صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

»» اسکوتر شگفت انگیز تمام چرخ متحرک هیرو

»» اسکوتر شگفت انگیز تمام چرخ متحرک هیرو

با چند صفت مختلف می‌توانید یک اسکوتر 150 سی سی را توصیف کنید؟ شرکت موتور سازی هیرو، که در کشوری که تمام خانواده‌ها از موتورهای دو زمانه‌ی کوچک برای حمل و نقل استفاده می‌کنند قرار گرفته است، امکان سوار شدن حداقل چهار نفر را بر روی اسکوتر/موتور سیکلت هیبریدی توربو دیزل الکتریکی خود فراهم کرده است.

Hero RNT Diesel AWD Scooter

Hero RNT Diesel AWD Scooter


این RNT یک طرح مفهومی می‌باشد، هر چند به شکل یک موتور سیکلت می‌باشد، ولی به دلیل طراحی غیر متعارف آن، می‌توان آن را نوعی اسکوتر نیز محسوب کرد. بدون توربو شارژر اختیاری آن، موتور دیزلی تک سیلندر آن 14 اسب بخار نیرو و 35 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با سایر موتورهای تک سیلندر بنزینی 150 سی سی که روی موتورسیکلت‌های وسپا به کار گرفته می‌شد (12 اسب بخار نیرو و 10 نیوتن بر متر گشتاور)، این RNT را به یک سوپر موتور سیکلت تبدیل می‌کند. با توجه به اعلام هیرو، این موتور سیکلت می‌تواند در تمامی جاده‌ها با ظرفیت کامل سرنشین به راحتی حرکت کند، و این توانایی را دارد که با روشن کردن ژنراتور اختیاری در زمان توقف موتور سیکلت برق مورد نیاز آن را تأمین نماید. چراغ جلوی LED آن را می‌توان در صورت نیاز جدا کرده و به عنوان یک چراغ قوه استفاده کرد.

Hero RNT Diesel AWD Scooter

Hero RNT Diesel AWD Scooter


یک موتور برقی 1.3 اسب بخاری و یک باتری نیروی مورد نیاز چرخ جلو را تأمین می‌کنند، بدین ترتیب این یک موتور سیکلت تمام چرخ متحرک محسوب می‌شود. همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت می‌توان حالت آن را فقط به موتور برقی و چرخ جلو تغییر داد. همانند تمامی موتورسیکلت‌های رایج موتور در مرکز آن قرار دارد. امکانات مفید آن برای استفاده‌های مختلف روزانه شامل صندلی‌های صاف با کمربند و میله‌های محافظ می‌باشد، و طبق گفته‌ی هیرو می‌توان با اتصال دستگاه شخم زنی یا دستگاه برداشت، به کمک آن به انجام کارهای سبک کشاورزی پرداخت.
هیرو، که قبلاً همکار و شریک هوندا بود، اسکوترها و موتورسیکلت‌های تا 250 سی سی را در هفت کشور مختلف با جاده‌های خطرناک مانند کشورهای کنیا، نپال و پرو به فروش می‌رساند، با توجه به این موضوع حضور یک موتور سیکلت قوی تمام چرخ متحرک در این گونه بازارها می‌تواند بسیار منطقی به نظر برسد. همچنین با در نظر گرفتن هیپی‌هایی که در شهرهای مختلف آمریکا علاقه‌ی زیادی به وسپا سواری دارند، احتمالاً این موتور سیکلت در امریکا نیز می‌تواند علاقه مندان زیادی پیدا کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد