صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

فیس لیفت اپتیما برای 2014

فیس لیفت اپتیما برای 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: زیرمجموعه آمریکایی کیاموتورز یا KMA، در این پنج سال اخیر یکی از موفق ترین کمپانی های درحال رشد در ایالات متحده محسوب می شود طوریکه با معرفی نسل دوم اپتیما در سال 2010 توانست رقم فروش جهانی این خودرو را به مرز 150 هزار دستگاه در سال 2012 میلادی برساند تا بدین ترتیب این سدان متوسط، پرفروش ترین محصول کیا لقب بگیرد . . .

2014 Kia Optima

2014 Kia Optima

اما KMA از اتوشوی نیویورک خاطرات به یادماندنی زیادی دارد! مثلا همین اپتیما که فیس لیفت دومین نسلش (مدل های 2009-2010) در سال 2008 میلادی و در جریان اتوشوی نیویورک معرفی شد.
اما این پایان داستان نبود چراکه سال 2010 نیز همه سومین نسل اپتیما را برای نخستین بار در اتوشوی نیویورک دیدند. امسال هم کیا از فرصت نیویورک 2013 دوباره بهترین سود را برد تا اولین فیس لیفت از سومین نسل اپتیما را رونمایی کند.

2014 Kia Optima 2014 Kia Optima 2014 Kia Optima

در فیس لیفت جدید اپتیما که قرارست به عنوان مدل 2014 راهی بازار شود، مهم ترین تغییرات را باید در سپرهای جدید، طراحی مجدد مه شکن ها، LEDهای بکار رفته در بالای چراغ های جلو، دیفیوزر و نهایتا در طراحی مجدد درب صندوق جستجو نمود که منجر به حذف اسپویلر کوچک انتهای صندوق و همچنین استفاده از چراغ های جدید LEDدار عقب شده است.

2014 Kia Optima

2014 Kia Optima

درون کابین خودرو وجود نمایشگر جدیدی 4.3 اینچی در صفحه کیلومتر به همراه نمایشگر هشت اینچی کنسول (بصورت سفارشی) که سیستم راهیابی، رادیو ماوراه ای، چند رسانه ای UVO eServices و سیستم پخش اینفینیتی با 8 اسپیکر را پشتیبانی می کند، بیش از هر چیز دیگری قابل توجه است. همچنین مشتریان می توانند سیستم BSD یا هشدار دهنده نقطه کور خودرو و سنسورهای پارک را نیز سفارش دهند.

2014 Kia Optima

2014 Kia Optima

در مدل های LX مواردی مانند مه شکن های جلو، سراگزوزهای کروم کاری شده، زه های کرومی بکار رفته بر روی دستگیره درب ها، سیستم گرمایشی آینه ها، رینگ های جدید 16 اینچی با تایرهای 205/65 و شیشه های سولار بصورت استاندارد وجود دارند. مدل های EX نیز صندلی های چرمی، رینگ های 17 اینچی با تایرهای 215/55 و صندلی هشت حالته راننده دارند.

مثل همیشه SX-T بهترین مدل اپتیماست که برای مدل های 2014 ویژگی هایی مانند رینگ های 18 اینچ کرومی با تایرهای 225/45 ، کالیپرهای قرمز رنگ ترمز، برف پاکن های جدید، چراغ های زنون اتومات در جلو، صندلی هایی جدید با چرم ناپا و ترمز الکترونیکی پارک و … خواهد داشت.

2014 Kia Optima 2014 Kia Optima 2014 Kia Optima 

برای هر سه مدل EX و LX و SX پیشرانه 2.4 لیتری GDI در نظر گرفته شده حال آنکه مدل های SX-T موتور توربوی 2.0 لیتری دارند. همچنین برای هر دو پیشرانه گیربکس شش سرعته اتومات بصورت استاندارد بود ولی مشتریان مدل های SX-T با استفاده از سیستم Drive Mode Select می توانند زمان تعویض دنده ها را تغییر دهند. گفتنی است KMA خط تولید خود را در شهر West Point در ایالت جورجیا قرار داده که از پاییز 2013 آغاز بکار می کند.

آئودی A3 سدان مدل 2015

آئودی A3 سدان مدل 2015

نمایشگاه نیویورک2013: آئودی با دوقلوهای قرمز و سفیدش به نیویورک آمده بود! مدل A3 با رنگ سفید و مدل S3 با رنگ قرمز که هردوی آنها به عنوان مدل 2015 معرفی شدند . . .

2015 Audi A3 Sedan

2015 Audi A3 Sedan

سومین نسل خانواده A3 سال گذشته میلادی و با مدل های A3 هاچ بک معرفی شد. اندکی بعد نیز مدل های A3 اسپرت بک رونمایی شدند که ظاهری مابین هاچ بک و استیشن داشتند. سپس نسخه هیبریدی 204 اسبی A3 e-tron معرفی شد. اما حالا نوبتی هم باشد نوبت مدل های A3 سدان است که عرضه آنها از بهار 2013 آغاز شده و پیش بینی می شود قیمت پایه ای آن برای بازار آلمان (به عنوان اولین مقصدش) حدود 30,000 دلار باشد.

2015 Audi A3 Sedan 2015 Audi A3 Sedan 2015 Audi A3 Sedan

طول و عرض و ارتفاع A3 سدان به ترتیب به 4.46 و 1.8 و 1.41 متر می رسد؛ فاصله محوری آن نیز دقیقا 2626 میلیمتر است. این اندازه ها تقریبا همان ابعادی است که آئودی در سال 1994 میلادی با آنها اولین نسل A4 را ساخت.

2015 Audi A3 Sedan 2015 Audi A3 Sedan 2015 Audi A3 Sedan

برای بازار ایالات متحده، آئودی A3 درحالت استاندارد با امکاناتی نظیر سقف پانوراما، چند رسانه ای MMI با بلوتوث و نمایشگر 7 اینچی کنسول عرضه می شود. موارد دیگری مانند نورپردازی داخلی کابین با چراغ های LED و سیستم پخش Bang & Olufsen نیز بصورت سفارشی هستند. مشتریان برای پیشرانه A3 چهار انتخاب دارند:

  • موتور 1.4 لیتری TFSI با قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر.
  • موتور 1.8 لیتری TFSI با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر.
  • موتور 2.0 لیتری TFSI که هنوز خبری از مشخصات دقیق آن منتشر نشده.
  • موتور 2.0 لیتری TDI با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر.
2015 Audi S3 Sedan

2015 Audi S3 Sedan

مدل S3 نیز که پیش از این تصاویر تست های آن منتشر شده بود، با سپرهای جدید، رکاب های عریض تر، قاب آلومینیومی آینه ها و نهایتا با اسپویلر قرار گرفته در انتهای درب صندوق از نسخه های استاندارد A3 متمایز شده؛ آئودی همچنین برای S3 از تعلیق اسپرت بهره گرفته که منجر به کاهش 25 میلیمتری ارتفاع تعلیق شده است.

2015 Audi S3 Sedan 2015 Audi S3 Sedan 2015 Audi S3 Sedan

پیشرانه S3 یک موتور 2.0 لیتری TFSI بوده که قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب به 300 اسب بخار و 380 نیوتن متر می رسد؛ شتاب صفرتا صد S3 با گیربکس شش سرعته دستی 5.3 ثانیه و با گیربکس S tronic به 4.9 ثانیه می رسد. حداکثر سرعت نیز در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

2015 Audi S3 Sedan 2015 Audi S3 Sedan 2015 Audi S3 Sedan

جیپ چروکی 2014

جیپ چروکی 2014

با انتشار اولین تصاویر غیر رسمی از سری جدید چروکی، جیپ هم مجبور به افشای اطلاعات اولیه آن قبل از رونمایی اش در اواخر اسفندماه 91 در نمایشگاه نیویورک 2013 شد؛ چروکی 2014 بیش از هر زمان دیگری ابعادش بزرگتر شده، جلوپنجره ای مدرن تر داشته و چهره اش فوق العاده بد شده!

First Photo

First Photo

افسوس ما به این دلیل است که یک کمپانی با اصالت که در تکنولوژی چیزی کمتر از خودروسازان اروپایی نیست چرا باید چنین بلایی را بر سر یکی از صاحب نام ترین شاسی بلندهای سایز متوسط جهان بیاورد؟ به نظر شما واقعا کسی در گروه طراحی این خودرو نبوده که به چراغ های بسیار باریک و کشیده چروکی شک کند؟! دوحالت بیشتر ندارد؛ یا اینکه ما هنوز در تعریف زیبایی مشکلی بنیادی داریم یا اینکه جیپ طراحانی چینی استخدام کرده!

First Photo

First Photo

First Photo

First Photo

 

 

 

 

 


از طراحی بحث برانگیز چراغ ها که بگذریم، به جلوپنجره ای منحنی شکل جیپ می رسیم که با داشتن هفت خانه مستطیلی که اطراف آن کروم کاری شده برای همه آشناست. طرح عضلانی کاپوت در کنار گلگیرهای مربعی چروکی هم سهم زیادی در القا کردن حس اسپرت به راننده آن دارند.

2014 Jeep Cherokee 915786566959826656 2014 Jeep Cherokee

چروکی 2014 از پلت فرم CUSW کرایسلر بهره می برد؛ یعنی همان پلت فرم دوج دارت. گفته می شود مدل های استاندارد چروکی دیفرانسیل جلو هستند ولی بصورت سفارشی مدل های AWD آن نیز عرضه می شوند.

2014 Jeep Cherokee 2014 Jeep Cherokee 2014 Jeep Cherokee

هنوز از جزئیات فنی خبر موثقی در دست نیست. خط تولید چروکی 2014 در کارخانه کرایسلر در شهر Toledo در ایالت اوهایو بوده و اولین سری آن از پاییز 2013 تحویل مشتریان می شود. اگر هنوز هم علاقه تان را به چروکی از دست نداده اید منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه در هفته های آتی باشید.

************************************************

بروز رسانی – نمایشگاه نیویورک 2013: چروکی 2014 که جانشین جیپ لیبرتی (2001 تا 2012) شده، چیزی حدود 181 کیلوگرم کاهش وزن دارد و در ابتدای عرضه آن بصورت اختصاصی با گیربکس 9 سرعته اتومات تحویل مشتریان می شود . . .

گیربکس 2.4 لیتری Tigershark بنزینی چروکی، 184 اسب بخار قدرت و 232 نیوتن متر گشتاور دارد؛ چروکی با این موتور می تواند مسافت متوسط 800 کیلومتری را با باک پر طی کند. اما اگر خواهان قدرت بیشتری هستید باید به سراغ موتور 3.2 لیتری V6 آن بروید که 267 اسب بخار قدرت و 316 نیوتن متر گشتاور دارد. سایر مشخصه های مهم این خودرو عبارتند از:

  • کاهش 45 درصدی مصرف سوخت.
  • بهترین شاسی بلند V6 به لحاظ بکسل کردن 2,041 کیلوگرم.
  • بهره گیری از سیستم جدید Selec-Terrain با 5 حالت مختلف رانندگی و 12 سیستم ایمنی.
  • اولین شاسی بلند تولیدی جهان با گیربکس نه سرعته، 10 ایربگ.
  • نمایشگر 3 اینچی صفحه کیلومتر، نمایشگر 5 اینچی (سفارشی 8.4 اینچی) لمسی کنسول.
  • چند رسانه ای Uconnect با دسترسی موبایل، سیستم راهیابی، رادیو ماهواره ای.
  • ParkSense یا سیستم کمکی پارک برای نخستین بار.

تویوتا هایلندر 2014

تویوتا هایلندر 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: در بروز رسانی هایلندر که قرارست به عنوان مدل 2014 به فروش برسد چه اتفاق خاصی افتاده؟ جلوپنجره ذوزنقه ای شکلش حدودا دو برابر بزرگتر شده و چراغ های جلویی آن تا بالای گلگیرها امتداد یافته. طراحی مجدد درب صندوق و استفاده از خطوط جدید در شانه های خودرو نیز تکمیل کننده نمای ظاهری هستند . . .

2014 Toyota Highlander

2014 Toyota Highlander

تویوتا برای هایلندر 2014 سه پیشرانه شامل 2.7 لیتری چهار سیلندر، 3.5 لیتری V6 بنزینی  و 3.5 لیتری هیبریدی تدارک دیده که هنوز مشخصات فنی آنها منتشر نشده اما با این حال می دانیم که برای نسخه های بنزینی آن گیربکس شش سرعته اتومات و برای مدل هیبریدی گیربکس CVT آماده شده است.

2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander

مدل های چهار سیلندر هایلندر تنها بصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده اما مشتریان مدل های V6 می توانند سیستم محرکه AWD آنرا نیز سفارش دهند؛ هایلندر هیبریدی نیز سیستمی مشابه AWD خواهد داشت.

2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander 

هایلندر جدید که از بهار 2014 در اختیار مشتریان قرار می گیرد، دارای ویژگی های زیر است:

  • افزایش 11 سانتیمتری عرض خودرو در ردیف سوم.
  • کاهش 30 درصدی صدای وارده به کابین.
  • صندلی حافظه دار راننده با سیستم تهویه و سیستم گرمایشی، ورود بدون کلید، کروز کنترل، سیستم پخش JBL با 11 اسپیکر، سیستم گرمایشی فرمان، هشدار دهنده نقطه کور، سنسورهای عقب، پیشگیری از تصادف، هشدار دهنده تغییر لاین و … همگی بصورت سفارشی.
  • تعلیق مک فرسون در جلو و دوجناغی در عقب به همراه رینگ های 18 اینچی (19 سفارشی).
  • سیستم Dynamic Torque Control برای مدیریت گشتاور منتقل شده به چرخ ها.
  •  EPS یا فرمان الکتریکی.
  • چند رسانه ای Entune با بلوتوث و سیستم تشخیص صدا و نمایشگر 6.1 اینچی (8 اینچی سفارشی).
  • هشت عدد ایربگ، دوربین عقب.
  • پکیج ایمنی Star Safety System شامل کنترل پایداری (VSC)، کنترل کشش و توزیع کننده نیروی ترمز.
  • Hill-start یا کمکی حرکت در شیب، قفل دیفرانسیل در مدل های AWD
  • 2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander

  • 2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander 2014 Toyota Highlander

دوج دورانگو

فیس لیفت دوج دورانگو برای 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: دوج در نیویورک از اولین فیس لیفت سومین نسل دورانگو به عنوان مدل 2014 رونمایی کرد؛ خودرویی که خط تولید آن از پاییز 2013 آغاز بکار می کند . . .

2014 Dodge Durango

2014 Dodge Durango

در فیس لیفت دورانگو چهره خودرو با جلوپنجره جدیدش و طراحی مجدد چراغ های جلو که می توان LEDهای روز را نیز برای آنها سفارش داد، هرچند تغییر کرده اما هنوز هم از چند فرسخی می توان تشخیص داد که یک دورانگوست. در نمای عقب نیز سپر جدید به همراه چراغ های آشنای دوج که 192 لامپ LED در آن بکار رفته به چشم می خورند؛ البته به همه این تغییرات باید رینگ های جدید 18 (تا 20) اینچی را نیز افزود.

2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango

اما بیشترین تغییرات دامن نمای داخلی دورانگو را گرفته؛ جایی که می بینید داشبورد خودرو به کلی تغییر کرده و درون کنسول نیز یک نمایشکر 5 (یا 8.4) اینچی لمسی برای سیستم چندرسانه ای Uconnect با دسترسی موبایل و با قابلیت نمایش سه بعدی نقشه ها خودنمایی می کند.

2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango

وجود پورت USB/AUX و SD کارت، فرمان جدید خودرو با پدال شیفتر، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر 7 اینچی، دو مانیتور 9 اینچی در عقب بصورت سفارشی و نهایتا بهره گیری از کنترلر i-Drive برای نخستین بار از جمله مهم ترین ویژگی های کابین این خودروست.

2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango

دوج برای نخستین بار دورانگوی 2014 را به گیربکس هشت سرعته اتوماتی مجهز کرده که میزان مصرف سوخت در موتور V6 آنرا تا 9% کاهش می دهد. جالب است بدانید که دورانگو با موتور V6 و با یک باک پر می تواند مسافت متوسط 965 کیلومتری را طی کند! حال که صحبت از موتور شد باید گفت که برای دورانگو دو پیشرانه قابل سفارش است:

  • 3.6 لیتری V6 با قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر.
  • 5.7 لیتری HEMI V8 با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 528 نیوتن متر.

البته دورانگوی 2014 دو ویژگی خوب دیگر هم دارد؛ یکی افزوده شدن حالت Eco Mode که نحوه تعویض دنده ها را متناسب با فشار وارده بر پدال گاز تنظیم می کند و دیگری سیستم Fuel Saver Technology است که در موتورهای V8 نصب شده و امکان غیرفعال کردن (برخی) سیلندرها را برای کاهش مصرف سوخت دارد.دوج معنقدست که دورانگو 2014 بدلیل توانایی بکسل کردن بالای آن، بهترین خودرو در میان همکلاسانش خواهد بود؛ چراکه دورانگو با موتور V8 می تواند تا حدود 3.3 تن و با موتور V6 می تواند تا 2.8 تن را بکسل کند.دورانگو در پنج مدل SXT ، Rallye ، Limited ، R/T و Citadel و با 10 رنگ مختلف برای بدنه عرضه شده و خط تولید آن نیز در جفرسون شمالی (Jefferson) در دیترویت خواهد بود.

2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango 2014 Dodge Durango

Z/28

شورولت کامارو Z/28 مدل 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: کامارو Z/28 ساخته شده تا فاصله خالی میان SS و ZL1 را پر کند؛ خودرویی که البته از بهار 2014 تحویل مشتریان می شود . . .

