صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

جذاب‌ترین ابتکارات لکسس

جذاب‌ترین ابتکارات لکسس

جذاب‌ترین ابتکارات لکسس
دنیای‌خودرو- مهندس بابک وفایی: وقتی می‌خواهید با بزرگان رقابت کنید، باید بهترین مهارت‌ها را داشته باشید و نهایت توانتان را به کار بگیرید و این دقیقاً کاری است که لکسس، در اواخر دهه 80 آغاز کرد. ایجی تویودا، مدیر آن روزهای تویوتا محصولی می‌خواست که بتواند با مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و کادیلاک رقابت کند. به این ترتیب یک پروژه مخفی در تویوتا آغاز شد که در نهایت و طی بیش از پنج سال به تولید نخستین خودروی برند لکسس یعنی مدل LS400 در سال 1989منجر شد....

ادامه مطلب ...

فرمان با نیروی کمکی الکتریکی یا هیدرولیک

فرمان با نیروی کمکی الکتریکی یا هیدرولیک

فرمان با نیروی کمکی الکتریکی یا هیدرولیک
: این روزها کمتر خودرویی را در بازارهای جهانی می‌توان یافت که فاقد سیستم کمکی فرمان باشد. این سیستم‌ها امروزه به سه دسته اصلی هیدرولیک، الکتریکی و الکتروهیدرولیک تقسیم می‌شود که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. نشریه معتبرCar and Driver در آزمونی رو در رو، دو سیستم اصلی الکتریکی و هیدرولیکی را رو در روی یکدیگر قرار داده است تا سیستم برتر مشخص شود. این رقابت نفس‌گیر نتایج جالب توجهی به دنبال داشته که در ادامه می‌خوانیم.

ادامه مطلب ...

مهمترین تست‌های تصادف برای ایمنی بیشتر

مهمترین تست‌های تصادف برای ایمنی بیشتر

مهمترین تست‌های تصادف برای ایمنی بیشتر
 خودرو‌های امروزی شاید از دید عده ای به زیبایی و خاطره‌انگیزی خودرو های قدیمی نباشند اما قطعا ایمن‌تر هستند. خودرو های چند دهه پیش با وجود آنکه از ورق‌های بسیار ضخیمی ساخته می‌شدند و گاهی شاسی مستقل فولادی داشتند در زمان تصادف می‌توانستند همچون قاتل راننده و سرنشینان عمل کنند...
ادامه مطلب ...

برای دستیابی به یورو4 خودروها ی ایران‌خودرو و سایپا چه تغییراتی ب

برای دستیابی به یورو4 خودروها ی ایران‌خودرو و سایپا چه تغییراتی باید بکنند؟

برای دستیابی به یورو4 خودروها ی  ایران‌خودرو و سایپا چه تغییراتی  باید بکنند؟
تولید خودرو با استاندارد یورو4 در ایران، این روزها بیشتر به حکایت مرغ و تخم‌مرغ تبدیل شده است. از یک سو خودروسازان پیش نیاز تولید انبوه خودروی یورو4 را تأمین سوخت مناسب می‌دانند و از سوی دیگر وزارت نفت، آمادگی خود را برای عرضه سوخت استاندارد اعلام کرده و معتقد است خودروسازان باید خودروهای یورو4 را به بازار عرضه کنند تا تأمین سوخت با کیفیت توجیه لازم را داشته باشد. در شرایطی که استاندارد آلایندگی کشورمان هنوز پس از چند سال در یورو2 درجا زده است، در این شماره به سراغ استاندارد آلایندگی یورو4 رفته‌ایم تا شرایط دستیابی به این استاندارد را بررسی کنیم و از سوی دیگر ببینیم در صورت اجرای این استاندارد از ابتدای سال 92 (آن‌گونه که قانون تاکید کرده است) چه خودروهایی از چرخه تولید خارج خواهند شد و ...
ادامه مطلب ...

جلوبندی و ایرادهای آن

جلوبندی و ایرادهای آن

جلوبندی و ایرادهای آن
 جلوبندی در بسیاری از خودروهای دیفرانسیل جلو مورد انتقاد و باعث ایجاد مشکل است زیرا این قسمت از قطعات زیادی تشکیل شده است. در خودرو‌های دیفرانسیل جلو، به دلیل آنکه مجموعه موتور و گیربکس و چرخ‌های محرک، همگی بر روی یک محور قرار دارند، این محور همواره تحت فشار بیشتری نسبت به خودرو‌های دیفرانسیل عقب است. به همین دلیل معمولاً در این خودرو‌ها استهلاک جلوبندی خودرو بیش از انواع دیفرانسیل عقب است.


ادامه مطلب ...

به افتخار تیونر موتورسیکلت

به افتخار تیونر موتورسیکلت

به افتخار تیونر موتورسیکلت
دنیای‌خودرو: عاشقان دنیای موتور می‌بایست نام Arlen Ness را شنیده باشند. کسی که به خاطر کارهای عجیب و غریبش روی موتورسیکلت‌ها معروف است. پژو طی گردهمایی موتورسازان در ایتالیا از یک RCZ که به افتخار ایشان تهیه شده بود، رونمایی کرد. یک کوپه ویژه دو رنگ که تنها یک دستگاه از آن تولید شده است. این تفاوت رنگی در تودوزی چرم داخل کابین نیز دیده می‌شود. استفاده از چرم روی بدنه آینه‌ها، یکی از بهترین نکته‌های این خودرو است. قوای محرکه RCZ 1.6 لیتری توربوشارژ شده به قدرت 200 اسب‌بخار (147 کیلووات) است که 44 اسب‌بخار (32 کیلووات) نیروی بیشتری را نسبت به نمونه استاندارد نشان می‌دهد.

 

DAF

لاله نارنجی هلندی در قلب قاره سبز

لاله نارنجی هلندی در قلب قاره سبز

خودروهای تجاری معمولاً در فواصل زمانی طولانی تغییر مدل می‌دهند چرا که با توجه به آمار تولید پایین، شرکت‌ها ناچارند یک مدل را تا مدت‌ها بر روی خط تولید نگه دارند تا سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته برای طراحی و مهندسی جبران شود. اما در یک سال اخیر، شاهد معرفی پیاپی خودروهای سنگین از سوی شرکت‌های معتبر اروپایی هستیم ضمن آنکه خودروهای جدیدی نیز در راهند...

ادامه مطلب ...

موزه آینده در گذشته

موزه آینده در گذشته

موزه آینده در گذشته
 شرکت خودروسازی مورگان انگلیس، یک شرکت خودروسازی کوچک است که آینده صنعت خودرو را طراحی می‌کند. خودروهای این شرکت در زیر طراحی بدنه کلاسیک تکنولوژی بالایی را حمل می‌کنند. خودرو مورگان هیدروژنی یکی از محصولات این شرکت است. خودرویی که تنها خروجی اگزوز آن بخار آب است. چارلز مورگان هفته گذشته از برنامه این شرکت برای ساخت یک موزه بزرگ‌تر خبر داد. به این ترتیب جا برای ورود خودروهای جدید این شرکت به موزه نیز باز خواهد شد. همچنین آن‌ها برنامه گسترده‌ای برای توسعه شاسی‌های پیچشی آلومینیومی دارند. مورگان از نخستین خودروسازانی بود که از شاسی تمام آلومینیومی در محصولات خود استفاده کرد.

معمول‌ترین انواع رینگ‌های پره‌دار کدامند؟

معمول‌ترین انواع رینگ‌های پره‌دار کدامند؟

معمول‌ترین انواع  رینگ‌های پره‌دار کدامند؟
در اولین نگاه شاید به نظر برسد به تعداد رینگ‌های جهان، طرح وجود دارد اما در واقع، تعداد طرح‌ها آنقدرها هم زیاد نیست و مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها را در چند رده می‌توان طبقه‌بندی کرد: - پنج پره: احتمالاً رایج‌ترین نوع رینگ اسپرت که در انواعی مانند پنج پره بسیار ضخیم مرسدس‌بنز، پنج پره نازک، پنج ستاره و رینگ تاب خورده «توربین» پورشه که با پره‌های منحنی حتی هنگام ایستادن هم حس تحرک ایجاد می کند، موجود است.-‌ سه پره: رینگ‌های برند «ساب» معروف به «سپر وایکینگ» از این نوع هستند.-‌ چندین پره: ممکن است 7، 10، حتی 18 یا 20 پره داشته باشند. طرح رینگ تعدادی از خودروهای آئودی، مرسدس، ب‌ام‌و و برندهای دیگر به این صورت است. -‌ پره‌های دو تکه یا دوبل: فاصله‌ای باریک میان دو پره‌ای که بدون آن ممکن است یک پره محسوب شوند، این نوع طراحی را امکان‌پذیر ساخته است. معمولاً رینگ‌های پنج پره یا Y ‌شکل را ممکن است به این صورت بسازند.

جنرال‌موتورز در صنعت تایر!

جنرال‌موتورز در صنعت تایر!

جنرال‌موتورز در صنعت تایر!
 شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز قصد دارد وارد صنعت تایرسازی شود. اما ورود این شرکت نه برای تولید لاستیک خودرو بلکه برای همکاری در زمینه تحقیق و توسعه دانش فنی در این رشته است. به همین دلیل آن‌ها با چند شرکت فعال در این زمینه همکاری خواهند کرد. جنرال‌موتورز قصد دارد پنج میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. دلیل این امر یافته‌های تحقیقاتی آن‌ها در زمینه مصرف سوخت است. بنا بر گزارش فنی جنرال‌موتورز بخش زیادی از نیرو و گشتاور موتور در هنگام حرکت توسط لاستیک‌های کنونی هدر داده می‌شوند. همچنین میزان اصطکاک در بسیاری از تایرها بالاتر از میزان لازم برای خودروهای شهری است که به سهم خود افزایش مصرف را به دنبال دارد.

یک لاستیک ویژه

یک لاستیک ویژه

یک  لاستیک ویژهاین تصویر بخشی از خط تولید لاستیک های فرمول یک را در کارخانه پیرلی نشان می دهد. تایرهای فرمول یک پیچیده ترین تایرهای خودرو در جهان هستند که فرایند تولید آنها هنوز به شیوه نیمه اتوماتیک انجام می شود. دلیل آن میزان مصرف کمتر آنها است که احداث یک خط تولید تمام اتوماتیک را غیر اقتصادی می کند.

 

FAB دیزاین

غرفه ی تیونرها در ژنو 2013 – FAB دیزاین

نمایشگاه ژنو 2013 :  امسال همانند ژنو 2012 ، تیونر سوئیسی FAB دیزاین ، توجه بیشتری بر محصولات شرکت مک لارن داشته است و با کار بروی دو مدل از محصولات این شرکت سعی در معرفی  خود بعنوان یکی از تیونرهای موفق برند مک لارن دارد . علاوه براین دو محصول ، FAB دیزاین به سراغ محصولات پورشه و مرسدس بنز رفته تا با تیونینگ آن ها با نام های بزرگ فعال در زمینه ی تیونیگ این دو برند به رقابت بپردازد .

image00187

FAB Design 12C Chimera

محصول اول مورد بررسی با نام Chimera ، از تغییرات برروی مک لارن 12C حاصل شده است . بهبود عملکرد آیرودینامیکی بواسطه ی تغییرات اعمال شده در نمای ظاهری ، از بارزترین تغییرات در این مدل است . کیت بدنه ی جدید نصب شده برروی این مدل  از کربن فوق العاده سبک GFK ساخته شده است . این کیت جدید اجزایی همچون اسپلیتر جدید جلو ، ورودی های هوای جانبی از جنس کربن و آستانه ی جدید درها که همگی از کربن ساخته شده اند و همچنین تغییرات کامل در نمای عقب و سپر جلو را شامل می شود . تغییر در طراحی ظاهری به کمک کیت بدنه ی جدید باعث شده تا جریان هوا به نسبت مدل استاندارد بهتر برروی بدنه به حرکت در بیاید .

image00189 image00190 image00188

FAB دیزاین خوشبختانه فقط به طراحی ظاهری بسنده نکرده و کابین هم با تغییراتی که به خود دیده زیباتر شده است . سفارشی سازی کابین به کمک فرمان سه پره Evoline و تریم های کربنی به رنگ بدنه ، صورت گرفته است . همچنین مهمترین تغییر فنی به کمک سیستم اگزوز جدید حاصل شده است که 15 اسب بخار به قدرت سوپراسپرت انگلیسی افزوده  است .

image00001

FAB Design Terso 12C Spider

محصول دوم  بر مبنای مک لارن 12C اسپایدر ، شکل گرفته است و Terso نام دارد . سال گذشته FAB دیزاین با نصب این کیت بدنه ، مدل کوپه را تزیین کرده بود . کیت بدنه ی جدید  شامل سپر جدید با ورودی های هوای بزرگتر  ، رکاب های جانبی جدید ، ورودی های هوا مجدد طراحی شده و سپر و دیفیوزر جدید در عقب می باشد . علاوه براین موارد یک اسپویلر جدیدی در عقب نصب شده که بالای اسپویلر استاندارد قرار گرفته است . در یک اقدام جدید و مبتکرانه ،  شاهد نصب یک اسپویلر در پایین شیشه ی جلو هستیم . رینگ های 20 اینچی سه پره که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند از دیگر موارد قابل توجه در نمای خارجی هستند .

در کابین نیز FAB Design پاسخگوی هر نوع سلیقه است . بطوریکه خریدار می تواند از تریم های کربنی و یا آلومینیومی و همچنین پوشش هایی از چرم و یا آلکانترا برای تزیین کابین ماشین خود بهره ببرد .سیستم اگزوز جدید نصب شده با خروجی متفاوتش باعث شده تا قدرت 680 اسب بخار و گشتاور 715 نیوتن متر قابل دسترس باشد . از این محصول تنها ده دستگاه تولید خواهد شد .


Emperor II نام محصول دیگری است که بر پایه ی پورشه کاین S دیزل شکل گرفته است . نسخه ی یک Emperor در نمایشگاه ژنو 2011 رونمایی شده است . بنابه گفته ی FAB دیزاین نسخه ی دو دینامیک تر ، مجلل تر و پیچیده تر از نسخه ی قبلی است .

Image000017

FAB Design Cayenne Emperor II

تغییرات فنی صورت گرفته برروی این مدل ، مانند استفاده از سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی ، فیلتر هوای اسپرت برای موتور V8 و بهینه سازی سیستم الکترونیک موتور سبب شده اند تا افزایش  48 اسب بخاری قدرت ، افزایش 80 نیوتن متری گشتاور ، افزایش حداکثر سرعت به میزان 5 کیلومتر در ساعت و رسیدن به رقم 257 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد 5.4 ثانیه ای را شاهد باشیم . پس از تغغیرات فنی به سراغ تغییرات ظاهری می رویم جایی که سعی شده تا با اضافه کرن کیت بدنه ی جدید نمایی متفاوت به SUV پورشه داده شود . این کیت شامل ، اسپویلر و ورودی های هوای بزرگتر به منظور بهبود خنک کاری و همچنین هود کربنی در قسمت جلو می باشد و در نمای عقب ،  اسپویلر سقفی و سپر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز به چشم می خورد . در نمای کناری رینگ های 22 اینچی زیبایی خاصی به کاین دیزل S بخشیده اند .

در نمای داخل بنا به سفارش مشتری امکان استفاده از پوشش چرم و یا آلکانترا و همچنین تریم های کربنی وجود دارد .

image00173

FAB Design SL Bayard

آخرین محصول مورد بررسی از FAB دیزاین ، Bayard نام دارد . این خودرو بر پایه ی مرسدس بنز SL 63 AMG شکل گرفته است . بدون شک این محصول با ظاهر مجلل خود طرفداران بسیاری خواهد داشت اما ، تنها 35 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد .

image00180 image00183 image00174

کیت بدنه ی نصب شده یکی از منحصربفرد ترین کیت های FAB دیزاین است . با نگاهی به لباس جدید Bayard اجزایی همانند اسپویلر جلو ، ورودی های هوای بزرگ در قسمت جلو به منظور بهبود هوارسانی به موتور مجهز به توربو شارژر، نوارهای کربنی جلو پنجره ، رکابها و گلگیرهای جدیدکه موجب عریض تر شدن 70 میلی متری محور جلو و 120 میلی متری محور عقب شده اند و اسپویلر و دیفیوزر در نمای عقب برای بهبود جریان در قسمت عقب ، جلب توجه می کنند .

در نمای داخلی نیز امکان سفارش بهترین مواد وجود دارد تا سفارشی سازی کابین به بهترین نحو صورت گیرد . مهمترین تغییر در کابین تغییر جای ایربگ فرمان است که کاهش صدمات ناشی از تصادف با سرعت بالا را با خود به همراه دارد .

image00179 image00175 image00185 

موتور سیکل اوتو V8 پس از تغییراتی که بررویش صورت گرفت به قدرت 630 اسب بخار ، گشتاور  885 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای دست پیدا کرد . از دیگر تغییرات فنی می توان به بهبود راحتی رانندگی و کنترل پذیری اشاره کرد که این امر به کمک رینگ های 20 اینچی سبک وزن که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند و همچنین بهبود سیستم ترمز امکان پذیر شده است .

مدل 2014 رنجروور

مدل 2014 رنجروور اسپرت در گاراژ

هفته پیش بود که لندروور تیزر تبلیغاتی مدل جدید رنجروور خود را منتشر کرد و سرو صدای زیادی به راه انداخت،طولی نکشید که تصاویری غیر رسمی اما واضح این خودرو به بیرون درز کرد،عکس هایی که ابهامات را از دل مردم پاک کرد.البته باید گفت که رسانه ها و پایگاه های خبری این تصاویر را معتبر دانستند.

2014 Range Rover Sport Leaked

2014 Range Rover Sport Leaked

مدت زیادی تا نمایشگاه بین المللی نیویورک نمانده است و انتشار عکس های این خودرو در این زمان حاکی از آن است که رنجروور اسپرت مدل 2014 طبق اعلام قبلی در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

بزرگترین تحول رنجروور سال 2013 با عرضه مدل جدید بود زیرا لندروور زبان طراحی جدید رنجروور را پیدا کرده بود و حالا همان طور که در تصاویر پیداست این مدل از طراحی جدید مدل 2013 اما با تغییرات جزعی بهره می برد.

2014 Range Rover Sport Leaked

2014 Range Rover Sport Leaked

به طور کلی تغییرات این خودرو را می توان در چند جمله خلاصه کرد:چلوپنجره ی جدید کوچکتر،تغییرات اساسی در فرم سپر جلو،ورودی هوای کوچکتر جانبی، و تعبیه ورودی هوا روی کاپوت از تغییرات این خودرو بشمار می روند اما اگر نگاهی به عقب بیاندازیم،بیشترین تغییرات این مدل جدید را می بینیم،چراغ های کوچک،اسپویلر سقفی و سپر جدید اسپرت از ویژکی های این خودروی بیابانی است تا ظاهر خودرو حدالمکان متمایز تر از مدل قدیمی شود.
اگر منتظر مشخصات فنی این خودرو هستید باید تا باز شدن درب های نمایشگاه نیوروک صبر کنید.

محاسبه جدید قیمت خودروها

محاسبه قیمت جدید 5 خودرو بر اساس شاخص تورم
پراید ۱۵ و پژو جی‌ال‌ایکس ۲۱ میلیون
 بر اساس شاخص تورم بخشی صنعت خودرو که امروز از سوی شورای
 رقابت منتشر شد، قیمت 5 مدل خودرو بر اساس نرخ مصوب شهریورماه و با در نظر گرفتن شاخص تورم و ارز مبادله‌ای بین 14 تا 23 میلیون تومان خواهد بود به طوری که قیمت پراید به حدود ۱۵ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ به حدود ۲۱ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مادموتورز به نقل از فارس، بر اساس جدول شاخص‌ تورم بخشی صنعت خودرو با احتساب دلار مبادله‌ای، قیمت پراید 131 مدل SX باید بر مبنای قیمت شهریورماه یعنی حدود 12 میلیون تومان به اضافه 21.3 درصد به عنوان شاخص تورم تعیین شود.

بر این اساس، قیمت جدید این خودرو 14 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

همچنین قیمت تیبا در شهریور ماه امسال حدود 12 میلیون و 300 هزار تومان بوده که با در نظر گرفتن تورم  20.8 درصدی، قیمت جدید این خودرو باید حدود 14 میلیون و 900 هزار تومان باشد.

بر مبنای جدول شاخص تورم بخشی صنعت خودرو، قیمت پژو 405 مدل SLX با در نظر گرفتن نرخ 18 میلیون تومانی در شهریورماه امسال و تورم 17.9 درصدی، حدود 21 میلیون تومان خواهد بود.

بر این اساس، قیمت سمند LX با موتور EF7 بنزینی با کیسه هوا نیز با احتساب نرخ 19.5 میلیون تومانی در شهریورماه و نرخ تورم 20.8 درصدی باید حدود 23 میلیون تومان تعیین شود.

همچنین قیمت جدید رانا با در نظر گرفتن نرخ 15 میلیون تومانی این خودرو در شهریور امسال و تورم 22.9 درصدی باید حدود 18.5 میلیون تومان باشد.

* قیمت‌ها بر مبنای ارز آزاد

به گزارش فارس، بر اساس جدول تورم بخشی صنعت خودرو و با احتساب دلار آزاد نیز قیمت پراید 131 با در نظر گرفتن تورم 37.6 درصدی باید حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شود.

همچنین قیمت تیبا بر اساس دلار آزاد و با در نظر گرفتن تورم 37.9 درصدی، حدود 21 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

بر این اساس، قیمت پژو 405 نیز بر مبنای نرخ مصوب شهریور ماه و با در نظر گرفتن شاخص تورم 41.9 درصدی باید 25 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شود.

در مورد سمند LX نیز باید با توجه به نرخ تورم 39.5 درصدی تعیین شده برای این خودرو، قیمت جدید این محصول حدود 27 میلیون تومان اعلام شود.

قیمت رانا هم با در نظر گرفتن تورم 39 درصدی و بر مبنای دلار آزاد، حدود 20 میلیون تومان خواهد بود.

قیمت جدیدخودرو

دستورالعمل تعیین قیمت خودرو اعلام شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو»  شورای رقابت دقایقی پیش با اعلام وصول تورم بخشی مورد نظر از بانک مرکزی برای محاسبه قیمت جدید خودروها ، میانگین درصد تغییر قیمت بهمن نسبت به شهریور امسال را برای خودروهای مختلف بر اساس نرخ دلار ازاد اعلام کرده است .
بر این اساس تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور برای پراید 131 با فرمان هیدرولیک 37.6 درصد تیبا با فرمان هیدرولیک 37.9 درصد پژو 405 slx 41.9 درصد ،‌ سمند lx - ef7 39.5 درصد و رانا 39 درصد است .
همچنین تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور بر اساس ارز مبادله ای برای پراید 131 با فرمان هیدرولیک 21.3 درصد تیبا با فرمان هیدرولیک 20.8 درصد پژو 405 slx 17.9 درصد ،‌ سمند lx - ef7 20.8 درصد و رانا 22.9 درصد گزارش شده است 

ایربگ‌ airbag

ایربگ‌های پست مدرن!

