دایملر برای خرید این مرکز که اکثر طراحانش از کرایسلر جدا شده و در استودیوهای طراحی دیگر برای خود کاری دست و پا کردهاند، هفت میلیون دلار به کرایسلر میپردازد و قصد دارد طراحان قبلی آن را مجدداً به خدمت بگیرد.
اگر چه کرایسلر کماکان مالک 20درصد سهام کرایسلر است و 80درصد مابقی را به شرکت سرمایهگذاری سربری واگذار کرده، اما مدیران کنونی کرایسلر با سرسختی تمام در برابر تلاشهای دایملر برای خرید این مرکز به قیمت کمتر مقاومت کردند.
به ظاهر هدف از خرید مرکز طراحی پاسیفیکای کرایسلر ادغام آن در دور جدید تلاشهای غول آلمانی تولیدکننده خودروهای مجلل برای ساماندهی طرح تامین قطعه از منابع خارجی این شرکت بوده است، دایملر در کنار مذاکره با BMW برای به اشتراک گذاشتن قطعات، طرحی 10 میلیارد دلاری برای تامین بخش قابل توجهی از قطعات مصرفی خودروهای تولیدی خود تهیه کرده است.
دایملر با تجهیز و راهاندازی مرکز پاسیفیکا قصد دارد علاوه بر طراحان پیشین کرایسلر طیفی از طراحان جوان آسیاییتبار مقیم کالیفرنیا را در راستای اجرای طرح جدید خود برای کاهش هزینههای تولیدیاش به خدمت بگیرد. در این چارچوب دایملر 10 میلیارد دلار برای طراحی محصولات جدیدش در خارج از این کشور و خرید قطعات این محصولات از قطعهسازان هندی سرمایهگذاری میکند.