صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

مالو، سبکی متفاوت از خودروی اسپورت

HSV GTS مالو، سبکی متفاوت از خودروی اسپورت

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پایان کار شاخه استرالیایی جنرال‌موتورز تا ۲۰۱۷، بخش خودروهای عملکرد بالای HSV (وسایل نقلیه ویژه هولدن) تصمیم گرفته است تا هر چه در توان دارد، به نمایش بگذارد. آخرین ساخته این کمپانی که شاید یکی از آخرین خودروهای تولیدی آن نیز باشد، HSV GTS مالو است که یک جانور ۵۷۶ اسب‌بخار با طبیعت کاملاً استرالیایی است.

HSV GTS Maloo

HSV GTS Maloo


هولدن مالو استاندارد یک نسخه کاربردی از هولدن کومودور سدان با دیفرانسیل عقب است؛ به این معنی که در مالو، صندلی‌های عقب و صندوق‌عقب با یک بارگیر تراک سرپوشیده جایگزین شده‌اند. خودروهای Ute سرپوشیده در استرالیا چیز جدیدی نیستند، ولی این HSV GTS سطح جدیدی از این خودروها را با موتور ۶/۲ لیتری سوپرشارژر LSA V-8 و قدرت ۵۷۶ اسب‌بخار و ۷۳۹ نیوتن‌متر عرضه کرده است. این قدرت بیشتر از میزانی است که برای برخاستن دود تایرهای عقب مالو لازم است. موتور ۶/۲ لیتری می‌تواند با یک گیربکس ۶ دنده دستی یا اتوماتیک همراه گردد.
HSV GTS Maloo

HSV GTS Maloo


HSV ارتقای زیادی در زمینه هندلینگ HSV GTS مالو انجام داده است. در این زمینه، یک سیستم گشتاور برداری جدید اضافه شده که با استفاده از سیستم کنترل پایداری خودرو، در هنگام حرکت از پیچ‌ها برای چرخ داخلی خودرو ترمز کرده و برای چرخ خارجی گشتاور بیشتری می‌فرستند. GTS همچنین دارای ترمزهای بزرگ‌تر و چرخ‌های ۲۰ اینچی مخصوص است و کیت بدنه ویژه، آن را از دیگر مدل‌های HSV GTS متمایز می‌کند.
HSV GTS Maloo

HSV GTS Maloo


جنرال‌موتورز از قبل اعلام کرده شاخه خودروسازی استرالیایی خود را تا سال ۲۰۱۷ تعطیل خواهد کرد. در حالی که اعلام شده برند «هولدن» از این برنامه جان سالم به در خواهد برد، ولی تولید دوباره چنین خودروهایی از HSV چندان مورد انتظار نخواهد بود. این خودروی دیفرانسیل عقب ساخت استرالیا با پلتفرم هولدن کومودور، پلتفرمی که برای شورولت SS نیز استفاده می‌شود، در زمان برنامه‌ریزی شده از لیست تولیدی‌های جنرال‌موتورز کنار خواهد رفت.
HSV GTS Maloo

HSV GTS Maloo

HSV GTS Maloo

HSV GTS Maloo


امّا در حال حاضر، HSV قصد دارد که ۲۵۰ نمونه از این خودروهای قدرتمند کاربردی تولید کند؛ ۲۴۰ عدد برای بازار استرالیا و ۱۰ عدد هم برای نیوزیلندی‌ها.

»» اژدهای سبز سوئیسی

»» اژدهای سبز سوئیسی

در سال 2013 فاب دیزاین دو نقاشی و اطلاعات کمی از نوع موتور پکیج اسپایدرون برای لامبورگینی آونتادور را منتشر کرد. این شرکت، امسال در نمایشگاه خودروی ژنو از پکیج خود رونمایی کرد که مورد استقبال شدید قرار گرفت.

FAB Design Lamborghini aventador spidron

FAB Design Lamborghini aventador spidron


در جلو یک سپر بازبینی‌شدهٔ بی‌نهایت پرخاشگر و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر حسابی خودنمایی می‌کند. دیگر اقدام فاب، حذف آرم لامبورگینی از روی بینی این گاو وحشی است. همچنین قطعات فیبرکربنی مثل دیفیوزرها و اسپویلر عقب و ورودی هوای روی سقف با پس‌زمینهٔ سبز جلوهٔ خاصی به این سوپراسپرت می‌دهد. از دیگر تغییرات این گاو نر، بزرگ‌تر شدن ورودی‌های هوای جانبی پشت درب‌ها و استفاده از فیبر کربن در همین قسمت‌ها است.
FAB Design Lamborghini aventador spidron

FAB Design Lamborghini aventador spidron


در بین چراغ‌های عقب ما شاهد یک پنجرهٔ مشبک هستیم که در نسخهٔ استوک وجود ندارد.
FAB Design Lamborghini aventador spidron

FAB Design Lamborghini aventador spidron


این تیونر سوئیسی برای به حرکت درآمدن اسپایدرون یک پیشرانهٔ 12 سیلندر توئین توربو در نظر گرفته که بیش از 1000 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند سقف سرعت این اتومبیل بیش از 402 کیلومتر بر ساعت است.

قیمت این پکیج حدوداً 464,000 دلار می‌باشد.

تکنولوژی‌های مدرن صنعت خودرو برای ۲۰۱۵

»» تکنولوژی‌های مدرن صنعت خودرو برای ۲۰۱۵

سال آینده شاهد تجاری شدن تعدادی از فن آوری های مدرن در خودروها خواهیم بود. با این حال نباید انتظار وقوع جهش های بزرگ را در کوتاه مدت داشته باشیم. شاید مهمترین انقلاب صنعت خودرو، راننده خودکار باشد که تا سال 2020 احتمالا تجاری نخواهد شد. با این وجود اصلاحات و بهبودهای آرامی در ارتقای خودروها و راندمان مصرف سوخت را شاهد خواهیم بود.

Model-Year Advances: New Tech for 2015

Model-Year Advances: New Tech for 2015


درادامه مطلب بخوانید  ادامه مطلب ...

تک آرت و پورشه 911 توربو

»» تک آرت و هنرنمایی روی پورشه 911 توربو

ممکن نیست طرفدار پورشه باشید و تیونر معروف این شرکت یعنی تک آرت را نشناسید. آخرین محصول توانایی‌های این شرکت پورشه 911 توربو می‌باشد. البته هر دو مدل توربو و توربو S از این تغییرات بهره می‌برند.

TechArt Porsche 911 Turbo

TechArt Porsche 911 Turbo


اصلاح سیستم توربو باعث شده تا قدرت موتور 59 اسب بخار افزایش یابد و به 571 اسب بخار برسد. گشتاور نیز با جهش همراه بوده و به 840 نیوتن متر (با اوربوست) بالغ می‌گردد.

TechArt Porsche 911 Turbo

TechArt Porsche 911 Turbo


شتاب صفر تا صد تک آرت 911 توربو در مدل کوپه 2.9 ثانیه و در مدل کانورتیبل 3 ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به تنها 9.8 ثانیه زمان لازم است. نهایت سرعت این خودرو نیز به 325 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین همین موتور شش سیلندر 3.8 لیتری در نسخه 911 توربو اس تقویت شده توسط تک آرت، 611 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید می‌نماید. این مدل هم شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه‌ای و نهایت سرعت 328 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌کند.