صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

برلیانس h230

نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230

Brilliance H230


خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230

Brilliance H230


حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.
Brilliance H230

Brilliance H230


یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.
Brilliance H230

Brilliance H230


برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.
Brilliance H230

Brilliance H230 2014


در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.
Brilliance H230

Brilliance H230


در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.
Brilliance H230 Interior

Brilliance H230 Interior


داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.
Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


این مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل 103 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با 143 نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه 5 سرعته دستی و 6 سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت 100 کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل 44.4 متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.
Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال 1996 میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.
Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از 50 درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.
Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014 1.5 Engine


از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل 37.5 میلیون در دنده دستی و 42.9 میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.
Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: 1498 سی‌سی

توان: 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

گشتاور: 143 نیوتن‌متر در 3800 – 4200 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو 4

مصرف سوخت ترکیبی: 6.3 لیتر در 100 کیلومتر

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4390/1703/1482 میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2570 میلی‌متر

وزن خالص: 1207 کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- 1214 کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: 500 لیتر

حجم باک بنزین: 42 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


ایمنی

5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی 4 عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD


برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

6 عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت 24 کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو


قیمت

در ایران: 37.5 میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – 42.9 میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: 55,800 الی 62,800 یوآن (دنده دستی) – 66,800 الی 68,800 یوآن (گیربکس AMT)

Ford Focus RS

Ford Focus RS 2015

Ford Focus RS 2015


نسل سوم فورد فوکوس RS، قدرتمندترین فوکوس تاریخ محسوب می‌شود و با توجه به دینامیک عالی چهار چرخ محرک آن و همچنین سیستم جدید کنترل پویای گشتاور، بهترین ماشین تحت این نام می‌باشد.
Ford Focus RS 2015

Ford Focus RS 2015


طراحی فوکوس RS با جلوپنجره مشبک ذوزنقه ای شکل، هواکش‌های بزرگ سپرها، چراغ‌های کشیده، اسپویلر سقفی بزرگ عقب، دیفیوزر مشکی رنگ، خروجی‌های اگزوز بزرگ و چرخ‌های آلیاژی، کاملاً جسورانه و عضلانی به نظر می‌رسد.
Ford Focus RS Interior

Ford Focus RS Interior


فضای داخلی این خودرو هم از نو طراحی شده و ساده‌تر و قابل‌درک‌تر می‌باشد. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در بالای داشبورد مرکزی قرار دارد که به دوربین عقب نیز متصل است. یک سیستم صوتی ساخت سونی با ده بلندگو و یک ساب ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. فرمان اسپرت نیز، فرمی دلپذیر دارد. در بالای کنسول هم نمایشگرهای اضافه‌ای برای نشان دادن فشار توربو، دمای روغن و فشار روغن قرار گرفته‌اند. صندلی های اسپرت ریکارو هم به خوبی بدن راننده را دربر می گیرند.
Ford Focus RS

Ford Focus RS


تمرکز فورد در این خودرو، روی عملکرد، تکنولوژی بالا، مهندسی نوآورانه و رانندگی نشاط‌آور بوده است. سیستم کنترل پویای گشتاور برداری با ایجاد کشش لازم در هر زمان، چابکی مطلوب و سرعت در سرپیچ‌ها را به همراه دارد. این سیستم با کنترل الکترونیکی کلاچ دوگانه در هرکدام از محورهای جلو و عقب، توزیع مناسبی از گشتاور را انجام می‌دهد. واحد کنترل در هر ثانیه 100 بار از روی سنسورها اطلاعات مختلف را جمع‌آوری می‌کند تا به طور دائم توزیع گشتاور را تغییر دهد. تا 70 درصد از گشتاور تولیدی نیز می‌تواند روی محور عقب ارسال گردد.
Ford Focus RS

Ford Focus RS


فوکوس RS جدید از یک سیستم تعلیق جدید اسپرت و دامپرهای قابل تنظیم و میله‌های ضد رول بهره می‌گیرد. این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی 1.0g را تحمل نماید. با وجودی که فرمان از نوع برقی است اما طراحی سیستم تعلیق جلو، تا حدودی احساس فرمان را بازگردانده و آن را پاسخگو نشان می‌دهد.
Ford Focus RS

Ford Focus RS


فورد همچنین در یک همکاری نزدیک با میشلن، تایرهای 235/35 مخصوص از نوع سوپر پایلوت با عملکرد بالا با قطر R19 را در زیر این خودرو قرار داده است.
Ford Focus RS

Ford Focus RS


در زیر کاپوت فوکوس RS یک موتور 2.3 لیتری توربوشارژر از سری اکوبوست قرار دارد. خروجی این موتور 315 اسب بخار است که 10 اسب از موتور 2.5 لیتری قبلی، قوی‌تر می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض سریع و دقیق دنده‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت زیر 5 ثانیه‌ای برای این ماشین، حاصل می‌گردد.
Ford Focus RS

Ford Focus RS

Ford Focus RS

Ford Focus RS


فوکوس RS جدید یک خودرو برای بازار جهانی است و این یعنی باید با رقبایی از اوپل، رنو و سئات دست و پنجه نرم کند. هنوز این خودرو در قواره رقابت با غول‌هایی چون آئودی S3 و گلف R نیست اما می‌تواند مدل‌های کمتر اسپرت گلف نظیر GTi را به چالش بکشد.

ford gt 2016

هیولای تازه‌نفس فـورد در راه 

کمپانی فورد در اتوشو بین‌المللی آمریکای شمالی امسال که در دیترویت آمریکا برگزار شد از نسل جدید مدل افسانه‌ای GT خود پرده برداشت. حال پس از گذشت حدود دو ماه از آن روزها خبر تولید آن قطعی شده و خود کمپانی نیز آن را تأیید کرده است. قرار است در نمایشگاه ژنو امسال هم به نمایش درآید و بعد از آن در اواخر سال آینده روی خط تولید رفته و در سراسر دنیا به فروش برسد.

Ford GT Prototype Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo


آقای “مورای کـالوم” سر طراح کمپانی تصریح کرده که در حدود چند صد دستگاه از آن تولید خواهد شد و قبل از رونمایی رسمی در دیترویت تنها کمتر از 50 نفر آن را دیده بودند.
همچنین “راج نایر” رئیس بخش فنی و سخنگوی کمپانی در سخنانش درباره GT جدید گفته است:

این یک پرتو جدید و یک محصول به‌اصطلاح ultimate است. این نسل از مدل 2005 هم منحصربه‌فردتر است و تیراژ تولید آن محدود خواهد بود. طراحی دقیق و آئرودینامیک فعال آن بسیار کارآمد بوده و علاوه بر نقش بسزایی که در افزایش بازدهی ایفا می‌کند باعث کاهش ضریب درگ نیز می‌شود. البته کارهای زیادی نیز در راستای هیبرید بودن آن صورت گرفت اما از آنجایی که تمرکز ما روی بازدهی بالا بود و نیز تکنولوژی هیبرید افزایش وزن را به دنبال دارد از آن صرف‌نظر کردیم و کاهش وزن را اولویت خود قرار دادیم. ساختن چنین خودروهایی در خون و دی‌ان‌ای ما رخنه کرده و کمپانی بدون این دسته از محصولاتش حتی قابل تصور هم نیست.

Ford GT Prototype Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo


GT جدید در تأسیسات Moltimatic Motorsport در کانادا ساخته می‌شود که بیش از سی سال است در پروژه‌های مسابقه ای با فـورد همکاری می‌کند. درواقع تولید آن برای بزرگداشت جشن 50 سالگی کسب مقام اول تا سوم در مسابقات 24 ساعته لـمـانـز توسط فـورد جی‌تی مسابقه‌ای در سال 1966 است و به همین خاطر نسل جدید نیز سال آینده در مسابقات شرکت خواهد کرد.
Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo


سخنگوی کمپانی در اظهار نظر دیگری می‌افزاید:

این ماشین برای ما مجموعه ای از اختراعات و نوآوری‌هاست، تمامی نوآوری‌ها از رینگ‌ها و آئرودینامیک و پیشرانه مدرن اِکوبوست گرفته تا باقی تکنولوژی‌های جدید آن برای آینده فـورد بسیار مهم هستند و GT جدید به‌عنوان پرچم‌دار این اختراعات روی خط تولید خواهد رفت.

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo


در بخش بیرونی طراحی آن شبیه پدربزرگش بوده و همان اسلوب را دارد یعنی ارتفاع پایین، عرض زیاد و رینگ‌های غول‌پیکر بیست اینچی، اما جالب اینجاست که در کل طراحی و خطوط آن بی‌شباهت به فــــراری لافــراری نیست! بیشتر قسمت‌های بدنه از فیبرکربن ساخته شده و دارای قطعات آلومینیومی در جلو و عقب برای در بر گرفتن پیشرانه و سیستم تعلیق است که به نظر می‌رسد سبب کاهش وزن قابل توجهی شده است. در قسمت عقب باله‌ای وجود دارد که ارتفاع و زاویه آن بر پایه شرایط و نوع رانندگی تغییر می‌کند. همچنین بخش انتهایی سپر عقب یک دیفیوزر بزرگ را در بر گرفته است. سیستم ترمز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی کربن-سرامیک است. 4 حلقه لاستیک میشلین نیز به‌صورت استاندارد رینگ‌ها را دربر می‌گیرند. سیستم تعلیق نیز دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و به گفته خود کمپانی هندلینگی مثال‌زدنی را به ارمغان می‌آورد.
2017 Ford GT Interior

2017 Ford GT Interior

2017 Ford GT Interior

2017 Ford GT Interior

2017 Ford GT Interior

2017 Ford GT Interior


در جلوی محور عقب و زیر یک درپوش کشیده که قسمتی از آن از جنس شیشه است، پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر اِکوبوست با قدرتِ بیش از 600 اسب بخار جای گرفته که طبق ادعای کمپانی در بین خودروهای موجود یکی از بهترین نسبت‌های قدرت به وزن را داراست و به نسبت موتور 5.4 لیتری 8 سیلندر قبلی، قوی‌تر و به‌صرفه‌تر است.
Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo

Ford GT Prototype, Chicago auto show 2015 live photo


با باز کردن درها روی رکاب پایین نوشته بزرگ GT به چشم می‌خورد. فضا تنگ به نظر نمی‌رسد و برای دو نفر راحت و کافی است. فرمان خوش‌دست و دارای دکمه‌های فراوان است، پدال‌های تعویض دنده‌ها نیز در پشت آن قرار دارند. کنسول وسط و جلوداشبورد نسبتاً ساده‌اند اما طراحی خاص و دل‌نشینی دارند. یک نمایشگر در وسط داشبورد و خروجی‌های دوبل سیستم تهویه در دو طرف آن جای گرفته‌اند. فضاسازی و طراحی کابین دقیقاً همان‌طوری است که فـورد آن را “هدفمند” می‌خواند.

قیمت رسمی آن هنوز اعلام‌نشده اما حدس و گمان‌ها رقمی حدود 200 هزار پوند را نشان می‌دهند.