2014 Chevrolet Camaro Z/28

2014 Chevrolet Camaro Z/28

شورولت درکنار رونمایی مدل 2014 کامارو SS که از زمستان 2013 عرضه می شود، مدل Z/28 را نیز به عنوان اولین سری ارتقا یافته از آن در نیویورک رونمایی نمود. اول از فیس لیفت نسل پنجم کامارو شروع کنیم که آقای Tom Peters (سرپرست گروه طراحی خارجی) در معرفی آن گفته بود “مدل 2014 کامارو یک فرصت برای ما بود تا خواسته ها و انتظاراتی را که از مشتریان شنیده بودیم، به واقعیت تبدیل کنیم”

2014 Chevrolet Camaro SS 2014 Chevrolet Camaro SS 2014 Chevrolet Camaro SS

با یک نگاه سریع به SS جدید می توان به تغییر چراغ های جلو و عقب، تغییر کاپوت که موجب افزایش نیروی عمودی و بهبود خنکاری موتور شده، کاهش ضخامت جلوپنجره به همراه افزایش طول آن پی برد. تکمیل کننده نمای خارجی SS وجود دیفیوزر بسیار ساده و باله جدیدی است که در انتهای صندوق تعبیه شده است. از آنجاییکه شورولت هنوز هم از انتشار جزییات فنی SS خوداری کرده پس همچنان باید منتظر ماند.

702312619788711260 12754503261997723867 3000043761961318128

حال به سراغ Z/28 برویم؛ خودرویی که نخستین عرضه آن به سال 1967 میلادی بازمی گردد. کیت بدنه آن شامل اسپلیتر جلو، زه های گلگیر و رکاب های عریض جانبی می شود. در نمای عقب نیز در کنار دیفیوزر جدید از سراگزوزهای دوبل در طرفین سپر استفاده شده؛ همچنین Z/28 بصورت استاندارد با رینگ های 19 اینچی و با تایرهای پیرلی از مدل PZero Trofeo R عرضه می شود.

در کابین Z/28 تغییرات اندکی صورت گرفته که مهم ترین آنها در صندلی های جدید ریکارو، فرمانی که قسمت زیرین آن تخت شده، تریم Octane و صندلی های جدید عقبی که قابشان از فوم ساخته شده، خلاصه می شود.

2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28

2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28

در زیر کاپوت Z/28 (البته برخلاف مدل های 1967 که موتور 5.0 لیتری V8 داشتند!) پیشرانه LS7 شورولت جاگرفته؛ یعنی یک موتور 7.0 لیتری V8 که قدرت و گشتاور تولیدی آن به بیش از 500 اسب بخار و 637 نیوتن متر میرسد. این موتور پیش از این بر روی مدل های Z06 کوروت نیز نصب شده بود. وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس جدید هفت سرعته دستی Tremec است.

با آنکه مشخصات فنی Z/28 به پای پیشرانه تا دندان مسلح کامارو ZL1 نمی رسد اما در تست های شورولت معلوم شده که Z/28 حدود 3.0 ثانیه سریع تر از برادر بزرگتر خود می تواند یک دور کامل پیست (کدام پیست؟!) را طی کند.

2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28

2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28 2014 Chevrolet Camaro Z/28

سریع تر بودن Z/28 را باید مدیون کاهش وزن های صورت گرفته در آن نظیر استفاده از رینگ های سبک و یا شیشه های نازکتر عقب که ضخامتشان از 3.5 میلیمتر به 3.2 میلیمتر کاهسته شده، دانست طوریکه وزن خالص خودرو را در مقایسه با ZL1 چیزی حدود 136 کیلوگرم سبکتر کرده است. البته موارد دیگری مثل سیستم ضدلغزش دیفرانسیل، خشک تر شدن تعلیق و استفاده از دیسک های کربن/سرامیکی برمبو که با سایز 394×36 میلیمتر در جلو و 390×32 میلیمتر در عقب می توانند حداکثر شتاب منفی 1.5G را به راننده تحمیل کنند نیز بی تاثیر نبوده اند.

کادیلاک CTS مدل 2014

کادیلاک CTS مدل 2014

اولین تصاویر رسمی از کادیلاک CTS مدل 2014 که قرار است در نمایشگاه نیویورک رونمایی شود، منتشر شد.خودرویی که باید به مصاف رقبای مشهور آلمانی خود نظیر ب ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 و همچنین سدان ژاپنی لکسس GS برود.

2014 Cadillac CTS

2014 Cadillac CTS

کادیلاک CTS جدید با موتور 6 سیلندر V شکل 3.6 لیتری مجهز به توربوی دوقلو قادر به تولید نیرویی معادل 420 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 582 نیوتن متر می باشد. انتقال نیرو به چرخهای عقب یا تمام چرخها قابل انتخاب است. همچنین صحبت از یک موتور شش سیلندر اسپرت با نام Vsport نیز هست که با جفت شدن با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه خواهد شد.

2014 Cadillac CTS front 2014 Cadillac CTS 2014 Cadillac CTS interior

2014 Cadillac CTS LED 2014 Cadillac CTS 2014 Cadillac CTS interior

طراحی خودروی جدید کادیلاک در امتداد زبان طراحی 10 سال گذشته همین خودرو می باشد و علاوه بر نمایش ابهت و گیرایی یک خودروی لوکس آمریکایی، هنوز متمایز و درخشان و تازه به نظر می رسد. جزئیات بیشتر از این اتومبیل را باید در نمایشگاه نیویورک جستجو کرد.

*************************************************

بروز رسانی-نمایشگاه نیویورک 2013: کادیلاک نسخه 2014 از مدل محبوب CTS خود را که با شعار “به چالش کشیدن بهترین های جهان” طراحی شده معرفی نمود؛ خودرویی که فروش آن از پاییز 2013 آغاز می شود . . .

2014 Cadillac CTS

2014 Cadillac CTS

در نمای ظاهری می توان دید CTS جدید که نسبت به نسل دوم 12.7 سانتیمتر بزرگتر شده، جلوپنجره ای بزرگتر داشته، انحنای شیشه جلو بیشتر شده، رینگ های 17 (تا 19) اینچی آلومینیومی آن مجددا طراحی شده و از همه مهم تر نوار باریکی از چراغ های LED روز به اطراف چراغ های کشیده اش افزوده شده است. اگر همه این تغییرات را در کنار هم قرار دهیم خواهیم دید که زبان طراحی آن بسیار به مفهومی Ciel نزدیک شده است. کادیلاک همچنین وزن خالص CTS  را حدود 90 کیلوگرم سبکتر از بی ام و 528i اعلام کرده؛ پس یعنی وزن این سدان آمریکایی به حدود 1640 کیلوگرم می رسد.

