صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

نگاهی به میتسوبیشی اوت لندر GT

نگاهی به میتسوبیشی اوت لندر GT

یادم میاد 6 یا 7 ساله که بودم، پدر بزرگم یک میتسوبیشی 5 در داشت. خودرویی قدرتمند و قابل اعتماد که هیچ جا روی شما را زمین نمی‌انداخت. چه سفرها که با آن رفتیم، چه گردنه‌ها و تنگه ها (از جمله تنگه ملاوین در استان لرستان) که پیمودیم و چه خاطره‌ها ساختیم. خلاصه اینکه میتسوبیشی 5 در به عنوان خودروی خانواده و قابل اعتماد شناخته می‌شد. اما حالا، همگام با مسن تر شدن پدر بزرگ من، به نظر می‌آید بخت و اقبال این شرکت نیز رو به زوال گذاشته و آن فروغ گذشته را ندارد. با وعده‌ها و پیش نمایش‌هایی که میتسوبیشی به ما داد، انتظار بازگشتی خیره کننده و پر قدرت داشتیم، اما مثل این که دورهٔ و زمانه عوض شده و حالا حرف تنها باد هواست.

 Mitsubishi Outlander GT 2014

Mitsubishi Outlander GT 2014


لباس نو.
میتسوبیشی تنها تغییراتی جزئی در ظاهر مدل قبلی این خودرو یعنی «اَوت لندر 2010 جی تی» داده، آن را به روز رسانی کرده اما تغییرات اساسی در آن دیده نمی‌شود. از جملهٔ این تغییرات جزئی می‌توان به اضافه شدن مصنوعات چوبی به دکور داخل خودرو بجای پوشش فیبری، از بین بردن زوایای تیز در و پنجره‌ها، تم سیاه و سفید کابین و اصلاحاتی در فرمان خودرو اشاره کرد.

 Mitsubishi Outlander GT 2014 Interior

Mitsubishi Outlander GT 2014 Interior


صندلی‌های چرمین از کیفیت مناسب (نه عالی) برخوردار هستند و به لطف سیستم خودکار به راحتی قابل تنظیم اند. فضای صندلی‌های عقب نیز به قدری است که راحتی شما را فراهم می آورد (که نسبت به مدل قبلی چند سانت بیشتر شده). همچنین یک نوآوری ساده اما جالب در خیاطی کمربندها اعمال شده که تنها با یک کناره دوزی زیبا، آنرا از حالت ساده‌اش خارج کرده و موجب کاربر پسندتر شدن آن گشته است (این نشان دهندهٔ این است که تنها با یک تغییر ساده و حتی شاید مسخره چه نوآوری‌هایی می‌توان به وجود آورد و میتسوبیشی تنها باید از این توانایی خود به بهترین شکل بهره ببرد).

 Mitsubishi Outlander GT 2014

Mitsubishi Outlander GT 2014


حق انتخاب.
یک نقطهٔ قوت این خودرو آپشن های متعددی است که در اختیار خریدار قرار می‌دهد تا با شخصی سازی خودرو، بیشترین بهره‌وری را از آن ببرد و آن را برای تمامی اقشار جامعه مناسب می‌سازد. مهم‌ترین این آپشن ها عبارتند از: پنجرهٔ سقفی خودکار، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) همراه با صفحهٔ لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی سفارشی همراه با USB، حسگر برخورد از جلو، درب عقب خودکار و…


بریم دَدَ.
در زیر کاپوت خودرو یک موتور شش سیلندر بسیار گشنه و پر افاده قرار گرفته که در صورت سرو بنزین سوپر همراه با دسر و مخلفات برای وی،224 اسب بخار نیرو برای شما تولید خواهد کرد که با همراهی 6 دندهٔ خودکار (و غیر خودکار، حق انتخاب با شماست) 0 تا 100 را در 7.8 ثانیه پر می‌کند، که برای یک خودروی 5 در و موتور شش سیلندر راضی کننده به نظر می‌رسد، اما… اگر تورم و مخارج زیاد کمر شما را مثل ما خم کرده و توانایی زدن بنزین سوپر را نداشته باشید، در این راه باید 58 اسب بخار–ناقابل- از نیروی محرکهٔ موتور را فدا کنید. جالب است بدانید که مصرف سوخت متوسط آن با بنزین سوپر استاندارد به طور متوسط 10.7 لیتر می باشد. پس بد نیست که یک بار دیگر دو دو تا چهار تا کنید …


تغییرات پس از 4 سال.
با وجود تمام مواردی که ذکر شد، هنگامی که تعداد دور موتور به خط قرمز آن یعنی 6500 دور در دقیقه نزدیک می‌شود، صداهایی که از موتور بلند می‌شود آن را غیر قابل اعتماد (و حتی ترسناک) می‌سازد.
یکی از پیشرفت‌های خوب این مدل نسبت به مدل قبلی کاهش حدود 87 کیلوگرم از وزن ماشین است که با توجه به قابلیت‌های افزوده شده، تاثیر گذار است. دندهٔ خودرو نیز (چه در حالت خودکار و چه حالت دستی) بهبود پیدا کرده و عملکرد روانی دارد. فرمان الکتریکی خودرو به کوچک‌ترین اشارهٔ شما با روی خوش پاسخ داده و به نرمی در تمام جهات مانور خواهد داد. این قابلیت مخصوصاً برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک و یا هنگام پارک دوبل بسیار کمک کننده می‌باشد اما در هنگام رانندگی در جاده آنچنان عملکرد خوبی را به نمایش نمی‌گذارد، در سرعت بالا نیز در پیچ‌های آرام که نیاز به مانور زیاد ندارند عمل پیچش به خوبی انجام شد اما در پیچ‌های تند خودرو بیش از اندازه مستقیم رفته و کمی بد قلق می‌شود که باعث تأسف است. اما از طرف دیگر عملکرد ترمزها نیز قابل قبول می‌باشد.


لحظهٔ قضاوت.
با وجود تمام نقاط قوت و البته نقاط ضعفی که ذکر شد، هیچ کدام بر دیگری برتری کاملی ندارند. اما واضح است که از میتسوبیشی، که یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات ساخت و تست خودرو و لوازم مکانیکی را در اختیار دارد انتظارات بیشتری می‌رفت. شاید بختی که از آن‌ها روی برگردانده، روزی دوباره به آن‌ها روی خوش نشان دهد.


مشخصات.

  • موتور جلو دو دیفرانسیل 5 در 7 صندلی.
  • پیشرانه: V6 با بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، حجم موتور 2988cc، تزریق سوخت PFI
  • قدرت 224 اسب بخار در دور 6250 در دقیقه.
  • گشتاور: 291 نیوتن متر در دور 3750 در دقیقه.
  • انتقال نیرو: 6 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی.
  • ابعاد: طول 4.66 متر، عرض 1.8 متر، ارتفاع 1.68 متر، فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2.67 متر.
  • وزن مجاز: 1660 کیلوگرم.
  • قیمت پایه: 28620 دلار- قیمت نمونه تست شده 34720 دلار.

نتایج تست:

  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر: 7.8 ثانیه.
  • زمان صفر تا 161 کیلومتر: 22.7 ثانیه.
  • زمان صفر تا 193 کیلومتر: 39.6 ثانیه.
  • زمان طی 400 متر از سکون: 16.2 ثانیه.
  • حداکثر سرعت: 196 کیلومتر بر ساعت.
  • خط ترمز از 113 کیلومتر بر ساعت تا سکون: 53.3 متر.

مصرف سوخت (EPA):

  • در بزرگراه: 8.4 لیتر در صد کیلومتر.
  • در شهر: 11.76 لیتر در صد کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: 10.69 لیتر در صد کیلومتر.

بررسی لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴

بررسی لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴

تلاش لینکلن برای رسیدن به جایگاه یک برند لوکس، کاملاً از عملکرد این کمپانی، پیداست. مدل MKZ برای برنامه‌های لینکن، به نوعی یک رنسانس به‌شمار می‌آید. پس از تست‌های زیادی که انجام شده، می‌توان گفت که لینکن به کیفیت فورد فیوژن رسیده، امّا در عین حال، نتوانسته قیمت تمام شده را مدیریت کند و بیش از ۵ هزار دلار از فورد فیوژن (موتور ۲ لیتری و دو دیفرانسیل با ساخت تیتانیوم) گران‌تر است. طراحی داخلی و ساخت MKZ هیچ‌گونه تأثیری در عملکرد خودرو نخواهند داشت.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD


خودروی دو دیفرانسیل تست شده، ۱۷۷۲ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس طبیعی است؛ ولی باید در نظر داشت که چنین وزنی بر روی دوش یک موتور ۲ لیتری توربو قرار می‌گیرد. این موتور، ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک خود، ۷/۴ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت را از صفر به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین این خودرو، یک چهارم مایل را در ۱۵/۸ ثانیه با سرعت پایانی ۱۴۱/۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. صدای موتور نیز خود را نشان خواهد داد و البته، صدای شدید اگزوز که می‌تواند ناهنجاری ایجاد کند.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD


اگر شتاب لازم دارید، باید موتور V6 با گنجایش ۳/۷ لیتر و ۳۰۰ اسب بخار را انتخاب کنید. این موتور، در مدت ۶/۳ ثانیه، سرعت را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته موتور ۲ لیتری، از لحاظ مصرف سوخت بهینه است، ولی در اینجا، شما هستید که تصمیم می‌گیرید. MKZ با موتور ۲ لیتری خود، بنا بر تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوختی برابر با ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه دارد. البته در تستی که در شرایط واقعی انجام شد، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر مشاهده شد.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD


سیستم فرمان الکتریکی MKZ، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. همچنین طراحی دینامیکی و یکپارچه بدنه، اجازه مانور و تحرک بهتر ماشین را می‌دهد. سیستم تغییر سرعت شش دنده اتوماتیک است و اگر با واکنش با تأخیر آن راحت نبودید، می‌توانید به سیستم تعویض دنده دستی، تغییر حالت دهید و هیجان بیشتری را حس کنید.


سیستم ترمز نیز شرایط خوبی دارد. از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت، می‌توانید با فاصله ۵۱/۲ متری، به طور کامل متوقف شوید که با توجه نوع تایرها (مایکلین پرایمسی MXM4, 245/40-19)، فاصله مناسبی است. این نوع تایرها، مخصوص تمام شرایط آب و هوایی و رطوبت جاده هستند. همچنین در پیچ نیروی 0.84 g وارد می‌شود که اندکی از حدّ میانگین بهتر است.

2014 Lincoln MKZ Interior

2014 Lincoln MKZ Interior


البته در بعضی موارد، MKZ، کاستی‌هایی نسبت به خودروهای مشابه خود دارد. مثلاً خودروی بیوک رگال ۲۰۱۴ را در نظر بگیرید که با همین مصرف سوخت، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. طراحی داخلی MKZ نیز اگرچه زیبا و شیک به نظر می‌رسد، ولی از آن طراحی‌های لوکس نیست. با این حال، لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴ در دسته خودروهایی که کمتر لوکس هستند، ظاهری خوب دارد و می‌تواند رقابت داشته باشد.


مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۵۵۰ دلار (قیمت پایه: ۳۸۹۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4  با توربو شارژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۶/۰۷ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به حالت دستی .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۳ متر.
  • عرض: ۱/۸۶  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۷۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۷/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.84 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۶۶ لیتر در صد کیلومتر.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۴

 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۴

وقتی کراس‌آور متوسط نسل سوم و محبوب هیوندای سانتافه در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد، تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی خود داشت. هیوندای به پرسش‌های زیادی در آن پاسخ داده بود؛ از جمله این که حداکثر اندازه این کلاس ماشین چقدر باید باشد. بر این اساس تولید سانتافه در دو مسیر اصلی قرار گرفت. سانتافه اسپورت که با اندازهٔ قبلی و با گنجایش ۵ سرنشین، و سانتافه که عنوانی برای خودروهایی بود که فاصله محور چرخ‌های طولانی‌تری داشتند و سه ردیف صندلی در صندلی در آن‌ها جای می‌گرفت که بسته به طراحی‌های داخلی، می‌توانستند ظرفیت ۶ یا ۷ نفر را داشته باشند. بنابراین، می‌توان گفت که سانتافه اسپرت، شکاف موجود در خط تولید هیوندای را پر کرد و خودروی سانتافه جایگزین مدل بزرگ‌تر و مشابه خود، یعنی وراکروز شد.

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T


سانتافه‌های اسپرت از یک موتور چهار سیلندر ۲/۴ لیتری استفاده می‌کنند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و این در حالی است که موتور ۲ لیتری توربو ۲۶۴ اسب‌بخاری را نیز می‌توان انتخاب کرد. همچنین اگر موتور V6 با گنجایش ۳/۳ لیتر بر روی آن نصب شود، با توجه به فاصله زیاد محور چرخ‌ها، قدرتی معادل ۲۹۰ اسب بخار تولید خواهد کرد. به عنوان یک مقایسه، می‌توان موتور ۳/۸ لیتری V6 را بر روی مدل وراکروز در نظر گرفت که ۲۶۳ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند. دلیل این امر طراحی و ساخت جدید و استفاده از مواد سبک‌تر در سانتافه اسپرت است که آن را بیش از ۹۰ کیلوگرم از ورا کروز سبک‌تر می‌کند. شرایط اسپرتی این مدل هیوندای، از مدل‌های نسل قبل سانتافه بیشتر است و به راحتی می‌توان در پیچیدن‌ها، مانور داد.

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T


وزن کمتر، تنها به معنی عملکرد و کنترل بهتر نیست، بلکه مصرف بهینه سوخت را نیز سبب می‌شود. نیرومحرکه از سیستم انژکتور با پاشش مستقیم سوخت استفاده می‌کند که برای بهینه‌سازی مصرف سوخت بسیار مفید است. همچنین می‌توان وضعیت را به Active ECO تغییر داد و با محیط زیست بیشتر منطبق شد و مصرف بهینه سوخت را افزایش داد.


سانتافه گرند و سانتافه اسپرت به دو صورت دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شوند. سیستم پردازش اطلاعات بلو لینک هیوندای و ارتباط تلفنی با بلوتوث از موارد اشتراک همهٔ مدل‌هاست. رادیو موج متوسط و کوتاه و همچنین Sirius/XM به همراه ورودی سی‌دی و اتصال آی‌پد در دسترس است و همچنین سیستم راهبری که می‌توان در هنگام خرید آن را انتخاب کرد. اگر پکیج‌های «تکنولوژی» و «چرم و تجهیزات ویژه» را انتخاب کنید، قیمت نهایی خودرو، نزدیک به ۳۶ هزار دلار برایتان آب می‌خورد؛ چیزی که در خودروی تست این بررسی انجام شده است. امّا در همین حال، حس یک خودروی لوکس را در یک مدل از هیوندای تجربه خواهید کرد: یک کابین راحت و مطمئن. سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ نمادی از پیشرفت هیوندای بعد از ورودش به بازار در دهه ۸۰ میلادی است. البته اگر فکر می‌کنید که این خودرو کاملاً کره‌ای است، سخت در اشتباهید؛ ساخت نهایی هیوندای سانتافه اسپرت در وست‌پویینت ایالت جورجیا در امریکا انجام شده است.
هیوندای از طراحی‌های خود با عنوان خاص «پیکره سیال» نام می‌برد که اتفاقاً، کاملاً در مورد سانتافه اسپرت صدق می‌کند. در طراحی، جزئیات با ظرافت اعمال شده‌اند و نمای کلی خودرو، قدرتمند و دینامیک نشان می‌دهد. جلوبندی کروم زیبا، نیاز به دقت بیشتر در نشانه H برای مطمئن شدن از کمپانی سازنده، هیوندای، دارد. همچنین چراغ‌های LED، نمای جالبی برای خودرو ایجاد می‌کنند.
2014-Hyundai-Santa-Fe-Sport Hyundai-Santa-Fe-Sport-2-Interior 2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

ورود ABT به ایران متوقف شد

»» ورود ABT به ایران متوقف شد

چندی است که خودروهای فولکس واگن با نشان ABT به کشور وارد می‌شوند. اما گمرک کشور در بخشنامه ای ترخیص این خودروها را ممنوع اعلام کرده است.

ABT Beetle

ABT Beetle


آن گونه که خبرگزاری مهر گزارش داده، از آنجا که نشان ABT به عنوان برند خودروسازی به ثبت نرسیده، ثبت سفارش و ترخیص با این نشان برای خودروهای فولکس واگن ممنوع خواهد بود. انتظار می‌رود که واردات فولکس‌ها با این روند با همان نشان فولکس واگن صورت پذیرد.

ABT Beetle

ABT Beetle


ABT Sportsline یک شرکت تیونینگ آلمانی است که در سال 1970 تاسیس شده و روی محصولات گروه فولکس نظیر آئودی، اشکودا و سئات کار می‌کند و بیشتر روی کیت بدنه و رینگ تمرکز کرده است.

نگاهی به داخل اتاق مرسدس بنز کلاس C جدید

»» نگاهی به داخل اتاق مرسدس بنز کلاس C جدید

فرصتی دست داد تا از نزدیک با مرسدس بنز کلاس C مدل ۲۰۱۵ آشنا شویم؛ البته نه به صورت تست رانندگی و مسائل فنی دیگر، بلکه با طراحی داخلی و تکنولوژی‌های جدیدی که در آن به کار رفته است.

2015 Mercedes-Benz C-Class interior

2015 Mercedes-Benz C-Class interior


یک اتاق تنگ و تاریک که فقط می‌شد داخل مرسدس بنز کلاس C نشست و از بودن در آن لذت برد. در اولین لحظات، صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی که عملکرد لمسی بسیار هوشمند است، خودنمایی می‌کند. طراحی داخلی از جهات زیادی شبیه به آخرین مدل‌های کلاس S است. در واقع، طراحی داخلی این نسل از خودروهای کلاس C مرسدس بنز، تغییرات زیادی به خود دیده است. طراحی داخل کابین پر از زیبایی و ظرافت است و عناصری مانند چوب گردوی صیقل داده شده، پلاستیک پیانو-به لک، نوارهای نازک چوبی در آن به کار رفته است. کنترل‌های شیشه‌ها و صندلی‌ها، و همین‌طور سوئیچ چراغ‌ها، مستقیماً از خودروهای کلاس S، الهام گرفته شده‌اند. می‌توان به جرئت گفت که کابین مرسدس بنز، محیطی راحت‌تر از خودروهایی مانند بی‌ام و سری ۳ یا آئودی A4 است. تنها نکته ناامید کننده در طراحی داخلی این خودرو درپوش جای قهوه است. مطمئناً این قطعه با لیزر برش داده شده تا به خوبی در جای خود قرار بگیرد، امّا در عین حال، گوشه‌های آن به صورت نوک‌تیز رها شده است و این احساس را به وجود می‌آورد که انگار، طراحی نیمه‌کاره مانده است. البته جاهای دیگر کابین، از این خبرها نیست.

2015 Mercedes-Benz C-Class interior

2015 Mercedes-Benz C-Class interior


در دنیای مرسدس بنز، آخرین تکنولوژی‌ها از کلاس S شروع شده و سپس وارد مدل‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌شوند. در همین راستا، سیستم اطلاعات و سرگرمی بنز وارد خودروهای کلاس C شده است و از یک صفحه نمایش لمسی استاندارد برای کنترل آن استفاده شده است. صفحه نمایشی که در حال حاضر، بر روی خودروهای کلاس S نصب نشده است. امّا در مرسدس بنز کلاس C، در بالای سوئیچ‌های فرمان، صفحه نمایش بزرگی قرار گرفته که طراحی گرافیکی جالبی دارد و کار با آن، بسیار راحت است. سیستم لمسی آن طوری برنامه‌ریزی شده که وقتی از تمام دست به جای انگشتان استفاده کنید، عمل نخواهد کرد. ورود به بخش‌های مختلف در منوهای بالا و پایین، با استفاده از دکمه‌های چپ و راست، و بالا و پایین انجام می‌شود و شامل مواردی مانند تلفن، موزیک، جهت‌یاب و … می‌شود. کار با سیستم مدیریت بعد از چند وقت، بسیار ساده می‌شود، با این حال می‌توان حالت فرمان صوتی را نیز فعال کرد.

2015 Mercedes-Benz C-Class head-up display

2015 Mercedes-Benz C-Class head-up display


جزئیات صفحه نمایش نیز بسیار چشمگیر است؛ طوری است که انگار با یک آی‌پد کار می‌کنیم. خودروی کلاس C مدل ۲۰۱۵ یک صفحه نمایش لمسی ۸/۴ اینچی دارد که دارای وضوح تصویر بسیار بالایی است و واکنش‌های خیلی خوبی دارد. همچنین طیف رنگی بالا و تغییر زاویه آن به بالا، از دیگر مزیت‌های این صفحه نمایش هستند.


هنوز تست رانندگی این خودروی کلاس C انجام نشده و نظر کلی در مورد خودرو سخت است. ولی با این حال، طراحی داخلی آن تغییر کرده و فوق‌العاده شده است. همچنین مرسدس بنز اعلام کرده که می‌خواهد قیمت این خودروی مدل ۲۰۱۵ را در حدّ همان مدل ۲۰۱۴، نگه دارد و این به نفع خریداران جدید این خودروهاست، زیرا با صرف همان پول، می‌توانند به امکانات مناسب‌تری دست یابند.

