صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

کمپین

کمپین  منع خرید خودروی صفر

تازمان بهبود کیفیت خودروها وکاهش قیمت ها 

من خودروی صفر نمیخرم

ده فرمان جنرال‌موتورز برای یدک‌کشی

ده فرمان جنرال‌موتورز برای یدک‌کشی

در برخی مواقع، داشتن مهارت در یدک‌کشی می‌تواند بسیار حیاتی باشد. جنرال‌موتورز اخیراً‌ تکنیک‌هایی را برای یدک‌کشی ارائه کرده که دانستن آنها خالی از لطف نیست و برخی از آنها واقعاً کاربردی هستند. از یک راننده تازه‌کار تا یک شخص باتجربه، همگی می‌توانند از نکاتی که در ادامه می‌آید، به عنوان یک مرجع استفاده کنند.

GMC Sierra Towing
فشار باد لاستیک‌ها
فشار مناسب باد لاستیک‌ها برای یک هندلینگ بهینه، داشتن کنترل خوب و مصرف سوخت بهتر در زمان کشیدن یک تریلر، امری اساسی است. البته این تنها مختص تایرهای وسیله نقلیه‌ای نیست که تریلر را به دنبال خود می‌کشد، بلکه باید تایرهای تریلر را نیز بررسی کرد. همچنین نباید از حداکثر سرعت اعلام‌شده توسط خودروساز تجاوز شود.

Tire pressure
تایر زاپاس
خودروی شما یک تایر زاپاس دارد، امّا تریلر شما چطور؟ یک تریلر تنها و بدون زاپاس می‌تواند در یک محدوده خارج از شهر شما را کاملاً زمین‌گیر کند. بنابراین اول از همه، به فکر تایر زاپاس برای تریلر باشید و مطمئن شوید که فشار باد در آن به‌خوبی تنظیم شده باشد.

spare tire
دید مناسب
موقعیت آینه‌های بغل برای شرایط عادی هستند و شاید برای زمانی که یک تریلر را به دنبال خود می‌کشید، چندان مناسب نباشند. بر این اساس، باید آینه‌ها را به‌گونه تنظیم کنید که در یک نگاه بتوانید عقب تریلر را ببینید. به این ترتیب، می‌توانید در مواقعی مانند تعویض خط یا دور زدن، دید مناسبی از پشت‌سر و کناره‌های تریلر داشته باشید. همچنین می‌توانید اضافه‌کردن آینه‌های مخصوص یدک‌کشی را به صورت موقت در نظر بگیرید. برای تراک‌هایی که مجهز به این آینه‌ها هستند، می‌توانید آنها را به سمت بیرون برگردانید تا دید وسیع‌تری داشته باشید و در همین حال، آینه‌های پایینی را به سمت تایرهای تریلر تنظیم کنید. به این ترتیب می‌توانید در هنگام برخورد با موانع، بهتر تصمیم بگیرید.

2013 Nissan Titan
توزیع بار
وقتی یک تریلر را بارگیری می‌کنید، بخش عمده وزن را در قسمت عقب آن قرار ندهید. این کار می‌تواند باعث نوسان و ناپایداری شود. توزیع وزن باید به گونه‌ای باشد که حداقل ۱۰ درصد آن بر روی اتصال یدک باشد. می‌توان به صورت منظم، بار را بررسی کرد تا از موقعیت مناسب آن مطمئن شد. همچنین بست‌ها را در همین زمان‌ها چک کنید تا از محکم‌بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

Tongue Weights and Trailer Load Positioning
پارک مناسب
برای حرکاتی که می‌خواهید انجام دهید، برنامه داشته باشید و محل مناسب پارکینگ را پیدا کنید تا بتونید به صورت مستقیم وارد شوید و نیازی به راهنمایی یا پیچیدن با زاویه تُند پیدا نکنید.

smart-trailer-parking
دنده عقب
ابتدا با قرار دادن دست بر روی قسمت پایین فرمان شروع کنید و از روی شانه‌تان نگاه به عقب نگاه کنید. دست خود را به سمت راست حرکت دهید تا تریلر نیز به سمت راست برود و اگر می‌خواهید به سمت چپ برود، دست خود را به سمت چپ حرکت دهید. اگر احساس کردید که تریلر می‌خواهد شیرجه بزند، به شکلی ساده، به طرف جلو حرکت کنید تا آن را در خط مستقیم قرار دهید. سپس دوباره کار خود را شروع کنید.

Reversing a Trailer
حرکت در پیچ‌ها
برای پیچ‌های تُند ۹۰ درجه مانند تقاطع‌ها، قبل از اینکه بپیچید، وسیله نقلیه خود را اندکی به سمت داخل مسیر بکشید و سعی کنید که دایره عریض‌تری برای پیچیدن داشته باشید. این کار باعث می‌شود که تریلر نوسان کمتری داشته باشد و با موانع احتمالی در کناره جاده تماس پیدا نکند.

road corners
ترمز‌گیری مناسب
برخی‌ از تریلرهای خاص نیاز به ترمزهای تریلر دارند. البته با این نوع تریلر نیز، وسیله نقلیه شما که بار زیادی را بر روی تریلر به دنبال خود می‌کشد، برای توقف کامل به فاصله بیشتری احتیاج پیدا می‌کند. بنابراین وقتی از آزادراه خارج می‌شوید، حتماً این موضوع را درنظر داشته باشید. همچنین باید یک فاصله اضافی نیز تا خودروی جلو حفظ کنید.

braking
مقابله با پیچ و تاب تریلر
اگر تریلر به شروع به نوسان بیش از حدّ و یا «پیچ و تاب» در بزرگراه کرد، اول از همه، پای خود را از روی پدال بردارید تا مومنتوم را کاهش دهید. در این حالت، نه ترمز بگیرید و نه سرعت را اضافه کنید.

2015-gmc-canyon-towing-trailer
حرکت در سرازیری
برای کنترل بیشتر در مواقعی که از مسیرهای با شیب زیاد عبور می‌کنید، پای خود را از روی پدال گاز برداشته و تا زمانی که به مسیر با شیب زیاد می‌رسید، از سرعت خود بکاهید. اگر خودروی شما دارای حالت یدک‌‌کشی و حمل بار است و یا ترمز موتور دیزل دارد، حتماً آن را فعال کنید. این کار باعث می‌شود که بدون کشش و بالارفتن بیش از حدّ دمای ترمزها، سرعت را کاهش دهید.

2015-GMC-10TraileringTips


شرح سیستم دیسترونیک در جلوگیری از تصادف

شرح سیستم دیسترونیک در جلوگیری از تصادف

سیستم های دیسترونیک و دیسترونیک پلاس مرسدس بنز به شما این اطمینان را می‌دهد که زمان رسیدن به خودروی جلویی را در هر لحظه می‌داند. رادار سیستم کروز کنترل تطبیقی مقدار سرعت مورد نیاز را محاسبه می‌کند. در صورتی که فاصله از اتومبیل جلویی کاهش یابد، پدال گاز هم تقلیل می‌یابد یا سیستم در صورت نیاز ترمزها را فعال می‌کند. در صورتی که از لحاظ شرایط ترافیکی مشکلی نباشد، سیستم به طور خودکار پدال گاز را به مکان اولیه خود قرار می‌دهد تا سرعت قبلی حاصل گردد.

Adaptive Cruise Control DISTRONIC PLUS

Adaptive Cruise Control DISTRONIC PLUS


فاصله زمانی می‌تواند بدون وقفه توسط اهرم‌های کنترلی کروز کنترل در محدوده 1 تا 2 ثانیه تنظیم شود. سیستم به‌طور خودکار از پدال گاز و ترمز استفاده می‌کند، ولی توانایی ندارد که در مقابل خودروهای ساکن عکس‌العمل نشان دهد. تأثیر بالقوه ترمزگیری به 30 درصد بیشترین نیروی ترمزی خودرو محدود می‌شود(نزدیک 40 درصد با سیستم دیسترونیک پلاس و 50 درصد با سیستم دیسترونیک پلاس همراه با دستیار فرمان). اگر قدرت ترمز که می‌تواند توسط DTR یا DTR+ اعمال شود کافی نباشد، به راننده به‌طور تصویری و آکوستیکی هشدار داده می‌شود.
  • 2014-E-Class-FutuereModel
  • BAS-PLUS
  • Adaptive Cruise Control DISTRONIC PLUS

کنترل پاسخ سیستم دیسترونیک توسط فاصله تا هدف مورد نظر تعیین می‌شود؛ که شامل زاویه فرمان و سرعت خودرو است.
سیستم DTR و DTR+ بر روی سرعت‌های خاصی کار می‌کند. ترافیک‌های تقاطعی توسط سیستم شناسایی نمی‌شود و شناسایی خودروی مقابل به‌طور کامل قابل اعتماد نیست. موانع ساکن می‌توانند برای این سیستم تنها هشدار در پی داشته باشد. از محدودیت‌های دیگر این سیستم می‌توان به عدم شناسایی کامل خودروها بر سر پیچ است که ممکن است ترمزها به‌طور غیرقابل انتظار گرفته شوند یا تأخیر در عمل کردن داشته باشند.
  • verortung_sensor_mediapresseserver
  • distronic4
  • distronic_plus_screenshot_I