2014 Cadillac CTS 2014 Cadillac CTS 2014 Cadillac CTS 

سه پیشرانه مختلف برای CTS جدید درنظر گرفته شده که بسته به نوع موتور انتخابی، گیربکس شش سرعته اتومات و هشت سرعته اتومات (برای نخستین بار در محصولات کادیلاک) با پدال شیفتر دارد:

  • 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو باقدرت 272 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر.
  • 3.6 لیتری V6 با قدرت 321 اسب بخار و گشتاور 371 نیوتن متر.
  • 3.6 لیتری V6 توربو با قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 583 نیوتن متر و شتابی کمتر از 4.7 ثانیه.

کادیلاک برای آنهایی که بدنبال هیجان بیشتر از این خودرو هستند، تا قبل از این مدل های CTS-V را راهی بازار می کرد اما از امسال این مدل ها را با نام جدید CTS Vsport عرضه می کند که ویژگی هایی مانند پیشرانه 3.6 لیتری با توربوهای دوقلو (برای نخستین بار در محصولات کادیلاک)، کیت ترمز برمبو، رینگ های 18 اینچی با تایرهای پیرلی، سیستم ضدلغزش دیفرانسیل و نهایتا بهبود سیستم فرمان و همچنین سیستم تعلیق خواهند داشت.

2014 Cadillac CTS

2014 Cadillac CTS

تغییراتی که درون کابین رخ داده شبیه همان اتفاقاتی است که قبلا درون کابین مدل های ATS دیده بودیم! تریم چوبی (یا آلومینیومی یا فیبرکربنی) کابین، سیستم پخش BOSE با 11 اسپیکر، سیستم گرمایشی به همراه تهویه برای صندلی های جلو، نمایشگر 12.3 اینچی کنسول و سیستم HUD (نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو) ازجمله ویژگی های کابین خودروست.

2014 Cadillac CTS

2014 Cadillac CTS

همچنین نسل سوم CTS اولین کادیلاکی خواهد بود که با سیستم کمکی پارک (Automatic Parking Assist) عرضه شده؛ وجود ترمزهای اضطراری، 10 عدد ایربگ، سیستم تشخیص صدا، پورت USB و SD کارت، دوربین و سنسورهای عقب و … نیز در آن بصورت استاندارد خواهد بود. سیستم محرکه CTS بصورت استاندارد دیفرانسیل عقب بوده اما سفارش نسخه های AWD آن نیز امکان پذیر است.

قیمت جدید خودروها

قیمت جدید خودروها بر اساس اعلام شورای رقابت+جدول

 قیمت جدید خودروها بر اساس اعلام شورای رقابت+جدول
دنیای‌خودرو: شورای رقابت براساس شاخص تورم بخشی نیمه دوم سال ضوابط تعیین قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، پرشین خودرو: شورای رقابت براساس شاخص تورم بخشی نیمه دوم سال ضوابط تعیین قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد.
به گزارش «پرشین خودرو»، عضو شورای رقابت گفت: برای تعیین قیمت جدید خودروها قیمت شهریور ملاک است و درصدی به عنوان تورم بخشی به آن اضافه می شود.
عیسی امامی افزود: به عنوان مثال برای پراید با احتساب ارز مبادله ای اگر قیمت آن در شهریور حدود 10 میلیون تومان بوده با 21 درصد افزایش 12 میلیون تومان خواهد بود.
وی تصریح کرد: این درصدها بر اساس دو نرخ ارز مبادله ای و آزاد استخراج شده که میزان آنها برای 5 خودرو که تولید بیشتری دارند روی سایت شورای رقابت قرار گرفته است.
عضو شورای رقابت گفت: بر اساس دستورالعمل موقت قیمت گذاری خودرو، خودروسازانی که از ارز آزاد استفاده کرده اند باید 35 تا 41 درصد و آنهایی که از ارز مبادله ای استفاده کردند 20 تا 25 درصد قیمت های خود را نسبت به شهریور افزایش دهند.
امامی با بیان اینکه مصوبه شورا را به دولت ابلاغ کرده ایم گفت: 21 روز کاری بعد از این اعلام موقت ضوابط قیمت گذاری قیمت نهایی اعلام می شود.
وی تاکید کرد: این مصوبه لازم الاجراست و در صورتی که خودروساز از آن امتناع کند برای هر خودرو تا 100 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.
شورای رقابت با اعلام وصول تورم بخشی مورد نظر از بانک مرکزی برای محاسبه قیمت جدید خودروها، میانگین درصد تغییر قیمت بهمن نسبت به شهریور امسال را برای خودروهای مختلف بر اساس نرخ دلار ازاد اعلام کرده است.
بر این اساس تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور برای پراید 131 با فرمان هیدرولیک 37.6 درصد تیبا با فرمان هیدرولیک 37.9 درصد پژو 405 slx 41.9 درصد، سمند lx - ef7 39.5 درصد و رانا 39 درصداست.
همچنین تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور بر اساس ارز مبادله ای برای پراید 131 با فرمان هیدرولیک 21.3 درصد تیبا با فرمان هیدرولیک 20.8 درصد پژو 405 slx 17.9 درصد، سمند lx - ef7 20.8 درصد و رانا 22.9 درصد گزارش شده است.
قیمت های جدید
قیمت پراید 131 اس.ایکس در شهریور ماه 10 میلیون و 500 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 14.5 و 12.8 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 16 میلیون و 50 هزار تومان (با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
قیمت تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا در شهریور ماه 12میلیون و 858 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 17.7 و 15.5 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 19 میلیون و 290 هزار تومان ( با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
قیمت سمند اس.ای بنزینی در شهریور ماه 17 میلیون و 242 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 24 و 20.8 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 26 میلیون تومان ( با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
قیمت پژو 405 اس ال ایکس در شهریور ماه 16 میلیون و 647 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 23.7 و 19.7 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 22.5 میلیون تومان (با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
در همین حال، قیمت خودروی رانا در شهریورماه 15 میلیون تومان بود، حال قیمت آن براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورم بخشی به ترتیب حدود 18.5 و 20 میلیون تومان می‌شود در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 30 میلیون و 500 هزار تومان (با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.

دیوانه ی 1200 اسب بخاری

دیوانه ی 1200 اسب بخاری

نمایشگاه نیویورک 2013: فورد و شلبی قصد دارند در نمایشگاه نیویورک این هفته مدل اصلاح شده و صد البته تقویت شدهٔ موستانگ GT500 را به نمایش عموم در آورند.قدرت این نسخه از موستانگ، 2 برابر قدرتموستانگ معمولی است،قدرت این خودرو که GT500 S/C 1000 نام گرفته است 1200 اسب بخار می‌باشد.

پارسال فورد در نمایشگاه نیویورک موستانگ GT500 1100 اسب بخاری را رونمایی کرد و هم اکنون فورد با تغییراتی بر روی پیستون ، میل لنگ، بروز رسانی سایر اجزای موتور و افزایش حجم موتور از 5.4 لیتر به 5.8 لیتر قدرت این غول آمریکایی را به 1200 اسب بخار رسانده است.

Shelby Mustang GT500 S/C 1000

Shelby Mustang GT500 S/C 100

فورد همچنین تغییراتی بر روی سیستم تعلیق و ترمز های این نسخه انجام داده است اما اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

مدل استاندارد GT500 می‌تواند حدود 653 اسب بخار نیرو تولید کند و تنها در عرض 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد،آخرین سرعت نسخه استاندارد هم 325 کیلومتر بر ساعت است.مدل 1200 اسب بخاری ممکن است به دلیل مشکلات آیرودینامیکی و چسبندگی، شتاب خودرو های 1000 اسب بخاری را نداشته باشد اما باید منتظر سرعت بالایی از آن باشیم.

Shelby Mustang GT500 S/C 1000

Shelby Mustang GT500 S/C 1000

تنها 100 دستگاه از این نسخه تولید خواهد شد،انتظار می‌رود قیمت این مدل حدود 155 هزار دلار باشد.

SRT وایپر ؛ نسخه تایم اتک

SRT وایپر ؛ نسخه تایم اتک

Time Attack نام نخستین مدل تولید محدود از SRT وایپر 2014 است که تا هفته آینده در نمایشگاه نیویورک 2013 رونمایی می شود؛ این خودرو بصورت محدود از پاییز 2013 در اختیار مشتریان قرار می گیرد . . .

2014 SRT Viper TA

2014 SRT Viper TA

کیت آیرودینامیکی تایم اتک شامل اسپلیتر جلو  و باله کربنی عقب است. رینگ های این خودرو از نوع Sidewinder II آلومینیومی بوده که تایرهای پیرلی از مدل P Zero Corsa آنها را احاطه کرده اند؛ بر روی کیت ترمز آن نیز لوگوی برمبو به چشم می خورد. مهندسین SRT در تعلیق آن از سیستم Bilstein Damptronic بهره گرفته اند که مختص پیست تعبیه شده تا دیگر شکایتی باقی نماند!

2014 SRT Viper TA

2014 SRT Viper TA

 

درحالیکه ضربه گیر موتور در مدل های استاندارد SRT وایپر از جنس آلومینیومی بوده اما در این خودرو از فیبرکربن ساخته شده است تا علاوه بر استحکام 50 درصدی آن، اندکی از وزن خودرو نیز کاسته شود. حال که صحبت از وزن به میان آمد باید گفت که تایم اتک حدود 1,518 کیلوگرم وزن داشته درصورتیکه مدل های استاندارد SRT وایپر 1,521 کیلوگرم و مدل های SRT وایپر GTS نیز 1,530 کیلوگرم وزن دارند.

2014 SRT Viper TA

2014 SRT Viper TA

در پیشرانه این خودرو تغییری داده نشده؛ یعنی همان موتور 8.4 لیتری V10 با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 815 نیوتن متر در زیر کاپوت بزرگ آن قرار گرفته است. دوج قیمت تایم اتک را معادل 120,500 دلار اعلام کرده که مابین قیمت 102,500 دلاری مدل های استاندارد و قیمت 125,000 دلاری مدل های GTS قرار خواهد بود. تمامی 33 دستگاه تولیدی تایم اتک با رنگ اختصاصی Crusher Orange بفروش می رسند.

غرفه تیونرها در ژنو 2013 – تک آرت


غرفه تیونرها در ژنو 2013 – تک آرت

نمایشگاه ژنو 2013: تک آرت با دو محصول جدید به ژنو آمده بود؛ دو پکیجی که مثل همیشه لوگوی پورشه بر آنها می درخشید . . .

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

اولین پکیج تک آرت برای 911 کررا 4S آماده شده؛ کیت بدنه این خودرو شامل درب مشکی رنگ خودرو، اسپویلر زیر سپر جلو (Spoiler I)، رکاب ها و باله جدید عقب (Spoiler II)، خروجی های دوبل اگزوز که به وسط دیفیوزر منتقل شده و نهایتا انبوهی از رینگ های 20 یا 21 اینچی آلومینیومی پنج پره ای از نوع Formula و Formula III خواهد بود؛ البته تک آرت بدنه این 911 را با رنگ سبز زمردی اختصاصی خود (Emerald Green) تزئین کرده است.

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

مشتریان می توانند از سیستم تنظیم ارتفاع محور جلو (Noselift System) بطور سفارشی نیز استفاده کنند که در اینصورت ارتفاع آن تا 60 میلیمتر قابل تغییر خواهد بود. درون کابین تغییرات خوبی صورت گرفته؛ همرنگ شدن قاب صندلی ها، دوخت چرم صندلی ها و حتی اجزای صفحه کیلومتر با رنگ بدنه خودرو، استفاده از فرمان سه شاخه جدید که با چرم آلکانترا روکش شده و رنگ مشکی مات برای پدال شیفترها از مهم ترین شاخصه های کابین این خودرو هستند.

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

یکی از ویژگی های جالب این پکیج کاهش نیروی لیفت به میزان 5 کیلوگرم بر محور جلویی در سرعت 140 کیلومتر برساعت است؛ البته برای جبران این کاهش چسبندگی، دیفیوزر و همچنین Spoiler II بگونه ای طراحی شده تا در همین سرعت نیرویی معادل 17.5 کیلوگرم را بر محور عقبی خودرو وارد کنند. جالب است بدانید که با رسیدن سرعت خودرو به حداکثر، این نیرو نهایتا تا 76 کیلوگرم هم افزایش می یابد.

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt  Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt Porsche 911 Carrera 4S by TechArt

حال به سراغ دومین پکیج تک آرت می رویم که برای کاین S دیزلی مهیا شده است. در این پکیج همانند 911 فعلا خبری از ارتقای فنی موتورها نبوده و تمام توجه تک آرت به تغییرات ظاهری معطوف شده؛ رنگ مشکی براق بدنه، سپرهای جدید جلو و عقب، اسپویلر سه تکه جلو، عریض تر شدن رکاب ها، اسپویلر سقفی عقب، دودی شدن شیشه ها و همچنین چراغ ها، تعبیه مه شکن ها درون قاب چراغ های جلو و LEDهای روز را می بایست شاخصه های مهم این پکیج دانست. امکان سفارش رینگ هایی که سایزشان از 20 تا 23 اینچ متغییر هستند نیز آخرین نکته در نمای ظاهری خواهد بود.

Porsche Cayenn S Disel by Techart Porsche Cayenn S Disel by Techart Porsche Cayenn S Disel by Techart

Porsche Cayenn S Disel by Techart Porsche Cayenn S Disel by Techart Porsche Cayenn S Disel by Techart

اندرسون کانتیننتال GT

اندرسون کانتیننتال GT

اندرسون آلمان به تازگی پکیج جدید خود را برای نسل دوم بنتلی کانتیننتال GT معرفی کرده؛ در این پکیج بیش از تغییرات ظاهری، بهبود فنی خودرو مورد توجه قرار گرفته است . . .

Bentley Continental GT by Anderson Germany

Bentley Continental GT by Anderson Germany

اندرسون از فیبرکربن برای ساخت کاپوت جدید، اسپویلر جلو، رکاب ها، دیفیوزر بزرگ عقب و همچنین قسمت انتهایی صندوق بهره گرفته است. رینگ های 22 اینچی آن که در جلو 9.0 اینچ و در عقب 10.5 اینچ پهنا داشته و با رنگ مشکی براق تزیین شده، در جلو با تایرهای 265/30 و در عقب با تایرهایی با سایز 295/25 همراه شده اند. اندرسون برای متمایز کردن این خودرو علاوه بر استفاده از رنگ خاکستری متالیک با نام Grey Hyper Gloss Metallic از LEDهای کوچکی نیز برای نوردهی زیر رکاب ها در طرفین خودرو کمک گرفته است.

Bentley Continental GT by Anderson Germany Bentley Continental GT by Anderson Germany Bentley Continental GT by Anderson Germany 

Bentley Continental GT by Anderson Germany Bentley Continental GT by Anderson Germany Bentley Continental GT by Anderson Germany

اندرسون درقسمت فنی توانسته قدرت پیشرانه 6.0 لیتری W12 این بنتلی را از 575 اسب بخار درحالت استاندارد، به بیش از 680 اسب بخار افزایش دهد که در این میان سهم افزایش قدرت ناشی از تغییر سیستم اگزوز خودرو به تنهایی به 15 اسب بخار می رسد.

شش گانه های جیپ برای فستیوال سافاری

شش گانه های جیپ برای فستیوال سافاری

جیپ برای فستیوال امسال Easter Jeep Safari و با همکاری موپار، شش مدل مفهومی را آماده کرده که میتواند در آینده ازجمله پیشنهادهای جذاب جیپ برای آفرودسواران باشند . . .

Jeep Grand Cherokee Trailhawk II

Jeep Grand Cherokee Trailhawk II

Jeep Grand Cherokee Trailhawk II

Jeep Grand Cherokee Trailhawk II

 

اولین مفهومی Trailhawk II نام داشته که تفاوت آن با مدل های استاندراد گرند چروکی در رنگ نارنجی سوخته بدنه آن، رنگ مشکی مات سقف، رنگ مشکی جلوپنجره، کاپوت SRT و باربندهای جدید خلاصه می شود. البته رینگ های 17 اینچی با تایرهای 35 اینچ میکی تامسون (Mickey Thompson) نیز باید به لیست امکانات این چروکی افزود. پیشرانه 3.0 لیتری EcoDiesel شش سیلندر این خودرو قادر به تولید 240 اسب بخار قدرت به همراه 570 نیوتن متر گشتاور است. ناگفته نماند که این خودرو سومین گرند چروکی است که از سال 2011 برای فستیوال Easter Jeep مهیا شده است.

Jeep Wrangler Mopar Recon

Jeep Wrangler Mopar Recon

Jeep Wrangler Mopar Recon

Jeep Wrangler Mopar Recon

 

دومین پکیج با نام Mopar Recon برای مدل های چهار نفره رانگلر آماده شده که پیشرانه 6.4 لیتری HEMI V8 آن 470 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس پنج سرعته اتومات، چراغ های مجهز به LED، سقف برزنتی، گارد چراغ های عقب، زاپاس عقب، تایرهای آفرود 39 اینچی و سیستم تغییر 4.5 اینچی ارتفاع تعلیق از دیگر مشخصه های این خودروست.

Jeep Wrangler Stitch

Jeep Wrangler Stitch

Jeep Wrangler Stitch

Jeep Wrangler Stitch

 

سومین پکیج با نام Stitch بازهم برای رانگلرست. جیپ تلاش زیادی کرده تا با حذف امکانات غیر ضروری آن و همچنین بهره گیری از درب کاپوت کربنی، رول بارهای آلومینیومی که روکش کرومی شده اند و نهایتا حذف صندلی های عقب و استفاده از صندلی های اسپرت جلو که از SRT وایپر قرض گرفته شده، وزن خالص این خودرو را تا 1360 کیلوگرم کاهش دهد. با چنین وزنی این خودرو هیچ تفاوتی با مدل های گرند چروکی SRTبه لحاظ داشتن نسبت قدرت به وزن یکسان، ندارد.

Jeep Wrangler Sand Trooper II

Jeep Wrangler Sand Trooper II

Jeep Wrangler Sand Trooper II

Jeep Wrangler Sand Trooper II

 

چهارمین پکیج با نام Sand Trooper II معرفی شده؛ در این پکیج می توان تغییر کامل سپرها و گلگیرهای موپار را به وضوح دید. جیپ در این پکیج از تایرهای 40 اینچی و وینچ های Warn نیز بهره گرفته است. پیشرانه 5.7 لیتری HEMI V8 آن 375 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور را در اختیار همه چرخ ها قرار می دهد.

Jeep Wrangler Flattop

Jeep Wrangler Flattop

Jeep Wrangler Flattop

Jeep Wrangler Flattop

 

پنجمین پکیج جیپ که برای رانگلر تدارک دیده شده Flattop نام دارد که مهم ترین مشخصه آن استفاده از رنگ متالیکی Sandstone است؛ برای کابین نیز از چرم های Katzkin برای صندلی ها استفاده شده.

Jeep Wrangler Slim

Jeep Wrangler Slim

Jeep Wrangler Slim

Jeep Wrangler Slim

 

 

 

 

 

 Slim نام آخرین پکیجی است که رانگلر سواران با آن می توانند از امکاناتی مانند چرم های مشکی رنگ صندلی ها، رادیو CB و امکان تغییر 2.0 اینچی ارتفاع تعلیق بهره ببرند. پیشرانه این خودرو نیز 3.6 لیتری V6 است.

شمارش معکوس برای لیون نیم میلیون دلاری

شمارش معکوس برای لیون نیم میلیون دلاری

Lyonheart جزییات جدیدی از مدل های کوپه و کانورتیبل K منتشر کرده؛ خودرویی که تولید محدود آن از زمستان 2013 آغاز می شود . . .

Lyonheart K

Lyonheart K

بدنه کربنی Lyonheart K توسط Bo Zolland (مالک استودیوی طراحی Vizual tech) و Robert Palm طراحی شده که با الگوبرداری از مدل های جاودانه جگوار E-Type بوده و بر روی یک شاسی آلومینیومی نیز سوار شده است؛ جلوپنجره ای بیضی شکل، استفاده از روکش های فولادی ضدزنگ، رینگ های پره ای 20 اینچی، چراغ های بای-زنون جلو و سقف سافت تاپی که تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر برساعت بازوبسته شدن آن امکان پذیر بوده و همچنین در مدت 12 ثانیه می تواند درون صندوق قرار گیرد، ازجمله مشخصات جالب توجه این خودروست.

Lyonheart K Lyonheart K Lyonheart K 

درون کابین آن با فضای کوپه های دهه هشتاد میلادی مواجه می شوید؛ استفاده گسترده از روکش های کرومی و آلومینیومی در کنار چرم های طبیعی و تریم های چوبی می تواند نظر هر ثروتمندی را به این خودرو جلب کند! البته وجود امکانات دیگری مانند سیستم پخش Bowers & Wilkins با امکان اتصال iPod/USB و ارتباط بلوتوث و همچنین نمایشگر جمع شونده هفت اینچی کنسول برای سیستم چندرسانه این خودرو را نیز نباید فراموش کرد.

Lyonheart K Lyonheart K Lyonheart K

 پیشرانه 5.0 لیتری V8 این خودرو که توسط مهندسین انگلیسی Cosworth تیون شده، 575 اسب بخار قدرت به همراه 700 نیوتن متر گشتاور داشته تا با کمک گیربکس شش سرعته اتومات، صفرتاصد را در عرض 3.9 ثانیه طی کرده تا نهایتا به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت دست یابد. علیرغم چنین مشخصاتی اما بهترست خیالتان از بابت مصرف سوخت آسوده باشد چراکه Lyonheart K در سیکل ترکیبی بیشتر 11.9 لیتر نسوزانده و میزان تولید CO2 آن نیز به بیشتر از 292 گرم در هر کیلومتر نمی رسد.

Lyonheart K Lyonheart K Lyonheart K 

تولید محدود 250 دستگاهی Lyonheart K از دسامبر 2013 آغاز شده و فعلا قیمت پایه ای مدل های کوپه آن 360,000 یورو (یا تقریبا 464,000 دلار) اعلام شده که این قیمت برای مدل های کانورتیبل آن از 375,000 یورو (یا تقریبا 483,000 دلار) شروع می شود.

تویوتا GT86 کاپ ادیشن

تویوتا GT86 کاپ ادیشن

هم اکنون نسخه تازه ای از تویوتا GT86 با نام Cup Edition آماده شده؛ خودرویی که تولید محدود آن تنها در 86 دستگاه خلاصه می شود . . . 

Toyota GT86 Cup Edition

Toyota GT86 Cup Edition

حال ببینیم چرا این خودرو بیش از 3,600 دلار گران تر از نسخه های استاندارد GT86 است؛ اول از همه باید از رینگ های 18 اینچی OZ Ultraleggera شروع کنیم که تایرهای پیرلی از مدل P Zero Corsa GT و با سایز 225/40 آنها را پوشانده است. تویوتا برای کاپ ادیشن از ترکیب رنگ های سفید صدفی (Dynamic White)، قرمز (Racing Red) و مشکی (Furious Black Mica) استفاده کرده که بر روی کاپوت و سقف، آینه ها، ستونA و طرفین خودرو خودنمایی می کنند.

Toyota GT86 Cup Edition Toyota GT86 Cup Edition Toyota GT86 Cup Edition

درون کابین تغییر قابل ملاحظه ای صورت نگرفته طوریکه تنها از روکش آلکانترا برای فرمان و داشبورد استفاده شده و در کنسول نیز پلاکی آلومینیومی به عنوان نشان دهنده شماره خودروی ساخته شده جاسازی شده است. 

Toyota GT86 Cup Edition Toyota GT86 Cup Edition Toyota GT86 Cup Edition

قدرت پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر تخت کاپ ادیشن نیز تفاوتی با نسخه های استاندارد GT86 ندارد؛ یعنی همان 200 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور در اختیار شماست. ناگفته نماند که تویوتا به همراه هر دستگاه کاپ ادیشن دو بلیط VIP برای حضور در پیست نوربرگ رینگ نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد.