صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

کانسپت‌Concept

برترین کانسپت‌ها برای سال 2013


 برخلاف تصور خودروهای مفهومی و یا همان Concept Carها محصولاتی مدرن و تازه‌وارد نیستند. نخستین کانسپت تاریخ یک بیوک عجیب به نام Y-Job بود. خودرویی متعلق به سال 1938. خودروهای مفهومی در حقیقت دارای ساختار شبیه به خودروهای معمولی هستند با این تفاوت که چهره و طراحی‌اشان بسیار آینده‌نگرانه است. اغلب فناوری‌های به کار رفته در آن‌ها از پیچیده‌ترین‌های زمان خودشان است. کانسپت‌ها به دلیل استفاده از قطعات فوق مهندسی اغلب قدرت بالا را در کنار مصرف اندک و تولید پایین آلاینده فراهم می‌آورد. سایت Car & Driver در ادامه پرونده‌هایی که برای سال 2013 تدارک دیده بود، سراغ برترین مفهومی‌های سال جدید میلادی رفت.

Acura NSX

 

 

آکورا به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز هوندای ژاپن با محصولی استثنایی به پیشواز سال 2013 می‌رود. اگرچه این در حالی است که شرکت سازنده آن را خودرویی متعلق به سال 2015 نامیده است. مفهومی NSX با چهره‌ای فوق‌العاده جسور و خشن یادآور نسخه‌های شهری این خودرو در ابتدای دهه 90 است. برای این خودرو از یک پیشرانه 3.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل استفاده شده که می‌تواند به راحتی 500 اسب‌بخار (373 کیلووات) نیرو تولید کند. این خودرو از یک سیستم هوشمند برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ بهره می‌برد. آکورا نام آن را منحصراً SH-AWD نامیده است. گفته می‌شود برای سال 2015 قرار است از یک پیشرانه جدید 5 لیتری 10 سیلندر Vشکل استفاده شود. هوندا ترجیح داده است برای این محصولش از جعبه‌دنده‌های شرکت Ricardo استفاده کند.

 

Bentley EXP 9F

 

 

شاسی‌بلند لوکس انگلیسی با جنجال‌های بسیاری در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. خودرویی که به عقیده بسیاری نمی‌تواند در راستای محصولات فوق تشریفاتی این شرکت قرار بگیرد. اما با این حال ساخت یک اس‌یووی لوکس ایده خلاقانه‌ای که پیش‌تر به ذهن کسی نرسیده بود. به نظر می‌رسد این همان کانتیننتال باشد که فقط قد و قواره‌اش بیشتر شده باشد. بنتلی فوق دارای یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Wشکل است. نکته بارز در طراحی این خودرو چراغ‌های عمیق LED آن است. این خودرو در صورت عرضه نهایی رقیبی خواهد شد برای آئودی Q7، پورشه Cayenne و فولکس‌واگن Touareg. بنتلی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس آلمان با ابهامات زیادی درباره ادامه تولید روبه‌رو شده است. مدیران بر این باورند که خودروی فوق از سوی مشتریان با استقبال خاصی مواجه نمی‌شود.

 

 

Lamborghini Aventador J

 

 

یکی از غوغاهای نمایشگاه ژنو امسال، رونمایی از یک رودستر منحصر به فرد بود. خودرویی عجیب که شیشه جلو نداشت. این محصول را لامبورگینی ایتالیا ساخته و نامش را Aventador J گذاشت. خودرویی که تنها یک دستگاه از آن ساخته و به قیمت 2.8 میلیون دلار فروخته شد. این محصول با کاهش وزن چشم‌گیر و رسیدن به مرز 1575 کیلوگرم توانسته مانور بی‌نظیری را از 700 اسب‌بخار به دست آورد. جالب است که مبانی طراحی عجیب این خودرو از روی کتاب قوانین FIA برگرفته شده است. این گاو وحشی دارای یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر Vشکل است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 2.9 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 360 کیلومتر در ساعت برآورد شده است.

 

Chevrolet Code 130R

 

 

شورولت  آرام و بی سر و صدا از یک مفهومی زیبا و چشم‌گیر پرده‌برداری کرد. کارشناسان بر این باورند که خودروی فوق گویای زبان طراحی نسل جدید مدل Cruz‌ است. حداقل فرم چراغ‌ها و جلوپنجره که اینطور می‌گویند. جنرال موتورز برای پیشرانه این زیرمجموعه‌اش از یک پکیج 1.4 لیتری EcoTec استفاده کرده که 147 اسب‌بخار نیرو و 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده آن نیز شش سرعته اتوماتیک است که تمام نیروی خروجی را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. عجیب نیست که پیش‌بینی شود که این آمریکایی قرار است رو در رو با ب‌ام‌و سری یک از آلمان و سوبارو BRZ از ژاپن قرار بگیرد. به صورت تئوری می‌توان نسبت قدرت به حجم پیشرانه را در این شورولت 108 اسب‌بخار بر لیتر اعلام کرد.

 

Panamera Sport Turismo

 

 

پورشه می‌رود تا جنگ جدیدی را با مرسدس‌بنز CLS و آئودی A7 آغاز کند. نسخه پانامرای اسپرت گرچه ویژگی‌های یک مفهومی را دارد ولی پیش‌بینی می‌شود در صورت شهری شدن بتواند موفقیت بسیاری را از آن خودش کند. پورشه آلمان با بهبود زوایای سرتاسری بدنه کاری کرد که عملکرد آن در تونل باد عالی شود. از سوی دیگر چراغ‌های معنادار و سفینه‌ای جلو در کنار رینگ‌های شفاف کناری و آن کالیپر سبز رنگ به شدت مخاطب را به سوی خودش می‌کشاند. طبق آمار رسمی قوای محرکه آن 3 لیتری شش سیلندر Vشکل با 329 اسب‌بخار قدرت است. البته کارشناسان معتقدند توانمندی هیبریدی آن درست مثل پانامرای Hybrid S‌ است. گفته می‌شود همین مفهومی می‌تواند صفر تا 100 را در 5.7 ثانیه طی کند.

 

Kia Track'ster

 

 

این یک خبر فوق‌العاده برای کیا موتورز شرکت پیشتاز کره جنوبی است. آن‌ها که مدل‌های این شرکت را دنبال می‌کنند به خوبی متوجه می‌شوند که ترک‌استر نسخه هوشمند مدل Soul‌ است. به عنوان نخستین تجربه‌ها نمره قابل قبولی گرفته است. این خودرو در کلاس و زبان طراحی سایون xB، نیسان Cube و تا حدودی هم مینی Cooper‌ قرار می‌گیرد. قوای محرکه این آسیایی 2 لیتری توربوشارژ با قدرت باورنکردنی 250 اسب‌بخار (187 کیلووات) است. جعبه‌دنده 6 سرعته دستی آن تمام نیروی خروجی را به صورت FWD به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. تایرهای جلو 245.40 و عقبی‌ها 285.35 هر دو جفت 19 اینچی از شرکت میشلین Pilot Sport هستند. در ضمن دیسک ترمزهای این کیا 14 اینچی شرکت Brembo هستند.

 

Lexus LF-LC

 

 

داستان LFهای لکسوس از سال 2003 آغاز شد. این واژه برگرفته از Lexus Future (آینده لکسوس) است. نسخه‌های اولیه LF-C و LF-S بودند. در حقیقت سوپر اسپرت معروف LF-A نیز از همین دسته بود که شانس شهری بودن را پیدا کرد. تا اینکه امسال در نمایشگاه دیترویت تویوتا به عنوان مالک برند لکسوس فرزند جدید این خانواده را معرفی کرد. عبارت LC در انتهای نام این کوپه مخفف Lexus Coupe است. درون کابین آن یک صفحه نمایشگر LCD لمسی به اندازه 12.3 اینچ نصب شده که می‌توان به کمک آن کلیه مکانیزم‌های فنی خودرو را کنترل کرد. خبرهایی در دست است که نشان می‌دهد لکسوس برنامه دارد LF جدید را تا چند سال آینده به عنوان جانشین کوپه شهری SC معرفی کند. اگرچه برای آن پیشرانه‌ای مطرح نیست ولی احتمالاً پیشرانه‌اش 4.3 لیتری هشت سیلندر Vشکل با قدرتی بیش از 288 اسب‌بخار با 430 نیوتن‌متر گشتاور است.

 

Mazda Takeri

 

 

حضور یک محصول 2011 در بین 10 کانسپت مطرح سال 2013 حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه دارد. این خودرو با چراغ‌های منحصر به فرد که نشان‌دهنده کل زوایای کناری و جلویی است، طراحی شده. درون کابین آن شبیه به هیچ‌یک از دیگر تولیدات این شرکت نیست. اطلاعاتی در دست است که طبق آن معلوم می‌شود پیشرانه این ژاپنی 2.2 لیتری توربو دیزلی با 175 اسب‌بخار قدرت است. تاکری از سوی مزدا به عنوان جانشین آینده مزدا6 معرفی شده است. یک سدان خلاقانه که با انبوهی از امکانات و آپشن‌های مدرن تولید می‌شود. تاکری سال 2011 در نمایشگاه توکیو رونمایی شد ولی امسال نیز با اندک تغییراتی ظاهر شد تا سال 2013 به حضور در بازار امیدوار باشیم.

 

McLaren P1

 

 

پیش از آنکه بوگاتی با محصول رویایی‌اش ویرون همه رکوردهای سرعت و شتاب را از آن خودش کند، این مک‌لارن F1 بود که لقب سریع‌ترین خودروی دنیا را داشت. از سال 2005 به این سو مک‌لارن انگلستان بارها اشتیاق خود را نسبت به عرضه یک ابرخودروی جدید نشان داده است. تا اینکه چندی پیش از یک مفهومی بسیار درخور توجه به نام P1‌ در نمایشگاه پاریس پرده‌برداری کرد. پیشرانه این خودرو در نوع خودش یکی از بهترین بازده‌ها را دارد. پیشرانه‌ای 3.8 لیتری شش سیلندر دو توربو با آرایش هشت سیلندر خطی. قدرت خروجی آن به لطف نصب سیستم بازیابی نیرو جنبشی KERS معادل 963 اسب‌بخار (718 کیلووات) برآورد شده است. طبق اخبار رسمی سرعت نهایی آن 384 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

Peugeot Onyx

 

 

بی‌شک یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های این گروه 10 نفره را پژو اونیک از آن خودش کرده است. مفهومی Onyx در امتداد پروژه‌هایی چون Oxia و Proxima‌ عرضه شده است. شیر فرانسه با هنرمندی تمام برای قوای محرکه این خودرو از یک پکیج 3.7 لیتری با آرایش هشت سیلندر Vشکل استفاده کرده است که به لطف بهره‌گیری از توربوهای پرقدرت، توان نهایی آن 600 اسب‌بخار برآورد شده است. با این تفاسیر نسبت قدرت به حجم پیشرانه آن 162 اسب‌بخار بر لیتر برآورد شده است. اما این قدرت منهای توان آن نیروی 80 اسب‌بخاری موتور برقی‌اش است. کل نیروی تولیدی پژو اونیکس توسط یک جعبه‌دنده شش سرعته ترتیبی به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به کمک استفاده گسترده فیبر کربن وزن خالص شاسی و بدنه به 1100 کیلوگرم رسیده است.

 

Buick Y-Job

 

 

این تصویر اولین خودروی مفهومی دنیاست. یک بیوک عجیب. خودرویی که توسط شرکت مادر یعنی جنرال موتورز در سال 1938 معرفی شد. شاید ایده خلاقانه این خودرو بازی با چراغ‌های جلویی آن بود که به سرعت می‌توانستند درون بدنه مخفی شوند. طراح چیره‌دست این بیوک Harley Earl بود. هنرمندی که در کارنامه خود طراحی نسل اول شورولت کوروت نیز دیده می‌شود. او کسی بود که شخصاً سوار بر بیوک فوق می‌شد و در دیترویت میشیگان رفت و آمد می‌کرد. قوای محرکه این خودرو به سبک و سیاق تمام آمریکایی‌های هم‌دوره خود، حجیم بود. 5.2 لیتر با آرایش هشت سیلندر ولی خطی (I شکل). این پیشرانه با سیلندرهایی به قطر 87 میلی‌متر می‌توانست ضریب تراکمی برابر 6.6 بر یک تولید کند. قدرت بیوک فوق 141 اسب‌‌بخار (105 کیلووات) در 3600 دور در دقیقه محاسبه شده است. این یعنی 27 اسب‌بخار نیرو به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه. جعبه‌دنده‌اش سه سرعته اتوماتیک بود. طول، عرض و ارتفاع نیز به ترتیب 5293، 1890 و 1476 میلی‌متر عنوان شده است. فاصله بین دو محور 3194 میلی‌متر شده بود.

بنزCLA180

CLA180 آیرودینامیک ترین خودرو جهان

شاید پیش خود فکر کرده باشید که آیرودینامیک‌ترین خودرو چه خودرویی است؟و چه خودرویی باد را به خوبی از خود عبور می‌دهد؟پس از سال‌ها آزمایش، کار و تلاش،مرسدس ضریب آیرودینامیک مدل CLA180 خود را اعلام کرد که از این به بعد آیرودینامیک‌ترین خودرو نیز شناخته می‌شود.این مدل یکی از پنج مدل CLA است که آماده است به ژنو عازم شود.

Raft of aerodynamic improvements include spoilers ahead of the front tyres

ضریب آیرودینامیک این خودرو 0.22 است،پیش از این رکورد این ضریب متعلق به تویوتا پریوس با ضریب 0.25 بود و بعد از آن بی‌ام و 320d EfficientDynamics با ضریب 0.26 بود اما حالا این رکورد با رقم 0.22 توسط مرسدس CLA 180شکسته شد.

CLA180 underwent significant fettling in the windtunnel to achieve its low cD figure

این مدل برای بهبود آیرودینامیک دارای تغییراتی است که نسبت به مدل‌های دیگر اصلاً به چشم نمی‌آید، بازبینی طراحی جلو،آب بندی چراغ جلو،شاتر رادیاتور قابل تنظیم و طراحی دوباره چرخ‌ها و پره های آن از جمله این تغییرات اند.

Smoke is passed over the car’s body to make the airflow visible

این مدل از CLA دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی با توان 120 اسب بخار و گشتاور147 پوند فوت می‌باشد.شتاب صفر تا صد این خودرو 9.9 ثانیه است و آخرین سرعت آن به مرز 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


Enormous fan is part of Mercedes’ new wind tunnel, due to open in June

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 4.9 لیتر در صد کیلومتر و انتشار گاز CO2 آن 118 گرم در هر کیلومتر است این در حالی است که مصرف مدل استاندارد 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و انتشار گاز CO2 مدل استاندارد 126 گرم در هر کیلومتر است.

Aero improvements continue underneath the car

مرسدس برای انجام آزمایشات خود از تونل باد دانشگاه اشتوتگارت استفاده کرد که جشن هفتادمین سال تاسیسش در هفته جاری انجام شد و اکنون هم در حال کار بر روی ایجاد تونل باد جدید در مرکز توسعه و تحقیقات Sindelfingen می‌باشند که 19 متر طول دارد و می‌تواند تا 265 کیلومتر را انداز گیری کند.

فولکس واگن گلف R کابریولت 2013

فولکس واگن گلف R کابریولت 2013 

فولکس واگن با اعلام جزئیات نسخه های R گلف برای سال 2013 برای خداحافظی با نسل ششم گلف آماده شده؛ همان نسلی که از سال 2008 تاکنون بر روی خط تولید قرار داشت . . .

2013 Volkswagen Golf VI R Cabriolet

درحالیکه هم اکنون فروش نسل هفتم گلف در بازارهای اروپایی آغاز شده اما متاسفانه فولکس واگن آخرین عضو خانواده نسل ششم آنرا با تاخیر زیادی به بازار فرستاد البته آنقدر این هاچ بک آلمانی محبوب و جذاب است که به احتمال زیاد این مسائل کوچکترین تاثیری در فروش نسخه های R کابریو نخواهند داشت.

2013 Volkswagen Golf VI R Cabriolet

R کابریو همانند مدل های گلف R هاچ بک مجهز به پیشرانه ای 2.0 لیتری 265 اسبی است که با کمک گیربکس شش سرعته DSG می تواند در عرض 6.4 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعت برسد. برای این کابریو رینگ های 18 استاندارد و 19 سفارشی درنظر گرفته شده و ارتفاع تعلیق آن هم 25 میلیمتر نسبت به مدل های گلف کابریو کاهش یافته است.

2013 Volkswagen Golf VI R Cabriolet

همانند مابقی نسخه های R فولکس واگن، این خودرو LEDهای مخصوص روز، چراغ های بای زنون، سراگزوزهای کرومی، دیفیوزری به رنگ مشکی براق، صندلی های اسپرت، حک شدن لوگوی R بر روی پشت سری ها و پدال های آلومینیومی دارد. سقف ساف تاپ گلف R کابریو نیز در 9.5 ثانیه باز شده و در 11 ثانیه نیز بسته می شود؛ همچنین بازوبسته شدن سقف تا حداکثر سرعت 30 کیلومتر برساعت امکان پذیر خواهد بود.

2013 Volkswagen Golf VI R Cabriolet

فولکس واگن قیمت پایه ای مدل های 2013 گلف R کابریو را برای بازار آلمان 43,325 یورو (حدود 58,200 دلار) و برای بازار انگلستان 38,770 پوند (حدود 60,800 دلار) اعلام کرده است.

آئودی TT ؛ با پکیج Amplified Black

آئودی TT ؛ با پکیج Amplified Black 

زیرمجموعه بریتانیایی آئودی به تازگی پکیج جدید Amplified Black را برای نسخه های کوپه و رودستر TTعرضه کرده؛ پکیجی که 700 پوند یا حدود 1,100 دلار گران تر از پکیج Black Edition قیمت خورده است . . .

Audi TT Coupe Amplified Black

Amplified Black دارای رینگ های 19 اینچی Rotor مشکی رنگ به همراه اسپویلر ثابت عقب است که تاقبل از این بر روی نسخه های TT RS هم قرار گرفته بود؛ همچنین قاب آینه های جانبی، اسپویلر زیر سپر جلو، دیفیوزر و خروجی های اگزوز نیز به رنگ مشکی درآمده اند. آئودی برای مشتریان چهار رنگ مختلف را برای بدنه درنظر گرفته که عبارتنداز: Daytona (خاکستری)، Misano (قرمز)، Glacier (سفید) و Samoa (نارنجی).

آئودی TT با پکیج Amplified Black بادو پیشرانه قابل سفارش است؛ یکی 2.0 لیتری TFSI بنزینی باقدرت 211 اسب بخار و دیگری 2.0 لیتری TDI دیزلی باقدرت 170 اسب بخار. البته نسخه دیزلی فقط با سیستم کواتروو (چهارچرخ محرک) عرضه می شود ولی برای نسخه بنزینی آن سفارش دیفرانسیل جلو بودن TT نیز امکان پذیر خواهد بود.

Audi TT Coupe Amplified Black

ارزان ترین آئودی TT با پکیج Amplified Black برای امسال 31,365 پوند (حدود 49,200 دلار) قیمت دارد که نسخه بنزینی و از نوع کوپه با گیربکس شش سرعته دستی است حال آنکه گران ترین مدل آن با 36,360 پوند (حدود 57,100 دلار) مربوط به نسخه بنزینی رودستر آن با گیربکس شش سرعته S-tronic است.

بیتل محبوب،نسخه GSR

یک نسخه خاص و ویژه از بیتل که یادآور نسخهٔ های محدود گذشته است.GSR نام این نسخه محدود است که تنها 3500 عدد از آن تولید خواهد شد و در نمایشگاه شیکاگو امسال حضور خواهد یافت.

VW Beetle GSR – Front Angle, 2013

بدون شک این طرح مورد پسند مردم قرار خواهد گرفت،این نمونه دارای ویژگی‌هایی همچون جلو پنجره جدید،اسپویلر جدید و زیر سپرهای جدید می‌باشد که فرم تازه ای به خودرو بخشیده است.از همه این‌ها که بگزیم به ترکیب رنگ زرد و مشکی می‌رسیم که ظاهر خودرو را جذاب تر و اسپورت تر کرده است.نوار های مشکی  و نام GSR روی آن جذابیت این سوسک تازه وارد را بالا می‌برد.

VW Beetle GSR – Side, 2013

رینگ‌های نصب شده روی این خودرو 19 اینچی آلیاژی است و چراغ‌های آن زنون به همراه طیف وسیعی از LED برای خودنمایی در روز می‌باشد.

VW Beetle GSR – Rear Angle, 2013

رنگ زرد به داخل کابین هم نفوذ کرده است،دوخت زرد روی فرمان،صندلی،اهرم دنده و صندلی‌ها به چشم می‌خورد.صندلی‌های این خودرو به کلی تعویض شده است و صندلی‌های اسپرت جدید جایگزین آن شده است،فرمان هم دارای روکش چرم است.داخل این خودرو حک شدن آرم GSR هم دیده می‌شود همچنین روی فرمان این خودرو شماره خودرو از 3500 عدد حک می‌شود.

VW Beetle GSR – Interior, 2013

موتور توربوشارژ 2لیتری چهار سیلندر این خودرو 210 اسب بخار و 207 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با مدل استاندارد 10 اسب افزایش قدرت دارد.باید بدانید که این موتور روی مدل‌های 2013 فولکس و Jetta GLI نصب خواهد شد.

VW Beetle GSR – Engine, 2013

قدرت تولید شده از طریق جعبه دنده 6سرعته دستی دو کلاجه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود،تمام این ویژگی‌ها با هم جمع می‌شوند تا این خودرو را در برابر رقبایی چون مینی کوپر S،فیات 500 توربو وفورد فوکوس ST سرافراز کنند.

VW Beetle GSR – Interior, 2013

امکانات و تجهیزات استاندارد این خودرو سقف پانوراما،سیستم صوتی پیشرفته،دکمه استارت بدون کلید،صندلی‌های گرم شونده جلو،اتصال آیپاد و بلوتوث و پدال‌های آلومینیومی می‌باشد.

VW Beetle GSR – Wheels / Rims, 2013

این خودرو فعلاً قیمت گذاری نشده است.

بی ام و سری3 گرن توریسمو

حال که بیش از یکسال از تست های جاده ای سری3 جی.تی می گذرد بی ام و رسما اعلام کرد که نسخه تولید نهایی گرن توریسمو از سری3 جدید برای ورود به بازار آماده شده؛ خودرویی که قرارست در ژنو 2013 اولین رونمایی آن محقق شود . . .

2013 BMW 3 Series Gran Turismo

سری3 گرن توریسمو را باید موجودی دانست که هم ژن اسپرت سری3 سدان را دارد و هم کارایی و راحتی و فضای خوب سری3 استیشن در آن یافت می شود. در طراحی آن نیز هرچند از سری5 جی.تی کمک گرفته شده اما با این حال طراحان جسارت بیشتری را خرج کرده اند تا این بار شاهد خودرویی باشیم که درنگاه اول ذات اسپرت خود را به بیننده القا می کند نه لوکس بودنش را.

   

سری3 جی.تی در طول و ارتفاع به ترتیب 200 و 81 میلیمتر از سری3 استیشن بزرگترست؛ همچنین فاصله محوری آن نیز 110 میلیمتر بیشتر شده. اما خوب که به جزییات ظاهری سری3 گرن توریسمو دقت می کنیم شاید دو نکته بیشتر از هر چیز دیگری در چشم باشد؛ یکی وجود اسپویلر متحرک عقب که در سرعت های بالاتر از 110 کیلومتر برساعت بالا می آید و دیگری حذف فریم درب ها در قسمت شیشه هاست تا هم اسپرت جلوه کند و هم ادای احترامی باشد به سری5 جی.تی!

همانند مدل های جدید بی ام و، برای سری3 جی.تی پکیج های Sport Line و Luxury Line قابل سفارش خواهد بود و درکنار آنها مشتریان می توانند پکیج M Sport را هم سفارش دهند که شامل کیت آیرودینامیکی بدنه، تعلیق تیون شده و رینگ های 18 اینچی دارد.

   

در نمای داخلی نیز شاید تغییر صندلی ها و به عبارت بهتر بالا آمدن موقعیت آنها که قاعدتا به خودی خود دید بهتری برای راننده خواهد داشت، اول ازهمه جلب توجه می کند؛ به فضای پای سرنشینان عقب هم 70 میلیمتر افزوده شده است. برای محفظه بار هم سری3 جی.تی هیچ جای نگرانی برای خانواده ها باقی نگذاشته چراکه بصورت معمولی 500 لیتر گنجایش دارد ولی با خواباندن صندلی های عقب این فضا تا 1600 لیترهم افزایش می یابد. 

   

صرف نظر از نوع پیشرانه، بی ام و برای تمام مدل های سری3 جی.تی، گیربکس شش سرعته دستی را بصورت استاندارد و گیربکس هشت سرعته اتومات را بصورت سفارشی درنظر گرفته است. برای پیشرانه نیز مشتریان پنج انتخاب دارند:

  • موتور 2.0 لیتری TwinPower Turbo دیزلی چهارسیلندر باقدرت 143 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر.
  • موتور 2.0 لیتری TwinPower Turbo دیزلی 4سیلندر باقدرت 184 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر.
  • موتور 2.0 لیتری TwinPower Turbo دیزلی 4سیلندر باقدرت 184 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر.
  • موتور 2.0 لیتری TwinPower Turbo دیزلی 4سیلندر باقدرت 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر.
  • موتور 3.0 لیتری TwinPower Turbo دیزلی 6سیلندر باقدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر.

زیباترین المان‌های طراحی سال 2013

زیباترین المان‌های طراحی سال 2013

زیباترین المان‌های طراحی سال 2013
 آنچه از یک خودرو در نگاه اول می‌بینیم، مجموعه‌ای است از زوایا و خطوط که در کل چهره‌ای معنادار برای آن پیدا می‌کند. اصولاً این فرم جلو پنجره و شکل چراغ‌ها است که تعیین می‌کند زبان طراحی خودرو چیست. خشن است؟ محافظه‌کار است و یا سر به زیر؟ اما کارشناسان عقیده دارند در طراحی یک خودرو ریزه‌کاری‌هایی هم هست که اغلب از چشم عامه پنهان می‌ماند. از بازی زیبای لبه چراغ‌ها و رکاب‌ها گرفته تا دستگیره‌های عجیب غریب و آینه بغل‌های بی‌مانند. با رسیدن به انتهای سال جاری میلادی، خودروسازان کم‌کم مدل‌های جدید خود را رونمایی می‌کنند تا با نام مدل 2013 آماده فروش شوند. از بین این خودروها 9 نسخه برتر وجود دارند که زیباترین جزئیات را در طراحی‌اشان می‌توان دید. المان‌هایی که بی‌شک روی خودروی دیگری دیده نشده بود. //

Ford Focus ST

 

 

چه ایده خلاقانه‌ای پشت این قطعه قرار گرفته است. درب محفظه سوخت خودروی فورد فوکوس به طرزی زیبا هم‌راستا با طراحی چراغ‌های عقب درست زیر یکی از آن‌ها قرار گرفته است. چنانچه به نظر می‌رسد فیت کردن این درب با لبه چراغ می‌بایست به گونه‌ای باشد که کمترین درز بین آن‌ها دیده شود. فورد فوکس ST یک هاچ‌بک آمریکایی با فروش فوق‌العاده است که می‌تواند 160 اسب‌بخار نیرو از پیشرانه 2 لیتری‌اش بیرون بکشد. این خودرو هم‌چنین یکی از 10 محصول برتر سال از نظر مجله کار اند درایور انتخاب شده است.

 

Ford Mustang Boss 302

 

 

این حرکت فوق‌العاده بود. آن‌ها که با دنیای ریس و مسابقه آشنایی دارند به خوبی نام پیست تاریخی Laguna SecaMazda می‌شناسند. یک مسیر زیبا و حرفه‌ای که از سال 1957 میزبان بسیاری از رویدادهای خودرویی بوده است. فورد ماستنگ باس به احترام تمام افتخاراتی که در این پیست 3.6 کیلومتری کسب کرده بود نماد لاگونا را که در حقیقت همان شکل دورها و پیچ‌هایش بود را درست در مرکز صندوق عقب قرار داد. جایی که پیش از آن نماد زیبای GT نقره‌ای قرار گرفته بود. فوردهای باس دارای یک پیشرانه 3.7 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 305 اسب‌بخار هستند.

 

Chevrolet Camaro

 

 

شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های LCD و LED مدام از محصولات فریم‌لس یا همان بدون قاب خود حرف می‌زنند و تبلیغ می‌کنند. شاید در ظاهر پروژه پیچیده‌ای از نظر ساخت نباشد ولی همین که چنین چیز ساده‌ای به ذهن هر کسی نمی‌رسد یعنی که خاص است. راننده کامارو هر بار که بخواهد به آینه نگاه کند با تصویری صاف و بدون حاشیه برمی‌خورد. تصویری که گویا آن را درست از روبه‌رو می‌بیند. برخلاف خودروهای مدرن، کامارو ترجیح داده است صفحه آینه را خیلی شلوغ نکند و خبری از نشانه‌های چشمک‌زن و الکترونیکی نیست. بهترین نسخه شوی کامارو می‌تواند 580 اسب‌بخار نیرو را از پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل سوپرشارژ شده خودش بیرون بکشد.

 

Pagani Huayra

 

 

اگر فقط به همین آینه‌ها دقت کنید این‌طور به ذهن متبادر می‌شود که این قطعه مربوط می‌شود به یک محصول هیبریدی یا برقی، اما حقیقت آن است که نماد شکل گرفته روی آینه برگرفته از معنی نام این پاگانی یعنی «الهه بادها» است. غیر از فرم زیبای آینه، استفاده هوشمندانه از فیبر کربن بر روی قاب حس و حال فوق اسپرت این ابرافسانه ایتالیایی را نشان می‌دهد. «هوآی‌را» که با قیمت 1 میلیون دلاری‌اش یکی از گران قیمت‌ترین‌ها محسوب می‌شود دارای پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل دو توربو مرسدس‌بنز AMG است که به راحتی توانسته 720 اسب‌بخار نیرو تولید کند.

 

Ford Fusion

 

 

صبر کنید. درست است که در نگاه اول همان شبکه‌های ساده بین دو چراغ به چشم می‌آیند و شاید به نظر برسد که این فورد فیوژن از جلو پنجره‌های آستون‌مارتین تقلید کرده باشد، ولی باید بیشتر دقت کنید. نوارهای مشکی‌رنگ جلو پنجره با زیبایی هرچه تمام‌تر همان برآمدگی که از روی کاپوت شروع شده است را ادامه داده‌اند. این طراحی دشوار در اوج هماهنگی با نسبت زوایای چراغ‌های اصلی و چراغ‌های مه‌شکن است. قسمت دوم جلو پنجره نیز که برای خنک‌کاری پمپ روغن استفاده می‌شود با همین روش شکل گرفته و آرام به زیر خودرو رفته است. فورد فیوژن یک سدان جسورانه با پیشرانه 2.5 لیتری است که 170 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

 

Audi RS5

 

 

شاید تا به حال به ذهن سازنده‌های خودرو نرسیده بود که بخواهند با شکل دیسک‌های ترمز بازی کنند. چرا که پیش از آن‌ها بزرگان موتورسازی نظیر کاوازاکی و سوزوکی از ایده روتورهای فرم‌دار بهره گرفته بودند. آئودی برای نسل جدید RSهایش توانست نخستین خودروسازی باشد که چنین اقدامی می‌کند. این دیسک‌های براق، مواج و سوراخ‌دار با آن کالیپر مشکی که نماد RS رویش نقش بسته، از همان چرخ‌ها می‌گوید که این خودرو یک اسپرت محض است. نسخه 2013 آئودی RS5 می‌تواند 450 اسب‌بخار نیرو از پیشرانه تنفس طبیعی 4.2 لیتری هشت سیلندر Vشکلش بیرون بکشد.

 

Ferrari F12 Berlinetta

 

 

پدیده عجیبی است این فراری F12‌. در قسمت جلوی خودرو درست بالاتر از گلگیرها قطعه جالبی به چشم می‌خورد. فراری نامش را Aero Bridge‌ گذاشته است. فلسفه نصب این برآمدگی توخالی، همان داستان قدیمی استفاده از جریان هوای ورودی است. فراری علاوه بر تیغه شکاف‌دهنده هوا در جلو، برجستگی‌های روی گلگیرها در بغل و مهم‌تر از همه باله فیبر کربنی در عقب، فرایند آئرودینامیک را از نخستین جایی که فشار هوا وارد می‌شود، در دست می‌گیرد. مدل F12 برلینتا می‌تواند 730 اسب‌بخار نیرو از پیشرانه 6262 سی‌سی‌اش به دست بیاورد.

 

SRT Viper

 

 

دوج با رونمایی از نسل جدید وایپر، با حرف و حدیث بسیاری روبه‌رو شد. عده‌ای مدل 2013 را یک پسرفت و دیگران آن را یک پیشرفت تکنولوژیک می‌دانستند. شاید این افعی بحث‌برانگیز در نمای ظاهری‌اش چنگی به دل نمی‌زند. اما وقتی مرکز دید را به انتهای خودرو می‌آوریم با پدیده‌ای چشم‌گیر مواجه می‌شویم. قسمت عقبی سقف با یک انحنای زیبا به آرامی درون شیشه عقب فرو رفته است. البته تا این لحظه کسی اطلاعاتی از نحوه دید راننده از عقب ندارد. وایپرهای SRT دارای یک پیشرانه حجیم 8382 سی‌سی با آرایش هشت سیلندر Vشکل به قدرت 640 اسب‌بخار هستند.

 

Porsche Boxster

 

 

آیا این خودرو درخور تحسین نیست؟ ببینید چه زیبا خط Spoiler (بال عقب) به آرامی درون چراغ عقب فرو رفته است. این طور به نظر می‌آید که چراغ جزئی از اسپویلر و یا اسپویلر قطعه‌ای از چراغ است. پیش‌تر چنین ایده‌ای را روی چراغ‌های جلوی آستون‌مارتین Rapid دیده بودیم. نسل جدید باکسترها اگرچه نمی‌تواند به محبوب سری طوفانی 911‌ باشد ولی به لطف این طراحی خیره‌کننده توانسته فروش خود را برای سال 2013 تضمین کند. باکستر در حقیقت برادر روباز کیمن کوپه است. مدل‌های 2013 این خودرو می‌توانند 265 اسب‌بخار نیرو از یک پیشرانه حرفه‌ای 2.7 لیتری با آرایش خوابیده فراهم کنند.

 

Tesla Model S

 

 

خودرویی که از سوی مجله «موتور ترند» به عنوان خودروی سال انتخاب شده بود حالا در لیست زیباترین‌ها نیز جای گرفته است. این محصول اسپرت یکی از خلاقانه‌ترین امکانات مدرن را درونش تعبیه کرده است. داخل کابین تسلا صفحه نمایشگر لمسی وجود دارد. درست چیزی شبیه به iPad. فقط کمی بزرگ‌تر و تخصصی‌تر. به کمک این نمایشگر می‌توان کلیه مکانیزم‌های خودرو را کنترل کرد. از میزان مصرف برق گرفته تا محدودیت برای دور موتور و شارژ باتری‌ها. با اینکه به نظر نمی‌رسد ولی قوای محرکه برقی این خودرو می‌تواند بین 362 تا 416 اسب‌بخار نیرو تولید کند. شتاب صفر تا 100 این اسپرت خاص بین 4.4 تا 6.5 ثانیه است.

مک لارن یعنی P1

پس از پایین آمدن هیاهوی رونمایی ابر خودروی مک لارن یعنی P1 در نمایشگاه پاریس،این خودروساز بریتانیایی دوباره هیجان به پا کرد.

McLaren P1

مک لارن که خود را برای نمایشگاه خودرو ژنو آماده می‌کند هم اکنون جزئیات جدیدی از خودروی P1 خود منتشر کرده است که بیشتر آن‌ها عکس‌هایی است که به تازگی منتشر شده است.مک لارن نمایی از داشبورد و حالت مسابقه ای خودرو را در عکس‌ها نشان می‌دهد.

McLaren P1

حالت مسابقه ای این خودرو که برای مسابقات تعبیه شده است بسیار شبیه به سیستم خودروهای فرمول1 است و در داشبورد هم نشان گر الکتریکی ابتدا سبز بعد قرمز و در آخر به رنگ آبی در می‌آید.

Green, red and blue lights are shift indicators

بال عقب این خودرو در حالت مسابقه ای 30 سانتی متر بالا می‌رود و در عین حال که زیبایی خاصی به خودرو می‌بخشد،آیرودینامیک منحصر به فردی برای خودرو محیا می‌کند که سبب می‌شود مصرف سوخت و دیگر موارد بهبود یابد.برای ساخت این بال از تکنیک‌های F1 کمک گرفته شده است.


Digital dash displays revs and speed

باید بدانید که قیمت این خودرو 750 هزار پوند می‌باشد که در صورت سفارش بسته افزایش عملکرد قیمت آن به 800 هزار پوند می‌رسد.این خودرو در اواخر سال جاری راهی خیابان‌ها خواهد شد.

MTM آئودیs6

تیونر آلمانی نام آشنای MTM که با ارائه کیت های بدنه در چندسال اخیر جایی برای خود در میان تیونرها باز کرده، برنامه جدید خود را برای ارتقای آئودی S6 مدل 2012 معرفی کرده است . . .

Audi S6 by MTM

در این پکیج از رینگ های Bimoto با کیت ترمز برمبو و سیستم تعلیق جدید 1,737 یورویی (حدود 2,350 دلاری) استفاده شده اما بقیه تغییرات را باید در زیر کاپوت خودرو جست و جو کرد، یعنی جاییکه پیشرانه 4.0 لیتری V8 آئودی با توربوهای دوقلو قرار دارد. مهندسان این تیونر با هزینه 3,791 یورو (حدود 5,100 دلار) می توانند قدرت این پیشرانه را از 420 اسب بخار در حالت استاندارد به 555 اسب بخار افزایش دهند؛ گشتاور تولیدی نیز از 550 به مرز 700 نیوتن متر رسیده است. شتاب S6 با این تغییرات از 4.8 به 4.2 ثانیه کاهش اما حداکثر سرعت تا 290 کیلومتر برساعت افزایش یافته؛ این درحالیست که سرعت مدل های استاندارد بصورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده.

Audi S6 by MTM Audi S6 by MTM  Audi S6 by MTM

Audi S6 by MTM Audi S6 by MTM Audi S6 by MTM

کرولای 2014

کرولای 2014 را دیده اید؟!

حدود چهار هفته بعد از انتشار نخستین جزئیات مفهومی جدید تویوتا که کرولا فوریا نام گرفته بود و از آن به عنوان الگویی برای مدل های آتی کرولا نیز یاد می شد حالا تصاویری بر روی وب پخش شده که گفته می شود نسل جدید کرولاست؛ تصاویری که زودتر از همه در لهستان منتشر شد . . .

2014 Toyota Corolla

اگر این عکس ها صحت داشته باشند باید گفت که ظاهر کرولای جدید از نسل فعلی اش بسیار خشن تر و به نوعی جذاب تر است علی الخصوص با چراغ های زاویه دار جدیدش که جلوپنجره باریک و نسبتا دراز تویوتا را احاطه کرده اند. دوخط قرار گرفته در طرفین کاپوت و گلگیرهای برآمده نیز ظاهری عضلانی به کرولا داده اند. هنوز خبری از سایر مشخصات کرولای 2014 منتشر نشده اما با این حال گفته می شود که پیشرانه استاندارد آن موتور بهینه شده 1.8 لیتری خواهد بود.

2014 Toyota Corolla

کاین II ؛ د فاب دیزاین

کاین II ؛ امپراطور جدید فاب دیزاین

فاب دیزاین با بروزرسانی پکیج سابق خود که برای نسل اول کاین بود حالا آنرا با نام Emperor II معرفی کرده که این بار تنها برای نسل دوم کاین قابل سفارش است؛ پکیجی که قرارست در نمایشگاه ژنو 2013 رسما رونمایی شود . . .

Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design

کیت بدنه Emperor II در جلو باسپر جدیدی شروع شده که ورودی هوایی به مراتب بزرگتر از سابق داشته و با LEDهای مخصوص روز دارد. همچنین درب کاپوت تغییر کرده و رکاب ها و گلگیرها نیز موجب افزایش 130 میلیمتری عرض خودرو شده اند. در نمای عقب هم اسپویلر سقفی و سپر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز به چشم می خورد. فاب دیزاین به سفارش مشتریان می تواند قاب آینه های جانبی و دیفیوزر و اسپویلر قرار گرفته در زیر سپر جلو را با فیبرکربن ساخته ولی آنرا به رنگ بدنه رنگ آمیزی کند.

Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design

هزینه سفارش کامل این پکیج به انضمام رینگ های 22 اینچی که در جلو 10 و در عقب 12 اینچ پهنا دارند و همچنین با تایرهای دانلوپ از مدل Sport Maxx که سایزشان در جلو 265/35 و در عقب 305/30 خواهد بود،  16,490 یورو یا حدود 22,300 دلار اعلام شده است. مشتریان همچنین می توانند رینگ های XXL را با سیستم تعلیق بادی فاب دیزاین نیز سفارش دهند که در اینصورت ارتفاع مرکز ثقل خودرو 45 میلیمتر کاهش می یابد.

Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design

Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design Porsche Cayenne Emperor II by FAB Design

در قسمت فنی نیز با تغییر سیستم اگزوز، برنامه ریزی مجدد ECU و نهایتا استفاده از فیلتر هوای جدید، قدرت و گشتاور موتور V8 پورشه کاین S به ترتیب 48 اسب بخار و 80 نیوتن متر افزایش یافته تا به این ترتیب این شاسی بلند سنگین وزن شتابش به 5.4 ثانیه و حداکثر سرعتش نیز با 5 واحد افزایش به حدود 257 کیلومتر برساعت برسد.

لامبورگینی آونتادور LP700-4

فیلیپو پرینی سرطراح لامبورگینی در مصاحبه خود با CarAdvice استرالیا اعلام کرد که لامبورگینی قرارست ماه آینده در اتوشوی ژنو 2013 از سریع ترین محصول تاریخ خود رونمایی کند . . .

Lamborghini Aventador LP700-4

آنگونه که Filippo Perini گفته قرارست از این سوپراسپرت که به افتخار جشن 50 سالگی لامبورگینی ساخته شده، حداکثر 10 دستگاه تولید شود که هم اکنون همه آنها نیز پیش فروش شده اند! اینکه لامبورگینی بدون سر,صدا توانسته خودرویی کاملا جدید را تولید کند تقریبا محال است پس باید به فکر نسخه ای ارتقا یافته از مدل های حال حاضر لامبو بود ولی چه چیزی بهتر از آونتادورهای کوپه؟! به همین دلیل بعضی ها یش بینی می کنند آنچه که در ژنو امسال رونمایی خواهد شد چیزی نیست به جز یک آونتادور با پکیج کاملی از فیبرکربن که قدرت آن احتمالا از 800 اسب بخار کمتر است. فیلیپو پرینی مصاحبه خود را با این جمله به پایان رسانده: ما می خواهیم همه را شوکه کنیم!

Lamborghini 50th anniversary teaser

اما در طرف دیگر این داستان برخی اعتقاد دارند که شوک جدید لامبورگینی همان سستو المنتوی مفهومی است که قرار بود نسخه تولید نهایی آن باقیمت 2.5 میلیون دلار راهی بازار شود. این احتمال وقتی قوت می گیرد که بدانیم لامبورگینی اواخر سال گذشته اعلام کرده بود سستو المنتو اواسط 2013 به فروش می رسد.

حالا اینکه خودروی جدید لامبو آونتادورست یا سستو یا اصلا یک مدل جدیدتر بماند تا روز پنج شنبه هفدهم اسفندماه 91 که درب های اتوشوی ژنو به روی بازدیدکنندگان باز می شوند.

پکیج M Sport بی ام و برای کشور کانگوروها

پکیج M Sport بی ام و برای کشور کانگوروها

زیرمجموعه استرالیایی بی ام و به تازگی پکیج جدید M Sport را بصورت محدود برای مشتریانش عرضه کرده؛ البته استرالیایی ها تنها تا یازدهم فروردین ماه 92 که فستیوال M به پایان می رسد، فرصت سفارش این پکیج را تنها برای مدل های X5 ، سری5 ، سری3 ، سری1 و Z4 را دارند . . .

BMW M Sport Limited Editions for Australia

اول ازهمه پکیج X5 M Sport است؛ خودرویی که به لحاظ فنی تفاوتی با مدل های استاندارد xDrive30d ندارد. این پکیج صرف نظر از کیت بدنه شامل سراگزوزهای کرومی، چراغ های بای زنون جلو، فرمان چرمی به همراه پدال شیفتر، رینگ های 20 اینچی M، دوربین عقب، سیستم راهیابی، سیستم تشخیص صدا و درب برقی عقب و … بصورت استاندارد است. قیمت پایه ای این پکیج از 92,100 دلار آغاز می شود.

BMW M Sport Limited Editions for Australia

برای سری5 و Z4 نیز رینگ های 18 اینچی، دستگیره های کرومی درب ها، جلوپنجره ای که به رنگ مشکی براق درآمده، کفپوش نمدی و استفاده از چرم هایی بادوخت آبی برای صندلی ها از مهم ترین مشخصه های این پکیج خواهند بود که قیمت آن 77,900 دلار برای سری5 و 76,900 دلار برای Z4 اعلام شده است.

BMW M Sport Limited Editions for Australia

اما بی ام و برای سری1 و سری3 علاوه بر پکیج M Sport ، برای مشتریان استرالیایی پکیج M Sport Plus را هم آماده کرده که در آن بر روی خودروها سیستم تعلیق M نیز سوار می شود. این پکیج که فقط برای مدل های کوپه و کانورتیبل آماده شده، صندلی های اسپرت، قاب مشکی رنگ برای آینه های جانبی و پدال های فولادی ضدزنگ دارد. قیمت M Sport برای مدل های کوپه و کانورتیبل سری1 به ترتیب 48,000 و 53,800 دلار خواهد بود درحالیکه همین پکیج برای مدل های کوپه و کانورتیبل سری3 به ترتیب 70,100 دلار و 83,100 دلار قیمت خورده است.

تویوتا GT86

سرانجام همان طور که انتظار می‌رفت نسخهٔ GT4 خودروی محبوب ژاپنی یعنی تویوتا GT86 با همکاری دوباره شرکت GPRM رونمایی شد.

Toyota GT86 GT4 racer

این خودروی مسابقه ای همانند مدل استاندارد دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر بوکسوری تزریق مستقیم است اما یک سیستم توربوشارژر به آن اضافه شده است.این سیستم جدید قدرت خودرو را بین 360 تا 400 اسب بخار نگه می‌دارد.این پیشرانه جدید با همکاری Nicholson مک لارن ساخته شده است و هم اکنون برای مسابقات آزمایشی قبل از فصل آماده است.

Toyota GT86 GT4 racer

گری بلاکمن مدیر بخش باکینگهام تویوتا می‌گوید،همهٔ ما به GT86 ایمان داریم و مطمئن هستیم قابلیت‌های فراوانی را در خود جای داده هست،از الآن برای دیدن رقابت این خودرو با سایر خودروها در مسابقات GT4 لحظه شماری می‌کنیم.

Toyota GT86 GT4 racer

اگر چه تویوتا در این پروژه دخالت مستقیمی نداشت،اما پشتیبانی‌های فنی کمک زیادی به اجرای این پروژه کرد. باید بدانید که شرکت GPRM در حال حاضر ساخت خودرو GT4-spec GT86 را در دستور کار خود دارد.

سیتروئن DSX

درراه چین

خبرهای تایید شده از سیتروئن حاکی از این است که شاسی بلند جدید این کمپانی یعنی DSX در نمایشگاه شانگهای 2013 که اول اردیبهشت ماه 92 در چین برگزار می شود، رسما رونمایی خواهد شد.

Citroen DSX concept rendering

برای DSX که برپایه سیتروئن DS5 ساخته شده، پیش بینی می شود تا سال 2014 نسخه تولید نهایی آن ابتدا در چین و سپس در بازارهای اروپایی عرضه شود. برای این خودرو که طول آن به 4.7 متر می رسد به احتمال فراوان پیشرانه بنزینی بصورت استاندارد برای بازار چین و پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری THP با قدرت 243 اسب بخار و همچنین مدل هیبریدی آن نیز برای مشتریان اروپایی است.

آنگونه که فعلا مشخص شده سیستم AWD یا همه چرخ های محرک فقط و فقط برای مدل هیبریدی DSX قابل سفارش بوده که در آن یک موتور الکتریکی 37 اسبی برای چرخ های عقب و یک موتور دیزلی 163 اسبی وظیف چرخاندن چرخ های جلویی را برعهده دارد. احتمال دارد که قیمت پایه ای DSX برای اروپا از حدود 39,000 یورو یا معادل تقریبی 52,000 دلار آغاز شود.

مرسدس E کلاس واستیشن

مرسدس بنز قیمت فیس لیفت جدید E-class را که به عنوان مدل 2014 شناخته می شود در دو مدل سدان و استیشن و برای بازار انگلستان اعلام کرده است . . .

2014 Mercedes-Benz E-Class

مشتریان بریتانیایی حتما می دانند که تا قبل از ورود مدل های 2014 مرسدس بنز سه تیپ SE و Avantgarde و Sport را به فروش می رساند اما از امسال به بعد تنها دو تیپ SE و AMG Sport برای E-class قابل سفارش خواهد بود.

ارزان ترین E-class جدید مدل E 220 CDI SE سدان است که 32,400 پوند (حدود 51,000 دلار) قیمت دارد و بهترین مدل آن نیز حداکثر 35,110 پوند (حدود 55,000 دلار) می ارزد. اگر همین قیمت را با مدل سال گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که حدود 3,500 دلار گران تر شده ولی این را هم بدانید که مرسدس حدود 6,200 دلار تجهیزات اضافه را برای مدل های جدید درنظر گرفته است؛ تیپ SE مواردی مانند رینگ های 17 اینچی، رادیو DAB، سیستم پیشگیری از تصادف و جلوپنجره اسپرت که با حذف لوگوی مرسدس از درون آن شناخته می شود را بصورت استاندارد خواهد داشت.

اما اگر شما مدل E 220 CDI SE استیشن را می خواهید باید 34,310 پوند (حدود 54,000 دلار) بپردازید و اگرهم بدنبال مدل فول آپشن آن هستید باید حداکثر 36,915 پوند (حدود 58,000 دلار) پرداخت کنید.

2014 Mercedes-Benz E-Class

برای آنها که هنوز هم حال و هوای جوانی دارند مرسدس مدل AMG Sport سدان را پیشنهاد می کند که هرچند از مدل Sport سال گذشته 900 دلار گران تر شده اما درعوض مرسدس بیش از 4,600 دلار تجهیزات به آن افزوده مانند سیستم چندرسانه ای COMAND بصورت استاندارد و صندلی های اسپرت جدید.

قیمت پایه ای AMG Sport سدان از 34,895 پوند (حدود 54,600 دلار) شروع شده و تا 37,620 پوند (حدود 58,900 دلار) افزایش می یابد. همین قیمت برای نسخه های AMG Sport استیشن نیز از 36,805 پوند (حدود 57,600 دلار) شروع و تا 39,410 پوند (حدود 61,700 دلار) در مدل فول آپشن بالا می رود. لیست کامل قیمت ها را در ذیل آمده است.

2014 Mercedes-Benz E-Class

 

مدلحجم پیشرانهقدرتگیربکسقیمت
************************ سدان – SE ************************
E220 CDI2,143cc170hpSix-speed manual£32,400
SE7G-Tronic Plus£33,920
E250CDI2,143cc204hp7G-Tronic Plus£36,590
E300BlueTECHybrid 2,143cc204+277G-Tronic Plus£39,530
E2001,991cc184hp7G-Tronic Plus£33,980
E2501991cc211hp7G-Tronic Plus£35,110
********************* سدان – AMG Sport *********************
E220 CDI 2,143cc170hpSix-speed manual£34,895
AMG Sport7G-Tronic Plus£36,535
E250 CDI2,143cc204hp7G-Tronic Plus£39,085
E300BlueTECHybrid2,143cc204+277G-Tronic Plus£42,025
E350BlueTEC2,987cc252hp7G-Tronic Plus£40,900
E200 1,991cc184hp7G-Tronic Plus£36,490
E250  1,991cc211hp7G-Tronic Plus£37,620
************************ سدان – AMG ************************
E63 AMG5,461cc557hpAMG MCT£73,720
************************ استیشن  – SE ************************
E220 CDI2,143cc170hpSix-speed manual£34,310
SE7G-Tronic Plus£35,845
E250 CDI 2,143cc204hp7G-Tronic Plus£38,395
E300BlueTECHybrid2,143cc204+277G-Tronic Plus£41,320
E250 1991cc211hp7G-Tronic Plus£36,915
******************** استیشن – AMG Sport********************
E220 CDI 2,143cc170hpSix-speed manual£36,805
AMG Sport7G-Tronic Plus£38,340
E250 CDI  2,143cc204hp7G-Tronic Plus£40,890
E300BlueTECHybrid 2,143cc204+277G-Tronic Plus£43,815
E350BlueTEC 2,987cc252hp7G-Tronic Plus£42,690
E2501,991cc211hp7G-Tronic Plus£39,410
********************** استیشن – AMG **********************
E63 AMG5,461cc557hpAMG MCT£75,510

 

رنو کانگو2013

رنو به تازگی فیس لیفت دومین نسل کانگو را معرفی کرده؛ خودرویی که به احتمال فراوان آخرین عضو نسل دوم کانگو (که از سال 2008 راهی بازار شده) خواهد بود . . .

2013 Renault Kangoo

این فیس لیفت که قرارست به عنوان مدل 2013 راهی بازار شود، بازبان طراحی محصولات جدید رنو همراه شده که در این میان شاید وجود لوگوی رنو که بصورت عمودی در جلوپنجره قرار گرفته بیشتر از هر چیز دیگری دلیلی بر این موضوع باشد. چراغ های جلو و قاب آینه ها مجدد طراحی شده و داخل کابین هم به گفته رنو فرمان جدید خودرو به همراه کنسول جدیدی که می تواند نوید دهنده استفاده از مواد با کیفیت تر باشند وجود دارد.

2013 Renault Kangoo

رنو کانگو که قرارست در دو مدل با فاصله محوری مختلف عرضه شود، مجهز به پیشرانه ای دیزلی به حجم 1.5 لیتر است که قدرت آن از 75 اسب بخار شروع شده و تا 90 و 110 اسب بخار هم در مدل های مختلف افزایش می یابد. مصرف ترکیبی کانگو نیز در مدل های 70 و 90 اسبی معادل 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. رنو اعلام کرده که مدل Kangoo Maxi را می تواند بنابه درخواست مشتریان با چیدمان دوصندلی یا پنج صندلی نیز عرضه کند.

2013 Renault Kangoo Van Maxi Z.E.

اما علاوه برنسخه دیزلی، رنو مدل الکتریکی کانگو 2013 را نیز با نام Kangoo Z.E معرفی کرده؛ همان خودرویی که انتخاب آن توسط پاپ شانزدهم سروصدای زیادی داشت. مهم ترین مشخصه مدل 2013 آن، جابجایی پورت برق ورودی خودرو و انتقال به زیر لوگوی رنو در جلوپنجره است. برای شارژ باطری ها نیز حدود 6 الی 9 ساعت زمان لازم است. رنو برای این ون الکتریکی سیستم Voice Function را برای هشدار به عابرین بصورت استاندارد عرضه می کند.

سانگ یانگ رودیوس2014

تصاویر غرررسمی از نسل جدید رودیوس برخلاف آنچه که از تیزرهایش مشخص بود، با کمترین تغییرات ظاهری منتشر شده؛ تصاویر لو رفته از رودیوس 2014 نشان می دهند که طراحان آن هنوز هم علاقه ای به ایجاد یک تحول اساسی ندارند . . .

2014 SsangYong Rodius 

اما رودیوس 2014 به لطف چراغ های جدید جلو که از پیکاپ کوراندو اسپرت گرفته شده و همچنین چراغ های جدید عقبش هرچه باشد بازهم بهتر از نسل قبلی آن است. البته این دور از انتظار نبود که طراحان سانگ یانگ یک خودروی فوق العاده جدید را معرفی نمی کنند اما وقتیکه همین مدل را با مفهومی های دیگر سانگ یانگ مانند XIV مقایسه می کنیم پی می بریم که سانگ یانگ پتانسیل کافی برای ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در خودروهایش را دارد اما ظاهرا هنوز هم زمان اجرای آن فرانرسیده است.

2014 SsangYong Rodius 2014 SsangYong Rodius 2014 SsangYong Rodius 2014 SsangYong Rodius      2014 SsangYong Rodius      2014 SsangYong Rodius

سانگ یانگ قرارست فروش این مدل را ابتدا از بازار کره جنوبی آغاز کند و به احتمال فراوان در برخی بازارهای جهانی نیز آنرا با نام کوراندو توریسمو عرضه می کند. هنوز از پیشرانه رودیوس 2014 خبر موثقی در دسترس نیست اما گفته می شود برای این ون بزرگ از پیشرانه های 2.0 لیتری دیزلی با قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر و همچنین 3.2 لیتری بنزینی استفاده می شود. اطلاعات کامل رودیوس 2014 همزمان با رونمایی رسمی آن در نمایشگاه ژنو 2013 منتشر خواهند شد.

مرسدس SLC AMG2015

با توجه به گزارش‌های منتشر شدهٔ اخیر،مرسدس بنز SLC AMG نه تنها کوچک‌تر و ارزان‌تر از sls معروف است بلکه از یک موتور کوچک V6 هم بهره خواهد برد.

2015 Mercedes-AMG SLC artist’s rendering

هر چند اطلاعات چندان دقیقی از این خودرو منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که قیمت این خودرو 110 هزار دلار باشد و در سال 2015 هم عرضه شود،هدف اصلی این خودرو تحت تصرف درآوردن بازار پورشه 911 می‌باشد.

2015 Mercedes-AMG SLC

شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند سوار سوپر اسپرتی با موتور V6 شوند برای همین مرسدس بنز ارائه دو موتور V8 هم برای این خودرو تایید کرد.اولین موتور دارای قدرت 485 اسب بخار و گشتاور 500 پوند فوت است، اما گزینهٔ دوم دارای توان 585 اسب بخار و گشتاور 553 فوت است که با سفارش این گزینهٔ قوی‌تر، صندلی‌های جدید،ترمز های سرامیکی و بستهٔ AERO که ظاهری تهاجمی‌تر به خودرو می‌بخشد،بر روی خودرو قرار خواهند گرفت.
مدل V6 این خودرو که 3 لیتر حجم و 333 اسب بخار قدرت دارد، ممکن است در سال 2016 وارد بازار شود و رقیب سر سختی برای پورشه 911 کاررا باشد.

مینی‌بوس به سبک سوئیسی

مینی‌بوس به سبک سوئیسی

مینی‌بوس به سبک سوئیسی
: شرکت خلاق و ایده‌پرداز RinSpeed می‌خواهد در نمایشگاه آینده ژنو از محصولی رونمایی کند که به گفته مدیران شرکت آینده حمل و نقل شهری را ترسیم کرده است. نام این کانسپت MicroMax است. یک اتوبوس شهری با طول 3.6 متر و ارتفاع 2.2 متر که برای انتقال سریع عده‌ای محدود از افراد مناسب به نظر می‌آید. چیدمان صندلی‌ها درون کابین فضایی راحت را برای 5 نفر فراهم آورده است. درون مایکرومکس قرار است که یخچال، قهوه‌ساز و کامپیوتر خرید اینترنتی باشد. مثل هر کانسپت مدرن دیگری این خودرو نیز از قوای محرکه تمام برقی استفاده می‌کند.

یک بازی متفاوت

یک بازی متفاوت

یک بازی متفاوت
: شرکت آئودی با همکاری سونی یک بازی خودرویی را برای کنسول بازی پلی‌استیشن ارائه کرده است که با بازی‌های رایج تفاوت دارد. این بازی در حوزه تکنولوژی خودرو انجام می‌شود. در این بازی بازیکن باید به جای مهندسان شرکت آئودی روی بخش‌های مختلف خودرو مانند موتور، جعبه‌دنده و سیستم تعلیق کار کند تا عملکرد خودرو را بهبود بخشد. برای تست تغییرات اعمال شده هم سه پیست در بازی وجود دارد که می‌توانید خودرو را در آن تست کرده و از آن گزارش عملکرد تهیه کنید. نکته قابل اهمیت در این بازی اعمال تغییرات به صورت کاملاً واقعی و شبیه‌سازی شده است. محیط بازی هم به مانند نرم‌افزارهای طراحی خودرو ایجاد شده است. این بازی Audi Technology Experience نام دارد.

مرسدس بنز C63 AMG نسخه ی 507

مرسدس بنز C63 AMG نسخه ی 507 

مرسدس بنز خبر از تولید نسخه ای جدید از C63 AMG با قدرت 507 اسب بخار منتشر کرد .

2014 Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

برای ارتقا موتور نسخه ی 507 ، در آن از برخی از اجزای موتور مدل SLS همانند پیستون های فورج کاری شده ، شاتون و میل لنگ های سبک وزن استفاده شده است . این امر موجب شده تا قدرت موتور 6.8 لیتری V8 با 56 واحد افزایش قدرت روبرو شود و همچنین به گشتاور 610 نیوتن متری دست پیدا کند . از دیگر نتایج این تغییرات شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه ای است . وجه تمایز نسخه ی 507 در نمای ظاهری با سایر نسخه ها در رینگ های 19 اینچی قابل سفارش در دو رنگ سیاه مات و خاکستری تیتانیومی  ،  ورودی هوای روی کاپوت جلو که از سری سیاه به عاریه گرفته شده است و همچنین رنگ سیاه متفاوت آیینه های جانبی و اسپویلر ها می باشد .

2014 Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

در کابین نیز شاهد نمای سفارشی با پوشش چرم و آلکانترا ، فرمان با پوشش آلکانترا و نشان AMG روی شیفتر جعبه دنده ی 7 سرعته اتوماتیک هستیم .

نسخه ی 507 در نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی خواهد شد و از تابستان جاری در کلاس های کوپه ، سدان و واگن در اروپا به فروش گذاشته خواهد شد . علاوه بر این با خرید این محصول مالک آن کارت آکادمی رانندگی AMG برای حضور در کلاسهای آموزشی را دریافت خواهد کرد .

279185443807781719 1804345929908471177 10163130591827277986 888476289413076155      17033034351052219988      19528428346589380

FAB Design و مک لارن 12C اسپایدر

FAB Design و مک لارن 12C اسپایدر

FAB Design به تازگی با اضافه کردن کیت بدنه ی Terso به مک لارن 12C اسپایدر ، زیبایی این ماشین را دوچندان کرده است .

FAB Design Terso 12C Spider

این خودرو در اوایل ماه جاری در اتوسالن ژاپن رونمایی شد . کیت بدنه ی پوشانده شده بر آن موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی آن گشته است . این کیت جدید شامل ورودی های هوای بزرگتر ، رکاب های جدید و طراحی مجدد ورودی های هوای کناری ، سپر عقب و دیفیوزر عقب جدید می باشد . علاوه براین موارد یک اسپویلر جدیدی در عقب نصب شده که بالای اسپویلر استاندارد قرار گرفته است . با این تفاسیر این کیت نصب شده هیچ تفاوتی با کیت مدل کوپه که قبلا منتشر شده ندارد . از دیگر تغییرات نمای ظاهری استفاده از رینگ های 3 تکه ای FAB Design است که بوسیله لاستیک های  Dunlop SP SportMaxx پوشانده شده اند .

با تغییرات فنی صورت گرفته این خودرو به مشخصات زیر دست پیدا کرده است :

- قدرت 680 اسب بخار

- گشتاور 715 نیوتن متر

- شتاب صفر تا صد 3 ثانیه

- حداکثر سرعت 343 کیلومتر بر ساعت

در کابین نیز FAB Design پاسخگوی هر نوع سلیقه است . بطوریکه خریدار می تواند از تریم های کربنی و یا آلومینیومی و همچنین پوشش هایی از چرم و یا آلکانترا برای تزیین کابین ماشین خود بهره ببرد .

از این نمونه تنها 10 دستگاه به مشتریان تحویل داده خواهد شد .

37078_593974953961987_301186268_n46735_593975033961979_694294109_n69645_593975600628589_1554935996_n734263_593975550628594_1345254596_n424502_593975483961934_1604907996_n46330_593975257295290_535581637_n

نامزدهای برترین خودرو سال 2013 اعلام شدند

نامزدهای برترین خودرو سال 2013 اعلام شدند

امروز صبح مورخ 13 بهمن ماه،به صورت رسمی 10 خودروی راه یافته به فینال برترین خودروی سال 2013 معرفی شدند.

WORLD CAR

این خودروها طی رای گیری از 66 روزنامه نگار انتخاب شدند، از جمله سردبیر مجله اتو اکسپرس،استیو فاولر،مایک رادرفورد و سایر نویسندگان مشهور در این رای گیری شرکت کردند. قرار است در 28 مارس قبل از شروع به کار نمایشگاه نیویورک، در یک جلسه مطبوعاتی برترین خودروها اعلام شوند.
در این کنفرانس،چهار جایزه اهدا خواهد شد،این جوایز به ترتیب به بهترین خودروی سال 2013،بهترین خودرو از نظر بازدهی،بهترین خودروی سبز و بهترین خودرو از لحاظ طراحی اهدا خواهد شد.شایان به ذکر است که سال پیش فولکس واگن توانست بیشترین جایزه را کسب کند.
البته در اوایل ماه مارس سه خودروی فینالیست در هر دسته در نمایشگاه ژنو انتخاب می‌شود و هم اکنون هیئت منصه در حال برسی و ارزیابی دوبارهٔ 10 خودروی انتخاب شده می‌باشد.
نحوه رای گیری در این دوره به این شکل است که ابتدا متخصصان برای هر دسته لیستی انتخاب می‌کنند و برای 66 خبرنگار و روزنامه نگار ارسال می‌کنند و آن‌ها باید برای دو دسته اول 10 خودرو و برای دو دسته دوم 5 خودرو را انتخاب کنند و به موسسه KPMG ارسال کنند.

Subaru BR یکی از نامزد های خودروی سال 2013

هم اکنون نهمین سال این رقابت است و باید بدانید که در سال 2012 بهترین خودرو فولکس واگن UPشد،در سال 2011 نیسان لیف و در سال 2010 نیز فولکس واگن پولو توانست جایزه را کسب کند.

برای انتخاب بهترین خودروی سال بیشتر به ارزش ، ایمنی ، سازگاری با محیط زیست ، تجدید  نظر در طراحی و دیگر مسائل توجه می شود.

نامزدهای برترین خودرو سال 2013

Audi A3
Range Rover
Mazda 6
Mazda CX-5
Mercedes A-Class
Peugeot 208
Porsche Boxster/Cayman
Subaru BRZ/Toyota GT 86
Volkswagen Golf
Volvo V40

نامزدهای برترین خودرو سال 2013 از لحاظ بازدهی

Aston Martin Vanquish
Audi RS5
BMW M6 Coupe/Convertible
BMW M135i
Ferrari F12 Berlinetta
Mercedes SL63 AMG
Mercedes SLS AMG Roadster
Porsche Boxster/Cayman
Renaultsport Clio 200 EDC
Subaru BRZ/Toyota GT 86

نامزدهای خودروی سبز سال 2013

Renault Zoe 
Smart Electric Drive 
Tesla Model S 
Volkswagen Jetta Hybrid
Volvo V60 Plug-in Hybrid

نامزدهای برترین خودروی سال 2013 از لحاظ طراحی

Aston Martin Vanquish
Renault Clio
Jaguar F-Type
Range Rover
Mazda 6
Volkswagen Golf

تویوتا قدرت اول خودروسازی 2012

شرکت تویوتا با فروش 9.75 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته توانست در صدر جدول فروش خودرو قرار بگیرد و رقبای سرسختی همچون فولکس واگن و جی ام را پشت سر بگذارد . این افزایش فروش 23 درصدی به لطف و رسیدن به این رکورد به لطف شرکت های فرعی ای همچون HINO موتورز و دایهاتسو صورت گرفته است . همچنین دو شرکت زیر مجموعه ی تویوتا یعنی لکسوس و سایون را ر این افتخارنیز نباید فراموش کرد .

آمار فروش تویوتا در نقاط مختلف دنیا به شرح زیر است :

در اروپا 837,969 دستگاه تویوتا و لکسوس (با افزایش فروش نزدیک به 2 درصد)

درایالت متحده آمریکا 2.08 میلیون دستگاه تویوتا ، لکسوس و سایون (با افزایش فروش نزدیک به 27 درصد و مالکیت 14.4 درصدی بازار خودروی ایالت متحده آمریکا)

در کل در تمام نقاط جهان به غیر از ژاپن 7.33 میلیون دستگاه (افزایش فروش 19 درصدی)

و اما در ژاپن 2.41 میلیون دستگاه (با افزایش فروش 35 درصدی)

در چین نیز به علت مشکلات سیاسی و اختلافات ارضی ناشی از جزایر Senkaku/Diaoyu تویوتا برای اولین بار از سال 2002 به بعد با کاهش فروش روبرو شده است .

و اما برنامه ی تویوتا برای سال جاری . آن ها می خواهند رکورد فروش خود را به 9.91 میلیون دستگاه در سال برسانندکه این امر با توجه به کاهش ارزش واحد پول ژاپن ین ، موجب می شود تا  تویوتا محصولاتی به مراتب اقتصادی تر نسبت به دیگر رقیب آسیایی خود ، یعنی کیا_هیوندایی به بازار عرضه کند .

در رده های پرفروش ترین برندها جی ام و فولکس واگن به ترتیب با 9.29 و 9.07 میلیون دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند .

قیمت گذاری

نیسان هم اکنون قیمت مدل های 2014 تنها سوپراسپرت خود یعنی GT-R و همچنین تنها کراس اور کابریولت خود یعنی مورانو کراس کابریو را برای بازار ایالات متحده اعلام کرده است . . .

2014 Nissan GT-R

از GT-R شروع می کنیم که قیمت پایه ای آن در مدل های 2014 از 99,590 دلار برای مدل Premium و 109,300 دلار برای مدل Black Edition شروع می شود. قدرت این خودرو ازهمان پیشرانه تویین توربوی 3.8 لیتری V6 نیسان حاصل می شود که در مدل 2014 قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 545 اسب بخار و 627 نیوتن متر رسیده است. در مدل پریمیوم از چرم مشکی و قرمز برای صندلی ها استفاده شده حال آنکه در مدل بلک ادیشن فرمان خودرو هم با جزئیات قرمز رنگ همراه می شود. دوربین عقب، سیستم پخش Bose با 11 اسپیکر، رینگ های فورج کاری شده RAYS ، صندلی های ریکاردو، دوربین عقب و اسپویلر کربنی عقب ازجمله امکانات استاندارد این خودروست.

2012 Nissan Murano CrossCabriolet

حال به سراغ مورانو کراس کابریو 2014 می رویم که قیمت پایه ای آن حدود 2,545 دلار کمتر از مدل های حال حاضر بوده و معادل 41,995 دلار اعلام شده است. نیسان همچنین قدرت و گشتاور پیشرانه 3.5 لیتری V6 این خودرو را به ترتیب 265 اسب بخار و 336 نیوتن متر اعلام کرده و گیربکس CVT آنرا نیز به نسل دوم Xtronic مجهز ساخته که قابلیت تعویض دستی هم برای راننده آن به ارمغان می آورد. برای نیسان مورانو کراس کابریو که بصورت استاندارد با سیستم محرکه AWD عرضه می شود امکاناتی نظیر سیستم پخش Bose، تریم چوبی کابین، بلوتوث، تلفن هندزفری، رادیو ماهواره ای SiriusXM ، دوربین عقب و رینگ های 20 اینچی آلومینیومی جدید و … بصورت استاندارد وجود خواهند داشت. نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم راهیابی با قابلیت تشخیص ترافیک (NavTraffic) و سیستم تشخیص صدا نیز بصورت سفارشی خواهند بود.

نسل جدید فری لندر

این روزها بهترین زمان برای تست خودروهای شاسی بلند است و پس از پورشه ماکان این دفعه لندروور فری لندر در هوای سرد و برفی شمال سوئد در حال انجام آزمایش و تست است تا قابلیت ها و توانایی های آن روی جاده و سطح برف مشخص شود.

Land Rover Freelander 3 — latest spy pics

مهندسان این کمپانی با لباس مبدل،این خودرو را آزمایش کردند، هدف اصلی این تست عیب یابی سیستم تعلیق آن است تا در مدل تولیدی آن را بر طرف کنند.

Land Rover Freelander 3 — latest spy pics

فری لندر از سال 2006 تا به الان دست نخورده باقی مانده است اما در سال 2013 تغییرات جزئی کرد این نسل،یعنی از سال 2006 تا 2013 نسل دوم این خودرو است اما هم اکنون نسل سوم آن در حال آزمایش است و با نام Freelander 3 در سال 2015 عرضه خواهد شد. نسل سوم این خودرو بسیار به کمپانی بریتانیایی لندروور کمک خواهد کرد و دارای طراحی نو در داخل و خارج است.

Land Rover Freelander 3 — latest spy pics

این خودرو بر روی پلت فرم LR-MS از خودروی  Evoque قرار دارد، از تصاویر هم به خوبی مشخص است که شباهت زیادی به این خودرو دارد. اما به گفته این شرکت بیش از 90 درصد قطعات این خودرو جدید هستند.

Land Rover Freelander 3 — latest spy pics

فاصله ی بین دو محور این خودرو نسبت به مدل ایووک 15 سانت بیشتر است و قاعدتا این افزایش راه را برای مدلهای هفت نفره باز فریلندر باز خواهد کرد.

از ویژگی های برجسته این خودرو نصب موتور به صرفه Hotfire چهار سیلندر می باشد.در ساخت این خودرو مواد مختلفی بکار برده خواهد شد،بالاتنه ی آن از فولاد تقویت شده سخت و در های آن از مواد مرکب ساخته خواهد شد.

Land Rover Freelander 3 — latest spy pics

باید بدانید این خودرو یک دوستدار محیط زیست است چراکه انتشار گاز CO2 آن تنها 119 گرم در هر کیلومتر است.

کیا و دو محصول جدید

کیا تا چند ماه دیگر از کانسپتی جدید در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد. این کانسپت که اخیرا تیزرهایش در اینترنت منتشر شده همانند سایر محصولات اخیر کیا ، طرح جلوپنجره ای که امضای محصولات کیا شده است را به چهره دارد .

هیچ اطلاعاتی از این خودرو منتشر نشده است اما آنچه از طرح ظاهریش بر می آید باید ذاتی اسپرت و قدرتمند داشته باشد .

   

علاوه براین محصول کیا دو محصول دیگر ، pro_cee’d GT و pro_cee’d را در نمایشگاه ژنو در معرض دید عموم قرار خواهد داد که هردوی آن ها از موتور 1.6 لیتری GDI مجهز به توربوشارژر دوقلو با قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر بهره می برند که این موتور با کمک جعبه دنده ی  6 سرعته شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه ای را به ارمغان می آورد . در مورد کیا pro_cee’d پیش از این مطلب گذاشته ایم و اما pro_cee’d GT .

Kia pro_cee’d GT

در نسخه ی GT این محصول شاهد اضافه شدن کیت بدنه ی جدید با نمایی خشن هستیم که شامل سپر جلوی جدید با ورودی های هوای بزرگتر ، سپر عقب با طراحی جدید و سقف مشکی رنگ می باشد . علاوه براین چراغ LED ، نواری قرمز رنگ و لوگوی GT به نمای جلو اضافه شده است . از دیگر تفاوت های این نسخه با مدل استاندارد می توان به رینگ های آلیاژی 18 اینچی با سیستم تعلیق پایین تر ، کالیپرهای قرمز رنگ سیستم ترمز با دیسک های جدید ، و در کابین پدال های آلومینیومی ، تریم جدید و صندلی های اسپرت ریکارو می باشد .

Kia pro_cee’d GT

پورشه ماکان

اس یو وی کوچک پورشه


کوچکترین SUV پورشه ، ماکان ، در حال سپری کردن آخرین آزمایش هاست تا به محصول دلخواه پورشه و مشتریان تبدیل شود .  این محصول اخیرا به شمال سوئد برده شد که تصاویر جاسوسی این خبر مربوط به همین تست می باشد .

Porsche Macan

پیشرانه های در نظرگرفته شده برای ماکان بازه ی وسیعی از سه موتور بنزینی و دو موتور دیزل را شامل می شود . مدل پایه ی آن از موتور 2 لیتری TSFI با قدرت 220 اسب بخار و به دنبال آن  مدل قوی تر از موتور 3.6 لیتری V6 با قدرت 295 اسب بخار بهره مند خواهد بود . اما قوی ترین پیشرانه ای که در دل ماکان جا می گیرد از موتور 3 لیتری V6 مجهز به توربوشارژر دوقلو با قدرت 370 اسب بخار استفاده خواهد کرد . علاوه بر موتورهای بنزینی که شرح داده شد ، موتورهای دیزلی قدرتهای 190 و 250 اسب بخار را برای ماکان به ارمغان خواهند آورد .

  

آستون مارتین ریپد اس

آستون مارتین ریپد اس و بازگشت به رویاها

یک خودروی لوکس و اسپرت چهار درب با نهایت قدرت،آستون مارتین رپید اس مدل 2014 که هم اکنون تصاویر و مشخصاتی از آن در اینترنت بخش شده است.

Aston Martin Rapide S – Front, 2014

وقتی که قدرت و زبیایی در روح Rapide دمیده شود،آنچه بدست خواهد آمد Rapide S می شود.

Aston Martin Rapide S – Front Angle, 2014

از مهم ترین تغییرات Rapide S نصب موتور 5.9 لیتری V12 است.نصب این موتور باعث شده است که قدرت آن 80 اسب بخار افزایش داشته باشد و به 550 اسب بخار برسد،همچنین گشتاور آن هم 20 واحد جهش پیده کرده است و به 620 نیوتن متر رسیده است.این خودرو 620 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 5000 تولید می کند.

Aston Martin Rapide S – Side, 2014

قدرت فوق العاده این امکان را به این خودرو می دهد که تنها در عرض 4.9ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت دست یابد،که 0.3 ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد است.آخرین سرعت این خودرو به 305 کیلومتر بر ساعت می باشد.لازم به ذکر است که موتور این خودرو 19 میلی متر پایین تر از قبل روی این خودرو نصب شده است.

Aston Martin Rapide S – Rear Angle, 2014

اما با وجود این عملکر عالی،مصرف سوخت این خودرو تنها 11.8لیتر در هر صد کیلومتر می باشد و انتشار گاز CO2 هم از 355 به 332 گرم در هر کیلومتر رسیده است.
مشخص ترین تغییر ظاهری این خودرو،جلوپنجره ی مشبک بزرگ آن است،اما شکاف های روی بدنه، دیفیوزر عقب،آینه های بیرونی جدید و چراغ های عقب فیبر کربنی از ویژگی های دیگر این خودرو است،اسپویلر عقب هم برای بهبود طراحی آیرودینامیکی در سرعت های بالا روی این خودرو نصب شده است.

      

در داخل هم ترکیب رنگ مشکی و قرمز به چشم می خورد،صندلی های چرمی با دوخت قرمز از ویژگی های این کابین است. همچنین با مسطح کردن صندلی های عقب می توان حجم بار را 3 برابر کرد.

این خودرو به عنوان مدل 2014 در اواخر سال 2013 وارد بازار آمریکا می شود و پیش بینی و می شود قیمتی معادل 200 هزار دلار را داشته باشد.

  

  

عرب ها هم خودروساز شدند

تصاویر خودرویی که می بینید محصول کمپانی عربی W Motors می باشد .

W Motors LykanHypersport

این دست آورد عربی که Lykan Hypersport نام دارد قرار است در نمایشگاه خودرو قطر 2013 در معرض دید عموم قرار گیرد و تا ماه سپتامبر در تعداد محدود ، به مشتریانش تحویل داده شود . از اولین سوپراسپرت زاده ی خاورمیانه تنها 7 دستگاه تولید خواهد شد همچنین قیمت آن در حدود 3.4 میلیون دلار خواهد بود . Lykan نتیجه ی تلاش 6 ساله ی همکاری نام های مهمی همچون RUF Automobile ،Viotti ، Studiotorino ،Magna Steyr Italia و ID4MOTION با شرکت W Motors می باشد.

   

این سوپر اسپرت موتور وسط از یک موتور مجهز به توربوی دوقلو با قدرت 750 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن بهره می برد که شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت 390 کیلومتر بر ساعت را برای Lykan به ارمغان آورده است . علاوه براین روحیه ی اسپرت ، با به کارگیری الماس در پوشش چراغ های LED و همچنین روکش های چرم طلا دوزی شده و ساعت Cyrus Klepcys این سوپراسپرت از جلوه ای لوکس بهره مند شده است .

هنسی و کادیلاک

هنسی و کادیلاک 1,226 اسبی [ویدئو]

1226 اسب بخار قدرت که در دور 6400rpm حاصل می شود به همراه گشتاور نجومی 1501 نیوتن متری این خودرو در دور 4000rpm ، بار دیگر نام پرآوازه هنسی پرفورمنس را به صدر لیست تیونرهای فوق سنگین جهان آورده است . . .

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

جان هنسی همچنین این کادیلاک را چیزی فراتر از بوگاتی Galibier دانسته و می خواهد با حضور در پیست سرعت اختصاصی فولکس واگن در Ehra-Leissen این موضوع را به همه ثابت کند. این سوپراسپرت کوپه می تواند در عرض 2.9 ثانیه به سرعت 100 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 390 کیلومتر برساعت دست یابد. همچنین یک چهارم مایل را نیز در 10.2 ثانیه و با سرعت 227 کیلومتر برساعت طی کرده است.

اگرچه قرارست از این کوپه آمریکایی تنها 12 دستگاه ساخته شود اما مشتریان می توانند این پکیج هنسی را که با نام VR1200 شناخته می شود، برای مدل های CTS-V سدان نیز سفارش دهند. اطلاعات بیشتر این خودرو را می توانید از وب سایت هنسی مشاهده کنید.

خودرو‌‌های ضدگلوله چگونه ساخته می‌شوند؟

خودرو‌‌های ضدگلوله چگونه ساخته می‌شوند؟

خودرو‌‌های ضدگلوله چگونه ساخته می‌شوند؟
: اگر فکر می‌کنید خودرو‌‌های ضدگلوله در جهان مخصوص سیاستمداران و دولت‌مردان است بد نیست بدانید سال گذشته تنها در درگیری‌‌های مرتبط با مواد مخدر در مکزیک بیش از 15 هزار نفر کشته شدند که تعدادی از آن‌‌ها سران باندهای مواد مخدر و تعدادی نیز از افسران پلیس و قضات بودند. این وضعیت کم و بیش در بسیاری از کشور‌‌های جهان برقرار است ‌و علاوه بر مسئولان کشورهای جهان افراد ثروتمند و با نفوذ نیز همواره در معرض تهدیدند. در چنین کشور‌‌هایی بازار خودرو‌‌های ضدگلوله داغ است و به همین دلیل شرکت‌‌های مختلف اقدام به ضد گلوله کردن خودرو‌‌ها می‌کنند. یکی از این شرکت‌‌ها، شرکت IAC آمریکا است که از سال 1993به این سو نزدیک به شش هزار خودرو را به خودرو‌‌های ضد‌گلوله تبدیل کرده است. بازار این شرکت آنقدر خوب است که به تازگی شعبه‌ای هم در مکزیک تاسیس کرده است. در ادامه روند تبدیل یک خودروی معمولی به خودرویی ضدگلوله را در این شرکت مرور می‌کنیم. ....