میتسوبیشی ASXو هیوندای IX35

مقایسه هیوندای ix35 با میتسوبیشی ASX
امروز می خواهیم به سراغ دو اتومبیل کراس اوور (یا شاسی بلند کوچک) موجود در بازار برویم. هر دوی این اتومبیل ها در محدود قیمت 130 تا 150 میلیون تومان قرار دارند. هیوندای ix35 که کامل با آن آشنا هستیم و دیگری رقیب تقریبا تازه وارد آن یعنی میتسوبیشی ASX می باشد......
ادامه مطلب ...

گمانه‌زنی چهره جی‌تی‌.آر 2016

گمانه‌زنی چهره جی‌تی‌.آر 2016

گمانه‌زنی چهره جی‌تی‌.آر 2016
: یکی از موفق‌ترین سوپراسپرت‌های نیسان و البته کل دنیا می‌رود تا با نسل جدید بازگردد. شایعات می‌گویند ویرایش 2016 کوپه GT-R با چهره‌ای نزدیک به تصویر فوق تولید خواهد شد. سایت تاپ اسپید فاش کرده است که قوای محرکه محصول فوق را شرکت ویلیامز از تولیدکنندگان پیشرانه‌های فرمول یک، تولید خواهد کرد. اگر عکس‌های فوق صحت‌ داشته باشد محصول جدید به مدل‌های 370Z شبیه‌تر است.

 

GTR

هشت سیلندر مینیاتوری

هشت سیلندر مینیاتوری

هشت سیلندر مینیاتوری
: با شنیدن نام موتور V8 احتمالاً به یاد موتورهای بیگ بلاک آمریکایی می‌افتیم اما یک صنعتگر گمنام آمریکایی تصویر جدیدی از موتورهای V8 به دست ما داده است. این صنعتگر توانسته کوچک‌ترین موتور بنزینی هشت سیلندر را تولید کند. این موتور تنها 48 سی‌سی حجم دارد. یعنی هر سیلندر آن تنها شش سی‌سی است. بلوک این موتور از آلومینیوم قالب‌گیری شده و دارای تمام متعلقات یک موتور کامل است. هنوز اطلاعات زیادی در خصوص قدرت و گشتاور این مینی موتور اعلام نشده است. با توجه به آنکه هنوز به طور رسمی این موتور به عنوان کوچک‌ترین موتور کامل هشت سیلندر اعلام نشده نمی‌توان آن را به این نام خواند اما به احتمال زیاد به زودی نامش در کتاب رکوردها ثبت خواهد شد.

»» بهترین برنامه‌های کاربردی خودرو برای گوشی‌های هوشمند

»» بهترین برنامه‌های کاربردی خودرو برای گوشی‌های هوشمند

تلفن‌های هوشمند از هر نظر، زندگی ما را دستخوش تغییر کرده‌اند. شیوه فکر کردن، برنامه‌ریزی و البته، تغییر در نحوهٔ استفادهٔ ما از خودرو. برنامه‌های کاربردی موبایل رابطی بین تکنولوژی موبایل و اتومبیل‌ها به شمار می‌روند و فرصتی برای افزایش سرعت انجام کارها، مصرف بهینه سوخت و همچنین سرگرمی، پدید می‌آورند. وقتی می‌خواهید ماشین خود را پیدا کنید، یا به دنبال مقصد خاصی هستید و یا اینکه می‌خواهید به ارزان‌ترین پمپ بنزین در منطقه برسید، همهٔ این کارها با یک برنامه کاربردی موبایل می‌تواند انجام شود. همچنین تست کارایی خودرو، به راحتی با یک برنامه کاربردی مناسب، امکان‌پذیر است. این امکان نیز وجود دارد که با یک برنامه کاربردی، مشکلات را تشخیص دهید و بچه‌ها را در یک سفر طولانی، آرام کنید. حتی با یک برنامه ساده می‌توانید، ماشین مورد نیاز خود را برای خرید، به راحتی پیدا کنید. در ادامه، لیست تعدادی از برنامه‌های کاربردی را برای تلفن‌های هوشمند خواهیم دید که اگرچه دربرگیرنده تمامی برنامه‌های موجود نیستند، امّا ده نمونه از بهترین‌ها هستند.

The 10 Best Car Apps for Smartphones

The 10 Best Car Apps for Smartphones

GasBuddy
قیمت: رایگان.
سیستم عامل: iOS، اندروید و بلک‌بری.

gasbuddy

gasbuddy

در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...

»» قدردانی از قهرمانان ؛ بوگاتی ویرون نسخه ی Meo Costantini

»» قدردانی از قهرمانان ؛ بوگاتی ویرون نسخه ی Meo Costantini

کمپانی بوگاتی پس از معرفی نسخه های ویژه Jean Bugatti و Jean-Pierre Wimille  ، نسخه ی ویژه ی دیگری را در نمایشگاه خودروی دبی معرفی کرد . همچون دو نسخه ی قبلی این خودرو هم  در راستای نامگذاری  خودروها براساس قهرمانان کمپانی بوگاتی ، به نام Meo Costantini مزین شده است. این خودرو سومین نسخه از پنج خودروی بوگاتی است که قرار است به این شکل نامگذاری شوند .

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

اما Meo Costantini کیست ؟ وی نه تنها از دوستان صمیمی بنیانگذار شرکت Ettore Bugatti ، بود بلکه چندین سال هم در سمت رئیس تیم مسابقات شرکت به فعالیت پرداخت و در این مدت توانست دو بار در مسابقات Targa Florio با خودروی Type 35 به پیروزی دست پیدا کند .

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

از این خودروی خاص همچون دو نسخه ی ویژه ی قبلی تنها 3 دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام به تنهایی2.09 میلیون یورو قیمت خواهند داشت . موتور 8 لیتری W16 که به 4 توربو مجهز است قدرت 1200 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد . شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه ای و حداکثر سرعت 408 کیلومتر بر ساعت از دیگر ویژگی های این مدل است .

با الهام از المان های Type 35 این مدل خاص ، از رنگ بندی ویژه ای برخوردار است که به نوعی  تداعی کننده ی خودروهای مسابقه ای آبی رنگ فرانسه در زمان گذشته می باشد . علاوه براین  در بعضی از قسمت های این خودرو همچون زیر بال عقب  ، طرح  پیست  Targa Florio نقش بسته است .

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

Bugatti Grand Sport Vitesse Meo Costantini

صندلی های چرم با تودوزی آبی و حک شدن نام Meo Costantini بر تکیه گاه آن ، طراحی های حک شده با لیزر برروی پوش چرم درب ها و سینی آلومینیومی منقش به مسیر پیست  Targa Florio سبب شده اند تا در کابین هم با فضایی خاص و متفاوت روبرو شوید .

»» سما 2013: شورولت کامارو

»» سما 2013: شورولت کامارو

Pure Vision Design TT Camaro

Pure Vision Design Tt Camaro
آخرین دستاورد ویژن دیزاین که هم اکنون در کالیفرنیا مشغول فعالیت است، این کاماروی مدل 72 میلادی بوده که پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر Nelson Racing روی آن سوار شده؛ عبارت TT هم کنایه از توربوهای دوگانه این خودروست که قدرتش را تا 1400 اسب بخار رسانده اند. گیربکس 6 سرعته مگنوم، رینگ های HRE با تایرهای PZero پیرلی، کمک های JRI به همراه فنرهای HyperTech ازجمله برندهای بکار رفته در این کامارو هستند.

Chevrolet Performance Camaro V6

Chevrolet Performance Camaro V6
شورولت پرفورمنس برای اینکه نشان دهد کامارو را تا چه حد می توان دستخوش تغییر کرد اما به خیابانی بودن آن لطمه ای وارد نشود، با دو مدل V6 و V8 کامارو به سما آمده بود. در مدل V6 سیستم تعلیق از پکیج 1LE ، کیت ترمز برمبو از شورولت SS و اگزوز Borla و رینگ های 20 اینچی نیز از مدل 45 سالگی شورولت (45th anniversary) قرض گرفته شده.

Chevrolet Performance Camaro V8

Chevrolet Performance Camaro V8
دومین مدل شورولت پرفورمنس، نسخه V8 کامارو بود که اگزوزهای Z/28 و صندلی های ریکارو داشت. با اینکه تمامی قطعات بکار رفته در این خودرو هم اکنون بصورت جداگانه در نمایندگی های شورولت موجودست اما شورولت هنوز هم چراغ سبزی برای عرضه آن به بازار نشان نداده، چرا؟ احتمالا بدلیل تحت تاثیر گذاشتن فروش مدلهای Z/28 .

Chevrolet Performance COPO Camaro

Chevrolet Performance COPO Camaro
وقتی کامارو تغییر چهره داد، الزامی بود که مدل های کوپو هم بروزرسانی شوند. این خودرو که خط تولید آن در Ontario کانادا قرار گرفته، مثل گذشته با رول کیج و سایر تجهیزات ایمنی مطابق قوانین NHRA بصورت سفارشی عرضه می شود. برای این درگستر، 3 پیشرانه تنفس طبیعی شامل موتورهای 7 لیتری، 6.5 لیتری و 5.7 لیتری و همچنین یک پیشرانه سوپرشارژ 5.7 لیتری قابل سفارش است.

»» سما 2013: غرفه محصولات دوج

»» سما 2013: غرفه محصولات دوج

داج هم امسال با مدلهای عمدتا اسپرت خود به نمایشگاه سما پای گذاشته است. با ما همراه باشید وتا نگاهی به این حضور داج (در ایران معروف به دوج) داشته باشیم.

SRT Viper Color Contest

SRT Viper Color Contest
این رنگ آبی که به تازگی برای SRT وایپر GTS تدارک دیده شده، هنوز نامی ندارد چراکه قرارست نامش را هواداران انتخاب کنند. برای این مسابقه در وب سایت کمپانی بیش از 11000 نفر ثبت نام کرده اند. قرارست بصورت قرعه کشی ازمیان تمامی شرکت کنندگان، یک نفر بلیط اختصاصی برای حضور در فصل 2014 مسابقات 24 ساعته Rolex در دیتونا را از آن خود کند. خوشبختانه هنوز فرصت شرکت در این قرعه کشی را دارید پس عجله کنید!

AEV Ram Concept

AEV Ram Concept
کمپانی AEV یا American Expedition Vehicles با معرفی رم کانسپت که برپایه مدلهای دوکابین Ram 2500 مدل 2014 ارتقا یافته است، به مشتریان گفته دیگران نگران آفرودسواری نباشید! ارتفاع تعلیق این رم حدود 7.5 سانتیمتر در جلو و 5 سانتیمتر در عقب بیشتر شده، بر روی رینگ های 17 اینچی آن نیز تایرهای BF Goodrich سوار شده اند. پیشرانه این پیکاپ یک موتور 6.7 لیتری توربو دیزلی است.

Dodge Ram Sun Chaser

Dodge Ram Sun Chaser
این خودرو که برپایه رم 1500 ساخته شده، ظاهرا بهترین کاربردش در سواحل است چون به پکیج Ram Box مجهز شده که یک تانک آب بعلاوه سر دوش متحرک دارد! رینگ های 17 اینچی، باربند موپار، افزایش ارتفاع 5 سانتیمتری تعلیق، چرم های Katzkin و تریم نارنجی سوخته (Vibrance Orange Blast) و مشکی (Brilliant Black) بدنه از مهم ترین شاخصه های این خودروست.

Custom 2014 Dodge Durango R T

Custom 2014 Dodge Durango R T
حضور دورانگوی 2014 در سما صرفا به این دلیل بود که این سنگین وزن آمریکایی هم گاهی اوقات می تواند زیبا باشد! کاپوت جدید با ورودی هوا، رینگ های 22 اینچی و گلگیرهای جدیدش هرچند تنها مشخصه های ظاهری آن هستند اما درون کابین که بروید با نورپردازی داخلی، کفپوش موکتی و چرم های Katzkin مواجه می شوید. بر روی این دورانگو پیشرانه 5.7 لیتری HEMI کرایسلر نصب شده

Dodge Ram Dually Case Work Truck

Dodge Ram Dually Case Work Truck
آخرین و حجیم ترین رم موجود در نمایشگاه امسال، همین خودروست که برپایه مدلهای تک کابین رم 3500 با پیشرانه دیزلی تیون شده؛ رنگ نارنجی آنرا Bulldozer Orange نامیده اند.

Dodge Scat Pack Club

Dodge Scat Pack Club
اسکات پک نام جدیدترین پکیج داج است که موپار آنرا برای سه مدل مختلف عرضه کرده؛ اولین مدل آن برای نسخه های 2013 دارت بوده که پیشرانه 2.4 لیتری 184 اسبی و گیربکس 6 سرعته دستی دارند.

Dodge Challenger Scat Pack Club

Dodge Challenger Scat Pack Club
اسکات پک علاوه بر مدلهای دارت، برای آندسته از چلنجر و چارجرهایی که پیشرانه هشت سیلندر 5.7 لیتری HEMI دارند نیز قابل سفارش خواهد بود.

Dodge Charger Scat Pack Club

Dodge Charger Scat Pack Club
اسکات پک برای پیشرانه های V8 در استیج1 آن اینترکولر، برنامه ریزی ECU و اگزوز cat-back دارد؛ در استیج2 شامل میل سوپاپ های جدید است و نهایتا در استیج3 نیز به همه این موارد هدرز و سرسیلندرهای پولیش شده نیز اضافه می شوند.

Dodge Challenger RT Shaker

Dodge Challenger RT Shaker
مشتریان هم اکنون می توانند پکیج شیکر را با قیمت 2500 دلار برای چلنجر سفارش دهند که ویژگی هایی مانند بهبود سیستم فرمان، کیت ترمز جدید و رینگ های 20 اینچی با تایرهای Eagle F1 Super Car ساخت گوودیر و … دارند.

Mopar 14 Challenger

Mopar 14 Challenger
پکیچ موپار 14 را نه تنها برای مدل های 2010 به بعد چلنجر قابل سفارش است بلکه مشتریان می توانند آنرا برای مدلهای 2011 چارجر ، مدلهای 2012 کرایسلر 300 و مدلهای2013 دارت نیز خریداری کنند. این پکیج با تریم بدنه سفید (Bright White) و مشکی (Gloss Black) عرضه شده و فقط 100 نسخه از آن به فروش می رسد.

»» غول مرحله آخر نمایشگاه دوبی

»» غول مرحله آخر نمایشگاه دوبی

نمایشگاه خودروی دبی امسال میزبان خودروهای متعددی از سوی خودروسازان به نام است اما در این بین Devel Sixteen، خاص‌ترین و عجیب‌ترین خودروی این نمایشگاه بشمار می‌رود که به صورت رسمی رونمایی شد.

Devel Sixteen unveiled at Dubai Motor Show

Devel Sixteen unveiled at Dubai Motor Show

شاید خصوصیات این خودرو باورتان نشود و بگویید دروغ 13 است! اما با برسی‌ها پی در پی متوجه شدیم که این ماشین با تمام ویژگی‌هایش حقیقت دارد.

اما کدام ویژگی‌ها؟ این خودرو دارای یک موتور فوق عظیم الجسه V16 است که قدرت خروجی آن به 5000 اسب بخار می‌رسد! آیا شما جرئت سوار شدن این خودرو را دارید؟ اگر جوابتان بله است باید بدانید این خودرو تنها به 1.8 ثانیه زمان احتیاج دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم به رقم حیرت آور 560 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بهتر نیست اسم این خودرو را جت بگذاریم؟

Devel Sixteen unveiled at Dubai Motor Show

Devel Sixteen unveiled at Dubai Motor Show

این خودرو که در دبی ساخته شده است، تلفیقی از تمام سوپر کارها می‌باشد اما الگوی اصلی برای طراحی لامبورگینی Egoista بوده است که کاملاً مشخص است. وب سایت رسمی Devel Sixteen از اشتراک گذاری هر گونه عکس و یا اطلاعاتی از خودروی مذکور خودداری کرده است اما گفته است:

با عشق و علاقه ساخته شده تا از این خودرو یک افسانه در تاریخ سوپر کارها بسازیم

اما ما هنوز شک داریم و زمانی به این خودرو یقین پیدا می‌کنیم که روی جاده تست و آزمایش شود.

خودروی ایمن؛ همه چیز کیسه هوا نیست!

خودروی ایمن؛ همه چیز کیسه هوا نیست!

تنها تصادفات با سرعت بالا تهدید کننده سلامت ما نیست، همچنین کیسه های هوا تنها رکن تعیین کننده در ایمنی خودرو در کابین اتوموبیل شما نخواهد بود. بلکه نحوه طراحی صندلی های سرنشینان خودرو هم دارای استاندارد های خاص بین المللی است که به حفاظت از سرنشینان کمک می کند.

Whiplash_claims_medical_experts_and_specialist_doctors_could_assess_whiplash_injuries_under_new_proposals_0005_Volvo

ترومای شلاقی (Whiplash Injury)، آسیب ستون فقرات گردنی است که به دنبال ضربات جلو و عقب وارد به خودرو، حتی در سرعت های پایین رخ می دهد. در این حالت به دنبال نیروی وارد شده و ترمز شدید خودرو، ابتدا سر به عقب خم می شود و سپس خودبخود سر به جلو بر می گردد. چنین خم و راست شدن ناگهانی مهره های گردن سبب درد در ناحیه گردن و فواصل بین دو کتف می شود، که منجر به محدودیت حرکت گردن می شود. حتی ممکن است به علت تورم قدام گردن اختلال بلع رخ دهد و در موارد بسیار شدید آسیب به جمجه وارد می شود.

whiplash_intro01

این نوع تصادفات به میزان بالایی رخ می دهد. تشخیص ضایعات ناشی از آن هم سخت و هم هزینه بردار است. همچنین  پاسخ به درمان این جراحات  بسیار بد است که حتی  تا دو سال فرد را درگیر می کند. و مهمتر آنکه طبق برآوردهای انجام شده سالانه تا 10 ملیارد یورو هزینه را بر جوامع  کشور های اروپایی تحمیل می کند. تمام این عوامل منجر به آن شده تا در بریتانیا یک تبم  تحقیقاتی که متشکل از پزشکان متخصص، فیزیوتراپیست ها و اعضاء دولت، شرکت های بیمه،  قوه قضاییه و گروه های ذینفع می باشد، به بررسی این عارضه و راهکارهای پیشگیری از آن بپردازند.

cg_test1_big

به منظور ارزیابی بیشتر، علاوه بر شبیه سازی تست برخورد از جلو و عقب، شبیه سازی دیگری با نصب صندلی بر روی سورتمه محرک ( تست دینامیک) در جهت برآورد نیروهای وارده که منجر به ایجاد ضایعه می گردند، هم صورت می گیرد. بر اساس تحقیقات انجام شده طراحی مدل هندسی، حفظ یکارچگی و اندازه  صندلی،  نحوه قرار گیری سر و محافظت از آن بر ریسک بروز این عارضه تاثیرگذار است. به طور مثال امروزه سعی بر آن است که صندلی سرنشینان جلو به نحوی طراحی شود که محل تکیه گاه سر تا حد امکان پهن و وسیع باشد و در عین حال کمی متمایل به جلو باشد. در واقع هدف آن است که با نزدیک کردن ناحیه سر و گردن به صندلی، دامنه حرکت شلاقی در هنگام وقوع تصادف کاهش یابد.

» مهر تایید وزیر بر گرانی خودرو

» مهر تایید وزیر بر گرانی خودرو

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت خودروهای داخلی را کف قیمت اعلام کرد تا بدین ترتیب از گرانی آن‌ها دفاع کرده باشد. خودروهای ارزانی که جناب وزیر از آن‌ها صحبت می‌کند و افزایش اندک قیمت آن‌ها را هم جایز می‌داند، همان خودروهای قدیمی، بی کیفیت، نا امن، پر مصرف و پر هزینه ای هستند که حتی با احتساب ارز آزاد، در بازارهای جهانی کسی به آن‌ها نگاهی نخواهد کرد و تنها با یک سوم قیمت قادر به فروش خواهند بود.

دفاع از گرانی خودرو

دفاع از گرانی خودرو

 
ادامه مطلب ...

بازی تام کروز در نقش کارول شلبی

»» بازی تام کروز در نقش کارول شلبی

کمپانی فیلم سازی فاکس قرن بیستم، اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای ساخت یک فیلم بر اساس زندگی کارول شلبی، راننده افسانه ای آمریکایی و سازنده خودروهای اسپرت AC کبری می‌باشند.

تام کروز

آیا تام کروز در نقش کارول شلبی، موفق ظاهر خواهد شد؟


قرار است تام کروز در نقش این راننده فقید که سال 2012 درگذشته، بازی کند. این فیلم هنوز در مرحله پیش از تولید قرار دارد و فیلم برداری ان تا سال آینده شروع نخواهد شد. داستان این فیلم بر اساس کتاب A.J. Baime با نام «برو مثل جهنم» است. کارول شلبی در مسابقات فرمول یک با خودروهای مازراتی و آستون مارتین و همچنین در مسابقات 24 ساعته لمانز فرانسه پیروز شده بود. وی 16 بار رکورد سرعت را در ایالات متحده و سطح جهان جابجا کرد. ثمره تلاش او در ساخت خودرو نیز در دوره بازنشستگی از مسابقات ساخت خودروی AC Cobra بر اساس فورد موستانگ GT40 بود.
Carroll Shelby

کارول شلبی