صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

ماد موتورز

madmotors

The most updated blog of automotive world

Most cool car blog

افتخاری دیگر برای هیولای فرانسوی

افتخاری دیگر برای هیولای فرانسوی

چند روزی نیست که  از رکورد شکنی پژو 208T16  با رانندگی سباستین لوب در مسابقات Pikes Peak می گذرد . پژو این بار هیولای خود را به  فستیوال Goodwood آورد تا برتری اش را در موتوراسپرت به رخ همگان بکشاند .

Peugeot-208-T16-Pikes-Peak3

Peugeot-208-T16-Pikes-Peak

پس از رثبت رکورد 8:13.878 در رقابت های Pikes Peak با رانندگی سباستین لوب ، این بار  Gregory Guilvert راننده ی تست پژو-اسپرت به هنرمایی با هیولای فرانسوی پرداخت . رکوردی که وی بر جا گذاشت تنها 4 ثانیه با رکوردی که  Nick Heidfeld در سال 1999 توسط خودروی فرمول 1 در فستیوال Goodwood ثبت کرد ، اختلاف داشت و به این ترتیب در میان خودروهای سوپراسپرت و مطرح دنیا توانست سریع تر از همه مسیر پیست فستیوال را بپیماید .

peugeot-208-t16-pikes-peak-claims-fastest-time-at-2013-goodwood-63291_1

Peugeot-208-T16-Pikes-Peak

پژو 208T16 یک خودروی مسابقه ای موتور وسط است که  موتور V6 مجهز به  توروبی دوقلو خود را از پژو 908 ریسر عاریه گرفته است . قلب این هیولا با قدرت 875 اسب بخاری ، جثه ی 875 کیلوگرمی اش را به حرکت در می آورد ، یعنی به هر کیلوگرم یک اسب بخار اختصاص داده شده است . به لطف قدرت باورنکردنی و وزن کم و همچنین  انتقال قدرت به هر چهار چرخ  ، شتاب صفر تا صد این هیولا تنها 1.8 ثانیه است و به حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت ظرف 7 ثانیه دست پیدا می کند .

ادای احترام زاگاتو به آستون مارتین

ادای احترام زاگاتو به آستون مارتین

شرکت طراحی زاگاتو به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس شرکت آستون مارتین با ساخت مدل DBS Coupé Zagato Centennial به این شرکت بریتانیایی ادای احترام خواهد کرد.

gtspirit-aston-martin-dbs-coupe-zagato-0001

Aston Martin DBS Coupe Centennial Zagato

طراحان زاگاتو با بهره گیری از پلت فرم استون مارتین DBS این خودرو را برای یک کارآفرین جوان ژاپنی خواهند ساخت . طراحی ظاهری نامتعارف ایتالیایی در کنار DNA استون مارتین  و دو حباب ایجاد شده در سقف  ، یادآور خودروهای دهه ی 1950 زاگاتو می باشد .

Norihiko Harada طراح ارشد زاگاتو در شرح این پروژه می گوید :  طراحی مجدد DBS کاری دشوار بود چرا که DBS یکی از زیباترین خودروهای اسپرت در جهان است . چالش اصلی ما ایجاد استایل اسپرت و دمیدن روحی شرقی در یک خودروی لوکس GT ، در کنار حفظ کیفیت همیشگی زاگاتو بود . “

حامی اصلی این پروژه Ennio Capasa از فعالان عرصه ی پوشاک است که  طراحی کابین از ایده های خلاقانه ی وی تاثیر خواهد گرفت .

 

بروز رسانی : پروژه ی دیگر زاگاتو برای ادای احترام بیشتر به استون مارتین ،  DB9 Spyder Zagato Centennial نام دارد که به کلکسیونر معروف آمریکایی  Peter Read تعلق خواهد گرفت .

gtspirit-aston-martin-db9-spyder-zagato-0002

Aston Martin DB9 Spyder Zagato Centennial

داستان به سال 2001 برمی گردد زمانیکه دکتر Ulrich Bez همکاری با شرکت زاگاتو در پروژه ی DB7 Zagato را تایید کرد . در آن زمان تیم زاگاتو را آنریا و مارلا زاگاتو و Peter Read تشکیل می دادند . DB7 Zagato همکاری موفقی شد چرا که تمامی 99 دستگاه آن قبل از تولید در نمایشگاه خودروی پاریس پیش فروش شد . حال دوباره استون مارتین برای گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیسش همکاری دیگری را با زاگاتو آغاز کرده است .

Peter Read در مورد این پروژه می گوید :  DB9 Spyder Zagato Centennial  به بهترین شکل ویژگی های استون مارتین و زاگاتو را ادغام می کند بگونه ای که ظرافت طراحی زاگاتو و قدرت و اعتبار استون مارتین را با خود به همراه دارد . این خودرو به زمان خاصی تعلق ندارد . 

یک کواترو پورته چگونه ساخته می‌شود؟ [ویدئو]

یک کواترو پورته چگونه ساخته می‌شود؟ [ویدئو]

مازراتی کواتروپورته یک خودروی لوکس مدرن از یک شرکت مدرن است. برخلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود تا یک شرکت کوچک با فرآیند ساخت دستی خودرو را شاهد باشیم، در محل کارخانه مازراتی در تورین ایتالیا، ترکیبی از سنت و مدرنیته را در ساخت خودروها می‌یابیم.

2013 Maserati Quattroporte

2013 Maserati Quattroporte


ساخت یک کواتروپورته در این کارخانه با دقت و توجه به جزئیاتی نظیر صدای موتور و اگزوز به نتیجه ای با کیفیت و ظریف و مهندسی شده می‌انجامد. همان طور که می‌دانید کواتروپورته که در ایران هم تردد می‌کند، دارای یک موتور 3 لیتری خورجینی توین توربو با توان 410 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن متر است. با این پیشرانه، این ماشین قادر است به شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه و حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت دست یابد.


علاوه بر این یک مدل هشت سیلندر با موتور 3.8 لیتری با توربوی دوقلو و توان 530 اسب بخار و گشتاور 710 نیوتن متر نیز قابل سفارش است. خودرویی که شتاب صفر تا صد آن به 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز به 307 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌گردد.


قیمت پایه مازراتی کواترو پورته 127 هزار دلار و قیمت آن در ایران بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان می‌باشد! در ویدئوی منتشر شده فرآیند ساخت یک کواتروپورته و همچنین سیستم صوتی ویژه آن توسط Bowers & Wilkins را مشاهده می کنید. [دانلود ویدئو]

ب ام و M4

اولین تصاویر از ب ام و M4

ب ام و دیروز در شهر لیسبون پرتغال از سری 4 کوپه   با کیت M Performance پرده برداشت .

4989965681382426560

4 BMW 4-Series Coupe with M Performance parts

کیت جدید با سپر جلوی عمیق تر ، اسپلیتر کربنی و ورودی های هوای بزرگتر نمای سری 4 در جلو را  تهاجمی تر ساخته است . در عقب نیز، طراحی ورودی هوا تجدید نظر و یک دیفیوزر کربنی به سپر اضافه شده است . استفاده از طرح سیاه رنگ در کناره ها ، چراغ های xenon/LED  ، رینگ های آلیاژی 20 اینچی ، تریم های کرومی سیاه رنگ برای پنجره ها و جلوپنجره از دیگر تغییرات ظاهری مهم M4 نسبت به نسخه ی اصلی است .

در کابین ، فرمان با طراحی مجدد به یک فرمانه سه شاخه اسپرت تبدیل شده تا با صندلی های اسپرت M4 نمایی متناسب خلق کند . تریم های کربنی و پدال های استیل از دیگر تغییرات کابین به شمار می روند .

8271170461962737422

4 BMW 4-Series Coupe with M Performance parts

بنا به گفته ی ب ام و با اضافه شدن پکیج M Performance به نسخه ی 420d ، با موتور دیزل 4 سیلندر دو لیتری مجهز به توربوشارژر ،  قدرتش با 16 اسب بخار افزایش به 195 اسب بخار و گشتاورش با 39 نیوتن متر افزایش به 418 نیوتن متر خواهد رسید . نسخه ی بنزینی 428i نیز با افزایش قدرت 27 واحدی ، قدرتش به 269 اسب بخار و گشتاورش با افزایش 39 واحدی به 389 نیوتن متر خواهد رسید .

و در مورد نسخه ی بنزینی 435i با موتور 6 سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر ، قدرت و گشتاور به ترتیب با 34 و 50 واحد افزایش ،  به 336 اسب بخار و 450 نیوتن متر می رسد . ب ام و در تمامی این نسخه ها به کمک  سیستم اگزوز جدید و دستکاری های نرم افزاری ، قدرت خودروها را افزایش داده است .

ب ام و M4 کوپه در نمایشگاه دیترویت 2014 به طور رسمی رونمایی خواهد شد .

هوندا فیت 2014، کم مصرف و روزآمد

هوندا فیت 2014، کم مصرف و روزآمد

خودروی هاچ بک جمع و جور جاز یا فیت هوندا اینک بزرگ‌ترین سری از تغییرات را در طول عمر خود از سال 2001 تاکنون جشن می‌گیرد. اینک این فرزند بالغ هوندا در نسل سوم می‌تواند با ویژگی‌های خاص و جذاب خود سری در میان رقبا بلند کند. مخصوصاً اکنون که دامنه حضور آن به ژاپن یا کشورهای جنوب شرقی آسیا محدود نیست و در آمریکا نیز حضوری فعال خواهد داشت و حتی در مکزیک نیز تولید خواهد شد.

2014 Honda Fit rs

2014 Honda Fit rs


همانگونه که پیش از این در عکسهای لو رفته از هوندا فیت جدید دیده بودیم، شکل بیرونی خودرو و سپرها و چراغهای بزرگ یادآور مدلهای 2012 همین خودرو اند و سیر تغییرات تویوتا پریوس را به یاد می‌آورند. اما پشت ماشین با شلوغی بیش از حد، ظاهراً از ولوو الهام گرفته شده است. طراحی بیرونی خودرو کاملاً از فرم تخم مرغی نسل اول فاصله گرفته و حالا با طرحی هیجان انگیز و تهاجمی با خطوطی عمیق بر روی بدنه مواجه خواهیم شد. این طراحی که اینک به عنوان زبان طراحی جدید هوندا و H دیزاین شناخته می‌شود، پیچیده تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. گرچه ممکن است فاقد ظرافت‌های یک طرح رقیب از اروپا باشد!


فضای داخل کابین از روی مدل کراس اوور کانسپت شهری هوندا اقتباس شده و بسیاری از کنترل‌های داشبورد و دکمه‌ها جای خود را به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ با رابط کاربری مشابه گوشی‌های هوشمند داده‌اند. حتی کنترل های سیستم تهویه نیز لمسی شده اند.


هوندا جاز که در ژاپن و آمریکا با نام فیت عرضه می‌شود، اکنون در دو مدل بنزینی و هیبریدی تولید می‌شود. برای اولین بار، بهره گیری از یک کلاچ اسپرت دوگانه هوشمند (I-DCD) در کنار موتور بسیار سبک وزن و جدید و باتری‌های یون لیتیوم، توانایی‌های فنی این خودرو را به اوج رسانده‌اند. در حالت حرکت با نیروی صرفاً برق EV یا حرکت با نیروی موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری با چرخه اتکینسون با توان 134 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن متر و گیربکس هفت سرعته یا حرکت با مجموعه هیبریدی، بالاترین بازده از پیشرانه حاصل می‌گردد. مصرف سوخت 2.7 لیتری هوندا فیت در هر صد کیلومتر می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین جذابیتهای خرید این خودرو باشد. این مصرف سوخت، هوندا فیت را تبدیل به یکی از کم مصرف ترین خودروهای بازار می کند. در حالی که حتی مدلهای فعلی هایبریدی فیت اکنون 4.5 لیتر و تویوتا پریوس C هاچ بک 3.9 لیتر سوخت مصرف می کنند!


