صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

آئودی A8 ضد گلوله

آئودی A8 ضد گلوله

شرکت آئودی منحصر به فردترین مدل خود را در سری خودروهای A8 رونمایی کرد، A8 L Security، دارای یک سری از تجهیزات امنیتی می‌باشد که شامل روکشی زرهی نیز می‌شود.
این خودرو با دو نوع موتور بنزینی عرضه می‌شود، موتور 4 لیتری هشت سیلندر TFSI با 429 اسب بخار نیرو و موتور 12 سیلندر 6 لیتری با 495 اسب بخار قدرت، A8 L Security جدید با بهره گیری از تغییراتی که در خودروهای فیس لیفت شده‌ سری A8 ایجاد شده بود جانشین مدل قبلی خود می‌شود.

Audi A8 L Security

Audi A8 L Security


A8 L Security جدید 5.27 متر طول داشته و فاصله‌ی بین دو محور آن 3.12 متر می‌باشد. آئودی می‌گوید که این خودرو به لطف داشتن بدنه‌ای که تا حد زیادی از آلومینیوم ساخته شده سبک‌ترین سدان لوکس در بخش خودروهای امنیتی می‌باشد.
مرکز آزمایش‌های بالستیک آلمان در مونیخ تأیید کرده است که A8 L Security با الزامات کلاس VR 7 استاندارد حفاظت بالستیک و با توجه به دستورالعمل سال 2009 BRV (خودروهای ضد گلوله) سازگاری دارد.
این بدین معنی می‌باشد که پنل های بدنه‌ خودرو و جداره‌ کابین آن می‌توانند در برابر گلوله‌های زیر کالیبر ناتو مقاومت کنند، در حالی که در بعضی از مناطق خاص پوشش زرهی خودرو حتی با ضوابط و معیارهای کلاس‌های VR 9 و VR 10 نیز سازگاری دارد. خودروی A8 L Security همچنین با دستورالعمل 2010 ERV (خودروهای مقاوم در برابر انفجار) نیز مطابقت دارد.

Audi A8 L Security

Audi A8 L Security


به منظور دستیابی به این امتیازها، کابین خودرو دارای موادی بسیار سخت و با مقاومت بالا مانند فولاد زرهی گرمادیده، پارچه‌ آرامید مقاوم در برابر آتش، سرامیک، نوعی آلیاژ ویژه‌ آلومینیوم و شیشه‌های چند لایه می‌باشد. برای نهایت امنیت، تمامی اجزای محافظتی خودرو در نقاط اتصال با هم یکدیگر را می‌پوشانند. پنجره‌ها از شیشه‌ای مخصوص با لایه‌ای مهارکننده از جنس پلی کربنات در داخل آن ساخته شده‌اند.
آئودی می‌گوید A8 L Security جدید حتی می‌تواند در برابر پرتاب نارنجک‌های دستی ارتشی نیز مقاومت کند. علاوه بر آن، در صورت پنچر بودن چرخ‌ها، لایه‌های پلیمری موجود بر روی رینگ‌ها خودرو را قادر می‌کنند تا با حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد.

Audi A8 L Security

Audi A8 L Security


خودروی A8 L Security با موتور 4 لیتری TFSI سرعت صفر تا صد را در کمتر از 7.5 ثانیه پر می‌کند، در حالی که این تایم برای خودروی با موتور W12 تنها 7.1 ثانیه می‌باشد. سفارش این خودرو هم اکنون امکان پذیر می‌باشد، و تحویل آن از سه ماهه‌ سوم سال 2014 آغاز خواهد شد. [دانلود ویدئو]

قیمت جدید هیوندای کیا سانگ یانگ 2014

قیمت انواع هیوندای، کیا، سانگ یانگ در بازار 2014

هیوندای i20 مدل 2013 75
هیوندای i30 مدل 2012 90
هیوندای ولاستر 110-115
هیوندای النترا 2014 90-105
هیوندای اکسنت 2014 110-120
هیوندای سوناتا 2013 120-125
هیوندای سوناتا 2014 115-135
هیوندای گرنجور 2014 180-210
هیوندای جنسیس 2013 230
هیوندای جنسیس 2014 270-300
هیوندای سنتنیال 2013 340-360
هیوندای جنسیس کوپه 2012 140
هیوندای جنسیس کوپه 2013 185-200
هیوندای سنتنیال 2013 340-360
هیوندای ix35 جدید 120-140
هیوندای ix55 180-220
هیوندای سانتافه 2012 140-160
هیوندای سانتافه 2013 150-175


کیا پیکانتو 70
کیا سراتو 1.6 لیتری 90
کیا سراتو 2 لیتری 2014 110
کیا سراتو کوپه 1.6 لیتری 2013 95
کیا سراتو کوپه 1.6 لیتری 2014 100
کیا سراتو کوپه 2 لیتری 2013 105
کیا سراتو کوپه 2 لیتری 2014 120
کیا اپتیما 2014 115-135
کیا کدنزا 2013 180
کیا کدنزا 2014 210-220
کیا اسپورتیج 2014 125-140
کیا سورنتو 2014 190-210
کیا موهاوی 210


سانگ یانگ اکتیون 2011 110
سانگ یانگ اکتیون 2013 105-125
سانگ یانگ کایرون 150
سانگ یانگ رکستون 165
سانگ یانگ رکستون W 185

کیا کادنزا 2014

با شنیدن نام کیا کادنزا، شاید با خود بگویید که یک خودروی یکنواخت و کم هیجان دیگر از خودروساز کره‌ای … ولی با نشستن روی صندلی‌های چرم ناپا و فضای لوکس داخل کابین، همه‌چیز فرق خواهد کرد. تجهیزاتی مانند سقف آفتاب‌گیر پانوراما و دیگر تجهیزات معمول یک خودروی زیر ۴۲ هزار دلار، در کیا کادنزا در اختیار شما خواهد بود. امّا بیشتر اوقات، تأثیری که اولین بار در ذهن آدم شکل می‌گیرد، اشتباه از آب درمی‌آید و بر این اساس، تا قبل از یک بررسی کامل، هنوز این احساس وجود داشت که یک چیزی در کادنزا درست نیست…

Kia Cadenza 2014

Kia Cadenza 2014

نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است. جلوپنجره منحصر به فرد و فرم لامپ‌های LED، همانند دیگر مدل‌های کیا، در کادنزا نیز به کار رفته است. ضعف بدنه کادنزا نسبت به مدل‌های لوکس شرکت‌هایی مانند ب ام و و آئودی، کاملاً مشهود است. اگر از خودرو خارج شوید و به کیا کادنزا تکیه دهید، کاملاً فراموش می‌کنید که چند دقیقه قبل در یک خودروی گران‌قیمت، مشغول رانندگی بوده‌اید. در واقع، طراحی بیرونی کادنزا، نقاط برجسته زیادی ندارد. چرخ‌های ۱۹ اینچی، طراحی تهاجمی چراغ‌ها، اگزوز دوگانه، چراغ عقب LED، آینه‌های خم‌شونده و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، از دیگر عناصر طراحی است که کیا در این مدل خود به کار برده است.

Kia Cadenza 2014

Kia Cadenza 2014

خودرویی که برای تست استفاده شده، داری پکیج ۳۰۰۰ دلاری طرح سفید برای طراحی داخلی کابین و همچنین، پکیج تکنولوژی، با همین قیمت بوده و تقریباً با خودرویی مجهز در داخل کابین روبرو هستیم. این موضوع باعث می‌شود تا فاصله بین طراحی داخلی و خارجی که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، بیشتر از همیشه، به چشم بیاید. صندلی‌های چرم سفیدرنگ ناپا، شبیه به صندلی‌هایی هستند که از کمپانی بنز بیرون می‌آیند. خطوط موجود در سقف نیز، بسیار زیباست.


در کابین کادنزا، همه‌چیز مرتب و در جای خود قرار گرفته است. دکمه‌ها و سوییچ‌ها بر خلاف برخی از خودروهای لوکس، بر اساس یک نظم خاص، سازماندهی شده‌اند. ساعت آنالوگ در وسط، نمونه‌ای فوق‌العاده از طراحی‌ها در این کلاس است و تریم چوب فاکس، کاملاً بادوام و فناناپذیر به نظر می‌رسد. عایق‌کاری چرمی، باعث شده تا ورود صداهای مزاحم از بیرون به حداقل برسد و با آرامش و آسودگی خاطر، بتوان در کادنزا، رانندگی کرد. کار با سیستم راهبری نیز بسیار ساده است و واکنش‌های سریعی دارد.

در صندلی‌های عقب، باز هم چرم ناپا به کار رفته و فضای موجود برای پاها، فوق‌العاده است. همین‌طور، مجرای ویژه خنک‌کننده و گرم‌کننده برای صندلی‌های عقب در نظر گرفته شده است.

همچنین، فضای حمل وسایل مناسبی برای کادنزا در نظر گرفته شده و این خودرو می‌تواند ۰/۴۵ مترمکعب بار اضافی با خود حمل کند.

با این همه نکات مثبت در مورد طراحی داخل کابین، باز هم نمی‌توان گفت که یک طراحی بی‌نقص در آن به کار رفته است. یکی از این موارد، خم نشدن صندلی‌های عقب است. کیا در سال ۲۰۱۴، خودرویی لوکس را ساخته که صندلی‌های عقب آن خم نمی‌شوند. به جای آن در وسط این صندلی‌ها، یک فاصله‌ای در نظر گرفته شده که بیشتر برای اسکی‌بازها کاربرد خواهد داشت. با این حال، عدم نوآوری و خلاقیت لازم در این مورد، یکی از تصمیم‌های بد «کیا» در طراحی داخلی کادنزا بوده است.

البته از تجهیزات تکنولوژیک کیا کادنزا نباید غافل ماند. در خودرویی که تست شد، سیستم پخش اینفینتی ساروند با قابلیت رادیو و اجرای فایل‌های صوتی وتصویری همراه با UVO، سیستم SiriusXM، ارتباط بلوتوث و سیستم راهبری با صفحه نمایش ۸ اینچی در دسترس قرار داشت. صدای سیستم صوتی، کیفیت بسیار بالایی داشت. بسته تکنولوژی، یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی اضافه کرده بود که برخلاف ظاهر زیبای آن، در عمل کارآیی چندانی نداشت. در مجموع کیفیت محیط داخل کابین، فارغ از مسئله قیمت، سطحی نزدیک به مدل‌هایی مانند کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون پیدا کرده بود.

سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدال‌شیفترها که بسیار آسان انجام می‌شود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است. البته موقع کار با پدال‌ شیفترها باید مراقب شکستگی آن‌ها بود!، زیرا بسیار «ظریف» طراحی شده‌اند. کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابل‌قبول ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، ولی مصرف ۱۲/۴ لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست.

Kia Cadenza 2014

Kia Cadenza 2014

همانند خودروهای جدید لوکس دیگر، کیا کادنزا نیز با سیستم فرمان الکتریکی ارائه شده است. با این سیستم، تقریباً هیچ بازخوردی از سطح جاده احساس نمی‌شود و فرمان‌پذیری خودرو، عملکرد خوبی در پیچ‌ها دارد. بر این اساس، کیا کادنزا تقریباً به هدف خود که سواری خوب و راحت در یک خودروی لوکس است، رسیده است. عملکرد سیستم تعلیق نیز برای رسیدن به این هدف، مؤثر بوده است.

کیا کادنزا، مشخصاً برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند، ولی برای این کار، بودجه کافی را ندارند. این خودرو در زمینه آپشن‌های تجهیزات داخل کابین، با خودروهای هم‌رده خود در ب ام و و مرسدس رقابت کرده و حتی از آن جلو زده است و با وجود قیمت نسبتاً کم خود از موتور V6 استفاده می‌کند. با این‌حال، به عنوان یک کیا، باز هم نقص‌های خود را و باید قبول کرد که تجربه رانندگی با آن شبیه رانندگی با آئودی و ب ام و نیست. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۱۱۰۰ دلار (قیمت پایه: ۳۵۱۰۰ دلار)
  • نوع موتور: V6
  • گنجایش: ۳۳۰۰ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۹۳ اسب بخار در ۶۴00 دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۵ نیوتن متر در ۵۲00 دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۶۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.

سمند دیزل و چشم انداز پیش رو

سمند دیزل و چشم انداز پیش رو

تعریف خودروی دیزل در ایران یعنی یک خودروی کند و بدون شتاب همراه با آلودگی زیاد و دود سیاه رنگ و پر صدا. البته که غیر از این هم نیست. چون خصوصیات یک خودروی دیزل یا گازوئیل سوز در ایران، این‌طور معنی شده است.
اما ما در آینده شاهد خودروهای دیزل با قدرت بالا و مصرف کم و از همه مهتر آلودگی کم (البته بستگی به کیفیت گازوئیل تولیدی شرکت نفت دارد) در خیابان‌های تهران و ایران خواهیم بود که یکی از آنها سمند با موتور دیزل است که موضوع مورد بحث امروز ماست.
من این سمند را در همایش موتورهای بین المللی که در هتل المپیک بر گذار شده بود دیدم و با مسئولان ایران‌خودرو که این مدل را تست کرده بودند صحبت کردم و از مشخصات فنی و نتیجه‌ی تست مطلع شدم که در ادامه برایتان میگویم. البته شایان ذکر است که مدل سمند توربو هم موجود بود که در آینده هم از مشخصات فنی و نتیجه‌ تست سمند توربو برایتان می‌نویسم.

سمند با موتور دیزلی EFD

سمند با موتور دیزلی EFD

صدای موتور نسبت به موتور بنزین سوز و موتور بنزین سوز توربو از صدای کمتری برخوردار بود که واقعاً تحسین بر انگیز بود. حتی زمانی که موتور گاز می‌خورد و توربو شارژر هندسه متغیر پیشرفته‌ آن (به گفته کارشناس) وارد کار می‌شود. البته ممکن است که بعد از هزاران کیلومتر صدای موتور بیشتر شود که طبیعی است و اگر بیش از حد معمول بشود به نحوه‌ مونتاژ و کیفیت به کار رفته در مواد و آلیاژهای قطعات فنی مربوط می‌شود. موتور این سمند به لطف بهری مندی از گازوئیل یورو 4 که سفارشی توسط شرکت نفت تولید شده بود، دارای کمترین آلودگی بود. این سمند فقط از لحاظ فنی با دیگر سمندها فرق می‌کرد و هیچ تغییری در ظاهر و داخل آن مشهود نبود. به گفته‌ کارشناسان این تنها نمونه‌ی موتور دیزل ملی کامل بود که قیمتی نزدیک به 140 میلیون تومان داشت!!!! با قیمتی که سمند پایه در آن روز داشت، می‌شد گفت که قیمت این سمند 155 میلیون تومان بود. علتش هم این بود که تمام قطعات موتور و مراحل تولیدی در آلمان انجام گرفته بود و مالک معنوی این موتور (ایران خودرو) هیچ دخالتی در تولید و مونتاژ این موتور نداشت. البته طی یک برنامه ریزی 2 ساله قرار است که 50 درصد این موتور توسط آلمان و 50 درصد باقی مانده توسط ایران خودرو تولید شود که در قیمت نهایی این موتور و ماشین تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. به گفته‌ کارشناسان ایران‌خودرو: این موتور 1500 سی سی حجم، 120 اسب بخار قدرت (البته با توربوشارژر هندسه متغیر) و 256 نیوتن متر گشتاور دارد که حدود 30 اسب بخار کمتر و 41 نیوتن متر بیشتر نسبت به موتور بنزینی توربو است. این ماشین به لطف گشتاور بالا به راحتی با 5 سرنشین سرعت 180 کیلومتر را تجربه می‌کند. طبق جدولی که در نمایشگاه منتشر شد، حداکثر سرعت هر دنده در حالت تمام بار را اینچنین است:

  • دنده 2 = 70 کیلومتر در ساعت.
  • دنده 3 = 120 کیلومتر در ساعت.
  • دنده 4 = 175 کیلومتر در ساعت.
  • دنده 5 = 210 کیلومتر در ساعت.

البته چون گیربکس این سمند هیچ تفاوتی یا سمندهای دیگر نمی‌کرد، شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن را 10.4 اعلام کرده بودند ولی با گیربکس بهینه و تغییر یافته برای این مدل شتاب 9.6 امکان پذیر است. چون محدوده‌ قرمز دور موتور تا 4700 دور بود شتاب بهتری امکان پذیر نیست. با توجه به بروشور و گفته‌های کارشناسان مصرف سوخت موتور دیزل 45 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رقم قابل توجهی برای یک همچنین خودرویی با این وزن و البته در ایران نسبت به خودروهای دیگر است. در صورت عرضه‌ گازوئیل یورو 4 بدون شک این یکی از بهترین انتخاب‌ها با وجود قیمت کمتر گازوئیل و آلودگی کمتر گازوئیل نسبت به بنزین بین خودروهای تولیدی ایران‌خودرو و سایپا نسبت به موتورهای بنزینی است. در ضمن این موتور به خاطر نداشتن شمع و کوئل نسبت به موتور بنزینی، هزینه‌های نگهداری پایین‌تر و عمر بیشتری دارد. البته در صورت استفاده‌ درست و مناسب.

سمند با موتور دیزلی EFD
هم اکنون خودروهای دیزل نزدیک به 75% خودروهای اروپا را در بر می‌گیرد. مصرف سوخت این موتورها 25% از موتورهای بنزینی کمتر است و اگر پالایشگاه داخلی، گوگرد موجود در گازوئیل را در حد استاندارد جهانی نگه دارد و تولید کند، شاهد آلودگی کمتر از این نوع موتورها خواهیم بود. اما هزینه‌ بالا و تکنولوژی بالا و قیمت بیشتر موتور دیزل یکی از ایرادهای آن است، ولی این تفاوت قیمت با توجه به هزینه سوخت بالای موتورهای بنزینی در دراز مدت جبران خواهد شد. این موتور چهارمین فرزند خانواده‌ موتور ملی است که در آینده تمام موتورهای ایرانی را برایتان معرفی می‌کنم. طراحی موتورهای ملی با نام‌های EF7 و EF7 توربو ، EF4 و EFD با همکاری یک شرکت آلمانی مهندسی موتور صورت گرفته است.

disel engine
موتور دیزل EFD نسبت به موتور بنزینی EF7 ملی، 200 سی سی حجم کمتری دارد و 120 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به لطف توربوشارژر هندسه متغیر با حجم کمتر 6 اسب بخار بیشتر، 101 نیوتن متر گشتاور بیشتر و 25% مصرف سوخت کمتری مصرف می‌کند. از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم پاشش مستقیم که دارای فناوری چند راهه فشار بالای سوخت است، شمع گرمکن، توربوشارژر هندسه متغیر و خنک کن میانی هوا می باشد. این موتور قابلیت بازخورانی دود همراه با خنک کن دود بوده و این تجهیزات و تکنولوژی باعث بالا رفتن و سخت شدن تولید این موتور در کشور شده است. به گفته‌ کارشناسان با توجه به استفاده‌ی بالای 50 درصدی از گازوئیل در اروپا، این روش در ایران کار بسیار خوب و درستی است چون به طور متوسط استفاده از موتورهای دیزلی 30 درصد صرفه جویی به همراه داشته و خودروهای دیزلی بین 20 تا 65 درصد سوخت کمتری مصرف می‌کنند. هرچند که امروزه مصرف 5 لیتر در 100 کیلومتر برای خودروهای دیزلی معمول و مصرف 6 لیتر برای خودروهای بنزینی ایده آل به حساب می‌اید و چیز جدیدی نیست. حال با دیدی متفاوت به تفاوت‌های این موتور نسبت به بنزینی انتظار می‌رود که استقبال مشتریان زیاد باشد. به هر حال قطعات موتورهای دیزل باید قدرتمندتر تولید شود و از کیفیت بالاتر و ایراد کمتری در موتور برخوردار باشد. این عوامل یکی از پاشنه‌ های آشیل خودروسازان و تولید و بومی سازی موتور دیزل در کشور خواهد بود. هرچند که با کمک شرکت‌های خارجی تا حدودی به دانش موتور و طراحی خودرو دست پیدا کردیم ولی مسیری بسیار طولانی برای خودروساز شدن و مطرح شدن در دنیا داریم.

EF7 diesel
جدول مشخصات موتورهای خانواده EF:

  • نوع موتور: 4 سیلندر خطی توربو دیزل (EFD)
  • حجم موتور ( سی سی): 1500
  • قدرت (اسب بخار): 120 اسب بخار
  • گشتاور (نیوتن متر): 256 نیوتن متر
  • تعداد سوپاپ: وی وی تی /16
  • نوع تنفس: توربوشارژر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4
  • شتاب 0 تا 100: ثانیه 10.4
  • حداکثر سرعت: 210 کیلومتر
  • گیربکس: 5 سرعته ی دستی
  • ترمزها: دیسکی به همراه ای اب اس و ایی بی دی
  • فاصله میان دو محور: 2671
  • طول * عرض * ارتفاع: 1460*1720*4527
  • گنجایش مخزن سوخت: 66 لیتر
  • حجم فضای بار (لیتر): 500 لیتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 5.4 لیتر

نوع موتور: 4 سیلندر خطی توربو بنزینی (***)

  • حجم موتور (سی سی): 1648
  • قدرت (اسب بخار): 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه.
  • گشتاور (نیوتن متر): 215 در دورهای 2200 تا 4800
  • تعداد سوپاپ: 16/ وی وی تی ای
  • نوع تنفس: توربوشارژر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4
  • شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 210 کیلومتر
  • مصرف سوخت تر کیبی: 8.8 لیتر

نوع موتور: 4 سیلندر خطی (EF7)

  • حجم موتور (سی سی): 1648
  • قدرت (اسب بخار): 114 در دور موتور 6000
  • گشتاور (نیوتن متر): 155 در دور موتور 4500
  • تعداد سوپاپ: 16/ وی وی تی ای
  • نوع تنفس: طبیعی
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4
  • شتاب 0 تا 100: 13.5
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 6.8 لیتر

نویسنده: میلاد ساسانی

مرسدس سی کلاس

» مرسدس سی کلاس و مقایسه پهلو به پهلوی دو نسل

نسل جدید سی کلاس یا W205 یک جهش قابل توجه نسبت به نسل قبلی یا W204 چه در طراحی و چه در تکنولوژی را نشان می‌دهد. با وجودی که مدل جدید یک اقتباس کامل از کلاس اس به شمار می آید و همانند سایر خودروهای اخیر بنز، از یک زبان طراحی مشترک سود می‌برد، اما جذابیتهای آن نیز غیر قابل کتمان است. شاید این نکته که سی کلاس یک نسخه در مقیاس کوچک از اس کلاس جدید است، چندان هم بد نباشد.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010
مقایسه این نسل با نسل قبلی کلاس سی، نشان می‌دهد که ما با خودرویی به مراتب مدرن تر، لطیف تر، کامل تر و امروزی تر روبروییم. نسل جدید، پویا، ظریف، منسجم و تازه به نظر می‌رسد. در داخل کابین، ارگونومیک در حد اعلا رعایت شده و از پیچیدگی، شلوغی و تعداد دکمه‌ها کاسته شده است.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 350 ( W 204 )  2010

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, CavansitblauC-Klasse, Limousine, T-Modell, Coupé (W 204, S 204, C 204) 2010

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, CavansitblauC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010
تمام اینها بدین معنی نیست که کلاس سی جدید یک خودروی بدون نقص و کامل است، بلکه تنها میزان تکامل آن نسبت به نسل پیشین را نشان می‌دهد.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010

C-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICO

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 250 CDI (W 204) 2010

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic, LederC-Klasse Limousine, C 350 ( W 204 )  2010

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic, LederC-Klasse Limousine, C 350 ( W 204 )  2010

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau metallic, Leder ARTICOC-Klasse Limousine, C 350 ( W 204 )  2010


نتایج WRC ( رالی قهرمانی جهان ) در سال 2013 :

خب با نزدیک شدن فصل جدید رالی WRC ( رالی قهرمانی جهان ) در سال 2014 تصمیم گرفتم هایلایت هایی ( بهترین صحنه های اتفاق افتاده ) از فصل 2013 را برای دوستداران رالی آماده کنم. فصل جدید WRC در تاریخ 29 دی در مونت کارلو فرانسه شروع می شود و اگر مشکلی پیش نیاد تمامی مسابقات را در سایت قرار می دهیم.

 

wrc-monte-carlo-20132

WRC

نتایج WRC ( رالی قهرمانی جهان ) در سال 2013 :

1. سباستین اوگیر  از تیم فولکس با 290 امتیاز
2. تیری نوویل  از تیم فورد با 176 امتیاز
3. گری لاتوالا از تیم فولکس با 162 امتیاز
4. میکو هیروونن از تیم سیتروئن با 126 امتیاز
5. دنی سوردو از تیم سیتروئن با 123 امتیاز

wrc

کوروت Z06 آماده رونمایی شد

 کوروت Z06 آماده رونمایی شد

اولین تصاویر رسمی از Z06 یک روز قبل از رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت به رسانه‌ها راه یافت. طراحی تهاجمی، اضافات آیرودینامیکی و قوس گلگیرهای برآمده، این خودرو را از سایر مدلهای استینگری متمایز می‌کند.

Corvette Stingray Z06

Corvette Stingray Z06


لبه آیرودینامیکی فیبر کربنی که از زیر سپرهای جلو آغاز می‌شود و دور گلگیرهای جلو پیچیده شده و از اسکرت های کناری به شکل زیبایی به عقب امتداد می‌یابد و به دیفیوزر عقب ختم می‌شود و با اسپویلر خاص عقب خودرو هم تناسب جالبی را به وجود می‌آورد در کنار هواکش‌های متعدد درپهلوها و روی کاپوت و فرم خاص هواکش مشبک لانه زنبوری سپر جلو، ترکیبی هیجان انگیز را خلق کرده‌اند.

Corvette Stingray Z06

Corvette Stingray Z06


چراغهای جلو نیز اندکی تغییر کرده‌اند و لامپها در یک پس زمینه دودی قرار گرفته‌اند. بعلاوه چرخهای آلیاژی مشکی رنگ نیز بزرگتر از انواع معمولی هستند. در داخل کابین با تغییرات اندکی در تریم و دکمه‌ها روبروییم. دایره فرمان هم در پایین خود به سبک خودروهای مسابقه ای، تخت شده است. Z06 از سیستم جدید ضبط داده‌ها نیز بهره می‌برد. این سیستم که PDR نامیده می‌شود با کمک دوربین جلو و میکروفن داخل کابین در کنار بخشهای مربوط به ضبط اطلاعات تله متری خودرو از جمله سرعت، دور موتور، گیربکس، زاویه فرمان و چرخها، نیروی ترمز و سایر اطلاعات و با همراهی گیرنده GPS خودرو همه اطلاعات را در یک حافظه فلش 8 یا 32 گیگابایتی ضبط می‌کند. این یعنی یک جعبه سیاه که تا 13 ساعت آخر رانندگی شما را کاملاً در خود ذخیره کرده است.

Corvette Stingray Z06 Interior

Corvette Stingray Z06 Interior


اما مهمترین بخش شورولت کوروت Z06 را باید موتور 8 سیلندر سوپرشارژر آن دانست. این موتور جدید 620 اسب بخار و 881 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

اولین اطلاعات از جی ام سی کانیون 2015

»» اولین اطلاعات از جی ام سی کانیون 2015

با الهام از وانت بزرگ سییرا، و همانند برادر دیگر خود یعنی شورولت کلرادو، GMC کانیون با چهره ای جدید و برجسته، با یک سپر ضخیم و چراغهای پروژکتوری و LED مدرن و جلوپنجره جدید، به اندازه کافی قلدر و پر توان به نظر می‌رسد. همچنین سپر عقب و چراغهای پشت مورد تجدید نظر قرار گرفته‌اند و چرخهای آلومینیومی 17 اینچی نیز در تماس با تعلیق بهتر خودرو قرار دارند.

2015 GMC Canyon

2015 GMC Canyon


کابین، انعکاسی از کلرادو است. یک کنسول مرکزی تمام عیار با صفحه نمایش 4.2 اینچی و گرم کن صندلیها، سیستم سرگرمی لمسی و WiFi و انواع سیستم‌های ایمنی از جمله هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خط در این پیک آپ نیمه سنگین به چشم می‌خورند.

2015 GMC Canyon

2015 GMC Canyon


در زیر کاپوت سه موتور مختلف می‌توانند به کار گرفته شوند. موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با توان تولیدی 193 اسب بخار و گشتاور 253 نیوتن متر، اولین انتخاب است. اما موتور V6 با حجم 3.6 لیتری و توان 302 اسب بخار و گشتاور 366 نیوتن متر، ایده آل ترین گزینه است. یک موتور توربودیزل هم با حجم 2.8 لیتر قابلیتهای انتخاب را افزایش می‌دهد.
2015 GMC Canyon interior 2015 GMC Canyon interior
کانیون در انواع سبک‌های مختلف بدنه و کابین دو تا چهار در و دو صندلی تا شش صندلی قابل انتخاب است. حداقل بار قابل تریلر کردن این وانت آمریکایی هم بیش از 3 تن می‌باشد.
انتظار می‌رود در اواخر امسال شاهد ورود کانیون به بازار باشیم.
  2015 GMC Canyon 2015 GMC Canyon 
  2015 GMC Canyon 2015 GMC Canyon

الیز S Cup R ویژه مسابقات کاپ لوتوس

»» الیز S Cup R ویژه مسابقات کاپ لوتوس

لوتوس الیز S Cup R به صورت رسمی در کنار سایر مدل‌های مسابقه‌ای لوتوس در نمایشگاه Autosport 2014 در بیرمنگام انگلستان معرفی شد.
در حالی که مدل‌های Elise دیگر در ایالات متحده‌ آمریکا به فروش نمی‌رسند، آمریکایی‌ها فرصت قرار دادن این خودروی مسابقه‌ای در گاراژهای خود را خواهند داشت. با طراحی مبتنی بر مدل Elise S سوپرشارژردار 2014، Cup R به طور خاص برای مسابقات اتومبیل رانی Lotus Cup طراحی شده است، که در ایالات متحده‌ی آمریکا، انگلستان، ژاپن، تایلند، چین و سایر کشورها برگزار خواهد شد.

Lotus Elise S Cup R

Lotus Elise S Cup R


Elise S Cup R دارای یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر سوپرشارژردار می‌باشد که در وسط خودرو قرار گرفته است، و همانند هم خانواده‌ی جاده‌ای خود 217 اسب بخار نیرو و 250 نیوتون بر متر گشتاور تولید خواهد کرد.

Lotus Elise S Cup R

Lotus Elise S Cup R


برای آماده سازی Cup R برای پیست، لوتوس یک نقشه‌ی مخصوص خودروهای مسابقه‌ای برای ECU خودرو ایجاد کرده، و چندین بهبود و ارتقای آیرودینامیکی مانند شکاف دهنده‌ی جلویی، بالچه، یک دیفیوزر (منتشر کننده) در عقب خودرو، تجهیزات کف و یک باله در قسمت عقب خودرو به وجود آورده است.


نیروی رانش رو به پایین اضافه شده در کنار سیستم تعلیق قابل تنظیم سفت زمان هر دور را در مقایسه با یک Elise S معمولی به مدت 4 ثانیه در یک مسیر 3.5 کیلومتری کاهش می‌دهد.
لوتوس Elise S Cup R 2014 قیمتی معادل 63000 دلار خواهد داشت. در حالی که صاحبان این خودرو قادر به پلاک کردن آن نخواهند بود، ولی می‌توانند با این خودرو در مسابقات Lotus Cup با سایر رانندگان رقابت کنند، شرکت در این مسابقات برای تمامی صاحبان خودروهای Elise، Exige، Evora، 340R یا 2-Eleven رایگان خواهد بود.