ایربگ‌های پست مدرن!
 در مطلب امروز، قصد داریم انواع ایربگ‌های پست مدرنی که در یک مرکز تحقیقاتی، واقع در شهر گولا گولای آفریقای جنوبی ابداع شده و احتمالاً به زودی جایگزین ایربگ‌های سنتی می‌شود را بررسی کنیم و ببینیم در آینده شاهد چه نوع ایربگ‌هایی هستیم.

پف بگ!
در این سیستم، مقدار زیادی ذرت دانه شده در محفظه‌های ایربگ ریخته می‌شود و دور تا دور محفظه هم با المنت‌های گرمازا پوشانده می‌شود. به محض تصادف کردن خودرو، المنت‌های گرمازا فعال شده و مقدار زیادی پف فیل داخل ماشین ریخته می‌شود که ضربه‌های وارده بر راننده و سرنشینان را جذب می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این سیستم جدید این است که تا رسیدن نیروهای امدادی، سرنشینان خودرو می‌توانند با خوردن پف فیل سرشان را گرم و دردشان را کم کنند!
پوشال بگ!
سال‌هاست در کولرهای آبی از پوشال استفاده می‌شود و این پوشال‌ها علاوه بر خنک کردن فضای کولر، خیلی هم نرم هستند و می‌توانند ضربه را تا درصد بالایی جذب کنند. با استفاده از پوشال در محل‌های حساس خودرو می‌توان با یک تیر، دو نشان زد. اول آنکه در تصادف‌ها، ضربه بسیار کمی به سرنشینان خودرو وارد می‌شود و دوم هم آنکه از این پوشال‌ها در سیستم خنک کردن خودرو استفاده می‌شود و کولر آبی ماشین با وجود آن همه پوشال، ماشین را چون فریزر خنک می‌کند!
آدم بگ!
از آنجا که فرزندان و بستگان بیشتر کارمندان این مرکز تحقیقاتی، بیکار بودند و کلاً نرخ بیکاری در گالا گولای آفریقا بالاست، مهندسان این مرکز با ابداع آدم بگ، هم ایمنی خودروها را بالا بردند و هم مشکل بیکاران را حل کردند. به این ترتیب که در هر خودرو، چند جوان بیکار را در محفظه‌های خالی ایربگ جا می‌دهند تا هنگام تصادف، جوانان موردنظر بیرون پریده و با بغل کردن سرنشینان جان آن‌ها را نجات دهند! لازم به ذکر است که با توجه به طرح انطباق جنسیت ایربگ با سرنشینان، پس از اجرای این طرح خودروها در دو نوع ایربگ زنانه و مردانه‌دار، به فروش می‌رسد!
ایر ژله!
درست است که ژله ذاتاً بسیار ترسو است و با مشاهده اولین کسی که می‌رود سر یخچال به لرزه می‌افتد، اما طبق تحقیقات دانشمندان این ماده غذایی قدرت انعطاف بالایی دارد و با استفاده از آن به جای ایربگ نتیجه بهتری می‌توان کسب کرد. تازه این حسن را هم دارد که شارژ مجدد آن، هزینه زیادی ندارد و نهایتاً با دو تا بسته ژلاتین، دو کیلو شکر و یک پارچ آب دوباره شارژ می‌شود!

سوزوکی SX4 مدل 2013

سوزوکی SX4 مدل 2013

نمایشگاه ژنو 2013: مهرماه 91 بود که اولین تصاویر مفهومی S-CROSS را در نمایشگاه پاریس 2012 منتشر کردیم. حال بعد از گذشت شش ماه می بینیم که نسخه تولید نهایی آن برای ورود به بازار آماده شده؛ اما صبر کنید! S-CROSS یک محصول جدید نبود بلکه پیش نمایشی از مدل های جدید SX4 است که تصاویر آنرا در زیر مشاهده می کنید . . .

2013 Suzuki SX4

2013 Suzuki SX4

SX4 که از سال 2006 میلادی در خیابان ها حضور دارد، تنها در دو مدل سدان و هاچ بک عرضه می شد اما سوزوکی به تازگی تصمیم گرفته که با افزایش نسبی ابعادش رسما آنرا وارد بازار کراس اورها کند. برخلاف مدل های سابق SX4، در این کراس اور می توان دید که از LEDهای روز که درون چراغ های جلو قرار دارند برای نخستین بار استفاده شده؛ همچنین وجود خطوط تیز در شانه های خودرو، ظاهری بهتر و عضلانی به آن بخشیده اند.

برای SX4 ده رنگ مختلف بدنه مهیا شده که یکی از آنها همین رنگ جدیدی است که با نام Crystal Lime Metallic شناخته شده و در واقع همان رنگ لیمویی متالیک خودمان است! SX4 را می توان با سانروف پانورامای دو حالته نیز سفارش داد که در اینصورت بزرگترین سانروف را در میان همکلاسانش خواهد داشت.

2013 Suzuki SX4 2013 Suzuki SX4 2013 Suzuki SX4

SX4 با طول، عرض و ارتفاعی که به ترتیب معادل 4300 ، 1765 و 1575 میلیمتر بوده نسبت به مدل های سابقش در طول 265 میلیمتر و در عرض و ارتفاع 10 میلیمتر بزرگتر شده؛ همچنین رسیدن فاصله محوری آن به 2.6 متر نشان دهنده افزایش 100 میلیمتری آن است. برای رینگ های 16 اینچی آن تایرهای 205/60 و برای رینگ های 17 اینچی از تایرهای 205/50 استفاده شده است. گنجایش صندوق آن نیز به 430 لیتر می رسد درحالیکه این عدد برای مدل های حال حاضر آن بیشتر از 270 لیتر نیست.

2013 Suzuki SX4 2013 Suzuki SX4 2013 Suzuki SX4 

2013 Suzuki SX4 2013 Suzuki SX4 2013 Suzuki SX4

برای پیشرانه سوزوکی فعلا دو موتور را برای آن درنظر گرفته؛ یکی 1.6 لیتری بنزینی با گیربکس پنج سرعته دستی و دیگری 1.6 لیتری دیزلی با گیربکس شش سرعته دستی. برای آنهایی که از موتور بنزینی استفاده می کنند، سفارش گیربکس CVT با انتخاب حالت هفت سرعته اتومات برای آن نیز امکان پذیر بوده که تعویض هایش به کمک پدال شیفترهای پشت فرمان است. میزان تولید CO2 در این خودرو با موتور دیزلی و سیستم محرکه 2WD و گیربکس دستی به 110 گرم در هر کیلومتر رسیده درحالیکه باموتور بنزینی و سیستم محرکه 4WD و گیربکس CVT این عدد تا 136 گرم افزایش می یابد.

فولکس واگن e-Co-Motion مفهومی

فولکس واگن e-Co-Motion مفهومی

نمایشگاه ژنو 2013: اینجا چه خودرویی می بینید؟ نسخه الکتریکی ترانسپورتر؟ بله؛ درست حدس زدید! بعد از ون مفهومی eT که پائیز 90 معرفی شد، حال نوبت به مفهومی e-Co-Motion رسیده که آنرا باید نسل آتی ون های تجاری فولکس واگن دانست که به شدت دوستدار محیط زیست هستند . . .

Volkswagen e-Co-Motion concept

Volkswagen e-Co-Motion concept

طول و عرض و ارتفاع اکو موشن به ترتیب به 4.5 و 1.9 و 1.96 متر می رسد؛ پس باید آنرا جمع و جورتر از ترانسپورتر دانست که در مدل های مختلف طولشان از 4.9 تا 5.3 متر متغیر است. همچنین گنجایش فضای بار این ون 800 کیلوگرمی حدود 4200 لیتر است. استفاده از محفظه های مختلف برای نگهداری اشیا درون کابین، خروجی برق 12 ولت و همچنین 230 ولت و نهایتا شعاع گردش 8.95 متری فرمان تنها مشخصه های منتشر شده از این ون الکتریکی است.

Volkswagen e-Co-Motion concept Volkswagen e-Co-Motion concept Volkswagen e-Co-Motion concept 

نیروی حرکتی این خودرو از یک موتور الکتریکی با باطری های 20 کیلو وات ساعتی تامین شده که وظیفه به حرکت انداختن چرخ های عقبی اکو موشن را دارد؛ قدرت پیوسته این موتور 68 اسب بخار بوده و حداکثر نیز قادر به تولید 115 اسب بخار قدرت به همراه 270 نیوتن متر گشتاور است. 

Volkswagen e-Co-Motion concept Volkswagen e-Co-Motion concept Volkswagen e-Co-Motion concept

حداکثر سرعت اکو موشن بصورت الکترونیکی در 120 کیلومتر برساعت محدود شده که با چنین سرعتی میتواند مسافت متوسط 100 کیلومتری را طی کند؛ البته اگر از باطری های 30 کیلو وات ساعتی یا 40 کیلو وات ساعتی استفاده کنید این مسافت به ترتیب تا 150 و 200 کیلومتر نیز افزایش می یابد.

Réact E.V ؛ کوچولوی مسابقه ای !

Réact E.V ؛ کوچولوی مسابقه ای !

نمایشگاه ژنو 2013: اگر خاطرتان باشد سال گذشته میلادی و درست در همین اتوشوی ژنو بود کهرودستر سه نفره F1for3 با همکاری کمپانی سوئیسی Sbarro و کمپانی آمریکایی Delphi رونمایی شد؛ حال Sbarro دوباره به ژنو برگشته تا از محصول جدیدش رونمایی کند . . .

Sbarro Réact’ E.V

Sbarro Réact’ E.V

Réact’ E.V نام این اسپرت دونفره بوده که حروف E.V آن از عبارت Ecological Vehicle آمده؛ همانطور که نام خودرو ایجاب می کند، این محصول به کمک 30 دانشجو در انستیتوی طراحی Espera Sbarro Montbelird سوئیس و در زمان فوق العاده اندک 13 هفته ای ساخته شده است.

Sbarro Réact’ E.V Sbarro Réact’ E.V Sbarro Réact’ E.V

درکنار دو موتور الکتریکی DC Brushless که برای چرخ های جلویی تدارک دیده شده و هر کدام نیز 137 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارند، Sbarro از پیشرانه بنزینی V6 پژو با قدرت 210 اسب بخار نیز برای چرخ های عقبی Réact’ E.V استفاده کرده تا بدین ترتیب مجموع قدرت تولیدی آن به 484 اسب بخار برسد. وظیفه انتقال قدرت نیز برعهده گیربکس پنج سرعته دستی خواهد بود.

Sbarro Réact’ E.V Sbarro Réact’ E.V Sbarro Réact’ E.V

Sbarro درصدد است تا با این هیبریدی کوپه در روزهای 30 اسفند 91 لغایت چهارم فروردین 92، راهی چهاردهمین دوره رالی خودروهای پاک مونت کارلو یا MONTE CARLO NEW ENERGY RALLY شود.

آدام R2

آدام R2 ؛ بازگشت اوپل به رالی

نمایشگاه ژنو 2013: مفهومی آدام R2 نام عضو جدید خانواده موتوراسپرت اوپل بوده که برپایه مدل مسابقه ای Adam Cup و مطابق استانداردهای مسابقات سری FIA R2 ساخته شده است . . .

Opel Adam Rocks & Adam R2 concepts

Opel Adam Rocks & Adam R2 concepts

این رالی کار کوچک ماحصل تلاش های زیرمجموعه OPC است بوده که فعالیت های موتوراسپرت اوپل توسط او انجام می شود؛ رینگ های سبک مسابقه ای، کیت ترمز برمبو، صندلی های اسپارکو، رول بار کابین، استفاده از نمایشگر دیجیتالی بجای صفحه کیلومتر و نهایتا بهره گیری از کامپیوتر سفر MONIT از جمله مشخصه های آدام R2 خواهند بود.

Opel Adam R2 concept Opel Adam R2 concept Opel Adam R2 concept 

برخلاف مدل های استاندارد آدام که با موتورهای 1.2 و 1.4 لیتری عرضه می شوند، اوپل برای R2 از پیشرانه 1.6 لیتری EcoTec استفاده کرده که قدرت 185 اسبی و گشتاور 190 نیوتن متری آن به کمک گیربکس ترتیبی تماما به محور جلویی خودرو منتقل می شود.

Opel Adam R2 concept Opel Adam R2 concept Opel Adam R2 concept

منصوری در ژنو 2013 – قسمت پنجم

منصوری در ژنو 2013 – قسمت پنجم

نمایشگاه ژنو 2013 : پنچمین و آخرین اثری که از منصوری بررسی می کنیم اسپرنزا Speranza نام دارد . این خودرو بر اساس مرسدس بنز G500 شکل گرفته شده است .

1

Mansory G Speranza Cabrio

این خودروی سه در گرنکابریو این بار به زیر دست منصوری رفته تا با ظاهری متفاوت بیش از پیش برای خود طرفدار دست و پا کند . افزایش عرض 20 میلیمتری که به کمک بالهای تولید شده از فیبرکربن فوق سبک و رکاب های جدید ایجاد شده است ، نمای مردانه تری به این طرح مکعبی بخشیده است . از  تغییرات نمای ظاهری در جلو می توان به تغییر سپر جلو و جای گرفتن چراغ های LED روشنایی روز در آن ، تغییر طراحی چراغ های جلو و همچنین استفاده از اجزای کربنی به خصوص برروی در کاپوت اشاره کرد. در زیر قوس های گلگیرها که به اطراف کشیده شده اند رینگ های آلیاژی 24 اینچی قرار گرفته اند . این رینگ های ده پره قلو با لاستیک های  Vredestein Ultrac Vorti پوشیده شده اند . در نمای عقب هم تغییراتی مانند استفاده از اسپویلری با طراحی جدید ، قاب های کربنی و همچنین محفظه لاستیک با پوششی از کربن به چشم می خورد . اما پس از نمای ظاهری به تغییرات کابین می رسیم جایی که منصوری با استفاده از روکش های چرم و کربنی سعی در ایجاد فضایی لوکس و اسپرت داشته است . پدال های آلومینیومی و فرمان اسپرت مجهز به ایربگ  از دیگر تزیینات قابل توجه در کابین هستند .

5 7 3

منصوری همانند محصولات اخیرش با اضافه کردن اجزای موتور مسابقه به موتور استاندارد سعی در بهبود کارایی پیشرانه داشته است . تعویض سیستم اگزوز و استفاده از یک سیستم اگزوز منصوری با طراحی جدید یکی دیگر از ترفندهای منصوری برای افزایش کارایی بوده است . پس از اعمال این تغییرات ، موتور 8 سیلندر G500 به جای 385 اسب بخار حالت استاندارد توانسته 700 اسب بخار قدرت و گشتاور 900 نیوتن متری که به صورت الکتریکی محدود شده است را تولید نماید .

11 9 6

رویای جدید سانگ یانگ


SIV-1 ؛ رویای جدید سانگ یانگ

نمایشگاه ژنو 2013: بعد از معرفی مفهومی 2درب XIV-2 و همچنین نسخه هیبریدی آن، حالا سانگ یانگ به فکر مدل های 4درب آن افتاده که دیگر نه با نام XIV بلکه با نام SIV-1 شناخته شده و می رود تا آغازگر نسل جدیدی مفهومی ها در خانواده سانگ یانگ باشد . . .

SsangYong SIV-1 concept

SsangYong SIV-1 concept

مفهومی SIV-1 که نام آن از حروف ابتدایی Smart Vehicle Interface گرفته شده، را می بایست در کلاس کراس اورهای متوسط قرار داد که البته همانند سایر مفهومی های سانگ یانگ علی رغم ظاهر خاصش که از محصولات حال حاضر کمپانی به مراتب بهتر و شکیل تر است، فعلا هیچ امیدی به دیدن آن در خط تولید سانگ یانگ نیست.

SsangYong SIV-1 concept  SsangYong SIV-1 concept  SsangYong SIV-1 concept 

طول و عرض و ارتفاع SIV-1 به ترتیب معادل 4.5 و 1.88 و 1.64 متر بوده و فاصله محوری آن نیز به 2.7 متر میرسد. پیشرانه پیشنهادی سانگ یانگ برای این کراس اور به دو موتور چهار سیلندر خلاصه می شود؛ یکی 1.6 لیتری دیزلی با توربوهای دوقلو که 150 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد و دیگری 1.6 لیتری توربو بنزینی با قدرت 205 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر. همچنین گیربکس SIV-1 می تواند از نوع شش سرعته دستی (و دوکلاچه) باشد.

برای صحبت کردن درباره طراحی SIV-1 اول ازهمه باید به فلسفه جدید Nature Born 3 Motion کمپانی اشاره کنیم که برای نخستین بار در اتوشوی فرانکفورت 2011 و با خلق مفهومی XIV به جهانیان معرفی شد. همین فلسفه در ساخت SIV-1 دوباره تکرار شده؛ قوس زیاد گلگیرهای عقب، خطوط بدون انحنای سقف، پهنای نسبتا اندک شیشه ها، بهره گیری از روکش های بسیار نازک بر روی شیشه ها و آینه های جانبی برای جلوگیری از یخ زدن آنها، استفاده از Mobile Auto System در کابین برای تشخیص موبایل و تبلت و انتقال داده ها به سیستم چندرسانه ای خودرو (یا بالعکس) از مشخصه های مهم SIV-1 خواهند بود.

SsangYong SIV-1 conceptSsangYong SIV-1 conceptSsangYong SIV-1 concept

منصوری و پاگانی

منصوری و پاگانی

منصوری  و پاگانی
 کوروش منصوری، تیونر ایرانی مشهور جهان در کنار هواچیرو پاگانی دیده می شود. احتمالا در این عکس منصوری در حال نشان دادن طرح های کامپیوتری برای تیونینگ یکی از محصولات پاگانی است. به این ترتیب باید منتظر تیونینگ یکی دیگر از خودروهای خاص جهان که احتمالا پاگانی «هوایرا»  است از سوی این تیونر معتبر باشیم.

 

سخت‌ترین مسابقات دنیا

سخت‌ترین مسابقات دنیا

سخت‌ترین مسابقات دنیا
شاید فرمولا وان مهندسی‌ترین رقابت ماشینی (خودرو و موتورسیکلت) باشد ولی الزاماً دشوارترین نیست. در این گزارش به بررسی چالش‌برانگیزترین مسابقات پرداخته‌ایم. از جدال‌های سرسخت 24 ساعته گرفته تا پیمایش‌های خطرناک در دل جنگل. از کویرنوردی در آب و هوای داغ گرفته تا موتورسیکلت‌های صخره پیما.  با نگاهی به این لیست درمی‌یابیم که پیروزی در چنین مسابقاتی علاوه بر مکانیزم فنی خودرو و آمادگی جسمانی راننده،‌ به شرایط طبیعی محیط فیزیکی اطراف نیز مربوط است. بسیاری از خودروسازان، قطعه‌سازان و تیونرها با حضور در این چالش‌ها خود و محصولات خود را در آزمونی سخت‌گیرانه می‌سنجند تا کیفیت تولیدات بعدی خود را افزایش دهند. 


ادامه مطلب ...

لوگوی شورلت و سه روایت

لوگوی شورلت و سه روایت

لوگوی شورلت و سه روایت
 صنعت خودروسازی در طول بیش از یک قرنی که از آغاز آن می‌گذرد فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است. در این فراز و فرودها، شرکت‌های بسیاری تاسیس شدند و شرکت‌های بسیاری نیز از صحنه کنار رفتند چنان که امروزه حتی نامی از آن‌ها هم در یادها نمانده و به زحمت می‌توان در اسناد قدیمی، مشخصاتی از تولیدات آن‌ها دید. در چنین بازار پر رقابت و خشنی، شرکت‌هایی که بتوانند بیش از یک قرن به حیات خود ادامه دهند زیاد نیستند و یکی از این شرکت‌ها، شورولت، برند محبوب آمریکایی است.


ادامه مطلب ...

تاریخچه تصویری پژو

تاریخچه تصویری پژو

تاریخچه تصویری پژو
 این روزها هر چند با شنیدن نام پژو به یاد جدایی این شرکت از بازار ایران می‌افتیم اما پژو هنوز هم محبوب‌ترین برند اروپایی در بازار نه چندان رقابتی ایران است و شیر غران این شرکت را از پیر و جوان می‌شناسند. به همین دلیل بی‌مناسبت ندیدیم در این بخش مروری بر تاریخ طولانی این شرکت داشته باشیم. در ابتدا قرار بود تاریخچه پژو را از ابتدا تا دهه 80 به صورت مختصر و در یک شماره مرور کنیم اما فعالیت‌های این شرکت در سال‌های دور آنقدر نکات گفتنی داشت که در نهایت این مطلب به دو بخش تقسیم شد. بخش نخست تاریخچه پژو به آغاز فعالیت این شرکت تا پایان جنگ جهانی اول اختصاص دارد. 


ادامه مطلب ...

نشان مزدا در گذر زمان

نشان مزدا در گذر زمان

نشان مزدا  در گذر زمان
 شرکت خودروسازی مزدا، در بازار خودروی کشورمان نامی شناخته شده است. نخستین حضور پر رنگ مزدا در کشورمان به سال 1351 بازمی‌گردد، جایی که شرکت ایران وانت، وانت‌های سبک این شرکت موسوم به وانت مزدا 1000 را به بازار کشور معرفی کرد. به دنبال آن بود که مدل‌های دیگری از وانت و به دنبال آن سواری‌های این شرکت ژاپنی در ایران تولید شد تا نشان بال مانند مزدا برای ایرانی‌ها کاملاً شناخته شده باشد. این نشان هر چند آشنا است اما در طی سال‌ها تغییرات زیادی کرده است. شرکتی که امروزه به نام مزدا می‌شناسیم، در سال 1920  و با نام Toyo Cork Kogyo در هیروشیمای ژاپن شروع به کار کرد و در 1927 نام خود را به Toyo Kogyo تغییر داد. در ابتدا این شرکت به تولید ماشین‌آلات می‌پرداخت اما در 1931، با معرفی نمونه‌ای سه چرخ، وارد دنیای خودروسازی شد. تا دهه 80، نام مزدا تنها بر روی محصولات این شرکت دیده می‌شد و شرکت تولیدکننده همچنان با نام اولیه فعالیت می‌کرد اما در سال 1984، شرکت نام خود را به مزدا تغییر داد. نام مزدا، آن‌گونه که وبسایت رسمی این شرکت بیان می‌کند، از اهورا مزدا، گرفته شده است ضمن آنکه به گفته همین سایت، ترکیبی از نام مؤسس شرکت، ماتسودا نیز در این نام دیده می‌شود....

ادامه مطلب ...

آگهی‌های خاطره‌انگیز

آگهی‌های خاطره‌انگیز

آگهی‌های خاطره‌انگیز
 «این یک خودروی خوب است. با صندلی‌های تمام چرم، موتور 180 اسب‌بخاری و گیربکس سه سرعته اتوماتیک و قیمتی ارزان، فقط 1750 دلار.»آنچه خواندید نمونه‌ای از تبلیغات خودرو در سال‌های دور است. در آن روزها همه چیز ساده‌تر از امروز بود و این مسأله علاوه بر سبک زندگی، در زمینه خودروها و البته شکل تبلیغات هم نمود داشت و به همین دلیل است که در آن سال‌ها دیدن تبلیغاتی مشابه آنچه در بالا خوانید اصلاً عجیب نبود؛ یک تبلیغ کاملاً سر راست و بدون پیچیدگی و بدون نیاز به بررسی و حتی لحظه‌ای فکر. چنین  تبلیغات و آگهی‌هایی معمولاً با یک تصویر از خودرو همراه می‌شد و خریداران هم برای خرید خودرو صف می‌کشیدند. این روزها البته وضعیت متفاوت است و تبلیغات به طور عام و تبلیغات خودرویی به طور خاص بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده‌اند. بخش مهی از این پیچیدگی به افزایش رقابت بازمی‌گردد و بخشی دیگر از آن نیز به پیچیدگی زندگی امروزی. اما در سال‌های دور نیز آگهی‌های متفاوتی در صنعت خودروسازی طراحی شده‌اند که دیدن تعدادی از آن‌ها بعد از چند دهه می‌تواند دیدگاهمان را نسبت به وضعیت حاکم بر این صنعت در سال‌های دور تغییر دهد.......

ادامه مطلب ...

گلوریا ؛ دختر خوانده آلفا

گلوریا ؛ دختر خوانده آلفا

نمایشگاه ژنو 2013: بهار 2012 بود که خبر عرضه محصول جدید آلفارومئو با نام Giulia رسما تائید شد. جیولیا که وعده معرفی نسخه تولید نهایی آن سال 2014 و زمان عرضه آن سال 2015 اعلام شده را می بایست یک محصول کاملا استراتژیک برای ایتالیایی ها دانست چرا که آلفا هم قصد دارد به کمک آن وارد بازار سدان و استیشن های نیمه لوکس جهان شود و هم می خواهد مجموع فروش سالانه خود را تا سال 2016 به عدد باورنکردنی 300 هزار دستگاه برساند . . .

Alfa Romeo Gloria concept

Alfa Romeo Gloria concept

اما هنوز تا 2014 فرصت زیادی باقیمانده و چه بهانه ای بهتر از این تا گروهی 20 نفره از دانشجویان انستیتوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در تورین ایتالیا برای گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد در رشته Transportation Design دست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای جیولیا بزنند؛ آنها نام مفهومی قرمز رنگشان را گلوریا گذاشته اند.

Alfa Romeo Gloria concept Alfa Romeo Gloria concept Alfa Romeo Gloria concept 

گلوریا که بر رینگ های 20 اینچی سوار شده، دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.7، 1.92 و 1.32 متر بوده و فاصله محوری آن نیز به 2.9 متر می رسد. سقف غیر همرنگ آن با بدنه خودرو و همچنین نوار باریکی از LED ها که به عنوان چراغ های جلو بکار رفته، مهم ترین شاخصه های طراحی گلوریا هستند. 

Alfa Romeo Gloria concept Alfa Romeo Gloria concept Alfa Romeo Gloria concept

گلوریا می تواند الگوی بسیار خوبی برای خلق جیولیا باشد چرا که خود آلفا نیز در مراحل ساخت گلوریا به گروه طراحی آن کمک های زیادی کرده پس به احتمال فراوان برخی از المان های آن در نسخه نهایی جیولیا نیز بکار گرفته می شود. البته هنوز زمان برای نتیجه گیری نهایی اینکه جیولیا چه ظاهری با چه مشخصاتی خواهد داشت، خیلی زود است پس همچنان باید منتظر ماند و دید که جیولیا که به عنوان جانشین آلفا 159 معرفی شده در آینده چه حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.

داچیا داستر برای ماجراجویی

داچیا داستر برای ماجراجویی

نمایشگاه ژنو 2013: داستر شاسی بلند پنج دری است که از سال 2010 میلادی وارد بازارها شده؛ از آنجاییکه سهام سازنده رومانیایی آن – یعنی داچیا – کاملا تحت تملک رنو قرار گرفته به همین دلیل از سال 2012 در برخی بازارهای خاص تحت برند رنو داستر نیز به فروش می رسد. اما نام این خودرو هرچه باشد مهم نیست؛ حالا نسخه جدیدتری از داستر با نام Adventure Edition معرفی شده که قرارست از اردیبهشت 92 راهی بیش از 16 کشور اروپایی شود . . .

Dacia Duster Aventure Edition

Dacia Duster Aventure Edition

Adventure Edition برپایه نسخه Duster Ambiance ساخته شده به همین دلیل هنوز هم در ظاهر آن مواردی مانند استفاده گسترده از پلاستیک های فشرده (برای مسیرهای آفرود) و زه های آلومینیومی که در پادری ها بیشترین جلوه را داشته به چشم می خورند.

Dacia Duster Aventure Edition  Dacia Duster Aventure Edition   Dacia Duster Aventure Edition

بهره گیری از لوگوی گرافیکی ادونچر ادیشن در طرفین خودرو و درب عقب، رنگ مشکی براقی که در جلوپنجره، رینگ های 16 اینچی، آینه های جانبی و نهایتا باربندها بکار رفته، دودی شدن شیشه ها و چراغ های جلو و وجود دو پروژکتور تعبیه شده در روی سقف ازجمله مهم ترین تفاوت های ادونچر ادیشن با نسخه های استاندارد داستر خواهند بود. نمای داخلی خودرو نیز تغییر چندانی نکرده جز آنکه داچیا از دوخت جدید و لوگوی خودرو در صندلی ها استفاده کرده، کابین را به تریم سفید رنگ مزین کرده و در آخر از سیستم راهیابی Garmin بهره گرفته که نمایشگر آن در قسمت بالایی داشبورد خودنمایی می کند.

Dacia Duster Aventure Edition Dacia Duster Aventure Edition Dacia Duster Aventure Edition 

Dacia Duster Aventure Edition Dacia Duster Aventure Edition Dacia Duster Aventure Edition

هنوز از جزئیات فنی ادونچر ادیشن خبری منتشر نشده و فقط همین نکته را می دانیم که همانند نسخه های استاندارد داستر، در دو مدل دیفرانسیل جلو و AWD قابل سفارش است.

اوپل کسکادا کانورتیبل 2013

اوپل کسکادا کانورتیبل 2013

نمایشگاه ژنو 2013: Cascada که به جرئت می توان آنرا یکی از زیباترین اسپرت های تاریخ اوپل لقب داد، اولین رونمایی رسمی خود را در ژنو امسال تجربه کرد . . .

2013 Opel Cascada

2013 Opel Cascada

کسکادا به عنوان جانشین مدل های سابق آسترا توئین تاپ (TwinTop) که در فاصله 2004 تا 2010 میلادی و با سقف هاردتاپ عرضه می شد، راهی بازارها شده و با داشتن 4,696 میلیمتر طول، 2,020 میلیمتر عرض (با احتساب آینه ها) و فاصله محوری 2,695 میلیمتر که تنها 4 سانتیمتر کمتر از اوپل اینسیگنا بوده، در کلاس کانورتیبل های متوسط قرار می گیرد.

2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada 

در طراحی خارجی کسکادا که از نسل جدید آسترا الهام گرفته شده مواردی مانند زاویه بسیار تند ستون A و LEDهایی که در چراغ های جلو بکار رفته و از همه مهم تر سقف سافت تاپی که در مدت 17 ثانیه باز و حداکثر تا سرعت 50 کیلومتر برساعتی خودرو قابلیت بازوبسته شدن را داشته، بیش از هر چیز دیگری جلب توجه میکنند. اوپل درحال حاضر برای مشتریانش 10 رنگ مختلف بدنه و 3 رنگ مشکی، قرمز (Malbec-Red) و قهوه ای (Sweet Mocca) نیز برای سقف جمع شونده کسکادا درنظر گرفته است.

2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada

با رفتن به داخل کابین کسکادا می بینیم که از چرم های Morrocana برای روکش داشبورد استفاده شده، صفحات متالیکی در حاشیه کنسول و همچنین روی فرمان بکار رفته و صندلی های عقب آن نیز برای جاگیری بهتر و هرچه بیشتر لوازم قابل خواباندن بوده که در اینصورت قرارگیری اشیای به طول حداکثر 1,818 میلیمتر نیز درون کسکادا ممکن خواهد بود. محفظه بار عقب این خودرو درحالت عادی 380 لیتر گنجایش داشته ولی با جمع شدن سقف، این فضا به 280 لیتر کاهش می یابد. ناگفته نماند که حداکثر فضای بار این خودرو (با خواباندن صندلی های عقب) به 750 لیتر می رسد.

            2013 Opel Cascada                             2013 Opel Cascada

مواردی مانند چرم های ناپا، GPS، تهویه برای صندلی های جلو، نسل دوم Opel Eye یا دوربین جلویی خودرو (با هزینه 800 یورو)، سیستم تشخیص ترافیک و هشدار دهنده تغییر لاین، سیستم گرمایشی فرمان، دوربین و سنسور عقب، سیستم هشدار دهنده نقطه کور را هم بصورت سفارشی درنظر گرفته است. اما برای پیشرانه این کوپه 2+2 نفره اوپل فعلا چهار انتخاب را برای مشتریان مهیا کرده که عبارتند از:

1.4 لیتری Turbo با قدرت های 120 و 140 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر،

1.6 لیتری SIDI Turbo با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر؛ شتاب 9.6 ثانیه؛ حداکثر سرعت 222 کیلومتر برساعت؛ مصرف 6.3 لیتر،

2.0 لیتری CDTI ecoFLEX دیزلی با قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر،

2.0 لیتری BiTurbo CDTI ecoFLEX دیزلی با قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر؛ شتاب 9.4 ثانیه؛ حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت؛ مصرف 5.2 لیتر.

2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada

برای آنکه کسکادا از هر لحاظ به آسترا توئین تاپ برتری داشته باشد، مهندسان اوپل توجه زیادی به هندلینگ آن داشته اند طوریکه منجر به افزایش 41 درصدی استحکام شاسی آن نسبت به توئین تاپ، استفاده از تعلیق HiPerStrut در جلو به همراه بهره گیری از تعلیق FlexRide (با هزینه 980 یورو) با سه حالت Standard ،Tour و Sport و همچنین استفاده از فرمان (با نیروی کمکی) الکترونیکی شده است. سایز رینگ های آن نیز از 17 تا 20 اینچ متغیر خواهد بود. 

2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada 2013 Opel Cascada

پکیج جادویی شنیتزر

Magic Copper ؛ پکیج جادویی شنیتزر

نمایشگاه ژنو 2013: Magic Coper نام نخستین پکیج AC Schnitzer در سال 2012 میلادی است  که به تازگی سفارش آن برای سری3 و همچنین سری6 امکان پذیر شده  . . .

AC Schnitzer BMW Magic Copper

AC Schnitzer BMW Magic Copper

از سری3 استیشن اتاق F30 شروع کنیم که شنتیزر برای آن اسپویلر کربنی در زیر سپر جلو، اگزوزهای دوبل در طرفین، جلوپنجره کروم کاری شده، کیت جدید ترمز، اسپویلر سقفی عقب و رینگ های 5 پره آلومینیومی تدارک دیده؛ همچنین 25 میلیمتر از ارتفاع تعلیق کاسته شده است.

AC Schnitzer BMW 328i Touring Magic Copper AC Schnitzer BMW 328i Touring Magic Copper AC Schnitzer BMW 328i Touring Magic Copper 

درون کابین آن نیز از تریم همرنگ بدنه، کفپوش جدید، روکش مشکی رنگ برای i-Drive و همچنین روکش چرمی برای اهرم جدید دنده و ترمز دستی و نهایتا پدال های آلومینیومی استفاده شده است. برای رینگ ها شنیتزر مدل های مختلفی را آماده کرده که عبارتند از:

  • 18 اینچی با پهنای 8.5 ؛ با تایرهای 225/45 در جلو و عقب،
  • 19 اینچی با پهنای 8.5 ؛ با تایرهای 225/40 در جلو و 255/30 در عقب،
  • 20 اینچی با پهنای 9.0 ؛ با تایرهای 225/35 در جلو و 255/30 در عقب.

هرچند که شنیتزر با مدل 328i به ژنو آمده بود اما با این حال این تیونر اهل آخن پکیج Magic Coper را برای مدل های مختلف سری3 استیشن آماده کرده است. لیست کامل مشخصات فنی در جدول ذیل موجود است:

BMW 335iBMW 328iBMW 330dBMW 320dBMW 318d
پکیجاستانداردپکیجاستانداردپکیجاستانداردپکیجاستانداردپکیجاستاندارد
3.0L2.0 L3.0 L2.0 L2.0 L
360HP306HP294HP245HP309HP258HP218HP184HP171HP143HP
500nm400nm420nm350nm670nm560nm455nm380nm360nm300nm
5.3sec5.5sec5.7sec5.9sec5.4sec5.6sec7.3sec7.5sec9.1sec9.3sec
250 km/h250 km/h250 km/h235 km/h210 km/h
1510kg1430kg1610kg1420kg1430kg

 

AC Schnitzer BMW 328i Touring Magic Copper AC Schnitzer BMW 328i Touring Magic Copper AC Schnitzer BMW 328i Touring Magic Copper 

حال به سراغ سری6 گرن کوپه برویم؛ شنیتزر برای این کوپه چهار درب از کیت کربنی خود در اسپلیتر زیر سپر جلو و دیفیوزر عقب بهره گرفته است. همان جزئیاتی که شنیتزر در سری3 بکار برده، در این خودرو نیز به چشم می خورد تنها با این تفاوت که تیونر از فرمان جدید EVO برای القای بیشتر حس اسپرت به راننده آن استفاده کرده است. سایز رینگ های قابل انتخاب برای این خودرو عبارتند از:

  • 19 اینچی با پهنای 8.5 ؛ با تایرهای 245/40 در جلو و عقب،
  • 19 اینچی با پهنای 8.5 در جلو و 9.5 در عقب؛ با تایرهای 245/35 در جلو و 275/30 در عقب،
  • 20 اینچی با پهنای 8.5 در جلو و 10  در عقب؛ با تایرهای 255/35 در جلو و 285/30 در عقب،
  • 21 اینچی با پهنای 9.0 در جلو و 10  در عقب؛ با تایرهای 255/30 در جلو و 295/25 در عقب.
  • AC Schnitzer BMW 640d Gran Coupe Magic Copper  AC Schnitzer BMW 640d Gran Coupe Magic Copper  AC Schnitzer BMW 640d Gran Coupe Magic Copper

  • شنیتزر بامدل 640d به نمایشگاه آمده بود اما با این حال پکیج آن برای مدل های 650i نیز قابل سفارش است. مهم ترین مشخصات فنی این دو مدل بصورت زیر خواهد بود:

    BMW 650iBMW 640d
    پکیجاستانداردپکیجاستاندارد
    4.4 L3.0 L
    500 HP407 HP360 HP313 HP
    690 nm600 nm690 nm630 nm
    4.7 sec4.9 sec5.1 sec5.3 sec
    305 km/h250 km/h250 km/h
    1845 kg1790 kg

     AC Schnitzer BMW 640d Gran Coupe Magic Copper 5645894822046376351 AC Schnitzer BMW 640d Gran Coupe Magic Copper

رونمایی از سه خودروی جدید سایپا

رونمایی از سه خودروی جدید سایپا

رونمایی از سه خودروی جدید سایپا
 سه محصول جدید سایپا با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت معدن و تجارت ، جمعی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین صنعت کشور رونمایی شد.

به گزارش سایپا نیوز، تیبا 211 ، سایپا 151 (وانت کارا) و ایکس 100 AMT سه خودرویی هستند که با حضور مسئولین امروز رونمایی شدند.

خودرو تیبا 211 دومین خودرو از نسل تیبا میباشد که توسط متخصصین شرکت سایپا تولید خواهد شد. این خودرو تغییر شکل یافته (facelift) خودرو تیبا است که با شکلی جدید و جذاب طراحی شده است.
خودرو سایپا 151 با عنوان وانت کارا از جمله خودروهای سبک کار شرکت سایپا میباشد که با ظاهری زیبا توانایی حمل بار تا 500 کیلوگرم را دارد و در فروشگاهها، سوپرمارکتها، گل فروشی ها و ... مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
سومین خودرویی که در این مراسم  رونمایی شد خودروی ایکس 100 ای ام تی (اتوماتیک) از خانواده خودروهای ایکس 100 سایپا میباشد که با ابتکار و توانمندی مهندسان سایپا و همکاری دانشگاهیان طراحی گردیده است که رانندگی با این خودروها راحتی و لذت بیشتر را برای راننده به ارمغان خواهد آورد و برای جانبازان گرانقدر و معلولان ایده آل خواهد بود.

www.madmotors.blogsky.com
صنعت خودرو

خودروی سال!

خودروی سال!

نمایشگاه ژنو 2013: همان طور که حدود یک ماه از اعلام نامزد های برترین خودروی سال 2013 می‌گذرد،در نمایشگاه ژنو علاوه بر رونمایی ابر خودروها و سوپر کارهایی که چشم را به خود مشغول می‌کنند،رای گیری بین نامزد های این دوره بر گذار شد که طی آن 58 خبرنگار و روزنامه نگار از 20 کشور اروپایی خودروی سال 2013 اروپا را انتخاب کردند.

1383_big

car of the year

خودرو سال 2013 اروپا فولکس واگن گلف البته نسل هفتم آن شد،اگرچه به نظر می‌رسید رقبای سختی را در پیش دارد اما با اختلاف امتیاز بسیار زیادی رقبای خود را شکست داد.حداکثر امتیاز 1450 می‌باشد که گلف از 1450 امتیاز توانست 414 امتیاز را کسب کند.رتبهٔ دوم به دو برادر یعنی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ با امتیاز 202 رسید و جایگاه سوم هم با امتیاز 189 به ولوو V40 رسید.

car of the year

car of the year

گلف با بدست آوردن این جایزه،ثابت کرد که کسب عنوان خودروی سال 1992 تکرار شدنی است.

گالری تصاویر خودروی سال 2013،فولکس واگن گلف:

Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_01 Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_1a Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_5b 

Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_33 Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_43 Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_58

Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_49 Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_41 Volkswagen-Golf_2013_800x600_wallpaper_20

رنو کپتور 2013

رنو کپتور 2013

این روزها خبر از شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام Captur به گوش می‌رسد! همه چیز درباره طراحی آن مشخص است:زیبا و جذاب . . .

2013 Renault Captur

2013 Renault Captur

از زمانی که پایه و اساس طراحی رنو بعد از کلیو عوض شد و رنو روی به جذاب کردن محصولات خود آورد، سرنوشت خود را روشن ساخت و حالا این خودرو که در سال 2011 مدل کانسپت آن رونمایی شد و حالا نسخه تولید نهایی آن نیز بر پلتفرم نسل چهارم کلیو ساخته شده، قرارست از تابستان 2013 تولید انبوه آن آغاز شود.

2014 Renault Captur 2014 Renault Captur Renault Captur 2014

اگرچه این خودرو ظاهری تهاجمی و خشنی ندارد اما ظاهرش آن چنان بی نقص است که نمی‌توان از آن ایراد مهمی گرفت! اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو که بر زیبایی کپتور افزوده است حاصل خلاقیت گروه طراحی آن بوده که به سرپرستی لارنس وان دن آکر (Laurens van den Acker) مسئولیت جذاب‌تر کردن محصولات رنو را بر عهده گرفته اند. 

طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد مورد نظر رنو است که طبق گفته های رنو با ماشین‌های گران‌تر و لوکس‌تر هم برابری می‌کند. ، اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است اما پیشرانه های این خودرو بر دو نوع دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد. این خودرو برای رقابت با پژو 2008 وارد بازار می‌شود اما می‌تواند رقیب جدیدی برای نیسان جوک و نیسان قشقایی هم باشد.جاداری یک شاسی بلند-چابکی یک هاچ بک-سواری یک سدان از ویژگی‌هایی است که رنو آن را گفته است.

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: در ژنو بالاخره جزئیات کامل این خودرو منتشر شد؛ حالا ببینیم کپتور چه مشخصه هایی دارد. کپتور که 16% از وزن آن از پلاستیک های قابل بازیافت ساخته شده، به عنوان نخستین کراس اور شهری رنو شناخته می شود و در حقیقت ترکیبی است از ویژگی ون ها، شاسی بلندها و هاچ بک ها.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur

از طول، عرض و ارتفاع آن شروع می کنیم که به ترتیب 4.12 ، 1.77 . 1.12 متر بوده؛ برای چنین خودرویی که کفی آن از سطح زمین تنها 20 سانتیمتر فاصله دارد، رینگ های 16 اینچی استاندارد یا 17 اینچ سفارشی استفاده شده؛ برای مشتریان رنگ های متنوعی برای رینگ ها، رنگ دوگانه بدنه درنظر گرفته شده است.

2014 Renault Captur 2014 Renault Captur 2014 Renault Captur 

برای هرچه جذاب تر کردن فضای درونی خودرو نیز مشتریان می توانند از رنگ هایی مانند نارنجی، کرومی، سفید عاجی، سبز یا آبی برای حاشیه های اطراف کنسول مرکزی، دریچه های تهویه و اسپیکرهای سیستم صوتی نیز استفاده کنند. علاوه بر محفظه داشبورد 11 لیتری و همچنین محفظه کوچکی که درست در بالای کنسول جاسازی شده، مابین صندلی های جلو نیز یک فضای 1.6 لیتری تعبیه شده تا راننده آن از بابت جاسازی لوازم مختلفش هیچگونه نگرانی نداشته باشد! حجم محفظه بار عقب کپتور نیز از 377 تا حداکثر 455 لیتر متغیر خواهد بود.