قیمت پایه این خودرو از 15 هزار دلار شروع و تا نزدیک 20 هزار دلار هم برای مدلهای فیت اسپرت با تمامی آپشنها بالا می‌رود. جزئیات بیشتر از این خودرو در ماه سپتامبر و در معرفی رسمی در ژاپن منتشر خواهد شد.

نسخه ی ویژه نیسان GT-R به نام Midnight Opal

نسخه ی ویژه نیسان GT-R به نام Midnight Opal

سرانجام خودروساز ژاپنی نیسان رسما از نسخه سفارشی جی تی آر پرده برداری کرد و جانی دوباره به طرفداران کودزیلا بخشید.

2014 Nissan GT-R Midnight Opal

2014 Nissan GT-R Midnight Opal

این نسخه که نیمه شب اوپال نام گرفته است به صورت محدود تولید خواهد شد،یعنی تنها 100 عدد که پنجاه تای آن سهم آمریکا می باشد.اما این نسخه چه تفاوتی با نسخه استاندارد دارد؟اولین موضوعی که در طراحی مشخص است،رنگ خاص آن است که چشم را نوازش می‌دهد.البته یک اسپویلر فیبر کربنی و چرخ‌های آلومینیومی که با تیتانیوم پوشانده شده‌اند هم بسیار جلب توجه می‌کنند. نکته جالب درباره این خودرو نصب پلاک پوشش طلا روی این نسخه می‌باشد که شماره سریال هر خودرو روی آن حک شده است.

اما زیر هود این خودرو بدون تغییر باقی مانده است،یعنی این خودرو می‌تواند مانند نسخه استاندارد 545 اسب بخار قدرت و 463 پوند فوت گشتاور تولید کند.قیمت این خودرو حدود 6 هزار دلار گران تر از نسخه پرمیوم است که به 106 هزار دلار می رسد و فروش آن از ماه سپتامبر شروع می شود.

سوزان داچرتی

خداحافظ شورولت

خداحافظ شورولت
: سوزان داچرتی مدیر بخش اروپایی شورولت و کادیلاک آخر ماه ژوئن سمت خود را ترک می‌کند. دلیل خروج او از شورولت و کادیلاک فرا رسیدن زمان بازنشستگی او است. او 27 سال پیش کار خود را در شرکت جنرال‌موتورز آغاز کرد و به مدت یک دهه در پست مدیر بخش اروپایی این دو برند فعالیت کرد. او یکی از پنج زن قدرتمند صنعت خودرو جهان معرفی شده است. دان اکرسون مدیرعامل جنرال‌موتورز با انتشار پیامی بازنشستگی او را یک اتفاق ناگوار برای گروه خودروسازی جنرال‌موتورز توصیف کرده و عنوان داشته است درهای شرکت به روی او باز است اما ما به انتخاب و سال‌ها فعالیت صادقانه او برای جنرال‌موتورز احترام می‌گذاریم.

گرد و خاک به پا کردن DMC با فراری 458 اسپایدر

گرد و خاک به پا کردن DMC با فراری 458 اسپایدر

وقتی که DMC به سراغ خودرویی برود شاهکار می کند و در کار خود جای هیچ گلایه ای باقی نمی گذارد. کمپانی معروف DMC بیشتر وقت ها به سراغ خودروهای لامبورگینی می رود و این نشان دهنده علاقه زیاد این تیونر به محصولات لامبورگینی است. به تازگی دی ام سی از آخرین پروژه خود پرده برداری کرده است اما این بار به سراغ فراری 458 اسپایدر رفته است.

Ferrari 458 Spider by DMC

Ferrari 458 Spider by DMC

البته برای رفتن به خرید هیچ وقت این خودرو را به شما پیشنهاد نمی کنیم آن هم با این کیت که ارتفاع خودرو پایین تر نیز آمده است.

در جلوی خودرو شکاف های جدید و کاپوت فیبرکربنی به چشم می خورند و ظاهری اسپرت تر به 458 بخشیده اند.اگر به جانب خودرو نگاه کنیم، رکاب ها و آینه های جدید فیبرکربنی خودنمایی می کنند، البته نباید حضور رینگ های سفارشی 21 اینچی در جلو و 22 در عقب که در لاستیک های اسپرت پیرلی قرار گرفته اند را نا دیده گرفت. جهت جذاب تر شدن نمای عقب، یک اسپویلر فیبرکربنی به این خودرو اضافه شده است.

ferrari-458-spider-by-dmc-medium_2 ferrari-458-spider-by-dmc-medium_3 ferrari-458-spider-by-dmc-medium_4

این دگرگونی های پایان داستان نیست! DMC وقتی که خودرویی را تیون کند حتما قدرت آن هم افزایش می دهد که این خودرو هم از این قضیه مستثنی نیست. قدرت موتور V8 این خودرو با استفاده از سحر و جادوی DMC (اصلاح موتور و برنامه ریزی دوباره ECU) از 570 اسب بخار به 608 اسب بخار رسیده است همچنین گشتاور این خودرو هم به 568 نیوتن متر ارتقا یافته است.

ستاره اشتوتگارت،مرسدس S63 AMG

ستاره اشتوتگارت،مرسدس S63 AMG

بعد از فیلم‌ها و عکس‌های لو رفته بالاخره مرسدس بنز رسماً S63 AMG را رونمایی کرد و قبل از نمایش رسمی این خودرو در میان مردم(نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر) مشخصات و تصاویری از سدان لوکس و سریع خود منتشر کرده است.

Mercedes-Benz S63 AMG 2014

Mercedes-Benz S63 AMG 2014

اول به سراغ ظاهر این خودروی اشرافی می‌رویم،AMG دوباره از ترفند های قدیمی خود استفاده کرده است تا ظاهر این خودرو را به طوری جذاب‌تر نشان دهد برای مثال این کمپانی سپر های جلو را عمیق‌تر کرده است،جلو پنجره جلو را تعویض و رکاب‌های جانبی جدیدی به این خودرو اضافه کرده است تا در کنار لوکس بودن کمی اسپرت هم به نظر برسد.این خودرو سال آینده با قیمت تقریبی 120 هزار پوند و تنها در نسخه دیفرانسیل عقب راهی بریتانیا خواهد شد.

Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_08 Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_06 Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_05 

بسیار سعی شده است ظرافت در این خودرو به حداکثر برسد،همچنین تمام سعی مرسدس و AMG سبک‌تر کردن این خودرو بوده است و به این منظور یک باتری لیتیوم یون 78Ah روی این خودرو نصب شده است.مرسدس بنز ادعا می‌کند مدل دیفرانسیل عقب این خودرو با وجود تمام تجهیزات اضافه، حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد است و وزن آن به 1995 کیلوگرم می‌رسد.در مورد نسخه چهار چرخ متحرک هم باید گفت،مرسدس بنز قول داده است وزن آن نیز در همین رنج باشد.

اما رسیدیم به قسمت اصلی داستان،قسمتی که در آن می‌توان به هنر AMG پی برد.این خودرو مجهز به موتور بازسازی شده 5.5 لیتری V8 توئین توربو AMG می‌باشد که قدرت آن 15 واحد اسب از S63 نسل پیش بیشتر شده است،یعنی به 578 اسب بخار رسیده است.نسبت قدرت به وزن این نسخه هم 290 اسب برای هر تن است.حداکثر گشتاور این خودرو 663 پوند فوت است که در دور موتور 2250 تا 3750 تولید می‌شود.

Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_2c Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_26 Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_2b


اما مصرف سوخت،این خودرو تزریق مستقیم که تمام کارهای آن زیر نظر مقررات EU6 انجام شده است دارای سیکل ترکیبی 10 لیتر است،این خودرو در هر کیلومتر حدود 237 گرم گاز CO2 منتشر می‌کند.

قدرت این خودرو از طریق جعبه دنده هفت سرعته MCT(انتقال از طریق کلاج چند منظوره) به چرخ‌های منتقل می‌شود و سه حالت در اختیار راننده می‌گذارد: Controlled Efficiency، Sport و Manual. سیستم شروع/توقف اتوماتیک هم برای صرفه جویی در مصرف سوخت به این خودرو اضافه شده است.

با وجود صرفه جویی در وزن و مصرف سوخت باید شاهد عملکرد مطلوبی از این خودرو باشیم که هستیم، مشخصات و عملکرد نسخه دیفرانسیل عقب بدین شکل است:شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها 4.4 ثانیهبه طول می‌انجامد.حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش بسته ارتقایی می‌توان سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را با این هتل 5 ستاره تجربه کرد.مرسدس ادعا می‌کند نسخه 4MATIC این خودرو می‌تواند تنها در عرض 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد.

داخل خودرو هم بسیار اسپرت و جذاب تر از قبل شده است و AMG به تمام معنا واقعا شاهکار کرده است و با استفاده از قطعات فیبرکربن،استیل و چرم موغوب ظاهر کابین را متحول کرده است،البته نباید ساعت آنالوگ و نشان ها AMG که حس بهتری القا می کنند را نادیده گرفت.شایان به ذکر است این خودرو از سیستم Magic Body Control بهره می‌برد، روش کار این سیستم بسیار به آسایش سرنشینان کمک می‌کند،این سیستم جادوگر از طریق یک دوربین، سطح جاده را برسی می‌کند و اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد و سیستم تعلیق و نرمی خودرو را متناسب با جاده تنظیم می‌کند.

Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_1c Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_1f Mercedes-Benz-S63_AMG_2014_800x600_wallpaper_21 

فکر نمی‌کنید مطلبی را جا انداختیم؟چرا رینگ‌ها!مرسدس بنز یا بهتر بگوییم AMG روی این خودرو به صورت استاندارد رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی انداخته است که در لاستیک‌های 255/45 و 285/40 جا خوش کرده‌اند.البته رینگ‌های 20 اینچی با تایر های 255/40 و 285/35 هم قابل سفارش است.ویژگی‌های زیادی به این خودرو اضافه شده است که مهم‌ترین آن‌ها ترمز های کربن سرامیکی است.

لباس Ultimate Auto بر تن فراری کالیفرنیا

لباس Ultimate Auto بر تن فراری کالیفرنیا

فراری کالیفرنیا، یکی از محبوب‌ترین خودروهای فراری که تیون کردن آن سابقه دیرینه ای دارد. نکات مثبت این خودرو را می‌توان در دو مورد خلاصه کرد: قیمت مناسب و تجربه رانندگی فوق‌العاده.

Ferrari California on Savini Wheels

Ferrari California on Savini Wheels


در دنیایی که همه فراری‌ها بیش از حد جدی هستند، یکی از آن‌ها لبخند بر لب دارد آن هم همین کالیفرنیا است حتی با توجه به اینکه خودروهای تون شده چهره خشن‌تری به خود می‌گیرند اما وقتی که کالیفرنیا تیون شود همچنان مهربان و شاد است! به تازگی کمپانی Ultimate Auto از آخرین پروژه خودش که فراری کالیفرنیا است، رونمایی کرده است.
ferrari-california-on-savini-wheels-photo-gallery-medium_3 ferrari-california-on-savini-wheels-photo-gallery-medium_1 ferrari-california-on-savini-wheels-photo-gallery-medium_6
ferrari-california-on-savini-wheels-photo-gallery-medium_2 ferrari-california-on-savini-wheels-photo-gallery-medium_4 ferrari-california-on-savini-wheels-photo-gallery-medium_7
این فراری تیون شده دارای رینگ‌های ساوینی 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب است که در لاستیک‌های پیرلی قرار گرفته‌اند.
این خودرو همچنین دارای ویژگی‌های جدید دیگری نیز هست که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم صوتی JL، سیستم ناوبری جدید، شیشه های دودی Lumar، رنگ سفارشی بدنه و کاهش ارتفاع سیستم تعلیق اشاره کرد.

1000 دستگاه اول موستانگ 2015، نسخه ویژه است

1000 دستگاه اول موستانگ 2015، نسخه ویژه است

فورد اعلام کرد که 1000 عدد از اولین تولید نسل بعدی موستانگ به عنوان نسخه ویژه به فروش خواهد رسید.

نسخه خاص به عنوان 50 ساله شدن موستانگ-2013

نسخه خاص به عنوان 50 ساله شدن موستانگ-2013

این مدل که 2014.5 نامیده می‌شود،به مناسبت 50 ساله شدن موستانگ تولید می‌شود و بر روی همان پلت فرم S550 فورد استوار خواهد بود.

نسخه خاص به عنوان 45 ساله شدن موستانگ-2003

نسخه خاص به عنوان 45 ساله شدن موستانگ-2009

بر اساس گزارش‌های منتشر شده،موستانگ خاص از یک موتور 5 لیتری V8 استفاده خواهد کرد که می‌تواند حدود 445 اسب بخار قدرت تولید کند،این خودرو که به صورت محدود تولید می‌شود دارای شماره شناسایی و شماره ساخت منحصر به فردی است.

نسخه خاص به عنوان 40 ساله شدن موستانگ-2003

نسخه خاص به عنوان 40 ساله شدن موستانگ-2003

فورد هنوز بازار اصلی فروش این خودرو را اعلام نکرده است و حتی قیمت آن هم هنوز ناشناخته است اما انتظار می‌رود با توجه به برتر و خاص بودن این خودرو نسبت به نسخه های استاندارد،قیمت بالایی داشته باشد.

نسخه خاص به عنوان 35 ساله شدن موستانگ-1999

نسخه خاص به عنوان 35 ساله شدن موستانگ-1999

لازم به یادآوری است که موستانگ 2015،با یک موتور 2.3 لیتری اصلاح شده وارد بریتانیا خواهد شد،البته در آنجا به تعداد کمی موستانگ V8 قابل سفارش است.

اگر به تاریخ فورد نگاه کنیم،جشن‌های زیادی برای موستانگ خود گرفته است که آخرین جشن فورد به سال 2009 بر می‌گردد،زمانی که موستانگ 45 ساله شد.

آکسور کانسپت


آکسور کانسپت، گلادیاتور آینده سنگین وزن‌های جاده

مرسدس بنز آکسور مفهومی با الهام از عناصر طبیعت و جمجمه انسان و حتی کلاه خود گلادیاتورها، یک کامیون افسانه ای و سطح بالا به نظر می‌رسد که از دنیای آینده و برای مبارزه ای سخت به میدان رقابت پا گذاشته است.

Mercedes-Benz Axor Truck Concept Design Sketch

Mercedes-Benz Axor Truck Concept Design Sketch


طراحی این کشنده توسط کارلوس بریو، طراح برزیلی انجام شده و تمرکز روی ارتباط بین گذشته و آینده و ابراز میراٍ فرهنگی و سنتی مرسدس بنز بوده است. بدان گونه که از بنز 190E تا مرسدس بنز F125 می‌توان رگه‌هایی را در طرح این ماشین دید.
Mercedes-Benz Axor Truck Concept Design Sketches Mercedes-Benz Axor Truck Concept Design Sketches Mercedes-Benz-Axor-Truck-Concept-Inspiration-board
Mercedes-Benz-Axor-Truck-Concept-Inspiration-board Mercedes-Benz Axor Truck Concept Design Sketch Mercedes-Benz Axor Truck Concept Design Sketch
با این وجود معلوم نیست که بنز بخواهد در نسل آینده آکسور به چنین طرح آوانگاردی روی بیاورد. دنیا را چه دیدید؟ شاید هم نسل آینده کامیون‌ها و کشنده‌ها با طرح‌های جالب و فضایی در راه باشند.

موتورسیکلت الکتریکی H-Ker در راه مسابقات جهانی

موتورسیکلت الکتریکی H-Ker در راه مسابقات جهانی

مسابقات این فصل موتورسیکلت‌های الکتریکی که FIM eRoadRacing نامیده می‌شود، آخر هفته گذشته در والنسیای اسپانیا آغاز شد. این رویداد در دو راند و 4 دور اسپرینت و 8 دور مسابقه و تحت سیطره موتور سیکلت Zongshen برگزار شد.

H-Ker eRoadRacing prototype

H-Ker eRoadRacing prototype


اما یک تازه وارد یعنی موتور سیکلت Renegade Z نیز با سوار کار 18 ساله خود بر روی سکو رفت.

Zongshen Valencia eRoadRacing 2013

Zongshen Valencia eRoadRacing 2013


به موازات این مسابقه، اخباری از شرکت H-Ker و برنامه فشرده آن‌ها برای تولید یک موتور سیکلت سوپر اسپرت الکتریکی و آزمایش آن در دمای بیش از 30 درجه فرانسه منتشر شد. اولین و تنها تصویر موجود از موتور سیکلت H-Ker، یک نمونه پروتوتایپ با توان 150 اسب بخار و توانایی رسیدن به سرعت نهایی 280 کیلومتر بر ساعت را گواهی می‌دهد که البته برای مسابقات فصل بعد یعنی سال 2014 FIM آماده خواهد شد. مشتاقان موتورسیکلت‌های الکتریکی، می‌توانند تا آن زمان و حضور اولین فرانسوی در کلوپ سوپر بایک های الکتریکی صبر کنند.

نخستین خودروی آمریکایی وارد ایران شد!

نخستین خودروی آمریکایی وارد ایران شد!

نخستین خودرو آمریکایی از مبدأ ایالات متحده به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد شد. به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه 28 تیرماه اولین خودرو سواری وارداتی شرکت ائل خودرو ارس (Convertible 2LT RS Package 2013 Camaro) از گروه جنرال موتورز از مبدأ میامی در ایالات متحده به دفتر شرکت در پاریس و از آنجا با خطوط هواپیمایی قطر به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد شد.

mm_gal_item_c2_18.img_resize.img_stage._3

با توجه به این که گمرکات ایالات متحده اجازه صدور خودرو نو را به جهت حفاظت از تولیدات منطقه ای (GM کره جنوبی) صادر نمی‌کند، مطابق اسناد ارائه شده به گمرکات ایالات متحده مقصد نهایی این خودرو ایران منطقه آزاد ارس است و Title صادرات خودرو به ایران برای اولین بار صادر شده است. در نتیجه این خودرو و سایر خودروهایی که از طریق ائل خودرو وارد خواهند شد، طبق وعده‌های داده شده فقط برای فروش در ایالات متحده آمریکا و مطابق با استانداردهای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) تولید شده است. با توجه به استقرار دفتر مرکزی شرکت ائل خودرو ارس در منطقه آزاد ارس، تمامی خودروهای وارداتی این شرکت از طریق منطقه آزاد ارس به سرزمین اصلی ورود خواهند شد.

رقیب استرالایی بوگاتی

رقیب استرالایی بوگاتی

Paul Halstead ، کارآفرین استرالیایی تصمیم دارد تا سوپراسپرتی با  موتور قدرتمند 14 لیتری W16 تنها برای سرگرمی و دل خودش بسازد .

7688230341594569711

مسئول طراحی خودرو ، شرکت مهندسی شناخته شده ی HAL خواهد بود . این خودرو از دو موتور 7 لیتری V8 که با زاویه ی 45 درجه به همدیگر وصل شده اند بهره می برد . این موتور ها از کوروت Z06 عاریه گرفته شده اند . این درحالیست که در موتور بوگاتی برای اتصال از میل لنگ استفاده شده است . به کمک سیستم trick transfer case این هیولای استرالیایی قادر خواهد بود تا دو میل لنگ موتورهای V8 را با جعبه دنده ی 6 سرعته ترتیبی به فرمان خود درآورد .

این ترکیب،  قدرت 1200 اسب بخار را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب منتقل می کند . محفظه ی موتور از فیبرکربن و جنس بدنه ترکیبی از فیبرکربن و کولار خواهد بود .

نسخه ی تکمیل شده ی خودرو در سال 2016 در همایش  Detroit Autorama رونمایی خواهد شد . البته با جذب سرمایه ، احتمال تولید محدود این خودرو قوت خواهد گرفت .

رندرهایی از فورد موستانگ 2015

رندرهایی از فورد موستانگ 2015

با فورد موستانگ قدیمی خداحافظی کنید و یک سلام ویژه به آینده بگویید،به موستانگ 2015!مدل 2015 موستانگ دارای ظاهری کاملاً متفاوت و تکنولوژی‌های جدید می‌باشد.

2015 Ford Mustang Rendering

2015 Ford Mustang Rendering

همان طور که ذکر شد،طراحی مدل آینده موستانگ کاملاً متحول خواهد بود اما با حفظ اصالت خود،طراحی که پایه و اساس آن نسل پنجم یعنی مدل 2004 موستانگ می‌باشد. موستانگ جدید دارای ظاهری فوق‌العاده خشن خواهد بود و در طراحی آن از مدل Evos کانسپت الهام گرفته شده است،در رندرهایی که توسط Mustang6G طراحی شده است این موضوع کاملا روشن است.

موستانگ یک محصول جهانی،فورد می‌گوید مدل آینده موستانگ جهانی خواهد شد و در آمریکا،اروپا و آسیا فروش بسیار خوبی خواهد کرد.آنچه می‌توان گفت این است که مدل 2015 موستانگ از یک موتور 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر استفاده خواهد کرد و به صورت استاندارد دیفرانسیل عقب خواهد بود.البته دوستداران این خودرو شاید موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر را برای این خودروی آمریکایی خوش آیند نبینند،اما فورد قول داده است موتور های V6 و V8 هم برای این خودرو موجود خواهد بود.

2015 Ford Mustang Rendering

2015 Ford Mustang Rendering

فورد موستانگ 2015 چند بار به نمایش در خواهد آمد،اولین بار در نمایشگاه دیترویت و دومین بار در نمایشگاه نیویورک.این خودرو نیمه دوم سال 2014 پا به خط تولید خواهد گذاشت.

فولکس واگن پولو WRC R جدید،قوی تر از همیشه

فولکس واگن پولو WRC R جدید،قوی تر از همیشه

سرانجام فولکس واگن با انتشار تصاویر و جزئیاتی از پولو R WRC،جانی دوباره به طرفداران خود بخشید.این نسخه قدرتمندترین پولویی است که تاکنون تولید شده است.

Volkswagen Polo R WRC

Volkswagen Polo R WRC

اگرچه قابلیت‌های این خودرو به برادر خود یعنی گلف GTI نزدیک است اما ظاهر آن کمی متمایز تر است،از ورودی‌های هوا و طرح‌های گرافیکی گرفته تا چراغ‌های LED DRLs،باله های عقب و رینگ‌های 18 اینچی.

Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_0e

    Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_11 Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_03

اما زیر هود این خودرو چه خبر است؟ این نسخه از پولو 220 اسب بخار قدرت دارد که از یک موتور 2 لیتری TSI با حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر به وجود می‌آید.حداکثر سرعت این نسخه 243 کیلومتر و شتاب آن 6.4 ثانیه است که شتاب این نسخه 0.1 ثانیه کمتر از گلف GTI می‌باشد.

Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_24 Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_25 Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_16

Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_08 Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_21 Volkswagen-Polo_R_WRC_2013_800x600_wallpaper_22

فولکس واگن به این خودروی خود اطمینان دارد و می‌خواهد 2500 عدد از این خودرو را با قیمت 33.900 یورو بفروش برساند،این خودرو برای اولین بار در سپتامبر امسال راهی بازار خواهد شد.

مرسدس بنز پولمان ، جانشین می باخ

مرسدس بنز پولمان ، جانشین می باخ

سرانجام اولین تصاویر جاسوسی از پروژه ی  S-Class Pullman  منتشر شد .

11913882511374971831

Mercedes-Benz S-Class Pullman spy photo

این مدل که بر پایه ی نسل جدید کلاس S مرسدس بنز ساخته می شود ماه مه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد . مهمترین مشخصه ی این مدل ، افزایش طول به منظور راحتی و آسایش بیشتر است ، بطوریکه نسبت به مدل های تازه رونمایی شده 152 تا 304 میلی متر بلندتر خواهد بود .

از تصاویر این گونه نتیجه می شود که بیشترین افزایش طول مربوط به wheelbase است .لازم به ذکر است که طول wheelbase در مدل استاندارد و LWB به ترتیب 3035 میلی متر و 3165 میلی متر می باشد . همانطور که در تصاویر جاسوسی ملاحظه می فرمایید ، در نمونه ی پروتوتایپ پولمان ، ستون C و درب های عقب نیز طویل تر شده اند . با این تفاسیر طول این مرسدس کش آمده نزدیک به 6 متر خواهد بود .

3405284071478065542 18996527381208068182 8981596601559733698

نابر اخبار ، برای جابجا کردن این دفتر کار متحرک از یک موتور V12 مجهز به توربوی دوقلو با قدرتی نزدیک به 600 اسب بخار ، بهره گرفته می شود . البته استفاده ی از یک پیشرانه ی هیبریدی در کنار پیشرانه ی بنزینی نیز محتمل است .

قیمت پراید

قیمت انواع پراید (92.4.21)

مدلقیمت بازارقیمت کارخانه
111EX17.3-
111LE16.5-
111SX16.815.27
111SL1614.77
131EX16.615.76
131SX1614.96
131LE15.9-
131SL15.114.47
131SL پایه گازسوز17.3-
131LE پایه گازسوز17.316.77
131EX پایه گازسوز17.917.26
132EX17.5-
132LE16-
132SX16.315.08
132SL15.614.6
132SL پایه گازسوز 17.7-
141EX16.3-
141SX15.314.21
141SL-13.72

اوپل / واکسهال مونزا

نمایش اوپل / واکسهال مونزا کوپه در اتوشوی فرانکفورت

اوپل بعد از گذشت 16 سال از عرضهٔ کالیبرا، این بار کوپهٔ جدید خود را با عنوان واکسهال مونزا روانه فرانکفورت خواهد کرد تا در جریانِ اتوشوی این شهر که قرار است از 10 تا 22 دسامبر برگزار شود، به نمایش درآید. خودرویی که انتظار می رود با اندک پتانسیلش برای رقابت با BMW سری 4 و آئودی A5 مانع فروکش کردن بازارِ رو به رشدِ واکسهال باشد.

Opel / vauxhall monza

Opel / vauxhall monza


بر اساس گزارش منتشر شده در مجله آلمانی Autobild، این خودرو با استفاده از موتوری در رنج 4 سیلندرِ 2 لیتری تا 6 سیلندرِ 3.6 لیتری (سیستم پیشرانه ای که در مدل ATS کادیلاک نیز استفاده شده)، در حالت موتور عقب و بدون هیچ گونه استفاده از پلتفرمِ اروپایی جنرال موتورز ساخته شده است. همچنین این خودرو مجهز به یک پلاگین هیبریدی است، شبیه به چیزی که در بیوک رویرا نیز استفاده شده است. این پلاگین با نام کامل W-PHEV یک پلاگین وایرلس برای خودورهای دوگانه سوز هیبریدی می باشد که دارای باطری هایی قابل شارژ به وسیله اتصال به یک منبع ولتاژ بیرونی است. خودروهای حاوی این پلاگین، علاوه بر یک موتور دیزلی، دارای یک موتور الکتریکی نیز می باشند. استفاده از این فناوری علاوه بر پایین آوردن میزان مصرف سوخت، کمک شایانی نیز به کاهش آلودگی هوا می کند.

Opel / vauxhall monza

Opel / vauxhall monza


از نظر طراحی خارجی، واکسهال مونزا کوپه با دارا بودن بدنه ای از جنس موادی فوق سبک، چراغ هایی باریک، شیشه های بزرگ بر روی میله های از جنس کروم با بالچه هایی که از طرفین به سمت بالا مایل شده اند، کارایی و استیل ورزشی خود را به رخ خواهد کشید.

Opel / vauxhall monza

Opel / vauxhall monza


طراحی داخلی آن نیز با بهره گیری از تم هایی ارتقا یافته برای کابینش و استفاده از دستیار هوشمند سیری در کنار انبوهی از امکانات و پکیج های جانبی از سطح کیفی مناسبی برخوردار خواهد بود.

تبلیغ تلویزیونی زیبای هوندا


تبلیغ تلویزیونی زیبای هوندا

آیا شما هم یکی از دوستداران هوندا هستید؟کمپانی که از هیچ شروع کرد اما الآن جزو یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آسیا و حتی کل دنیا است!

 honda-hands-commercial-is-simply-amazing-video-62643-7

به تازگی هوندا تبلیغی منتشر کرده است که وضوح پیشرفت،تکنولوژی و پشتکار را می‌توان در آن دید.این ویدئو به خوبی نشان می‌دهد که هوندا همان دوچرخه ساز قدیمی است که موتورهایش بی نظیر است و همه جا طرفدار دارد،خودروهایش را همه می‌شناسند حتی ماشین چمن زنی آن را!از هواپیما جت گرفته تا خودروهای کانسپت و مسابقه ای.حتی هوندا دارای رباتی انسان نما می‌باشد!این ویدئو همه چیز هوندا را در 2 دقیقه خلاصه کرده است.

و بازهم افسوس…افسوس از اینکه صنعت خودروسازی کشور ما درجا می‌زند و برخی اوقات به عقب می‌رود.می‌دانم دل تک تک شما پر است و منتظر یک تحول هستید.اما صدای ساعت همچنان می‌آید و چرخه زندگی همیشه ادامه دارد باید امیدوار باشید…

هوندا CR-V،که در فیلم قابلیت های آن را نشان داد

هوندا CR-V،که در فیلم قابلیت های آن را نشان داد

روزهای سخت پژو در تنهایی

روزهای سخت پژو در تنهایی

در روزهایی که کاهش مداوم فروش خودرو در اروپا و افزایش ضرر و زیان‌های ناشی از آن به روندی عادی تبدیل شده، عرصه بر پژو سیتروئن هر روز تنگ‌تر می‌شود. جنرال موتورز، شریک بالقوه خودروساز بحران‌زده فرانسوی هفته گذشته اعلام کرد: فعلا هیچ برنامه‌ای برای گسترش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مجموعه تحت تملک خانواده پژو ندارد. امتناع خودروساز آمریکایی برای همکاری در برنامه نجات احتمالی پژو سیتروئن امیدهای خودروساز فرانسوی را بار دیگر بر باد داده است.

PSA Peugeot
برخی افراد نزدیک به این ماجرا گفته‌اند پژو سیتروئن در ماه‌های اخیر از شریک آمریکایی‌اش خواسته پول بیشتری به مجموعه‌اش تزریق کند. جنرال موتورز در ماه‌های اخیر سرگرم بررسی خرید چند بخش کوچک، از جمله مرتبط با تولید موتور خودرو بوده، اما به گفته منابع نزدیک به دو طرف هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است. خودروساز فرانسوی در سال گذشته برای واگذاری 7 درصد از سهامش به جنرال موتورز به ارزش 400 میلیون دلار و همچنین جلب همکاری خودروساز آمریکایی در هزینه‌های توسعه و آماده‌سازی کارخانه‌ها و تجهیزات برای تولید خودروهای نسل جدید، با خودروساز آمریکایی به توافق رسید.

2013-Opel-Adam-Revealed-724384133
جالب اینجاست که یکی از اهداف اصلی جنرال موتورز برای شراکت با پژو سیتروئن احیای شاخه زیان‌ده خود در اروپا، اوپل بوده که از رکود در اروپا سخت ضربه خورده است، اما آغاز عملی این شراکت بیش از انتظار به تاخیر افتاده و برخی جنبه‌ها و برنامه‌های این شراکت محقق نشده، چنان‌که حتی در بعضی موارد به بروز تنش‌های بین دو طرف منجر شده است.
پژو در ماه‌های اخیر راه‌های دیگری را هم برای نجات از وضع اسف‌بار فعلی جسته است. منبع دیگری می‌گوید پژو سیتروئن با شریک چینی‌اش، دونگ‌فنگ موتورز، درباره خرید بخشی از سهام و همچنین تمدید شراکت صنعتی بین دو طرف گفت‌وگوهایی داشته، اگرچه اینجا هم معلوم نیست آیا گفت‌وگوها پیشرفت یا نتیجه‌ای داشته‌اند یا نه.
یک سخنگوی جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد: «در حال حاضر، ما هیچ قصدی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در پژو سیتروئن نداریم.» سخنگوی پژو گفته «درباره شایعات توضیحی نداریم» و دونگ‌فنگ موتورز هم برای درخواست توضیح در دسترس نبوده است. فقدان یک معامله قطعی از این نوع، دومین خودروساز بزرگ اروپا را در راه بازگشت به زندگی پیش از سال 2008 با یک گزینه تنها گذاشته است: کوچک کردن دامنه فعالیت‌ها و کاستن از بار هزینه‌ها.

Citroen-C4-Picasso-France-June-2013

در بازار اروپایی که شاخص فروش صنعت خودرو به پایین‌ترین حد در 20 سال گذشته رسیده، فروش پژو سیتروئن ظرف 5 ماه اول امسال 14 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است. در پنج سال اخیر پژو پیوسته سهمش از بازار را به خودروسازان پیشرویی چون فولکس واگن باخته است، سهمی که در پنج ماه نخست امسال از 11 درصد فراتر نرفت. آمارهای 2 یا 3 سال اخیر از چیزی شبیه یک سقوط آزاد حکایت می‌کنند؛ بر اساس گزارش روزنامه وال استریت‌ژورنال، ارزش هر سهم پژو سیتروئن از سال 2011 به این سود74 درصد کاهش یافته که در بازار خودروی اروپا سابقه نداشته است. در ادامه این گزارش آمده پژو سیتروئن در سال 2010 در حدود 2 میلیون و 200 هزار دستگاه از خودروهایش را به فروش رساند و در سال 2011 این رقم به 2 میلیون و 60 هزار رسید.

Peugeot-2008-France-June-2013

فروش خودروساز فرانسوی در سال 2012 با سرعت بیشتری کاهش یافت و در نهایت به یک میلیون و 760 هزار دستگاه رسید. در سال 2010 عایدی پژو سیتروئن از فعالیت‌هایش در حدود 600 میلیون یورو بود، اما بلافاصله در سال بعد منفی شد و خودروساز فرانسوی در سال 2012 چیزی بالغ بر 5/1 میلیارد یورو را از دست داد. پژو سیتروئن سال گذشته میلادی 3 میلیارد یورو (3 میلیارد و 900 میلیون دلار) به فعالیت‌هایش تزریق و درعین‌حال تاکید کرد هزینه‌های کارخانه‌ها و دیگر مجموعه‌هایش را کاهش خواهد داد، برنامه‌ای که اجرای آن با وجود کاهش مداوم درآمدهای فروش خودرو سخت و پیچیده خواهد شد. تا اینجا واکنش قطعی پژو سیتروئن به بحران مالی اروپا حذف 11 هزار شغل و آغاز مذاکرات برای تجدیدنظر در توافقات با کارگران بر سر ساعات کاری و میزان دستمزد بوده است.

France Peugeot Dropped
حتی اگر پژو سیتروئن و شرکایش هرآنچه را بر سرش توافق کرده‌اند کاملا به جا آورند، ابهامات در مورد پژو همچنان متعددند. اگر قرار باشد بازار خودرو بهبود نیابد –که در حال حاضر هیچ‌ نشانی از خلاف بودن این فرض در کار نیست- معلوم نیست برنامه‌های پژو سیتروئن ضامن بقایش باشند. مساله دیگر موضع منفعل و مبهم دولت فرانسه است که تا به امروز نخواسته سهمی از پژو سیتروئن بخرد. دولت فرانسه در حال حاضر بخشی از سهام رنو، اصلی‌ترین رقیب داخلی پژو سیتروئن را در اختیار دارد.
هر سرمایه‌گذاری تازه قطعا از دایره مدیریت و اختیار خانواده پژو خواهد کاست، هر چند فردی نزدیک به این خانواده می‌گوید اگر ضروری باشد، این خانواده مخالفتی با واگذاری پژو سیتروئن نخواهد داشت: «آنها می‌دانند بالاخره روزی قدرت را از دست خواهند داد». خانواده پژو، پژو سیتروئن را در اوایل قرن نوزدهم بنیان گذاشتند و در حال حاضر مالک 1/38 سهام آن هستند. پیش‌تر رویترز خبر داده بود که این خانواده قصد دارند مدیریت و هدایت را به کلی به جنرال موتورز بسپارند. اینها پس از آنند که خانواده پژو به مدت دو قرن متعصبانه مانع هر گامی به سوی استقلال پژو سیتروئن شده‌اند و طی دوره طولانی تسلط‌شان از توافق و معاملاتی سرباز زده‌اند که می‌توانست قلمرو پژو سیتروئن را به خارج از اروپا گسترش دهد. ناتوانی تعجب‌برانگیز پژو در مقابله با موج رکود در اقتصاد اروپا، بی تردید با ناتوانی‌اش در بازارهای نوظهوری چون چین، برزیل و آمریکا رابطه مستقیم دارد، بازارهایی که بخش‌های بزرگی از آنها امروز در تصاحب رقبایی چون بی‌ام‌و، فولکس واگن، مرسدس بنز و جگوار لندرور است.

منبع : روزنامه ی دنیای اقتصاد

رنجروور اسپرت


رنجروور اسپرت، مهمان ویژهٔ جشنواره سرعت بریتانیا

خبرها حاکی از نمایش رنجروور اسپرت جدید در طول مراسم افتتاحیهٔ جشنواره سرعت بریتانیا یا همان گوودوود (11 تا 14 جولای 2013 ) است. نمایشی که انتظار می رود در لاینِ افسانه ای لردمارچ و در طول دو روز از جشنواره انجام شود.

Range Rover Sport

Range Rover Sport


با اینکه لندروور برای نسخه نمایشی رنجروور جدید ِخود از یک موتورِ پنج لیتری هشت سیلندر با شتاب 0 تا 100 در 5.3 ثانیه استفاده کرده است، اما برای نسخهٔ رقابتی رنجروور در بازار، انتظار می رود دو نوع موتور همراه با گیربکس هشت سرعته اتومات برای آن در نظر گرفته شود، دو سیستم پیشرانهٔ دیزلی با قدرت های 258 و 292 اسب بخار که رنجروور جدید را با قیمت پایهٔ 51,550 پوند وارد بازار بریتانیا خواهد کرد.

Range Rover Sport

Range Rover Sport


همچنین کاهش 420 کیلوگرمی وزن خودرو به همراه یک سیستم هدایت سریعتر و امکان کنترل موثر تر سیستم تعلیق، رنجروور را مبدل به یک خودروی ورزشی چالاک خواهد کرد.

افسانه ی کوروت 60 ساله شد

افسانه ی کوروت 60 ساله شد

بعد از گذشت 60 سال دیگر می توان گفت که کوروت بخشی از فرهنگ آمریکاست . بطور دقیق مسئولین شرکت در 30 ژوئن ، 60 امین سالگرد ورود اولین کوروت به خط تولید در فلینت ، میشیگان را جشن گرفتند .

Corvette-Crossed-Flags-LogosChevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_1600x1200_wallpaper_06

 

 

 

اولین نسل کوروت را شاید کمتر کسی به خاطر داشته باشد خودرویی که در 30 ژوئن سال 1953 متولد شد . این نسل که تنها به صورت کانورتیبل عرضه شد وقیمت پایه ی آن 3498 دلار بود ، تا سال 1962 برروی خط تولید قرار داشت و در این مدت تغییراتی همچون افزایش حجم موتور و تغییر در نمای ظاهری را به خود دید .

Chevrolet-Corvette_C1_1953_1600x1200_wallpaper_06

Chevrolet-Corvette_C1

نسل دوم بین سال های 1963 تا 1967 به بازار آمد که طراحی آن را Larry Shinoda برعهده داشت . این نسل که با نام Sting Ray مشهور شد ، تاثیر بسزایی را بر روند طراحی دیگر خودروهای هم نسل خود گذاشت . کوروت با این نسل برای اولین بار کلاس کوپه را تجربه کرد . آپشن های متنوع و طراحی بی نظیر این نسل را به یکی از محبوب ترین خودروهای کلاسیک تبدیل کرده است . در طول این سال ها به کمک موتورهای مختلف قدرت نسل دوم از 360 به 560 اسب بخار ارتقا دادند .

Chevrolet-Corvette_C2_1963_1600x1200_wallpaper_02

Chevrolet-Corvette_C2

و حال با گذشت این سال ها یک بار دیگر نام کوروت و Sting Ray با عرضه ی نسل هفتم این محصول بر سر زبان ها افتاد .

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_Convertible_2014_1600x1200_wallpaper_07

Chevrolet-Corvette_C7

پیشرانه کوروت جدید، موتور 6.2 لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم 11.5 بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب 450 اسب بخار و 610 نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف 9 لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از 4.0 ثانیه نیز داشته باشد.

قیمت روز خودروهای خارجی اعلام شد

قیمت روز خودروهای خارجی اعلام شد

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور از ثبات نسبی و ادامه رکود در بازار خودروهای وارداتی خبر داده و قیمت برخی از این خودروها را اعلام کرد.

حسن زمانی افشار در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: در حال حاضر اگرچه قیمت برخی از خودروهای وارداتی کاهش اندکی داشته اما به طور کلی بازار در رکود نسبی به سر می‌برد.

وی با بیان این‌که تویوتا لندکروز به قیمت ۳۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: قیمت پرادو دو در فول ۲۲۰ میلیون تومان و پرادو چهار در فول ۲۵۵ میلیون تومان است.

زمانی افشار ادامه داد: سورنتو فول نیز به قیمت ۲۱۵ میلون تومان و اسپورتیج به قیمت ۱۵۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت توسان نیز ۱۵۷ میلیون تومان است.

وی افزود: آزرا گرانجور فول نیز به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان و سوناتا فول به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت فعلی بی‌ام‌و زدفور کروک نیز ۳۸۰ میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور تصریح کرد: قیمت فعلی هیوندای ix55 معادل ۲۱۳ میلیون تومان و ‌هیوندای ix35 معادل ۱۵۵ میلیون تومان است.

موتورسیکلتی مفهومی از باواریا

موتورسیکلتی مفهومی از باواریا

 موتورسیکلتی مفهومی از باواریا
: ب‌ام‌و در نمایشگاه Villa d'Esteایتالیا از یک موتورسیکلت کانسپت پرده‌برداری کرد. نام آن Concept 90 و در حقیقت ادای احترامی بود به 90 سال فعالیت بخش Motorrad این شرکت. از سویی دیگر، این رونمایی هم‌زمان شده است با چهلمین سال رونمایی از مدل موفق R90S که پایه‌گذار بسیاری از موتورهای اسپرت این شرکت شده است. ترکیب فاکتورهای قدیمی و المان‌های مدرن،‌ هنر ب‌ام‌و را در طراحی این موتور نشان داده است. موتور فوق در سال 1973 توانسته بود به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

افزایش قیمت خودروها با بهانه یورو4

افزایش قیمت خودروها با بهانه یورو4

دوباره مناقشه بین سازمانهایی نظیر محیط زیست و پلیس با خودروسازان، کار دست خریداران خودرو داده و فرصتی به تولیدکننده های سودجوی خودروی ایرانی بخشیده تا 3 میلیون تومان ناقابل را به قیمت خودروهای تولیدی خود بیافزایند.

استاندارد یورو4 و افزایش قیمت شدید خودروها

استاندارد یورو4 و افزایش قیمت شدید خودروها


این درحالیست که بازی های قدیمی بین سازمانهای حمایت و رقابت نیز دیگر نخ نما شده و باز هم وزارت صنایع به دنبال یک متولی دیگر برای قیمت گذاری خودرو است. در این بین مصرف کنندگان ناچارند، خودروهای از رده گذشته، قدیمی، پر مصرف، نا امن، نا زیبا، کم امکانات و کم کیفیت را با بهایی گزاف و در حد خودروهای روز و مدرن دنیا خریداری کنند.

  • آخرین قیمت مدلهای پژو 206 و 207i
  • مدل خودرو

    قیمت مدل یورو2

    قیمت مدل یورو4

  • تیبا

    18,890,000

    20,890,000

  • پراید

    14,440,000

    16,440,000

  • سمند LX پایه گازسوز

    25,700,000

    28,700,000

  • سورن ELX با موتور EF7

    32,000,000

    35,000,000

  • سمند LX بنزینی

    23,000,000

    25,500,000

  • سمند SE

    20,600,000

    23,600,000

  • پژو پارس سال

    27,000,000

    30,000,000

  • پژو 405

    22,000,000

    25,000,000

  • وانت باردو دوگانه سوز

    12,800,000

    14,300,000

یورو 4 که قرار است دود خودروها را کم کند اما دود آن بد جوری به چشم خریداران می رود!

زیباترین خودروی سال با رینگ های Vossen

زیباترین خودروی سال با رینگ های Vossen

تغییر ظاهر زیباترین خودروی سال(جگوار F-type) یک ریسک بسیار بزرگ است، حالا ممکن است این تغییر با تیون کردن باشد یا انداختن رینگ های جدید.قبل از هر چیز این نکته را یادآوری کنیم که مدل F-V6 S  به دلیل کارایی بیشتر و مصرف سوخت و قیمت کمتر در مقایسه با مدل V8 طرفداران بیشتری پیدا کرده است و بیشتر خریداران سمت این مدل می روند.

Jaguar F-Type V8 S on Vossen Wheels

Jaguar F-Type V8 S on Vossen Wheels

جهت یادآوری مدل F-V8 S دارای موتور 5 لیتری V8 سوپر شارژر می باشد که می تواند 495 اسب بخار توان تولید کند.

jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_4

    jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_7 jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_4

jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_5اما به موضوع اصلی برگردیم،یکی از صاحب های فلورایدایی جگوار F-type مدل V8 اصلا از ظاهر لطیف و مهربان خودروی خودش خوشش نمی آمد و می خواست ظاهری قدرتمندتر برای خودرو خود به وجود آورد.به همین دلیل وی با رینگ های 5 پره CV3 Vossen ظاهر خودروی خود را بکلی تغییر داده است.بنظر شما با انجام این کار ظاهر خودرو چه تغییری پیدا کرده است،زیباتر شده است یا …

رانا هاچ بک می‌شود

رانا هاچ بک می‌شود

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه مدل هاچ بک خودروی رانا تا پایان سال جاری خبر داد.

رانا هاچ بک می‌شود

 به نقل از ایسنا،عبدالله بابایی اظهار کرد: در حال حاضر مراحل تولید انبوه رانا هاچ بک در حال انجام است.

وی با بیان این‌که طبق پیش‌بینی صورت گرفته این خودرو اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ رانا هاچ بک با تجهیزات آپشن کامل‌تری از رانای فعلی تولید خواهد شد.

بابایی درباره قیمت عرضه این محصول، اظهار کرد: قیمت رانا هاچ بک براساس شرایط روز بازار تعیین می‌شود با این حال می‌توان گفت که نرخ این خودرو در حدود قیمت روز رانا معمولی به اضافه هزینه‌های آپشن آن خواهد بود.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: استاندارد آلایندگی رانا هاچ بک نیز یورو ۴ بوده و قیمت آن با توجه به این موضوع تعیین خواهد شد.


لامبورگینی آونتادور زیر سایه Wheels&more

لامبورگینی آونتادور زیر سایه Wheels&more

Wheels&more در حال کار بر روی پروژه جدیدش است، تیونینگ آونتادور رودستر. حالا این کمپانی تیونینگ کار کیت جدید آونتادور خود را به نمایش گذاشته است.

Lamborghini Aventador Roadster Tuned by Wheelsandmore

Lamborghini Aventador Roadster Tuned by Wheelsandmore

بر روی پیشرانه این خودرو تغییراتی شکل گرفته است، موتور V12 آن سر جایش است اما با اگزوز های سفارشی، استفاده از دریچه کنترل صدا و دریافت REMAP ECU قدرت خودرو از 700 اسب بخار به 790 اسب بخار رسیده است. گشتاور این خودرو هم حدود 85 نیوتن متر افزایش داشته است.

lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_9

lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_2lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_5

lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_4

اما هنر اصلی ویلزاند مور رینگ است، روی این نسخه سری رینگ‌های 6Sporz Wheelsandmore انداخته شده که جلوه زیبایی به خودرو بخشیده است، اندازه این رینگ‌ها در جلو 9.5×20 اینچ و در عقب 12.5×21اینچ می‌باشد، لاستیک‌های پیرلی استفاده شده در این خودرو هم به ترتیب در جلو و عقب از نوع 255/30/20 و 355/25/21 می‌باشند.

lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_1lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_7 lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_3lamborghini-aventador-roadster-tuned-by-wheelsandmore-photo-gallery-medium_8
طرح گرافیکی روی بدنه این خودرو هم ظاهر جذاب‌تری به آن بخشیده است. این کمپانی اعلام کرده می‌تواند هر رنگی روی رونتون کار کند آنچه در تصاویر می‌بینید رنگ ارتشی یا همان خاکستری مات است. به نظر شما آیا Wheels&more در کار خود موفق بوده است؟

فورد F-150 ترِمور، اسپرت و پاک


فورد F-150 ترِمور، اسپرت و پاک

فورد F-150 نسخه ترمور(Tremor)، اولین کامیون وانتی است که مجهز به فناوری اکوبوست می باشد، این موضوع علاقه مندان زیادی را به دنبال دارد زیرا بیشتر مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان که شغلشان با وانت سروکار دارد به دنبال وانتی با کارایی بالا و پاک هستند.

2014 Ford F-150 Tremor

2014 Ford F-150 Tremor

این خودرو فاصله محوری کمتری نسبت به برادران بزرگتر خود دارد و دارای فناوری های بیشماری می باشد از جمله پکیج FX. همچنین قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، چراغ های جلو HID و سیستم سرگرمی MY ford از دیگر امکانات این خودرو بشمار می روند.

2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_1

    2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_14 (1) 2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_12

آنچه در تصاویر پیداست این است که ظاهر این نسخه اسپرت تر از قبل شده است، رینگ های 20 اینچی مشکی، طرح های گرافیکی بدنه و نشان های خاص چهره خودرو را بسیار جذاب تر از قبل کرده اند.

2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_19

    2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_7 2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_8

در داخل این خودرو هم صندلی های چرمی بچشم می خورند علاوه بر این فرمان هم با چرم تزئین شده است. همچنین خریداران می توانند چرم Alcantara هم سفارش دهند.

2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_13  2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_13  2014-ford-f-150-tremor-revealed-photo-gallery_20

اما کمی درباره پیشرانه اکوبوست این خودرو سخن بگوییم، این پیشرانه، 6 سیلندر دارد که آرایش آن V شکل می باشد، این موتور 3.5 لیتری می تواند در دور موتور 5 هزار 365 اسب بخار توان تولید کند، همچنین این موتور می تواند 420 پوند فوت گشتاور را در دور موتور 2.500 ایجاد نماید. بنظر می رسد این گزینه جایگزین خوبی برای موتور V8 سابق باشد.

این خودرو به عنوان مدل 2014 اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد.

تولید قطعات خودرو با الیاف بادام

شرکت تیونینگ Prior Design آلمان به تازگی آخرین دستاورد خود ، بسته ارتقایی رینج روور اووک را رونمایی کرد.
رینج روور اووک مسلما یکی از بهترین خودروهایی است که تاکنون توسط لندروور تولید شده و هم اکنون می تواند به کمک بسته ارتقایی شرکت Prior Design مشتریان بیشتری را جذب نماید 

این شرکت تیونینگ مشهور تصمیم گرفته این خودروی منحصر به فرد را از دل اووک بیرون آورد.

Prior Design رینج روور اووک را به بسته آیرودینامیکی گسترده ای شامل اسپویلر های عقبی و جلویی ، افزایش پهنای قسمت های عقبی و جلویی خودرو و باله های کناری مجهز کرده است . به گفته این شرکت تمامی قطعات به کار رفته در این بسته از جنس پلاستیک فشرده و الیاف بادام  و انعطاف پذیر می باشد که به آسانی نصب می شوند .

خودروی لندرووراووک دارای یک سامانه تعلیق بهینه سازی شده ، رینگ های آلیاژی 22 و تایرهای 30/295 می باشد . قیمت هر دستگاه از این خودرو های ارتقا یافته 6900 یورو بیشتر از نسخه استاندارد خواهد بود . البته مشتریان می توانند با پرداخت مبلغی که هنوز اعلام نشده رنگ خودرو را نیز تغییر دهند .

نیسان التیما با تکنولوژی های جدید

نسل قبلی نیسان التیما یک خودرو شگفت انگیز و مجبوب بود اما خودروساز ژاپنی این خودرو را برای سال 2013 اسپرت تر و زیبا تر عرضه کرده است .

 نیسان علاوه بر ارتقاء این خودرو از نظر عملکرد  این مدل به روز شده را به تکنولوژی های جدید نیز مجهز کرده است .

 این خودرو برای سال 2013 به سیستم هشدار خروج از خط ، هشدار نقطه کور و تشخیص اجسام متحرک مجهز شده است.

این خورو با موتور های 2.5 لیتری با قدرت 182 و 3.5 لیتری V-6   توربوشارژ با قدرت 270 اسب بخار عرضه شده است.




خلاصی از پاک کردن شیشه خودرو

محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)‌ پوشش جدیدی برای شفاف نگه داشتن شیشه خودرو، بخصوص پیشگیری از یخ زدگی و مه گرفتگی در فصول بارندگی طراحی کردند.
تمیز کردن شیشه خودرو بویژه پس از بارش سنگین برف بسیار دشوار است، اما انجام این کار با عرضه پوشش محافظ شیشه خودرو توسط محققان MIT ‌بزودی به فراموشی سپرده خواهد شد.
پوشش جدید قابلیت تمیز نگه داشتن شیشه خودرو در برابر یخ زدگی و مه گرفتگی را داشته و می تواند در عین عبور دادن آب باران، رطوبت را از محیط جذب کند.

مایکل رابنر و رابرت کوهن از محققان MIT‌ خاطر نشان می کنند، پوشش جدید بصورت همزمان لایه محافظی در برابر حالت مه گرفتگی (غبار) و یخ زدگی ایجاد می کند که طیف گسترده ای از کاربردها شامل شیشه خودرو تا عینک و لنز دوربین را پوشش می دهد.
به نوشته ایسنا، در حال حاضر بهترین پوشش ضد آب برای شیشه خودرو در شرایط بارندگی شدید طراحی شده است، اما بدلیل عدم جذب رطوبت قادر به حذف حالت مه گرفتگی نیست.
جدیدترین نمونه شیشه ضد آب – یخ زدگی zwitter-wettable surface‌ (سطح مرطوب ترکیبی) نامیده می شود که با جذب مولکول های رطوبت از محیط، مانع از ایجاد مه گرفتگی شیشه خودرو می شود و درعین حال آب باران را دفع می کند.
این سطح در فرآیندی موسوم به لایه به لایه ساخته می شود و دو پلیمر مختلف شامل پلی وینیل الکل و پلی آکریلیک اسید روی سطح شیشه قرار می گیرند که در حقیقت خاصیت همزمان هیدروفوبیک (آب گریز) و هیدروفیلیک (آب دوست) را ایجاد می کند.

CLS با رینگ های 20 اینچی D2Forged

CLS با رینگ های 20 اینچی D2Forged

بنظر شما رینگ های AMG زیبا است؟کمپانی D2Forged اصلا به این سوال علاقه ای ندارد و جوابش منفی است،برای همین این کمپانی آمریکایی رینگ های جدیدی بر روی CLS550 انداخته است تا نشان دهد رینگ های معمولی می توانند بسیار زیبا تر از رینگ های گران قیمت AMG باشند.به هر حال ما معتقدیم AMG هنوز یک هنرمند واقعی است.

mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_19

    mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_11 mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_10

رینگ های جدید این خودرو سری FMS08 می باشند که اندازه آن ها در جلو 20×9 اینچ و در عقب  20×11 اینچ می باشد.این رینگ ها بسیار براق می باشند و لبه های آن هم با کروم پوشیده شده است،داخل آن هم دارای رنگ مشکی براق می باشد.به هر حال این رینگ ها خودرویی با ظاهر جدید بوجود آورده اند اما این که زیبا شده است یا نه…تصمیم گیری بر عهده شماست!

mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_16 mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_17 mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_5

mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_12 mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_14 mercedes-benz-cls550-shines-on-20-inch-d2forged-wheels-photo-gallery_15

یانکی‌هایی که ممکن است در بازار ایران ببینیم

یانکی‌هایی که ممکن است در بازار ایران ببینیم

یانکی‌هایی که ممکن است در بازار ایران ببینیم
 ورود خودروهای آمریکایی به بازار ایران فعلاً در حد یک خبر است. البته نه اینکه واردات آن‌ها ممکن نباشد اما تا زمانی که مراکز خدمات پس از فروش خودروهای جنرال‌موتورز را در ایران ندیده‌ایم نمی‌توانیم ورود خودروهای آمریکایی به ایران را باور کنیم. اما اگر روزی آن‌گونه که یک شرکت واردکننده خودرو مدعی شده، پای محصولات جنرال‌موتورز به بازار ایران باز شود، باید انتظار دیدن چه خودروهایی را داشته باشیم؟ این پرسشی است که این هفته جواب آن را مرور می‌کنیم. آن‌گونه که این شرکت مدعی شده قرار است محصولات شرکت جنرال‌موتورز وارد ایران شود که با این حساب باید انتظار دیدن کادیلاک، شورولت، بیوک و GMC را داشته باشیم. البته باور اینکه شرکت واردکننده از همان آغاز با توجه به هزینه بالای اخذ مجوزها برای واردات، واردات هر چهار برند را آغاز کند کمی دشوار است و به این ترتیب واردات محصولات لوکس کادیلاک و خودروهای محبوب شورولت در گام اول بیشتر از دو برند دیگر محتمل به نظر می‌رسد و ما هم بررسی مدل‌ها را با این دو برند آغاز می‌کنیم و البته معیارمان هم مشخصات خودروهای عرضه شده در آمریکا است. //

کادیلاکATS / قیمت احتمالی: حدود 250 میلیون تومان




















این خودرو کوچک‌ترین سدان کادیلاک است و خودرویی در ابعاد و اندازه ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز C کلاس. قیمتش از 33 هزار دلار آغاز می‌شود و  تقریباً هم قیمت دو آلمانی است. با موتورهای 272 و 321 اسب‌بخاری، قدرتش برای رقابت با این دو کافی است و با طراحی خاص‌اش به خوبی می‌تواند جلب نظر کند.

رقبا: ب‌ام‌و سری 3- مرسدس‌بنز C کلاس- لکسسIS

 کادیلاک XTS2  / قیمت احتمالی: حدود 300 میلیون تومان






















با طول 5.1 متر، در حال حاضر بزرگ‌ترین سدان کادیلاک است و طولش حتی از ب‌ام‌و سری 7 با شاسی استاندارد هم بلندتر است هر چند متأسفانه دیفرانسیل جلو است و همین می‌تواند برای برخی یک نقطه ضعف باشد هر چند در عوض قیمتش از 44 هزار دلار آغاز می‌شود که حتی از مرسدس‌بنز E کلاس و سری 5 ب‌ام‌و هم ارزان‌تر است. 

رقبا: از نظر قیمت مرسدس بنز E کلاس – ب‌ام‌و سری 5- با کمی اغماض هیوندای سنتنیال و جنسیس هر چند همگی دیفرانسیل عقب هستند

 کادیلاکCTS  / قیمت احتمالی: حدود 260 میلیون تومان

 




















این یکی گل سرسبد محصولات کادیلاک است و در حال حاضر باید منتظر ورود نسل سوم آن باشیم. با قیمت پایه 39 هزار دلاری از رقبای آلمانی‌اش ارزان‌تر است و با موتور 318 اسب بخاری  و طراحی خاص‌اش نظرهای زیادی را به خود جلب خواهد کرد. 

رقبا:  مرسدس‌بنز E کلاس – ب‌ام‌و سری 5- لکسس GS  - با کمی اغماض هیوندای سنتنیال و جنسیس

 کادیلاکCTS کوپه  / قیمت احتمالی: حدود 265 میلیون تومان

 


















قیمتش 39 هزار دلار است و از این نظر به مدل‌های کوپه C  کلاس و سری 3 نزدیک است اما ابعادش به سری 6 و E کلاس کوپه نزدیک است و به همین دلیل با موتور 318 اسب‌بخاری می‌توان یک خرید بسیار مناسب باشد.

رقبا: رو در روی ب‌ام‌و سری 6 قرار می‌گیرد در حالی که هم قیمت ب‌ام‌و سری 3 کوپه است

 کادیلاکSRX / قیمت احتمالی: حدود 250 میلیون تومان

 


















یک کراس‌اوور است و نباید انتظار یک شاسی‌بلند را از آن داشت اما تقریباً هم قد و قامت X6 است. با قیمت حدود 37 هزار دلار از X3 هم ارزان‌تر است و با این قیمت می‌تواند نظرها را به سمت خود بکشد ضمن آنکه قدرت موتورش هم از 300 اسب‌بخار بیشتر است و این هم یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

رقبا: ب‌ام‌و X3

 کادیلاک اسکالاد / قیمت احتمالی: حدود 430 میلیون تومان

 

















یک شاسی بلند واقعی آمریکایی همین اسکالاد است. از نظر ابعاد بدنه با طول 5.6 متر از تویوتا لندکروزر هم بزرگ‌تر است ولی در مقابل با قیمت پایه 63 هزار دلار می‌توان آن را ارزان‌تر از تویوتا خرید. با موتور V8 و 403 اسب‌بخاری هم به فروش می‌رسد که اگر پایش به ایران برسد غوغا می‌کند. 

رقبا: با این ابعاد و اندازه‌ها رقیبش یک اسکالاد دیگر است!

 شورولت کروز / قیمت احتمالی: حدود 120 میلیون تومان

 













شورولت در ساخت این خودرو تمام تمرکز خود را بر روی کاهش مصرف سوخت قرار داده و به همین دلیل موتور 1.4 لیتری 138 اسب‌بخاری آن یکی از کم مصرف‌ترین موتورها در کلاس خود در آمریکا است. هر چند از نظر ابعاد بدنه با طول 4.6 متر خودروی بزرگی نیست اما سبک طراحی‌اش قطعاً یک آمریکایی را به نمایش می‌گذارد و با قیمت پایه 17هزار دلار، گزینه مناسبی خواهد بود.

رقبا: کیا سراتو- تویوتا کرولا

 شورولت مالیبو    / قیمت احتمالی:  حدود150 میلیون تومان

 






















مالیبو از آن دسته خودروهایی است که قطعاً می‌تواند دل ایرانی‌ها را به دست آورد. از نظر ابعاد بدنه اندکی از سوناتا بزرگ‌تر است و به همین دلیل فضای داخلی‌اش کاملاً جادار و مناسب خانواده‌ها طراحی شده. طراحی بدنه‌اش پیچ و خم‌های عجیب و غریب سوناتا را ندارد اما در عوض طرح محکم و قدرتمندی است و می‌تواند نظر پدر خانواده را هم به خود جلب کند. قوی‌ترین موتورش تا 259 اسب‌بخار قدرت دارد و با قیمت پایه 22 هزار دلار نزدیک به تویوتا کمری است و می‌تواند جایگاه مناسبی در ایران به دست آورد. 

رقبا: تویوتا کمری- هیوندای سوناتا – کیا اپتیما- نیسان تیینا

 شورولت ایمپالا   / قیمت احتمالی: حدود 180 میلیون تومان

 



















نام شورولت ایمپالا برای ایرانی‌ها یادآور خاطرات سال‌های دور است و به همین دلیل از هم اکنون می‌توان فروش آن را تضمین کرد. با طول بیش از 5.1 متر، حتی از سری 7 هم کشیده‌تر است و به این ترتیب از نظر فضای داخلی جنسیس و سنتنیال را کامل مغلوب می‌کند ضمن اینکه با قیمت پایه کمتر از 27 هزار دلار از هر دوی آن‌ها هم ارزان‌تر است. البته در مقابل ضعف‌هایی هم دارد که مهمترین آن‌ها دیفرانسیل جلو بودنش است اما با موتور 305 اسب‌بخاری این خودرو می‌توان این مشکل را به فراموشی سپرد.

رقبا: از نظر ابعاد و قیمت رقیبی ندارد

 شورولت کامارو  / قیمت احتمالی: حدود160 میلیون تومان

 



















برای خیلی‌ها اگر از میان تمام خودروهای آمریکایی فقط پای کامارو با پلاک ملی به خیابان‌های ایران باز شود کافی است، خودرویی که هنوز هم مدل‌های دهه 70 آن در خیابان‌ها غرش می‌کنند. با قیمت پایه 23 هزار دلاری، موتور V6 را به خریدار عرضه می‌کند که 426 اسب‌بخار قدرت دارد در حالی که با همین قیمت در آمریکا می‌توانید جنسیس کوپه دو لیتری توربو بخرید.  کامارو اگر پایش به ایران برسد تقریباً با هر قیمتی خریدار دارد و بدون شک بازار بسیاری از خودروها از جنسیس کوپه تا کوپه‌های لوکس آلمانی را تصاحب می‌کند چون تا دلتان بخواهد در این خودرو دیده می‌شوید و این دقیقاً چیزی است که خیلی‌ها به دنبالش هستند و این هنوز آخر کار نیست چون با پرداخت 60 هزار دلار (هم قیمت یک هیوندای سنتنیال) موتورهای V8 با قدرت 580 اسب‌بخار را هم خواهید داشت که دیگر نهایت یک خودروی آمریکایی است.

رقبا: اگر روزی پای ماستنگ به ایران باز شد کامارو رقیب پیدا می‌کند. البته تا آن زمان شاید جنسیس کوپه بتواند در مقابلش بایستد.

 شورولت کوروت  / قیمت احتمالی: حدود 360 میلیون تومان

 














ورود شورولت کوروت به ایران برای علاقه‌مندان خودروهای آمریکایی یک رویا است که شاید تا تحققش راه درازی در پیش باشد اما تا همین چند وقت پیش باور اینکه روزی در خیابان‌های ایران جدال مازراتی و پورشه را ببینیم هم رویا بود. نسل جدید این خودرو چندی قبل معرفی شد و توانست بار دیگر نظر علاقه‌مندان را به سمت خود جلب کند و با قیمت پایه 52 هزار دلار در مدل‌های 450 اسب بخاری به بازار عرضه خواهد شد. با این قیمت باید ارزان‌تر از هیوندای سنتنیال باشد هر چند اگر وارد ایران شود شنیدن ارقام چند صد میلیون تومان برای آن چندان عجیب نیست. 

رقبا: کوروت بی‌رقیب است. نه پورشه 911 می‌تواند با آن مقابله کند و نه مازراتی گرن کوپه. کوروت از هر دوی آن‌ها ارزان‌تر است ضمن اینکه به اندازه آن دو و حتی بیشتر جلب توجه می‌کند ضمن آنکه علاقه‌مندان خودروهای آمریکایی گاهی برای رسیدن به عشقشان از پرداخت مبالغ بسیار سنگین هم ابایی ندارند.

 شورولتEquinox   / قیمت احتمالی: حدود 150 میلیون تومان

 


















شاید به اندازه ای که از شاسی بلندهای آمریکایی انتظار داریم غول پیکر نباشد اما با طول 4.7 متر ابعادی در حد سانتافه دارد که کاملاً هم جادار و مناسب است. از نظر موتور هم قدرتی تا 292 اسب بخار دارد که باز هم در محدوده قوی‌ترین موتور سانتافه است. اتفاقاً قیمت دو خودرو هم نزدیک به هم است و به همین دلیل اگر هم وارد بازار شود باید مستقیماً با رقبای کره ای و البته نسل جدید تویوتا 4runner رقابت کند و در مقابل آن‌ها بیش از هر چیز امتیاز آمریکایی بودن را دارد که البته در دنیای شاسی بلندها امتیاز کمی هم نیست.

رقبا: تویوتا 4runner – تویوتا پرادو – کیا سورنتو – هیوندای سانتافه

 شورولتTraverse   / قیمت احتمالی: حدود 200 میلیون تومان

 

















این خودرو با طول بیش از 5.1 متر، می‌تواند سایر شاسی بلندهای بازار از جمله وراکروز و لندکروزر را زیر سلطه خود در آورد. البته آنقدر آفرود نیست تا جایی که در نمونه‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود اما مدل‌های چهار چرخ متحرک هم دارد. تنها موتور قابل خریداری بر روی آن در آمریکا فعلاً یک موتور 3.6 لیتری 288 اسب بخاری است که شاید برای جثه‌اش کمی کوچک باشد. با قیمت پایه 30 هزار دلاری هم قیمت مدل‌های فول سانتافه است و از این نظر از کیا موهاوی انتخاب بهتری است هر چند موهاوی موتور هشت سیلندر دارد. 

رقبا: با توجه به ابعاد و حجم موتور و قیمت رقبا مستقیمی ندارد  اما از  نظر ابعاد، لندکروزر و از نظر قیمت سانتافه می‌توانند با آن رقابت کنند.

 شورولتTahoe  / قیمت احتمالی: حدود 270 میلیون تومان

 



















این خودرو به استانداردهای آمریکایی برای یک شاسی بلند نزدیک است. طراحی‌اش خشن است و ابعادش هم با طول بیشتر از 5.1 متر کاملاً بزرگ ضمن آنکه موتور V8 هم دارد که 320 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند تا 9 سرنشین را حمل کند. قیمتش از حدود 40 هزار دلار آغاز می‌شود که از این نظر در حدود قیمت موهاوی قرار می‌گیرد اما از موهاوی بزرگ‌تر است ضمن آنکه آرم شورولت دارد! از نظر هیبت و موتور شاید بتوان آن را با مدل‌های هشت سیلندر لندکروزر مقایسه کرد، هر چند قیمتش بسیار کمتر از رقیب ژاپنی است.

رقبا: از نظر ابعاد شاید لندکروزر بتواند رقیب مناسبی باشد

 شورولتSuburban / قیمت احتمالی: حدود 290 میلیون تومان

 











شاید برای شاسی بلندهای دیگر این لیست می‌شد رقیبی پیدا کرد اما وقتی نوبت به سابربن می‌رسد با طول 5.6 متر واقعاً بی رقیب است. البته با این ابعاد در خیابان‌های شهرهای شلوغ ایران جنبه‌های کاربردی کمی خواهد داشت ولی آنقدر هیبت دارد که شاسی بلندهای دیگر به احترامتان کنار بکشند. با قیمت 43 هزار دلاری‌اش ، هنوز هم به میزان قابل توجهی از لندکروزر ارزان‌تر است.

کیت Vorsteiner برای بی ام و M6

کیت Vorsteiner برای بی ام و M6

به نظر می‌رسد زمان خوبی برای تیونینگ M6 باشد،کمپانی Vorsteiner از این فرصت استفاده کرده است و خودرویی بهتر به وجود آورده است.لازم به ذکر است این کیت برای مدل‌های کوپه،کروک و گرن کوپه عرضه خواهد شد، هم اکنون Vorsteiner عکس‌هایی از این پروژه منتشر کرده است.

BMW M6 Vorsteiner Aero Kit

BMW M6 Vorsteiner Aero Kit

اگر به این خودرو نگاهی بیندازیم قطعات فیبر کربنی خودنمایی می‌کنند.در جلوی این خودرو شکاف‌های جدید فیبر کربنی قرار گرفته‌اند و در کنار رکاب‌های جانبی نیروی روبه پایین بیشتری تولید می‌کنند.

bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_4

    bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_3 bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_8

اما در عقب،اسپویلر و دیفیوزری از جنس فیبر کربن به چشم می‌خورند به علاوه چهار لوله اگزوز کرومی جلوه اسپرت تری به خودرو بخشیده است. Vorsteiner روی این خودرو رینگ‌های VSE-003 کمپانی معروف Vossen را سوار کرده است که اندازه هر کدام 21 اینچ است،رنگ مات مشکی این رینگ‌ها به خوبی با قطعات فیبر کربنی جور شده است.

bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_11 bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_5 bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_8

bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_7 bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_9 bmw-m6-coupe-convertible-and-gran-coupe-get-vorsteiner-aero-kit-photo-gallery_6

نابودی گالاردو در تست

نابودی گالاردو در تست

نابودی گالاردو در تست
: اگر قرار بود هر کسی بتواند خودرو تست کند که جرمی کلارکسون و دوستانش این‌قدر شهرت پیدا نمی‌کردند. هفته گذشته در جریان یک برنامه تست خودرو در کشور چین، یک روزنامه‌نگار خودرونویس این کشور یک دستگاه لامبورگینی گالاردو را نابود کرد. لامبورگینی از مطبوعات محلی دعوت کرده بود تا در برنامه معرفی و تست این خودرو در شهرهانگژو حضور پیدا کنند. این خودرونویس 30 ساله در حالی که بیش از 240 کیلومتر سرعت داشت کنترل خودرو را از دست داده و با حاشیه بزرگراه برخورد کرد. خودرویی که در جریان این تست نابود شد یک دستگاه گالاردو LP560-4 مدل 2013 بود که در کشور چین به قیمت 530 هزار دلار به فروش می‌رسد.

جگوار C-X75 ، گربه ی وحشی هیبریدی

جگوار C-X75 ، گربه ی وحشی هیبریدی

سرانجام جگوار در هفته ی جاری ، تصاویر رسمی از سوپراسپرت خود معرفی کرد که به نظر پرچمدار خودروهای اسپرت این برند خواهد بود .

21047919992019872303

مدل پرتوتایپ C-X75 جگوار اگرچه به علت بحران اقتصادی می رفت تا به خاطرات سپرده شود ،اما دوباره احیا شد و قرار است تا یک خودروی تولید محدود باشد .

این انگلیسی هم مانند سوپراسپرت های اخیر ، با یک پیشرانه ی هیبریدی تبدیل به  دوست دار محیط زیست شده است . این پیشرانه ترکیبی است از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو با قدرت 500 اسب بخار و دو موتورالکتریکی که در مجموع 390 اسب بخار تولید می کنند و با آن ها حداکثر مسافت 64 کیلومتر را می توان پیمود .

4571778861779343638 7861387802117257625 1787110267877911752

این پیشرانه شتاب صفر تا صد زیر 3 ثانیه و دستیابی در به حاکثر سرعت 354 کیلومتر در ساعت ، در کمتر از 6 ثانیه را تضمین خواهد کرد .

رکورد دریفت شکست

رکورد دریفت شکست

رکورد دریفت شکست
: عبدو فقالی راننده مشهور لبنانی توانست رکورد طولانی‌ترین دریفت دنیا را به نام خودش ثبت کند. فقالی مراسم دریفت کشی خود را در پیست یاس مارینای ابوظبی با یک کامارو SSانجام داد. رکورد فوق شامل حرکت در مسیر دایره‌ای شکل 260 متری بود. فقالی توانست یکسره 11 هزار و 180 متر را دریفت بکشد. رکورد فوق در 43 دور و با طی زمانی معادلی 14.2 دقیقه صورت گرفت. رکورد پیشین در ژاپن با مسافتی معادل 5 هزار و 802 متر طی شده بود.

هیولای باربری جِمس

هیولای باربری جِمس

هیولای باربری جِمس
: تا چندی دیگر پیکاپ تنومند GMC با نام Sierraبه عنوان مدل 2014 وارد بازار می‌شود. جنرال موتورز در نسخه تک کابین این خودرو از بهبود ضرایب درگ و در نتیجه افزایش کارایی آیرودینامیک بهره برده است. پیش‌بینی می‌شود این خودرو رقیبی برای فورد سری F خواهد شد.

فرمول یک در خانه

فرمول یک در خانه

فرمول یک در خانه
:  اگر یک گاراژ بزرگ در خانه دارید که می‌توانید خودروی فرمول‌یک را در آن پارک کنید اکنون زمان آن رسیده است که از شبیه‌ساز جدید مسابقات فرمول یک لذت ببرید. تصویری که مشاهده می‌کنید یک خودرو مدل فرمول یک در اندازه و جزییات کامل است که به همراه یک کامپیوتر قدرتمند عرضه می‌شود. این شبیه‌ساز برای فروش به افراد عادی و یا مراکز تفریحی ساخته شده است و از نرم‌افزار سطح بالای شبیه‌ساز رانندگی بهره می‌برد. همچنین دارای 3 مانیتور LED هر یک به اندازه 23 اینچ است که میدان دید گسترده‌ای را فراهم می‌کند. این شبیه‌ساز توسط یک شرکت انگلیسی به قیمت 115 هزار دلار عرضه شده و برای تحویل گرفتن آن پس از سفارش باید 12 تا 18 هفته در نوبت بود.

شخصیت جدید آئودی A7

شخصیت جدید آئودی A7

تیونر ژاپنی Wald Internationa بیشتر وقت خود را صرف تیونینگ خودروهای تویوتا و لکسوس می‌کند،اما این بار به سراغ آلمان و آئودی A7 Sportback رفته است.این پروژه روبه اتمام است و هم اکنون این کمپانی تیون کار تو تصویر از دستاورد جدیدش منتشر کرده است.

Audi A7 by Wald

Audi A7 by Wald

این سدان آلمانی بیشتر به دنبال سادگی و مدرن بودن است اما تیونر Wald جور دیگری فکر می‌کند!در نگاه اول ظاهر این خودروی تازه متولد شده بسیار اسپرت تر و تهاجمی‌تر از قبل شده است به گونه ای که انگار شخصیت A7 به کلی تغییر یافته است.

سپر های این خودرو عوض شده‌اند و در جلو اسپویلر یکپارچه و در کنار رکاب‌های جدید به چشم می‌خورند تا حدَلامکان آیرودینامیک خودرو بهتر شود،البته جلوپنره یکدست مشکی این خودرو هم جلوه خشن‌تری به آن بخشیده است. به منظور بالا بردن قدرت این خودرو،روی آن سیستم اگزوز جدیدی نصب شده است و در عقب چهار لوله اگزوز بیضی شکل جلب توجه می‌کند.از دیگر ویژگی‌های اسپرت این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلیاژی بزرگ اشاره کرد که دارای پره های مشکی و نقره ای است.

Audi A7 by Wald

Audi A7 by Wald

اطلاعات دقیقی از این خودرو منتشر نشده است اما این امکان وجود دارد که این خودروی تیونینگ شده از یک موتور 3 لیتری سوپر شارژر استفاده خواهد کرد،به هر حال جزئیات جدیدتر در ماه های آینده منتشر می‌شود.

شورولت کوروت و پکیج هجوم آدرنالین

شورولت کوروت و پکیج هجوم آدرنالین

ردلاین موتور اسپرت دست روی کوروت استینگ ری گذاشته و با افزودن توربوشارژر دوقلو روی موتور V8 آن توان 650 اسب بخار را از موتور 6.2 لیتری آن بیرون کشیده که 195 اسب بخار نسبت به مدل استاندارد، افزایش یافته است. تازه ردلاین اعلام کرده که روی یک مدل 1000 اسب بخاری از این موتور نیز کار می کند.

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports


اسپویلر جلوی فیبر کربن مجهز به پروژکتورهای LED و اسکرت کناری و فاسیای عقب همراه با رینگهای بسیار زیبای آلومینیومی فورج شده و سیستم تعلیق اسپرتی از جمله دیگر تغییرات این خودرو توسط هوارد تنر، مؤسس آمریکایی ردلاین برای نسل جدید شورلت کوروت می باشند.

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsport

SRT وایپر GT3-R مسابقه ای

SRT وایپر GT3-R مسابقه ای

بعد از معرفی نسخه های GTS ، تایم اتک و همچنین GTS-R حال نوبت به چهارمین عضو خانواده SRT وایپر رسیده؛ خودرویی با نام GT3-R که فقط و فقط در پیست ها می توان آنرا دید . . .

SRT Viper GT3-R

SRT Viper GT3-R

GT3-R با همکاری مشترک کمپانی آمریکایی Riley Technologies که هم خودروهای مسابقه ای تولید میکند و هم در مسابقات شرکت می کند، ساخته شده است. مهندسین برای این خودرو از پلتفرم ارتقا یافته GTS-R که سال گذشته میلادی توسط SRT برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمانز (در کلاس GTE Pro) و همچنین مسابقات لمانز آمریکا (ALMS) معرفی شد، استفاده کرده اند؛ حاصل کارشان به ساخت خودرویی 1295 کیلوگرمی ختم شده که در بدنه و کیت بدنه آن چیزی به جز فیبرکربن و فایبرگلاس و کولار (Kevlar) نمیتوان دید.

SRT Viper GT3-R

SRT Viper GT3-R

ویژگی های مهم GT3-R را باید در اسپلیتر زیر سپر جلو، دیفیوزر و باله قابل تنظیم عقب و همچنین تعلیق چهار حالته آن دانست؛ هرچند تصاویر کابین منتشر نشده اما SRT به مشتریانش قول داده که درون کابین به جز رول بار بدنه، سیستم ضدحریق و صندلی مسابقه ای با کمربند شش نقطه ای چیز دیگری نمی بینند!

به سراغ پیشرانه GT3-R برویم که همان موتور 8.4 لیتری V10 است اما باقدرت 680 اسب بخار و گشتاور 868 نیوتن متر که نسبت به مدل های استاندارد SRT وایپر به ترتیب 40 اسب بخار و 55 نیوتن متر بیشتر دارند؛ گیربکس آن نیز از نوع شش سرعتی ترتیبی Xtrac است.

هم اکنون سفارش GT3-R با قیمت حدودی 459,000 دلار آغاز شده که البته تحویل آن در اواخر پاییز 92 خواهد بود؛ مشتریان با این خودرو اجازه حضور در مسابقات مختلفی از جمله، FIA GT3 و USCR GT Daytona و مسابقات بین المللی پیرلی جی تی و … را خواهند داشت.