صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

چارجر هلکت


ساحره تنومند با سرعت برق: چارجر هلکت

هلکت، ساحره ایست که در جسم داج چارجر حلول کرده و آن را جادو نموده است. زین پس شنیدن نام هلکت یا دیدن نشان آن بر هر خودروی داج، می‌تواند نشان از یک خودروی برق‌آسا باشد. همانند برادر کوپه یعنی چلنجر که با قلب پیوندی هلکت، تبدیل به یک خودروی مهارناپذیر شده، سدان چارجر هم همین تجربه را برگزیده است. شاید نامزد بعدی برای این پیوند تقویتی قلب، دورانگو باشد تا آن هم بتواند افتخاری چون سریع‌ترین SUV جهان را از آن خود کند.

2015 Dodge Charger Hellcat SRT

2015 Dodge Charger Hellcat SRT


SRT چارجر هلکت مجهز به پیشرانه جدید و معروف هشت سیلندر 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر است که 707 اسب بخار نیرو و 881 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. داج این خودرو را سریع‌ترین، پرشتاب‌ترین و قدرتمندترین سدان تولید انبوه جهان می‌داند. خودرویی که در میان ماسل کارهای چهار درب می‌تواند سروری کند. با چنین نیرویی، شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای به دست خواهد آمد. زمان طی 400 متر نیز، تنها 11 ثانیه می‌باشد. نهایت سرعتی که با این خودرو به آن دست خواهید یافت 328 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
2015 Dodge Charger Hellcat SRT

2015 Dodge Charger Hellcat SRT


وزن این سدان به 2070 کیلوگرم رسیده است. مقایسه آن با خودروهایی نظیر S65 AMG با موتور 621 اسبی و بنتلی فلایینگ اسپور 616 اسبی که البته خودروهای بسیار لوکس و گران‌قیمت و البته سنگین‌وزنی محسوب می‌شوند، حاکی از برتری بی چون‌وچرای چارجر است. در مقایسه ای دیگر، شورولت کامارو ZL1 مسافت 400 متر را در 11.96 ثانیه، SRT وایپر GTS در 11.4 ثانیه و شورلت کوروت ZR1 نیز در 11.4 ثانیه طی می‌کنند. همچنین چارجر هلکت قادر است 0-160-0 را نیز در کمتر از 13 ثانیه به دست آورد یعنی شتاب گیری از حالت سکون تا سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و سپس ترمزگیری تا توقف کامل در زیر 13 ثانیه انجام می‌شود.
2015 Dodge Charger Hellcat SRT

2015 Dodge Charger Hellcat SRT


این سدان فوق‌العاده از یک گیربکس هشت سرعته خودکار با سرعت تغییر دنده 160 میلی‌ثانیه بهره می‌برد که نیرو را به چرخهای عقب منتقل می‌نماید. همانند برادر دو درب خود، چارجر هم از ترمزهای برمبوی غول‌پیکر 15.4 اینچی شده مجهز به کالیپر شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب بهره می‌برد.

طراحی این خودرو اخیراً فیس لیفت زیبایی را دریافت کرده که چهره ای خشن و تهیدید آمیز به آن بخشیده است. با این وجود در مدل SRT هلکت، جلوپنجره صلیبی‌شکل آن جای خود را به یک جلوپنجره مشبک یک دست داده است. شکافهای سپر نیز بزرگ‌تر شده‌اند تا هوای بیشتری برای خنک کردن موتور فراهم آید. چرخ‌های 20 اینچی آلیاژی با تایرهای اندازه 275/40 پیرلی P Zero و هواکش روی کاپوت برای سیستم سوپرشارژر و اسپویلر عقب را نیز باید از تغییرات ظاهری دیگر این مدل نسبت به نمونه‌های استاندارد چارجر قلمداد نمود.
2015 Dodge Charger Hellcat SRT Interior

2015 Dodge Charger Hellcat SRT Interior


در داخل کابین نیز یک غربیلک فرمان اسپرت با نشان SRT و همراه با شیفتر تعویض دنده، صندلی‌های اسپرت و دکور طراحی شده جدید با رنگ قرمز از موارد جالب توجه می‌باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد