صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

لوما دیزاین به استقبال i3 و i8 می‌رود

 لوما دیزاین به استقبال i3 و i8 می‌رود

هیچ کس فکر نمی‌کرد که اولین مدل‌های سری I بی ام و، i8 هیبریدی کوپه و i3 هاچ بک الکتریکی، بتوانند از دست صنعت تیونینگ در امان باشند. رندرهای خودروهای کانسپتی که اینجا مشاهده می‌کنید توسط شرکت Lumma Design طراحی شده‌اند، هدف آن‌ها از طراحی CLR i8 و CLR i3 نشان دادن این است که در آینده‌ی نزدیک و هنگامی که این خودروها وارد بازار شده و به دست صاحبان جدید خود رسید، ما باید انتظار چه چیزی را از آن‌ها داشته باشیم.

BMW Lumma Design i8

BMW Lumma Design CLR i8


برای i8 357 اسب بخاری، این شرکت آلمانی یک کیت بدنه‌ی کاملاً از جنس فیبر کربنی که شامل یک اسپویلر در جلوی خودرو، رکاب و سپر عقب با دیفیوزر و همراه با یک سری برچسب tailor-made و طراحی‌هایی به رنگ سبز مغز پسته‌ای و مشکی مات می‌باشد را طراحی کرده که رینگ‌های آلیاژی به شکل عنکبوت دارد.

BMW Lumma Design i3

BMW Lumma Design CLR i3


ظاهر CLR i3 با کمک یک طراحی مخصوص اسپویلر جلو، کاپوت و رکاب‌های طراحی شده به شکلی ویژه تغییر داده شده است و جنس تمامی آن‌ها از کربن بسیار قوی و فوق‌العاده سبک می‌باشد. این مدل نیز رینگ‌های متفاوتی دارد.
شرکت Lumma Design اعلام نکرده است که آیا این قطعات را برای مدل‌های بی ام و معرفی خواهد کرد یا نه، و این که در صورت معرفی، زمان آن چه تاریخی خواهد بود.

کوروت C7.R یک ماشین برای مسابقه

»» کوروت C7.R یک ماشین برای مسابقه

در کنار کوروت Z06 2015، شورولت خودروی مسابقه‌ای کوروت C7.R را نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت که چندی پیش برگزار شد در معرض نمایش گذاشت. این خودرو مراحل تحقیق و توسعه‌ آن همراه با Z06 انجام شده است. طبق اعلام شورولت، این دو خودرو نزدیک‌ترین ارتباط را بین دو کوروت ساخته شده برای مسابقه و جاده را در طی سال‌های دوران جدید با یکدیگر دارند، به گونه‌ای که سطح بی سابقه‌ای از مهندسی و قطعات را که شامل طراحی شاسی، تکنولوژی موتور و آیرودینامیک می‌باشد را به اشتراک می‌گذارند.

Chevrolet Corvette C7.R 2014

Chevrolet Corvette C7.R 2014


همانند گذشته، خودروی مسابقه‌ای و Z06 همان چهارچوب مبتنی بر آلومینیوم را خواهند داشت. هر چند، برای اولین بار، چهار چوب این دو خودرو در کارخانه‌ی Bowling Green کوروت ساخته خواهند شد. شاسی C7.R 40 درصد قوی‌تر از C6.R قدیمی می‌باشد.

Chevrolet Corvette C7.R 2014

Chevrolet Corvette C7.R 2014


اضافه کردن سیستم تزریق سوخت مستقیم به Z06 مهندسان کوروت را قادر می‌کند تا برای اولین بار پس از پایان دوره‌ی GT1 در سال 2009 یک خودروی مسابقه‌ای را عرضه نمایند. این سیستم بازدهی بالایی دارد، بنابراین بدون نیاز به توقف‌های زیاد به منظور سوخت گیری می‌تواند در مسابقات استقامتی با مسافت‌های طولانی تفاوت بزرگی را ایجاد کند.
استراتژی‌های آیرودینامیکی C7.R دقیقاً همانند C6.R می‌باشند که شامل رادیاتور کج شونده به جلو، کاپوت کاربردی و دریچه‌های هوا، و سیستم انتقال قدرت محور عقب و خنک کننده‌های دیفرانسیل می‌باشد. این دو خودرو استراتژی‌های مشابهی نیز در مورد افزایش خنک کنندگی و فشار محوری رو به پایین (Downforce) دارند، که شامل اسپلیتر جلو، پنل Rocker و کانال‌های خنک کننده‌ی ترمزهای جلو و عقب مشابه می‌باشد.

Chevrolet Corvette C7.R 2014

Chevrolet Corvette C7.R 2014


مطمئناً تفاوت‌هایی بین یک خودروی معمولی و مسابقه‌ای وجود دارد. خودروی C7.R از همان موتور C6.R استفاده می‌کند، زیرا قوانین GT حداکثر حجم موتور را به 5.5 لیتر محدود کرده، و القای اجباری (ارائه‌ی هوای فشرده به دریچه‌ی یک موتور احتراق داخلی) نیز ممنوع اعلام شده است، بنابراین موتور 625 اسب بخاری جدید Z06 قانونی نخواهد بود. سیستم تعلیق R باز هم به خاطر قوانین GT به منظور تطبیق با تایرهای مسابقه‌ای پهن‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر اصلاح شده است.


در بحث آیرودینامیک، به جای دو کانال NACA در خودروی C6.R، در بالای بدنه و نزدیکی چرخ‌های عقب، C7.R دارای ورودی‌های در هر کدام از پنل های یک چهارم عقب و درست بالای کانال‌های ترمز می‌باشد، که با برقراری جریان هوا به خنک شدن transaxle و دیفرانسیل کمک می‌کند. همچنین، وجود دهانه‌ی بزرگ‌تر برای رادیاتور به تولید جریان هوای روان‌تر در طول باله‌ی عقب امکان داشتن هندلینگ و پایداری بهتر در سرعت‌های بالا را ایجاد می‌نماید. [دانلود ویدئو]
تیم Corvette Racing در سال 2014 با C7.R در مسابقات مختلفی شرکت خواهد کرد، که از پنجاه و دومین سری مسابقات Rolex 24 در دِیتونا آغاز می‌شود. این تیم در مسابقات جدید Tudor United SportsCar Championship که پس از ادغام American Le Mans Series و Grand-Am Rolex Sports Car Series به وجود آمده است نیز شرکت می‌کند. خودروی C7.R در کلاس GT Le Mans در بیش از 11 مسابقه در آمریکای شمالی شرکت خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که این تیم در مسابقه‌ی 24 ساعته ی لو مانز در کلاس GTE Pro شرکت نماید.

معرفی شورولت سیتی اکسپرس ون مدل ۲۰۱۵

 معرفی شورولت سیتی اکسپرس ون مدل ۲۰۱۵

کمپانی شورولت مدتی بود که در کلاس ون‌های اقتصادی متوسط حضور نداشت. امّا این بار و در پاسخ به مدلترانزیت کانکت از فورد، به این کلاس بازگشته است. ون سیتی‌اکسپرس نمایشگاه اتومبیل شیکاگو معرفی شده و آن‌چه که از شواهد برمی‌آید، این خودرو دارای طراحی یکپارچه در بدنه است و پیشرانه آن در چرخ‌های جلو اعمال می‌شود و به عنوان یک گام جلو برای تولیدات اقتصادی جنرال‌موتورز، از سیستم گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده کرده است. تنها خودروی دیگری از شورولت که از سیستم CVT استفاده کرده است، مینی‌کاراسپارک بوده که به عنوان یک آپشن، این سیستم را عرضه کرده است.

2015 chevrolet city express commercial

2015 Chevrolet city express commercial


مانند ترانزیت کانکت، این خودرو نیز از یک پیشرانه متعادل استفاده کرده است؛ نیرومحرکه این خودرو از موتور ۲ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف تأمین می‌شود که قدرتی برابر ۱۳۱ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۱۸۸ نیوتن‌متر به همراه خواهد داشت. وزن کلی این خودرو، هنوز دقیقاً اعلام نشده است، ولی انتظار می‌رود که در حدود ۲۲۶۸ کیلوگرم باشد. همچنین، سیتی اکسپرس ظرفیت بار حدود ۶۸۰ کیلوگرم خواهد داشت. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، از لحاظ مصرف سوخت، هنوز این خودرو را رده‌بندی نکرده است.

2015 Chevrolet city express Interior

2015 Chevrolet city express Interior


شورولت از سیتی اکسپرس خود به عنوان یک مدل جدید نام می‌برد؛ امّا اگر کمی با کلاس ون‌های متوسط آشنا باشید، درخواهید یافت که سیتی‌اکسپرس، در واقع نسخه شورولت از نیسان NV200 است که سال گذشته در همین نمایشگاه معرفی شده است و بدون هیچ‌گونه تغییری در پیشرانه و طراحی داخلی، تنها کمی ظاهر خودرو عوض شده است.

2015 Chevrolet city express commercial

2015 Chevrolet city express commercial


برخلاف مدل فورد ترانزیت کانکت که به عنوان یک واگن خانوادگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیتی‌اکسپرس کارایی محدودی را برای خود در نظر گرفته است. دو صندلی در جلو قرار گرفته‌اند و محل حمل وسایل بزرگ و عریض و با پوشش کفی از جنس وینیل، در دسترس قرار گرفته است. همچنین صندلی کنار راننده می‌تواند خم شده و جا را برای حمل اشیای بزرگ‌تر باز کند. بنابراین ون سیتی اکسپرس شورولت می‌توانند وسایلی را مانند نردبان‌ها و … تا طول ۲۹۴ سانتی‌متر جابجا کند.

2015 Chevrolet City Express
حداکثر فضای حمل وسایل ۳/۴۷ مترمکعب اعلام شده است. همچنین ۲۰ نقطه برای تکیه‌گاه وسایل و شش قلاب در کف و سقف برای بستن آن‌ها درنظر گرفته شده است. علاوه بر در عقب (استفاده از پنجره به صورت آپشن عرضه شده)، ون جدید شورولت از دو در کشویی در کنار استفاده کرده است. همچنین یک کنسول در وسط و کنار دست راننده، می‌تواند به عنوان جای پوشه استفاده شود و همچنین از صندلی مسافر جلو در هنگام تا شدن، می‌توان به عنوان یک میز استفاده کرد.
سیتی اکسپرس در دو تریم LS (پایه) و LT ارائه خواهد شد. در تریم استاندارد LS، لوازم راحتی از جمله شیشه‌های اتوماتیک، چرخ‌های ۱۵ اینچی، ترمزهای ضدّ قفل و سیستم کنترل پایداری، در دسترس وجود خواهد داشت. در تریم LT سیستم گرم‌کننده شیشه‌ها اضافه خواهد شده و همچنین مواردی مانند ورود بدون کلید با ریموت، کنترل سرعت و حسگرهای پشتیبانی، در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

2015 Chevrolet City Express
شورولت همچنین یک بسته تکنولوژی برای تریم LT پیشنهاد می‌دهد. این بسته شامل سیستم راهبری با صفحه نمایش لمسی ۵/۸ اینچی، دوربین نمای عقب، رادیوی ماهواره‌ای و ارتباط بلوتوث خواهد بود. قیمت این خودرو، همانند مصرف سوخت آن، دقیقاً مشخص نشده است؛‌ ولی باید منتظر قیمت پایه‌ای در حدود ۲۲ هزار دلار بود.

علاقه ایسوزو به خرید سهام گروه بهمن

علاقه ایسوزو به خرید سهام گروه بهمن

شرکت ایسوزوی ژاپن که اخیرا با گروه بهمن در ساخت وانت های D-MAX مشارکت داشته، برای خرید بخشی از سهام این شرکت خصوصی ایرانی، ابراز تمایل کرده است. مدیرعامل گروه بهمن در مورد انتقال سهام به این شرکت و نهایی شدن این موضوع، وعده چند ماه آینده را داده است. به گفته محمد رضا سروش، استراتژی ایسوزو، سرمایه گذاری در بازارهایی با تیراژ فروش بیش از ده هزار دستگاه در سال است و بازار ایران نیز پتانسیلی به مراتب بیش از این دارد.

2014 isuzu mu x overseas

2014 Isuzu mu x overseas


هفته گذشته، رئیس جمهمور در جریان اجلاس داووس عنوان کرده بود که دولت ایران حاضر است شرکت‌های خارجی را در مالکیت خودروسازان خود سهیم کند. در صورت تحقق چنین موضوعی می توان شاهد حضور برندهای متنوع تر و رقابت بیشتری در بازار ایران بود که در نهایت به نفع مشتریان خواهد بود و در عین حال بسیاری از مشکلات تکنولوژی شرکتها را تا حدود زیادی برطرف می نماید.

Isuzu D Max 2014

Isuzu D Max 2014


مدیرعامل گروه بهمن همچنین تاکید کرد که شرکت‌های خودروساز ژاپنی ملاحظه کارند و از همین رو می‌خواهند زمانی در ایران سرمایه‌گذاری کنند که شرایط سیاسی و اقتصادی بین ایران و جهان، اجازه پیاده کردن برنامه‌هایشان را بدهد. به گفته مدیرعامل گروه بهمن، شرکت‌های خارجی اگر در خودروسازی ایران مالکیت داشته باشند، طبعا رفتارشان نیز تغییرات مثبتی خواهد داشت. به عبارت بهتر، سهیم بودن خارجی‌ها در سهام خودروسازان ایرانی، احساس مسوولیتشان را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود آنها رفتار بهتری در مقایسه با آنچه در زمان تحریم‌ها نشان دادند، از خود بروز بدهند. اظهارات مدیرعامل گروه بهمن در شرایطی است که این شرکت بخش خصوصی هم‌اکنون با دو خودروساز معتبر ژاپن؛ یعنی مزدا در بخش خودروهای سواری و ایسوزو در بخش خودروهای تجاری همکاری دارد و اگر خوشبینانه بنگریم، احتمال دارد پس از ایسوزو، حتی مزدا هم برای خرید بخشی از سهام بهمنی‌ها ابراز علاقه کند.

تست موتور شیشه‌ای با سوخت پاک در آئودی

 تست موتور شیشه‌ای با سوخت پاک در آئودی

بسیاری از اتومبیل‌های مسابقه سطح بالا از پنل‌های شیشه‌ای برای محفظه موتور استفاده می کنند و این امکان را به وجود می‌آورند که شرایط مکانیکی موتور تا حدودی ملموس شود. در همین حال، استفاده از یک موتور تمام‌شیشه‌ای، همچنان که دلایل آن کاملاً بدیهی به نظر می‌رسند، مرسوم نیست و به ندرت اتفاق می‌افتد. ولی وقتی از روند کار موتور به طور مستقیم اطلاعی نداشته باشید، از چیزی که مدل کامپیوتری برای عملکرد آن پیش‌بینی کرده، اطمینان کافی نخواهید داشت. بر این اساس، آئودی از یک پوشش شیشه کوارتزی برای دیواره محفظه احتراق استفاده کرده تا سوخت سازگار با محیط زیستe-fuel را آزمایش کند.

Audi tests clean 'e-fuels' with a glass engine

Audi tests clean ‘e-fuels’ with a glass engine


آئودی در سال‌های گذشته گام‌های بسیار مهمی در زمینه خودروها و سوخت‌های پاک برداشته است. یکی از این موارد، سوخت e-gas بوده است که یک گاز طبیعی مصنوعی است و برای آئودی A3 g-tron هاچ‌بک سال گذشته در اروپا عرضه شد. جی-ترون از لحاظ شباهت زیادی به نسل کنونی هاچ‌بک‌های A3 دارد و در زیر کاپوت نیز شرایط بسیار مشابهی دارد و تنها یک طراحی منحصر به‌فرد برای احتراق سوخت گاز طبیعی در آن به کار رفته است. سوخت این خودرو نیز شرایط نزدیکی به گاز طبیعی دارد و می‌تواند برای موتورهای مشابه، کارایی داشته باشد. با این حال، سوخت گاز طبیعی مصنوعی (e-gas) خلوص زیادی دارد و هیچ‌گونه هیدروکربن ناخواسته‌ای در آن وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان در یک حالت بهینه مصرف شده و آلودگی کمتری نسبت سوخت‌های گاز طبیعی رایج ایجاد کند.

آئودی می‌توانست پاک بودن عملکرد موتور را از لوله اگزوز در عقب هم بررسی کند؛ ولی مهندسان آئودی می‌خواستند که فرآیند احتراق را با چشم‌های خود ببینند. در یک موتور با طراحی و با دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه، یک دریچه شیشه‌ای تعبیه شد تا شرایط احتراق سوخت جدید، بهتر بررسی شود. برای مطالعه‌ی بیشتر، از یک اتاقک فشار و یک دوربین ویژه برای مشاهده نحوه کار انژکتور استفاده می‌شود. چالش کنونی، استفاده از این دانش برای تولید بهینه سوخت‌هایی مانند e-ethanol و e-diesel است تا سوخت‌هایی پاک‌تر برای موتورهای احتراق داخلی حاصل شود.

تولید سوخت e-gas در یک کارخانه در ورتل آلمان آغاز شده است و این کارخانه می‌تواند تا حدود هزار تن از این سوخت را در سال تولید کند. مواد جانبی ایجاد شده از این کارخانه، تنها اکسیژن و آب خواهند بود. این مقدار سوخت e-gas می‌تواند برای ۱۵۰۰ آئودی A3 اسپرت جی-‌ترون برای مسافتی نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر در سال، کافی باشد.

نیسان GT-R طراحی شده توسط تاپ اسپید

نیسان GT-R طراحی شده توسط تاپ اسپید

گودزیلای ژاپنی برای شکست همه حریفان قدر خود، نیرو و توانایی کافی ذخیره کرده است اما آیا چهره آن هم همان قدر قوی و با شکوه است؟ با اینکه قضاوت درباره طراحی ظاهری خودرو یک امر سلیقه ای است، اما در مقایسه ای پهلو به پهلو بین رقبای عمدتاً اروپایی و نیسان جی تی آر، ضعف طراحی آن مشهود می‌گردد.

رندر نیسان GT-R مدل 2016

رندر نیسان GT-R مدل 2016


حالا تیم طراحی مجله تاپ اسپید دست روی این خودرو گذاشته و طرحی را برای نسل بعدی جی تی آر پیشنهاد داده است. در طراحی این خودرو به تکامل ظاهری این سوپر اسپرت توجه شده و زبان طراحی محصولات نیسان مخصوصاً المانهای جدید محصولات کانسپت نیز در نظر گرفته شده است. چراغهای بومرنگی و جلوپنجره آشنای نیسان، هواکشهای جانبی مشابه شورولت کوروت، خطوط بدنه ملایم و سقف شیب دار و شناور گونه و اسپویلر بزرگ عقب و از همه بهتر چراغهای نوآورانه عقب در مجموع چهره ای تهاجمی و در عین حال شیک و امروزی به نیسان بخشیده‌اند.


نسل آینده نیسان GT-R قرار است پیش از پایان سال 2015 و به عنوان مدل 2016 به بازار بیاید. گفته می‌شود تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن سیستم غیر فعال کردن سیلندرها و همچنین سیستم حرکت/توقف و حتی سیستم هیبریدی ویلیامز برای تطبیق بیشتر با استانداردهای محیط زیست و مصرف سوخت، خواهند بود.

تسخیر احساسات: رقابت طراحان

تسخیر احساسات: رقابت طراحان

برندگان مسابقات هشت هفته ای Capture The Emotion، که شرکت کنندگان آن می بایست کامیون کشنده ای را بر اساس موضوع مخصوص هر دور طراحی می کردند اعلام شدند. برنده بزرگ این مسابقات Hermann Seitz نام دارد.

Truck Design Concept by Hermann Seitz

Truck Design Concept by Hermann Seitz


این مسابقه در ماه سپتامبر سال 2013 و در صفحه فیس بوک CarDesign و با همکاری نویسندگان کتاب Learning Curves و وب سایت های DesignerTechniques و Sketch A Day راه اندازی شد.
هر هفته شرکت کنندگان وظیفه داشتند تا یک کامیون کشنده را بر اساس یک کلید واژه خاص طراحی کنند. جوایز هفتگی شامل یک نسخه از کتاب Learning Curves و یک تی شرت Sketch-a-Day می شد (چه فروتنانه). برنده نهایی مسابقات Hermann Seitz می باشد.

Truck Concept by Hermann Seitz Design Sketches

Truck Concept by Hermann Seitz Design Sketches


نتایج این مسابقه بسیار جالب می باشند، از آن جایی که طراحی ها بر اساس یک موضوع می باشند و ترتیب و چیدمان مشابهی دارند، به راحتی می توان آن ها را به منظور درک چگونگی تعبیر طراح از موضوع و این که چگونه یک حس خاص می تواند به صورت عمیق بر نتیجه ی نهایی طراحی تأثیر بگذارد، با یکدیگر مقایسه کرد.
اینجا لیست برندگان هفتگی این مسابقه را می توانید مشاهده کنید. همچنین می توانید گالری های طرح های منتخب برای هفته های اول و دوم را مشاهده نمایید.

هفته اول، جدید: طرح مفهومی برنده از Anoop Balakrishnan

Week 1 New: Winning Concept by Anoop Balakrishnan

Week 1 New: Winning Concept by Anoop Balakrishnan


هفته دوم، مایع: طرح مفهومی برنده از Elmaz Chikurtez

Week 2 Liquid: Winning Concept by Elmaz Chikurtez

Week 2 Liquid: Winning Concept by Elmaz Chikurtez


هفته سوم، الکتریک: طرح مفهومی برنده از Finn Yonkers

Week 3 – “Electric”:  Winning Concept by Finn Yonkers

Week 3 – “Electric”: Winning Concept by Finn Yonkers


هفته چهارم، حیوان: طرح مفهومی برنده از Sebastian Lorenz

Week 4 – “Animal”: Winning Concept by Sebastian Lorenz

Week 4 – “Animal”: Winning Concept by Sebastian Lorenz


هفته پنجم، پرخاشگر: طرح مفهومی برنده از Puga Sergey

Week 5 – “Aggressive”: Winning Concept by Puga Sergey

Week 5 – “Aggressive”: Winning Concept by Puga Sergey


هفته ششم، نرم: طرح مفهومی برنده از Adam Krzakala

Week 6 – “Soft”: Winning Concept by Adam Krzakala

Week 6 – “Soft”: Winning Concept by Adam Krzakala


هفته هفتم، انسان نما: طرح مفهومی برنده از Stoianov Sebastian

Week 7 – “Humanoid”: Winning Concept by Stoianov Sebastian

Week 7 – “Humanoid”: Winning Concept by Stoianov Sebastian


هفته هشتم، دانش هوانوردی: طرح مفهومی برنده از Hermann Seitz (برنده ی بزرگ)

Week 8 Aeronautic: Winning Concept by Hermann Seitz (grand winner)

Week 8 Aeronautic: Winning Concept by Hermann Seitz (grand winner)

مسابقات جهانی خودروهای 8 سیلندر GTC

مسابقات جهانی خودروهای 8 سیلندر GTC

Global Touring Cars سری مسابقات جدیدی است که وعده می دهد تا خودروهای سدان کامپکت هشت سیلندر 500 اسب بخاری را وارد رقابت هایی نفس گیر کند. هدف آن ها ارائه ی شبکه ای از مسابقات قهرمانی جهانی بوده و طبق گفته ی آن ها قصد دارند تا اهداف اساسی و اصلی رقابتی را به مسابقات اتومبیل رانی باز گردانند.

Ford Focus GTC V8

Ford Focus GTC V8


منظور آن ها رقابت هایی شدید و بسیار سنگین می باشد، که با کمک خودروهای جذاب هشت سیلندر 500 اسب بخاری و بدون سیاست های داخلی یا سقف بودجه به وجود خواهد آمد.
مارک وولی مدیر اجرایی GTC می گوید: مسابقات اتومبیل رانی در بالاترین سطح خود معمولاً به صورت ترکیبی از جنگ تکنولوژی ها و دستورات تیمی، و یک تفریح و سرگرمی گران قیمت برای علاقه مندانی که به خوبی مورد حمایت قرار می گیرند دیده می شود.

Ford Focus GTC V8

Ford Focus GTC V8

وی توضیح می دهد: ما می خواهیم تمرکز مسابقات اتومبیل رانی را دوباره بر روی مسابقاتی جدی با هزینه های معقول برگردانیم. ما می توانیم سری مسابقات در سطح ملی با قوانین، مقررات، حقوق تجاری، جایزه های نقدی، ساختار و خودروهایی که در همه چیز به جز طراحی بدنه با یکدیگر مشابه می باشند را ارائه نماییم. این کار فقط به حمایت تیم ها و صاحبان حق رای که این مسابقات را به عنوان راهی مناسب برای کسب درآمد از این نوع مسابقات تشخیص داده اند نیاز دارد.

این مسابقات توسط گری فورماتو، راننده ی مسابقه های اتومبیل رانی، ویک ماهاراج مهندس اتومبیل های مسابقه ای و مارک وولی و با پشتیبانی مایکل فورماتو کار آفرین اهل آفریقای جنوبی تاسیس شده است.

Ford Focus GTC V8

Ford Focus GTC V8


این مسابقات اولین قرارداد خود را در آفریقای جنوبی امضا کرده و از امسال کار خود را آغاز خواهند کرد. طراحی چهارچوب اصلی این خودروها از نوع Spaceframe (سازه فضایی) بوده که توسط پائول کپرنیک استرالیایی طراحی شده است و در بین تمامی این خودروهای یکسان خواهد بود. تنها تفاوت این خودروها در نوع بدنه ی آن هاست که کاملاً به عهده ی تیم ها می باشد.

Ford Focus GTC V8

Ford Focus GTC V8


GTC می گوید که Spaceframe بدین منظور طراحی شده است تا بتواند پنل های بدنه ی اورجینال بسیاری از خودروهای سِدان یا هاچ بک هایی که در بازار خودروها وجود دارند را بپذیرد. در عکسهای بالا، شما می توانید ببینید که یک فورد فوکوس هشت سیلندر مسابقات GTC به چه شکلی خواهد بود.

Ford Focus GTC V8

Ford Focus GTC V8

نگاهی به تویوتا توندرا ۱۹۷۴ ادیشن مدل ۲۰۱۴

 نگاهی به تویوتا توندرا ۱۹۷۴ ادیشن مدل ۲۰۱۴

پیکاپ‌های تویوتا وقتی به بازارهای جهانی معرفی شدند که اولین بار تویوتا استوت (Stout) در سال ۱۹۶۴ در امریکا به فروش رسید. استوت یک خودروی بزرگ و آرامش‌بخش بود که یک بادگیر مشابه پیکاپ‌های قدیمی شورولت داشت. کابین این خودرو نیز انگار از جنگ جهانی بازگشته بود. ۵۰ سال پس از آن، تویوتا توندرا مدل ۲۰۱۴، یک پیکاپ بزرگ، پیش روی ما قرار گرفته است؛ خودرویی که قرار است با بزرگانی از فورد، داج و جنرال‌موتورز در کلاس خود، رقابت داشته باشد.

2014 Toyota Tundra 1794 Edition

2014 Toyota Tundra 1794 Edition


بهترین کسی که می‌تواند کاملاً قابلیت‌های یک پیکاپ از تویوتا را مورد بررسی قرار دهد و آن‌ها را موشکافانه، نقد کند، یک هوادار دوآتشه پیکاپ‌های فورد یا جنرال‌موتورز است. تویوتا توندرای جدید، یکی از تأثیرگذارترین کِشنده‌هایی است که تویوتا تا به حال ساخته است و با عنوان ۱۷۹۴ ادیشن به بازار عرضه شده است. خودرویی که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفت، از یک موتور ۵/۷ لیتری V8 استفاده می‌کرد که باعث می‌شد این پیکاپ سایز بزرگ، با قدرت در جاده حرکت کرده و هیچ مشکلی در عبور از راه‌های کوهستانی نداشته باشد. در واقع، برای طرفدارهای متعصّب فورد یا جنرال موتورز، این‌که یک پیکاپ فول‌سایز از تویوتا آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، کار بسیار سختی است. با این حال، قدرت توندرای جدید در کوهستان و راحتی و آرامش موجود در داخل کابین آن، حتماً این دسته از افراد را هم شگفت‌زده خواهد کرد. به‌علاوه این‌که در توندرا، فضای زیادی نیز برای پاها در صندلی‌های جلو و عقب در نظر گرفته شده است.

2014 Toyota Tundra 1794 Edition

2014 Toyota Tundra 1794 Edition


«تدارکات مزرعه» عنوانی است که به تویوتا توندرا ۱۷۹۴ ادیشن داده شده است. زیبایی این عنوان در تقابل و رقابت با دیگر رقیبان است که عنوان‌های مشابهی دارند (از جمله «سلطان مزرعه»ی فورد و «قوچ» کرایسلر). تویوتا با این‌گونه اقدامات، قصد دارد تا بازار پیکاپ‌های بزرگ را از زیر سلطه شرکت‌هایی ماند فورد، جنرال‌موتورز و داج، خارج کند؛ کاری که با عرضه‌ی تویوتا تاندرای ۲۰۱۴، بیشترین نمود را داشته است.

2014 Toyota Tundra 1794 Edition dashboard

2014 Toyota Tundra 1794 Edition dashboard


در تریم استاندارد تویوتا توندرا، تجهیزات مناسبی ارائه شده، ولی ۱۷۹۴ ادیشن تمام تجهیزاتی را که در یک پیکاپ انتظار دارید، با خود دارد. کابین تویوتا توندرا، کاملاً ویژگی‌های یک کابین زیبا و منظم را دارا است. تریم چرم قهوه‌ای با کیفیت مناسب و طرح‌های ملایم به همراه استفاده از چرم جیر، مانند هر پیکاپ دیگری، شرایطی مناسب و راحت برای راننده و سرنشینان پدید آورده است.


موتور ۵/۷ لیتری V8، قدرتی به اندازه ۳۸۱ اسب‌بخار دارد و گشتاوری به مقدار ۵۴۳/۷ نیوتن‌متر تولید می‌کند و در همین حال، می‌تواند از چند نوع سوخت (بنزین یا اتانول ۸۵ درصد) استفاده کند. خودرویی که برای تست استفاده شد، قیمت تمام‌شده‌ای به اندازه ۴۹ هزار و ۷۱۵ دلار داشت که سیستم دیفرانسیل چهارچرخ، بخش بارگیر ۱/۶۵ متری با دیواره‌های دولایه، چرخ‌های بزرگتر طرح کروم ۲۰ اینچی، مونیتور پارکینگ با هشدار عبور ترافیک، از جمله امکانات این خودرو بودند. همچنین مدل تست به تجهیزاتی مانند گرم‌کننده و جریان هوا در صندلی‌های چرمی و سیستم صوتی پرمیوم JBL مجهز شده بود.


در تویوتا توندرای ۱۷۹۴ ادیشن، تغییراتی در شاسی انجام شده و بر این اساس، مقاومت بیشتری در برابر لرزش‌ها پیدا کرده است. بنابراین فرمان‌پذیری خودرو بهتر شده و صدای بیرون و نویز، کاهش یافته است. کابین مدل ۲۰۱۴، آسایش و راحتی بیشتری برای راننده درنظر گرفته است. دسترسی به ابزارها و قابلیت دید آن‌ها ساده‌تر شده و یک صفحه نمایش اطلاعات نیز اضافه شده است. همچنین سیستم بلوتوث و دوربین‌های نمای عقب به صورت استاندارد در تویوتا توندرا عرضه می‌شوند. سپرهای جلو و عقب به طرح جدید سه‌تکه درآمده‌اند که برای چنین پیکاپی و استفاده‌هایی که از آن می‌شود، واقعاً فکر خوبی بوده است. همچنین آینه‌ها و چراغ‌های عقب تا حدودی شکل آیرودینامیک گرفته‌اند و این موضوع به پایداری خودرو کمک خواهد کرد

دوج جورنی کراس رود 2014 با ظاهری خشن تر

دوج جورنی کراس رود 2014 با ظاهری خشن تر

این دوج جورنی 2014 جدید کراس رود است که امروز و قبل از نمایش رسمی هفته ی بعد آن در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شد. جدیدترین محصول خانواده ی جورنی یک مدل کراس اور الهام گرفته شده از خودروهای SUV می باشد که ظاهری خشن تر داشته و طراحی کابین آن بهتر شده است.

2014 Dodge Journey Crossroad

2014 Dodge Journey Crossroad


از نظر طراحی خارجی، کراس رود را می توان با کمک جلو پنجره ی مشکی براق و چراغ های مه شکن، ریل های سقفی از جنس کروم پلاتینیوم، رکاب های منحصر به فرد و طراحی های سپر عقب و جلو، قاب مشکی چراغ های جلو، چراغ های عقب تیره و رینگ های سفارشی مشکی 19 اینچ آلیاژی آن شناسایی کرد.

2014 Dodge Journey Crossroad

2014 Dodge Journey Crossroad


خریدار ها قادر خواهند بود تا یکی از این رنگ های خارجی را انتخاب نمایند: مشکی، نقره ای روشن متالیک، سفید، مسی، آبی کاربنی، خاکستری متالیک، سفید مرواریدی و قرمز.
در بحث طراحی داخلی، دوج می گوید که نکات ویژه ای را به داخل کابین اضافه کرده است، که شامل صندلی های چرمی مشکی با قسمت های اسپرت توری و دوخت خاکستری روشن می باشد و همین نوع روکش برای کنسول مرکزی، پنل های درب ها، دسته دنده و فرمان نیز به کار رفته است.

2014 Dodge Journey Crossroad Interior

2014 Dodge Journey Crossroad Interior


علاوه بر این، نوعی طراحی به رنگ گرافیت مایع بر روی داشبورد، قاب کیلومتر شمار، کنسول مرکزی، دستگیره های درب ها و فرمان به تزئینات خودرو اضافه شده است. این در حالی است که دوج صفحه نمایش لمسی 8.4 اینچی Uconnect، صندلی جلوی برقی و صندلی تاشو ی سرنشین جلو همراه با محفظه ی نگهداری اشیا مخفی در زیر بالشتک صندلی را به عنوان تجهیزات استاندارد این خودرو برای آن در نظر گرفته است.


این خودرو را با یک موتور استاندارد چهار سیلندر 2.4 لیتری با 173 اسب بخار نیرو و 225 نیوتن بر متر گشتاور همراه با یک گیربکس چهار دنده ی اتوماتیک (هنوز از آن ها تولید می کنند!) با مصرفی معادل 9 لیتر در بزرگراه، یا با یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری 283 اسب بخاری که به یک گیربکس شش دنده ی اتوماتیک متصل شده و مصرفی برابر با 9.5 لیتر در بزرگراه دارد، می توان خریداری کرد.

مقایسه فورد موستانگ 2015 و شورلت کامارو 2014

مقایسه فورد موستانگ 2015 و شورلت کامارو 2014

Camaro vs Mustang

Camaro vs Mustang

حال که موستانگ 2015 معرفی شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است می توانیم آن را وارد فهرست مقایسه کنیم و هر چه در بین رقبای این خودرو گشتیم تا رقیبی سرسخت برایش بیابیم تنها به یک گزینه رسیدیم : کامارو 2014

2015 Ford Mustang

2015 Ford Mustang

2014 Chevrolet Camaro

2014 Chevrolet Camaro

4 دهه است که کامارو و موستانگ چه در جاده و چه در نمایشگاه در حال رقابت با یکدیگر هستند. زمانهایی بود که اگر به آن برگردیم می بینیم زمزمه هایی برای رقابت در مورد استفاده از ساسات برای خودروها وجود داشت ، ولی ورود تکنولوژی سبب شد تا آن روزها فراموش شوند. اکنون مدلهای جدیدی که تولید می شوند به خوبی قدرت را منتقل می کنند، آلودگی کمتری دارند و راندمان آنها شگفت آور است.

2015 Ford Mustang Front

2015 Ford Mustang Front

2014 Chevrolet Camaro1

2014 Chevrolet Camaro1

موستانگ همیشه ساز خودش را می زند (سبک و سیاق خودش را دارد)

فورد موستانگ با معرفی خود در سال 1964 شروع به فعالیت کرد. اگرچه در مدل سدان فالون اصول و ریشه های کمی دیده می شود اما سبک خاصی برای آن تعریف شده بود. یک موتور 289 اینچ مکعبی V8 با 271 اسب بخار توان به راحتی می توانست عملکرد خوبی برایش به ارمغان بیاورد. موستانگ یک ایده آنی بود به گونه ای که شورلت کاملا می دانست باید با یک کوپه شیک و زیبا با رانندگی جذاب و راحت مقابله کند.

سه سال بعد شورلت کامارو هم از همان فرمول استفاده کرد: اساس و پایه مشابه یک سدان ولی طراحی زیبا به همراه یک موتور V8 .  این هم جواب شورلت در ازای موستانگ بود که تا الان هم این رقابت ادامه دارد.

طی سالها، حتی زمانی که تحریم ها و ممنوعیتهای سوختی باعث کاهش عملکرد این خودروها شده بود و ذائقه خریداران به سمت خودروهای بزرگتر می گرایید ولی بازهم هر دو خودرو همچنان از محبوبیت خوبی برخوردار بودند. موستانگ در چیدمان فورد جایگاه ویژه ای دارد و بازطراحی های زیادی سبب شده تا مدل 2015 جدید تولید شود که بسته به نوع محاسبه شما می تواند نسل دهم این خوردو باشد.

2015 Ford Mustang back1

2015 Ford Mustang back1

2014 Chevrolet Camaro Back1

2014 Chevrolet Camaro Back1

اندازه مشابه یک ضرورت است

آخرین موستانگ تولید شده به منظور دست یابی به بازارهای امریکا طراحی شده است . براساس همین ذهنیت بسیاری منتظر بودند تا این خودرو در اندازه کوچکتر ساخته شود اما از طرف فورد به این موضوع جامه عملی پوشانده نشد. طول موستانگ 2015 برابر با 188/3 و فاصله محور جل و عقب آن برابر با 107/1 اینچ می باشد که نشان می دهد این مدل نیز دقیقا هم اندازه مدل قبلی خود است. اما همچنان موستانگ از کامارو با طول 190/4 و فاصله محوری 112/3 اینچ کوچکتر است.

این دو خودرو نسبت به گذشته از لحاظ طول و عرض بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند. ارتفاع موستانگ 54/4 و عرض آن برابر 75/4 اینچ است در حالیکه کامارو 0/2 اینچ کوتاهتر و 0/1اینچ عریض تر است.

یکی از قسمتهای مهمی که موستانگ در آن پیشرفت داشته مربوط به فاصله چرخهای عقب خودرو می باشد. 3 اینچ اضافه تر در لبه عقب سبب شده که تقریبا 1 اینچ از عقب کامارو عریض تر باشد ، در حالیکه لبه جلوی موستانگ همچنان بیش از 1 اینچ از جلوی کامارو باریکتر است.

فورد به منظور کاهش وزن موستانگ از گلگیرهای آلومینیومی استفاده کرده است. متاسفانه این وضعیت در جای دیگر جبران نشده و به نظر می رسد موستانگ 2015 نسبت به مدل صادراتی تقریبا 100 پوند ( 45 کیلوگرم ) سنگین تر باشد.  مشخصات رسمی تا کنون منتشر نشده است اما همچنان موستانگ GT به اندازه 200 پوند ( 90 کیلوگرم ) سبکتر از کاماروست.

2015 Ford Mustang back

2015 Ford Mustang back

2014 Chevrolet Camaro Back

2014 Chevrolet Camaro Back

انتقال قدرت متغیر

همچنان موستانگ را با همان موتورهای سنتی V6 و V8 خود خواهیم دید که مطمئنیم آنها بخشی از یک بسته دائمی هستند. موتور پایه V6 با ظرفیت 3/7 لیتر کمی ضعیفتر شده اگرچه می تواند به توان 300 اسب بخار و گشتاور 270 پوند فوت برسد. موتور V8 با ظرفیت 5 لیتر با کمی ارتقا می تواند توانی بیش از 420 اسب بخار فعلی را فراهم آورد.

موستانگ باید در مقایسه با کامارو SS ، بهتر باشد. کامارو SS فعلی می تواند به 426 اسب بخار برسد پس شکی نیست که اگر موتور V8 پنج لیتری موستانگ می خواهد بالاتر قرار بگیرد باید رکوردی معادل 430 اسب بخار داشته باشد تا همچنان برتری خود را حفظ کند.

مزیتی که کامارو دارد موتور V6 آن است. با توان 323 اسب بخار و گشتاور 278 پوند فوت به راحتی می تواند موتور پایه موستانگ را پشت سر بگذارد. البته فورد هم از این مسئله آگاه بوده و یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ متوسط را به عنوان آپشن خودرویش در نظر گرفته است.

تا کنون هیچ اعداد و ارقامی براساس اسب بخار به طور رسمی منتشر نشده است اما فورد تخمین می زند که این موتور 4 سیلندر جدید بتواند حداقل توان 305 اسب بخار همراه با گشتاور 300 پوند فوت را تولید کند. این مسئله باعث پیشی گرفتن گشتاور موستانگ نسبت به کامارو می شود، گرچه نیازی نیست به امتیاز موتور کوچکتر آن اشاره ای بکنیم.

هم کامارو و هم موستانگ جعبه دنده 6 وضیعت دستی یا اتوماتیک را ارائه می کنند که نشان می دهد در جنگ دنده ها پیروزی نخواهیم داشت.

2015 Ford Mustang Engine

2015 Ford Mustang Engine

2014 Chevrolet Camaro Engine

2014 Chevrolet Camaro Engine

اهمیت طراحی داخلی

احتمالا بزرگترین مزیت موستانگ نسبت به کاماروی فعلی نمای بیرونی آن است که شکی را در این قضیه باقی نمی گذارد. انتظار داریم که این امتیاز در موستانگ جدید همچنان ادامه داشته باشد که به لطف عقب تر رفتن ستون A خود اتاق عمود تری دارد. این مورد می تواند باعث نادیده گرفتن نمای تانکی جلوی کامارو شود.

موستانگ به دلیل استفاده از ابزاری مدرن از این سبک عقب رفته فعلی خود صرف تظر خواهد کرد. هر دو خودرو دارای فرمان شیب دار و تلسکوپی هستند گرچه تنها موستانگ است که درهایش بدون کلید باز خواهند شد. با این وجود موستانگ دارای کروز کترلی است که این ویژگی در کامارو وجود ندارد. صندلی های Recaro یکی از آپشن های است که در هردو خودرو بسته به تزئینات داخلی آن می توان سفارش داد.

2015 Ford Mustang Interior Design1

2015 Ford Mustang Interior Design1

2014 Chevrolet Camaro Interior Design1

2014 Chevrolet Camaro Interior Design1

2015 Ford Mustang Interior Design2

2015 Ford Mustang Interior Design2

2014 Chevrolet Camaro Interior Design2

2014 Chevrolet Camaro Interior Design2

ورودی هواکش ( جلو پنجره ) کامارو به اندازه ای کوچک است که بتواند از ورود ذرات و اجسام خارجی به داخل جلوگیری کند و این هواکش به راحتی جا زده می شود که می تواند موضوع بحث جداگانه ای باشد. گرچه هنوز زود است که از ظرفیتها و مزیتهای سواری موستانگ 2015 به جز پشت پهن تر و ارتفاع کمتر آن بدانیم.

2014 Chevrolet Camaro

2014 Chevrolet Camaro

Ford mustang 2015

Ford mustang 2015

سخن پایانی اینکه نمی توانیم به راحتی و خیلی واضح برنده ای را انتخاب کنیم. تنها واقعیتی که باقی می ماند این است که جنگ موستانگ در مقابل کامارو مانند همیشه به قوت خود باقی است – حتی اگر آخرین حمله از سوی فورد باشد.

ب ام و سری 4 کوپه

 برنامه های ب ام و برای سری 4 کوپه و کانورتیبل

ب ام و مجموعه ای از عکس های اولیه همراه با برنامه اختصاصی برای مدل های کوپه و کانورتیبل 4-Series جدید منتشر کرده است.
در اواخر سال گذشته بی ام و برنامه اختصاصی برای M3 سدان و M4 کوپه را معرفی کرد و اکنون آن ها یک برنامه ی مشابهی را برای مدل های کوپه و کانورتیبل 4-Series ارائه می نمایند. مدل کوپه به رنگ مشکی لیمویی متالیک خواهد بود، در حالیکه 4-Series کانورتیبل به رنگ قهوه ای متالیک Pyrite می باشد. هر دو خودرو مجهز به رینگ های آلیاژی 19 اینچی همراه با طراحی V-spoke 626 l می باشند.

2014 BMW 435i Convertible

2014 BMW 435i Convertible


برای طراحی داخلی بی ام و تزئینات چوب سفید درخت زبان گنجشک و روکش های چرم Merino به رنگ سفید مرواریدی همراه با دوخت دو طرفه را ارائه می نماید. همچنین امکان انتخاب تزئینات چوبی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز و چرم Merino به رنگ قهوه ای طلایی نیز وجود دارد. در هر دو پکیج فرمان چرمی نیز وجود دارد.

2014 BMW 435i Convertible Interior

BMW 435i Convertible Interior


این را هم بهتر است بدانید که بی ام و همچنین قطعات M Performance را نیز برای مدل کوپه که می توان آن را پس از مدل فوق العاده قوی M4 به عنوان بهترین مدل در نظر گرفت ارائه می نماید.

کرایسلر 300C نسخه جان وارواتوس

کرایسلر 300C نسخه جان وارواتوس

بدیهی است که مدل تولید محدود John Varvatos کرایسلر 300C پروژه ای موفق برای این شرکت بوده است، زیرا کرایسلر قصد دارد تا مدل 2014 آن را تحت عنوان “وارد شده از دیترویت” وارد بازار کند. برای این مدل جدید آپشن سیستم تمام چرخ متحرک نیز اضافه شده است که برای این مدل تاکنون عرضه نشده بود. این خودرو مجهز به یک موتور استاندارد شش سیلندر 3.6 لیتری با 292 اسب بخار بوده و امکان سفارش یک موتور هشت سیلندر HEMI با 363 اسب بخار نیرو و حجم 5.7 لیتری نیز وجود دارد. قیمت مدل مجهز به موتور شش سیلندر 45 هزار دلار بوده و در صورت اضافه شدن سیستم چهر چرخ متحرک قیمت آن به 47 هزار دلار افزایش پیدا می کند. فروش این خودرو از ماه مارس آغاز خواهد شد.

2014 Chreysler 300C John Varvatos

2014 Chreysler 300C John Varvatos

این خودرو که نام خود را از یک طراح مد اهل دیترویت برگرفته است از نظر طراحی متمایز از بقیه ی خودروها می باشد، با رنگ منحصر به فرد مشکی فانتومی رنگ آمیزی شده است و برخی قسمت های آن هم در داخل خودرو و هم در بیرون خود به رنگ تیتانیوم متالیک می باشد که شامل جلو پنجره، کناره های پنجره ها و کاور آینه ها می باشد.

2014 Chreysler 300C John Varvatos

 این خودرو همچنین دارای رینگ های 20 اینچ و در مدل های دارای سیستم چهار چرخ متحرک مجهز به رینگ ها ی 19 اینچ آلومینیومی می باشد. در داخل کابین، سبک های طراحی جان وارواتوس را می توان بر روی صندلی های چرمی به رنگ فلز مفرغی، صفحه ی داشبورد طراحی شده به صورت ویژه و ساعت دارای صفحه ی سفید مروارید گون و قاب مشکی فلزی پیدا کرد. در تزئینات داخلی خودرو از چوب هیدرو گرافی ذغالی استفاده شده و برخی قسمت های کابین به رنگ مشکی براق می باشند.

مدیر عامل برند کرایسلر Al Gardner در این باره می گوید: “همکاری ما با جان وارواتوس یکی از منحصر به فرد ترین و پر طرفدار ترین نسخه های تولید محدود کرایسلر 300 را ایجاد کرده است.”

وی ادامه می دهد: ما بازخورد هایی را از هواداران کرایسلر و جان وارواتوس دریافت کردیم که از ما دو چیز درخواست می کردند، ساخت سری دوم کرایسلر 300 “وارد شده از دیترویت” و ارائه ی هوشمند ترین سیستم چهار چرخ متحرک ما همراه با آن بود. ما خواسته ی آن ها را پذیرفتیم و اکنون John Varvatos بازگشته است”.

فراری 458 ایتالیا در لباس سیاه DMC

 فراری 458 ایتالیا در لباس سیاه DMC

اخیراً شرکت DMC با همکاری گروه Luxury Custom تغییراتی ظاهری بر روی فراری 458 ایتالیا اعمال کرده و آن را کاملاً به رنگ سیاه در آورده اند.
خودروی فراری 458 ایتالیا به تجهیزات لوکس سفارشی و بسته ی تغییرات ظاهری Elegante شرکت DMC مجهز شده است که به طور قابل توجهی ظاهر آن را خشن تر کرده است. پکیج آیرودینامیک شامل باله ی جلوی جدید، رکاب های بزرگ تر و سپر عقب کاملاً متفاوت همراه با یک دیفیوزر سفارشی می باشد.

Ferrari 458 Italia Elegante by DMC

Ferrari 458 Italia Elegante by DMC

تمامی بخش های خودرو به رنگ سیاه درآمده است که همراه با شیشه ها و چراغ های عقب دودی خودرو زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. این مدل همچنین دارای رینگ های آلیاژی تیره بوده و کالیپرهای ترمز آن زرد رنگ می باشند تا تقابل جذابی را ایجاد کند.


در بحث فنی خودرو هیچ گونه تغییراتی ایجاد نشده است، بنابراین این خودرو دارای یک موتور هشت سیلندر 4.5 لیتری که 570 اسب بخار نیرو در 9000 دور در دقیقه و 540 نیوتن بر متر گشتاور در 6000 دور در دقیقه تولید می کند. موتور خودرو به یک گیربکس 7 دنده ی دو کلاچه متصل شده است. این خودرو سرعت صفر تا 100 کیلومتر را در کمتر از 3.4 ثانیه پر می کند و حداکثر سرعت آن 325 کیلومتر بر ساعت می باشد.

OPC Extreme

سریعترین اوپل آسترای تاریخ: OPC Extreme

مدل جدید اسپرت اپل آسترا OPC (یا واکسهال آسترا VXR در بریتانیا) با نام Extreme در ماه مارس امسال در هشتاد و چهارمین نمایشگاه خودروی ژنو به دنیای خودرو معرفی خواهد شد. طبق گفته ی اپل این خودرو سریع ترین و قوی ترین مدل سری آسترای استاندارد خیابانی تاکنون خواهد بود.

New Opel Astra Extreme OPC

New Opel Astra Extreme OPC

ریشه های آسترا OPC Extreme به خودروی مسابقه ای Astra Cup که در مسابقات قهرمانی استقامت Nürburgring شرکت کرد باز می گردد. بر خلاف خودروی کانسپت Astra OPC X-treme که در سال 2002 معرفی و فقط یک دستگاه از آن ساخته شد، این خودرو در آینده ای بسیار نزدیک وارد چرخه ی تولید خواهد شد.
در طراحی این خودرو از مواد کربنی به منظور کاهش وزن آن در مقایسه با مدل 276 اسب بخاری آسترا OPC که در سال 2012 معرفی شد استفاده شده است، و دارای ساختار ایمنی یکپارچه، صندلی های مسابقه ای و کمربند های شش تکه ای خواهد بود.


در بیرون خودرو، Astra OPC Extreme مجهّز به یک کیت بدنه ی جدید می باشد که شامل یک باله ی بزرگ روی سقف، رکاب ها و سپرهای متفاوت، همراه با رینگ های سفارشی و چهار عدد لوله ی اگزوز می باشد.

Opel Astra OPC Cup 2013

Opel Astra OPC Cup 2013

برند اروپایی جنرال موتورز اطلاعاتی را در مورد مشخصات فنی خودرو منتشر نکرده است، ولی انتظار می رود که موتور آن حداقل دارای 300 اسب بخار نیرو باشد که همراه با وزن پایین آن، می تواند زمان 5.9 ثانیه ای صفر تا صد و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت مدل استاندارد را بهبود ببخشد.

اولین تیزر از سوپر اسپرت جدید آرش

 اولین تیزر از سوپر اسپرت جدید آرش

آرش فربد، سوپر خودروی جدید خود را در 28 فوریه رونمایی خواهد کرد. تیزر این اعلان، یک کوپه در رده سوپر اسپرتها را به نمایش می گذارد اما هیچ رمز و رازی را نمی توان از آن کشف کرد.

teaser for new arash supercar

teaser for new Arash supercar


اگر به گذشته برگردیم، آرش اولین خودروی خود را در سال 2006 با نام AF10 رونمایی کرد. این خودرو در رده خودروهایی نظیر پاگانی و کونیگ زگ بود اما ظاهراً خودروی جدید یک GT برای رقابت با 458 ایتالیا و مک لارن 12C است. خودروی AF10 با موتور 7.0 لیتری V8 جنرال موتورز سری LS7 و با خروجی بیش از 1000 اسب بخار در دو سال و نیم اخیر در حال توسعه بود. در سال 2011 توان این موتور به 1200 اسب بخار و قیمت آن نیز از یک میلیون به دو میلیون دلار رسیده بود.

سوبارو وآیینه های جدید

چشمان تیز بین سوبارو

سوبارو دوربین‌ها را جایگزین رادار کروز می‌کند. سیستم EyeSight که سوبارو در سال 2010 معرفی کرد، اکنون با به‌روزرسانی، پیشرفته‌تر و کوچک‌تر شده است و رنگ‌ها را نیز تشخیص می‌دهد. این سیستم مبتنی بر دو دوربین برای ایجاد میدان دیدی سه بعدی است که به سیستم کروز کنترل و سیستم جلوگیری از برخورد کمک می‌کند.

Subaru EyeSight system

Subaru EyeSight system


اطلاعات پردازش شده از دور بین‌ها بجای سنسورهای لیزری یا رادار تشخیص فاصله و سرعت بکار می‌روند. این دور بین‌ها همچنین برای کنترل خروج از خط و یا تشخیص عابر پیاده نیز استفاده می‌شوند. این در حالیست که این دوربینها از هزینه پایین‌تری نسبت به سیستم کروز کنترل تطبیقی که از رادار و لیزر استفاده می‌کند، بهره می‌برند. سنسورهای ارزان قیمت دور بین‌های دیجیتال و همچنین پردازشگرهای تصاویر، امروزه حتی در گوشی‌های ارزان نیز به چشم می‌خورند. در حالی که سنسورهای رادار و فاصله یاب لیزری متداول، قابلیت تشخیص وسایل نقلیه و عابران را ندارد، سیستم بینایی سوبارو EyeSight سوبارو می‌تواند به سرعت به شناسایی موانع بپردازد حتی قادر است فعال شدن چراغ ترمز وسیله روبرویی را نیز تشخیص دهد. این فرآیند باعث عملکرد سریع‌تر سیستم خودکار ترمزها نیز می‌شود که تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت به خوبی عمل می‌کند که نسبت به سیستم های متداول که نهایتاً تا 31 کیلومتر بر ساعت موثرند، پیشرفت مناسبی را نشان می‌دهد.


این سیستم روی خودروهای سوبارو لگاسی، اوت بک و فورستر نصب می شود.

موتور سه سیلندر شگفت انگیز نیسان

»» موتور سه سیلندر شگفت انگیز نیسان

نظر شما در مورد یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری که می‌تواند 400 اسب بخار نیرو تولید کند و در عین حال آن‌قدر سبک وزن است که می توان به راحتی آن را جابجا کرد چیست؟

Nissan ZEOD-RC engine

Nissan ZEOD-RC engine


نیسان برای خودروی مسابقه ای ZEOD RC خود که برای مسابقات دشوار لومانز آماده کرده، یک موتور بسیار کوچک با طول 40، عرض 20 و ارتفاع 50 سانتی متر و تقریباً در اندازه یک چمدان و با وزن تنها 40 کیلوگرم را ساخته است.

Nissan ZEOD-RC engine

Nissan ZEOD-RC engine


این موتور سه سیلندر توربو با حجم 1.5 لیتر می‌تواند تا 7500 دور بر دقیقه، دور بگیرد. نیروی تولیدی این پیشرانه 400 اسب بخار و گشتاور آن 380 نیوتن متر است. این نیرو معادل نیروی مدل‌های 8 سیلندر سنگین وزن است و بنابراین می توان یک تعادل بسیار عالی در نسبت قدرت به وزن را در این موتور یافت. به گفته نیسان، تکنولوژی این موتور از موتورهای فرمول یک نیز پیشرفته‌تر است.

توان ترمز چگونه تولید می شود

توان ترمز چگونه تولید می شود؟

اگر شما کاپوت خودرویتان را بالا زده باشید احتمالاً بوستر ترمز (تقویت کننده نیروی ترمز) را دیده باشید. یک قطعه گرد سیاه رنگ است که در پشت موتور در طرف راننده قرار دارد. در ترمزهایی که از نوع کاسه‌ای هستند نیازی به تأمین توان از قبل نیستند. ولی در ترمزهای دیسکی که در خودروهای امروزی حداقل در محور جلو کاربرد دارد، نیاز به تأمین توان دارند (یا نیاز به تقویت توان ترمزی دارند).

How Power Brakes Work

How Power Brakes Work


تقویت کننده ترمز از خلاء استفاده می‌کند تا نیروی فشاری پای شما را بر روی پدال چند برابر کند و به سیلندر بزرگ بفرستد.
تقویت کننده خلاء:
بوستر خلاء یک قوطی آهنی است که شامل سوپاپ و دیافراگم است. میله‌ای از مرکز این بوستر عبور می‌کند که از یک طرف به پیستون سیلندر بزرگ متصل است و از طرف دیگر با یکسری میله اتصال به پدال متصل است.

vacuum brake booster

vacuum booster


یکی دیگر از اجزاء مهم در تولید توان ترمزی سوپاپ چک می‌باشد. سوپاپ چک یک سوپاپ یک‌طرفه است که به اجازه می‌دهد تا هوا داخل بوستر خلاء را بیرون مکیده شود. اگر موتور خاموش باشد یا نشتی در محفظه خلاء وجود داشته باشد، سوپاپ چک از داخل نشدن هوا به داخل بوستر خلاء اطمینان حاصل پیدا می‌کند. این عمل خیلی مهم است چون بوستر خلاء باید توانایی داشته باشد تا نیروی ترمزی کافی را برای راننده جهت توقف وسیله نقلیه خود حتی زمانی که موتور خاموش است، ایجاد کند. ممکن است شما در اتوبان بنزین تمام کنید و موتور به طور ناگهانی خاموش شود، در صورت عدم وجود سوپاپ چک ترمز خودرو شما نیروی کافی برای ایستادن را نمی‌تواند تولید کند.
نحوه عملکرد بوستر:
بوستر خلاء خیلی ساده و زیبا طراحی شده است. این وسیله به منبع خلاء برای کار کردن نیاز دارد. در خودروهای بنزینی، موتور خلاء مناسب برای تقویت کننده را تولید می‌کند. در حقیقت اگر شما یک محفظه‌ای را به یک قسمت از موتور وصل کنید، می‌توانید مقداری هوا از داخل محفظه به بیرون بکشید یعنی در آن خلاء ایجاد کنید. خودروهای دیزل چون خلاء نمی‌سازند معمولا برای ترمز چنین خودروهایی یک پمپ خلاء نیاز است.

برای ترمز گیری در یک خودرو ابتدا پدال ترمز فشرده می‌شود، میله‌ای که از وسط بوستر عبور کرده و به طرف سیلندر بزرگ رفته است، به سمت جلو حرکت می‌کند و پیستون واقع در سیلندر بزرگ را فعال می‌کند. موتور خلاء نسبی در داخل بوستر خلاء از دو طرف دیافراگم ایجاد می‌کند. هنگامی که پدال ترمز فشرده می‌شود، میله سوپاپ را باز می‌کند و اجازه می‌دهد که هوا از یک طرف دیافراگم در بوستر وارد شود. این عمل فشار وارد بر یک طرف دیافراگم را افزایش می‌دهد بنابراین به هل دادن میله کمک فراوانی می‌کند که در نهایت به فشردن پیستون سیلندر بزرگ کمک فراوانی می‌کند.


به محض آزاد شدن پدال ترمز، سوپاپ هوا را به بیرون می‌دهد در حالی که سوپاپ خلاء دوباره باز می‌شود. این عمل خلاء را در دو طرف دیافراگم ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود که پیستون سر جای اصلی خودش قرار بگیرد.
شماتیک بوستر ترمز:
نمودار زیر نمایی نزدیک از اجزاء ترمز و همچنین تقویت کننده آن را نشان می‌دهد.

تیونینگ بهتر از GT2-RS برای صاحبان پورشه 911 GT2

تیونینگ بهتر از GT2-RS برای صاحبان پورشه 911 GT2

در شرایطی بسیار نادر اگر شما یک پورشه 911 GT2 دارید و از عملکرد خودروی نسل 997 خود راضی نیستید، و بسیار علاقه مند به مدل 997 GT2 RS قدرتمندتر می‌باشید که فقط 500 دستگاه از آن تولید شده است، اعضای O.CT یا OK-ChipTuning پکیجی را برای شما آماده کرده‌اند که خودروی شما را قدرتمندتر خواهد کرد.

O-CT Porsche 911 GT2

O-CT Porsche 911 GT2


این پکیج که با نام Club Sport یا به صورت مختصر CS شناخته می‌شود، بر روی موتور شش سیلندر توربوشارژردار 3.6 لیتری که نیروی خود را به محور عقب منتقل می‌کند تمرکز می‌نماید، و علاوه بر اضافه کردن بسیاری از چیزها، یک سیستم اگزوز مسابقه‌ای با نام Akrapovic به صورت کامل با منیفولد ها و کاتالیست های اسپرت، یک ECU جدید و اینترکولرهای اصلاح شده که از GT2 RS گرفته شده‌اند را اضافه می‌کند.

O-CT Porsche 911 GT2

O-CT Porsche 911 GT2


آن‌ها می گویند که این آپگریدها 148 اسب بخار نیرو به استاندارد GT2 (یعنی 523 اسب بخار) و 59 اسب بخار به مقدار نیروی GT2 RS ( یعنی 612 اسب بخار) اضافه کرده و خروجی کلی را به 671 اسب بخار نیرو و گشتاور حداکثری را به 880 نیوتن بر متر افزایش می‌دهد.

O-CT Porsche 911 GT2

O-CT Porsche 911 GT2


بر اساس اطلاعات این شرکت، خودروی اصلاح شده‌ GT2 CS سرعت صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت را در 8.4 ثانیه پر کرده (GT2: 11.5 ثانیه – RS: 9.4 ثانیه) و سرعت صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت را در 21.3 ثانیه پر می‌کند. (GT2: 33 ثانیه – RS: 26.7 ثانیه)
خودروی GT2 CS در 5.2 ثانیه سرعت خود را از 100 به 200 کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد (GT2: 7.8 ثانیه – RS: 5.9 ثانیه) و برای افزایش سرعت خود از 100 به 300 کیلومتر در ساعت فقط به 18 ثانیه زمان نیاز دارد، که 5 ثانیه سریع‌تر از RS می‌باشد.


کامل کننده‌ی این پکیج رینگ‌های 19 اینچ سبک آلیاژی Ultraleggera جدید همراه با تایرهای Dunlop SP Sport Maxx و باله‌ی عقب GT2 RS با چراغ‌های ترمز LED می‌باشند.

سایپا S300 محصول زوتای چین

سایپا S300 محصول زوتای چین

جدیدترین خودروی سایپا یعنی S300 خودرویی چینی است که مدتی ست آزمایش‌های آن در ایران آغاز شده و به زودی فروش آن نیز آغاز خواهد شد. سایپانیوز در حالی از این خودرو با نشان و برند سایپا نام برده که اشاره‌ای به سازنده اصلی آن یعنی زوتای (zotye) نشده است.

2012 Zotye Z300

2012 Zotye Z300

زوتای شرکت تازه کاری است که در سال 2005 در شهر ژجیانگ چین تأسیس شده است و خودروهای مختلف خود را بر اساس پلتفرم‌های قدیمی فیات و لانچیا و با طراحی کپی شده از سایر خودروها و موتورهای میتسوبیشی می‌سازد.

2012 Zotye Z300

2012 Zotye Z300


Z300 محصولی ست چهار درب که در سال 2012 معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است. بنابراین طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی دارد. موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ با تکنولوژی VVT این خودرو 122 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. البته مدل‌های با گیربکس پنج سرعته دستی و قدرت 113 اسب بخار نیز تولید می‌شوند. یک مدل توربوی 150 اسبی هم از همین موتور توسط این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zotye Z300 Interior

Zotye Z300 Interior


زوتای Z300 از 59 هزار تا 72 هزار یوان قیمت دارد. ارزان‌ترین مدل اتوماتیک، 65 هزار یوان است و قیمت مدل‌های توربو نیز از 70 هزار یوآن آغاز می‌شود.


این خودرو قرار است با برند سایپا و با کد S300 به بازار بیاید. مدل انتخابی سایپا، دارای گیربکس اتوماتیک است. از امکانات این ماشین باید به شش کیسه ایمنی هوا، سانروف، سیستم صوتی و تصویری، روکش چرم صندلی‌ها، دوربین و سنسور عقب، صندلی‌های تاشوی عقب و تجهیزات دیگر اشاره کرد.
مشخصات زوتای Z300:

  • موتور: Mitsubishi 4A92 MIVEC 1.6L (1590cc) L4 16V
  • قدرت: 120 اسب بخار در دور 6000 در دقیقه
  • گشتاور: 151 نیوتن متر در دور 4000 در دقیقه
  • گیربکس: 4 سرعته خودکار
  • تعلیق: جلو مک فرسون استروت؛ عقب تورشن بیم
  • حداکثر سرعت» 172 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: 6.7 لیتر
  • ظرفیت مخزن سوخت: 55 لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4

ابعاد (میلی‌متر):

  • طول: 4565
  • عرض: 1766
  • ارتفاع: 1486
  • فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2700
  • وزن: 1325 کیلوگرم
  • ظرفیت صندوق بار: 457 لیتر
  • ودر کل کار واستراتژی شرکت زوتای چین تحسین برانگیزه ومن آینده درخشانی رو برای این شرکت پیش بینی میکنم دقیق روند کار شرکت های موفق چینی و کره ای رو در پیش گرفته .

فرمان پذیری چهار چرخ 4WS در پورشه

محور عقبی که فکر می‌کند!

حتی مأمور بارکشی فروشگاه هم قبول دارد که دور زدن یک پیچ تند وقتی هر چهار چرخ می‌توانند بپیچند راحت‌تر است. اما اجرا کردن این ایده در واقعیت روی خودرو چندان ساده نیست. برای مدت‌های طولانی خودروسازان به دنبال طراحی سیستمی بودند که چرخ‌ها عقب را مانند چرخ‌های جلو فرمان دهد. می توان گفت که این ایده در همه‌ی حالت‌های رانندگی تأثیر مثبت دارد. هنگام رانندگی در کوچه‌های باریک دور زدن با شعاع بسیار کمتری را امکان پذیر می‌سازد. در جاده‌های پر پیچ و خم قدرت فرمان پذیری خودرو (هندلینگ) را افزایش می‌دهد. در سرعت‌های بسیار بالا باعث افزایش پایداری خودرو می‌شود.

فرمان پذیری چهار چرخ 4WS در پورشه

فرمان پذیری چهار چرخ 4WS در پورشه


اما تا به حال اجرای عملی این سیستم بر روی یک خودروی سواری امکان پذیر نبوده است. اضافه کردن یک سیستم فرمان به چرخ‌های عقب؟ سیستمی که مانند چرخ‌های جلو به طور مکانیکی کنترل می‌شود؟
خیر. این سیستم به علت هزینه‌ی زیاد و کمبود فضا در محور عقب عملی نیست.


مهندسان شرکت ZF تصمیم گرفتند که یک سیستم جایگزین پیدا کنند که به AKC (مخفف عبارت Active Kinematic Control) شناخته می‌شود. این ایده‌ی جدید نسبتاً ساده است. طراحی یک سیستم تعلیق که بتواند ویژگی‌های خودش را همراه با حرکت خودرو تغییر دهد. ویژگی‌هایی از قبیل زاویه‌ی چرخ‌ها. متخصصان یک بازوی کنترلی متغیر را که برای تغییر دادن جهت حرکت چرخ‌ها مناسب است طراحی کردند و آن را عمود بر جهت حرکت قرار دادند.

مکانیزم فرمان پذیری چهار چرخ 4WS

مکانیزم فرمان پذیری چهار چرخ 4WS


اگر بازوی کنترلی به هنگام حرکت خودرو طول و یا مکان را تغییر دهد، چرخ‌های عقب نیز زاویه‌ی خود را چیزی در حدود 3 درجه تغییر می‌دهند. علی رغم کمبود این مقدار، هنگامی که با حرکت چرخ‌های جلو ترکیب بشود می‌تواند تأثیر بسیار مفیدی در عملکرد حرکتی خودرو داشته باشد.
در نتیجه سیستم AKC شرکت ZF با بازوی کنترلی خودش یک سیستم فرمان عادی (مانند چرخ‌های جلو) به حساب نمی‌آید. این سیستم تنها زمانی وارد عمل می‌شود که ECS (یا ECU مخفف Electronic control system) دستور مناسب را با توجه به شرایط خودرو بدهد. تحت کنترل هوشمند ECS تغییر در زاویه‌ی چرخ‌های عقب می‌تواند طوری اعمال شود که با شرایط خودرو تطابق کامل داشته باشد و باعث عملکرد بهتر شود. در سرعت‌های پایین AKC چرخ‌های عقب را مخالف با جهت چرخ‌های جلو زاویه می‌دهد که باعث کوچک و کوتاه‌تر شدن شعاع پیچیدن خودرو می‌گردد و قابلیت فرمان پذیری (هندلینگ) خودرو را افزایش می‌دهد. در سرعت‌های بالاتر AKC چرخ‌های عقب را هم جهت با چرخ‌های جلو زاویه می‌دهد که باعث پایدارتر و ایمن‌تر شدن خودرو می‌گردد.
به علت تأثیر فوق العاده ی این سیستم بر قابلیت فرمان پذیری (هندلینگ) در همه‌ی سرعت‌ها، خودروسازان علاقه‌ی خودشان را به داشتن این سیستم در خودروهای خود اعلام کرده‌اند. در آینده‌ی نزدیک این سیستم به سمت تولید انبوه با دو بازوی کنترلی در خودروهای اسپرت و یک بازوی کنترلی (که در وسط محور (اکسل) عقب نصب می‌گردد) در خودروهای معمولی پیش می‌رود.
این سیستم در حال حاضر روی آخرین نسل پورشه 911 نصب شده است و بازخورد بسیار خوبی از آن گرفته شده است.

موتورسیکلت های الکتریکی زیر 5000 دلار

موتورسیکلت های الکتریکی زیر 5000 دلار

الکتروفورس موتورز برندی جدید برای موتورسیکلت‌های الکتریکی زیر 5000 دلار است. این شرکت چینی در شهر شانگهای قرار گرفته و قصد دارد با استفاده از بدنه‌ موتورهای بنزین سوز دو مدل موتورسیکلت الکتریکی تولید کند، که هر کدام دارای دو موتور در تیپ پایه و پلاس بوده و قدرتی بیشتر با ظرفیت باتری بالاتر دارند.

EFM ElectroForce electric bike

EFM ElectroForce electric bike


شرکت ElectroForce Motors یا به صورت مختصر EFM یک مطالعه در مورد بازار موتورسیکلت‌های الکتریکی انجام داده و متوجه شدند که تعداد زیادی از مدل‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی وجود دارد ولی هیچ کدام از آن‌ها کیفیت لازم را ندارند، بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند تا در این بخش به فعالیت بپردازند.
دو مدل Mu و Tau با ظاهری اسپرت تر به قیمت 4,200 و 5,000 دلار عرضه خواهند شد، در حالی که قیمت معمول موتورسیکلت در بازار داخلی چین در حدود 3000 یوان (496 دلار) می‌باشد…

EFM ElectroForce electric bike
با در نظر گرفتن میزان تولید این نوع وسایل نقلیه در آسیا، به گونه‌ای که تاکنون بیش از 36 میلیون دستگاه موتورسیکلت و دو چرخه‌ی برقی فقط در چین تولید شده است، مطمئناً استراتژی این شرکت برای به‌دست آوردن بخشی از این بازار بزرگ بسیار هدف گذاری خوبی می‌باشد.
دو موتور سیکلت EFMotors Mu و EFMotors Tau در دو نوع کلاسیک و پلاس ارائه می‌شوند که به ترتیب نیروی تولیدی آن‌ها 8 و 11 کیلووات، سرعت آن‌ها 85 تا 100 کیلومتر در ساعت و حجم باتری آن‌ها 3.9 و 5.4 کیلووات ساعت می‌باشد که می‌توانند با یک بار شارژ شدن مسافتی بین 115 تا 150 کیلومتر را طی کنند.

EFM ElectroForce electric bike
یکی از مدیران این شرکت به نام Brandon NG. می‌گوید: ما امیدواریم که فروش خود را ابتدا در آسیا شروع کنیم، چین، اندونزی، مالزی، تایلند، فیلیپین، ویتنام و تمامی کشورهایی که میزان تقاضای موتورسیکلت و جمعیت موتورسواران آن‌ها بزرگ می‌باشد را به عنوان بازارهای هدف در نظر گرفته‌ایم.

بررسی ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

بررسی ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

این مدل ب ام و، یکی از وحشی‌ترین خودروهای کلاس خودش محسوب می‌شود. راننده این خودرو، حتی اگر از آن دسته راننده‌های محتاط و خونسرد دنیا باشد، باز هم وقتی پشت فرمان 428i می‌شود، باز هم در مقابل وسوسه‌ی رانندگی دیوانه‌وار و مانورهای وحشیانه آن، دچار تردید می‌شود و برای رقابت با سایر خودروها در بزرگراه آماده می‌شود. 428i برای شما هر چه که لازم بوده، فراهم آورده است؛ البته نه به اندازه‌ی یک سدان سری ۳، ولی آن‌قدر که مانند راننده‌های نترس در جاده مانور بدهید و در همین حال، از ایمنی خودرویتان مطمئن باشید.

2014 BMW 428i Coupe

2014 BMW 428i Coupe


در مهندسی آلمانی در طراحی خودرو، همه‌چیز از روی برنامه است و در مونیخ، ب ام و، در یک اقدامی بحث‌برانگیز، خودروهای کوپه را از زیر عنوان «سری ۳» خارج کرده است؛ خودروهایی که تا همین چند وقت پیش، نصف فروش ب ام و در امریکا بودند. در هر حال، به زودی باید منتظر مدل‌های دیگری با نشان M4 بود. در همین حال، 428i با قیمت ۴۱ هزار و ۴۲۵ دلار از راه رسیده؛ قیمتی که ۳۲۰۰ دلار از مدل پایه 328i بیشتر است.

2014 BMW 428i Coupe

2014 BMW 428i Coupe


در مدل پایه این خودروی سری ۴، چراغ‌های زنون و سقف آفتاب‌گیر، همراه با یک بدنه‌ی فوق‌العاده، خودنمایی می‌کنند. برای مدل‌های کوپه و سدان با سیستم گیربکس اتوماتیک، وزن کلی مشابه و حدوداً به‌اندازه ۱60۰ کیلوگرم است.

 BMW 428i Coupe Interior

BMW 428i Coupe Interior


در برخی موارد، نمی‌توان به 428i خرده گرفت؛ چرا که ب ام و، خودروی سری ۴ خود را به عنوان یک خودروی اسپرت در نظر نگرفته، بلکه مطابق انتظارات از یک کوپه لوکس، بر روی آن کار کرده است. همانند بیشتر مدل‌های اخیر ب ام و، از پلاستیک سخت در طراحی داخلی کابین استفاده کرده، امّا در عین حال، از تریم زیبا و چشم‌نواز سیاه رنگ با طرح چوب هاکی در کنار آن، بهره برده است. فضای داخل کابین به اندازه‌ی کافی در نظر گرفته شده و راننده و شخصی که کنار او نشسته، فضای زیادی برای مانور بر روی صندلی خواهند داشت. چرخ فرمان کوچک و نسبتاً باریک جدید، احساس سبکی و سرزندگی بی‌نظیری به راننده می‌دهد.


مسافران هم در عقب، شرایط راحتی خواهند داشت. با وجود حرکات اضافی، باز هم فضای لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های بزرگ و تا شونده برای دست‌ها تدارک دیده شده است. دریچه‌های هوا و چراغ مطالعه، از دیگر امکاناتی است که برای صندلی‌های عقب وجود دارد. البته مانند تمام کوپه، درهای با عرض زیاد، خطر برخورد آن‌ها در هنگام پیاده شدن در پارکینگ، همواره وجود خواهد داشت. در واقع، اگر خودروی سری ۴ خود را دوست دارید، آن را نزدیک یک خودروی دیگر پارک نکنید.


موتور ۲ لیتری با توربوشارژر، برخلاف این موضوع که تنها دو پیستون برای بالا و پایین رفتن در آن وجود دارد، یک منبع بهینه برای ایجاد پیشرانه 428i است. رسیدن سریع به حداکثر گشتاور موتور، باعث شد تا خودروی تست، بتواند در مدت ۵/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰/۳ ثانیه سریعتر از 328i است که قبلاً بررسی شده است.


آپشن‌های این خودروی سری ۴، دقیقاً از خودروهای سری ۳ پیروی می‌کنند. قبل از پرداخت ۵۵۰ دلار اضافی برای رنگ، رنگ‌های استاندارد سیاه و سفید در دسترس مشتری خواهند بود. استفاده از تریم چرمی، ۱۴۵۰ دلار هزینه خواهد داشت و گران‌ترین آپشن نیز، بسته اسپورت M به ارزش ۳۵۰۰ دلار است که بهینه‌سازی‌های زیادی را در داخل کابین و بدنه بیرونی خودرو، به همراه خواهد داشت. از امکانات این بسته، می‌توان به صندلی‌های اسپرت، سیستم تعلیق M اسپورت، چرخ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای مخصوص تابستانی اشاره کرد.


کسانی که به رانندگی، به عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنند، احتمالاً بسته M اسپورت را یکی از بهترین آپشن‌های 428i خواهند یافت. خودروی تست شده در این بررسی، دارای آپشن هزار دلاری برای کنترل دینامیک با امکاناتی از جمله سیستم فرمان با نسبت متغیر است. با این حال، این خودرو، با این بسته اضافی هم کامل نشده است. ب ام و اجازه داده تا اندکی کم‌فرمانی و لغزش در این مدل بیشتر احساس شود. با این حال، وضعیت واکنش پدال گاز، پدال ترمز و عملکرد کلی، به همان گونه‌ای است که از این مدل سری ۴، به عنوان یک خودروی لوکس انتظار می‌رود. بعد از خرید 428i، در نهایت و در بیشتر اوقات، به این نتیجه خواهید رسید که پول خود را در جای مناسبی خرج کرده‌اید. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، دو در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۴۷۱۲۵ دلار(قیمت پایه: ۴۱۴۲۵ دلار)
  • نوع موتور:  DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۵/۷ نیوتن متر در ۱۲۵0 دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۸ متر.
  • وزن کلی: ۱600 کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۳۵/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۱ ثانیه با سرعت ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 254 کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۹۹ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.9 g.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۲ لیتر در صد کیلومتر.