صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

اتحاد ایران خودرو و سایپا

اتحاد ایران خودرو و سایپا

اولین جلسه مشترک مدیران عامل دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور با هدف «همکاری مشترک» روز گذشته در ایران خودرو برگزار شد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد‌ هاشم یکه زارع، مدیرعامل جدید ایران خودرو عزم خود را برای ایجاد یک همکاری مشترک با سایپا جزم کرده است.

n00203474-b
خودروسازان در جلسه روز گذشته خود در حالی صحبت از همکاری مشترک در مواردی مانند طراحی پلت‌فرم و تولید قطعات کرده‌اند که کارشناسان این کار را سخت و البته خوب می‌دانند.
سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی در این مورد با تاکید بر اینکه پیش از این نیز میل به این همکاری وجود داشته می‌گوید: با تشدید تحریم‌ها و کاهش فروش خودروسازان شاهد بیشتر شدن این میل هستیم. لیلاز با اشاره به اینکه همکاری مشترک کار ساده‌ای نیست، می‌افزاید: به هر حال ایران خودرو و سایپا دو شرکت مستقل هستند و هر کدام مسایل خاص خود را دارند، اما این همکاری باید واقعا میان این دو خودروساز رخ دهد و باید منتظر مشخص شدن نتایج ماند.
دو خودروساز بزرگ کشور با حضور در این جلسه مشترک اعلام کردند که می‌خواهند در کنار رقابت در بازار داخلی، در سطح بین‌المللی ارتباطی دوستانه در جهت صدور برندهای خود به بازارهای جهانی داشته باشند. کارشناسان عقیده دارند که همکاری خودروسازان در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند اثرگذارتر باشد، برای مثال داشتن یک شرکت خدمات پس از فروش مشترک میان ایران خودرو و سایپا در کشوری که بازار هدف هر دو آنها است، می‌تواند به کاهش هزینه‌هایشان کمک فراوانی کند.
هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پیش از این در مراسم معارفه خود بر اتحاد خودروسازان با هدف پیشبرد صنعت خودرو تاکید کرده بود. بررسی استراتژی صنعت خودروی کشور و راه‌های برون رفت ازمشکلات فعلی صنعت خودروسازی در دولت تدبیر و امید نیز از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه مشترک دو خودروساز بوده است. خودروسازان قصد دارند برای بهتر پیش بردن اهداف خود کارگروهی متشکل از مهندسان و مدیران ایران خودرو و سایپا برای اجرایی کردن اتحاد استراتژیک بین این دو خودرو ساز نیز در هفته آینده برگزار کنند.

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

هوندا و اندیشه ساخت یک اسپرت ارزان

هوندا و اندیشه ساخت یک اسپرت ارزان

هوندا به طور جدی روی ساخت یک اتومبیل اسپرت ارزان و کوچک در حال کار و برنامه ریزی است. خودرویی که سال 2015 یا نهایتاً 2016 به بازار خواهد آمد. و می تواند جای خالی S2000 را نیز در رقابت با مزدا میاتای جدید پر کند.

Honda Small Sports EV Concept

Honda Small Sports EV Concept


فعلاً جزئیات محدودی از این تصمیم منتشر شده است. اما می‌دانیم که موفقیت تویوتا GT86 و سوبارو BRZ در این راهبرد بی تأثیر نبوده است. انتظار می‌رود با یک خودروی 4 سیلندر دیفرانسیل عقب با موتور 1.3 یا 1.5 لیتری و گیربکس 5 سرعته دستی مواجه شویم. ماشینی که احتمالاً حدود 900 کیلوگرم وزن خواهد داشت. تجربه هوندا روی خودروهای اسپرتی نظیر NSX و S2000 می‌تواند برگ برنده این شرکت باشد.

Honda EV-STER cockpit
آیا شما به چنین خودروهایی علاقه مندید؟

جنجال M6 هادی پور محسنی [ویدئو]

جنجال M6 هادی پور محسنی [ویدئو]

اگر در خیابان ببینید کسی با پتک یا تبر به جان یک دستگاه M6 کوپه افتاده چه واکنشی نشان می دهید؟ این اتفاق شنبه گذشته (23 شهریورماه) در آلمان رخ داد . . .

ماجرا از این قرارست که شخصی به نام هادی پور محسنی (Hadi Pour mohseni) ساکن ایتالیا، مشکلی برای M6 کوپه اش بوجود می آید که ظاهرا نه تنها در ایتالیا حل نمی شود بلکه چهارسال است که در آلمان هم نمایندگی از سرویس دادن به آن و حتی پاسخ به نامه ارسالی پور محسنی امتناع کرده است.

پور محسنی هم که از یک طرف همه درهای قانونی را به رویش بسته می بیند و از طرف دیگر هم نمی تواند مشکل این بی ام و که عمدتا از گیربکس آن بوده را برطرف کند، برای نشان دادن اعتراض خود از این اتفاق پیش پا افتاده، دست به کار می شود و به همراه دوستش توماس برونر (Kumpel Thomas Brunner) با چکش و تبر به جان این M6 اتاق E63 می افتند که سال 2008 میلادی با هزینه ای در حدود 160 هزار دلار خریداری شده بود.

اما نکته جالب این اتفاق محل آن است! جلوی درب شرقی نمایشگاه فرانکفورت که این روزها صدها بازدید کننده از سراسر جهان درحال رفت و آمد از آن هستند.

پور محسنی در مصاحبه با روزنامه آلمانی Blid گفته بود: نه در ایتالیا و نه در مونیخ کسی مسئولیت فروش این M6 معیوب را برعهده نگرفته و در تمام این چهارسال حتی پاسخی از کمپانی برای او نیامده است. البته این را هم بگوییم که بعد از این اتفاق سخنگوی کمپانی هم بلافاصله جلوی تریبون ها رفته و قول پیگری زودرس به مشکل آقای پور محسنی را داده است.

کیت LB برای آونتادور رودستر; بزودی

کیت LB برای آونتادور رودستر; بزودی

LB Performace، تیونری از سرزمین طلوع خورشید،ژاپن. تیوتری که بیشتر وقت خود را صرف تیون خودروهای معروف جهان می کند. از جمله پروژه های موفق این تیونر، تیونینگ نیسان GT-R و یک فراری 458 می باشد اما حالا بنظر می رسد به سراغ آونتادور رودستر رفته تا خودرویی کاملا متفاوت خلق کند.

Lamborghini Aventador Roadster by Liberty Walk LB Performance

Lamborghini Aventador Roadster by Liberty Walk LB Performance

هم اکنون دو تیزر به شکل عکس راهی اینترنت شده که از طریق آن می توان به اسرار LB پی برد. انتخاب جزئیات قرمز مانند چرخ ها، بدنه سفید و فیبرکربن، خودرویی سه رنگ بوجود آورده است.

Lamborghini Aventador Roadster by Liberty Walk LB Performance

Lamborghini Aventador Roadster by Liberty Walk LB Performance

در حال حاضر جزئیات بسیار محدود است اما اطلاعات بیشتر طی هفته های آتی بدست خواهد آمد.

تسلا ایمن‌ترین خودرو در تصادف

تسلا ایمن‌ترین خودرو در تصادف

تسلا ایمن‌ترین خودرو در تصادف
 بر اساس نتایج اخیر موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا NHTSA، تسلا Model S توانست بالاترین امتیاز ایمنی را در تست‌های تصادف به دست بیاورد. با اینکه سقف امتیازات این مرکز 5 ستاره است اما به گفته مهندسان، تسلا چیزی بیش از 5 ستاره کسب کرده است.  به عقیده NHTSA نمره واقعی خودروی فوق 5.4 ستاره است. تسلا Model S یک خودروی اسپرت برقی سایز بزرگ است که به کمک موتورهای برقی 85 کیلووات ساعتی‌اش می‌تواند با یک بار شارژ 426 کیلومتر پیمایش داشته باشد. قدرت نهایی این خودرو 416 اسب‌بخار (310 کیلووات) و گشتاورش 600 نیوتن‌متر (443 پوندفوت) ارزیابی شده است. قیمت این محصول مدرن 69 هزار و 900 دلار است.

بزرگ‌ترین لوپ در لوپ دنیا

2

بزرگ‌ترین لوپ در لوپ دنیا

بزرگ‌ترین لوپ در لوپ دنیا
: اغلب در نمایش‌های هیجان‌انگیز دیده‌اید که یک خودرو مسیر دایره‌ای تمام 360 درجه‌ را می‌پیماید. در حقیقت بهتر است بگوییم که این مسیر را چرخ می‌زند. لحظه‌ای که خودرو در تاج حلقه قرار دارد، گویی هر لحظه می‌‌خواهد به زمین بیفتد.  به این جاده‌های دایره‌ای شکل Loop می‌گویند. بعدها ماجراجویان توانستند یک لوپ دیگر را به لوپ اول اضافه کنند تا ساختار Loop in Loop شکل بگیرد. آن وقت است که دقت و تمرکز راننده برای پیمایش حلقه دوم نیز به چالش کشیده می‌شود. اما ژوئن سال 2012 باز هم عده‌ای پا را از این هم فراتر گذاشتند و پیمایش لوپ در لوپ را هم‌زمان با دو خودرو انجام دادند.

F12 La Revoluzione


F12 La Revoluzione ؛ حرکت انقلابی منصوری

فرانکفورت 2013 : حالا دیگر بدون هیچ حرف و حدیث و تعصبی می توان منصوری را بعنوان یکی از برترین ها و حتی برترین برند در دنیای تیونینگ به شمار آورد . منصوری در فرانکفورت نشان داده که فقط متخصص تغییر ظاهر با فیبرکربن نیست و توانایی های انجام کارهای بزرگ را دارد . منصوری در فرانکفورت قدرت و زیبایی را با هم در آمیخته است .
Frankfurt 2013: Mansory F12 La Revoluzione

Frankfurt 2013: Mansory F12 La Revoluzione

منصوری در این نمایشگاه دو شاهکار زیبا و قدرتمند براساس خودروهای ایتالیایی به روی صحنه آورده است . لامبورگینی کربونادو نسخه ی روداستر و فراری F12 La Revoluzione !

کیت بدنه ای که منصوری بر F12 Berlinetta  پوشانده ، سبب شده تا یکی از خاص ترین خودروها شکل بگیرد . اما برای خاص تر کردن این اسب سرکش از پیشرانه ای با قدرت 1200 اسب بخار و گشتاور 890 نیوتن متر بهره گرفته شده است تا در نهایت برچسب قیمت  1,300,000  یورویی برروی La Revoluzione بخورد .

منصوری سپرجلوی این محصول را همانند دماغه ی برعکس شده ی خودروهای فرمولا1 توصیف می کند . دریچه های متعدد نصب شده در این قسمت باعث بهبود هوارسانی به موتور خودرو شده است . تغییرات نرم افزاری در واحد کنترل الکترونیک ، توربوشارژرهای بزرگتر و سیستم اگزوز جدید باعث چنین جهشی در افزایش قدرت شده اند . پس از این تغییرات اسب سرکش منصوری به  شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه ای و حداکثر سرعت 370 کیلومتر دست پیدا کرده است . La Revoluzione با رینگ های پنج پره ی جدید 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب که با لاستیک های پیرلی پوشیده شده اند در خیابان ها خواهد تازید.

رنگ بدنه Revolution Red به کابین هم نفوذ کرده و در ترکیب با فیبرکربن ، چرم گاو ، آکانتارا و امکانات متعدد دیگر نمایی متفاوت را برای راننده رقم زده است .

نسخه بروزرسانی شده رنجروور اووک

نسخه بروزرسانی شده رنجروور اووک

فرانکفورت 2013: رنجروور در نمایشگاه فرانکفورت از مدل 2014 اووک رونمایی کرد. این مدل شامل تغییراتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک اشاره کرد.
برای اولین بار مدل پرتوتایپ این خودرو در نمایشگاه ژنو اوایل امسال رونمایی شد، اما حالا همان خودرو وارد فاز تولید شده که مهم‌ترین ویژگی‌های آن استفاده از گیربکس نه سرعته ZF و یک موتور بنزینی و دو موتور دیزلی است.

 2014 Range Rover Evoque Brings its 9-Speed to Frankfurt


2014 Range Rover Evoque Brings its 9-Speed to Frankfurt

لندروور ادعا می‌کند که مصرف سوخت موتورها حدود 11.4 درصد و انتشار گاز CO2 آن‌ها حدود 9.5 درصد کاهش یافته، باصرفه‌ترین دیفرانسیل جلو، نسخه 150 اسب بخاری است که دارای موتور 2.2 لیتری دیزلی و مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 4.9 برای هر 100 کیلومتر (ترکیبی)و 129 گرم برای هر کیلومتر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های 2014 Evoque، سیستم اختیاری چهار چرخ متحرک فعال است. این سیستم در شرایط رانندگی ثابت تا سرعت 35 کیلومتر بر ساعت خودرو را چهار چرخ متحرک نگه می‌دارد و بعد به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت، خودرو دیفرانسیل جلو می‌شود و این تغییرات ظرف 300 میلی ثانیه اتفاق می‌افتد.
سیستم دیفرانسیل الکترونیکی این خودرو گشتاور را بین چرخ‌ها تقسیم می‌کند و باعث بهبود کشش و ثبات کافی خواهد شد.یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این خودرو Torque Vectoring نام دارد که بر روی نسخه چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد قرار دارد و باعث چابکی بهتر خودرو می‌شود.

2014 Range Rover Evoque

2014 Range Rover Evoque

دیگر ویژگی‌های جدید اووک، شامل کمک پارکینگ، هشدار خروج از خط، تشخیص علایم ترافیکی و سنسور وید(برای پیمایش در آب) می‌شود.
تغییرات ظاهری نیز نسبتاً جزئی است و تنها می‌توان به نشان‌های جدید، چرخ‌های آلیاژی جدید و انتخاب رنگ اضافی برای کابین اشاره کرد.
فروش این خودرو از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

آونتادور فیبرکربنی منصوری

آونتادور فیبرکربنی منصوری

فرانکفورت 2013: فیبر کربن، من آن را دارم! قطعاً اگر لامبورگینی آونتادور منصوری که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، زبان باز می‌کرد، مدام این جمله را تکرار می‌کرد! Carbonado، جدیدترین شاهکار منصوری.

 Frankfurt 2013: Mansory Carbonado Lamborghini Aventado

Frankfurt 2013: Mansory Carbonado Lamborghini Aventado

به جای فقط تغییر چند پانل‌ها و قطعات و تغییر جای آن‌ها، منصوری ذات این گاو ایتالیایی را تغییر داده است. تقریباً تمام قطعات این خودرو از فیبر کربن براق ساخته شده است حتی قطعات بیرونی موتور!
آن‌ها همچنین دوباره تمام قطعات را طراحی کرده‌اند تا با طرح استاندار فاصله زیادی نگیرد. تا به حال سوپر اسپرتی به این شکل در نیامده است. طول این خودرو از جلو 40 میلی متر و از عقب 50 میلی متر افزایش پیدا کرده است.


اما قسمت مهم داستان، منصوری کربونادو را بسیار قوی‌تر کرده است، آونتادور رودستر استاندارد قدرتش 700 اسب بخار است اما این خودرو…1250 اسب بخار قدرت دارد!برای اینکه منصوری یک جفت توربو شارژر به این خودرو اضافه کرده است.

نسخه نهایی 918 اسپایدر

نسخه نهایی 918 اسپایدر

فرانکفورت 2013: بالاخره خودروساز آلمانی پورشه از نسخه نهایی و تولیدی 918 اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرد و آن را در معرض دید قرار داد.

Porsche 918 Spyder production model live at 2013 Frankfurt Motor Show

Porsche 918 Spyder production model live at 2013 Frankfurt Motor Show

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حداکثر سرعت این خودرو هیبریدی 345 کیلومتر بر ساعت است که تنها برای دو سرنشین فضا دارد و قرار است تنها 918 عدد از آن ساخته شود که همه آن‌ها ظرف 18 ماه تحویل مشتریان داده خواهد شد.


این خودرو با قیمتی در حدود 657.400 پوند(845 هزار دلار) برای سفارش گذاشته می‌شود. پورشه بر روی گل سرسبد خود بسیار خوب عمل کرده، به صورتی که بیش از دو سوم کار را در مدل تولیدی پیاده کرده است و در نتیجه منافع آن‌ها هم روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
برای اولین بار این خودرو تحت مدل مفهومی در نمایشگاه ژنو سال 2010 رونمایی شد که مهم‌ترین ویژگی‌های آن استفاده از فیبرکربن، پانل های کامپوزیتی، قطعات پلاستیکی و شاسی (آلومینیوم، منیزیم و تیتانیومی) بود.


این ترکیب بسیار عالی، وزن 918 اسپایدر را به 1634 کیلوگرم می‌رساند حتی با وجود پیچیدگی‌های ذاتی و سیستم هیبریدی سنگین وزنش!
پانل‌های سقف متحرک این خودرو، به 918 کوپه روح رودستر هم بخشیده اما اگر این‌ها شما را راضی نمی‌کند می‌توانید بسته Weissach performance را سفارش دهید که قیمت این خودرو را به 718 هزار پوند(929 هزار دلار) می‌رساند اما در عوض آیرودینامیک خودرو با اضافه شدن بالچه و ضربه گیر بهتر می‌شود.وزن خودرو هم با ترفندهایی نظیر استفاده از اجزای سبک‌تر و چرخ‌های منیزیمی حدود 35 کیلوگرم کاهش می‌یابد.


پیشرانه 918 اسپایدر از یک سیستم پلاگین هیبریدی می‌باشد که تقریباً در عقب خودرو قرار دارد. موتور 4.6 لیتری V8 تنفس طبیعی می‌تواند 608 اسب بخار قدرت در دور موتور 8700 تولید کند. همچنین دو موتور الکتریکی در محور جلو جمعاً می‌توانند 286 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 تولید کنند.

Porsche 918 Spyder production model breaks Nurburgring ring record

Porsche 918 Spyder production model breaks Nurburgring ring record

تمام قدرت این خودرو 887 اسب بخار است که می‌توان آن را در دور موتور 8500 بدست آورد و نسبت قدرت به وزن آن 540 اسب بخار در هر تن است که این یعنی قدرتمندترین خودروی پورشه تا به امروز.حداکثر دور موتور هم به 9100 رسیده است.
حداکثر گشتاور این هیبریدی بین 676 پوند فوت و 943 پوند فوت بسته به انتخاب نوع دنده است.گیربکس این خودرو هم هفت سرعته دو کلاجه اتوماتیک است که قدرت را به صورت الکتریکی-بنزینی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.جالب است بدانید مصرف سوخت این خودرو پر قدرت بین 3 تا 3.3 لیتری در هر 100 کیلومتر است.

Porsche 918 Spyder production model with Weissach package

انرژی موتور های الکتریکی هم توسط یک باتری 6.8kWh واقع در عقب و زیر 918 تأمین می‌شود که ضمانت چهار ساله دارد. این سیستم همچنین انرژی ترمزها هم بازیافت می‌کند.
پورشه برای این خودرو سه حالت رانندگی قرار داده است که عبارت انداز: E-power، هیبریدی، اسپرت هیبریدی، مسابقه ای هیبریدی و Hot Lap.
باید بدانید که حالت E-power اصلا گاز CO2 منتشر نمی‌کند و می‌تواند با دیفرانسیل جلو حدود 32 کیلومتر مسافت طی کند. 918 در این حالت دارای شتاب زیر 7 ثانیه و حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت است.


پورشه می‌گوید این خودرو در حالت ترکیبی، دارای شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای است و این یعنی 0.9 ثانیه سریع‌تر از کاررا GT V10 سوپرکار 2007-2004.همچنین این خودرو می‌تواند ظرف 7.7 ثانیه به سرعت 200 و ظرف 22 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد.حداکثر سرعت این خودرو نیز همان طور که ذکر شد، 345 کیلومتر بر ساعت است(سریع‌ترین خودروی جاده ای پورشه).
سایر ویژگی‌ها:
• 4643 میلی متر طول
• 1940 میلی متر عرض
• 1167 میلی متر ارتفاع
• 2730 میلی متر فاصله بین دو محور
• رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب
• لاستیک‌های 265/35 ZR20 برای جلو و 325/30 ZR21 برای عقب
• حجم باک 70 لیتر و حجم بار حدود 110 لیتر
918

رکورد سرعت GT-R شکسته شد [ویدئو]

رکورد سرعت GT-R شکسته شد [ویدئو]

در رقابت های امسال درگ تایمز بود که تیونر آمریکایی AMS Performance با پکیج آلفا 12+ توانست رکورد جدیدی برای GT-R ثبت کند . . .

پکیج Alpha 12 بعد از پکیج های Alpha 6 با قدرت 600 اسب، Alpha 9 با قدرت 900 اسب و همچنین Alpha 10 با قدرت 1000 اسب بخار، چهارمین و آخرین پکیجی است که تا به امروز این تیونر شیکاگویی برای GT-R مهیا کرده است. همچون اسمش قدرت آلفا 12 حدود 1200 اسب بخار است و قدرتی که به چرخ ها می رسد تا 1318 اسب بخار هم ثبت شده.

آلفا 12 در سال 2011 توانست یک چهارم مایل را در 8.97 ثانیه با سرعت 169 مایل برساعت (تقریبا 272 کیلومتر برساعت) طی کند تا بدین ترتیب لقب سریع ترین GT-R را به خودش اختصاص دهد. ولی قابل پیش بینی بود که AMS به داشتن چنین قدرتی قناعت نخواهد کرد! در سال 2012 نسخه بهبود یافته آلفا 12 با نام 12+ معرفی شد که از موتور 3.8 لیتری GT-R قدرتی بیش از 1700 اسب بخار بیرون می کشید. AMS با این پکیج در مسابقات درگ تایمز 2013 رکوردهای زیر را ثبت کرد:

  • 2.9 ثانیه برای صفر تا 100.
  • 6.5 ثانیه برای صفر تا 200.
  • 12.37 ثانیه برای صفر تا 300.
  • 1 مایل در 22.538 ثانیه باسرعت 237.5 مایل برساعت (382.16 کیلومتربرساعت).

اما رکورد جهانی AMS دوام چندانی نداشت؛ تیونر بریتانیایی SevernValley Motorsport یا همان SVM توانست در روز 19 مردادماه 92 در مسابقات امسال MLR 30-130 که در پایگاه هوایی Marham برگزار شد، با پکیج 1400R اندکی با رکوردهای AMS بازی کند:

  • 3.04 ثانیه برای صفر تا 100.
  • 6.08 ثانیه برای صفر تا 200.
  • 11.56 ثانیه برای صفر تا 300.
  • 1 مایل در 22.42 ثانیه باسرعت 239.138 مایل برساعت (384.86 کیلومتربرساعت).

فراری

ملاقات دوقلوهای P4/5 فراری [ویدئو]

بعد از گذشت چندین سال بالاخره نسخه های خیابانی و مسابقه ای فراری P4/5 به ملاقات هم آمدند تا برای نخستین بار زیر یک سقف باشند؛ ظاهرا این اتفاق آنقدر احساسی بوده که برای نامگذاری ویدئوی آن از عبارت Come to Home استفاده شده . . . !

خودروی قرمز موجود P4/5 است که سال 2006 با هزینه ای بالغ بر 4 میلیون دلار به سفارش کلکسیونر معروف آمریکایی آقای James Glickenhaus که سابقه تهیه کنندگی چند فیلم سینمایی هم در سالهای 90 میلادی دارد، ساخته شد. P4/5 بدست پنین فارینا و بر پلت فرم انزو شکل گرفته و حتی پیشرانه 6 لیتری V12 انزو را دارد با این تفاوت که قدرت تولیدی آن حدود 10 واحد افزایش یافته و به 660 اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی آن نیز همچون انزو، 658 نیوتن متر است.

Jim Glickenhaus

Jim Glickenhaus

P4/5 بنابه خواسته آقای جیمس با سبک و سیاق مدلهای مسابقه ای P-series فراری در سالهای دهه 60 و 70 میلادی و علی الخصوص با الهام از مدل P4 ساخته شده است.

اما در سال 2010 میلادی آقای جیمس تصمیم گرفت علاوه بر نسخه خیابانی P4/5، مدل مسابقه ای آن را هم داشته باشد. به این ترتیب مهندسین فراری با همکاری پنین فارینا مجددا دست به کار شدند اما اینبار از پلت فرم 430 اسکودریا کمک گرفتند.

حاصل این کار به خلق P4/5 Competizione منجر شد که قدرت موتور 4 لیتری V8 آن به 450 اسب بخار محدود شده؛ حداکثر گشتاور آن نیز به 600 نیوتن متر می رسد. این خودرو مطابق استانداردهای FIA GT2 ساخته شده و هم اکنون نیز در اختیار تیم مسابقه ای آقای جیمس یعنی Scuderia Cameron Glickenhaus است.


کیت TBR برای هوندا

کیت TBR برای هوندا CBR 1000RR [ویدئو]

پکیج پاور پلاس (Power Plus) نام جدیدترین محصول کمپانی کالیفرنیایی TBR است که به تازگی برای هوندا CBR 1000RR مهیا شده؛ قبل از هر چیز باید گفت که این پکیج مختص پیست بوده و هنوز مجوز خیابان را ندارد . . .

TBR از اگزوزهای اختصاصی Black Series با کنیستر آلومینیومی (تیتانیومی یا کربنی بصورت سفارشی) استفاده کرده است که 8 اسب بخار به قدرت و 14.9 نیوتن متر به گشتاور پیشرانه یک لیتری 4 سیلندر آن افزوده؛ باچنین اعدادی قدرت و گشتاور خروجی CBR 1000 RR به ترتیب معادل 186 اسب بخار و 100 نیوتن متر خواهد بود.

در پکیج TBR علاوه بر سیستم اگزوز که پیچ های آلومینیومی قرمز و همچنین برچسب عکس برگردان داشته، سیستم سوخت رسانی Juice Box Pro ، کاور جانبی اگزوز به رنگ مشکی و همچنین تی شرت قرمزی که نام TBR روی آن خودنمایی می کند، وجود دارد. قیمت این پکیج 842 دلار است.

پیش نمایش کراس اور جدید لکسس

NF-NX ؛ پیش نمایش کراس اور جدید لکسس

همه چیز از تست های خیابانی شروع شد؛ سپس تیزرهای رسمی آن منتشر شد و امروز هم اولین تصاویر آن در رسانه ها دست به دست گشته؛ بله! لکسس درحال تصمیم گیری برای عرضه یک کراس اور جدید است که پیش نمایش آن را با مفهومی NF-NX آغاز کرده . . .

2013 Lexus NF-NX concept

2013 Lexus NF-NX concept

چراغ های LED بسیار کوچک جلو در کنار جلوپنجره بزرگش که شبکه های لوزی شکل دارد در یک طرف، در کنار خطوط شکسته ای که در همه جا بکار رفته از حاشیه شیشه ها گرفته تا روی گلگیرهای عضلانی یا قسمت زیرین درب ها و حتی چراغ های عقب و … از طرف دیگر بدین معنی است که اولویت طراحانش خلق کراس اوری با ظاهری تهاجمی و به شدت جذاب بوده تا آنکه کاربردی و معمولی باشد.

از نکات جالب توجه NF-NX استفاده از از رنگ Metal Silver برای بدنه، چراغ های بومرنگی عقب و نهایتا ورودی هوای بزرگ جلویی آن که تقریبا هم سایز رینگ هایش شده لرزه بر اندام بیننده اش می اندازد!

2013 Lexus NF-NX concept

2013 Lexus NF-NX concept

درون کابین آن هم ترکیب چرم زرد رنگ (Sunrise Yellow) به همراه خاکستری سوخته ای دیده می شود که با یک نورپردازی آبی جلوه خوبی به فضای درونی خودرو بخشیده است. هنوز جزییات بیشتری از این خودرو در دست نیست پس لطفا منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه در روزهای آتی باشید.

یاماها تی مکس 530 مدل 2013

یاماها تی مکس 530 مدل 2013

یاماها معتقدست که مدل های جدید Tmax بهترین کارایی، بهترین راحتی و بهترین استایل ممکن را در 12 سال عرضه اش داشته و بازهم می تواند به خواستنی ترین موتور در میان همکلاسانش تبدیل شود . . .

2013 Yamaha TMAX Black Max 530

Yamaha TMAX Black Max 530

درون شاسی آلومینیومی Tmax یک پیشرانه 2سیلندر چهار زمانه به حجم 499 سی سی جاسازی شده که از نوع مایع/خنک است. استفاده از سیستم انژکتوری و بهره گیری از 4 سوپاپ در هر سیلندر موجب شده تا قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب معادل 46 اسب بخار در دور 6,750 و 52.3 نیوتن متر در دور 5,250 باشد. مصرف آن هم به حدود 4.8 لیتر می رسد.

Tmax جدید رینگ های 15 اینچی با تایرهای 120/70 جلو و 160/60 عقب داشته و ترمزهای دیسکی آن در جلو دوبل و در عقب تکی است. از دیگر ویژگی های این موتور وزن 217 کیلوگرمی و باک 15 لیتری آن است. Tmax همچون گذشته در کلاس مکسی اسکوتر (Maxi Scooter) قرار گرفته؛ یعنی اسکوترهایی با فاصله محوری زیاد. صحبت از فاصله محوری شد بهترست ابعاد و اندازه های آنرا هم بگوییم:

  • 2,200 میلیمتر طول.
  • 775 میلیمتر عرض.
  • 1,420 میلیمتر ارتفاع.
  • 800 میلیمتر ارتفاع صندلی.
  • 1,580 میلیمتر فاصله محوری.

Tmax استارت الکتریکی، دورسنج و سرعت سنج آنالوگ، طلق جلو با امکان تنظیم ارتفاع، پروژکتورهای نام آشنای Twin eye یاماها در جلو، چراغ LED عقب و خروجی برق 12 ولت بصورت استاندارد دارد. مدل های 2013 این موتور که همگی به گیربکس CVT مجهز هستند، در مدلهای ABS حدود 10,500 دلار و در مدلهای Black Max حدود 13,000 دلار قیمت خورده اند.

لوگو

           

سلام به بازدید کنندگان عزیز این وبلاگ این لوگو موقت این وبلاگ هست با این که ساده ونوشتاریه اما امید وارم بپذیرید.


سورپرایز تویوتا برای 50 میلیونومین مشتری [ویدئو]

سورپرایز تویوتا برای 50 میلیونومین مشتری [ویدئو]

تیم فروش محصولات تویوتا در کالیفرنیا روز هفتم شهریورماه 92 متوجه شد که آقای Michael Dee از شهر Levittown در نیویورک، اوایل سال 2013 یک دستگاه کمری خریداری کرده که دقیقا 50 میلیونومین خودرویی است که تویوتا در ایالات متحده فروخته؛ به همین دلیل Bill Fay مدیر فروش تویوتای آمریکا با هماهنگی خانواده مایکل یک هدیه ناقابل برای او تدارک دید…

مایکل که 20 سال است در یونیفرم پلیس نیویورک (NYPD) فعالیت می کند، درحالیکه پای باربیکیو ایستاده کاملا شگفت زده شده چرا که Bill Fay تمام هزینه خرید کمری را به او برگردانده و سپس از او تقاضا می کند که به جلوی خانه اش هم سری بزند چون دومین سورپرایز تویوتا در آنجا انتظارش را می کشد؛ چه چیزی بهتر از روفور 2013 . . . !

RF22 ؛ جنگنده ی آمریکایی


RF22 ؛ جنگنده ی آمریکایی

Bulleta Motors  شرکت آمریکایی مستقر در کالیفرنیا ، از خودروی اسپرت جدیدش با نام RF22 پرده برداشت .

Bulleta Motors RF22

Bulleta Motors RF22

بدنه ی تمام کامپوزیتی RF22  بر پایه ی لوتوس  Evora شکل گرفته است . طراحی این خودرو را طراح جوان و مشهور ، Samir Sadikhov برعهده داشته است . از وجوه تمایز این خودرو با لوتوس Evora می توان به فاسیای تهاجمی با چراغ های زنون و اسپویلر لبه ای در نمای جلو اشاره کرد . در نمای عقب نیز شاهد استفاده از یک دیفیوزر عظیم هستیم که خروجی های دوگانه اگزوز را در دل خود جای داده است . از دیگر مشخصه های ظاهری می توان به ورودی هوای سقفی ، دیسک های کربن – سرامیکی و رینگ های 19 اینچی از جنس فیبرکربن که با لاستیک Michelin پوشیده شده اند اشاره کرد .

قلب این جنگنده ی آمریکایی ، یک موتور 3.5 لیتری v6 مجهز به سوپرشارژر است که 505 اسب بخار قدرت و 555 نیوتن متر گشتاور تولید می کند . این پیشرانه برای RF22 با وزن 1363 کیلوگرم ، شتاب صفر تا صد نزیک به 3.6 ثانیه را رقم زده است .

قیمت این خودرو برحسب امکانات سفارشی توسط خریدار متفاوت خواهد بود .

سوانح موتو جی پی 2013 [ویدئو]

سوانح موتو جی پی 2013 [ویدئو]

این روزها که مارک مارکز و دنی پدروسا از تیم هوندا برای نگه داشتن لورنزو و والنتیو روسی از تیم یاماها در جایگاه سومی و چهارمی شان در مسابقات Moto GP سخت تلاش می کنند؛ بهترست نیم نگاهی هم به سوانح این فصل مسابقات داشته باشیم. البته ناگفته نماند فصل 2013 مسابقات MotoGP از فروردین ماه 92 آغاز شده و هم اکنون نیز از 18 مسابقه، 11 مسابقه آن برگزار شده است. دور دوازدهم MotoGP نیز دهم شهریورماه در پیست سیلورستون انگلستان خواهد بود.

Q30

خودرویی که در هیچ کلاسی نمی گنجد؛ ای Q30نفینیتی

پس از انتشار تیزرهای تبلیغات در اوایل این ماه ، حال نوبت به انتشار تصویر کانسپت جدید اینفینیتی رسیده است . این کانسپت در 10 سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت 2013 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .

Infiniti Q30 concept

Infiniti Q30 concept

بنا به گفته ی مسئولین کمپانی ، این خودرو جز کلاس کوپه ، هاچ بک و یا کراس اوردسته بندی نمی شود ، اما طراحی آن تلفیقی از این 3 کلاس است . اینفینیتی با Q30 ، سگمنت کامپکت و مشتریان جوان را هدف گرفته است . برای ساخت این خودرو از پلت فرم MFA مرسدس بنز که در ساخت کلاس A و B استفاده شده ، بهره گرفته اند . خبر ورود این خودرو به خط تولید و ورودش به بازار در سال 2015 تایید شده است . خط تولید Q30 در سایت کارخانه ی نیسان در ساندرلند انگلستان راه اندازی خواهد شد ، سایتی که به تازگی برای افزایش تولید توسعه پیدا کرده است . در حال حاضر تولید 500 هزار دستگاه Q30 به صورت سالیانه برنامه ریزی شده است که ممکن است این رقم تا 10 درصد در سال های آینده افزایش پیدا کند .

اس کلاس

نسخه کانسپت اس کلاس کوپه به فرانکفورت می رود

گزارشات جدید نشان می‌دهند که مرسدس بنز قصد دارد در نمایشگاه فرانکفورت آلمان نسخه مفهومی اس کلاس کوپه را رونمایی کند.

Mercedes-Benz S-Class Coupe sketch

Mercedes-Benz S-Class Coupe sketch

هم اکنون این خودرو در حال گذراندن آزمایشات خود است و برای رونمایی در کمتر از دو هفته دیگر در نمایشگاه IAA آماده می‌شود. طبق گزارشات، این نسخه مفهومی بسیار مشابه نسخه تولیدی خواهد بود.این خودرو که با کد CL 217 شناخته م

ی‌شود در کلاس CL مرسدس نیز قرار گرفته است.

انتظار می‌رود نسخه تولیدی در ماه ژانویه 2014 در نمایشگاه NAIAS دیترویت پرده برداری شود و ممکن است ماه مارس سال آینده راهی بازار شود.موتور های مدل سدان اس کلاس به این خودرو نیز نفوذ کرده است به صورتی که سه موتور(فعلاً) برای این خودرو در نظر گرفته شده است:

•       موتور 3 لیتری V6 به همراه دو توربو با قدرت 333 اسب بخار

•       موتور 4.7 لیتری V8 با قدرت 455 اسب بخار

•       موتور 5.5 لیتری V8 به همراه دو توربو با قدرت 593 اسب بخار

Niro

Niro ، کانسپت جدید کیا

انتظارها به پایان رسید و کیا پس از گذشت چند روز از انتشار تیزر کراس اوور جدیدش ، تصاویر این محصول جدید را در اینترنت منتشر کرد . کراس اوور جدید کیا Niro نام دارد و قرار است در نمایشگاه فرانکفورت در غرفه ی کیا حضور پیدا کند .

Kia Niro concept

Kia Niro concept

کانسپت جدید کیا برای رقابت در سگمنت B طراحی شده و آماده است تا تلفیقی از رانندگی شهری و سرسختی خودروهای آفرود را ارائه دهد . اگرچه تصاویر منتشر شده از این کراس اوور بیشتر حال و هوای خودروهای آفرود را دارد اما رقیب اصلی این خودرو ، از سرزمین سامورایی ها ، نیسان جوک است . طراحی Niro در مرکز طراحی کیا در فرانکفورت و توسط رئیس طراحی بخش اروپای این شرکت ، آقای Gregory Guillaume صورت گرفته است . به همین منظور احتمال عرضه ی این محصول به صورت انحصاری  در بازار اروپا قوت گرفته است . نحوه ی رنگ آمیزی Niro نشان از هیبرید بودن این خودرو دارد .

Kia Niro conceptKia Niro conceptKia Niro concept

برای اطلاعات بیش تر باید تا نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2013 منتظر بود .

پژو 3008 مدل 2014

پژو 3008 مدل 2014

نخستین جزییات از فیس لیفت پژو 3008 قبل از رونمایی اش در اتوشوی فرانکفورت همگانی شد؛ این کراس قرارست بعنوان مدل 2014 راهی بازار شود . . .

2014 Peugeot 3008

2014 Peugeot 3008

قبل از همه چیز باید گفت که 3008 یک کراس اور 5 نفره است که از سال 2008 میلادی تنها با پیشرانه های چهار سیلندر 1.6 و 2.0 لیتری وارد بازار شده و همچنان نیز نسل اول خود را میگذراند.

 

اما در 3008 جدید می توان دید که طراحان تلاش بسیاری داشته اند تا نمای ظاهری خودرو شباهت زیادی بهپژوهای جدید و علی الخصوص به 508 استیشن داشته باشد؛ این امر در چراغ های جدید در جلو و عقب، جلوپنجره متحول شده، تریم های کرومی بدنه و رینگ هایی که سایزشان از 16 تا 18 اینچ متغیر بوده به وضوح قابل تشخیص است.

علی رغم نمای بیرونی، درون کابین تغییرات کمتری صورت گرفته اما به هرحال چرم جدید، افزوده شدن روکش های نقره ای رنگ و طراحی مجدد اداوت کنسول نمای بسیار شکیل و جذابی را بوجود آورده اند.

پژو 3008 مدل 2014، همچون گذشته در مدل هیبریدی نیز عرضه شده که با پسوند HYbrid4 شناخته می شود؛ این هیبریدی یک پیشرانه 2.0 لیتری HDi FAP برای محور جلو و همچنین یک موتور الکتریکی 37 اسبی برای محور عقب دارد. مجموع قدرت خروجی اش به 200 اسب بخار و مصرف ترکیبی آن نیز به 3.4 لیتر می رسد. سایر پیشرانه های بنزینی و دیزلی 3008 عبارتند از:

  • 1.6 لیتری e-HDi FAP با قدرت 115 اسب.
  • 1.6 لیتری HDi FAP با قدرت 115 اسب.
  • 1.6 لیتری VTi با قدرت 120 اسب.
  • 1.6 لیتری THP با قدرت های 155 تا 163 اسب.
  • 2.0 لیتری HDi FAP با قدرت های 150 تا 163 اسب.

گشایش فروشگاه های لوکس لکسس

گشایش فروشگاه های لوکس لکسس

لکسس به منظور ارتقا تصویر نام تجاری خود در ذهن مردم به دنبال گشایش فروشگاه های لوکس در دبی، توکیو و نیویورک می‌باشد.

intersect by lexus culture and design store tokyo

intersect by lexus culture and design store tokyo


لکسس اعلام کرده است که در فضای لوکس مردم می‌توانند نام تجاری این شرکت را بدون نشستن پشت فرمان تجربه کنند. همین طور لکسس اولین مکان لوکس خود را در Aoyama توکیو طراحی و اجاره کرده است که شامل کافه، فروشگاه، فضای نمایشگاه خودرو می‌باشد.

intersect by lexus culture and design store tokyo

intersect by lexus culture and design store tokyo


این مکان به دو قسمت تقسیم می‌شود، که طبقه اول شامل کافه ای که با برند های لوکس جهان همکاری دارد و همچنین یک پارکینگ و نمایشگاه ماشین می‌باشد. اما در طبقه دوم، فروشگاه اجناس لوکس قرار دارند که شامل برند های مشهور دنیا می‌باشند و همین طور یک کتابخانه و رستوران نیز در این طبقه قرار دارند.


این حرکت لکسس یک وجه تمایز از دیگر شرکت‌های خودرو سازی می‌باشد و همچنین لکسس در نظر دارد در اوایل سال جدید میلادی یک مرکز طراحی مد و مجله لکسس را در نیویورک ایجاد کند و همین طور می‌خواهد بعد از توکیو در شهر های بزرگ دیگر مانند دبی مرکزی هنری، فرهنگی، مد، فیلم، موسیقی، تکنولوژی محیط زیست ایجاد کند که سبب می‌شود نام لکسس فراتر از یک خودرو ساز در ذهن مردم شکل گیرد و تعامل بیشتر بین مردم و خودرو شکل گیرد.

زمانی برای دریفت

زمانی برای دریفت

زمانی برای دریفت
: مسابقات X Games هفته گذشته در لس‌آنجلس برگزار شد. این مسابقه که از مسابقات غیررسمی اتومبیلرانی به حساب می‌آید بین خودروهای هاچ‌بک چهار در چهار برگزار می‌شود. نکته جالب این مسابقه در این است که X Games ترکیبی از مسابقات سرعت، دریفت و آفرود داخل پیست است. به همین دلیل رانندگان باید مجموعه‌  این  مهارت‌ها را در کنار یکدیگر داشته باشند و خودروها نیز برای شرایط مختلف و متغیر تیونینگ شده باشند. در مسابقه امسال رانندگان مشهوری همچون کن‌بلاک، توماس‌هایکنن و اسکات اسپید راننده سابق فرمول‌یک حضور داشتند. در نهایت هم‌هایکنن با خودرو فورد فیستا خود توانست عنوان نخست را به دست آورد.

فروش محصولات ایران خودرو ازامروزآغاز شد

فروش محصولات ایران خودرو ازامروزآغاز شد

فروش محصولات ایران خودرو ازامروزآغاز شد
: فروش فوری،پیش فروش یک ودیعه ای و دودیعه ای محصولات ایران خودرو به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ازصبح روز شنبه دوم شهریور ماه  سال جاری در تمامی نمایندگی های مجازاین شرکت آغازشد.

به گزارش ایکوپرس، عبداله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: شرکت ایران خودرو ضمن گرامیداشت هفته دولت و درراستای تنظیم بازار و پاسخگویی به نیازهای مشتریان شرایطی فراهم کرده است  تا مشتریان بتوانند خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی ادامه داد:در  شرایط  پیش فروش یک ودیعه ای و دو ودیعه ای خودروهای وانت ،پژو405،سمند،پژو پارس،پژو206تیپ 5 و 206پژو صندوق دار وی 8 و رانا عرضه خواهد شد.
بابایی به زمان تحویل خودروها اشاره کرد و گفت:در روش یک ودیعه ای زمان تحویل خودروها آذر و دی و بهمن ماه سال جاری و در دو ودیعه ای زمان تحویل دی و بهمن ماه سال جاری خواهد بود. 
وی درزمینه فروش فوری محصولات ایران خودرو،  گفت:در این روش خودرهای وانت باردو با زمان تحویل 30روز و خودروهای پژو405،سمند ال ایکس سال بنزینی،سمند ال ایکس پایه گاز سوز و بنزینی و رانا با زمان تحویل 45 روزه و کارت طلایی سه ستاره عرضه خواهد شد.
بابایی افزود: با اقدامات صورت گرفته تمامی خودروهای عرضه شده با استاندارد یورو4 تولید و عرضه خواهد شد. 
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در ادامه به پرداخت سود مشارکت به مشتریان اشاره کرد و گفت:سود مشارکت  این بخشنامه 20درصد سالانه خواهد بود و همچنین سود انصراف 18درصد محاسبه می شود.
وی در پایان گفت:امکان ثبت نام و خرید از طریق اینترنت فراهم شده است و مشتریان گرامی
می توانند از ساعت 10صبح روز شنبه دوم شهریور ماه اقدام به ثبت نام کنند.

فورد موستانگ 2015

تصاویر جاسوسی از فورد موستانگ 2015

ماه‌ها بود که شایعاتی در مورد موستانگ 2015 در سراسر وب‌ پخش شده بود تا زمانی که این تصاویر از این خودرو در اینترنت منتشر شد. در این تصاویر می‌توان دید فورد، موستانگ را از قبل عضلانی‌تر کرده است.

2015 ford mustang spy shots

2015 ford mustang spy shots


در این پیست می‌توان موستانگ نسل ششم را به همراه نسل فعلی آن دید که در حال آزمایش هستند و این اولین باری است که این نسل موستانگ بدون استتار های شدید دیده می‌شود.
این نمونه در حال تست شاید تفاوت چندانی با نمونه اصلی نداشته باشد. با این حال می‌توان به روشنی شباهت خانوادگی با دیگر محصولات فورد را دید. که شامل طرح چراغ‌های جلو و جلوه پنجره خاص آن می‌باشد.


طراحی این مدل تحت تأثیر مدل مفهومی Evos است که در سال 2011 معرفی شده بود که با نگاه به تصاویر می‌توان ابعاد جدید موستانگ را حدس زد.
اما در زیر بدنه سیستم نرم افزاری خودرو توسط شرکت جدیدی برنامه ریزی شده است و همچنین سیستم تعلیق عقب خودرو مستقل از محور اکسل می‌باشد که تفاوت محسوسی بین این مدل و مدل‌های قبلی به وجود می‌آورد. همچنین فورد اظهار کرده است که این مدل از مدل‌های فعلی سبک‌تر است و رژیم 400 پوندی گرفته است. که عملکرد این خودرو را تا حد قابل ملاحظه ای بالا می‌برد.
همان طور که موستانگ 2015 وارد میدان می‌شود انتظار می‌رود که موستانگ GT در میدان باقی بماند که با پیشرانه 5 لیتری V8 عرضه می‌شود این در حالی است که در مدل پایه موستانگ با یک موتور V6 توربو 3.2 لیتری عرضه می‌شود. همچنین فورد اعلام کرده است برای اروپا مدل ویژه ای با حجم کمتری را در نظر دارد.


انتظار می‌رود زمان عرضه موستانگ 2015 بین بهار و تابستان سال 2014 باشد؛ و همچنین فورد این مدل را در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت به نمایش خواهد گذاشت.

شورولت کامارو کروک 2014،آماده برای نبرد

شورولت کامارو کروک 2014،آماده برای نبرد

شورولت اعلام کرد که قرار است مدل 2014 شورولت کامارو کروک در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآید.

2014 Chevrolet Camaro Convertible

2014 Chevrolet Camaro Convertible

مانند نسخه کوپه، این مدل هم فیس لیفت شده است، این فیس لیفت شامل اصلاح ضربه گیرها، یک جلو پنجره مشبک جدید و چراغ‌های جدید باریک‌تر می‌شود.همچنین این مدل داری سیستم سرگرمی MyLink به همراه یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و اتصال بلوتوث/USB/AUX می‌باشد.

در اروپا این کامارو با یک موتور 6.2 لیتری VVT V8 که می‌تواند 432 اسب بخار قدرت و 569 نیوتن متر گشتاور تولید کند، عرضه خواهد شد.این پیشرانه به مدل کوپه اجازه می‌دهد ظرف 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و این در حالی است که شتاب نسخه کروک 0.2 ثانیه کندتر است.

2014 Chevrolet Camaro Convertible

2014 Chevrolet Camaro Convertible

باید بدانید که کامارو 2014 سال بعد راهی بازار خواهد شد و مدل کوپه آن برچسب قیمت 39.990 یورو و مدل کروک 44.990 یورو را خورده است.