صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

پیتر شرایر

بعد از انتخاب پبتر شرایر به عنوان رئیس غیر کره ای شرکت کیا و یکی از سه رئیس این شرکت، هیوندای نیز بعنوان مالک کیا، از این تصمیم استقبال کرده و با بسط این انتخاب، شرایر را بعنوان مدیر طراحی مجموعه هیوندای نیز برگزیده است. بدین ترتیب انتظار می رود با همبستگی بیشتر در طراحی این دو شرکت، کاهش هزینه ها و ساده سازی فرآیندهای طراحی محصول، شاهد رشد کیفی و حضور موثرتر این دو شرکت کره ای در بازارهای جهانی باشیم.

peter schreyer


کره ایها اینک دریافته اند که یک طراح خوب با سلایق اروپایی و جهانی، می تواند تاثیری شگفت روی فروش محصولات آنان داشته باشد. اینک در کره به شرایر به چشم یک شوالیه نگاه می کنند. مردی که توانست با طرح های شیک خود برای کیا موتورز، اعتبار و شهرتی دست و پا کند. شرایر 60 ساله و متولد باواریای آلمان، پیش از این رئیس طراحی آئودی و فولکس واگن بوده و آئودی TT و فولکس پاسات و بیتل را روانه بازار کرده است.

Kia Cadenza by peter schreyer


طراحی خودرو تنها جنبه های قابل رویت و بصری ماشین نیست. بلکه نیاز به روانشناسی و ایجاد ارتباطی عاطفی با مصرف کننده خودرو نیز دارد. هیوندای در طرحی طولانی مدت، قصد دارد در بازار پر رقابت کنونی، تضمین بقای خود را دریافت کند.

  

کادیلاک ELR

ELR کادیلاک هیبریدی 

کم کم هواداران کمپانی آمریکایی کادیلاک داشتند نا امید می‌شدند که کادیلاک از مدل ELR که یک کوپهٔ اسپرت است در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد.

Cadillac ELR – Front Angle, 2014

سال 2009 بود که کادیلاک Converj کانسپت را عرضه کرد و حالا در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ تولیدی Converj رونمایی شد و ELR نام گرفت و تمام خصوصیات ظاهری این مدل کانسپترا حفظ کرده است.

Cadillac ELR – Rear Angle, 2014

سیستم هیبریدی این خودرو مجهز به یک باتری لیتیوم یونی است که از باتری شورولت وولت سبک‌تر است و در کنار آن یک موتور 1.4لیتری قرار دارد که همان موتور وولت است.در واقع این خودرو را می‌توانیم وولت قدرتمند هم بنامیم.قدرت خروجی این خودرو 207 اسب بخار و گشتاور آن 400 نیوتن متر است.کادیلاک می‌گوید این خودرو تنها با باتری می‌تواند 56 کیلومتر را طی کند که کمی از وولت کمتر است.شایان به ذکر است که شارژ این باتری حدود چهار ساعت و نیم به طول می‌انجامد و می‌توان آن را در خانه یا ایستگاه،با برق 240 ولت شارژ کرد.سیستم جدیدی که در این خودرو استفاده شده است Regan on Demand نام دارد که به راننده این اجازه را می‌دهد که گشتاور تولیدی این خودرو را برای شارژ باتری ذخیره کند.این خودرو دیفرانسیل جلو است و ظرفیت آن 2 2است.

Cadillac ELR – Interior, 2014

طراحی متفاوت عقب این خودرو و جلو پنجره و چراغ‌ها واقعاً چشم نواز است حتی تمام چراغ‌های این خودرو از نوع LED است.

Cadillac ELR – Interior, 2014

داخل خودرو از کیفیت مطلوبی بهره می‌برد که با ظاهر خودرو یکسان است،استفاده از چوب،فیبر کربن،چرم و قطعات کروم در داخل،ظاهری متفاوت به وجود آورده‌اند.سرنشینان می‌توانند از سیستم جهت یابی با قابلیت تشخیص صدا به نام CUE استفاده کنند.نمایشگر 8 اینچی هم برای نمایش اطلاعات در این خودرو بکار گرفته شده است. این خودرو در حالت برقی صدایی تولید می‌کند تا عابران متوجه آن شوند.

Cadillac ELR – Technical image, 2014

این خودرو حدوداً 55 تا 60 هزار دلار قیمت دارد و اواخر امسال تولید آن شروع می‌شود تا در سال 2014 به طور رسمی وارد بازار شود.پیش بینی می‌شود که سالیانه حدود 2هزار و پانصد دستگاه از این خودرو در آمریکای شمالی به فروش برسد.

هوندا گیرGear

هوندا گیر کانسپت

نمایشگاه خودروی مونترال اغلب توسط خبرگزاریها، نادیده گرفته می شود و حتی خودروسازان هم تمرکز خود را روی نمایشگاه دیترویت می گذارند. اما هوندا از این نمایشگاه برای معرفی یک کانسپت ریزه میزه به نام گیر (دنده) سود برده است.

Honda Gear concept


با الهام از دوچرخه های تک دنده (این نوع دوچرخه ها فاقد مکانیزم هرزگردی چرخ دنده بوده و در نتیجه می توانند فاقد ترمز نیز باشند زیرا با توقف رکاب زدن یا کاهش سرعت پا زدن، سرعت نیز به همان نسبت کاهش می یابد-fixed-gear bicycle) یک خودروی شهری شیک و مقرون به صرفه با توجه به سبک زندگی مدرن و جوان پسند را شاهدیم.

Honda Gear concept


طراحی خودرو با نگاهی به مدل اسپورت هوندا Z مدل 1970 و به صورت گوه ای شکل، نسبتا جذاب و نوآورانه است.

Honda Gear concept


هوندا از جزئیات فنی این مدل هنوز حرفی نزده و نمی دانیم که وجه تشابه گیر با دوچرخه های اینچنینی چه خواهد بود. اما ظاهرا انتقال نیروی الکتریکی به چرخهای جلو صورت می گیرد. شاید هوندا برنامه ای برای تولید این خودرو نداشته باشد یا آن را زیاد جدی نگرفته که بجای دیترویت، در مونترال رونمایی شده است.

مرسدسsls تیونینگ

پکیج MC700 برای مرسدس SLS


تیونر آلمانی MC CHIP جزئیات پکیج جدید خود را منتشر کرد؛ پکیجی که البته قیمت نسبتا زیادش اندکی تامل برانگیز است. درحالیکه مدل های استاندارد SLS AMG با پیشرانه 6.2 لیتری V8 خود 571 اسب بخار قدرت دارند اما تیونر آنرا به مرز 706 اسب رسانده؛ گشتاور تولیدی نیز از 650 به حدود 790 نیوتن متر افزایش یافته است. هزینه این پکیج تقویتی که با تغییر سیستم اگزوز نیز همراه خواهد بود 78,999 یورو یا معادل تقریبی 105,000 دلار اعلام شده . . .

Mercedes SLS AMG MC700 by McChip

علاوه بر تقویت موتور، MC CHIP به سراغ تعلیق SLS نیز رفته که با استفاده از سیستم تنظیم ارتفاع ساخت KW هزینه ای 13,000 یورویی (معادل تقریبی 17,000 دلار) به خریدار تحمیل می کند. همچنین برای سفارش روکش خاکستری/قرمز SLS که به رنگ مات درآمده باید 5,999 یورو (معادل تقریبی 8,000 دلار) دیگر نیز برای آن پرداخت کنید. آنگونه که تیونر اعلام کرده هرکدام از سفارش ها در 5 و حداکثر 7 روز تحویل مشتریان می شود.

  

آکورا RLX مدل 2014

قیمت گذاری آکورا RLX مدل 2014

آکورا لیست جدید قیمت خود را برای مدل های مختلف RLX مدل 2014 منتشر کرد؛ قیمت پایه ای این خودرو برای ایالات متحده بدون احتساب مالیات 895 دلاری از 48,450 دلار آغاز می شود . . .

2014 Acura RLX

آکورا فروش این خودرو را از 15 مارس 2013 شروع می کند و پیشرانه آنرا نیز بصورت اختصاصی موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر درنظر گرفته که با گیربکس شش سرعته اتومات خود در سیکل شهری 11.7 لیتر، در سیکل جاده ای 7.6 لیتر و بصورت ترکیبی نیز 9.8 لیتر بنزین می سوزاند.

2014 Acura RLX

آنگونه که آکورا ادعا کرده، این سدان لوکس با داشتن فضای پای 38.8 اینچی در قسمت عقب (که تنها چند سانتیمتر از یک متر کمتر است!) بیشترین فضای پا را در این کلاس به خود اختصاص داده است. ژاپنی ها برای این خودرو سیستم پخشی با 10 اسپیکر و باقابلیت اتصال USB و پورت AUX، نمایشگر هشت اینچی برای سیستم راهیابی، نمایشگر هفت اینچی لمسی برای کنسول، سیستم Real-Time Traffic برای تشخیص ترافیک، سیستم هشدار دهنده تغییر لاین بدون استفاده از راهنما، سیستم پیشگیری از تصادف و ایربگ های زانو برای راننده بصورت استاندارد درنظر گرفته اند.

2014 Acura RLX

مدل های استاندارد دارای رینگ های 18 اینچی جلو با تایرهای 245/45 و رینگ های 19 اینچی عقب با تایرهای 245/40 هستند. موارد دیگری مانند سیستم BSI یا هشدار دهنده نقطه کور خودرو، سیستم ACC یا کروز کنترل هوشمند و سنسورهای پارک در جلو و عقب بصورت سفارشی در دسترس مشتریان خواهند بود.

همچنین آکورا قرارست از اواخر 2013 مدل جدید Sport Hybrid Super Handling با سیستم همه چرخ های محرک یا AWD راهی بازار کند که پیشرانه بنزینی آن تفاوتی با مدل های استاندارد نداشته اما وجود یک موتور الکتریکی کوچک، مجموع قدرت تولیدی را با 60 واحد افزایش به 370 اسب بخار می رساند. گیربکس این مدل نیز از نوع هفت سرعته دوکلاچه خواهد بود که مصرف آنرا چه در سیکل شهری و چه در جاده به 7.8 لیتر محدود کرده است.

   

علاوه بر مدل استاندارد، قیمت پایه ای RLX با سیستم راهیابی از 50,950 دلار، با پکیج Technology از 54,450 دلار، با پکیج Krell Audio از 56,950 دلار و در گران ترین مدل نیز که با نام Advance Package شناخته می شود از 60,450 دلار آغاز می شود.

رودستر جدید آلفارومئو برای 2015

مزدا تایید کرد: رودستر جدید آلفارومئو برای 2015

با انتشار خبر رسمی همکاری فیات با مزدا، شایعات همکاری ژاپنی ها با ایتالیایی ها درست از آب درآمد! حالا مشخص شده که رودستر جدید فیات تحت برند آلفارومئو سال 2015 میلادی معرفی میشود؛ خودرویی که قرارست از پلت فرم مزدا در آن استفاده شود . . .

Pininfarina Alfa Romeo 2uettottanta Concept

آنگونه که فیات اعلام کرده این محصول برای بازارهای جهانی طراحی شده و از پلت فرم نسل بعدی مزدا MX-5 بهره خواهد گرفت و احتمال فراوان نیز دیفرانسیل عقب است. فیات این قول را به هواداران آلفا داده که زبان طراحی هر دو خودرو کاملا متفاوت است و هیچ نگرانی در این زمینه برای آنها وجود ندارد. مزدا نیز تایید کرده که خط تولید رودستر جدید آلفا و همچنین نسل بعدی مزدا میاتا هردو از سال 2015 و در هیروشیمای ژاپن آغاز به کار می کند.

  

و اما خبرهای شنیده شده درباره نسل بعدی مزدا MX-5 نیز جالب توجه است؛ نسل چهارم MX-5 چیزی حدود 100 کیلوگرم سبکتر از مدل های حال حاضر بوده و به همین دلیل باید وزن خالص آنرا حدود 900 کیلوگرم تخمین زد که برای این رودستر کوچک بسیار مناسب است. پیشرانه استاندارد آن نیز یک موتور چهار سیلندر 1.3 لیتری است که با کمک توربو می تواند قدرتی در حدود 200 اسب بخار داشته باشد. طبق اطلاعاتی که از اتوکار منتشر شده برای پیشرانه این خودرو دور از انتظار نیست که مزدا ازتکنولوژی اسکای اکتیو شامل بازیابی انرژی ترمز و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و … بهره گرفته باشد.

فویل آبی برای مرسدس SLR کوپه

چه اتفاقی می افتد وقتی از روکش های کمپانی آلمانی CUT48 برای خودرویتان استفاده کنید و زحمت تیون پیشرانه را هم به دوش ادو بیاندازید؟ جواب این سوال مشخص است؛ احتمالا یک خودروی تک خواهید داشت . . . !

Mercedes-Benz SLR by CUT48 and Edo Competition

هم اکنون روکش مشکی و آبی براق این خودرو باهزینه 4,350 یورو یا معادل تقریبی 5,800 دلار برای مشتریان آماده شده؛ هزینه ای که احتمالا برای مالک آن که چندین سال پیش هزینه ای نیم میلیون دلاری برای خریداری نمونه صفر آن پرداخته و یا کسیکه مدل های دست دوم SLR را با حدود 200 تا 350 هزار دلار خریداری کرده هیچ اهمیتی ندارد.

در زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 5.4 لیتری V8 ساخت AMG قرارگرفته که قدرت تولیدی آن از 626 اسب در مدل های استاندارد SLR به حدود 722 اسب بخار افزایش یافته؛ گشتاور تولیدی آن نیز از 780 به 890 نیوتن متر رسیده است. برنامه ریزی مجدد ECU به همراه تغییر سیستم اگزوز و بهبود جریان هوای ورودی به موتور از عمده تغییرات صورت گرفته Edo بر روی این خودروست. هرچند که شتاب صفرتاصد این خودرو رسما اعلام نشده اما به یقین از زمان 3.6 ثانیه ای مدل های استاندارد SLR کمتر خواهد بود. Edo همچنین شتاب صفرتا 200 آن را به زیر 10 ثانیه رسانده و حداکثر سرعتش را نیز بصورت الکترونیکی در 345 کیلومتر برساعت محدود کرده است.

  

نیسان رزونانس

نیسان زبان طراحی جدید خود را با پرده برداری از کراس اوور خود به رزونانس در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشت.

Nissan Resonance concept

این خودرو که توسط استودیو کالیفرنیا طراحی شده است، پیش نمایشی از نسل بعد مورانو می‌باشد اما همان طور که پیداست با ظاهری متفاوت و آینده‌نگرانه طراحی شده است. طول این خودرو 4840mm می‌باشد و طراحی آن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند جلو پنجرهٔ مشبک و چراغ های (بومرنگ) مانند، می‌باشد. در کل ظاهر آن به نسل فعلی مورانو ربطی ندارد!

Nissan Resonance rear

همچنین کابین خودرو هم مانند سایر کانسپت ها ظاهری فضایی و لوکس دارد و امکانات و تکنولوژی های زیادی در آن به کار رفته است.

Nissan Resonance interior

فرانسیس بانکون مدیر کل نیسان می‌گوید:هنگامی که طراحان مشغول کار بر روی این پروژه بودند سعی می‌کردند پیشرفت‌های صنعت خودروسازی را به نمایش بگذارند. رزونانس در واقع یک کراس اوور جدید با ظاهر و طراحی متفاوت و خیره کننده می‌باشد.
اگر چه اطلاعات فنی از این خودرو منتشر نشده است اما مشخص است که این خودرو دارای سیستم هیبریدی است همچنین این خودرو چهار چرخ متحرک است.این خودرو تا دو سال دیگر به عنوان نسل بعدی مورانو عرضه خواهد شد.

کانسپت ایرانی پیتون (گزارش پدال از مراسم رونمایی کانسپت پیتون)

کانسپت ایرانی پیتون (گزارش پدال از مراسم رونمایی کانسپت پیتون)

روز 24 دی خیابان انقلاب ، پژوهشکده فرهنگ ، هنر ومعماری پذیرای کانسپتی  بود ، که زایده ی تفکر و خلاقیت جوانان ایرانی می باشد . در این مراسم که بزرگان عرصه ی طراحی صنعتی و سایرهنرمندان حضور داشتند در ابتدا و پیش از شروع مراسم رونمایی حامیان اصلی پروژه به سخنرانی پرداختند . که توجه شما را به بخشهایی از صحبت های این افراد جلب میکنم که خالی از لطف نیست.

Python Concept

یکی از حامیان اصلی پیتون هفته نامه ی دنیای خودروست به همین جهت جناب آقای حسین نظریان رئیس شورای سیاستگذاری این هفته نامه به روی صحنه رفتند تا صحبتهایی در مورد پروژه داشته باشند . ایشان ضمن اشاره به دو محور اساسی صنعت خودروسازی کشور، یعنی نهضت قطعه سازی در آغاز دهه 70 و رشد در تولید خودرو با ظرفیت های موجود در ایران ، این عوامل را دلیل بر اثبات توانمندی صنعتگران داخلی معرفی کردند . آقای نظریان در ادامه به یک نکته اساسی اشاره کردند و آن ضعف در توسعه و یا دسترسی به توسعه در صنعت خودروسازی کشور می باشد . ایشان با ذکر این موضوع به بررسی شرایط سخت کنونی پرداختند و اذعان داشتند که اگر به توسعه رسیده بودیم نگرانی در رکود فعلی معنایی نداشت . در ادامه آقای نظریان با ورود به حوزه ی طراحی به ضعف خودروسازان داخلی در این زمینه پرداخت . و سپس به توضیحاتی در مورد پروژه پیتون پرداختند : پروژه پیتون که در ابتدا X8 نام داشت کانسپتی است که در آن ردپای شرکت های طراحی خارجی را نمی بینیم و زایده فکر جوانان  ایرانی با رهبری ایمان مقصودی می باشد این پروژه با زیرپا گذاشتن معیارهای موجود تنها در عرض 8 ماه به سرانجام رسیده است . که نشان دهنده ی توانایی جوانان ایرانی است .

پس از آقای نظریان ، دیگر حامی این پروژه احمدعالی فر رئیس شرکت دنتوس فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سخنرانی پرداخت . همانطور که می بینید حوزه ی فعالیت این شرکت ارتباط کمی با صنعت خودرو دارد اما اعتماد یک سرمایه گذار به جوانان قابل تحسین است . ایشان حمایت از استعدادها را وظیفه ی خود دانسته و اذعان داشتند که این استعدادها هیچ وقت شکوفا نمی شوند مگراینکه به آنها بها داده شود .

و سرانجام نوبت به ایمان مقصودی رسید . سرگروه پروژه پیتون پس از تشکر از تیم طراحی و همسرش صحبت هایی را به زبان آورد که در دل جامعه ی فعال در زمینه طراحی خودروست . در ابتدا و با ابتکاری که از آقای مقصودی انتظار می رفت ایشان در چند اسلاید به اهمیت موضوع طراحی پرداخته شد . در اسلاید اول تصویری از ماشین دست ساز ساخت لیبی برای رهبر سابق این کشور ، قذافی نشان داده شد . در اسلاید بعدی اشاره به این موضوع شد که شرکت هایی همچون کیا که با دیزاین برخورد جدی داشتند توانسته اند به طور متوسط 40 درصد افزایش فروش داشته اند در حالیکه بسیاری از شرکت ها با کا هش فروش روبرو بودند . سپس وی به این موضوع اشاره کرد :سرمایه گذاری درست در دیزاین فروش را تضمین می کند و سلاحی قوی در بازاریابی است . در ادامه آقای مقصودی با انتقاد از جو سنگین صنعت خودروسازی که مانع رشد استعدادها می شود موضوع را به سمت توانایی طراحان ایرانی کشاند و با اشاره به موفقیت های اخیر طراحان ایرانی در مسابقات معتبر جهانی این پیشنهاد رو مطرح کرد : اگر صنعت داخلی نمی تواند از این استعداد بهره ببرد ، جامعه ی طراحان خود نیز می توانند دیزاین و فکر خود را صادر کنند .

پس از پایان مراسم سخنرانی به استقبال رونمایی از کانسپت پیتون رفتیم . اما موضوعی که توجه رو به خودش جلب می کرد حضور نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کشور چین بود .

و اما پیتون . کانسپتی که می بینید در کلاس C است . کلاسی که در حال حاضر بیشترین بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد . و بنا بر مصاحبه آقای مقصودی با خبرگزاری ایسنا کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست. و اما در مصاحبه با ایسنا این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود. در ادامه مصاحبه ایسنا ذکر شده که طراحی این کانسپت اسپانسرهایی از بخش خصوصی نیز داشته است که به گفته آقای مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.

طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه 20 نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند. که نام بعضی از افراد گروه به شرح زیر می باشد :

ایمان مقصودی ، مینا عشقی پور ، فرشاد عالی فر ، افشین عالی فر ، امیر منصوریان ، امین شاه کرم ، وحید منتظری ، سعید فرگاه ، مهدی زارع ، مجان اخباری ، گل کو حریری ، حسن پورمهابادیان ، مرجان انتظار ، سیروس باقری ، مینا کثیری فر و سیاوش جعفری .

Python Concept

نکته ای که باید به آن اشاره بشود این است که  تا به این لحظه هیچ اقدامی مبنی بر تولید پیتون توسط شرکتهای دولتی صورت نگرفته است که این موضوع ضعف مدیریت را در صنعت خودروسازی می رساند . مدیریتی که تنها به فروش بیشتر طرح های کسل کننده خود فکر می کند و برای کیفیت و از همه مهمتر طراحی ارزشی قائل نیست که این نشانه ی فاصله ی بسیار خودروسازی داخل با دیگر کشورهاست .

در پایان ضمن عرض پوزش از کیفیت بد تصاویر اختصاصی پدال  و با تشکر از صفحه ی HOT ROAD (جادّه داغ)‎ برای عکس های خوبشان شما را به دیدن آلبوم تصاویر از مراسم رونمایی دعوت می کنم .

  

  


 

 

 

SUV جدید هوندا

SUV جدید شهری هوندا

در نمایشگاه دیترویت هوندا برای مقابله با رقبا، SUV شهری کوچک خود را رونمایی کرد و در معرض دید قرار داد.

Honda Urban SUV Concept

فعلاً نامی برای این خودرو انتخاب نشده است نام این خودرو در نمایشگاه، کانسپت شهری بود!این خودرو قرار است در کلاس پایین‌تر از CR-V قرار بگیرد و خصوصیات شهری بیشتری داشته باشد.

Honda Urban SUV Concept

خطوط در هم ریخته را می‌توان در تمام کانسپت ها دید و این خودرو هم از این مسئله مستثنی نیست،این خطوط بر هم ریخته طوری طراحی شده است که ذهن بیننده را به خود مشغول کند و توجه را به جانب خودرو افزایش دهد.

Honda Urban SUV Concept

در چراغ‌های جلو،آرایش LED ها و لنزها طوری طراحی شده است تا اصالت خودرو را حفظ کنند.چراغ‌های این خودرو مانند ژاپنی‌های دیگر کشیده و پهن است.در نمای عقب چراغ‌ها با تناسب خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند اما مثلث‌های زیر چراغ‌های آن اگر وجود نداشت می‌توانست بهتر شود،اما در کل رضایت بخش است.

  

تصاویری از کابین خودرو منتشر نشده است،هوندا قرار است بزودی کابین این خودرو هم رونمایی کند و به احتمال زیاد با کابین آینده‌نگرانه مواجه خواهیم شد.هوندا مشخصات فنی این خودرو را اعلام نکرده است اما گفته است که در این خودرو از تکنولوژی‌های پاک از جمله سیستم هیبریدی استفاده خواهد شد.این خودرو در سال 2014 وارد بازار های آمریکای جنوبی خواهد شد.

اینفینیتی Q50 مدل 2014

اینفینیتی Q50 مدل 2014

قبل از آنکه پنجمین نسل اینفینتی سریG در دیترویت 2013 رونمایی شود تصاویر آن روی وب سایت ها منتشر شده بود! خبرهای متفرقه حاکی از آن است که این اشتباه را وب سایت آمریکایی اینفینیتی انجام داده؛ ماجرا از این قرارست که همزمان با رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت 2013 این وب سایت هم می بایست تصاویر آن را بلافاصله بر روی دامنه خود منتشر می کرد؛ غافل از آنکه مسئولین این وب سایت به اشتباه (والبته یا شایدم به عمد!) یک روز قبل از نمایشگاه برای چندساعتی تصاویر آنرا منتشر کرده بودند . . .

2014 Infiniti Q50

بگذریم! نسل چهارم اینفینتی با نام G35 از سال 2006 بر روی خط تولید بود تا آنکه در 2009 با فیس لیفت ظاهری و البته بهبود تغییرات فنی روبرو شود و اینفینتی مدل جدید را G37 نامید که در سه مدل سدان، کوپه و کانورتیبل راهی بازار می شد. حال زمان خداحافظی با نسل چهارم فرارسیده؛ با آمدن نسل پنجم که این بار به جای G37 آنرا Q50 (و Q60 در مدل کوپه) صدا می زنند همه چیز دگرگون شده؛ از ظاهر تا باطن!

شاخصه اصلی Q50 را باید چراغ های جدید و ضخامت بسیار اندک ستونC آن دانست که این بار یک قوس بسیار کم هم درپهلوهایش دارد و طراحی ستون آن به قول معروف هلالی شکل از آب درآمده؛ رینگ های 17 اینچی جدید و انحنای انتهای درب صندوق که به واقع حکم اسپویلر را دارد از دیگر مشخصه های Q50 خواهند بود.

2014 Infiniti Q50

هرچند درکابین همه چیز ازنو طراحی شده اما اندکی الهام از زبان طراحی جدید هیوندا در آن نمایان است. مواردی مانند سیستم چندرسانه ای InTouch اختصاصی اینفینیتی با ارتباط بلوتوث و با دو نمایشگر لمسی در کنسول، تریم آلومینیومی با امکان سفارش تریم چوبی ساخته شده از چوب افرا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم Around View برای نمایش اطراف خودرو، سیستم Direct Adaptive Steering بصورت سفارشی که راننده به کمک آن می تواند حساسیت فرمان را تغییر دهد، سیستم Active Lane Control بصورت سفارشی که هشداردهنده تغییر لاین خودرو بدون استفاده از راهنماست و نهایتا سیستم حافظه دار i-Key که می تواند راننده های مختلف خودرو را تشخیص داده و متناسب با هرکدام از موقعیت صندلی و آینه ها گرفته تا تنظیمات سیستم راهیابی همه را برای راننده بصورت اتومات تنظیم می کند، ازجمله تجهیزات درنظر گرفته شده برای این سدان نیمه لوکس هستند.

  

برای بازار ایالات متحده اینفینیتی برای Q50 دو پیشرانه درنظر گرفته؛ یکی موتور 3.7 لیتری V6 با قدرت 328 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر و دیگری 3.5 لیتری V6 هیبریدی که با یک موتور الکتریکی مجموع قدرتش به 355 اسب بخار می رسد.سایر پیشرانه ها نیز علی الخصوص موتورهای دیزلی برای بازار اروپا که به احتمال فراوان از مرسدس بنز گرفته می شود از اواسط 2013 معرفی می شوند. برای همه مدل ها گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آماده شده و سیستم همه چرخ های محرک (AWD) نیز بصورت سفارشی در دسترس مشتریان خواهد بود. اینفینیتی Q50 مدل 2014 از تابستان 2013 راهی بازار آمریکا می شود.

تویوتا فوریا، جانشین کرولا

تویوتا فوریا، جانشین کرولا

پس از انتشار تیزر های بسیار از سدان کانسپت تویوتا، سرانجام تویوتا در نمایشگاه دیترویت پرده از راز خود برداشت و فیورا (در اسپانیایی فوریا به معنی خشم) که قرار است نسل بعد کرولا باشد را رونمایی کرد.

Toyota Corolla Furia Concept

Bill Fay، معاون شرکت تویوتا این‌چنین می‌گوید: تویوتا کرولا فوریا یک خودرو جمع و جور است که طراحی آن کاملاً جدید است و از تکنولوژی‌های پیشرفته ای در آن استفاده شده است در نتیجه خریداران هم از این موضوع رضایت پیدا می‌کنند.بیل فای با لحنی خندان گفت ، من مطمئنم که بسیاری از مردم متعجب می‌شوند!

Toyota Corolla Furia Concept

تویوتا مشخصات فنی زیادی از این خودرو منتشر نکرده است اما گفته است که این خودرو مصرف سوخت پایینی دارد و دارای سیستم بهره‌وری سوخت می‌باشد.این خودرو ممکن است AWD هم باشد.

Toyota Corolla Furia Concept

در مورد ظاهر آن هم باید بگوییم که فیبر کربن زیادی در این خودرو بکار رفته است و لامپ‌های LED زیادی را می‌توان در طراحی فوریا دید،چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی هم از نکات قابل توجه طراحی آن است.اما چیزی که واضح است،کرولا را تا چندی پیش خودروی پیرمردها می‌نامیدند اما حالا…آیا واقعاً پیر مردها جرئت سوار شدن چنین خودرویی را دارند؟!

Toyota Corolla Furia Concept

اما در مقایسه با نسل فعلی کرولای معروف،این نسل جدید 4 اینچ فاصلهٔ بین دو محور بیشتری دارد که چینی‌ها علاقهٔ زیادی به این موضوع دارند در نتیجه خودرو محبوب چینی‌ها هم شناخته خواهد شد.همچنین این خودرو 2اینچ طویل‌تر،1.5اینچ عریض‌تر و 1.7 اینچ کوتاه تر شده است.

Toyota Corolla Furia Concept

برخی از مشخصات تویوتا فوریا:
طول: 4620 میلی متر
عرض: 1805 میلی متر
ارتفاع: 1425 میلی متر
فاصلهٔ بین دو محور: 2700 میلی متر
قرار است تا چند روز دیگر اتاق فیورا هم رونمایی شود.

شورولت کوروت 2014

بازگشت پادشاه؛ شورولت کوروت 2014


بعد از خون دل خوردن های فراوان هواداران از تیزرهای متعدد نسل جدید کوروت، حالا همه چیز برای یک شروع شیرین آماده شده؛ تاریخ امروز را فراموش نکنید چراکه شما فرصت دیدن نسل جدید خودرویی را دارید که از او به عنوان اولین اسپرت آمریکایی ها یاد می شود . . .

2014 Chevrolet Corvette Stingray

بعد از نسل ششم کوروت که از سال 2005 با نام C6 راهی بازار می شد، حالا نوبت به عرض اندام نسل هفتم آن رسیده که حداقل تا 2018 مهمان خیابان هاست. هیچ چیز از نگاه طراحان C7 به دور نمانده حتی لوگوی معروف کوروت، البته این موضوع قابل حدس بود چراکه شورولت نسل جدید کوروت را از مدت ها قبل با شعار “بهترین تعادل میان تکنولوژی، طراحی و کارایی” معرفی کرده بود.

در نمای جلو، کوروت 2014 دارای کاپوتی از جنس کربن با خروجی هوا شده که هرچند در مدل های استاندارد نسل قبل وجود نداشت اما نسخه های ZR1 قبلا آنرا تجربه کرده بودند. خروجی های روی گلگیر جلو هنوز هم وجود دارند با این تفاوت که خطوط شکل دهنده آن تیزتر شده اند. شاید یکی از مهم ترین شاخصه های کوروت 2014 حذف سقف منحنی دار آن که به ‘double bubble’ معروف بود و همچنین چراغ های زنون جدیدش باشند که در جلو به LEDهای مخصوص روز مجهز شده اند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

اما در نمای عقب که همه می دانیم چراغ های کوروت جدید با الهام از چه خودرویی طراحی شده، نیز وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر و اسپویلر باریک قرار گرفته در انتهای درب صندوق بیش از همه جلب توجه می کنند. ولی به هرحال ما چنین تصور می کنیم که هرچقدر طراحی نمای جلویی و جانبی خودرو زیبا و باشکوه از آب درآمده اما در نمای عقب اندکی بی حوصلگی طراحانش نمایان است! اشکالی که شاید ازهمه بیشتر بخاطر طراحی ساده سپر عقب باشد.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

اما یکی از بهترین مشخصه های کوروت 2014 کابین جدید آن است که دیگر نمی توان آنرا مانند کوروت C6 مجموعه ای بی هیجان از یک مشت پلاستیک فشرده دانست! در کوروت جدید کنسول خودرو با زاویه ای اندک به سمت راننده منحرف شده و همچنین اگر بیشتر دقت کنیم خطی قرمزی را خواهیم دید که از درب سمت چپ شروع شده، بر روی صفحه کیلومتر ادامه یافته و باعبورش از سمت راست کنسول به پایان رسیده؛ وجود چنین خطی را می توان چنین تعبیر کرد که کابین کوروت 2014 بیش از هر زمان دیگری راننده محور شده است. در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می کنند؛ یکی در کنسول تعبیه و با تریم فیبرکربنی احاطه شده و دیگری نیز برای صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی خودرو درنظر گرفته شده است.

  

  

کوروت 2014 دارای یک شاسی جدید از آلومینیوم است، از کامپوزیت های کربنی هم در ساخت درب ها، گلگیرها و نمای عقب استفاده شده؛ حتی صندلی ها نیز از منیزیوم ساخته شده تا برای توزیع وزن 50:50 خودرو مشکلی پیش نیاید. مشتریان می توانند باسفارش پکیج Z51 علاوه بر کیت بدنه جدید خودرو، از دیفرانسیل لغزش محدود شورولت نیز استفاده کنند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

پیشرانه کوروت جدید، موتور 6.2 لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم 11.5 بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب 450 اسب بخار و 610 نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف 9 لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از 4.0 ثانیه نیز داشته باشد. فروش کوروت 2014 از پاییز 2013 بوده و اطلاعات و جزییات بیشتر آن و علی الخصوص قیمتش، در هفته ها یا ماه های آتی بصورت رسمی منتشر می شوند.

جیپ گرندچـروکی SRT8

گرندچـروکی SRT8 مدل 2014

بعد از آخرین فیس لیفت جیپ گرندچروکی حال نوبت به مدل SRT8 تا با یک بروز رسانی جامع آماده عرضه به عنوان مدل 2014 باشد. تفاوت SRT8 با مدل استاندارد گرندچروکی را می توان در جلوپنجره ای که خانه های مستطیلی شکل آن با کروم تزیین شده، نوار LED برای حاشیه چراغ های جلو، تغییر اسپویلر سقفی و رینگ های 5 شاخه جدید آن مشاهده کرد . . .

Jeep Grand Cherokee SRT8 2014

درقسمت فنی هم گرندچروکی SRT8 مجهز به سستم لانچ کنترل و همچنین سیستم جدید Selec-Track شده که درهنگام فعال بودن سیستم Track Mode می تواند گشتاور بیشتری را در اختیار چرخ های عقبی خودرو قرار دهد. گیربکس هشت سرعته اتوامتیک آن که تعویض هایش با پدال شیفتر نیز ممکن است دوباره بهینه سازی شده تا هم زمان تعویض ها و هم مصرف خودرو کاهش یابد.هرچند که هنوز مشخصات کامل این سوپر SUV منتشر نشده اما با این حال می دانیم که پیشرانه 6.4 لیتری V8 آن 470 اسب بخار قدرت به همراه 630 نیوتن متر گشتاور دارد و با این اوصاف شتاب صفرتاصدش به طور حتم کمتر از 5.0 ثانیه خواهد بود. همچنین گفته می شود حداکثر سرعت SRT8 با مدل های استاندارد گرندچروکی به احتمال فراوان یکسان بوده و به عدد 260 کیلومتر برساعت می رسد.

   

سدان جدید اشتوتگارت؛ مرسدس بنز CLA مدل2014

سدان جدید اشتوتگارت؛ مرسدس بنز CLA مدل2014

بازشدن درب های نمایشگاه دیترویت 2013 مصادف بود با تایید اولین جزئیات منتشر شده از محصول جدید مرسدس؛ خودرویی که به ضرب و زور می توان بی ام و سری1 را رقیب اصلی اش دانست؛ خودرویی که با داشتن ضریب درگ 0.23 نه تنها برای محصولات آتی مرسدس بنز بلکه برای تمام خودروهای جهان می تواند الگویی جدید برای رسیدن به تحولی بنیادی باشد . . .

2014 Mercedes CLA

سدان جدید CLA طراحی خود را مدیون خودروی مفهومی کانسپت کوپه است؛ جلوپنجره جدید مرسدس، چراغ هایی که قبل از این در A-class های مدل 2013 بکار رفته بود و نهایتا نمای اسپرت و خمیده عقب که بی تاثیر از مردسدس CLS-class نیست همگی می توانند این ادعا را اثبات کنند. با داشتن طول و عرض و ارتفاعی که به ترتیب 4630 و 2032 و 1438 میلیمتر اعلام شده، مرسدس CLA را می توان در کلاس سدان های جمع و جور بازار قرار داد.

2014 Mercedes CLA

درنمای درونی کابین CLA نیز که بازهم به شدت تحت تاثیر A-class مدل 2013 طراحی شده، تریم مشکی Black Piano به همراه روکش های نقره ای رنگ آلومینیومی و نمایشگر 5.4 اینچی بالای کنسول خودنمایی می کنند. همچنین سقف پانوراما و سیستم چندرسانه ای COMAND مرسدس به همراه GPS نیز فعلا بصورت سفارشی خواهند بود. مشتریان باسفارش پکیج Premium نیز می توانند از داشتن امکاناتی نظیر سیستم گرمایش برای پشت سری ها، تهویه مطبوع دوگانه کابین و نهایتا سیستم پخش هارمن/کاردن لذت ببرند.

   

آنگونه که تاکنون اعلام شده برای بازار ایالات متحده که اولین مقصد این خودرو در سپتامبر 2013 خواهد بود، CLA با پیشرانه 2.0 لیتری توربو عرضه می شود که 208 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین گیربکس هفت سرعته دوکلاچه را بصورت استاندارد داشته اما سفارش سیستم همه چرخ های محرک یا AWD بصورت سفارشی خواهد بود.

رونمایی یک GT86 ارتقا یافته دیگر

رونمایی یک GT86 ارتقا یافته دیگر

پس از انتشار تصاویر تبلیغاتی متعدد، بالاخره شرکت گازو ریسینگ تویوتا از نسخهٔ مسابقه ای gt86 به نام GRMN FR SPORTS Platinum در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد که به دلیل معرفی کردن آن توسط گازو ریسینگ تویوتا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

Toyota GT 86 GRMN FR Sports Platinum Concept

با نگاه به تصاویر این خودرو،متحول شدن آن را می‌فهمیم،جلوی خودرو شامل چراغ‌ها،ورودی‌های هوا و سپر به طور کلی از نو طراحی شده است و در عقب هم اسپویلر جدید و چراغ‌های جدید خودنمایی می‌کنند.

Toyota GT 86 GRMN FR Sports Platinum Concept

تغییرات دیگر این خودرو مربوط به رینگ‌ها می‌باشد،رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی روی این خودرو نصب شده است که در تایر های 40/245 و 35/265 قرار دارند.
داخل خودرو هم کاملاً مسابقه ای شده است که این موضوع را می‌توان از فرمان مسابقه ای،کمربند های چهار نقطه اتصال و صندلی‌های مسابقه ای فهمید.

Toyota GT 86 GRMN FR Sports Platinum Concept

با نصب سوپر شارژها و توربوشارژ بر روی موتور این خودرو قدرت آن افزایش داشته است و به 325 اسب بخار و گشتاور آن به 431 نیوتن متر رسیده است.

  


کاتر پیلار CT660

بررسی غول ماشین‌آلات راه‌سازی

بررسی غول ماشین‌آلات راه‌سازی
دنیای‌خودرو: حتماً باید نامش را شنیده باشید. پدیده‌ای بی‌رقیب در دنیای محصولات سنگین راه‌سازی. نام اصلی‌اش Caterpillar است ولی همیشه آن را Cat صدا می‌زنند. احتمالاً تا پیش از این فقط لودر،‌ گریدر، غلطک،‌ بولدوزر و دامپ‌تراک‌های غول‌آسای آن را دیده بودید. حالا خبر می‌رسد رقیبی جدید برای ولوو،‌ مرسدس‌بنز، مان، اسکانیا و ماک رقیب جدیدی پیدا شده. این شرکت محصولی کاملاً جدید را با نام CT660 را در کلاس 8 کامیون‌ها معرفی کرده است. در این پرونده به بررسی این خودرو می‌پردازیم ...

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب ...

نخستین خودرو با طراحی ملی

نخستین خودرو با طراحی ملی

نخستین خودرو با طراحی ملی
دنیای‌خودرو- مازیار نظریان: بالاخره پس از گذشت بیش از هفت ماه از آغاز پروژه «طراحی خودروی کاملاً ایرانی» توسط دست‌اندرکاران هفته‌نامه دنیای‌خودرو، اکنون نخستین تصویر از این خودرو به مناسبت هفتمین سالگرد آغاز به کار این نشریه منتشر می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، خودروی طراحی شده تا هفته آینده در مراسمی ویژه رونمایی خواهد شد. 

پروژه طراحی نخستین خودروی کاملاً ایرانی از بهار سال جاری از سوی هفته‌نامه دنیای‌خودرو آغاز شد و هدف از آن طراحی خودرویی کاملاً مستقل از طرح‌های دیگر خودروسازان و با بهره‌گیری از دانش طراحان جوان ایرانی بود. خودروی طراحی شده از ابتدا با انگیزه جلب نظر خریداران ایرانی و البته با نیم نگاهی به بازارهای صادراتی طراحی شده است و به همین دلیل تیم طراحی خودرویی سدان در کلاس C را در نظر گرفتند. کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروهایی مانند رنو مگان و اپل آسترا و پژو405 را در خود جای می‌دهد. بر اساس آمار فروش خودروها در کشور، سهم این کلاس در میان خودروهای فروخته شده در ایران نیز بیش از سایر کلاس‌ها است چرا که این خودروها برای استفاده خانواده‌ها (که عمده‌ترین خریداران خودرو در کشور هستند) مناسب‌ترین نسبت ابعاد و امکانات به قیمت را فراهم می‌کنند.یک سدان اقتصادی برای حضور در این کلاس باید بتواند فضای کافی برای پنج سرنشین را فراهم کند و خودروی طراحی شده از این نظر کمبودی را احساس نمی‌کند ضمن آنکه همچون اکثر خودروهای حاضر در این کلاس به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده است.
ایمان مقصودی، عضو تحریریه هفته نامه دنیای‌خودرو و مدیر تیم طراحی این خودرو در این زمینه می‌گوید: «یکی از مشکلاتی که خودروهای این کلاس با آن مواجه هستند طراحی خسته‌کننده آن‌ها است. البته طراحی شرکت‌های معتبر در این زمینه معمولاً مشکلی ندارند اما شرکت‌های تازه کاری مانند چینی‌ها اکثراً طرح‌های کسل‌کننده‌ای در این کلاس دارند و یا طرح‌هایشان را با کپی‌برداری ناقص از طرح‌های دیگر خودروسازان ترسیم می‌کنند. ما در خودروی طراحی شده تلاش کردیم با حفظ جنبه‌های یک خودروی خانوادگی طرحی جذاب و اسپرت را ارائه کنیم.» تمامی برندهای معتبر جهانی در زمینه طراحی المان‌ها و روح کلی طراحی ویژه خود را دارند که شناسایی خودرو را حتی بدون توجه به نام و آرم آن ممکن می‌کند و این دقیقاً چیزی است که بسیاری از شرکت‌های تازه کار در زمینه طراحی از آن بی‌بهره‌اند. در خودروی طراحی شده این مسئله مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده در عین حال که طرحی کاملاً جدید و بدون الگوبرداری از طرح‌های دیگر است، دارای اصالتی باشد که بتوان آن را در سایر خودروهای این برند فرضی هم تسری داد. 
مقصودی در این زمینه می‌گوید: «اصالت طرح ما باعث می‌شود هیچ‌گاه نتوانید خودروی مشابهی برای آن پیدا کنید و کاملاً قابل تشخیص است. از طرف دیگر می‌توان طرح آن را برای خودروهایی در کلاس‌های دیگر هم مورد استفاده قرار داد. تمامی جزییات این خودرو از ابتدا طراحی شده و هیچ بخشی از آن را از خودروی دیگری کپی نکردیم تا جایی که حتی طراحی شبکه جلو پنجره آن هم ویژه همین خودرو است».
همان‌گونه که پیش از این اعلام شده بود، نمونه‌ای با ابعاد واقعی از این خودرو در حال ساخت است تا در مراسمی ویژه به عنوان نخستین خودرو با طراحی کاملاً ایرانی توسط هفته‌نامه دنیای‌خودرو رونمایی شود. این نمونه مراحل پایانی ساخت را پشت‌سر می‌گذارد و به زودی برای رنگ کاری ارسال می‌شود. هفته‌نامه دنیای‌خودرو با هدف معرفی توانمندی‌های طراحان ایرانی، چندی قبل نیز با برگزاری رقابت طراحی توانست گوشه‌ای از استعدادهای جوانان و نوجوانان کشور در زمینه طراحی خودرو را به نمایش بگذارد ضمن آنکه در صفحه‌ای ویژه طراحی خودرو، به طور پیوسته اخبار این حوزه را به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند.

رنو کپتور

کپتورِ رنو در راه است 

این روزها خبر از شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام Captur به کوش می‌رسد که قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود.

Renault Captur 2014

همه چیز درباره طراحی آن مشخص است:زیبا و جذاب.از زمانی که پایه و اساس طراحی رنو بعد از کلیو عوض شد و رنو روی به جذاب کردن محصولات خود آورد،سرنوشت خود را روشن ساخت،و حالا این خودرو که در سال 2011 مدل کانسپت آن رونمایی شد،در تابستان آینده به تولید انبوه خواهد رسید،این اولین خودروی شاسی بلند شهری رنو است.اگرچه این خودرو ظاهری تهاجمی و خشنی ندارد اما ظاهر آن چنان بی نقص است که نمی‌توان از آن ایراد گرفت.اختلاف رنگ بدنه با سقف بر زیبایی کپتور می‌افزاید.این خودرو بر روی شاسی کلیو قرار خواهد گرفت. لارنس وان دن آکر مسئولیت جذاب‌تر کردن طراحی محصولات رنو را بر عهده دارد.

Renault Captur 2014

طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد مورد نظر رنو است که طبق گفته های رنو با ماشین‌های گران‌تر و لوکس‌تر هم برابری می‌کند.سیستم HSA،سنسور پارک عقب،سیستم ورود بدون کلید، شش بلند گو به همراه صفحه نمایش لمسی R-Link و بلوتوث از امکانات این خودرو است.

Renault Captur 2014

اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است اما پیشرانه های این خودرو بر دو نوع دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد.

Renault Captur 2014

این خودرو برای رقابت با پژو 2008 وارد بازار می‌شود اما می‌تواند رقیب جدیدی برای نیسان جوک و نیسان قشقایی هم باشد.جاداری یک شاسی بلند-چابکی یک هاچ بک-سواری یک سدان از ویژگی‌هایی است که رنو آن را گفته است.

تویوتا GT86

GT86 زنانه


Toyota 86xstyle Cb Concept

تویوتا با یک جراحی سنگین GT86 را به خودرویی محبوب البته برای خانم ها تبدیل کرد . با تغییرات ظاهری صورت گرفته این پسر ژاپنی دیگر ابهت سابق خود را ندارد و به موجودی رئوف و فرمانبر برای خانم ها تبدیل شده است . از تغییرات اعمالی میتوان به دگرگونی کامل در نمای جلو (به خصوص در قسمت جلوپنجره و سپر ) و همچنین در قسمت عقب به چراغ ها و خروجی ها ی اگزوز جدید و سپر اصلاح شده اشاره کرد . وزن این بدنه ی جدید برروی رینگ های 18 اینچی BBS که با لاستیک های Goodyear پوشانده شده است ، سنگینی می کند .

   

در این مدل شاهد ارتقا قدرت نیستیم اما در عوض خانم ها می توانند با کمک سیستم ترمز جدید برمبو مانع بازیگوشی این پسر ژاپنی بشوند . فضای کابین هم تغییراتی از جمله بهبود سیستم روشنایی داشبورد ، پوشش چرم قهوه ای کمرنگ ، تشک صندلی سفارشی و آرمی جدید برروی فرمان را به خود دیده است .

گرد و خاک DMC با گایاردوی بازنشسته [ویدئو]

گرد و خاک DMC با گایاردوی بازنشسته [ویدئو]

بعد از پروژه های زیاد شرکت DMC با انواع فراری و لامبورگینی، دوباره می توانیم شاهد دست گذاشتن روی یک سوپر اسپرت قدیمی ایتالیایی دیگر باشیم. دی ام سی روی اولین نمونه های گایاردو بروزرسانی خود را ارائه کرده است. یعنی مدلهای تولید شده بین سالهای 2003 تا 2007.

Lamborghini Gallardo SOHO by DMC


کیت بدنه طراحی شده توسط این تیونر آلمانی، شامل سپر جدید، آئینه های جانبی جدید، دیفیوزر عقب و اسکرت های کناری از جنس فیبر کربن ساخته می شوند. در داخل کابین با چرم و قطعات کربنی، تزئینات بروزتری را خواهیم دید.


در بخش پیشرانه با تغییرات انجام شده 40 اسب بخار به نیروی موتور افزوده شده و گشتاور نیز 30 نیوتن متر بیشتر شده است. همچنین با سفارش مجموعه اگزوز کم فشار استیل می توان 28 اسب بخار و 50 نیوتن متر دیگر هم به این اعداد افزود. با این تغییرات و کیت آئرودینامیکی جدید، یک گایاردوی پیر هم می تواند به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

  

دوج دارت GT مدل 2013


به تازگی دوج از مدل جدید دارت GT تصاویری منتشر کرده است و قرار است آن را همراه خودش به نمایشگاه دیترویت ببرد.دوج دارت که از دههٔ 60 میلادی روی خط تولید قرار گرفته است اکنون تکنولوژی سال 2013 را در خود جای داده است.لازم به ذکر است که این نسخه از دوج دارت قبلاً با نام R/T شناخته می‌شد.

Dodge Dart GT 2013

موتور آشنای 2.4 لیتری دارت روی این خودرو نصب شده است که دارای 184 اسب بخار قدرت و 174 نیوتن گشتاور می‌باشد.انتقال قدرت این خودرو از طریق جعبه دندهٔ 6 سرعتهPowerTech اتوماتیک انجام می‌گیرد.

Dodge Dart GT 2013

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی و صفحه نمایش 8.4 اینچی اشاره کرد.سیستم ناوبری،دکمه استارتN go،برف پاکن اتوماتیک،چراغ‌های جلو HID هوشمند با تشخیص مسیر روبرو و سیستم صوتی با 10 بلندگو و یک ساب ووفر به همراه 506 وات آمپلی‌فایر از دیگر ویژگی‌های این خودرو اسپرت کوچک است.

Dodge Dart GT 2013

برای این خودرو 12 رنگ مختلف در نظر گرفته‌اند.در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر نشده است و باید تا هفتهٔ آینده صبر کنیم.

مرسدس بنز E63 AMG مدل 2014

مرسدس بنز E63 AMG مدل 2014

خودرویی که قرارست هفته آینده در نمایشگاه دیترویت 2013 رسما رونمایی شود حالا اولین اطلاعاتش منتشر شد؛ سرانجام مرسدس بنز برای عرضه نسخه های AMG برای E-class های 2014 در مدل های سدان و استشین آماده شده است . . .

2014 Mercedes-Benz E63 AMG

در E63 جدید چراغ های جلو تغییر کرده، خطوط افقی جلوپنجره حذف شده، آرم ایستاده مرسدس از روی کاپوت برداشته شده و در نهایت ورودی هوای درون سپر بزرگتر شده اند. در قسمت عقب هم می توان اسپویلر انتهای درب صندوق و دیفیوزر بزرگی که طرفین آن را اگزوزهای دوبل احاطه کرده اند را براحتی تشخیص داد. همچنین چراغ های عقب همانند جلو دودی شده اند.

پیشرانه E63 AMG مانند نسخه های استاندارد E550 یک موتور 5.5 لیتری V8 با توربوهای دوقلوست با این تفاوت که این بار 557 اسب بخار قدرت (155 اسب بیشتر از E550) در 5,500rpm به همراه 720 نیوتن متر گشتاور که در فاصله 1,750 تا 5,250rpm در دسترس است، تولید می کند. شتاب صفرتا 100 نسخه های سدان 4.2 ثانیه خواهد بود که در مدل های 4MATIC این زمان به 3.7 ثانیه (3.8 ثانیه در استیشن) می رسد.

2014 Mercedes-Benz E63 AMG

اما مرسدس بنز نسخه جدیدی با نام E63 AMG 4MATIC-S نیز برای مشتریان در مدل های سدان و استیشن درنظر گرفته که همگی دارای سیستم قفل دیفرانسیل در عقب بوده و قدرتشان به 585 اسب بخار در دور 5,500 و گشتاورش نیز به 800 نیوتن متر در فاصله 1,750 تا 5,000 می رسد. شتاب این مدل در نسخه سدان به 3.6 ثانیه (3.7 ثانیه در استیشن) می رسد. البته فراموش نکنید که هم مدل های E63 و هم مدل های E63 S حداکثر سرعتشان در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

گیربکس هفت سرعته خودرو که با نام AMG SPEEDSHIFT MCT شناخته می شود دارای چهار حالت Controlled Efficiency، Sport، Sport Plus و Manual است. دیسک های ترمز سرامیکی که فقط بصورت سفارشی قابل انتخاب هستند، دارای کالیبرهای نقره ای رنگ در مدل E63 و کالیبرهای قرمز رنگ در مدل E63 S خواهند بود. برای رینگ های 19 اینچی این خودرو نیز تایرهای 255/35 در جلو و 285/30 در عقب مهیا شده است.


رونمایی از لکسس IS اف اسپورت 2014

رونمایی از لکسس IS اف اسپورت 2014

بعد از نمایش مدلهای رویایی لکسس نظیر LF-CC حالا انتظارها از این شرکت بالا رفته و طرفداران آن می خواهند که در طراحی و تکنولوژی هم تحولی چشمگیر را شاهد باشند. امروز صبح لکسس از تصاویر مدل 2014 سری IS خود رونمایی کرد تا پاسخی به این انتظار ها داده باشد.

2014 Lexus IS 350 F Sport


آنچه که در ابتدا از تصاویر لکسس IS F Sport جدید در ذهن نقش می بندد، تکامل تدریجی طرح های سابق و الگو گیری از سایر مدلهای این کمپانی و مدل LFA است. جلوپنجره بزرگ مشبک دوکی شکل که اینک به امضای لکسس تبدیل شده در کنار چراغهای LED برجسته و متمایز آن در کنار اسکرت کناری و رینگهای اسپورت آلیاژی و سیستم اگزوز دوتایی در عقب و اسپویلر و دیفیوزر، قسمت پایین تنه خودرو را کاملا متمایز کرده اند.

2014 Lexus IS 350 F Sport


در داخل کابین هم یک ساعت آنالوگ، پدالهای آلومینیومی، چرم سوراخ دار روکش فرمان و دسته دنده و تم منحصر بفرد قرمز رنگ از نکات قابل ذکر اند. افزایش فاصله بین دو محور باعث بهبود فضای اتاق و مخصوصا فضای پای سرنشینان عقب شده است.

  

در زیر کاپوت، سه موتور مختلف در دسترس خواهند بود. مدلهای IS 250 با موتور شش سیلندر 2.5 لیتری 200 اسبی و مدلهای IS 350 با موتور 3.5 لیتری 300 اسبی تجهیز می شوند. مدل IS 300h هم با موتور هایبریدی شامل یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری و موتور الکتریکی که در مجموع 240 اسب بخار نیرو تولید می کند، روانه بازار خواهد شد. لکسس از مدل 2014 IS در 15 ژانویه (5 روز دیگر) بطور رسمی پرده برداری خواهد کرد.

لوتوس اگزیج V6 Cup R ؛ مدل 2013

لوتوس اگزیج V6 Cup R ؛ مدل 2013

لوتوس باعرضه مدل 2013 اگزیج V6 Cup R ردپای خود را در مسابقات جهانی پر رنگ تر کرد. این خودرو در نمایشگاه Autosport International برای نخستین بار معرفی خواهد شد؛ نمایشگاهی که همه ساله تقریبا دو هفته بعد از آغاز سال جدید میلادی در انگلستان میزبان فعالان موتوراسپرت و البته هوادارانشان است . . .

2013 Lotus Exige V6 Cup R

همانطور که از نام خودرو مشخص است، V6 Cup R برپایه مدل V6 Cup که قدرمندترین نسخه ساخته شده از خانواده اگزیج است، ارتقا یافته که افزوده شدن حرف R به آن یعنی اینکه هیچ امیدی به دیدن آن در خیابان ها نیست. در زیر سپر جلو اسپیلتر و در اطراف آن کانارد نصب شده؛ بالای شیشه جلو نام خودرو خودنمایی می کند، آینه های نقره ای رنگ جانبی جدید هستند، در قسمت عقب هم دیفیوزر جدید و خروجی های دایره ای دوبل اگزوز و حک شدن نام لوتوس بر روی اسپویلر کربنی خودرو می تواند وجه تمایز این مدل با نسخه های V6 Cup باشند. همچنین این اگزیج مجهز به کیت ترمز AP-Racing با کالیبرهای قرمز رنگ و تعلیق دوحالته است.

2013 Lotus Exige V6 Cup R

لوتوس اگزیج درحالت استاندارد هم کابین جذابی نداشت حالا تصور کنید که برای کاهش وزن جزئیات اضافه کابین را حذف کنند؛ چه چیزی می ماند؟؟؟ تک صندلی مسابقه ای با کمربندهای شش نقطه ای اسپارکو و یک فرمان اسپرت، همین! البته لوتوس رول بار مسابقه ای و یک کپسول کوچک آتش نشانی هم که از الزامات مسابقات است، درون کابین تعبیه کرده.

اگزیج V6 Cup R قدرت خود را مدیون پیشرانه ای 3.5 لیتری V6 بوده که با کمک سوپرشارژر می تواند 366 اسب بخار قدرت و 413 نیوتن متر گشتاور داشته باشد. گیربکس شش سرعته دستی آن هم موجب شده این انگلیسی 1040 کیلوگرمی پرادعا در کمتر از 3.8 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه به حداکثر سرعت 275 کیلومتر برساعت دست یابد.

اسمارت فورتو؛ نسخه CityFlame۲۲

اسمارت فورتو؛ نسخه CityFlame۲۲ 

اسمارت به تازگی نسخه های ویژه ای از مدل ForTwo خود را هم بصورت کوپه و هم کابریو معرفی کرده است؛ نام این نسخه ویژه CityFlame بوده و قیمت پایه ای آن از 14,490 یورو (معادل تقریبی 19,200 دلار) آغاز می شود . . .

Smart ForTwo CityFlame

بدنه خودرو با دو رنگ زرد و مشکی تزیین شده که البته مشتریان می توانند رنگ مشکی متالیک را هم برای کل بدنه سفارش دهند. آنچه از ظاهر فورتو پیداست از رنگ مشکی در سقف، ستون ها، جلوپنجره و ورودی هوای سپر و حتی رینگ های 15 اینچی که در جلو تایرهای 175/55 و در عقب تایرهایی با سایز 195/50 دارند، استفاده شده است؛ همین ترکیب رنگ درون کابین نیز ادامه یافته، طوریکه این بار چرم های مشکی برای صندلی هایی بکار رفته که حاشیه هایی زرد رنگ دارند. همچنین علاوه برآنکه قسمت زیرین داشبورد کاملا زرد شده، دوخت چرم های روی فرمان و داشبورد هم زرد رنگ است.

اسمارت قرارست از این نسخه تنها به تعداد 2400 دستگاه تولید کند که همگی مجهز به تهویه اتومات، سانروف و شیشه های برقی هستند! پیشرانه این مدل نیز یک موتور سه سیلندر 1.0 لیتری است که 71 اسب بخار درحالت استاندارد و 84 اسب بخار در مدل توربو دارد.

  

تویوتا کرولا2014

لو رفتن تصاویر تویوتا کرولای 2014



بازهم انتشار غیر رسمی یک کاتالوگ باعث فاش شدن تصاویر مدل آینده تویوتا شد و اینبار کرولا. این عکس ها که از یک کاتالوگ ژاپنی اسکن شده اند، در صورت حقیقت، یک فیس لیفت را نشان می دهند و نه یک تغییر بنیادی و انقلابی در کرولای جدید که بیشتر با سلیقه اروپایی در حال بازطراحی است.

کاتالوگ لورفته تویوتا کرولا 2014


کرولای جدید کمی بهتر و زیباتر از نسل فعلی است. نمای پهلوی خودرو کشابه کرولاهای فعلی است اما در جلو بیشتر شبیه به نسخه اروپایی اوریس شده است. بنظر می رسد که داشبورد هم از مدل اوریس وام گرفته شده باشد.

تصویر جاسوسی از داخل کرولای در حال تست


هنوز تصاویر واضح و رسمی و مشخصات فنی این خودرو فاش نشده است که به محض انتشار به اطلاع شما خواهیم رسانید.

عکس مخفیانه از کرولای 2014

کاهش مصرف سوخت خودروها در سال 2012

کاهش مصرف سوخت خودروها در سال 2012

محققان دانشگاه میشیگان با بررسی مدلهای فروخته شده در سال گذشته در بازار ایالات متحده، دریافتند که مصرف سوخت میانگین خودروها در این سال نسبت به سال پیش از آن یعنی 2011 با 0.57 لیتر کاهش به 9.88 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت رسیده است.

کاهش مصرف سوخت خودروها در سال 2012


اگر فکر می کنید که این آمار نشان از مصرف سوخت بالایی دارد باید خاطر نشان کنیم که همه نوع خودرو شامل هیبریدی تا شاسی بلند و کامیونت ها در این آمار منظور شده اند. در مجموع میزان مصرف سوخت خودروها 19 درصد نسبت به سال 2007 کاهش نشان می دهد. قسمت عمده ای از این کاهش را باید مدیون خودروهای هیبریدی و الکتریکی نظیر شورولت ولت و نیسان لیف بدانیم و همچنین حضور پر رنگ تر خودروهای کوچک و کم مصرف مثل مدلهای مختلف فورد و فیات 500 در پایین کشیدن این آمار نقش زیادی داشته اند.
البته هنوز این دانشگاه آمار تفکیکی مصرف سوخت خودروها مثلا برای سواریها و خودروهای تجاری را اعلام نکرده است.

داچیا رنو

سود داچیا برای رنو

زمانیکه در سال 1999 شرکت رنو دست روی شرکت رومانیایی داچیا گذاشت، بسیاری از مردم آینده روشن و سودآوری از این مشارکت را پیش بینی نمی کردند. اما اکنون داچیا تبدیل به گاو شیرده رنو شده و سود بسیاری را به این کمپانی سرازیر می کند.

لوگان جدید که البته به این زودی جانشین تندر نخواهد شد!


این درحالیست که داچیا روی مدلهای ارزان و مقرون به صرفه نظیر لوگان (در ایران: تندر) سرمایه گذاری کرده است. بسیاری از مدلهای داچیا در کشورهای در حال توسعه و با مالیات و دستمزد پایین مونتاژ می شوند. برای این منظور 11 کارخانه مونتاژ در سراسر نقاط دنیا دایر گردیده است. این یعنی حذف هزینه های سنگین مالیات و حمل در اروپا و همچنین نرخ پایین مونتاژ که اکنون به طور مثال در فرانسه 34 یورو در ساعت برای یک کارگر معمولی است ولی در کارخانه های همین شرکت در کشوری مثل مراکش کمتر از 4 یورو می باشد. حاشیه سود شرکت داچیا درحالی 9 درصد اعلام شده که این رقم برای کمپانی مادر رنو تنها 0.4 درصد بوده است.
مدل سدان جدید لوگان 7700 یورو قیمت دارد و مدل ساندروی جدید هم 7900 یورو قیمت گذاری شده است. درحالیکه در ابتدای پیدایش این مدلها، قیمت هدف 5000 یورو بود که بعدا به 5900 یورو افزایش یافت. با این وجود هنوز هم داچیا لوگان یکی از ارزانترین خودروهای مدرن در اروپا به حساب می آید.
رنو انتظار دارد که امسال تنها روی پلت فرم ارزان قیمت M0 یک میلیون دستگاه خودرو تولید کند. این استراتژی اکنون مورد توجه دیگر خودروسازان هم قرار گرفته و مثلا نیسان با احیای برند داتسون قصد ورود به چنین بازارهایی را دارد.

6 مدل جدید اشکودا

چند روز پیش کمپانی خوش نام اشکودا با انتشار تصویری در صفحه فیس بوک خود از ارائه 6 مدل جدید در سال 2013 خبر داد.


تا کنون مدل‌های Rapid و Octavia عرضه شده‌اند و نسخهٔ جدیدOctavia estate که Combi نام دارد،در ماه ژوئن وارد بازار خواهد شد.
از دیگر مدل‌هایی که قرار است در سال 2013 وارد بازار شوند،نسخهٔ اسپرت اوکتاویا یعنی vRS و همچنین فیس لیفت دو مدل Superb و Yeti می‌باشد.
قرار است روی تمامی این مدل‌ها لوگوی جدید اشکودا نصب شود،اولین بار این لوگو  روی سیتیگوی نصب شد،این لوگو نمایانگر تحول اشکودا در زمینهٔ طراحی مدل‌های جدیدش است.

فراری F12DMC

فراری F12DMC

پکیج جدید DMC برای فراری F12 برلینتا درحال آماده شدن است. اول از همه با پیشرانه شروع می کنیم که نصب سیستم اگزوز تیتانیومی جدید بر روی F12 موجب افزایش 24 اسبی قدرت خالص خودرو شده تا این سوپراسپرت آلمانی حالا بتواند حداکثر سرعت خود را به بیش از 350 کیلومتر برساعت برساند که در حدود 10 واحد افزایش را نشان می دهد . . .

DMC F12 Berlinetta SPIA

در ادامه DMC از کیت کربنی جدیدی بهره گرفته که ظاهری به مراتب جذاب تر و شیک تر نسبت به مدل های استاندارد F12 دارد؛ تعویض کاپوت، اسکوپ روی سقف، اسپلیتر زیر سپر جلو، تغییر دیفیوزر عقب و تعبیه باله کربنی در انتهای خودرو که به تقلید از نسخه های 599XX بوده، مهم ترین مشخصه های زیبای این خودرو هستند. رینگ های 21 اینچی جلو و 22 اینچی عقب نیز به ترتیب با تایرهای 255/30 و 332/25 ساخت پیرلی از مدل Sport همراه شده اند.

DMC F12 Berlinetta SPIA  DMC F12 Berlinetta SPIA  DMC F12 Berlinetta SPIA

DMC F12 Berlinetta SPIA  DMC F12 Berlinetta SPIA  DMC F12 Berlinetta SPIA

مرسدس بنز E-class کوپه و کابریو 2014

مرسدس بنز E-class کوپه و کابریو 2014 [ویدیو]

سه هفته پیش که مرسدس بنز نسخه فیس لیفت E-class خود در مدل های سدان و استیشن معرفی نمود حالا در ادامه این بروزرسانی، اولین تصاویر از مدل های کوپه و کابریولت آن را نیز تحت عنوان مدل 2014 منتشر کرده است . . .

2014 Mercedes-Benz E-Class Coupe & Cabriolet

E-class کوپه همچون نسخه سدان خود چراغ های جدید یکپارچه ای دارد که درون آن LEDهای مخصوص روز بکار رفته، جلوپنجره بزرگتر شده و سپر جلویی آن نیز با کشیدن هوای بیشتر به زیر کاپوت نویدبخش تنفس بهتر پیشرانه آن شده است. حال که صحبت از پیشرانه شد، باید این بگوییم که موتور 2.0 لیتری توربوی آن در نسخه E200 قادر به تولید 200 اسب و در مدل E250 نیز می تواند 208 اسب بخار قدرت داشته باشد. اما اگر سازگاری با موتورهای بنزینی ندارید پس بهترست به فکر مدل E200 CDI باشید که موتور چهار سیلندر 2.1 لیتری آن 134 اسب بخار دارد. به غیر از این مدل، نسخه های E220 CDI با قدرت 168 اسب و نسخه های E250 CDI با قدرت 201 اسب بخار نیز قابل سفارش خواهند بود.

مرسدس بنز برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های حجیم تری نیز هستند دو مدل دیگر را هم درنظر گرفته؛ یکی E350 که موتور 3.5 لیتری V6 آن 302 اسب بخار قدرت دارد و دیگری هم E550 است که با پیشرانه V8 به حجم 4.6 لیتر می تواند 402 اسب بخار را به کمک توربوهای دوقلوی خود تولید کند. همه مدل ها دارای سیستم بازیابی انرژی ترمز و همچنین استارت/استاپ بصورت استاندارد بوده و مشتریان برای گیربکس نیز می توانند مابین شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه اتومات جدید یکی را انتخاب کنند.

   

پژو 2008

اولین تصاویر از نمونه نهایی پژو 2008

پژو هم برای خودروهای کلاس B پرطرفداری مثل نیسان جوک و اوپل موکا، رقیب می تراشد. یک مینی کراس اوور که احتمالا بروی پلتفرم پژو 208 ساخته خواهد شد و البته ارتفاع زیاد شاسی آن نقطه تمایزش خواهد بود.

Peugeot 2008 crossover 2013

پژو 2008 قبلا بعنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه پاریس رونمایی شده بود.

   

پژو 2008 مفهومی با یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و توان 110 اسب بخار معرفی شد. موتوری که در میان تولیدات فعلی پژو به چشم نمی خورد. بنابرای می توان انتظار داشت که موتورهای دیگری درون این خودرو انجام وظیفه کنند. بعنوان مثال موتورهای فعلی پژو 208

وانت کارا

وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا 151 خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا-سایپا 151


بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است و توانی معادل 68 اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسب بخار است.

سایپا 151 وانت


گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara


چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا 151 در واقع نسخه وانت مدل 131 این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara


نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏90 مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان 37 لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا 151 با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا


از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا 151‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا


وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا


با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا 151 برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا 151 افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا


وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز 900 کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز 985 کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است 1510 کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا 151 قادر به حمل آن خواهد بود.

قیمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا 151 تابستان سال 1392 راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا 131 سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

بی ام و x6 تیونینگ

ارتقای یک شاسی بلند محبوب

به تازگی شرکت سوییسی Sportec از برنامهٔ تیونینگ بی‌ام و x6 مدل 2013 خبر دارد،این پروژه نه تنها تغییرات ظاهری جدیدی را به دنبال دارد بلکه موتور خودرو هم مورد بازبینی و تقویت قرار گرفته است.

BMW X6 SP6 X by Sportec

موتور 6سیلندر 3لیتری دیزلی به همراه 2 توربو،قدرتی معادل 375 اسب بخار و گشتاوری معادل 747 نیوتن متر را تولید می‌کند.در نتیجه به لطف وجود یک ECU باز طراحی شده، شتاب خودرو به 5.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 264 کیلومتر بر ساعت رسیده است که در مقایسه با نسخه استاندارد شتاب این خودرو 1.1ثانیه کاهش و حداکثر سرعت آن هم 28 واحد افزایش یافته است.

BMW X6 SP6 X by Sportec

جعبه دندهٔ این خودرو 8سرعته اتوماتیک ZF می‌باشد که با بازنگری و اصلاحات ضرایب،این خودرو تعویض دندهٔ سریع‌تری دارد.

BMW X6 SP6 X by Sportec

در خارج خودرو نکته قابل توجه نقش‌های گرافیکی روی بدنه است همچنین رینگ‌های آلیاژی سبک وزن 20 اینچی OZ باعث شده تا 40 کیلوگرم از وزن این غول پیکر کاسته شود.دو لوله اگزوز جدید فیبر کربنی هم از ویژگی‌های جدید این خودرو است.

بنتلی جی تی اسپید کانورتیبل 2013

بنتلی جی تی اسپید کانورتیبل 2013

اوایل تابستان 2012 بود که بنتلی سریع ترین و قدرتمندترین محصول تاریخ خود را با نام جی تی اسپیدمعرفی نمود. حال بعد از نه ماه فاصله بنتلی برادر این سوپرلوکس انگلیسی را نیز معرفی کرده است؛ با همان مشخصات فنی اما این بار بدون سقف . . .

2013 Bentley Continental GT Speed Convertible

جی تی اسپید کانورتیبل که بنتلی از آن به عنوان سریع ترین کابریوی چهارسرنشین جهان معرفی کرده است، نسبت به مدل های جی تی بیش از 10 میلیمتر کاهش ارتفاع در تعلیق داشته و رول بار و کمک های آن نیز مجددا طراحی شده اند. مشخصه قابل توجه دیگر این خودرو رینگ های 21 اینچی آلومینیومی، جلوپنجره ای با رنگ تیره و خروجی های بزرگتر اگزوز خواهند بود. درون کابین نیز چرم هایی با دوخت الماسی، روکش های آلومینیومی در روی داشبورد و تریم فیبرکربنی کنسول بصورت سفارشی وجود دارند.

پیشرانه جی تی اسپید کانورتیبل همان موتور 6.0 لیتری W12 نسخه های کوپه اسپید است که با کمک توربوهای دوقلوی خود می تواند با داشتن 616 اسب بخار قدرت به همراه 800 نیوتن متر گشتاور در کمتر از 4.1 ثانیه به سرعت 100 رسیده و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 325 کیلومتر برساعت دست یابد. مصرف ترکیبی آن نیز 14.8 لیتر اعلام شده است.

  

بنتلی درصدد است تا از تابستان 2013 این خودرو را با قیمت پایه ای 202,000 یورو (معادل تقریبی 266,000 هزار دلار) راهی بازار اروپا کند؛ قیمتی که حدود 52,000 دلار گرانتر از نسخه جی تی اسپید کوپه و همچنین 23,000 دلار گرانتر از نسخه های استاندارد کانتیننتال جی تی کانورتیبل است.

فیات 500s

فیات 500s در حقیقت همان فیات 500 است که ظاهر آن تهاجمی،خشن و اسپرت است، در نتیجه کسانی که خودرویی اسپرت در عین حال قوی نیاز دارند را راضی می‌کند.این مدل ازفیات 500 تنها برای ایتالیایی‌ها قابل سفارش است.

Fiat 500S 2013

فیات طیف وسیعی از موتور برای این خودرو در نظر گرفته است که به ترتیب قیمت عبارت اند از:موتور 1.2لیتری با توان 69 اسب بخار،موتور 0.9لیتری TwinAir با توان 85اسب بخار،موتور 1.4لیتری با توان 100اسب بخار و در آخر موتور 1.3لیتری Multijet با توان 95 اسب بخار.تمامی این موتورها موجود می‌باشند و می توان آن ها را سفارش داد.محدوده قیمت این خودرو از 13.750 یورو آغاز می شود و تا 16.050 یورو که مطعلق به موتور Multijet است،تمام می شود.(در مدل کروک قیمت این خودرو از 17.250 یورو آغاز و تا 19.550 یورو ادامه پیدا می کند.)

Fiat 500S 2013

از ویژگی های جدید ظاهری این کوچولوی ایتالیایی،می توان به نصب یک اسپویلر سقفی،رکاب های جانبی،سپر های اسپرت جلو و عقب، تزئینات کروم تیره رنگ،رینگ های 15اینچی و شیشه های دودی اشاره کرد.

Fiat 500S 2013

داخل خودرو هم به گونه ای اسپرت تر شده است که می توان به صندلی های اسپرت با دوخت قرمز و مشکی و حک شدن آرم 500s بر روی تکیه‌گاه ها و داشبورد اشاره کرد.همچنین برای هماهنگی بیشتر این خودرو با روح اسپرتش، غربیلک فرمان مسابقه ای شده است و دسته دنده و داشبورد هم به رنگ نقره ای مات درآمده است.

Fiat 500S 2013

اما اگر بخواهیم درباره امکانات و تجهیزات این خودرو صحبت کنیم،وجود سیستم تهویه مطبوع دستی،سیستم Blue & Me ™ به همراه رادیو و دکمه های کنترل کننده روی فرمان و آینه های برقی از بارزترین امکانات این خودرو است. و از آپشن های اضافه می توان به رینگ های 16اینجی،طراحی اسپرت تر سقف و اسویلر تیره رنگ اشاره کرد.
رنگ های مورد نظر فیات برای این خودرو 9 مورد است که خریداران می توانند سفارش دهند، این خودرو در دو مدل سقف فلزی و کانورتیبل عرضه خواهد شد.

کیت Jotech برای نیسان GT-R۱۲

کیت Jotech برای نیسان GT-R۱۲

شرکت تیونینگ جو تک موتوراسپرت یک پکیج ویژه برای نیسان GT-R را به سفارش یک مشتری برزیلی ساخته و از آن پرده برداری کرد.

Nissan GT-R Jotech Motorsports


همراه با کیت بدنه آئرودینامیک، تجهیز مهمتر و اصلی این خودرو در دو مرحله صورت می گیرد. یک بروزرسانی سیستم سوخت رسانی، سیستم انژکتور، شمع های ایریدیوم و پمپ های سوخت دوگانه است. همچنین ورودی هوا از جنس آلومینیوم جلا داده شده و اگزوز از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. تا تنفس روانتری صورت پذیرد.

Nissan GT-R Jotech Motorsports


ارتقای مرحله دوم شامل تغییرات نرم افزار موتور GT-R برای استفاده توام از بنزین و اتانول E85 می باشد. این تغییرات باعث شده اند تا این خودرو با استفاده از بنزین اکتان 93 بتواند 550 تا 570 اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین با استفاده از اتانول E85 که در برزیل بعنوان سوخت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، نیروی 580 تا 600 اسب بخار را تولید نماید.
    
   

با وجود عملکرد چشمگیر این کیت، استفاده از آن هزینه نسبتا مقرون به صرفه ای دارد. چرا که ساخت و نصب آن تنها 10,250 دلار (35 میلیون تومان) برای خریدار هزینه دارد.

گاراژ رویایی

یک گاراژ رویایی برای علاقه مندان خودروهای خاص

چه اتفاقی می افتد اگر شما پولدار باشید و کلی ماشین گران داشته باشید؟

گاراژ رویایی با انبوهی از خودروهای سوپراسپرت

این ترکیب عالی برای داشتن جالب ترین گاراژ دنیا است. گاراژی با تمام ماشین های کامل دنیا. هیچ کس نمی داند که صاحب آن کیست ولی آن طور که جاسوسان می گویند این گاراژ رویایی در فرانسه واقع شده است. به احتمال زیاد این گاراژ مال یک فرد پولدار عرب می باشد که در اطراف پاریس مستقر است.

   
  

او صاحب همهٔ مدل های فراری و دیگر خودرو های گران قیمت است. ماشین ها در خانه و اطراف آن پراکنده هستند به طوری که مثل اسباب بازی به نظر می آیند. این خانه بهشت علاقه مندان ماشین است.
خودرو های معروف او:
1.فراری انزو.
پورشه GT3RS2.
3.شورولت کامارو.
4.فراری کالیفرنیا.
5.بوگاتی.
6.لامبورگینی گایاردو.
و …
ترجمه: مرتضی شاکری

شورولت کروز WTCC

شورولت کروز 2013:نسخه WTCC

شورولت برای گرامیداشت قهرمانی خود در مسابقات World Touring Car Championship که از سال 2010 تا 2012 بصورت پیاپی جایگاه اولی را از آن خود کرده، قرارست نسخه ویژه ای با نام WTCC بصورت محدود راهی بازار چین کند؛ اما نسخه ویژه ای از کدام مدل . . . ؟!

Chevrolet Cruze WTCC Edition

بله! کروز همان مدلی است که شورولت توانسته قهرمانی سه ساله خود را در WTCC بدست آورد و حالا با اندکی تغییرات می خواهد راهی آسیای شرقی شود. در کیت بدنه این خودرو به غیر از لوگوی گرافیکی مرتبط با مسابقات، می توان دید که تنها رکاب های جانبی و سپر عقب تغییر کرده اند و در انتهای درب صندوق نیز اسپویلر کوچکی قرار گرفته است.

برای پیشرانه مشتریان می توانند یا موتور 1.6 لیتری با قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر را سفارش دهند و یا به سراغ موتور 1.8 لیتری آن با 145 اسب بخار قدرت به همراه 177 نیوتن متر گشتاور بروند. فروش شورولت کروز WTCC به عنوان مدل 2013 هم اکنون با قیمت پایه ای 123,900 یوآن (معادل تقریبی 19,800 دلار) در کشور چین آغاز شده است.

Chevrolet Cruze WTCC Edition

تصاویر جدید از مرسدس بنزCLA


هنوز یک ماه تا نمایشگاه دیترویت و موعد رونمایی از سدان کلاس A مرسدس بنز که با نام CLA شناخته می شود باقی مانده، که تصاویر مرتبط با این ماشین منتشر می شوند. ما مطمئن نیستیم که این تصاویر دقیقا تصاویر رسمی مرتبط با CLA بنز باشند و ممکن است تنها رندرهایی بر اساس مشخصات نهایی خودروی مذبور باشند.

Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz CLA

بر طبق منابع مجله AUTOCAR ابعاد CLA نسبت به کلاس C در طول و عرض  به ترتیب 47 و 121 میلی متر کشیده تر و عریض تر می باشد و البته ارتفاع آن هم 47 میلیمتر کمتر است. مقایسه ابعاد با کلاس A هم نشان از 345 میلیمتر طول بیشتر و 35 میلیمتر ارتفاع کمتر دارند. CLA بروی پلتفرم کلاس A جدید ساخته می شود. سیستم چهارچرخ متحرک 4MATIC در کنار گیربکس هفت سرعته خودکار و کلاچ دوبل، ترکیبی رویایی و اسپرت را رقم می زنند.

Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz CLA

طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی همچون خانواده کلاس A در این خودرو هم قابل انتخاب خواهند بود. موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری 120 اسبی در مدل CLA 180 و موتور 2 لیتری 154 اسبی در مدل CLA 200 و یک موتور 208 اسبی برای مدل CLA 250 قابل انتخاب خواهند بود. گل سرسبد این پیشرانه ها، نمونه CLA 45 AMG می باشد که توان 330 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را از موتور 2 لیتری آن بیرون می کشد.
اگر شیفته این سدان جمع و جور بنز شده اید، باید تاابتدای سال 2013 صبر کنید. آن زمان اطلاعات بیشتر و قیمت این خودرو را به شما خواهیم گفت.

mercedes-benz cla dashboard mercedes-benz cla dashboard Mercedes-Benz CLA interior

مازراتی کواتروپورته 2014

جزئیات بیشتر از کواترو پورته 2014 [گالری+ویدئو]

مازراتی از جزئیات و تصاویر کواتروپورته جدید خود پرده برداشت. ششمین نسل از کواتروپورته می تواند پرچمدار سدانهای لوکس ایتالیا باشد.

2013 Maserati Quattroporte


سورپرایز اصلی، استفاده از موتور توربوشارژر است. کواتروپورته جدید با موتورهای شش سیلندر دو توربو با حجم3 لیتر و یا هشت سیلندر 3.8 لیتری قابل انتخاب است. موتور 3.8 لیتری خورجینی با اتکا به همین توربینها، قادر است نیروی 530 اسب بخار را در دور 6800 دور و گشتاور 650 نیوتن متر را در دور موتور 2000 تا 4000 دور بر دقیقه تولید کند که شتاب صفر تاصد 4.7 ثانیه را برای آن به ارمغان خواهد آورد. این موتور هشت سیلندر کلاسیک فراری با تکنولوژی های امروزی برای کاهش اصطکاک و افزایش راندمان ارتقا یافته و گرچه در دورهای بالا خود را نشان می دهد، اما به خوبی قادر است این سدان لوکس را به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت برساند.

چراغهای جلو با لامپهای زنون و LED برجسته همچون امضای مدلهای جدید مازراتی به جلوپنجره شره ای و نشان نیزه سه شاخه این شرکت ختم می شوند. در پهلوها ممکن است طراحی اینفینیتی تداعی شود. اما شکل کلی خودرو همچنان یادآور آخرین نسل همین خودرو است که به ملایمت بروزرسانی شده است. چرخهای 20 اینچی آلیاژی هم با تایرهای P Zero پیرلی در بر گرفته شده اند.

  

   

این سدان فریبنده ایتالیایی در ابتدای 2013 در اروپا و کمی بعدتر در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. انتظار می رود قیمت این ماشین قابل رقابت با خودروهایی نظیر آئودی S8 و پورشه پانامرا توربو S و جگوار XJ باشد. بنابراین قیمت پایه 130 هزار دلاری برای مدل شش سیلندر آن قابل پیش بینی است. رقمی که برای یک خودروی لوکس در حد بنتلی و اسپرت در حد آستون مارتین، قابل پذیرش است.

مازانتی اوانترا

Evantra،یک سوپر اسپرت تمام عیار

به تازگی کمپانی ایتالیایی Mazzanti اطلاعاتی از سوپر اسپرت جدید خودش منتشر کرده است که قرار است در اوایل سال 2013 در شهر موناکو رونمایی شود.

Mazzanti Evantra V8

به طور کلی با دیدن خودرو یاد دیگر سوپر اسپرت‌های ایتالیایی خواهیم افتاد اما بیش از حد خشن و تهاجمی است.بیشتر اجزای بدنهٔ آیرودینامیکی این خودرو از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است به طوری که وزن این خودرو با تمام جزییاتش به 1300کیلوگرم می‌رسد.
طول،عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4325 ، 1955 و 1225 میلی متر می‌باشد.فاصلهٔ بین دو محور آن هم 2550میلی متر می‌باشد.

Mazzanti Evantra V8

سوخت مورد نیاز این خودرو از طریق فناوری تزریق مستقیم کنترل می‌شود که در نتیجه شاهد افزایش گشتاور خودرو در دورهای پایین و میانی خواهیم بود. همچنین مصرف قابل قبولی را نیز برای خودرو به ارمغان می‌آورد و به راحتی می‌تواند استاندارد یورو 6 را دریافت کند.گشتاور این خودرو در دور موتور 4500 ،848نیوتن متر است.

Mazzanti Evantra V8

توان خروجی این خودرو 701 اسب بخار است که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود،جعبه دنده 6 سرعته سکوئنشال به همراه پدال‌های تعویض پشت فرمان از ویژگی‌های مثبت این خودرو است.
با وجود این قدرت که از یک موتور 7لیتری V8 بدست می‌آید دستیابی به سرعت 350 کیلومتر ممکن شده است و با کمک گیربکس ذکر شده، Evantra صفر تا صد کیلومتر را در عرض 3.2 ثانیه طی می‌کند.
رینگ‌های 20 اینچی این خودرو به همراه ترمز های سرامیکی 4 پیستونه در جلو و 6 پیستونه در عقب از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.
با وجود اینکه از کابین خودرو تصاویری منتشر نشده است،اما بنا بر گفته های Mazzanti این خودرو داری سیستم چند رسانه ای پیشرفته ای می‌باشد و صندلی‌های آن از چرم درجه یک ساخته خواهد شد.

تویوتا کراون2013

تاج پادشاهی تویوتا: کراون 2013

کریسمس فرصتی برای تعطیلات و استراحت برای بسیاری از مردمان در سراسر جهان است. اما برای تویوتا نه! این شرکت از آغاز سال 2013 برای معرفی سدان لوکس کراون در ژاپن استفاده کرده است.

Toyota Crown Royal series

Toyota Crown Royal series


تویوتا کراون از سال 1955 پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون 14 نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S210 جانشین مدل S200 می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از 50 به 40 سال برساند.
هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.

تویوتا کراون رویال 2013 هیبریدی

toyota crown royal saloon hybrid


هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان 178 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتن متر با یک موتور الکتریکی 143 اسبی و 300 نیوتن متری جفت می شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه 220 اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت 4.3 لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود. این پیشرانه جایگزین موتور 3.5 لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال 2.5 لیتری شش سیلندر بنزینی با توان 200 اسب بخار و گشتاور 243 نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی 310 اسبی و 377 نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.

lمرسدس بنز E63 AMG

هیولای درون: مرسدس بنز E63 AMG


سال آینده همزمان با ورود فیس لیفت جدید کلاس E مرسدس بنز، AMG هم مدل پر توان E63 را با قدرت بیشتر و سیستم چهار چرخ متحرک روانه بازار خواهد کرد.

2014 Mercedes-Benz E63 AMG


سیستم 4MATIC با تقسیم گشتاور به نسبت 55/45 بروی محورهای جلو و عقب، کارامدی بیشتری نسبت به مدلهای دیفرانسیل عقب کنونی را به نمایش می گذارد. البته هنوز در اروپا امکان سفارش این خودرو بصورت دیفرانسیل عقب وجود خواهد داشت اما در آمریکا تنها نمونه های دو دیفرانسیل فروخته خواهند شد.

2014 Mercedes-Benz E63 AMG


موتور دو توربوی V8 بنز E63 AMG با ارتقای موثری می تواند 550 اسب بخار نیرو تولید کند که 26 اسب بخار بیشتر از نمونه های فعلی است. گشتاور نیز از 699 نیوتن متر به 719 نیوتن متر رسیده است. این پیشرانه می تواند تنها ظرف مدتی کمتر از 3.5 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به صد برساند که با خودروهای سوپر اسپرت برابری می کند. سرعت نهایی خودرو هم به 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

  

همراه با فیس لیفت E-Class جدید، AMG هم بسته آئرودینامیکی مخصوص خود را ارائه می کند. فعلا که این خودرو در حال انجام آخرین مراحل تست است و قرار است در نمایشگاه دیترویت رونمایی و در بهار وارد بازار شود. اطلاعات تکمیلی و تصاویر رسمی از این هیولای چهاردرب بزودی منتشر خواهد شد.

اینفینیتی q50

تیزری جدید از اینفینیتی Q50


خودروساز ژاپنی اینفینیتی تیزری جدید از سدان خود که Q50 نام دارد قبل از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه دیترویت،منتشر کرد. Q50 نخستین مدل اینفینیتی بر اساس طرح جدید نام گذاری این خودروساز است.

Infiniti Q50

این تیزر نمایی زیبا از چراغ جلوی Q50 را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که ظاهری تهاجمی‌تر نسبت به سدان G فعلی داشته باشد.این خودرو قرار است با الهام از خودروی مفهومی Emerg-E ساخته شود که ویژگی‌هایی هم به دنبال دارد که مهم‌ترین ویژگی آن مصرف سوخت اقتصادی آن است.

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده این خودرو از یک موتور 3لیتری توربو V6 استفاده خواهد کرد که قدرت آن 550 اسب بخار اعلام شده است،البته موتور های دیزلی چهار سیلندر هم برای این خودرو محفوظ است.
اطلاعات بیشتر همزمان با رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت بدست خواهد آمد.

آونتادور دراگون ادیشن

آونتادور دراگون ادیشن

تیونر انگلیسی Oakley Design برای دومین بار به سراغ لامبورگینی اونتادور رفته که قرارست با نام Dragon Edition تنها در 10 نسخه در اختیار مشتریان ثروتمندش قرار بگیرد؛ این اونتادور سفیدی که اینجا مشاهده می کنید دومین اونتادور تولید شده Oakley Design بوده که برای تحویل به Luxury Signatures در قطر تدارک دیده شده تا زحمت فروش آن دیگر برعهده تیونر نباشد . . . !

Lamborghini Aventador LP760-4 Dragon Edition by Oakley Design

کیت دراگون ادیشن شامل رنگ سفید مات برای بدنه، سپر جدید جلو، باله کربنی عقب که در زاویه 15 درجه ثابت شده، کالیبرهای قرمز رنگ ترمز و رینگ های مدل P40SC به رنگ مشکی براق ساخت HRE است که در جلو 19×9.5 و در عقب 20×13 اینچی هستند. از فیبرکربن نیز بصورت گسترده در بدنه استفاده شده که بیشترین جلوه را در سقف و ستون های A و C، دیفیوزر و همچنین قاب آینه های جانبی داشته است. در نمای داخلی نیز به غیر از طرح اژدهای سفید حک شده بر روی درب ها، چرم سفید صندلی ها و شماره گذاری خودروی تولید شده بر روی داشبورد، تغییر دیگری صورت نگرفته است.

Lamborghini Aventador LP760-4 Dragon Edition by Oakley Design

ازجمله جزئیات دیگر دراگون ادیشن یکی کاهش 35 کیلوگرمی وزن خودرو، دیگری استفاده از سیستم اگزوز تیتانیومی با خروجی های جدید ساخت Refined Marques فرانسه و آخری نیز برنامه ریزی مجدد ECU توسط Veizu انگلستان بوده که در نهایت قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه 6.5 لیتری V12 اونتادور را به ترتیب به 760 اسب بخار و 745 نیوتن متر می رساند.

  

  


کیا و برنامه ریزی برای تبدیل به برند لوکس بازار تا2017

کیا و برنامه ریزی برای تبدیل به برند لوکس بازار تا2017

در حالیکه پیش از این هیوندای برای رقابت با بنز و ب ام و، لاف می زد و اعلام کرده بود که تا سال 2010 رقیبی جدی برای این دو خودروساز در عرصه خودروهای لوکس خواهد بود، اکنون نوبت کیا شده تا استراتژی خود را تا سال 2017 اعلام نماید. معاون مدیرعامل کیا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ظرف 5 سال آینده بعنوان یک بازیگر عمده بازار خودروهای لوکس مطرح شود.

کیا کوریس Quoris


تصمیم بر این است تا کیا بتواند در حد رقبای ژاپنی و آلمانی و در همان سطح قرار گیرد. با این وجود بنظر می رسد که کیا از تجربه هیوندای بعنوان همکار و شریک کره ای خود غافل مانده باشد. هیوندای هنوز هم برای رسیدن به چنین هدفی در حال تلاش است. مثلا می توان جنسیس و سنتینیال را نام برد. البته کیا نیز K9 یا کوریس را در آستین دارد.

هیوندای ایکواس-سنتینیال و سودای رقابت با کلاس S


خودروی لوکس کیا کوریس در سال 2014 وارد بازار آمریکا خواهد شد. این درحالیست که خیلی پیشتر، هیوندای ایکواس یا سنتینیال با قیمت پایه 55 هزار دلاری خود در این بازار حاضر شده و مشتریان کم و بیش با نام آن آشنا شده اند.

پیتر شرایر 59 ساله که سهم زیادی در شهرت و موفقیت کیا داشته اکنون بعنوان یکی از سه رئیس و تنها رئیس غیر کره ای این شرکت ارتقا یافته است.


با این حال نمی توان تلاش قابل تقدیر خودروسازان کره ای را نادیده گرفت. زمانی هیوندای تنها محصولات بی کیفیت و ارزان قیمتی را تولید می کرد. اما اکنون به رقیبی قدر برای شورولت و فورد تبدیل شده و شاید در آینده بتواند رقبای آلمانی را هم به چالش بکشد. مثلا ایکواس (Equus) که در ایران با نام سنتینیال به فروش می رسد با قیمتی حدود یک مرسدس بنز کلاس E می تواند امکانات و ویژگیهایی در حد یک کلاس S ارائه کند. جنسیس هم با قیمتی مشابه کلاس C خود را در حد کلاس E می نمایاند. اما برای خریداران سنتی خودروهای لوکس، برند و سابقه و کلاس بیش از برچسب قیمت اهمیت دارند.

کیا اپتیما 2012 طراحی شده توسط شرایر


کیا در ایالات متحده حضوری تازه دارد و از سال 1994 به این بازار قدم گذاشته و تنها در سالهای اخیر و به لطف طراح نابغه خود، پیتر شرایر توانسه خود را مطرح نماید.
تجربه تویتا با لکسس و نیسان با اینفینیتی، برای خودروسازان کره ای هم یک کتاب گشوده است. شاید کمتر کسی فکر می کرد که لکسس بتواند بدین جایگاه برسد. شاید هم روزی کیا در چنین موقعیتی قرار گیرد اما سال 2017 برای چنین آرزویی بسیار نزدیک است. شاید 2025 کمی واقع بینانه تر باشد. اینطور نیست؟

نسل هفتم شورولت کوروت

رندرهای نسل هفتم شورولت کوروت

مدتیست که جنرال موتورز برنامه خود را برای معرفی نسل جدید سمبل اسپرتهای آمریکایی، یعنی شورولت کوروت اعلام کرده و تاریخ 13 ژانویه 2013 را برای رونمایی آن بر گزیده است. تاکنون تصاویر مخفی و عکسهای جاسوسی بسیاری نیز از این ماشین منتشر شده است. اما جدیدترین رندرها بر اساس تفاسیر موجود و خودروهای استتار شده در حال تست، توسط مجله کار اند درایور منتشر شده اند.

2014 Chevrolet corvette c7 render

آنچه که از این تصاویر پیداست، طراحی متمایل به ایتالیایی و مشخصا فراری  این خودرو است. با اینحال حتی شباهت آن با SRT وایپر هم قابل کتمان نیست.
کوروت C7 برای جنرال موتورز که سدانهای لوکس و بزرگ و وانت و SUV را در تخصص دارد، یک سوپراسپرت خاص و مایه مباهات و غرور است. حتی می توان کوروت را یکی از نشانه ها و سمبل های کشور آمریکا نیز دانست.

chevrolet corvette c7 spy photo

شورولت کوروت C7 مانند اسلاف خود یک سوپر اسپرت کلاسیک با موتور جلو و دیفرانسیل عقب خواهد بود و این برای دوست داران آرایش موتور وسط خبر خوبی نیست و لااقل تا معرفی مدل C8 کوروت انتظار آنان به طول خواهد انجامید! قسمت عمده ای از خودرو از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته می شود که در صرفه جویی وزن آن بسیار موثر خواهد بود.

2014 chevrolet corvette c7 artists rendering

در داخل کابین با اصلاحات بیشتری مواجه خواهیم شد. ممکن است حتی از نشانگرهای مدرن و دیجیتال نیز استفاده شود. در مورد موتور، پیشرانه پایه، موتور V8 LT1 فعلی با حجم 6.2 لیتر و توان بیش از 450 اسب بخار و گشتاور بیش از 450 پوند فوت است. اصلاحات انجام شده در این موتور برای بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت، شامل استفاده از فن آوری تزریق مستقیم سوخت GDi می شود. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس هفت سرعته و در آیندهنزدیک هشت سرعته خودکار به چرخها منتقل می شود.

2014 chevrolet corvette c7 rear

مدلهای ZR1 و Z06 نیز در آینده تولیدات کوروت را متنوع تر خواهند کرد. قیمت مدل پایه نیز 55 هزار دلار خواهد بود. حال باید دید که کوروت جدید می تواند در رقابت با خودروهایی نظیر دوج وایپر، فورد موستانگ شلبی GT500، پورشه کیمن S و 911 خودی نشان دهد یا خیر؟

  

میراژ ژاپنی محصول میتسوبیشی

میراژ ژاپنی محصول میتسوبیشی

موتورهای کم مصرف سه سیلندر کم کم در حال باز کردن جای خود در دل خریداران صرفه جوی خودرو هستند. مخصوصا زمانیکه قیمت سوخت بالا می رود، گرایش به این خودروهای به صرفه، افزایش می یابد. میراژ یکی از همین خودروهاست که بر خلاف نام پر ابهت خود، خودرویی کوچک و کم مصرف ساخت میتسوبیشی است.

2012 mitsubishi mirage

2012 mitsubishi mirage


موتور 1.2 لیتری سه سیلندر میتسوبیشی میراژ در تنظیمات متفاوتی برای بازار اروپا و آمریکا ساخته می شود. نمونه آمریکایی آن 79 اسب بخار نیرو تولید می کند که بیشتر از توان بنز اسمارت و کمتر از توان موتور اکوبوست سه سیلندر فورد فیستا است.

2012 mitsubishi mirage rear 2012 mitsubishi mirage interior 2012 mitsubishi mirage interior dashboard

میتسوبیشی با میراژ قصد حمله به بازار خودروهای ارزان قیمت شهری را در آمریکا دارد و این شاید راه نجاتی برای این شرکت باشد که خودروهای بزرگتر و پر قدرت تر آن در آمریکا پس زده می شوند. رقبای میراژ را باید مزدا 2، شورولت اسپارک، سایون IQ و اسمارت فورتو دانست.