر دو مدل این خودرو در نمایشگاه الکترونیک سال 2013 حضور خواهند یافت،این یک موفقیت دست نیافتنی برای فورد خواهد بود.

دن تروکس مدیر فروش محصولات فورد در لس‌آنجلس می‌گوید: میزان علاقه به خودرو سی مکس برجسته بوده است و ما در حال گرفتن بازخوردهای این خودرو از خریداران آن هستیم همچنین سعی داریم به کوشیم تا در نسل‌های بعد این نظرات را مد نظر قرار دهیم.

اولین مانستر تراک الکتریکی

اولین مانستر تراک الکتریکی جهان [ویدئو]

شاید باور کردنی نباشد اما بیگ فوت به تازگی نسخه الکتریکی هیولای خود را با نام #20 BIGFOOT معرفی کرده است؛ تیمی که از سال 1979 میلادی با پیشرانه های حجیمی که غالبا ساخت جنرال موتورز بود و همچنین با اتاقی های سریF فورد راهی مسابقات شد حالا کارش به جایی رسیده که بدنبال ساخت مانسترهای دوستدار محیط زیست رفته . . . !

قدرت تولیدی این خودروی الکتریکی از 36 باطری Odyssey حاصل می شود که مجموعا معادل 350 اسب بخار به همراه گشتاوری برابر 1151 نیوتن متر را در اختیار هرچهار چرخی قرار می دهد که روی اکسل های ساخت ZF سوار شده اند. رینگ های 25 اینچی تمام فولادی آن نیز در احاطه تایرهای 66 اینچی Firestone هستند.

بنز کارلسون CK65

شکاربنز کارلسون CK65 در دوبی [ویدئو]

سال 2010 میلادی بود که کارلسون با معرفی CK65 RS امید تازه ای به همه خریداران CL65 AMG داد؛ آنهایی که هنوز هم به خودروی تا دندان مسلح مرسدس بنز راضی نبودند حالا به لطف کارلسون می توانستند هم خودرویی قدرتمندتر از نسخه AMG آن و هم بدین خاطر که کارلسون تریم داخلی و خارجی آنرا کاملا به سلیقه مشتریان تغییر می داد، خودرویی خاص تر از سایر مدل های استاندارد داشته باشند؛ حالا به تازگی یکی از این CK65های گران قیمت به دوبی مال آمده . . .

درحالیکه پیشرانه 6.0 لیتری V12 مدل های استاندارد CL65 با توربوهای دوقلوی خود می توانند تا 620 اسب بخار قدرت داشته باشند، اما در پکیج تقویتی کارلسون این میزان تا 85 اسب بخار بیشتر شده بود و اگر توربوهای جدید کارلسون را نیز سفارش می دادید قدرت تولیدی موتور تا 145 اسب بخار افزایش می یافت تا این کوپه 765 اسبی بتواند شتاب 4.1 ثانیه ای را به 3.8 ثانیه کاهش داده و حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعتی خود را (که بصورت الکترونیکی محدود شده) نیز تا مرز 334 کیلومتر برساعت افزایش دهد. کارلسون قیمت پایه ای این مرسدس بنز را حدود 420,000 دلار اعلام کرده بود که با سفارش توربوها این قیمت ماورایی از حدود 492,000 دلار آغاز می شد.

آئودی RS4

ABT آئودی RS4 استیشن

کم کم امیدمان داشت به نا امیدی محض تبدیل می شد که باخبر شدیم ABT سرانجام به سراغ تیون آئودی RS4 استیشن رفت ولی حالا که به جزئیات آن خوب دقت می کنیم می بینیم خبری از چیزی نیست به جز رنگ مشکی متالیک خوشمزه آن . . . !

Audi RS4 Avant by ABT Sportsline

خودرویی که ابتدا در نمایشگاه ژنو 2012 رونمایی شده بود و فروش آن نیز از پاییز 2012 با قیمت پایه ای 76,600 یورو (معادل تقریبی 100,000 دلار) آغاز شد، ظاهرا به خودی خود آنقدر جذاب بوده که ABT تنها به تغییر رینگ های 20 اینچی توربینی شکل آن بسنده کرده و حتی از تغییرات جدی در قسمت فنی هم خودداری کرده است!

  

فعلا تنها تغییر صورت گرفته بدست مهندسین آلمانی این تیونر استفاده از منیفولدهای فولادی ضدزنگ در سیستم اگزوز خودروست تا پیشرانه 4.2 لیتری V8 آن همانند مدل های استانداردش همچنان قادر به تولید 444 اسب بخار قدرت به همراه 430 نیوتن متر گشتاور باشد تا نهایتا این استیشن درعرض 4.7 ثانیه ازحال سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. البته مهندسین ABT زحمت یک تغییر دیگر را هم به خود داده اند و آن افزایش صورت محدود شده RS4 از 250 به 290 کیلومتر برساعت است.

مواد کامپوزیتی

توسعه ی کاربرد مواد کامپوزیتی در خودروکامپوزیت ها 



تحقیق در مورد مواد کامپوزیتی برای ساخـت قطعـات و بـدنـه خودرو چنـدیـن دهـه است کـه جریان دارد. در دهه ۱۹۳۰ بنا به درخـواسـت هـنـری فــورد، دانشمندان شرکت “فورد موتور” شروع به جسـتجوی راه ‌هـای توسعه قطعات ارگانیکی ( آلی) خودرو کردنـد. در سـال ۱۹۴۰ ماده مناسبی برای این کار پیدا شد و آن روغن سویا بود.بنا به گفته دانشمندان، روغن سویامی­توانست در داخل پلاستیک تقویت‌ شده با الیاف، قالب­گیری شود و به طور شگفت‌انگیزی استحکام داشته باشد. (مقاومت به ضربه آن ۱۰ برابر فولاد بود) و هنری فورد، خود با ضربه زدن با یک تبر به یک قطعه ساخته شده از روغن سویا آن را امتحان کرد. اما روغن سویا دارای دو مشکل عمده بود: زمان زیادی برای خشک شدن نیاز داشت و براحتی قالب­گیری نمی­شد.امروزه تحقیقات برای مواد کامپوزیتی ایده­آل ادامه دارد. اما تمرکز بر روی مواد بشرساخته­ای است که قابلیت قالب­گیری و شکل­دهی برای بدنه­های سبک و آﺋرودینامیک داشته باشند، زیرا این مشخصه­ها برای خودرو‌های آینده ضروری به نظر می­رسند.کامپوزیت‌ های پیشـرفـته کـه امروزه توسعـه یافـته­اند، مـواد پلیمری بشرساخته­ای هستند که پس از تشکیل، محکم­تروچقرمه­تر (Tougher) و بسیار بادوام­تر از هر دو ماده اولیه می شوند. این مـواد جدید، ترکـیبی از الیـاف محکم کـربن و الیاف چقـرمـه “کِولار” با پلاستیک­های مقاوم در برابر خوردگی هستند که با هم تشکیل کامـپوزیتی می­دهند کـه بسیار بهتر از فولاد و آلومینیوم عمل می کند. اما اصولی که در پس این کامپوزیت­های پیشرفته وجود دارد، چیزی غیر از آنچه که هنری فورد در سال ۱۹۴۰ برای دستیابی به آن تلاش می­کرد نیسـت. شاید کامـپوزیـت‌هـای پیشرفته بیشتر در کاربردهـای ویـژه نظامی نظیـر هواپیماهـا شـناختـه شـده باشـد، ولــی در بسیاری از اشیای روزمره نظیر بدنه قایق­ها، چوب­های ماهی­گیری، اسنوبورد و راکت‌های تنیس نیزمی­توان آنهارا به‌کاربرد. کامپوزیت‌های ساختاری، نوع دیگری از کامپوزیت‌ها هستند که دارای کارایی کمتری نسبت به کامپوزیت‌های پیشرفته می­باشند و در سـقف خـودرو و قسـمت داخـلی درهـای خـودرو‌هـای امروزی استفاده می‌شوند. داشبوردهای ضد ضربه­ای که بر روی ماشین­های کوپه، ون­ها و خودرو­های چهاردر دیده می­شوند، ازکامپوزیت‌های ساختاری ساخته شده­اند که نسبت به قطعات فولادی مشابه، دارای مقاومت در برابر ضربه و خوردگی بهتری می باشند. اگر چه مدل­های ویژه­ای نظیر: “شورولت کوروت”، ” ساترن” و”داج‌وایپر”، دارای داشبوردهای ساخته شده از کامپوزیتهای ساختاری می­باشند، ولی برای استحکام بیشتر به وسیله یک چارچوب فولادی تقویت شده­اند.کامـپوزیت­هـای پیشرفته­ تر کـه برای خودرو­ها و کامیون­های آینده در حال توسعه هستند، نقشی بیشتـر از یک شـئ تـزئینـی در اتومیبل­های آینده خواهند داشت و آنقدر مستحکم خواهند شد که کل خودرو از آن ساخته شود. استحکام بالا و وزن سبک کامپوزیت‌های پیشرفتهکامپوزیت­های پیشرفته به این خاطر در خودرو­هـای مسابقه­ای مورد استفاده قرار می­گیرند کـه علاوه بر وزن بسـیار سـبک، در مقـابل فشار زیادی کـه در طول مسابقه خصوصاً هنگام تصادفات ایجاد می شود، مقاوم هستند.ازاوایل دهه ی۸۰ کامپوزیت‌های پیشرفـته به طور مـتداول در اتاق سـرنشـین خودرو­های مسابقـه­ای فرمـول یک، مورد اسـتفاده قـرار می­گیرنـد و به گـونه­ای طـراحی شده­اند که از جان راننده هنگام تصادفـات با سـرعت‌هـای بالای ۱۰۰ مایل در ساعت، محافـظت کنند.راه‌ حـل کـلیدی بـرای کـاهش مصرف سوخـت در خودرو­هـا، بـدون کـاهش فـضای داخـلی و کارایی خودرو استفاده از مواد سبک نظیر کامپوزیت‌ها می باشد. مصـرف سـوخت کـم ، شتـاب و کارکـرد بـالای ماشین هـمگی با کـاهش وزن آن قـابـل دسـتیـابـی است.۵در سال ۱۹۹۱ جنرال موتورز خودروی به نام” اولترالایت” که تماماً از کامپوزیت­های پیشرفته تشکیل شده بـود، سـاخت. این ماشین تقـریباً ۵۰ درصد سبکـتر از خودرو­های چهار سرنشین هم‌اندازه خود بود که به آن شتاب۸/۷ (برای صفر تا ۶۰ مایل) می­بخشید و مسافت طی شده، ۶۲ مایل به ازای هر گالن سوخت گازی بود.از زمان آزمایش هنری فورد در دهه ۱۹۳۰، سازندگان خودرو به گران‌قیمت بودن قطعات خودرو کـامپوزیتی پی بـرده­اند و تنهـا برای خـودرو‌های ویژه­ای نظیر “کوروت” که از سال ۱۹۵۳ با داشبوردهـای فایبرگـلاس تولید شده‌اند ، از کامپوزیت‌ها استفاده می­کردند.با این حال در طی این سال‌ها، روش­های تولید پیشرفت کرده­اند و اکنون کامپوزیت‌های ساختاری که ارزانتـر از کامـپوزیت‌هـای پیشـرفته می­باشند در خودرو­های امـروزی بسـیار متداول شده­اند. روش­های ساخـت جدید ماننـد “RTM ” (فوق پرسرعت) و “خشـک شـدن سـریع تـوسـط پرتوهای الکترونی” ، قیمت‌ها را تا حدی پایین آورده است که به زودی استفاده از کامپوزیت‌های پیشرفته در خودرو­های معمولی توجیه اقتصادی خواهد داشت. ü توسعه ی کاربرد کامپوزیتهای پیشرفته در خودروشرکت‌های خودرو­سازی نظیر “جنرال موتورز” ، ” فورد” و “دایملر- کرایسلر” ، تمام تلاش تحقیقاتی خود را بر روی توسعه کـامپوزیت‌های پیشـرفته بـرای مصارف خودرو قرار داده­اند. کرایسـلر در تحـقیقات کامپوزیت پیشتاز است و برنامه تحقیقاتی را از سـال ۱۹۹۴ در دستـور کـار خود قرار داده و هدف آن تولید یک ماشین ارزان‌قیمت برای تولید در کشـورهـای در حـال توسعـه نظیر چین بود. نتیجه این برنامه تولید (CCV) یا (Composite Concept Vehicle) بود که در سال ۱۹۹۷ در نمایشگاه خودرو، در فرانکفورت به نمایش درآمد. اگـرچـه این خودرو هرگـز تولید نشد ولی ثابت کرد کـه قـطعـات بزرگ ساخته شده از کامپوزیت، مقاومت لازم در برابر فشارهای حاصل از رانندگی و تصادف را دارنـد. بدنـه سـاخـته شـده از کامپوزیت ساختاری در”CCV” در واقـع چهـار بخـش بـود کـه همگی از PET ( پلی اتیلن­ تری فتالات) تقـویت شـده با الـیاف کوچـک شیشـه ساختـه شـده بـود.در حـال حاضـر تـلاش‌هـای “دایملر- کرایسلر” بر توسعه ی فرآیند ساخت قطعات مجزا، مانند سـقـف­های محکـم بـرای” جـیپ- رانگلر”، استوار شده است، به این امید که روزی بدنه ی کامل یک خودرو را با یک قالب تولید نماید.خودرو‌های تماماً ساخته شده از کامپوزیت­های پیشرفته نیز از اهداف مورد توجه شرکت­های خودروسازی هستند. مدل فولکس واگن “Lupu” که از کامپوزیت‌های پیشرفته ساخته شده است، برای تولید در سال ۲۰۰۴ برنامه­ریزی شده است و ادعا می­شود که دارای مسافت طی شده ی ۲۳۵ مایل به ازای هر گالن سوخت دیزلی می­باشد.در چند سال آینده ما شاهد تولید انبوه، اولین خودرو­های ساخته شده از کامپوزیت‌های پیشرفته خواهیم بود که کارایی و مصرف سوخت بسیار بهتری خواهند داشت

لامبورگینی آونتادور DMC2013

خون آشام DMC

سرانجام 12.12.12 فرا رسید و DMC از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد . می توان گفت این خودرو که بر پایه ی لامبورگینی آونتادور LP900 می باشد یکی از جذاب ترین تیونینگ های لامبورگینی در سال اخیر بوده است .

زمانی که DMC اولین تیونیگ خود را برروی آونتادور در ماه گذشته به نمایش گذاشت همه ی طرفداران این گاو ایتالیایی حیرت زده شدند . حال این بار این تیونر لوکس آلمانی یک بار دیگر به سراغ آونتادور رفت و محصولی بی بدیل را خلق کرد . محصول جدید ظاهری به مراتب خشن تر پیدا کرده است که این به لطف سپرهای جدید فیبرکربنی ، رکاب های جانبی ای که در دل خود پنل های دیفیوزر را جا داده اند و همچنین دیفیوزر بزرگ و یک بال جدید در نمای عقب حاصل شده است .

از دیگر مواردی که شما را عاشق این محصول می کند صدایی است که از ااگزوزهایش خارج می شود ، که این امر به لطف سیستم اگزوز جدیدش حاصل شده است . این سیستم اگزوز از جنس تیتانیوم می باشد و با 3.45 کیلوگرم وزن ، 90 درصد سبک تر از مدل اصلی می باشد کیت SV تنها برروی ده خودروی آونتادور قرار می گیرد و بنا به گفته ی مدیر بازاریابی DMC ، هیچکدام از این ده کیت مشابه نخواهند بود .


اما کار به اینجا ختم نمی شود چرا که مهندسین DMC قلب 12 سیلندر این محصول را به قدرت 900 اسب بخار رسانده اند . از دیگر تغییرات فنی می توان به جایگزینی پمپ و سیستم سوخت رسانی ، نازل انژکتور و تنظیم کننده فشار و همچنین بروزرسانی سیستم الکترونیکی اشاره کرد 

  

   

دوج چلنجر SRT8

میگویند عاشق شدن کار سختیست، والا به نظر من هر کی این جمله رو گفته به هفت جد و آبادش خندیده چون چند صباحی پیش به طور تصادفی چشمم به یک ماشینی خورد که از همون لحظه تا به الان سوز عشقش قلبمو داره ذوب میکنه.

2013 dodge challenger


داستان از این قراره که چند وقت پیش در حال رد شدن در خیابانی بودم که از شدت شلوغی سگ صاحبشو نمیشناخت، ناگهان ماشینی دیدم که ای کاش هیچوقت نمیدیدم.
بعد از اینکه ماشین از جلوم رد شد گفتم کاشکی بیاد زیرم کنه که بیشتر ببینمش اما بازهم آرزوم برآورده نشد و معشوقم با کلی ناز، منو با کلی نیاز تنها گذاشت و رفت که تا آغاز مرگ من بر فراز خاطرات من پرواز کند. خلاصه پس از چند بار خوردن به دیوار و پخش شدن در زمین، کنترل خودم را به دست گرفتم و فهمیدم اون چیزی که دیدم حوری بهشتی نبوده و دوج چلنجر SRT8 بوده. در خانه در حالی که منتظر بودم تا تخم مرغ در ماهی تابه ای که دستش شکسته بود تبدیل به نیمرو بشه، به این فکر میکردم که چرا وقتی چلنجر را دیدم، مانند درخت در وسط خیابان خشکم زد که این ها به ذهنم رسید.

Dodge Challenger SRT8 392


۱-طراحی؛ به طور معمول وقتی شخصی یک ماشین زیبا می خره، عاشق ماشینش میشه و بعد از یه مدت، طرف با دیدن اولین ایراد از ماشینش، ازش دلسرد میشه تا اینکه ماشینو میفرسته به امان خدا و یکی دیگرو میگیره که تازه عاشقش شده دقیقا مثل این دختر پسر های امروزه میمونه که هفته اول اشناییشون عاشق همند و هفته آخر سایه همو با آر پی چی میزنن. اما وقتی آدم یه ماشین امریکایی میگیره واقعا عاشق ماشینش میشه و با گذشت زمان که پرده از ایرادات لیلی برداشته میشود، فرهاد بیشتر عاشقش میشود. نمونش خیلی زیاده. مثلا هممون دیدیم که طرف چهل سال پیش یه بیوک خریده و هنوزم که هنوزه با اینکه خود طرف بوی حلواش بلند شده ولی ماشینش تمیزه تمیز مونده و از اول تا آخر عمرش یا به قول شاعر ز گهواره تا لب گورش هیچوقت یه خاک رو ماشین نشسته و معلومه که هم اون از مرگ بیزاره و هم مرگ از اون.

Dodge Challenger SRT8 392


۲- مشخصات موتور؛ بیایید یه نگاه به ماشینای اروپایی بندازید. آئودی یه هیولای چهار چرخ داره به نام RS5 2013 که قدرتش 450 اسب بخاره و روش نوشتن 70 هزار دلار – بنز یه هیولای وحشی تر به نام c63 داره که اونم 450 اسب بخاره و قیمتش 65 هزار دلاره اما چلنجر با وجود اینکه موتورش 6.5 لیتریه هشت سیلندره که 470 اسب بخار قدرتشه، ولی قیمتش فقط 45 هزار تاست! یعنی هر اسبش 95 دلاره که این قیمت از قیمت جنسیس کوپه که سمبل پول کم در ازای قدرت فراوانه، کمتره (جنسیس 2013 هر اسب بخارش 96 دلاره). همچنین اسب های چلنجر با اسب های ماشینای دیگه فرق داره و اصلاً اسب نیستند و باید بهشون گفت اژدهای بخار زیرا صدایی که از اگزوز های این ماشین بیرون میاد هیچ فرقی با صدای شیپور فرشته اسرافیل نمیکنه، چون هدف ساخته شدن جفتشون، کر کردن گوش فلک است.

2013 dodge challenger


۳- مشخصات فنی؛ با این ماشین می توان به دو نوع رانندگی کرد. اگه مثلا قصد خرید از بازار میوه تره بار رو دارید و دلتان می خواهد که با چلنجر به آنجا بروید می توانید هنگام رفت، ماشین را رو حالت نرمال تنظیم کنید که در این حالت دنده ها سریع تر عوض میشوند و میزان مصرف هم پایین میاد. حال ممکن است شما با دیدن میوه هایی که بیشتر شبیه شهرک کرم نشینان می ماند تا میوه، عصبانی شوید و دلتان میخواهد با ماشین بروید به دکان میوه فروش. دوج در این حالت پیشنهاد میکند که دکمه اسپرت یا به عبارتی دکمه «حداکثر» را بزنید که ماشین حداکثر قدرتشو همراه با حداکثر صدا در کنار حداکثر مصرف و حداکثر گشتاور آزاد کنه تا شما با حداکثر خشم وارد دکان شوید و بعدش بیاید بیرون و با صفر تا صد شش ثانیه ای مانند روح از محل غیب شید. همچنین مدت زمان صفر تا صد، صد تا صفر این ماشین 11 ثانیه است.

dodge challenger interior


امکانات؛ این ماشین تمام انتظارات صاحبشو برآورده میکنه مثلا صاحب این ماشین دلش می خواد ضبط خوبی داشته و وقتی که صداشو بلند کنه نسل تمام افراد بالای هفتاد سالی که در ان ناحیه زندگی میکنند را منقرض کنه. خوب چلنجر با سیستم صوتی و تصویری که 30 گیگ حافظه داره 18 تا بلند گو = نابودی مشکل پیر شدن جامعه. یا شاید کمر صاحب این ماشین احساس سرما کنه که همون موقع صندلی تمام چرم راننده سریعاً گرم میشه.
البته از قدیم گفتند ماشین بی عیب نداریم حتی چلنجر! از ایرادات چلنجر مصرف بالاشه که به نظرم تو این ماشین یک مزیت به شمار میاد چون خاصیت ماشین های امریکایی مصرف بالاشونه همچنین اشاره شده که دسترسی به صندلی های عقب این ماشین کار دشواریه.

  

قیمت این ماشین همانطور که گفته شد، 45 هزار دلاره که قیمت واقعا معقولی هستش. اما اگه خواهان خرید این ماشین و آوردنش به ایران هستید حتما باید جز انجمن آقازادگانی باشید که وزن جیبشان از خودشان سنگین تر است مگر نه باید مثل بقیه با عکس و مقاله های این ماشین حال کنید.

خلاصه وقتی دلایل گیج شدنم در خیابان را پیدا کردم فهمیدم بوی سوختنی میاد. اول فکر کردم که باز همسایهٔ گرامیم در حال راه اندازی منقل و تجدید قوا هستش. بعد فهمیدم که بو از اون مادر مرده نیستش و از نیمرو منه که البته دیگه نمیشد بهش گفت نیمرو. تلاش کردم تا ماهیتابه را از گاز بردارم که به دلیل شکسته بودن دستگیرش انگشتان مرحومم بهش چسبید و به عاقبت نیمروهه گرفتار شدند و همون موقع فهمیدم که هر کسی که عاشق میشود باید درد و سوختگی های عاشقی را هم تجربه کنه که در ان زمان آواز زیبای همسایه محترمم که تجدید قوا کرده بود و در وصف عاشقی بود، کمک زیادی به شاعرانه شدن حس و حالم کرد.

بی ام و M6 گرن کوپه 2013

بی ام و M6 گرن کوپه 2013 [ویدئو]

بالاخره بعد از گذشت یکسال از معرفی سری6 گرن کوپه حال بی ام و نخستین جزئیات از نسخه M آن را نیز منتشر کرده است؛ خودرویی که قرارست از تابستان 2013 با قیمت پایه ای 182,800 یورو (معادل تقریبی دلار) ابتدا در آلمان و سپس در ایالات متحده (با تغییر قیمت) راهی بازار شود . . .

BMW M6 GranCoupe

همانند اکثر ام پاورها مدل جدید M6 گرن کوپه نیز شامل کیت بدنه ای با سپرهای جدید و بزرگترشدن ورودی هوای آنها، رکاب های جانبی، دیفیوزر و همچنین دارای سقفی است که از کامپوزت کربن به همراه پلاستیک تقویت شده شکل گرفته؛ بهره گیری از چهار خروجی اگزوز، رینگ های 20 اینچی آلومینیومی M، بهبود سیستم تعلیق، استفاده از دیفرانسیل الکترونیکی M و همچنین دیسک های کربن/سرامیکی (البته بصورت سفارشی) نیز از دیگر مشخصه های این سدان اسپرت هستند.

در کابین با آنکه تغییرات اندکی صورت گرفته اما بازهم دیدن صفحات روشن در تریم درب ها، چرم های Merino برای صندلی ها، چرم آلکانترا برای پوشش سقف و فرمان اسپرت M و … همچنان نیز احساس رضایت کافی به خریدارانش را می دهد؛ مشتریان می توانند از مواردی مانند سیستم برقی برای تنظیم صندلی های حافظه دار، سیستم پخش Bang & Olufsen و همچنین GPS هم بصورت سفارشی استفاده کنند.

  

  


بنز ML63 AMG

بنز ML63 AMG با تیونینگ دوباره تاپ کار

اگر دوست داشته باشد که بنز ML خود را از آفرود تبدیل به آنرود کنید، می توانید به شرکت تاپ کار (TopCar) مراجعه کنید. تازه این شرکت یک تیونینگ روی یک خودروی تیونینگ شده یعنی مدل 63 AMG تدارک دیده است.

Mercedes-Benz ML 63 AMG Inferno by TopCar


این پروژه سال گذشته کلید خورده و مهندسان این شرکت با مشارکت Evotech Motorsport و در سه مرحله این خودرو را آماده کرده اند. در مرحله نخست، تغییرات انجام شده در موتور باعث شده توان آن به 640 اسب بخار افزایش یابد. گشتاور نیز به رقم خیره کننده 980 نیوتن متر می رسد. این پکیج 7900 یورو هزینه دارد. مرحله دوم تا 11 هزار یورو آب می خورد و قدرت به 690 اسب بخار و گشتاور به 1100 نیوتن متر می رسد. اما مرحله سوم برای دیوانگان تشنه قدرت است که با پرداخت 21900 یورو، قدرت 760 اسب بخاری و گشتاور 1150 نیوتن متری را در اختیار خواهند داشت.

  
برای یادآوری بد نیست قدرت موتور استاندارد هشت سیلندر خورجینی 5.5 لیتری ML 63 AMG را که 518 اسب بخار و گشتاور 699 نیوتن متر است با این موتورها مقایسه کنید. البته AMG یک پکیج ویژه نیز با قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 758 نیوتن متر دارد.از موتور که بگذریم، بدنه خوابیده ML تاپ کار با کیت فیبر کربن جلب توجه می کند. ضربه گیرهای جلو و عقب، کاپوت، بال جلو و دیفیوزر و اسپویلر عقب که از کربن-کولار ساخته شده اند و چراغهای LED و لوله های اگزوز جدید در بیرون خودرو و پدالهای اسپرت آلومینیومی، پانل و روکش ویژه و تشکهای با آرم تیونر جلب توجه می کنند. کیت کامل بدنه نیز 22700 یورو و برای انواع کربنی 27 هزار یورو آب خواهد خورد.

مینی پیس من

مینی سرانجام مدل ارتقا یافته پیس من را بدست مهندسین John Cooper Works سپرد تا این کراس اور کوپه انگلیسی نیز طعم تیونینگ را چشیده باشد؛ البته تیونی که شاید به مذاق برخی ها خوشایند نباشد . . .

Mini Paceman John Cooper Works 2013

این خودرو با پیشرانه آشنای 1.6 لیتری توربو به میدان آمده که 214 اسب بخار قدرت دارد و گشتاورش نیز مابین 280 تا 300 نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد 6.9 ثانیه ای این خودرو ماحصل گیربکس شش سرعته دستی (با قابلیت سفارش اتومات) آن است که می تواند حداکثر سرعت را به 225 کیلومتر برساعت افزایش دهد که البته با گیربکس اتومات این عدد چند واحدی کمتر خواهد بود.

Mini Paceman John Cooper Works 2013

درنمای ظاهری جدا از رنگ سنتی مشکی و قرمز و کیت بدنه خودرو، مهندسین این کراس اور را به رول بار بدنه مجهز کرده اند و از طرف دیگر نیز بهره گیری از سیستم تعلیق اسپرتی که از ارتفاع خودرو حدود 10 میلیمتر کاسته احتمالا منجر به پایداری هرچه بیشتر آن در مانورها خواهد شد. مینی همچنین برای این مدل از رینگ های آلومینیومی 18 اینچی (امکان سفارش 19 اینچ) استفاده کرده است.

در حالت معمولی 50 درصد قدرت تولیدی موتور به محور عقب منتقل می شود حال آنکه در شرایط مختلف این میزان بنابه تشخیص دیفرانسیل الکترومگنتیک خودرو می تواند تا 100 درصد نیز افزایش یابد. در قسمت مرکزی کنسول نیز دکمه Sport تعبیه شده که با فشردن آن به غیر از طنین هرچه بیشتر صدای خروجی اگزوز، حساسیت پدال گاز بیشتر و فرمان خشکت تر می شود که اگر خودرو دارای گیربکس اتومات هم باشد زمان تعویض های آن کمتر خواهد شد.

  

آئودی RS6آوانت

این بار شاهد اضافه شدن RS به یک محصول در کلاس واگن هستیم . آئودی آوانت RS6 با چهره ی خشنش توصیف کاملی است از یک خودروی روزمره اسپرت با کارایی فوق العاده .

Audi RS6 Avant

از ویژگی های قابل توجه ظاهری می توان مواردی همچون ورودی های هوای بزرگ ، جلو پنجره لانه زنبوری ، تریم آلومینیومی مات ، دیفیوزر نصب شده برروی درعقب ، اسپویلر در نمای عقب ، سیستم اگززوز با خروجی دوگانه و رینگ های آلیاژی 20 اینچی را برشمرد . در کابین هم طبق انتظارات شاهد استفاده از موادی با کیفیت فوق العاده هستیم . در مورد مهمترین اجزای کابین می توان به صندلی های اسپرت با روکش چرم و یا آلکانترا ، تریم از جنس فیبرکربن ، سیستم مسیریاب و سیستم  صوتی Bang & Olufsen با 15 بلندگو و قابلیت اتصال به اینترنت اشاره کرد .

 جدای از مسائل ظاهری در زیر هود این خودرو قلب 4 لیتری V8 مجهز به توربوی دوقلو قرار دارد که برای این واگن قدرت 560 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را فراهم کرده است . این پیشرانه به جعبه دنده 8 سرعته  tiptronic متصل می شود که به کمک سیستم  quattro قدرت را به هر 4 چرخ منتقل می کند . این مجموعه سبب شده اند تا این محصول آئودی شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد . لازم به ذکر است که حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت نیز با اضافه کردن پکیج دینامیک پلاس ، قابل دسترس می باشد .

Audi RS6 Avant

برای به حداکثر رساندن بهره وری سوخت از تکنولوژی استارت – استاپ و همچنین سیستم غیرفعال کردن 4 سیلندر در مواقع عدم نیاز استفاده شده است . این ساختار باعث شده تا مصرف آوانت RS6 در هر صد کیلومتر ، 9.8 لیتر باشد .کاهش 20 میلی ممتری ارتفاع سواری ، ترمزهای کربن – سرامیکی و سیستم تعلیق اسپرت سفارشی به منظور افزایش پایداری از دیگر موارد فنی مهم در این خودرو می باشد .این خودرو در اویل تابستان سال آینده به بازار راه پیدا خواهد کرد .

جگوارC-X75هیبرید

Jaguar C-X75 hybrid supercar

در این اوضاع بد اقتصادی، جگوار مجبور شد تا برای کاهش هزینه و رفع خطر زیان، بر روی پروژه C-X75خود خط قرمز کشیده و آن را از برنامه های خود خارج کند.

Jaguar C-X75 hybrid supercar


جگوار C-X75که برای اولین بار در نمایشگاه 2010 پاریس رونمایی شده بود، یک سوپر اسپرت هایبریدی است که نیروی خود را از یک توربین گازی و چهار عدد موتور الکتریکی کار گذاشته شده در چرخها بدست می آورد. تکنولوژی توربین برای خودروها به اندازه کافی هزینه تولید را بالا می برد. این یعنی استفاده از یک موتور جت کوچک بعنوان ژنراتور تولید کننده برق.

در سال 2011 جگوار پیشرانه توربینی را با موتور 1.6 لیتری بنزینی توربوشارژر تعویض کرد و تعداد موتورهای الکتریکی را هم به دو عدد کاهش داد. این خودرو قادر بود ظرف کمتر از 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر و نهایتا به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت دست یابد. تولید 250 دستگاه از این مدل با قیمتی بین 700 تا 900 هزار پوند برنامه ریزی شد. اما اکنون بنا به گزارش Autocar انگلستان، با توجه به بحران اقتصادی جهانی، چراغ این پروژه خاموش شده و تنها 5 دستگاه پروتوتایپ تولید شده به اتمام خواهند رسید. سه دستگاه از این ماشینها، در حراجی به فروش خواهند رسید و دو دستگاه باقی مانده هم به موزه خواهند رفت.
جگوار قصد دارد از تکنولوژی های بکار رفته در این خودرو مانند شاسی فیبر کربنی و موتورهای سه سیلندری که قادر به تولید نیروی برابر با موتورهای 6 سیلندر هستند، در ساخت خودروهای آینده خود بهره گیرد.

پراگاR1

قلب رنو اسپرت در بدن پراگاR1

تا به امروز نام Praga را شنیده بودید؟؟؟ شاید بگویید یک کمپانی بی نام و نشان در جمهوری چک است و کاملا هم حق دارید اما اگر بدانیم از سال 1907 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده شاید اندکی محافظه کارانه درباره اش قضاوت کنیم! به هرحال پراگا محصول جدیدش را می خواهد با پیشرانه رنو اسپرت راهی بازار کند؛ نام این خودرو R1 گذاشته شده و طول و عرض و ارتفاعش به ترتیب معادل 4170 و 1800 و 995 میلیمتر است . . . .

Praga R1

چیزی که بیشتر از همه در پراگا R1 جلب توجه می کند پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری رنواسپرت نیست که در 7,500rpm می تواند 210 اسب بخار تولید کند، بلکه وزن بسیار اندک 590 کیلوگرمی آن است که موجب شده نسبت قدرت به وزن این خودرو برابر 356 اسب بخار در هر تن باشد. به هرحال این خودرو چون فقط برای پیست ساخته شده به همین دلیل هم سازندگانش از گیربکس شش سرعته ترتیبی Hewland JFR ، کلاچ AP Racing ، دمپرهای Koni ، کمربند شش نقطه ای و نهایتا از ECU ساخت کمپانی MoTec بهره گرفته اند. هم اکنون قیمت هر دستگاه R1 که همگی در چک ساخته می شوند 98,000 یورو (معادل تقریبی 128,000 دلار) اعلام شده است.

  

  

اشکودا اوکتاویا

Skoda Octavia 2013

سر انجام اشکودا پس از انجام تست‌های متعدد خیابانی و انتشار تصاویر تبلیغاتی،نسل سوم اوکتاویا را رونمایی کرد.نسل سوم اوکتاویا با تغییرات زیادی مخصوصاً در داخل خودرو مواجه شده است.

با توجه به این که اوکتاویای جدید روی پلت فرم جدید گروه فولکس واگن به نام MQB ساخته خواهد شد ،سبب شده تا طول اوکتاویای جدید با افزایش 90 میلی متر به 4659 میلی متر افزایش یابد،همچنین عرض آن هم با افزایش 45 میلی متر به1814میلی متر برسد، فاصله بین دو محور هم که حدود 108 میلی متر افزایش پیدا کرده و به 2686میلی متر رسیده است.

Skoda Octavia 2013

افزایش طول،عرض و فاصلهٔ بین دو محور اوکتاویا،باعث شده است تا این خودرو بین رقبای خودش یعنی فولکس واگن گلف،فورد فوکوس و واکسهال آسترا از همه بزرگ‌تر باشد.

Skoda Octavia 2013

طبق ادعای اشکودا، داخل کابین این خودرو بسیار بزرگ است و کسی نخواهد بود که بگوید من در این کابین ناراحت هستم!حجم بار این خودرو هم به 590 لیتر می‌رسد که باز هم بزرگ‌ترین فضای بار را میان رقبای خود دارد.
اشکودا برای این خودرو چندین نوع موتور بنزینی در نظر گرفته است،یکی از موتورها 1.4لیتری TSI می‌باشد،قدرت این موتور 120 اسب بخار و گشتاور آن 147پوند فوت می‌باشد.اما موتور 1.4لیتری قوی‌تر که می‌تواند 138 اسب بخار نیرو تولید کند،گشتاور تولیدی این موتور 184پوند فوت می‌باشد. موتور حجیم تر که 1.8لیتری TSI می‌باشد، قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب 177اسب بخار و 184پوند فوت می‌باشد. و اما قوی‌ترین و بهترین موتور این خودرو 2لیتر حجم دارد و بر روی نسخهٔ VRS نصب خواهد شد.

Skoda Octavia 2013

اما موتور های دیزلی:یک موتور با حجم 1.6لیتر با توان 108 اسب بخار،مصرف سوخت این موتور تنها 3.4لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد،نام این موتور به دلیل مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 بسیار کم، Greenline نام گرفت.البته دو موتور 1.6لیتری و 2لیتری دیزلی دیگر هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.
جعبه دنده های این خودرو شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک می‌باشد که با طراحی دوباره DSG شاهد عملکرد بهتری از موتور خواهیم بود.

Skoda Octavia 2013

اما در داخل خودرو،داشبورد جدید، امروزی و جذاب است و معماری آن که بر مبنای گلف است،آشکار است.استفاده از چرم برای فرمان، وجود دکمه‌های کنترل‌کننده صدا، بلوتوث و اتصال گوشی از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو است.همچنین صفحه نمایش بزرگ هم از امکانات جدید این خودرو است.لازم است بدانید که کیفیت کابین هم در سطح عالی می‌باشد.
اوکتاویا جدید در ماه مارس برای فروش عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت این خودرو حدود 14هزار پوند باشد.

هیوندای سنتیننتال 2013


فیس لیفت جدید هیوندای سنتنیال یا همان Equus که به عنوان مدل 2013 شناخته می شود، به تازگی توسط هیوندای در کره جنوبی رونمایی شد . . .

2013 Hyundai Equus

اگر خوب به چهره جدید سنتنیال دقت کنید پی می برید که جلوپنجره جدیدش، تغییر مختصر چراغ های جلو، رینگ هایی با طراحی نو، چراغ های LED دار عقب و کاستن از جزئیات کرومی بدنه در نمای عقبی خودرو مهم ترین نکات خواهند بود. اما تغییرات در نمای داخلی خودرو اندکی بیشتر خودنمایی می کنند؛ دوخت تازه برای چرم صندلی ها، گسترش تریم چوبی داشبورد و کنسول، طراحی جدید فرمان خودرو، ساعت آنالوگی جدید کنسول و نهیتا تغییر اهرم دنده مهم ترین وجه تمایز مدل های 2013 سنتنیال هستند. همچنین امکان سفارش دو آپشن جدید شامل سیستم هشدار نقطه کور خودرو بعلاوه سیستم نمایشگر اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (HUD) برای نخستین بار فراهم شده است.

برای پیشرانه مشتریان دو انتخاب پیش رو دارند؛ یکی موتور 3.8 لیتری V6 با قدرت 334 اسب بخار و گشتاور 395 نیوتن متر و دیگری موتور 5.0 لیتری V8 با قدرت 416 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر. هنوز از جزئیات بیشتر این خودرو خبری منتشر نشده است.

  

   

ام جی BTCC

MG موتور خط تولید نسخهٔ BTCC ام جی 6 را آغاز خواهد کرد البته در مدل 2013 که به مناسبت موفقیت MG در مسابقات انگلیسی Touring Car می‌باشد .

MG6 GT BTCC Edition

این نسخه از MG6 با استفاده از موتور 1.8لیتری توربو، 158 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این امکان را به این خودرو می‌دهد که صفر تا 100 کیلومتر را در عرض 8.4 ثانیه طی کند.حداکثر سرعت این خودرو تا مرز 200 کیلومتر بر ساعت است.
از ویژگی‌های جدید این خودرو می‌توانیم به سقف مات مشکی رنگ،رینگ‌های 18اینچی آلیاژی،اسپویلر جدید،آینه بغل‌های براق مشکی،باد شکن سپر جلو و سپر جدید عقب اشاره کرد.همچنین طرح‌های گرافیکی روی بدنه ظاهری جذاب‌تر به خودرو بخشیده است.
این خودرو در دو رنگ آبی و سفید عرضه خواهد شد.

MG6 GT BTCC Edition

تجهیزات استاندارد این خودرو هم شامل ناوبری ماهواره ای،صندلی‌های اسپرت،سنسور پارکینگ عقب،کروز کنترل،اتصال به MP3 و آینه های بغل برقی به همراه گرم کن می‌باشد.
قیمت این خودرو در بریتانیا 16.996 هزار پوند می‌باشد که در صورت سفارش این خودرو قبل از 31 دسامبر 2012،خریداران بلیط VIP مسابقه BTCC 2013 را دریافت خواهند کرد.

بنز eکلاس

فیس لیفت زیبای بنز

اولین تصاویر رسمی از مرسدس بنز جدید کلاس E منتشر شد. هنوز جزئیات فنی این مدلها منتشر نشده اند اما دیدن ظاهر نسخه های سدان و استیشن، می تواند اولین پنجره نسبت به این خودروها را بروی ما بگشاید.

2014 Mercedes-Benz E-Class facelift sedan


در طراحی ظاهری خودرو، چراغهای جلوی جدید بیش از همه جلب توجه می کنند. دیگر از چراغهای چهار تایی سابق خبری نیست و کاسه چراغها در هم ادغام شده است. کاپوت جلو و هواکش جلوپنجره نیز به سمت پایین کشیده شده اند. استایل چراغهای عقب و سپرها نیز دستخوش تحول شده است.

2014 Mercedes-Benz E-Class facelift interi

به نظر می رسد که موتورهای V6 با حجم 3.5 لیتر و توان 333 اسب بخار و V8 با حجم 4.6 لیتر و مجهز به توربو شارژر و توان 435 اسب بخار و یک موتور V8 با حجم 5.5 لیتر و 537 اسب بخار نیرو، از شاخص ترین پیشرانه های این سری باشند. اما موتور ابتدایی و پایه احتمالا یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 156 اسبی خواهد بود که با شرکت رنو بصورت مشترک توسعه و تولید می شود.

   

خبر

ممنون از بازدید کنندگان عزیز

چارجر SRT8

به طور حتم دوج یکی از محبوب ترین و در عین حال برترین خودروهای اسپرت عضلانی آمریکایی است.کرایسلر از بدو پیدایش دوج همواره سعی بر آن داشته تا برند دوج را در راس قدرتمندترین مدل های تولیدی خود حفظ کند . . .

Dodge 2012 Charger SRT8

نسل جدید دوج SRT8 از پیشرانه ای پرتوان با قابلیت‌های حرکتی بالاتری برخوردار است که طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در کارخانه برامپتون کرایسلر در کانادا تولید می‌شود و از اواخر سال 2011 نیز در اختیار خریداران قرار گرفته است.

طراحی ظاهری دوج چارجر SRT8 جدید در همان نگاه نخست تفاوت های ظاهری خود را با انواع استاندارد این خودرو نشان می دهد. درنمای جلو، به طور حتم جلو پنجره بزرگ جدید که نشان صلیب مانند دوج را در بر گرفته در کنار آرم برجسته SRT جلب نظر می کند. کاپوت عضلانی خودرو نیز برای جلب توجه بیشتر نشان L 6.4 را به نشانه پیشرانه پرتوان خود با همین حجم بر روی خود جای داده ضمن این که ورودی های هوای اضافی نیز برای خنک کردن پیشرانه در این کاپوت تعبیه شده است.

Dodge 2012 Charger SRT8

در نمای عقب همان طور که انتظار می‌رود بیشترین توجه معطوف به چراغ های بزرگ و پیوسته عقب است. این چراغ ها که از 164 دیود نورانی LED تشکیل شده اند ظاهری بسیار زیبا و اسپرت به خصوص در شب هنگام به وجود می آورند. همچنین خروجی های دوگانه اگزوز به قطر چهار اینچ در کنار نشان SRT8 بر روی لبه پایینی در صندوق عقب به خوبی ماهیت و DNA اسپرت این خودرو را به معرض نمایش می گذارد.

Dodge 2012 Charger SRT8

در داخل کابین چارجر SRT8 جدید نیز همانند نمای ظاهری، ترکیبی از تکنولوژی با مشخصه‌های اسپرت را می توان یافت. فرمان چند منظوره جدید با پوشش چرم منحصر به فرد و نشان SRT حک شده بر روی آن در کنار پدال های تعویض دنده پشت فرمان به صورت استاندارد، یکی از نکات برجسته این فضاست.

Dodge 2012 Charger SRT8

در عین حال برای القای بالاترین حالت اسپرتی، پوشش متشکل از فیبرکربن و آلومینیوم نیز برای پانل تجهیزات و داشبورد در نظر گرفته شده است همچنین یک سیستم صوتی حرفه ای مجهز به 19 بلندگو به قدرت 900 وات RMS محصول شرکت معتبر Harmon Kardon  در کنار صفحه نمایش رنگی لمسی 8.4 اینچی تکمیل کننده اتمسفر داخلی چارجر SRT8 جدید هستند.

Dodge 2012 Charger SRT8

دوج در چارجر جدید از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی HEMI با حجم دقیق6.4  لیتر بهره گرفته که به نسبت نمونه قبلی 6.1 لیتری قدرت و گشتاور بیشتری را تولید می کند. این درحالی است که در میزان مصرف سوخت و آلایندگی نیز کاهش قابل توجهی رخ داده است.

این پیشرانه در دوج چارجر SRT8 جدید توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با 465 اسب بخار و گشتاور 465 پوندبر فوتی ( معادل 630 نیوتن‌متر ) را دارد تا در دور موتور 2900 ، 108 نیوتن‌متر، بر پیشرانه قبلی برتری داشته باشد. چارجر با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه به سرعت صد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت 280 کیلومتر برساعت دست یابد.

Dodge 2012 Charger SRT8

دوج در این خودرو به صورت استاندارد از تکنولوژی Fuel Saver استفاده کرده به طوریکه در مواقع مورد نیاز این امکان را فراهم می‌کند تا پیشرانه 6.4 لیتری HEMI آن به صورت چهار سیلندر فعالیت کند. در عین حال یک سیستم کنترل سوپاپ های اگزوز نیز در این پیشرانه در نظر گرفته شده تا به بهترین نحو ممکن تعادلی میان قدرت مورد نیاز راننده و میزان مصرف سوخت فراهم کند.

همچنین برای نخستین بار در بخش خودروهای تولیدی قدرتمندSRT  کرایسلر، دوج چارجر SRT8  جدید به صورت استاندارد مجهز به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان در کنار سیستم تعویض دنده نرمال اهرمی شده تا راننده بسته به شرایط رانندگی در سطح جاده یا پیست، عملکرد قابل قبولی را از جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک این خودرو به دست آورد ضمن اینکه در هر دو حالت تعویض دنده، یک سیستم کنترلی هوشمند، به صورت مستمر بر وضعیت تعویض‌ها نظارت دارد تا واکنش پیشرانه را در بهترین حالت خود حفظ کند.

Dodge 2012 Charger SRT8

یکی دیگر از آیتم‌های جدید به کار گرفته شده در چارجر SRT8 ، فرمان پذیری، شاسی و سیستم ترمز با بهره‌گیری از یک سیستم تعلیق تطبیق شونده جدید با قابلیت آنالیز اطلاعات دریافتی از سطح مسیر و همچنین فرامین راننده است. کمک‌فنرهای این سیستم تعلیق، اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، زاویه چرخش فرمان، سرعت گردش فرمان، شتاب منفی حاصل از ترمز کردن، میزان فشار بر پدال گاز، شتاب جانبی و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بصورت اتوماتیک خود را متناسب با شرایط مختلف رانندگی تغییر می دهد.  در عین حال راننده به صورت دستی نیز می تواند از میان دو حالت اتوماتیک و اسپرت یکی را انتخاب کند تا میزان سختی و بازی کمک فنرها برای رانندگی روزمره متناسب تر باشد.

Dodge 2012 Charger SRT8

در ادامه رینگ های جدید پنج پره آلیاژ ریخته گری شده 20اینچی در نظر گرفته شده برای این خودرو با پوشش مشکی و آلومینیومی صیقلی که با استفاده از تایرهای چهار فصل روکش شده اند علاوه بر زیبایی بصری ، تاثیر بسزایی در بهبود فرمان‌پذیری این هیولای شهری دوج داشته‌اند.

Dodge 2012 Charger SRT8

چارجر جدید در محور جلو مجهز به کالیپرهای چهار پیستونه و دارای دیسک های خنک شونده  14.2اینچی و در محور عقب دیسک هایی مشابه به ابعاد 13.8 اینچ است همچنین انواع سیستم های کمکی ترمز همچون سیستم ضدبلوکه ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، سیستم کمکی ترمز در شرایط اضطراری، سیستم کنترل ثبات پایداری به صورت استاندارد در این خودرو در نظرگرفته شده اند.

Dodge 2012 Charger SRT8

یاماهاv-max

 

مجله تخت گاز: دنیای بی انتهای موتور سواری همیشه با هیجان همراه بوده است.وسیله های نقلیه ی دوچرخی که علاوه بر لذت سواری با آن ها، خطرات بیشتری راکبین آن را تهدید می کند.موتورسواری در ایران برای تمامی قشرها شناخته شده است.البته هنوز برخی از ذهنیت ها و تفکرات اشتباه مردم، در مورد این رشته پرهیجان باقی مانده است.فرهنگ موتور سواری در ایران چندسالی است که به لطف برگزاری مراسم ها و گردهمایی های مختلف در میان ورزشکاران و مردم بیشتر شناخته شده است. مجله تخت گاز قصد دارد تا آنجایی که می تواند کمک مفیدی برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر این ورزش به مردم و دیگر علاقه مندان صورت پذیرد. از همین رو قصد داریم در هر شماره یکی از موتورهای سنگین وارد شده به کشور را معرفی کنیم و توضیح مختصری در مورد این موتور برای شما مخاطبین به چاپ رسانیم.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

بهترین گزینه، وانت مخصوص حمل موتور

جابه جایی موتورهای سنگین به علت محدودیت ترددشان در شهر، در بسیاری از مواقع به راحتی امکان پذیر نیست.به همین خاطر برای جابه جایی و حمل و نقل آن ها از وانت بارهای مخصوص استفاده می شود. وانت بارهایی که برای سهولت در بالا و پایین بردن موتورها مجهز به رول و صفحه های محکم فلزی هستند. برای انتقال یاهاماV-MAX مورد نظر از وانت معروفی که در بین موتورسواران فدراسیون و هیئت موتورسواری استان تهران شناخته شده است، استفاده شد. علاوه بر دیواره های فلزی روی این وانت، درون آن نیز از میله های کوچکی برای ثابت نگه داشتن موتور درنظر گرفته شده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

خاص و تک بودن موتور

یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود 210 میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.بسیاری از افراد قیمت بالای 100میلیون برای یک موتورسنگین را بالا می دانستند.اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که، یاهاماV-MAX مورد نظر به عنوان اولین نمونه وارد شده مدل 2012 به ایران به صورت کاملاً قانونی است. این موتور 1700 سی سی دارای سند تک برگ بوده و از فرودگاه امام خیمنی ترخیص شده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

V-MAX چیست؟!

نام V-Max در سال1984 به علاقه مندان موتورسیکلت شناخته شد. John Reed طراحی انگلیسی این موتور سیکلت است. یاهاماV-MAX از همان ابتدا در کلاس موتورهای کروزر قرار داشت.ظاهری شبیه به موتورهای هارلی دیویدسون آمریکایی اما از نوع ژاپنی!! از سال 1984 تا 2004 V-MAX با پیشرانه 1200 سی سی عرضه و تولید شد. اما بعد از آن در سال 2005 نمونه کانسپت V-MAX توسط کمپانی یاماها در نمایشگاه توکیو معرفی شد. علاوه بر طراحی به روز، استفاده از پیشرانه جدید با حجم1.7لیتر در V-MAX تفاوت آشکاری میان مدل های قبلی با نمونه کانسپت را بیان می کرد.در اواسط سال 2008 یاهاماV-MAX1700 معرفی و وارد بازار شد.V-MAXهای تولید شده در سال های 2012 به بعد یک ویژگی خاص دارند و آن رنگ مات بدنه است. در این چندسال طبق آماری که در دست داریم تعداد انگشت شماری از یاهاماV-MAX وارد ایران شده اند که تمام آن ها رنگ بدنه متالیک و براق دارند.باید به جرأت گفت این تعداد کمتر از پنج عدد بوده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

درون پیشرانه چه می گذرد؟

هیولای قدرتمند ژاپنی مجهز به پیشرانه 4سیلندر با آرایشVشکل است.این پیشرانه دارای حجم دقیق 1679 سی سی است.حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه 200اسب بخار در 9000دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور آن در 6500دور بر دقیقه بدست می آید که 167نیوتن متر است.یاماها V-MAX می تواند ظرف مدت زمان2.7ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر درساعت دست یابد.با این موتور اگر موتورسوار مسلطی باشید می توانید به کمک بهرمندی از جعبه دنده 5سرعته در مدت زمان 4.9ثانیه به سرعت150کیلومتر در ساعت دست یابید. همچنین با گذشت8.3ثانیه علاوه بر کشیده شدن مناظر اطرافتان صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار عدد200 را نشان می دهد.همچنین حداکثر سرعت نهایی این موتور 223کیلومتر درساعت ثبت شده است. بیشتر از این نمی توانید بروید!!

هونداCBRها هم تک هستند

همانطور که اشاره شد به همراه یاماهاV-MAX دو دستگاه هوندا CBR1000 مدل 2012 صفرکیلومتر نیز ترخیص شدند.یکی سفید و دیگری قرمز. این دو موتور که در کلاس ریس جای دارند قیمتی در حدود 95میلیون تومان دارند. طبق اطلاعاتی که دردست داریم CBRهای وارد شده جزو اولین مدل های 2012 هستند. هوندا CBRهای مورد نظر مجهز به پیشرانه 4سیلندر خطی هستند. حجم دقیق این پیشرانه 998سی سی است و برای هرسیلندر آن 4سوپاپ درنظر گرفته شده است. CBRهای مدل 2012 در حالت استاندارد قادر به تولید 175اسب بخار قدرت در 12000دور بر دقیقه هستند. همچنین حداکثر گشتاور ثبت شده در 8500دور بر دقیقه به میزان 112 نیوتن متر بدست می آید.این موتور مجهز به جعبه دنده 6سرعته زنجیره ای است و وزن خالص آن 210 کیلوگرم.تایرهای 17اینچ آن از نوع دانلوپ بوده اند. همچنین ارتفاع راکب از سطح زمین820 میلیمتر است. هرسه موتور درون پایلوت های مخصوص بودند. البته دومین CBR نیز در یکی از نمایشگاه های موتور سطح شهر قرار داشت که امکان تهیه عکس از آن ممکن نبود.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

یاماهاV-MAX چه چیزهایی دارد؟

خاص بودن V-MAX تنها به خاطر مجهز بودن به پیشرانه 1.7لیتری نیست. این موتور برخلاف بسیاری دیگر از موتورهای سنگین و ریس به جای استفاده از زنجیرچرخ از میل گاردان برای انتقال قدرت به چرخ عقب بهرمند است. یاماهاV-MAX مجهز به سه پیچ برای تنظیم ارتفاع قسمت انتهای موتور است. این پیچ ها در دو جهت SLOW و HIGH تنظیم می شوند و ارتفاع زین وکمک فنرهای عقب را تنظیم می نماید.سیستم تعلیق عقب که از نوع پیوندی است، می تواند حدود 110میلی متر بالا و پایین برود.همچنین سیستم تعلیق جلو نیز که از نوع تلسکوپی است می تواند 120 میلی متر برای تنظیم ارتفاع به بالا و پایین برود. علاوه بر این ها V-MAX دارای تایرهای 18اینچ بریجستون است. سیستم ترمزهایABS این موتور به خوبی قادرند وزن 310 کیلوگرمی آن را متوقف کنند. زیرا یاماها برای چرخ جلو از دیسک های ترمز320 میلی متری به همراه 6پیستون استفاده کرده است. همچنین در چرخ عقب نیز تک دیسک280 میلی متری و 4پیستون کمک شایانی برای توقف این موتور می کنند. برای خنک نگه داشتن پیشرانه4سیلندر در قسمت جلو از دو رادیاتور بزرگ استفاده شده است.همچنین علاوه بر این دو رادیاتور، در قسمت کناری باک نیز از هواکش های دوتایی دایره ای شکل استفاده شده است که تا حدود بسیار زیادی باعث افزایش زیبایی و ابهت موتور شده است. اگر زمانی خواستید درون باک V-MAX بنزین بریزید باید ابتدا اهرم زیر زین را فشار دهید تا زین میانی بلند شود. باک سوخت کاملاً مخفی است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

(موتور سیکلت معروف فیلم گوست رایدر)

شرایط فروش ایرانخودرو

اعلام شرایط فروش ویژه ایران خودروعصرخودرو: گروه صنعتی ایران خودرو شرایط ویژه فروش آذر ماه را اعلام کرد.به گزارش «عصرخودرو» شرایط اعلام شده از سوی ایران خودرو برای خودروهای وانت، سمند، پژو405 و پژه پارس است که در جدول زیر آمده است.

شرح خودرو

فروش نقدی

فروش اعتباری

قیمت

تحویل

پیش پرداخت

مبلغ چکها

تاریخ چکها

تحویل

وانت باردو بنزینی

94.100.000

20

51.800.000

16.100.000

92/01/10

91/05/15

92/09/20

20

وانت باردو دوگانه سوز

107.500.000

20

59.200.000

18.400.000

20

سمند EF7 LX

229.000.000

30

160.400.000

26.600.000

30

پژو 405 بنزینی  GLX

179.064.000

30

----

----

----

----

پژو دوگانه سوز GLX

191.136.000

45

----

----

----

----

پژو پارس سال بنزینی

229.704.000

45

----

----

----

----

پژو پارس سال دوگانه سوز

240.924.000

45

----

----

----

----

پکیج تیونینگ برای موستانگ

پکیج Design World برای موستانگ


تیونر آلمانی Design World  با قیمت 12,150 یورو، پکیچ تازه‌ای را برای موستانگGT پیشنهاد کرده است . . . .

در مرحله اول این تیونر کار خود را با یک دستگاه موستانگ مشکی رنگ آغاز کرده و سپس رنگ نارنجی متالیک را به همراه خطوط سفید رنگ روی بدنه جانبی و باله عقب، به آن افزوده است. در داخل کابین نیز این نوع رنگ بندی به صورت جزئی ادامه می‌یابد.

Ford Mustang GT 2011 by Design-World

با برنامه‌ریزی مجدد ECU ، توان پیشرانه 5 لیتری V8 موستانگ، از 406 اسب‌بخار به 429 اسب‌بخار افزایش یافته است.استفاده از رینگ‌های 20 اینچی که در جلو با تایرهای 255/35ZR20 و در عقب با تایرهای 285/30ZR20 بوده در کنار سیستم تعلیق H&R آخرین جزئیات این خودروست.

Ford Mustang GT 2011 by Design-World

Ford Mustang GT 2011 by Design-World

Ford Mustang GT 2011 by Design-World

Ford Mustang GT 2011 by Design-World

Ford Mustang GT 2011 by Design-World

هیوندای ولاسترSR توربو

هیوندای مدل جدیدی از ولاستر را با نام SR توربو راهی بازار استرالیا نمود. این هاچ بک با قیمت پایه ای 31,990 دلار با گیربکس شش سرعته دستی و همچنین 33,990 دلار با گیربکس شش سرعته اتومات قابل خریداری است . . .

Hyundai Veloster SR Turbo

ولاستر SR توربو دارای پیشرانه 1.6 لیتری T-GDi بوده که توانایی تولید 201 اسب بخار قدرت به همراه 265 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ این اعداد به ترتیب 46% و 60% بیشتر از مدل های استاندارد ولاستر (و همچنین ولاستر پلاس) هستند. این خودرو با گیربکس دستی مصرف سوختی معادل 6.8 لیتر داشته حال آنکه با گیربکس اتومات این رقم تا 7.6 لیتر افزایش می یابد. میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز برای مدل دستی و اتومات به ترتیب معادل 163 و 181 گرم در هر کیلومتر است.

Hyundai Veloster SR Turbo

SR توربو دارای تعلیقی بهینه سازی شده، رینگ های 18 اینچی با تایرهای 215 میلیمتری، نمایشگر لمسی 7.0 اینچی، شش عدد ایربگ، سیستم های کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین عقب، چراغ های مخصوص روز، تهویه اتوماتیک و استارت دکمه ای بصورت استاندارد است.

  

  

موتور جنسیس 2013

از سال آینده جنسیس شاهد حذف دو موتور هشت سیلندر 5 و 4.6 لیتری خود خواهد بود. موتور 5.0 لیتری هشت سیلندر 429 اسب بخاری از این پس تنها روی مدل سفارشی R-SPEC نصب می شود. موتور استاندارد هیوندای جنسیس نیز از این پس موتور شش سیلندر V شکل با توان 333 اسب بخار خواهد بود.

جنسیس سدان 2013


هیوندای این تصمیم را برای کسب امتیازات لازم از موسسه EPA برای کاهش مصرف سوخت اتخاذ کرده است. مدلهای شش سیلندر در شهر 12.4 لیتر و در بزرگراه 8.1 لیتر سوخت مصرف می کنند. درحالیکه مدلهای هشت سیلندر 2012 حدود یک لیتر مصرف بیشتری دارند.

2013 hyundai genesis R Spec


موتور شش سیلندر قدرت کافی برای راضی کردن خریداران دارد و مدلهای R-SPEC نیز برای مشتریانی که بدنبال توان بیشتر و البته سواری خشن تری هستند، انتخاب خوبی خواهد بود.
مدلهای 2013 جنسیس با امکانات بیشتر نظیر صفحه نمایش لمسی داشبورد با اندازه 8 اینچ با وضوح بیشتر و سیستم رابط کاربری اصلاح شده، هارد 64 گیگا بایتی، فن آوری تشخیص صدای پیشرفته و سیستم ناوبری ماهواره ای BlueLink که همانند سیستم Onstar جنرال موتورز اجازه روشن و خاموش شدن خودرو از راه دور و ردیابی آن در صورت سرقت را می دهد، بدون پرداخت هزینه در سال اول، به بازار خواهند آمد.

hyundai genesis sedan 2013

ایرباس

تسویه حساب  بر فراز ابرها

تسویه حساب  بر فراز ابرها
 : ایرباس در میان سازندگان هواپیما نامی آشناست، آن‌قدر آشنا که شاید به محض شنیدن واژه هواپیما هر کسی در گوشه و کنار جهان به یاد دو سازنده معروف جهانی یعنی بویینگ و ایرباس بیافتد.ایرباس گذشته از ساخت انواع هواپیماهای مسافربری در تولید هواپیماهای باری و تجاری هم گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است. این کنسرسیوم غربی که با مشارکت اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اداره می‌شود گذشته از آنکه با ارائه خانواده ایرباس آ-380 عملا لوکس‌ترین و بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان را ساخته و روانه بازارها کرده است در ساخت هواپیماهای باری هم با ارائه مدل‌های مختلف و متناسب با نیاز خریداران از خانواده بلوگا توانسته است نام خود را به عنوان سازنده نخست هواپیماهای باری تثبیت کند....


ادامه مطلب ...

موتورهای HCCI

موتورهای HCCI چگونه کار می‌کنند

موتورهای HCCI چگونه کار می‌کنند
: کاهش مصرف سوخت و آلایندگی موتورهای درونسوز، امروزه به یکی از اهداف اصلی تولیدکنندگان خودرو در جهان تبدیل شده است و پیوسته راه حل‌هایی در این زمینه ارائه می‌شود. اکثر این راه حل‌ها در زمینه ارتقاء کارایی موتورهای بنزین‌سوز یا دیزلی فعلی است اما همان‌گونه که پیش از این گفتیم، راه حل‌هایی متفاوت نیز در چند سال اخیر مطرح شده که به طور کلی جدای از موتورهای معمول است. در این میان یک راه حل ترکیبی نیز در چند سال اخیر از سوی خودروسازان مورد توجه قرار گرفته است که در آن تلاش می‌شود مزایای موتورهای دیزل، با موتورهای بنزینی ترکیب شود و عملاً موتوری به وجود ‌آید که بخشی از خصوصیات موتور دیزل (عدم سیستم جرقه‌زنی) را با خصوصیات موتورهای بنزینی (استفاده از بنزین و پاشش سوخت در مانیفولد هوا) در هم آمیخته است تا موتوری با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر ایجاد شود. این موتورها که به اختصار HCCI نامیده می‌شوند، هر چند به نظر راه حل جدیدی هستند اما در اصل از ایده‌ای متعلق به سال‌های بسیار دور استفاده می‌کنند چرا که نخستین نمونه‌ موتورهای بنزینی، در زمانی که هنوز سیستم‌ جرقه‌زنی به وجود نیامده بود، از همین ایده استفاده می‌کردند. در ادامه مروری بر این موتورهای ترکیبی خواهیم داشت که شاید در آینده ای نه چندان دور، جای موتورهای بنزینی معمولی را بگیرند.

HCCI چیست؟
این موتورها در حقیقت ترکیبی از فرآیند موتورهای دیزل و....

 

 

ادامه مطلب ...

Most Wanted

تعقیب و گریز با سوپر اسپرت‌ها

تعقیب و گریز با سوپر اسپرت‌ها
 تصور کنید با یک لامبورگینی اونتادور در حال فرار از دست پلیس‌های خشمگینی هستید که سوار بر دوج‌های چارجر دنبالتان هستند. حالا دیگر می‌توانید بدون پرداخت پول سوار بر مدرن‌ترین خودروهای اسپرت دنیا شوید. از انواع پورشه‌ها گرفته تا انواع ب‌ام‌وها. طرفداران تیفوسی سری بازی‌های خودرویی Need For Speed می‌توانند خوشحال باشند که نسخه جدید Most Wanted‌ عرضه شده است. شرکت معروف EA که از سال 1994 به این سو با مجموعه جنون سرعت دل از دوست‌داران خودرو برده است، اکنون پس از 18 سال با یک برنامه ویژه آمده است.    به ادامه مطلب بروید
ادامه مطلب ...

کوروت C7

مدتیست که جنرال موتورز برنامه خود را برای معرفی نسل جدید سمبل اسپرتهای آمریکایی، یعنی شورولت کوروت اعلام کرده و تاریخ 13 ژانویه 2013 را برای رونمایی آن بر گزیده است. تاکنون تصاویر مخفی و عکسهای جاسوسی بسیاری نیز از این ماشین منتشر شده است. اما جدیدترین رندرها بر اساس تفاسیر موجود و خودروهای استتار شده در حال تست، توسط مجله کار اند درایور منتشر شده اند.

2014 Chevrolet corvette c7 render

آنچه که از این تصاویر پیداست، طراحی متمایل به ایتالیایی و مشخصا فراری  این خودرو است. با اینحال حتی شباهت آن با SRT وایپر هم قابل کتمان نیست.
کوروت C7 برای جنرال موتورز که سدانهای لوکس و بزرگ و وانت و SUV را در تخصص دارد، یک سوپراسپرت خاص و مایه مباهات و غرور است. حتی می توان کوروت را یکی از نشانه ها و سمبل های کشور آمریکا نیز دانست.

chevrolet corvette c7 spy photo

شورولت کوروت C7 مانند اسلاف خود یک سوپر اسپرت کلاسیک با موتور جلو و دیفرانسیل عقب خواهد بود و این برای دوست داران آرایش موتور وسط خبر خوبی نیست و لااقل تا معرفی مدل C8 کوروت انتظار آنان به طول خواهد انجامید! قسمت عمده ای از خودرو از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته می شود که در صرفه جویی وزن آن بسیار موثر خواهد بود.

2014 chevrolet corvette c7 artists rendering

در داخل کابین با اصلاحات بیشتری مواجه خواهیم شد. ممکن است حتی از نشانگرهای مدرن و دیجیتال نیز استفاده شود. در مورد موتور، پیشرانه پایه، موتور V8 LT1 فعلی با حجم 6.2 لیتر و توان بیش از 450 اسب بخار و گشتاور بیش از 450 پوند فوت است. اصلاحات انجام شده در این موتور برای بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت، شامل استفاده از فن آوری تزریق مستقیم سوخت GDi می شود. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس هفت سرعته و در آیندهنزدیک هشت سرعته خودکار به چرخها منتقل می شود.

2014 chevrolet corvette c7 rear

مدلهای ZR1 و Z06 نیز در آینده تولیدات کوروت را متنوع تر خواهند کرد. قیمت مدل پایه نیز 55 هزار دلار خواهد بود. حال باید دید که کوروت جدید می تواند در رقابت با خودروهایی نظیر دوج وایپر، فورد موستانگ شلبی GT500، پورشه کیمن S و 911 خودی نشان دهد یا خیر؟

لکسس IS

یک نمونهٔ جدید از لکسس IS که در اواخر ژانویه در نمایشگاه دیترویت به طور رسمی رونمایی خواهد شد،اما حالا به دام جاسوسان و عکاسان افتاده است،لکسس در حال انجام آزمایش و تست روی خودروی جدید خودش است البته بیشتر آزمایش‌های IS جدید انجام شده که نتایج مطلوبی هم در پی داشته است.شایان به ذکر است که خود لکسس بیشتر عکس ها را منتشر کرده است.

Lexus IS 300h

طبق اطلاعات منتشر شده،این خودرو دارای دو مدل است:IS250 که تنها برای انگلستان ساخته خواهد شد،موتور در نظر گرفته شده برای این مدل یک موتور V6 بنزینی است اما اطلاعاتی دربارهٔ توان خروجی آن و اطلاعاتی از این قبیل منتشر نشده است.

اما مدل IS300h که برای لکسس مهم‌ترین مدل است،موتور این مدل 4 سیلندر است که 2.5لیتر حجم دارد و در کنار یک موتور الکتریکی که با باتری کار می‌کند،240 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. سیستم گیربکس CVT این خودرو بهبود چشمگیری پیدا کرده که به شتاب خودرو کمک زیادی کرده است،شتاب صفر تا صد این مدل 6.9 ثانیه است و حداکثر سرعتش هم 225 کیلومتر بر ساعت است.این خودرو دیفرانسیل عقب است.

Lexus IS 300h

اما چیزی که برای همه اهمیت دارد،لکسس تولید گاز co2 این خودرو را تنها 99گرم در هر کیلومتر اعلام کرد،سیکل ترکیبی آن هم 4لیتر در هر صد کیلومتر است.این خبر خوشی است برای کسانی که به دنبال لکسسی جمع و جور،پر قدرت و کم مصرف هستند البته باید 51 هزار دلار هم در حساب خود داشته باشند زیرا لکسس قیمت این خودرو را 51 هزار دلار اعلام کرده است.

Lexus IS 300h

این خودرو بر روی پلت فرم GS ساخته خواهد شد،البته فاصلهٔ بین دو محور کمی کوتاه تر و عرض خودرو هم کمی باریک‌تر می‌شود.اگر چه تشخیص ظاهر خودرو به همراه استتار های صورت گرفته سخت است اما شباهت‌هایی به هاچ بک CT دارد.به گفتهٔ لکسس امکانات زیادی به این خودرو اضافه شده است.وزن کلی خودرو 1765 کیلوگرم می‌باشد.

سقف های جمع شونده

حتما شما هم با ما هم عقیده هستید که وقتی سقف فلزی ثابت خودرویی حذف شده تا یک سقف جمع شونده جانشین آن شود، استحکام پیچشی شاسی، هندلینگ و از همه مهم تر امنیت خودرو دچار تغییرات متعددی می شود که باید مهندسین با آنها دست و پنجه نرم کنند. همه این ها به کنار؛ حالا تصور کنید که می خواهیم یک سدان چهار درب اما با سقف جمع شونده بسازیم مثلا کرایسلر 300 کانورتیبل! چنین کاری را مهندسین شرکت Drop Top Customs واقع در فلوریدا انجام داده اند. البته آنها به غیر از کرایسلر 300 به سراغ سقف های دوج چارجر 2012 و همچنین دوج چلنجر نیز رفته اند.

    

    

    

باگی 1800 اسب‌بخاری

باگی 1800 اسب‌بخاری

باگی 1800 اسب‌بخاری
مادموتورز: باگی‌ها، یکی از وسایل پرطرفدار برای افرادی هستند که هیجان را در بیابان و صحرا می‌طلبند. این وسایل در کشورهای عربی و به ویژه امارات متحده عربی طرفداران زیادی دارند و علاوه بر اینکه «باگی سواری» یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور است، یکی از بازارهای اصلی سازندگان باگی نیز محسوب می‌شود.

باگی‌ها تنها چند پنل سبک وزن بر روی یک شاسی محکم دارند و به همین دلیل وزن آنها بسیار پایین و اغلب کمتر از 500 کیلوگرم است در حالی که پیشرانه آنها، در نمونه‌های قدرتمند بین 400 تا 600 اسب‌بخار قدرت دارد و باعث می‌شود شتاب صفر تا 100 آنها زیر سه ثانیه و بعضاً به زیر دو ثانیه نیز برسد. اما هفته گذشته یک باگی معرفی شد که قدرتی سه برابر بیشتر از قوی‌ترین باگی‌های موجود دارد. این باگی به پیشرانه هشت سیلندر LS 427 مجهز شده که به یاری دو توربوشارژر ساخت Nelson Racing می‌تواند 1800 اسب‌بخار تولید کند! این رقم، با احتساب اتلاف قدرت، بر روی دستگاه Dyno به دست آمده است. در ویدئو پخش شده از این باگی شاهد آن هستیم که توربوها به وسیله طناب‌کشی به شاسی متصل شده تا از جای خود در نیاید!

جدایی لندروور از ب‌ام‌و

جدایی لندروور از ب‌ام‌و

جدایی لندروور از ب‌ام‌و
مادموتورز: مدت زمان زیادی است که شرکت لندروور از تملک ب‌ام‌و خارج شده است اما تیم Rally Raid برای شرکت در رالی داکار سال جاری، این دو را مجدداً به یکدیگر پیوند داده است.

این لندروور که صرفاً با هدف شرکت در مسابقات رالی داکار توسعه یافته، توسط شرکت RaBe race cars طراحی و ساخته شده است. این خودرو رالی، از شاسی لوله‌ای بهره می‌برد و بر روی شاسی آن، بدنه رنجروور ایووک سوار شده است. پیشرانه مورد استفاده برای آن، واحد 3 لیتری دیزلی ب‌ام‌و است که می‌تواند 275 اسب‌بخار نیرو و 640 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. از دیگر جزئیات می‌توان به گیربکس ZF، سیستم تعلیق Reiger و تایرهای مخصوص بیابان BF Goodrich اشاره کرد.
سه دستگاه از این رنجروور ساخته می‌شود که آنها توسط مارتین روئِو، اندرو کولی و جان هاردلی در طول مسابقه داکار هدایت می‌شوند.

news

دیکشنری برای تغییر زبان سایت در پایین صفحه وجود دارد بازدید کنندگان محترم می توانند استفاده کنند باتشکر از تمامی بازدید کنندگان وبلاگ 

To change the language dictionary in the bottom of the page there should be esteemed visitorsThanks to all visitors to the blog

موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و مدل اسپرت‌‌

موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و مدل اسپرت‌‌

موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و مدل اسپرت‌‌

مادموتورز: اسپرت همچنان که از عنوانش پیداست، بر سرعت و شتاب و قابلیت‌های رانندگی، فرمانگیری، ترمزگیری و چالاکی موتورسیکلت تأکید دارد. جنبه‌های دیگری مثل راحتی و مصرف سوخت در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرند و حتی ممکن است فدای ویژگی‌های سرعتی و قدرتی موتورسیکلت شوند. موتورسیکلت‌های اسپرت به طور کلی از موتورهای بالنسبه کارآتری برخوردارند که روی شاسی سبک‌تری قرار گرفته است.

مدل‌های S1000 RR، K1300S، K1300S HP و K1300S Dyanmic Package ب‌ام‌و در رده اسپرت قرار داده می‌شوند. موتورسیکلت‌های سری K (که تعدادی از آنها در رده‌های دیگری مثل تور و رودستر نیز قرار دارند) به طور کلی از موتورسه، چهار یا شش سیلندر خطی که با آب خنک می‌شود، برخوردارند. مدل‌های K1300 که از 2008 به بازار آمده‌اند (و جانشین  K1200 شده‌اند) موتور چهارسیلندر خطی 1293 سی‌سی با قدرت 175 اسب‌بخار دارند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آنها حدود 2.8 ثانیه اندازه‌گیری شده است. ظاهر و سیستم اگزوز این موتورسیکلت‌ها نیز در سال 2008 از نو طراحی و بهسازی شده است. ‌مدل S1000 RR که موتور 999 سی‌سی چهار سیلندر خطی دارد، قدرتش از موتور 1293 سی‌سی K1300 نیز بیشتر است و به 200 اسب‌بخار در 14000 دور در دقیقه می‌رسد. این موتورسیکلت عملاً در کلاس سوپربایک قرار دارد و حروف RR در نام آن به مسابقه‌ای بودنش اشاره دارند. قیمت مدل 2012 S1000 RR کمی بیش از 15 هزار دلار است در حالی که K1300S HP (که به واسطه پسوندش در رده ‌های «پرفورمنس» نیز می‌توان آن را قرار داد) بیش از 20 هزار دلار می‌ارزد.

گران ترین رینگ دنیا

گران‌ترین رینگی که تاکنون ساخته شده، چه قیمتی دارد؟

گران‌ترین رینگی که تاکنون ساخته شده، چه قیمتی دارد؟
ماد موتورز:یک میلیون دلار ناقابل! البته ما که به چشم خودمان ندیده‌ایم، ولی گفته‌اند و در عکس‌ها و نوشته‌ها دیده‌ایم که رینگ جواهر نشان 22 اینچی که Asanti در سال  2006 برای یک بنتلی کانتیننتال GT ساخته و به عنوان یک خودرو تجملی «بی‌همتا» در نمایشگاه خودرو SEMA به نمایش گذاشته، از 110,000 قیراط (22 کیلوگرم) جواهر اصل، مرکب از 12000 قطعه الماس و 800 یاقوت کبود تشکیل شده و  چهار چرخ آن در مجموع یک میلیون دلار قیمت داشته است. یک سال پیش از آن، همین شرکت رینگ 63,000 قیراطی 250 هزار دلاری نیز تولید کرده بود.

پورشه ماکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این خودرو که پاییز امسال به بازار انگلستان خواهد رفت  رقیبی برای بی.ام.دبلیو X3 و لندرور اوکیو خواهد بود.پورشه انتظار دارد ماکان توربو سریع ترین و دینامیک ترین مدل در این کلاس باشد.این خودرو به موتور 3.6 لیتری  V6  مجهز است که 370 اسب بخار قدرت دارد .ماکان بر پلتفرم  نسل بعدی گروه فولکس واگن  دیفرانسیل جلو و 4 چرخ فعال که به عنوان MLB شناخته می شود  قرار خواهد داشت.همانطور که قبلا تایید شده است ماکان یک خودرو 5 درب با شباهت هایی به کاین خواهد بود.پورشه برای این خودرو فروش سالانه 200.000 دستگاه را در نظر گرفته است .

  

 

بی ام وسری 4

بعد از تست های متعدد خیابانی بالاخره بی ام و از محصول جدید خود که قرارست ماه آینده میلادی در نمایشگاه دیترویت رسما رونمایی شود، پرده برداشت؛ این شما و این هم سری 4 کوپه . . . .

BMW 4-Series Coupe concept

کوپه کانسپت نامی است که بی ام و فعلا برای این مدل درنظرگرفته تا به همه هوادارانش بگوید که در مدل تولید نهایی سری 4 اعمال تغیییراتی هرچند اندک دور از انتظار نیست. مشخص است که نمای ظاهری خودرو از مدل های جدید سری 3 برداشته شده که البته ورودی هوای بزرگتر و طراحی عضلانی آن در قسمت عقب، سری4 را تبدیل به یک سری3 جسورتر کرده! آنگونه که می دانیم سری3 در مدل 2014 قرارست تنها در دو مدل سدان و استیشن تولید شود و زحمت مدل های کوپه و کانورتیبل آن نیز بر دوش سری4 خواهد بود!

BMW 4-Series Coupe concept

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده فاصله محوری سری4 معادل 2,810 میلیمتر است یعنی 50 میلیمتر بزرگتر سری3 کوپه؛ فاصله دو چرخ جلو و همچنین دو چرخ عقب نیز به ترتیب 1,545mm و 1,593mm اعلام شده که بازهم نسبت به سری3 کوپه به ترتیب 45 و 80 میلیمتر بزرگتر است. اگر به سایر ابعاد سری4 نیز نگاهی داشته باشیم پی می بریم که با دارابودن عرضی برابر 1,826mm چیزی در حدود 44mm عریض تر و با داشتن ارتفاعی برابر 1,362mm نیز 16mm کوتاهتر از سری3 کوپه شده؛ طول کلی خودرو نیز به 4,641mm رسیده است. در روزهای آینده منتظر بروزرسانی مجدد این صفحه برای اطلاع از جزییات بیشتر سری4 کوپه باشید.

     

    

     

هنسی ونوم gt

همین هفته پیش بود که درباره مدل جدید هنسی ونوم GT نوشتیم اما حالا این شرکت یک ویدیو از مدل 2011 این خودرو که تنها 1244 اسب بخار نیرو تولید می کند، منتشر کرده است.

2011 Hennessey Venom GT

ونوم GT با نسبت چشمگیر قدرت به وزن خود می تواند تنها در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب صفر تا 320 کیلومتر بر ساعت نیز تنها 15.3 ثانیه است و سرعت نهایی این افعی زهر دار هم 440 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در این کلیپ می بینید که چگونه هنسی ونوم در عرض 20 ثانیه به سرعت 370 کیلومتر بر ساعت می رسد برای مقایسه بوگاتی ویرون برای رسیدن به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت به 24.2 ثانیه زمان نیاز دارد. این نتایج با مدل قدیمی هنسی ونوم بدست آمده کر بر پایه لوتوس اگزیج و با موتور 7 لیتری هشت سیلندر شورولت مجهز به توربوی دوبل ساخته شده و حالا فکر کنید با آمدن مدل 1500 اسبی این ونوم چه رکوردهایی خلق خواهد شد!

     


بی ام و سری 6

 Vossen

وقتی در سال 2011 بی ام و چندین اینچ به سری6 خود اضافه کرد تا این بار یک سدان چهار درب اما با استایل کوپه بسازد بالاخره فهمید که برای تقابل با رقیب دیرینه اش که CLS را از سال 2004 راهی بازار کرده بود، مجبورست که طیف محصولاتش را بیشتر و بیشتر کند. سری6 گرن کوپه در مدل 640i دارای یک موتور شش سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر بوده که قدرت 316 اسبی و گشتاور 450 نیوتن متری آن توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به محور عقبی خودرو منتقل می شود. اما اگر مدل های استاندارد 640i که قیمتشان از حدود 84,000 دلار شروع می شود برای شما جذابیتی ندارند، بهتر است نیم نگاهی هم به رینگ هایی آمریکایی 22 اینچی Vossen داشته باشید که پنج شاخه ای و از مدل CV3 هستند.

    

    


نیسان جوک NISMO

چند روز پیش نیسان نسخهٔ جدید جوک NISMO را به نام شوالیهٔ تاریکی رونمایی کرد که می‌توان در بیشتر جاهای این خودرو نماد فیلم بتمن را مشاهده کرد.

Nissan Juke Nismo Dark Knight Rises

همان طور که از اسم خودرو پیدا است طراحان این خودرو، این نسخه از جوک را بر پایهٔ فیلم هالیوودی بت من ساخته‌اند، هدف از این کار گرامی داشتن شرکت تولید کنندهٔ فیلم که برادران وارنر است، می‌باشد.

Nissan Juke Nismo Dark Knight Rises

به طور کلی ویژگی‌های جدید این خودرو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
• رنگ کاملاً سیاه مات بدنه
• آرم آلومینیومی بت من در جلو و عقب
• آنتن شبیه بال کوسه
• رینگ‌های سیاه آلیاژی 18 اینچی
• صندلی‌های جدید به همراه آرم بت من در پشت سری‌ها

Nissan Juke Nismo Dark Knight Rises

این خودرو همچنان دارای موتور 1.6 لیتری توربو شارژر دار می‌باشد، یک گیربکس شش سرعته دستی قدرت حاصل را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. صفر تا صد این خودرو 7.8 ثانیه طول می‌کشد.شوالیهٔ تاریکی در ماه ژانویه سال آینده برای فروش در انگلستان عرضه می‌شود.

    

    

ویرون گرنداسپرت Venet ؛ اولین آرت کار بوگاتی

ویرون گرنداسپرت Venet ؛ اولین آرت کار بوگاتی

بعد از فروش آخرین نسخه های ویرون 16.4 کوپه، بوگاتی این بار دست خود را روی مدل های جدید گرنداسپرت گذاشته تا برای نخستین بار خودروی هنری (یا همان آرت کار) رودستر خود را بسازد . . .

Bugatti Veyron Grand Sport Venet

بوگاتی برای ساخت این خودرو با یک دستگاه مدل ویرون گرنداسپرت 2011 به سراغ یکی از هنرمندان فرانسوی به نام Bernar Venet رفته. بله؛ همان شخصی معروفی که هرچقدر به تابلوها یا مجسمه های هنری اش خیره شوید چیز دستگیرتان نمی شود! اما خوشبختانه این هنرمند برای ساخت آرت کار بوگاتی به اصرار کمپانی دست از طرح ها و ایده های مفهومی خود برداشته تا شاید نگاه های بیشتری مجذوب این خودرو شود. Venet برای شروع کار، قسمت جلویی این ویرون یعنی از روی کاپوت گرفته تا طرفین خودرو را به کمک فرمول های ریاضی و همچنین نمادهای کوچک و بزرگ یونانی پوشانده؛ فرمول هایی که بعید نیست مهندسان بوگاتی برای ساختن این خودرو از آنها هم استفاده کرده باشند!

    

    

    

رنگی که Venet از آن استفاده کرده، به بدنه خودرو ظاهری درست مثل فلزهای ضدزنگ زده داده و گفته می شود که خاص ترین ویژگی این خودروی هنری نیز همین است. در نمای داخلی نیز به ویژه در تریم درب ها فرمول های درهم پیچیده Venet دوباره خودنمایی می کنند. بوگاتی برای این تابلوی هنری که مراحل ساخت آن تماما در نیویورک انجام شده و برای نخستین بار نیز در نمایشگاه سالیانه هنرهای مدرن Art Basel که دسامبر هر سال در شهر میامی در ایالت فلوریدا برگزار می شود در معرض دید عموم قرار گرفت، مانند مدل های استانداردش همان پیشرانه 8 لیتری 1001 اسب بخاری را درنظر گرفته که می تواند تا 405 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد و البته با سقف باز سرعتش از 360 کیلومتر برساعت بیشتر نمی شود.

سوناتاHB20X

وقتی سوناتا باد می‌کند

وقتی سوناتا باد می‌کند
مادموتورز: آخرین دستاورد هیوندای کره، محصولی است به اسم HB20X. یک شاسی‌بلند سایز متوسط که سال آینده وارد بازار می‌شود. طراحی آن بی‌اندازه نسل جدید سوناتا و آزرا را به یاد می‌آورد. به خصوص فرم کشیده چراغ‌ها و مه‌شکن‌ها. قوای محرکه آن شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری با 128 اسب‌بخار (95 کیلووات) می‌شود. جالب است هیوندای جدید با رینگ‌های نه چندان عریض 15 اینچی عرضه می‌شود.

 

کامیون آریا

آریا در راه بازار خودروهای تجاری

 آریا در راه بازار خودروهای تجاری
مادموتورز: کامیون آریا طی چند روز آینده روانه بازار خواهد شد. به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان این مطلب گفت: این کامیون با داخلی سازی بیش 60 درصد در ایران خودرو دیزل به تولید رسیده است که در تولید کامیون با بالاترین درصد داخلی سازی در کشور، این امر یک رکورد محسوب می شود.

هاشم یکه زارع اظهار کرد: قرار است کامیون آریا در دو تیپ باری و کمپرسی و با اوزان 19 و 26 تن(وزن مجموع ناخالص مجاز) تولید و در آذر ماه جاری روانه بازار شود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل موتور و گیربکس این کامیون جدید را آلمانی دانست که توسط شرکت های داخلی تولید و برای نصب روی محصول آریا تامین می شود.
یکه زارع پیش بینی کرد که با عرضه کامیون آریا به بازار، این خودرو با استقبال چشمگیری روبرو شود.
قدرت موتور کامیون آریا ARYA دویست و بیست اسب بخار با حجم موتور 11.6 لیتر است که به سیستم تعلیق پیشرفته نیز مجهز است.

وانت ایسوزو

مدیرعامل گروه بهمن: وانت ایسوزو تا پایان سال به بازار می آید

 مدیرعامل گروه بهمن: وانت ایسوزو تا پایان سال به بازار می آید
: وانت ایسوزو گروه بهمن در اواخر سال جاری روانه بازار خواهد شد. مدیرعامل گروه بهمن با بیان این مطلب ادامه داد: امسال پروژه اصلی گروه بهمن تولید وانت ایسوزو است که بر اساس قرارداد پروژه، این وانت با حدود 50 درصد ساخت داخل تولید و روانه بازار خواهد شد.

محمدرضا سروش اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده انتظار داریم تا پایان سال جاری این پروژه عملیاتی و تولید این وانت آغاز شود.
مدیرعامل گروه بهمن افزود: این وانت در مدل های تک کابین، دو کابین، تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل، بنزینی و گازوئیلی عرضه خواهد شد که در واقع تبدیل به پلت فرمی پایه برای تولید کلیه وانت های تولیدی در گروه بهمن خواهد بود.طراحی چراغها و جلوی وانت ایسوزو D-MAX از کادیلاک اسکالاد الهام گرفته شده اما در قسمت پشت خودرو طرحی معمولی و بدور از هیجان دیده می شود. در اصل ما با یک بروزرسانی در مدلهای قدیمی ایسوزو همراه با بهینه سازی پیشرانه روبرو خواهیم شد.موتور دیزلی 3 لیتری این خودرو با تکنولوژی ریل مشترک (common-rail) می تواند 134 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این گشتاور بین دور موتور 1200 تا 3400 دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود.ایسوزو دی مکس با ترمز ABS+EBD و دو عدد کیسه هوا تولید می شود. هر دو مدل تک و دو کابین بصورت تک یا جفت دیفرانسیل قابل تولید می باشند. که مدلهای دو کابین به نمایش درآمده توسط گروه بهمن از نوع دو دیفرانسیل بودند.هنوز از قیمت این خودرو اطلاعی در دست نیست اما باید دید با ورود این وانت به سبد محصولات گروه بهمن، بر سر وانت کاپرا که می تواند رقیب آن به شمار رود، چه خواهد آمد؟

فورد ترانزیت کانکت

فورد نخستین جزییات مدل های 2014 ترانزیت و ترانزیت کانکت خود را منتشر کرد؛ خودرویی که با نام Tourneo در بازار اروپا شناخته شده و قرارست عرضه آن در اروپا و آمریکای شمالی از اواخر سال 2013 میلادی آغاز شود . . .

2014 Ford Transit Connect

هر دو مدل بصورت دیفرانسیل جلو،عقب یا AWD عرضه می شود. اگرچه تصاویر یا اطلاعات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست اما به لحاظ ظاهری می توان تشخیص داد که نسخه ترانزیت کانکت آن بسیاری از المان های طراحی مدل هایی همچون Escape یا Kuga را به عاریت گرفته است. برای بازار اروپایی این خودروها نیز پیشرانه 2.2 لیتری توربو دیزلی استفاده خواهد شد درحالیکه مشتریان آمریکایی می توانند موتورهای 3.5 لیتری اکوبوست را نیز سفارش دهند.

2014 Ford Transit Connect

منصوری

منصوری در نمایشگاه ژنو از اولین پروژه خود بر لامبورگینی که مدل اونتادور بود، پرده بردازی کرد. اکنون منصوری قصد دارد کیت جدیدی را برای اونتادور با نام Carbonado یا الماس سیاه درتعداد محدود 6 دستگاه عرضه کند. پس اگر دنبال الماس سیاه منصوری هستید باید عجله کنید…

 

منصوری همان کیت قبلی را برای این الماس سیاه تنظیم کرده با این تفاوت که بسیاری از قطعات بیرونی و پوشش محافظ موتور با قطعات سبکتر فیبرکربن عوض شدند. رینگ های آن نیز بسیار سبک و روی آن با فیبرکربن آراسته شده است. سایز تایرهای در جلو 255/30/ZR20 و در عقب 345/25/ZR21 است.

 

منصوری با برنامه ریزی های مجدد و بهینه کردن موتور، استقاده از سیستم اگزوز خاص و تغییر در تنظیمات ECU توانسته با موتور 6.5 لیتریV12 اونتادور 744 اسب بخار نیرو تولید کند. شتاب الماس سیاه با  0.1 ثانیه کاهش به 2.8 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت ان 355 کلیومتر بر ساعت است.

 

در کابین آن نیز از چرم مشکی و فیبرکربن استفاده شده و مقداری استفاده از رنگ قرمز در تودوزی، قسمتی از صندلی ها و سوئیچ های کابین جذابیت بیشتر ایجاد کرد.

پورشه 911

پورشه 911 آنقدر ماشین خالص و نابی است که بسیاری ترجیح می دهند آن را بدون کوچکترین تغییری در اختیار داشته باشند. اما ممکن است افرادی نیز به ظاهر این خودرو بسنده نکنند و برای بهبود جلوه و کارایی آن، دست به دامن تیونرهایی نظیر ورشتاینر (Vorsteiner) شوند.

Porsche 911s Vorsteiner


این شرکت که بصورت تخصصی روی ساخت قطعات آیرودینامیک بدنه از جنس فیبر کربن و همچنین رینگهای آلومینیومی فورج شده کار می کند، خودروهایی نظیر لامبورگینی، بنتلی، فراری و پورشه را در برنامه تیونینگ خود دارد.

در مورد پورشه 911S جدید سری 991 نیز برنامه ورشتاینر برای بهبود عملکرد و پایداری خودرو شامل موارد زیر می شود:

  • اضافه کردن اسپویلر جدید جلو با مجرای هوای ویژه برای خنک کردن ترمزها
  • شکاف جلوی سپر مدل Gt برای ایجاد نیروی پایین برنده
  • پانل های جانبی از جنس فیبر کربن
  • باله یا اسپویلر عقب
  • دیفیوزر و اگزوزهای جدید
  • رینگهای 19، 20 یا 21 اینچی آلومینیومی
  • تودوزی سفارشی

ورشتاینر طبق معمول دست به موتور نزده و تیونینگ آن را باید در شرکت دیگری انجام دهید. البته اگر واقعا به تقویت موتور نیاز باشد!