ازجمله امکاناتی که رنو برای کپتور مهیا کرده عبارتند از: آینه های برقی با گرمکن، فرمان قابل تنظیم، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کروز کنترل، پورت AUX و USB و بلوتوث، چندرسانه ای R-Link شامل سیستم راهیابی با نمایشگر لمسی و سنسور و دوربین عقب، کنترل پایداری، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ، HBA یا کمکی حرکت در سربالایی و یا سرازیری ها، ورود بدون کلید، شش اسپیکر و … 

2014 Renault Captur 2014 Renault Captur 2014 Renault Captur

برای پیشرانه این خودرو دو موتور بنزینی آماده شده؛ یکی Energy TCe 90 با تولید 113 گرم CO2 و مصرف 4.9 لیتر در سیکل ترکیبی و دیگری TCe 120 EDC با تولید 125 گرم CO2 و مصرف 5.4 لیتر. همچنین رنو دو موتور دیزلی برای مشتریان اروپایی کپتور درنظر گرفته که شامل Energy dCi 90 با تولید 95 گرم CO2 و مصرف 3.7 لیتر و dCi 90 EDC2 با تولید 104 گرم CO2 و مصرف 4.1 لیتر که قرارست در آینده به سبد پیشرانه های کپتور افزوده شود.

منصوری نمایشگاه ژنو 2013

نمایشگاه ژنو 2013 : منصوری یک بار دیگر به سراغ محصولات بنتلی رفته است . منصوری پروژه ی جدیدش که برپایه ی بنتلی کانتیننتال GT ساخته شده است را سنگویس Sanguis نامگذاری کرده است . همانند سایر محصولات منصوری ، تغییرات نمای ظاهری و داخلی به کمک تریم های کربنی در این محصول حرف اول را می زند .

image00017

Mansory Sanguis

کیت بدنه ی جدید سنگویس موجب تغییر در طراحی نمای جلو شده است که برای این کار از چراغ های جدید اختصاصی روشنایی روز ، هود  و بال کربنی  کمک گرفته شده است . همچنین برای تغییر در نمای عقب شاهد  طراحی دوباره نمای عقب و اضافه شدن  دیفیوزری  جدید هستیم . استفاده از آرک های بزرگتر در گلگیرها در کنار تغییرات دیگ موجب شده تا محورهای جلو و عقب به ترتیب 50 و 60  میلیمترعریض تر شوند . برای تکمیل تغییرات نمای خارجی از تریم های کربنی و رینگ 22 اینچی ده پره استفاده شده است . برای تزیین کابین منصوری از بهترین مواد استفاده کرده است .

image00006 image00014 image00016 

image00012 image00013 image00001 

پس از تغییرات ظاهری به تغییرات فنی می رسیم . منصوری در این قسمت با دستکاری ECU و استفاده از فیلتر هوا و سیستم اگزوز جدید توانسته به قدرت 672 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 780 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه دست پیدا کند . پس از این تغییرات موتور W12 شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان آورده است .

AppleMark AppleMark image00010

منصوری

منصوری در ژنو 2013 – قسمت سوم

نمایشگاه ژنو 2013 :گرونس Gronos نام پروژه ی جدید ی منصوری است که بر پایه ی G65 AMG و G63 AMG شکل گرفته . چند روز پیش از نمایشگاه ژنو 2013 مشخص شد که یکی از پروژهای جدید منصوری کار برروی مرسدس بنزهای G کلاس است تا به این خودروی مکعبی اشتوتگارتی روحیه ای اسپرت و نمایی خاص ببخشد .

image00008

Mansory Gronos

برای مرسدس بنز G63 AMG  منصوری بطور کامل موتور را مورد بازبینی قرار داد . منصوری با نصب اجزای مسابقه ای مانند پیستون ها ، یاتاقان ها ، میل لنگ و سرسیلندر ها و … و همچنین استفاده از سیستم اگزوز جدید با دو خروجی توانسته موتور 8 سیلندر بای توربو را به قدرت 840 اسب بخار برساند . پس از این جراحی گشتاور گرونس افزایش چشمگیری داشت که منصوری با کمک مهارکننده ی الکترونیکی آن را در حداکثر گشتاور 1000 نیوتن متر محدود کرده است . اما کار برروی مرسدس بنز G65 AMG همجنان ادامه دارد و اطلاعاتی از قدرت و گشتاور جدید این محصول در دسترس نیست .

image00005 image00002 image00010 

image000002 image000003 image000001

منصوری  در  طراحی قسمت های جدید بدنه از فیبرکربن فوق سبک بهره گرفته است . از جمله تغییرات مهم در نمای جلو می توان به اضافه شدن اسپویلر ، چراغ های LED روشنایی روز و فین های کربنی در ورودی های هوا و جلوپنجره اشاره کرد .در تصاویری که مشاهده می کنید هود جلو رنگ آمیزی یک دست زرد رنگ دارد اما برای این قسمت می توان هود یک دست کربنی به رنگ مشکی سفارش داد همچنین سپر عقب را می توان با دیفیوزر و قطعات کربنی تزیین کرد . آیینه های جانبی و سایر تریم ها از کربن هستند تا نمایی اسپرت به مرسدس بنز کلاس G داده شود . به لطف استفاده از رکاب های جانبی جدید و بال های گسترده عرض خودرو 20 میلی متر افزایش پیدا کرده است . رینگ های یک تکه ی ده پره ی 23 اینچی ساخته شده از آلیاژ سبک وزن ، که  با تایرهای Vredestein پوشیده شده اند از دیگر تغغیرات نمای ظاهری است .

image000009 image00006 image00007

در کابین هم تغییرات زیادی به چشم می خورد از جمله مهمترین تغییرات ، تغییر کنسول است که به طور کامل دوباره طراحی شده است . تلفیق چرم و کربن نمای کابین را اسپرت کرده است . مشتریان هر نوع امکاناتی را که می خواهند می توانند برای کابین سفارش دهند 

پیکان

طراحی مجدد پیکان واقعا تحسین برانگیزه ای کاش به جای خودرو های مزخرف وقدیمی اروپا این خودرو دوباره تولید میشد با این که الان هم تولید میشه اما به صورت وانت

 

عکس در حال بارگذاری است. لطفا چند لحظه صبر کنید.


اسطوره موتور سیکلت ایرانی

اسطوره موتور سیکلت ایرانی

اسطوره پس از پیتون یک نشانه ی دیگر است برای مدیرانی که هنوز در خواب به سر می برند . نشان از خودباوری و توانایی جوانان ایرانی .

06d

اسطوره موتور سیکلتی است که توسط یک تیم ایرانی طراحی و ساخته شده است . تیم طراحی و ساخت اسطوره از طراحان و مهندسان  جوان اما با تجربه و صاحب نام در صنعت مهندسی و ساخت و طراحی تشکیل شده است . افرادی که توانایی خود را با برنده شدن در مسابقات بین المللی متعدد بارها ثابت کرده اند . از اعضای مهم این گروه میتوان به  آقایان محمدرضا شجاعی (طراح)  و مجتبی صفری (سرپرست تیم طراحی) اشاره کرد .

042 01-ostoure---3d  563237_481794451857079_367309830_n

  

طرح اولیه اسطوره در سال 2010 توسط محمدرضا شجاعی ایجاد شد که با توجه به استقبال علاقمندان از این طرح ، تصمیم به تولید آن گرفتند . ایده ی شجاعی در طراحی اسطوره طرح های باستانی موجودات تخت جمشید بوده است . و حالا این طرح، در ابعاد واقعی جهت پیش فروش و جذب سرمایه برای تولید نهایی،  در نمایشگاه Big Boys Toys 2013 واقع در هتل آتلانتیس دوبی شرکت کرده است. طراحی و ساخت ماکت این محصول در مدت زمان نزدیک به دو سال و با هزینه شخصی گروه و با سختی فراوان در ایران صورت گرفته است.

این پروژه  با توجه به صنعت لاگژری و براساس سلیقه ی روز جهانی ساخته شده است . فلسفه ی این گروه انجام پروژه ای منحصر بفرد براساس بازار لاگژری و پیدا کردن مسیری برای حضور در این مارکت با انجام پروژه هایی در نسخه ی محدود هست. بر همین اساس  قراراست حداکثر 300  دستگاه  از آن برای کسانی که در لیست پیش فروش قرار می گیرند، تولید گردد.

Publication1

اسطوره موتورسیکلتی است در کلاس super-street که در ساخت آن از فیبرکربن و بهترین روکش های طبیعی در دسترس استفاده شده است . از مشخصات فنی اسطوره می توان به موتور 1649.00 ccm خطی با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر اشاره کرد . این موتور حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت و شتاب 2.5 ثانیه ای را برای اسطوره به ارمغان آورده است .

رادیاتور سه پره وظیف خنک کاری موتور را برعهده دارد ، موتوری که قدرتش را توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی با قابلیت تعویض توسط شیفتر به چرخ ها  منتقل می کند . سیستم فرمان هیدروالکتریک ، باکی باظرفیت 15 لیتر ،  دیسک های ترمز404.5 و 220 میلی متری به ترتیب در جلو وعقب  و وزن خالص  250 کیلوگرم از دیگر مشخصات فنی اسطوره است .

Publication2

از امکاناتی که اسطوره را متمایز می کند می توان به ترمز ABS ، چراغ جلوی قابل تنظیم ، ضبط آهنگ با HUD ، گرمکن زین ، دسته هایی مجهز به گرمکن ، سیستم استارت – استاپ ، زنگ هشدار با ریموت کنترل ، نصب دکمه های کنترل  و بلندگو برروی کلاه ، صفحه نمایش، سیستم کنترل آب و هوا، سیستم صوتی ، بلوتوث، لباس و کلاه اختصاصی و … اشاره کرد .

سایت madmotors با عرض تبریک به تیم طراحی و ساخت اسطوره ، جایگاهی بی بدیل در بازارهای جهانی را برای آن ها آرزومند هست .

آئودی G-tron

نمایشگاه ژنو 2013:  آئودی در نمایشگاه ژنو سوییس یک هاچ بک پاک که از گاز استفاده می کند را رونمایی کرد.این روزها روزهای خودروهای پاک است و هر خودروساز باید به فکر آینده باشند تا جنون سرعت.

2014-audi-a3-sportback-g-tron-photo-504754-s-1280x782

2014 Audi A3 Sportback g-tron

یکی از راه های بدست آوردن قدرت G-tron، استفاده از دو مخزن گاز CNG است که هریک می توانند حداکثر 7 کیلوگرم گاز با فشار 200 بار در خود جای دهد.با استفاده از گاز 400 کیلومتر مسافت را می توان طی کرد.استفاده از مخزن های فیبر کربنی تقویت شده نگرانی انفجار را از ذهن دور می کند،وزن هریک از این مخزن ها حدود 27 کیلوگرم می باشد.

2014 Audi A3 Sportback g-tron

2014 Audi A3 Sportback g-tron

اگر استفاده از CNG شما را راضی نمی کند یک موتور 1.4 لیتری TFSI بنزینی هم برای استفاده موجود است،که 108 اسب بخار قدرت دارد و می تواند 147 فوت گشتاور تولید کند.این پیشرانه G-tron را ظرف مدت 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند.این خودرو حداکثر می تواند تا 190 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.این موتور می تواند 900 کیلومتر را بپیماید که در مجموع با دو مخزن گاز 1300 کیلومتر می شود.

2014-audi-a3-sportback-g-tron-turbocharged-14-liter-inline-4-engine-photo-503938-s-1280x782  2014-audi-a3-sportback-g-tron-instrument-cluster-photo-503937-s-1280x782 2014-audi-a3-sportback-g-tron-badge-and-taillight-photo-504772-s-1280x782       2014-audi-a3-sportback-g-tron-interior-photo-503936-s-1280x782   2014-audi-a3-sportback-g-tron-fuel-filler-photo-503934-s-1280x782  2014-audi-a3-sportback-g-tron-fuel-filler-photo-503934-s-1280x782

 G-tron تنها بخشی از پروژه وسیع آئودی بشمار می رود،e-tron  هم که در ژنو رونمایی شد جزو این پروژه است.آئودی ادعا می کند انتشار گاز گلخانه ای این خودرو کمتر از 30 گرم در هر کیلومتر می باشد.اگرچه این یک خودروی مفهومی است اما باید منتظر تولید انبوه g-tron در سال های آینده باشیم.


منصوری

نمایشگاه ژنو 2013 : این اولین بار نیست که نام استالونه برروی یکی از محصولات منصوری قرار می گیرد . پیش از این منصوری استالونه برپایه ی فراری GTB 599 Fiorano  شکل گرفته بود اما  در ژنو 2013 منصوری از استالونه ای دیگر که بر پایه ی سوپراسپرت ایتالیایی ،  فراری F12 برلینتا ساخته شده است رونمایی کرد .

mansory-f12-stallone-1

Mansory F12 Stallone

هم اکنون منصوری یکی از بزرگترین نام ها ی تیونینگ است و با محصولات خود توانسته طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان برای خود دست و پا کند . مطمئنا تجربه منصوری باعث شده تا استالونه ی جدید به مراتب زیباتر از استالونه ی قبلی از کار در بیاید . این بار منصوری با اضافه کردن قسمتهایی که بهترین کیفیت را دارند چهره ای متفاوت به فراری برلینتا F12 بخشیده است . منصوری همچون سایر محصولاتش از لباسی کربنی برای این مدل بهره برده ، اما در این محصول برخلاف کارهای منصوری در ژنو 2012 از استفاده ی بیش از حد  فیبرکربن خبری نیست .

mansory-f12-stallone-1 mansory-f12-stallone-6 mansory-f12-stallone-5 

mansory-f12-stallone-12 mansory-f12-stallone-14 mansory-f12-stallone-11

مهمترین تغییر که برلینتا پس از ایستادن مقابل آیینه به خود دیده تغییر در نمای جلو است . منصوری سعی کرده با اضافه کرد حفره های کربنی برروی کاپوت ، سپری با طراحی جدید که ورودیی هایی بزرگ در دل خود جای داده و همچنین اضافه کردن اسپویلری برای ایجاد نیروی رو به پایین ، نمایی متفاوت ایجاد کند که به حق در این زمینه استادانه عمل کرده است .در نمای جانبی رینگ های 5 پره سبک 21 اینچ در جلو و 22 اینچ در عقب  با طراحی جدید  در کنار رکاب های جدید از مهمترین تغییرات است . در نمای عقب اضافه شدن بال کوچک و جایگزینی قطعات کربنی و خروجی های اگزوز با طراحی جدید قابل توجه هستند .

mansory-f12-stallone-16 mansory-f12-stallone-17 mansory_stallone_05

در قسمت فنی هم تغییرات مهمی اتفاق افتاده است . منصوری با دست کاری ECU و استفاده از سیستم اگزوز اسپرت ، توانسته 35 اسب بخار به این ایتالیایی اضافه کند و قدرت موتور 12 سیلندر 6 لیتری را از 740 اسب بخار به 775 اسب بخار برساند . پس از این تغییرات میزان گشتاور هم با 35 نیوتن متر افزایش به 725 نیوتن متر رسیده است .

مهمترین نقطه ضعف این محصول رنگ آمیزی کابین است که هیچ تناسبی با طراحی متفاوت بیرون ندارد اما با این حال این نوع رنگ آمیزی همچون دیگر محصولات منصوری به سفارش مالک خودرو صورت گرفته است .

خودرویی به اسم پارکور

نمایشگاه ژنو 2013: رسیدن به جشن 45 سالگی ایتال دیزاین بهانه خوبی دست طراحان آن داد تا از خودرویی عجیب و غریب با نام پارکور رونمایی کنند؛ محصولی که هنوز هم کسی نمی داند باید آنرا در کدامیک از کلاس های خودرویی جای داد . . . !

ItalDesign Giugiaro Parcour

پارکور که بر پلت فرم لامبورگینی گالاردو ساخته شده و حتی پیشرانه 550 اسبی V10 آنرا در سینه دارد، به رینگ های عظیم 22 اینچی مجهز شده؛ یعنی احتمالا باید به فکر رفتن به مسیرهای آفرود هم بود! این هیولای با سیستم محرکه AWD می تواند در کمتر از 3.6 ثانیه خود را ازحال سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند.

ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour

ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour 

پارکور که در دو مدل کوپه و رودستر به ژنو آمده بود، تا سطح زمین حدود 21 سانتیمتر فاصله داشته که به لطف سیستم تنظیم ارتفاع تعلیقش، این فاصله حداکثر تا 33 سانتیمتر نیز قابل افزایش است. برای رانندگی با این خودرو چهار حالت Comfort و Off-Road و Ice و Sport درنظر گرفته شده که هرچند اطلاعاتی از قابلیت های هر حالت اعلام نشده اما به احتمال فراوان همانند سیستم های مشابه موجود، با انتخاب هریک می توان پاسخ پیشرانه، رفتار تعلیق و نحوه عملکرد سیستم های احتمالی کنترل پایداری پارکور را با یکدیگر منطبق کرد. جالب است بدانید که نمایشگر کنسول با انتخاب با حالت Comfort سفید، با حالت Off-Road نارنجی، با حالت Ice آبی و نهایتا با حالت Sport به قرمز تغییر رنگ می دهد.

ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour 

تعلیق پارکور در هر چرخ دارای دو کمک بوده (مجموعا هشت عدد) که در حالت های Sport و Comfort تنها از چهار کمک آن استفاده می شود. مانند اکثر مدل های مفهومی، بجای آینه های جانبی و عقب از دوربین استفاده شده است. تمامی مراحل ساخت پارکور در کارخانه ایتال دیزاین در Moncalieri واقع در هشت کیلومتری جنوب تورین انجام گرفته است.

ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour ItalDesign Giugiaro Parcour 

-XBOW GT ، روح دو چرخ در کالبد چهار چرخ

نمایشگاه ژنو 2013 :همانطور که می دانید شهرت جهانی KTM برای موتورسیکت های بی نظیرش است . مدت هاست که شرکت KTM برروی بهبود عملکرد و کاربرپسندتر شدن سری خودروهای X-BOW کار می کند . خودروهایی که علی رغم داشتن 4 چرخ اما حس موتورسواری را القا می کنند . بر همین اساس آن ها به محصول اخیر خود با نام X-BOW GT مواردی همچون درب های کناری و شیشه ی جلو اضافه کردند .

image00001 image00004 image00003 

image00002 image00013 image00011

با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می رسد که درب ها و شیشه ی جلو را می توان به محصولات پیشین این شرکت اضافه کرد . علاوه براین موارد شایعه استفاده از سقف جمع شونده در مدل های آتی این محصول قوت گرفته است . علی رغم ایده ی عالی در اضافه کردن درب به کناره ها اما به نظر می رسد که این طرح کمی عجولانه اضافه شده است .

625697282880877388 7192972911026167749 382631564805484761

X-BOW GT براساس یکی دیگر از محصولات KTM یعنی X-BOW R توسعه یافته است . موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر X-BOW GT از آئودی قرض گرفته شده است . قدرت و گشتاور  این موتور به ترتیب 285 اسب بخار و 420 نیوتن متر است . با توجه به این ارقام و همچنین وزن کم انتظار می رود تا در حدود 4 ثانیه به شتاب صفر تا صد دسترسی داشته باشد و همچنین بتواند حداکثر سرعت 255 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند .

GTA Spano اسپانو

نمایشگاه ژنو 2013 : آخرین ورژن از سوپراسپرت اسپانیایی لباسی از کربن برتن دارد .

GTA Spano

این مدل در حالی دوباره در ژنو برروی صحنه رفت که هنوز برروی خط تولید نرفته است ، اما گویا بعد از این رونمایی به استقبال ماجراجویی در خیابان ها می رود و سفارشات به دست مشتریان خواهد رسید . لباس فیبرکربنی با رگه های طلایی رنگ تزئین شده است  .

در ساخت این خودرو از سبک ترین مواد بهره گرفته شده است بطوریکه شاهد استفاده از سقف تمام شیشه ای و شاسی ای از کربن ، تیتانیوم و کولار هستیم . GTA Spano به یک موتور 8.4 لیتری V10 با قدرت 900 اسب بخار مجهز شده است که بوسیله ی یک جعبه دنده ی 7 سرعته سکوئنشنال به صورت دستی یا اتوماتیک قدرت را منتقل می کند 

image00013 image00018 image00019 

تعداد 99 دستگاه از این گاوباز اسپانیایی به خیابان ها روانه می شود .  همچون نمایشگاه ژنو 2012 ، علاوه بر مدل تمام کربنی  از مدل معمولی نیز رونمایی شد .

image00003 image00006 image00009

شورولت کوروت 2013

نمایشگاه ژنو 2013: بعد از معرفی استینگری کوپه حالا نوبت به مدل کانورتیبل آن رسیده که برای نخستین بار در ژنو امسال رونمایی شد؛ خودرویی که تنها تفاوتش با مدل کوپه در حذف ورودی هوای بالای گلگیرهای عقب و انتقال آنها به زیر بدنه خلاصه می شود . . .

Chevrolet Corvette Stingray Convertible

Chevrolet Corvette Stingray Convertible

رونمایی استینگری کوپه در نمایشگاه دیترویت امسال در اولین ماه سال 2013 محقق شد، بفاصله چند هفته بعد شورولت اولین نسخه تولیدی آنرا در حراجی با قیمت 1.4 میلیون دلار فروخت و حالا می بینیم که به فاصله کوتاهی مدل کانورتیبل استینگری هم معرفی شده؛ اقدامی که می توان آنرا به توجه هرچه بیشتر آمریکایی ها به بازارهای روبه رشد اروپایی تفسیر نمود.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible Chevrolet Corvette Stingray Convertible Chevrolet Corvette Stingray Convertible 

سقف سافت تاپ این خودرو را که در 21 ثانیه باز می شود، می توان حداکثر تا سرعت 48 کیلومتر برساعت باز یا بسته کرد. همچنین برای کاهش صدای این سقف در سرعت های بالا، شورولت از سه لایه ضخیم پارچه ای در ساخت آن استفاده کرده است. در قسمت فنی استینگری کانورتیبل هیچ تفاوتی با مدل کوپه نداشته پس یعنی همان موتور LT1 GM V8 با حجم 6.2 لیتر و 450 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوتش قرار داشته که استینگری را تبدیل به قدرتمندترین کوروت تولیدی تاریخ کرده است.

 Chevrolet Corvette Stingray Convertible  Chevrolet Corvette Stingray Convertible  Chevrolet Corvette Stingray Convertible

علاوه بر گیربکس شش سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان مشتریان می توانند سفارش گیربکس هفت سرعته دستی TREMEC مجهز به سیستم Active Rev Matching را نیز سفارش دهند که راننده به کمک نمایشگر آن می تواند از زمان دقیق تعویض ها خبردار شود. خط تولید این محصول از اواخر سال 2013 میلادی شروع به کار می کند.

خبر وبلاگ

به زودی وبلاگ به روز میشود با عرض پوزش از بازدید کنندگان وبلاگ