هرگونه بارش سنگین برف بر روی سنسورها و پوشیده شدن سطح مشبک رادیاتور ممکن است که سیستم دیسترونیک را از کار بیندازد. در این شرایط سیستم پیغام “سیستم در حال حاضر در دسترس نیست” می‌دهد. سیستم DRT+ می‌تواند در هنگام مجاورت با امواج رادیویی از مدار خارج شود. در این‌گونه موارد غیرفعال کردن دستی آن توصیه می‌شود. سیستم‌هایی که از تکنولوژی رادار استفاده می‌کنند مانند سیستم درهای اتوماتیک منازل، ممکن است در این سیستم خودروی شما اختلال وارد کنند.

distronic_plus

انواع سنسورهای مورد استفاده سیستم دیسترونیک/دیسترونیک پلاس

سنسور ARS 310 و ARS210 برای سیستم دیسترونیک
• برای ارسال امواج رادار در حد فاصله‌های طولانی به همراه واحد کنترل

ars210
ars310
سنسور ARS 310 و LRR3 برای سیستم دیسترونیک پلاس
• برای ارسال امواج رادار حد فواصل کوتاه و طولانی به همراه واحد کنترل

lrr3
محدوده شناسایی سیستم دیسترونیک پلاس با سنسور ARS310 برای ارسال امواج دوربرد و کوتاه برد در شکل زیر مشخص می‌باشد که اهداف نزدیک برد را در محدوده 30 متری، اهداف متوسط برد را در محدوده 60 متری و اهداف دوربرد را در محدوده 200 متری شناسایی می‌کند.
محدوده شناسایی سیستم دیسترونیک پلاس با سنسور LRR3 در شکل زیر مشخص می‌باشد که اهداف نزدیک برد را در محدوده 30 متری، اهداف متوسط برد را در محدوده 100 متری و اهداف دوربرد را در محدوده 200 متری شناسایی می‌کند.

S-Klasse (W221) 2008

سیستم PRE-SAFE

ایده ترمز PRE-SAFE از سوی مرسدس بنز توانایی راننده را در کاهش دادن تصادف از پشت سر به‌واسطه هشدارهای آکوستیکی و تصویری، افزایش می‌دهد. برای این کار از حس‌گرهایی مشابه دیسترونیک پلاس استفاده می‌کند. سیستم می‌تواند به‌طور خودکار به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای ترمزگیری کند. اگر سیستم از فاصله مجاز تعریف‌شده تا خودروی جلویی تجاوز کرد، هشدار تصویری “فاصله” به مدت 3 ثانیه نمایش داده می‌شود. بعد از این هشدار “تصادف” در قدم اول بر روی صفحه نمایش نقش می‌بندد که تقریباً 2.6 ثانیه قبل از برخورد است. در ادامه اگر راننده پاسخی نداد سیستم به‌طور خودکار از 40 درصد توان ترمزی استفاده می‌کند که به‌عنوان دومین قدم در 1.6 ثانیه قبل برخورد خودرو اتفاق می‌افتد. در همین لحظه PRE-SAFE وارد عمل می‌شود. قسمتی از ترمزگیری ممکن است به‌وسیله حرکت فرمان یا عکس‌العمل راننده بر روی پدال ترمز باشد. اگر راننده دخالتی نکرد، سیستم ترمز اضطراری به‌عنوان سومین قدم مداخله را انجام می‌دهد که تقریباً 0.6 ثانیه قبل برخورد این اتفاق صورت می‌گیرد. در این موقع، سیستم توانایی جلوگیری از برخورد را ندارد، که تنها این مراحل شدت برخورد و تصادف را کاهش می‌دهد.

distronic_plus
در شرایطی که تصادف قریب‌الوقوع باشد، هشدارهای تصویری و آکوستیکی برای ترافیک‌های طولی و تقاطعی و همچنین افراد پیاده‌ای که در مسیر خودرو قرار دارند، راننده را هوشیار می‌کنند. هنگامی که عابر پیاده در مسیر خودرو شناسایی شد، سیستم ترمز اضطراری به‌طور کامل یا جزئی وارد عمل می‌شود