ادامه مطلب ...

خودروها تا پنج سال آینده این‌گونه می‌شوند

خودروها تا پنج سال آینده این‌گونه می‌شوند

خودروها تا پنج سال آینده این‌گونه می‌شوند
ی: فناوری‌هایی که امروزه بر روی خودروهای تولیدی می‌بینیم، حاصل سال‌ها کار تحقیقاتی و صرف میلیون‌ها دلار هزینه است، هر چند معمولاً در هنگام استفاده از آنها به این موضوع توجه نمی‌کنیم. به دلیل همین سیر تحقیقات طولانی است که می‌توان فناوری‌های آینده را در پروژه‌هایی دید که این روزها مهندسان و دانشمندان در حال کار بر روی آن‌ها هستند. نشریه Car and Driver، لیستی از مهم‌ترین پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه خودرو در سال جاری میلادی تهیه کرده است که می‌توانند آینده این صنعت را شکل دهند. بعضی از این پروژه‌های تحقیقات هر چند برای رسیدن به تولید هنوز آماده نیستند اما می‌توان در کمتر از پنج سال آینده انتظار نصب آن‌ها را برای روی خودروها داشت. //

پلاستیک‌های فوق مستحکم و....

 

ادامه مطلب ...

همکاری بویینگ و ب‌ام‌و

همکاری بویینگ و ب‌ام‌و

همکاری بویینگ و ب‌ام‌و
: سال‌ها از زمانی که ب‌ام‌و در صنعت هوانوردی فعال بود گذشته است. اما این خودروساز یک بار دیگر قصد دارد در همکاری با بزرگ‌ترین سازنده هواپیماهای تجاری وارد صنعت هوانوردی شود. اما این بار ب‌ام‌و موتوری برای پرواز تولید نخواهد کرد بلکه همکاری این دو در تحقیقات روی فیبرهای کربن خواهد بود. فیبر کربن با کاربری‌های متفاوتی که دارد اکنون به یک شاخه واسط میان صنایع گوناگون تبدیل شده است و بویینگ و ب‌ام‌و قصد دارند برای کاستن هزینه‌های تحقیق در این بخش با یکدیگر در این زمینه همکاری کنند. مدیر بخش تحقیق و توسعه بویینگ در این زمینه گفت: مسیر حرکت ما با یکدیگر یکسان است اما هر یک از ما استفاده خودمان را از این همکاری خواهیم داشت. 

R1 PRAGA

پدیده‌ای نوظهور از چک

پدیده‌ای نوظهور از چک
 تا پیش از این هرچه از خودروسازی چک می‌شنیدیم مربوط می‌شد به برند Skoda. اما حالا گویا قرار است محصولی جدید از این کشور راهی بازار شود. نامش R1 و ساخت شرکت Praga است. 

 

محصولی فوق اسپرت که مختص مسابقه و پیست عنوان شده است. برای این خودروی خشن یک پیشرانه 2 لیتری ساخت شرکت رنو در نظر گرفته شده که 210 اسب‌بخار (157 کیلووات) نیرو را در 7500 دور در دقیقه تولید می‌کند. با توجه به وزن 590 کیلوگرمی‌اش نسبت قدرت به وزن آن 365 اسب‌بخار بر تن خواهد بود. خروجی R1 توسط یک جعبه‌دنده شش سرعته از شرکت Hewland به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. استفاده از قطعات برندهای معتبری چون سیستم تعلیق Koni و کلاچ AP این محصول را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد.

حراج فورد بوش

حراج فورد بوش

حراج فورد بوش
: خودرو فورد F-150 متعلق به جورج بوش پسر رییس جمهوری سابق آمریکا فروخته می‌شود. قرار است این حراج در نمایشگاه خودروهای تیونینگ و خاص برت جکسون که تا چندی دیگر برپا می‌شود انجام گیرد. این فورد مدل 2009 است. این بدان معنی است که جورج بوش این خودرو را بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش خریداری کرده است. بوش علاوه بر این 2 خودرو F-150 دیگر نیز دارد که یکی از آن‌ها متعلق به دهه 70 میلادی است. قرار است این خودرو برای کمک به مناطق توفان زده در جریان توفان سندی حراج و هزینه شود. با توجه به آن‌ها بوش سال‌ها است به دلایل امنیتی نمی‌تواند در خیابان رانندگی کند و از آن تنها در مزرعه شخصی خود استفاده می‌کند این خودرو زیاد هم کار نکرده است

هامان و تیونینگ مک لارنMP4-12C

هامان و تیونینگ مک لارنMP4-12C

به نظر می‌رسد تیونینگ کار آلمانی هامان علاقهٔ زیادی به خودرو های مک لارن از جمله MP4-12C دارد و دوباره پستهٔ ارتقایی جدیدی را برای این خودرو آماده کرده است.

Blue Hamann McLaren 12C

چند روز پیش بود که هامان از این بسته رونمایی کرد و تصاویر زیادی را منتشر کرد،اولین ویژگی مشخص این خودرو رنگ آبی آسمانی خاص آن است که وقتی در کنار اسپویلر عقب،باله های کناری،ورودی‌های هوای بزرگ‌تر به خصوص روی سقف و اگزوز سه‌گانهٔ مشکی رنگ قرار می‌گیرد زیبایی آن دو چندان می‌شود،البته نباید نقش‌های گرافیکی و از همه مهم‌تر رینگ‌های آن را فراموش کرد.

Blue Hamann McLaren 12C

رینگ‌های آلیاژی این خودرو 21 اینچی است و رنگ مشکی آن به همراه ترکیب رنگ آبی با تناسب خاصی روی این خودرو سوار شده‌اند.

Blue Hamann McLaren 12C

داخل خودرو هم کمی تجملاتی شده است و چرمAlcantara،تزیینات چوبی و فیبر کربن به چشم می‌خورد.

Blue Hamann McLaren 12C

فعلاً اطلاعات فنی از ارتقای این خودرو منتشر نشده است اما به گفتهٔ هامان این خودرو 616 اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با مدل استاندارد 24 اسب بخار افزایش قدرت دارد.

Blue Hamann McLaren 12C

قیمت این کیت 95 هزار یورو می‌باشد که باید به قیمت خودرو اضافه کرد.

آئودی R8

آئودی R8 ؛ مخصوص چینی ها

آئودی به تازگی نسخه ویژه ای از تنها سوپراسپرت خیابانی خود برای بازار چین معرفی کرده؛ خودرویی با قیمت 2,628,000 یوآن یا معادل تقریبی 423,000 دلار که قرارست تنها 30 نسخه از آن به فروش برسد.

Audi R8 Limited Edition for China

آئودی رنگ طلایی این R8 را Cool Nordic Gold نامیده که به همراه صفحات خاکستری تیتانیومی در کابین، تریم مشکی مات برای کنسول، چرم های مشکی آلکانترا برای صندلی ها و همچنین قطعات فیبرکربنی بکار رفته در اسپویلر عقب، تریم درب ها، قاب آینه های جانبی و صفحه قرارگرفته بر روی ورودی هوای عقب تضاد خوبی را بوجود آورده است. همچنین شماره خودروی ساخته شده نیز بر روی اهرم دنده حک می شود.

Audi R8 Limited Edition for China Audi R8 Limited Edition for China Audi R8 Limited Edition for China 

Audi R8 Limited Edition for China Audi R8 Limited Edition for China Audi R8 Limited Edition for China

درقسمت فنی هیچگونه تغییری رخ نداده به همین دلیل باید قدرت و گشتاور موتور 5.2 لیتری V10 آنرا همانند مدل های استاندارد یکسان و برابر 525 اسب بخار و 530 نیوتن متر دانست. این میزان قدرت که توسط گیربکس R tronic آئودی و به کمک سیستم کواترو به هر دو محور جلویی و عقبی R8 منتقل میشود شتاب صفرتا 100 این خودرو را به 3.9 ثانیه می رساند.

رولز رویس در اندیشه ی عرضه مدل کوپه

رولز رویس در اندیشه ی عرضه مدل کوپه

سر انجام خودروساز محبوب بریتانیایی،رولز رویس رسماً اعلام کرد که مدل کوپه گاست در راه است که قدرتمندترین خودروی این شرکت است و تجربهٔ رانندگی بهتری نیز در پی دارد.

همان طور که گفته شد رولز رویس می‌خواهد مدل کوپهٔ گاست خود را عرضه کند که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2013 به نمایش در خواهد آمد،به گفتهٔ رولز رویس این خودرو یک سوپر اسپرت تمام عیار است که دوباره نام رولز رویس را احیا خواهد کرد،فعلاً نامی برای این خودرو تعیین نشده است اما قرار است طی چند هفتهٔ آینده این خودرو نام‌گذاری شود.البته باید گفت که فعلاً این خودرو را Wraithمی‌نامند.

Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase – Front Angle, 2012

مدیر عامل شرکت رولز رویس می‌گوید:یک طراحی فوق‌العاده در کنار عمل کرد عالی و قدرت زیاد ما را به نقطهٔ شروع دوباره در 108 سال پیش باز می‌گرداند.

خودروی گاست فعلی دارای موتور 6.6لیتری V12 می‌باشد که می‌تواند 570 اسب بخار نیرو تولید کند.مدل کوپه بسیار قدرتمند تر از این خودرو خواهد بود.

و چاره ای جز انتظار تا ماه مارس نیست…

سوبارو فورستر

قیمت گذاری سوبارو فورستر 2014

هم اکنون قیمت نسل چهارم سوباروفورستر که خط تولید آن از اواخر 2012 شروع به کار کرده برای بازار ایالات متحده اعلام شده است؛ بدون درنظر گرفتن مالیات 825 دلاری، قیمت پایه ای فورستر از 21,995 دلار آغاز می شود . . .

2014 Subaru Forester

مشتریان با چنین مبلغی خودرویی دراختیار دارند که پیشرانه چهارسیلندر آن به حجم 2.5 لیتر میتواند 170 اسب بخار و 235 نیوتن متر گشتاور را به همه چرخ ها منتقل می کند. این شاسی بلند متوسط باچنین پیشرانه ای حدود 9.8 لیتر بنزین در سیکل شهری و 7.32 لیتر در جاده ها می سوزاند. اما اگر گیربکس CVT آن که بصورت استاندارد بوده را به گیربکس دستی تغییر دهید مصرف شهری به 10.7 لیتر و مصرف جاده ای آن به 8.1 لیتر می رسد. سوبارو فورستر بصورت استاندارد با سیستم همه چرخ های محرک (AWD) به فروش می رسد هرچند که مشتریان با پرداخت مبلغ بیشتر می توانند مدل های دیفرانسیل جلو فورستر را نیز سفارش دهند.

2014 Subaru Forester 2014 Subaru Forester 2014 Subaru Forester

سوبار برای هردو مدل Premium و Touring نیز یک موتور 2.0 لیتری توربو تدارک دیده که با 250 اسب بخار قدرت و همچنین 350 نیوتن متر گشتاور در سیکل شهری 10.3 لیتر و در جاده 8.4 لیتر بنزین مصرف می کند. قیمت پایه ای این مدل نیز که تنها با گیربکس CVT عرضه می شود برابر 27,995 دلار اعلام شده است.

سیستم ورود بدون کلید، درب برقی صندوق، سیستم Hill Descent Control که مانع شتابگیری خودرو در سرازیری ها شده، دوربین عقب و سیستم پخش 440 واتی حرفه ای harman/kardon با سیستم راهیابی که این دو مورد آخر فقط در مدل های Touring بصورت استاندارد وجود دارند، ازجمله مشخصه های متداول فورستر 2014 خواهند بود.