صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

زوایای چرخ

»» در مورد زوایای چرخ خودرو چه می‌دانید؟!

تنظیم زوایای چرخ‌ها از عوامل بسیار مهم در ایمنی خودرو و عمر تایر است. هم ترازی و بالانس صحیح چرخ‌ها، استواری و پایداری خودرو و بیشینه کردن تماس تایر با سطح جاده را تضمین می‌کند. زوایایی که موقعیت چرخ را بیان می‌کنند به سه زاویه کمبر (Camber)، کستر (Caster) و تئو (Toe) تقسیم می‌شود.

زوایای چرخ‌های اتومبیل

کمبر:

زاویه کمبر را شاید بیشتر از دو زاویه دیگر شنیده باشید. زاویه‌ای است که حاصل از امتداد خط عمود بر سطح جاده و امتداد تایر (با دید از جلو به خودرو) مشاهده می‌شود. در صورتی که تایرها کاملاً عمود بر روی سطح جاده باشند، زاویه کمبری وجود نخواهد داشت (کمبر صفر). زاویه کمبر مثبت زمانی اتفاق می‌افتد که قسمت فوقانی تایر به سمت خارج خودرو منحرف شده باشد و زاویه کمبر منفی زمانی حادث می‌شود که قسمت فوقانی تایر به سمت داخل خودرو متمایل باشد. (با دید از جلو به خودرو)

زاویه کمبر منفی
زاویه کمبر مثبت برای حالنی که نیاز به بارگذاری روی خودرو است مورد استفاده واقع می‌شود. در این صورت، زمانی که خودرو دارای بار کامل می‌باشد، زاویه کمبر صفر می‌گردد. زاویه کمبر منفی به علت داشتن جلوه زیباتر نسبت به زاویه کمبر مثبت و البته بیشتر به خاطر داشتن مشخصه‌های بهتر خوش‌فرمانی، بیشتر مورد استفاده خودروهای اسپرت قرار می‌گیرد. اکثر رانندگان ماهر به دلیل چسبندگی و چنگ زدن خودرو به کف جاده در هنگام پیچیدن‌های سنگین، زاویه کمبر منفی را ترجیح می‌دهند. هرچند در مواقعی که خودرو در مسیر مستقیم در حال شتاب گیری است زاویه کمبر منفی زاویه تماس خودرو با کف جاده را کاهش می‌دهد.

زاویه کمبر چرخ‌های اتومبیل
متأسفانه زاویه کمبر منفی منجر به پدیده‌ای به نام فشار (ضربه) کمبر می‌شود (Camber Thrust). هنگامی که هر دو تایر به صورت کمبر منفی نصب شده‌اند تا زمانی که ارتباط هر دو چرخ با سطح جاده برقرار است، به یکدیگر فشار می‌آورند که تا اینجای کار مشکلی دیده نمی‌شود. هنگامی که یکی از تایرها ارتباط خود را به هر دلیلی با جاده از دست می‌دهد تایر دومی دیگر نیروی مخالفی به تایر اولی وارد نمی‌کند و نتیجه آن از دست رفتن نیروی ترکشن (جلوبرنده) است.
زاویه کمبر صفر باعث ساییدگی بیشتر تایر در مدت زمان طولانی می‌شود. هر چند عملکرد مناسبی سر پیچ بر ما به ارمغان نمی‌آورد. در انتها باید خاطر نشان کنم که زاویه کمبر بهینه وابسته به نوع رانندگی شما و شرایطی که خودرو در آن قرار دارد، است.

کستر:

تصور زاویه کستر شاید کمی مشکل باشد ولی به زاویه‌ای خطاب می‌شود که امتداد محور فرمان با محور عمودی تایر می‌سازد. کستر مثبت زمانی اتفاق می‌افتد که امتداد محور فرمان در قسمت فوقانی تایر به سمت خودرو باشد و کستر منفی هم زمانی اتفاق می‌افتد که امتداد محور فرمان در قسمت فوقانی تایر به سمت خارج خودرو متمایل باشد.

زاویه کستر منفی
زاویه کستر مثبت خودرو را در سرعت‌های بالا بسیار پایدارتر و همچنین تمایل تایر را به چسبندگی بیشتر می‌کند. این عامل سبب فرمان گیری بیشتر هم می‌شود.

alignment caster
اکثر خودروها دارای کراس-کستر هستند. کراس-کستر کمی با زاویه کمبر و کستر متفاوت است. عاملی که سبب دریفت خودرو به سمت راست در هنگام غلتیدن (رول) خودرو می‌شود، همین کراس-کستر است. این یک ویژگی ایمنی است که هنگامی که راننده کنترل فرمان خودروی خود را از دست می‌دهد به سمت راست جاده کشیده می‌شود تا از رویارویی با ترافیک پیش رو جلوگیری به عمل آید.

تئو:

شاید راحت‌ترین تصور در بین دو زاویه دیگر همین زاویه تئو باشد. تئو از امتداد تایرها با خط موازی با راستای امتداد اصلی تایر (با دید از بالا به خودرو) تشکیل می‌شود. انتخاب درست زاویه تئو می‌تواند در عمر تایر و ساییدگی عاج تایر تأثیر به سزایی داشته باشد. درهرصورت، زمانی که تایرها به سمت داخل یا خارج اشاره می‌کنند ساییدگی عاج تایر حتماً رخ می‌دهد هر چند برای عملکرد بهتر خودرو و پایداری بیشتر فدا شدن عاج تایر چندان مورد بحث قرار نمی‌گیرد.
زاویه تئو مثبت زمانی است که هر تایر طرفین یکدیگر را در اصطلاح نگاه کنند! زاویه تئو مثبت هر دو تایر را مجاب می‌کند تا نیروی مخالف همدیگر تولید نمایند که در واقع قابلیت دور زدن را کاهش می‌دهد. هر چند مثبت بودن این زاویه مشخصه‌های رانندگی مستقیم‌الخط را بهبود می‌بخشد.

زاویه تئو مثبت
به طور معمول تایرهای عقب دارای زاویه تئو مثبت هستند تا اینکه مقاومت در برابر رول خودرو را کم کند. زاویه تئو منفی معمولاً در تایرهای جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد و دقیقاً بر عکس دلایل قبلی حاکم است.

زاویه تئوی منفی
زاویه تئو منفی قابلیت دور زدن با سرعت‌های بالای خودرو را افزایش می‌دهد. هنگام دور زدن چرخ‌های داخل پیچ زاویه بیشتری به خود می‌گیرند، در نتیجه شعاع گردش چرخ‌های داخلی بیشتر از چرخ‌های خارجی می‌شود و این عامل دقیقاً موجب پیچیدن بهتر خودرو می‌شود.

زاویه تئوی Toe رو به داخل
در نهایت زاویه تئو منفی قابلیت‌هایی که یک خودرو در هنگام رانندگی مستقیم نیاز دارد را کاهش می‌دهد. باعث می‌شود هر گونه تغییری در جهت حرکت می‌تواند باعث تمایل خودرو از جهتی به جهت دیگر شود.

نتیجه‌گیری:

تنظیماتی که در کارخانه بر روی خودروها اعمال می‌شود قطعاً دلایل خاص خود را دارند. ساعت‌ها مطالعه و تحقیق و توسعه بر روی اجزاء سیستم تعلیق باعث شده که نتایج آن به صورتی که در مطالب بالا اشاره شد حاصل شود. سعی در تغییر دادن هر کدام از زوایای فوق از حالت استاندارد خود ممکن است بسیار خطرآفرین باشد، به‌خصوص در هنگام رویارویی با جاده واقعی.

Digital Camber
به عنوان یک تیونر می‌توانید هر کدام از زوایا را از حالت معمولی و استاندارد خارج کنید. در این گونه موارد با افراد متخصص مشورت کنید تا هر گونه تغییری که بر روی زوایا انجام می‌دهید متناسب با شرایط و کاری باشد که در انتظار آن هستید.

خرید خودرو در کنار آموزش رایگان رانندگی

خرید خودرو در کنار آموزش رایگان رانندگی

هر خریدار خودروی با عملکرد بالا، بهتر است به آموزشگاه رانندگی برود. در اینجا صحبت از یک کلاس رانندگی با سطح عملکرد بالاست که به شما نحوه استفاده از عملکرد واقعی وسیله نقلیه را نشان می‌دهد. چنین کلاس‌هایی معمولاً هزینه‌های بالایی دارند. با این حال، برخی از خودروسازان برای مشتریان خود، یک دوره آموزش پیشرفته رایگان را در اختیار قرار می‌دهند.

2014 chevrolet corvette stingray at ron fellows performance driving school

2014 chevrolet corvette stingray at ron fellows performance driving school


آکادمی اوکتان ST فورد

یک فورد فوکوس ST یا فیستا ST بخرید تا بتوانید یک آموزش یک‌روزه در آکادمی اوکتان ST فورد طی کنید. این آکادمی در میلر موتوراسپورتس، در شهر توئل واقع در ایالت یوتا در امریکاست. حتماً برای شرکت در این دوره هیجان زیادی خواهند داشت. دوره آموزش با یک کلاس ۳۰ دقیقه‌ای در یک اتاق آغاز می‌شود. پس از آن تمرینات ترمزگیری شامل مواردی مانند ترمز در حال گردش به جای پارک و مشاوره رانندگی در پشت فرمان یک فورد ST هاچ‌بک. بخش پیست شامل «دنبال‌کردن راهنما»، رانندگی همراه با یک راهنما در حالی که این راهنما شما را برای سرعت بیشتر در پیست آماده می‌کند. این سرویس بین ۸ تا ۱۰ روز در ماه در اختیار خواهد بود؛ با این حال، فرصت مناسبی برای به‌دست آوردن عملکرد کامل هاچ‌بک‌های فورد است.

ford fiesta st focus st driving school

ford fiesta st focus st driving school


آموزشگاه مالکان شورولت کوروت

این آموزشگاه کاملاً رایگان نیست؛‌ ولی اگر یک کورت استینگری جدید بخرید، شورولت ۶۰ درصد هزینه‌های شما را برای یک دوره ۲ روزه در آموزشگاه رانندگی رون فلوز پرفورمنس پرداخت می‌کند. هزینه دوره پس از این تخفیف ۱۰۰۰ دلار است و شامل یک شب اقامت در ساختمان کنار پیست نیز می‌شود. رفتن به پیست کاملاً مطابق دلخواه هودتان است. این دوره که برای تمام سطوح رانندگی تدارک دیده شده، در اسپرینگ موتور ریسورت در پارامپ واقع در ایالت نوادای امریکا انجام می‌شود. در طول این دوره، بخش‌هایی در کلاس درس و همین تمرین کنترل خودرو در پیست، توسعه مهارت‌های مجازی و تکنیک پیچیدن درنظر گرفته شده است. با پرداخت ۱۱۵۰ دلار اضافی، می‌توانید طول دوره را به ۳ روز افزایش دهید. و یا اگر تجربه بیشتری در رانندگی دارید، می‌توانید با انتخاب کلاس‌های پیشرفته از هزینه‌های خود کم کنید.

2014 chevrolet corvette stingray at ron fellows performance driving school

2014 chevrolet corvette stingray at ron fellows performance driving school


پیست تمرینی SRT

خرید هر کدام از مدل‌های کرایسلر، دوج یا جیپ SRT شامل تمرین در پیست SRT می‌شود. در این دوره، فضای یک باشگاه ورزشی برای شرکت‌کننده تداعی می‌شود. در یک دوره آموزش یک روزه، عملکردهای پایه رانندگی شامل ترمز، گاز و فرمان، مسابقه تک‌به‌تک و همین‌طور فرصت آموزش درگ درنظر گرفته شده است. پیست‌های مورد استفاده در این دوره شامل دیتونا، لایم راک، پیست مسابقه لاگونا سکا مزدا، رود امریکا (Road America)، مسیر مسابقه بین‌المللی ویرجینیا و واتکینز گلن هستند.

2015 dodge challenger

2015 dodge challenger


آموزشگاه رانندگی لندروور اکسپرینس

لیزینگ یا خرید یک لندروور جدید همراه با دعوت‌نامه برای شرکت در یک «روز خریداران» در آموزشگاه رانندگی لندروور اکسپرینس خواهد بود. این دوره در مکان‌های گران‌قیمت مانند بالتیمور استیت در کارولینای شمالی، ایکوناکس در ورمونت و کوئیل لاژ در کالیفرنیا برگزار می‌شود. این آموزشگاه راندگی برای شما فرصتی را فراهم می‌کند که از ظرفیت‌های واقعی لندروور استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید لندروور خودتان را به آموزشگاه بیاورید.

LR Driving School Equinox

LR Driving School Equinox


آکادمی رانندگی پرفورمنس جگوار

آکادمی رانندگی پرفورمنس یک دوره آموزش سطح ۱ را به خریداران امریکایی مدل‌های R، R-S، آلتیمیت و سوپراسپورت، به صورت رایگان ارائه می‌دهد. علاوه بر کلاس‌های درس و یادگیری ترمز و کنترل فرمان در شرایط اضطراری، سطح ۱ شامل اتوکراس، رانندگی در پییست بیضی و رانندگی همراه با راهنما در XFR، XJR، XKR و اف‌تایپ R کوپه نیز می‌شود. دوره آکادمی رانندگی پرفورمنس در باشگاه مونتی‌سلو موتور واقع در نیویورک، مسیر مسابقه سرعت هومستد در فلوریدا و مسیر مسابقه سونوما در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

Jaguar Performance Driving School

Jaguar Performance Driving School


آکادمی رانندگی AMG

خرید یک مرسدس‌بنز AMG از مدل CLA45 به بالا، همراه با یک دوره آموزش پایه یک روزه در آکادمی AMG خواهد بود. تا قبل از ناهار، ۵۰ دقیقه سرعت از مسابقه درگ، لغزش در پیچ، تکنیک در پیچیدن و استفاده از ترمزهای ABS در انتظار شماست. پس از آن با یک راهنما در پیست دور خواهید زد و یک ویدیو از نحوه حرکت شما در پیست ضبط می‌شود. یک اتوکراس زمان‌بندی شده نیز پایان‌بخش این روز خواهد بود. به این منظور می‌توانید از مدل‌هایی مانند CLA45، C63 ادیشن 507، CLS63 مدل S فورماتیک، E63، SL63 و SLS GT انتخاب کنید. دوره‌های آموزشی آکادمی AMG در سرکیت آو امریکاز، لایم راک پارک، پیست مسابقه لاگونا سکا مزدا و مسیر مسابقه بین‌المللی پالم بیچ برگزار می‌شوند.

Mercedes-Benz Driving school


قیمت‌های جدید تویوتا آوالون ۲۰۱۵

قیمت‌های جدید تویوتا آوالون ۲۰۱۵

تویوتا آوالون از سال ۱۹۹۴ در بازار امریکا حضور داشته و این خودروساز با یک نسخه تورینگ اسپورت برای مدل سال ۲۰۱۵، بیستمین سال از فروش این مدل را جشن گرفته است. به علاوه، تمام دیگر نسخه‌های تویوتا آوالون ۲۰۱۵ صاحب برخی امکانات جدید شده‌اند و البته این موضوع باعث شده تا برچسب قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های ۲۰۱۴ اندکی بالاتر رود.


Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition


تویوتا آوالون XLE تورینگ اسپورت ادیشن بر اساس مدل استاندارد XLE تورینگ و با رنگ آمیزی سیاه (Attitude Black) ساخته شده است. همچنین در این مدل امکاناتی چون چرخ‌های ۱۸ اینچی طرح مشکی، نوربالاهای HID با چراغ‌های در حال حرکت LED، طرح داخل کابین آبی تیره، پنل آلومینیومی درها به چشم می‌خورند. در این میان، نشان‌های Touring Sport Edition بیش از همه جلب توجه می‌کنند. تنها ۲۵۰۰ دستگاه از این مدل از مارس ۲۰۱۵ میلادی با قیمت ۳۷۹۹۵ دلار در دسترس خواهند بود.
Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition

Toyota Avalon XLE 2015


با این حال، تغییرات در دیگر مدل‌های آوالون ۲۰۱۵ به نسبت اندک هستند. تمام مدل‌ها صاحب یک نسخه ارتقا یافته از سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا با عنوان Entune شده‌اند. همچنین پدل‌شیفترها به صورت استاندارد در تمام مدل‌های غیرهیبریدی عرضه شده‌اند. در مدل‌های XLE تورینگ و هیبرید XLE تورینگ نیز یک مونیتور نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک پشت‌سر به صورت استاندارد ارائه شده‌اند.
Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior Trim

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior Trim


همان‌طور که گقته شد، قیمت‌ها برای تویوتا آوالون ۲۰۱۵ اندکی رشد داشته‌اند و تویوتا آوالون XLE مدل ۲۰۱۵ در حاضر از ۳۳۱۱۰ دلار شروع می‌شود. همچنین برای مدل XLE پرمیوم ۳۴۹۶۵ دلار، برای مدل لیمیتد ۴۰۸۰۵ دلار و برای مدل XLE تورینگ نیز باید ۳۶۹۰۵ دلار پرداخت. تمام مدل‌های غیرهیبریدی آوالون از یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۸ دلار استفاده می‌کنند که با یک سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior floormat

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior floormat

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Wheel

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Wheel


در همین حال، تویوتا آوالون هیبرید مدل ۲۰۱۵ از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار در کنار یک موتور ۱۰۵ کیلوواتی استفاده می‌کند که این دو در مجموع قدرتی به اندازه ۲۰۰ اسب‌بخار برای خودرو ایجاد می‌کنند و رکورد مصرف سوخت این پیشرانه نیز در شهر ۵/۸۸ لیتر و در جاده ۶/۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سطح قیمت‌ها برای مدل هیبرید XLE پرمیوم به ۳۷۲۹۵ دلار، برای مدل هیبرید XLE تورینگ به ۳۸۶۲۵ دلار و برای مدل هیبریدی لیمیتد به ۴۲۵۲۵ دلار می‌رسد.

موتورهای جدید دو توربوشارژر V8 برای مدل‌های مختلف مرسدس‌بنز

موتورهای جدید دو توربوشارژر V8 برای مدل‌های مختلف مرسدس‌بنز


توبیاس موئرز، رئیس AMG، تأیید کرده که یک موتور ۴ لیتری جدید V8 جایگزین تمام V8 های کنونی و شامل تولیدات غیر AMG خواهد شد. گفته موئرز:

این موتور جایگزین موتور ۵/۵ لیتری ما خواهد شد.

AMG GT v8


در همین حال، مرسدس‌بنز نسخه مخصوص به خودش را در یک خط تولید استاندارد می‌سازد. ولی موتورهای مورد استفاده در مدل‌های AMG با تکیه بر اصل «یک مرد، یک موتور» در افالترباخ ساخته خواهند شد.

2014-mercedes-benz-s63-amg-twin-turbocharged-5500cc-v8-engine


تمام مدل‌های واقعی AMG، عنوان “بنز” را از دست خواهند داد و همانند GT جدید و C63 به صورت مرسدس-AMG شناخته خواهند شد.

amg V8
موئرز همچنین طرح کلی یک هایپرکار AMG را در آینده‌ای نزدیک ارائه داد:

ما را نباید با پورشه یا فراری مقایسه کرد؛ اینکه برآورد بیش از حدّی از برند خود نداشته باشیم، اهمیت زیادی داد. AMG هنوز به این سطح نرسیده است. حداقل در حال حاضر به این سطح نرسیده است.


وی همچنین می‌گوید که این کمپانی مشغول کار روی سری Black نیست. ولی در همین حال وضعیت نامعلوم برند زیرشاخه را تکذیب کرده است. وی در این باره اضافه می‌کند:

ما در حال حاضر محصولات بی‌نظیری را به خط تولیدی معمولی خود افزوده‌ایم و نمی‌توانیم به چیز دیگر فکر کنیم.

2013-mercedes-benz-sl500-twin-turbocharged-v8-engine


همچنین خبری از AMG های با پیشرانه دیزل و همین‌طور نسخه دو دیفرانسیل GT نخواهد بود. با این حال، از این به بعد در هر خودروی AMG با دیفرانسیل عقب، یک دیفرانسیل با لغزش محدود به صورت استاندارد ارائه می‌شود.


Mercedes-AMG-V8-4-liter-twin-turbo-M178-engine


موئرز همچنین تأیید کرده که موتور قدیمی ۶ لیتری V-12 به صورت گسترده در مهندسی آن تجدیدنظر صورت خواهد گرفت و در همین حال، برخی المان‌های هیبریدی به آن اضافه می‌شود تا بتواند اهداف زیست‌محیطی کشور چین را برآورده کرده و همین‌طور موضوع شایعه شده اضافه شدن چهار سیلندر دیگر به V8 جدید را کنار ببرد.


mercedes-v12
در مورد مرسدس-AMG GT کنونی نیز، موئرز می‌گوید که فروش این خودرو در سال‌های ۲۰۱۵-۱۶ به اتمام می‌رسد.

»» هایپرکار تریون نمسیس برای رقابت با بوگاتی و کونیگ‌زگ

»» هایپرکار تریون نمسیس برای رقابت با بوگاتی و کونیگ‌زگ


تولید سوپرماشین‌های شرکت تریون با عنوان «نمسیس» که گفته می‌شود ۲ هزار اسب‌بخار قدرت دارند، قرار است که از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شود. نمسیس از یک موتور ۹ لیتری V8 با دو توربوشارژر استفاده می‌کند و گزارش شده که سرعت حداکثری برابر ۴۳۴/۵ کیلومتر بر ساعت دارد و ۰ تا ۱۰۰ آن تنها ۲/۸ ثانیه طول می‌کشد.

Triton Nemesis

Triton Nemesis


چنین سرعتی به نمسیس اجازه می‌دهد که رقیبانی مانند بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه و کونیگ‌زگ وان را به چالش بکشد. این در حالی است که مدل کونیگ‌زگ، قدرتی برابر ۱۳۲۲ اسب‌بخار و حداکثر سرعتی برابر ۴۳۹/۳ کیلومتر بر ساعت دارد.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


به‌منظور کاهش وزن کلی خودرو، بسیار قطعات در ساختار و پنل‌های بدنه از فیبرکربن تولید شده‌اند. در همین حال، از سیستم آئرودینامیک هوشمند برای بهبود قابلیت‌های هندلینگ نمسیس استفاده شده است. سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک و گیربکس ۸ دنده دستی به صورت استاندارد در این خودرو به کار گرفته شده‌اند و سیستم ترمز از دیسک‌های کربن-سرامیکی، کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب استفاده می‌کند.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


شکل بدنه نمسیس یک حالت آئرودینامیک خاص دارد که از جلو حالتی تهاجمی به آن بخشیده است. در عقب، نمسیس از همان استایل قوسی عریضی استفاده کرده که در مک‌لارن P1 دیده می‌شود.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


درون کابین نمسیس، شاهد یک داشبورد دیجیتالی و اتصال به اینترنت هستیم. گفته می‌شود که شرایط صندلی‌ها برای نشستن بلندقد در حد ۲ متر مشکلی ندارد و به علاوه، محل حمل وسایل هم برای خودرو در نظر گرفته شده است. البته نمسیس دارای یک حالت ‘Predator Mode’ است که در آن ارتفاع، تنظیمات سیستم تعلیق، صدای اگزوز، محدودیت دور موتور و همچنین روشنایی داخل کابین تغییر می‌کند.
Triton Nemesis Interior

Triton Nemesis Interior


«تریون سوپرکارز» خودش را به عنوان سازنده خودروهای فوق‌پیشرفته لوکس با عملکرد بالا معرفی می‌کند و به عنوان یک شرکت استارت‌آپ، کار خود را از امریکا شروع کرده است. این کمپانی می‌گوید که «نمسیس» در حال حاضر مراحل اولیه توسعه خود را می‌گذراند، ولی در همین حال، اولین نمونه‌های آن در فوریه ۲۰۱۵ ساخته می‌شوند. این کار در کارخانه N2A موتورز واقع در کالیفرنیا انجام می‌گیرد.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


میزان تولید نمسیس ۵۰ دستگاه درنظر گرفته شده که هر یک قیمتی بالای یک میلیون دلار خواهند داشت. تریون می‌گوید که در جهت رقابت با غول‌های اروپایی این کلاس از خودروها قدم برخواهد داشت.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


در بازار هایپرکارها، شرکت‌های تازه تأسیس مشابه زیادی وارد رقابت شده‌اند. کتینگ بولت (Keating Bolt) یکی دیگر از همین شرکت‌هاست که سال گذشته، به سقف سرعت ۵۴۷/۱۸ کیلومتر بر ساعت رسید. شرکت آرش (Arash) نیز اوایل سال جاری میلادی با مدل AF8 خود تقریباً به سرعتی برابر ۳۲۱/۸۷ کیلومتر بر ساعت دست یافت.