صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

داچیا رنو

سود داچیا برای رنو

زمانیکه در سال 1999 شرکت رنو دست روی شرکت رومانیایی داچیا گذاشت، بسیاری از مردم آینده روشن و سودآوری از این مشارکت را پیش بینی نمی کردند. اما اکنون داچیا تبدیل به گاو شیرده رنو شده و سود بسیاری را به این کمپانی سرازیر می کند.

لوگان جدید که البته به این زودی جانشین تندر نخواهد شد!


این درحالیست که داچیا روی مدلهای ارزان و مقرون به صرفه نظیر لوگان (در ایران: تندر) سرمایه گذاری کرده است. بسیاری از مدلهای داچیا در کشورهای در حال توسعه و با مالیات و دستمزد پایین مونتاژ می شوند. برای این منظور 11 کارخانه مونتاژ در سراسر نقاط دنیا دایر گردیده است. این یعنی حذف هزینه های سنگین مالیات و حمل در اروپا و همچنین نرخ پایین مونتاژ که اکنون به طور مثال در فرانسه 34 یورو در ساعت برای یک کارگر معمولی است ولی در کارخانه های همین شرکت در کشوری مثل مراکش کمتر از 4 یورو می باشد. حاشیه سود شرکت داچیا درحالی 9 درصد اعلام شده که این رقم برای کمپانی مادر رنو تنها 0.4 درصد بوده است.
مدل سدان جدید لوگان 7700 یورو قیمت دارد و مدل ساندروی جدید هم 7900 یورو قیمت گذاری شده است. درحالیکه در ابتدای پیدایش این مدلها، قیمت هدف 5000 یورو بود که بعدا به 5900 یورو افزایش یافت. با این وجود هنوز هم داچیا لوگان یکی از ارزانترین خودروهای مدرن در اروپا به حساب می آید.
رنو انتظار دارد که امسال تنها روی پلت فرم ارزان قیمت M0 یک میلیون دستگاه خودرو تولید کند. این استراتژی اکنون مورد توجه دیگر خودروسازان هم قرار گرفته و مثلا نیسان با احیای برند داتسون قصد ورود به چنین بازارهایی را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد