صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

»» هایپرکار تریون نمسیس برای رقابت با بوگاتی و کونیگ‌زگ

»» هایپرکار تریون نمسیس برای رقابت با بوگاتی و کونیگ‌زگ


تولید سوپرماشین‌های شرکت تریون با عنوان «نمسیس» که گفته می‌شود ۲ هزار اسب‌بخار قدرت دارند، قرار است که از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شود. نمسیس از یک موتور ۹ لیتری V8 با دو توربوشارژر استفاده می‌کند و گزارش شده که سرعت حداکثری برابر ۴۳۴/۵ کیلومتر بر ساعت دارد و ۰ تا ۱۰۰ آن تنها ۲/۸ ثانیه طول می‌کشد.

Triton Nemesis

Triton Nemesis


چنین سرعتی به نمسیس اجازه می‌دهد که رقیبانی مانند بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه و کونیگ‌زگ وان را به چالش بکشد. این در حالی است که مدل کونیگ‌زگ، قدرتی برابر ۱۳۲۲ اسب‌بخار و حداکثر سرعتی برابر ۴۳۹/۳ کیلومتر بر ساعت دارد.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


به‌منظور کاهش وزن کلی خودرو، بسیار قطعات در ساختار و پنل‌های بدنه از فیبرکربن تولید شده‌اند. در همین حال، از سیستم آئرودینامیک هوشمند برای بهبود قابلیت‌های هندلینگ نمسیس استفاده شده است. سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک و گیربکس ۸ دنده دستی به صورت استاندارد در این خودرو به کار گرفته شده‌اند و سیستم ترمز از دیسک‌های کربن-سرامیکی، کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب استفاده می‌کند.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


شکل بدنه نمسیس یک حالت آئرودینامیک خاص دارد که از جلو حالتی تهاجمی به آن بخشیده است. در عقب، نمسیس از همان استایل قوسی عریضی استفاده کرده که در مک‌لارن P1 دیده می‌شود.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


درون کابین نمسیس، شاهد یک داشبورد دیجیتالی و اتصال به اینترنت هستیم. گفته می‌شود که شرایط صندلی‌ها برای نشستن بلندقد در حد ۲ متر مشکلی ندارد و به علاوه، محل حمل وسایل هم برای خودرو در نظر گرفته شده است. البته نمسیس دارای یک حالت ‘Predator Mode’ است که در آن ارتفاع، تنظیمات سیستم تعلیق، صدای اگزوز، محدودیت دور موتور و همچنین روشنایی داخل کابین تغییر می‌کند.
Triton Nemesis Interior

Triton Nemesis Interior


«تریون سوپرکارز» خودش را به عنوان سازنده خودروهای فوق‌پیشرفته لوکس با عملکرد بالا معرفی می‌کند و به عنوان یک شرکت استارت‌آپ، کار خود را از امریکا شروع کرده است. این کمپانی می‌گوید که «نمسیس» در حال حاضر مراحل اولیه توسعه خود را می‌گذراند، ولی در همین حال، اولین نمونه‌های آن در فوریه ۲۰۱۵ ساخته می‌شوند. این کار در کارخانه N2A موتورز واقع در کالیفرنیا انجام می‌گیرد.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


میزان تولید نمسیس ۵۰ دستگاه درنظر گرفته شده که هر یک قیمتی بالای یک میلیون دلار خواهند داشت. تریون می‌گوید که در جهت رقابت با غول‌های اروپایی این کلاس از خودروها قدم برخواهد داشت.
Triton Nemesis

Triton Nemesis


در بازار هایپرکارها، شرکت‌های تازه تأسیس مشابه زیادی وارد رقابت شده‌اند. کتینگ بولت (Keating Bolt) یکی دیگر از همین شرکت‌هاست که سال گذشته، به سقف سرعت ۵۴۷/۱۸ کیلومتر بر ساعت رسید. شرکت آرش (Arash) نیز اوایل سال جاری میلادی با مدل AF8 خود تقریباً به سرعتی برابر ۳۲۱/۸۷ کیلومتر بر ساعت دست یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد