صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

لکسس LF-LC

 لکسس LF-LC در مسیر تولید

علاقه‌مندان به خودروی لکسس LF-LC از زمان نمایش آن در نمایشگاه دیترویت سال 2012 تا کنون، در انتظار تولید انبوه آن بوده‌اند و حالا با تحقق یک کوپه سوپر اسپرت با طراحی بسیار نزدیک به LF-LC به آرزوی خود خواهند رسید. آیتن هوون مدیر ارشد لکسس در اروپا در مصاحبه ای اعلام کرد که مشتاق است که این خودروی دو درب، با کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه خود تولید گردد.

Lexus LF-LC Blue Concept

Lexus LF-LC Blue Concept


قرار است کوپه RC F با طراحی مشابه مدل LF-LC معرفی شود و البته با پیشرانه ای بسیار پرتوان V8 با قدرت شگفت‌انگیز 600 اسب بخار. این خودرو نهایتاً در سال 2016 با قیمتی حدود 120 هزار دلار وارد بازار می‌شود. این در حالی است که رقبایی چون مرسدس C63 AMG سری سیاه، با 510 اسب بخار قدرت، تنها 10 هزار دلار قیمت پایین‌تری دارند. البته هدف این خودرو بیشتر مرسدس بنز کلاس اس کوپه و مازراتی گرن توریسمو به عنوان رقبای مستقیم است.

Lexus LF-LC Blue Concept

Lexus LF-LC Blue Concept


موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری مجهز به توربوی این هیولا قادر خواهد بود که 600 اسب بخار نیرو تولید کند. همین پیشرانه با تنفس طبیعی و بدون کمک توربوشارژر 450 اسب بخار قدرت خواهد داشت. جالب اینکه یک مدل هیبریدی از این موتور نیز توسعه داده می‌شود که 500 اسب بخار نیرو دارد. این پیشرانه‌ها در سدان لوکس و بزرگ LS نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بدین ترتیب لکسس وارد رقابت با جگوار XJ و پورشه پانامرا می‌شود. مرسدس بنز کلاس اس S63 AMG نیز رقیب بزرگی برای این خودرو خواهد بود. حالا همانند ب ام و که نسخه M پاور را تولید می‌کند، مرسدس که AMG را دارد و آئودی که مدل‌های S و RS را دارد، لکسس نیز یک شمشیر تیز را برای حمله در اختیار دارد!

شرح سیستم دیسترونیک در جلوگیری از تصادف

شرح سیستم دیسترونیک در جلوگیری از تصادف

سیستم های دیسترونیک و دیسترونیک پلاس مرسدس بنز به شما این اطمینان را می‌دهد که زمان رسیدن به خودروی جلویی را در هر لحظه می‌داند. رادار سیستم کروز کنترل تطبیقی مقدار سرعت مورد نیاز را محاسبه می‌کند. در صورتی که فاصله از اتومبیل جلویی کاهش یابد، پدال گاز هم تقلیل می‌یابد یا سیستم در صورت نیاز ترمزها را فعال می‌کند. در صورتی که از لحاظ شرایط ترافیکی مشکلی نباشد، سیستم به طور خودکار پدال گاز را به مکان اولیه خود قرار می‌دهد تا سرعت قبلی حاصل گردد.

Adaptive Cruise Control DISTRONIC PLUS

Adaptive Cruise Control DISTRONIC PLUS


فاصله زمانی می‌تواند بدون وقفه توسط اهرم‌های کنترلی کروز کنترل در محدوده 1 تا 2 ثانیه تنظیم شود. سیستم به‌طور خودکار از پدال گاز و ترمز استفاده می‌کند، ولی توانایی ندارد که در مقابل خودروهای ساکن عکس‌العمل نشان دهد. تأثیر بالقوه ترمزگیری به 30 درصد بیشترین نیروی ترمزی خودرو محدود می‌شود(نزدیک 40 درصد با سیستم دیسترونیک پلاس و 50 درصد با سیستم دیسترونیک پلاس همراه با دستیار فرمان). اگر قدرت ترمز که می‌تواند توسط DTR یا DTR+ اعمال شود کافی نباشد، به راننده به‌طور تصویری و آکوستیکی هشدار داده می‌شود.

کنترل پاسخ سیستم دیسترونیک توسط فاصله تا هدف مورد نظر تعیین می‌شود؛ که شامل زاویه فرمان و سرعت خودرو است.
سیستم DTR و DTR+ بر روی سرعت‌های خاصی کار می‌کند. ترافیک‌های تقاطعی توسط سیستم شناسایی نمی‌شود و شناسایی خودروی مقابل به‌طور کامل قابل اعتماد نیست. موانع ساکن می‌توانند برای این سیستم تنها هشدار در پی داشته باشد. از محدودیت‌های دیگر این سیستم می‌توان به عدم شناسایی کامل خودروها بر سر پیچ است که ممکن است ترمزها به‌طور غیرقابل انتظار گرفته شوند یا تأخیر در عمل کردن داشته باشند.

هرگونه بارش سنگین برف بر روی سنسورها و پوشیده شدن سطح مشبک رادیاتور ممکن است که سیستم دیسترونیک را از کار بیندازد. در این شرایط سیستم پیغام “سیستم در حال حاضر در دسترس نیست” می‌دهد. سیستم DRT+ می‌تواند در هنگام مجاورت با امواج رادیویی از مدار خارج شود. در این‌گونه موارد غیرفعال کردن دستی آن توصیه می‌شود. سیستم‌هایی که از تکنولوژی رادار استفاده می‌کنند مانند سیستم درهای اتوماتیک منازل، ممکن است در این سیستم خودروی شما اختلال وارد کنند.

distronic_plus

انواع سنسورهای مورد استفاده سیستم دیسترونیک/دیسترونیک پلاس

سنسور ARS 310 و ARS210 برای سیستم دیسترونیک
• برای ارسال امواج رادار در حد فاصله‌های طولانی به همراه واحد کنترل

ars210
ars310
سنسور ARS 310 و LRR3 برای سیستم دیسترونیک پلاس
• برای ارسال امواج رادار حد فواصل کوتاه و طولانی به همراه واحد کنترل

lrr3
محدوده شناسایی سیستم دیسترونیک پلاس با سنسور ARS310 برای ارسال امواج دوربرد و کوتاه برد در شکل زیر مشخص می‌باشد که اهداف نزدیک برد را در محدوده 30 متری، اهداف متوسط برد را در محدوده 60 متری و اهداف دوربرد را در محدوده 200 متری شناسایی می‌کند.
محدوده شناسایی سیستم دیسترونیک پلاس با سنسور LRR3 در شکل زیر مشخص می‌باشد که اهداف نزدیک برد را در محدوده 30 متری، اهداف متوسط برد را در محدوده 100 متری و اهداف دوربرد را در محدوده 200 متری شناسایی می‌کند.

S-Klasse (W221) 2008

سیستم PRE-SAFE

ایده ترمز PRE-SAFE از سوی مرسدس بنز توانایی راننده را در کاهش دادن تصادف از پشت سر به‌واسطه هشدارهای آکوستیکی و تصویری، افزایش می‌دهد. برای این کار از حس‌گرهایی مشابه دیسترونیک پلاس استفاده می‌کند. سیستم می‌تواند به‌طور خودکار به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای ترمزگیری کند. اگر سیستم از فاصله مجاز تعریف‌شده تا خودروی جلویی تجاوز کرد، هشدار تصویری “فاصله” به مدت 3 ثانیه نمایش داده می‌شود. بعد از این هشدار “تصادف” در قدم اول بر روی صفحه نمایش نقش می‌بندد که تقریباً 2.6 ثانیه قبل از برخورد است. در ادامه اگر راننده پاسخی نداد سیستم به‌طور خودکار از 40 درصد توان ترمزی استفاده می‌کند که به‌عنوان دومین قدم در 1.6 ثانیه قبل برخورد خودرو اتفاق می‌افتد. در همین لحظه PRE-SAFE وارد عمل می‌شود. قسمتی از ترمزگیری ممکن است به‌وسیله حرکت فرمان یا عکس‌العمل راننده بر روی پدال ترمز باشد. اگر راننده دخالتی نکرد، سیستم ترمز اضطراری به‌عنوان سومین قدم مداخله را انجام می‌دهد که تقریباً 0.6 ثانیه قبل برخورد این اتفاق صورت می‌گیرد. در این موقع، سیستم توانایی جلوگیری از برخورد را ندارد، که تنها این مراحل شدت برخورد و تصادف را کاهش می‌دهد.

distronic_plus
در شرایطی که تصادف قریب‌الوقوع باشد، هشدارهای تصویری و آکوستیکی برای ترافیک‌های طولی و تقاطعی و همچنین افراد پیاده‌ای که در مسیر خودرو قرار دارند، راننده را هوشیار می‌کنند. هنگامی که عابر پیاده در مسیر خودرو شناسایی شد، سیستم ترمز اضطراری به‌طور کامل یا جزئی وارد عمل می‌شود. [دانلود ویدئو]

انسیس در خدمت توسعه تست‌های EPA

 انسیس در خدمت توسعه تست‌های EPA

شرکت انسیس (Ansys) اطلاع داده که تکنولوژی این شرکت توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا (EPA) انتخاب شده تا برای توسعه یک تست جدید موتور خودروها مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه، تکنولوژی‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی مورد ارزیابی بهتری قرار خواهند گرفت.

Fluid Grouping
با کاربرد تکنولوژی شبیه‌سازی انسیس برای مدل‌سازی احتراق داخلی، ایپا قادر خواهد بود استانداردهای جدید مصرف سوخت را در موتور خودروها بهتر رصد کند و در همین حال، رسیدن خودروسازان به این سطح از استانداردها امکان‌پذیرتر می‌شود.

همان‌طور که انسیس می‌گوید، استفاده از نمونه‌های فیزیکی و تست مستقیم بر روی موتورهای واقعی، هم می‌تواند بر روی طراحی موتورها تأثیر بگذارد و هم زمان‌بر و هزینه‌بر است.

Marussia F1 Team
استانداردهای جدید مصرف سوخت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آلودگی گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و باعث کاهش هزینه‌های سوخت برای مدل‌های بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ وسایل نقلیه سبک شوند. متیو اسپرز، مدیر مرکز عالی جاده‌ای و خارج‌جاده‌ای اداره حمل‌ونقل و کیفیت هوای ایپا، در این زمینه می‌گوید:

استفاده از تکنولوژی انسیس برای ایجاد یک مدل شبیه‌سازی شده و نزدیک به واقعیت از شرایط یک موتور احتراق داخلی، باعث می‌شود تا رفتار موتور در شرایط بحرانی و با زمان و هزینه کم، به صورت مفید مورد بررسی قرار گیرد. در همین حال، سطح تست موتورهای ما افزایش یافته و نتایج دقیق‌تری حاصل می‌گردد.

مقایسه سوخت بنزین و دیزل

»» مقایسه سوخت بنزین و دیزل، نگاهی به حقایق

در این مطلب نگاهی به موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم انداخت و حقایقی را در رابطه با این خودروها با شما در میان خواهیم گذاشت.

یک دیدگاه قدیمی وجود دارد که بیان می‌دارد موتورهای دیزل پر سروصدا تر، کندتر و آلوده‌تر از همتایان بنزینی خود هستند. البته این دیدگاه دیگر چندان درست نیست.”پمپ سیاه” دیگر منفور نیست و موتورهای دیزل دیگر کند و خشن نیستند. آیا ما وارد عصر فرمانروایی خودروهای دیزلی می‌شویم؟!

مزایای موتورهای دیزل

در قدیم گفته می‌شد که موتورهای دیزلی بسیار پر سروصدا و کند بودند و همچنین بیشتر از همتایان بنزینی خود به محیط‌زیست آسیب می‌رساندند. امروزه این چنین نظراتی دیگر مورد قبول نیست. موتور دیزل Efficient Dynamics BMW این موضوع را ثابت می‌کند.
نسل جدید موتورهای توربوی ساخته شده توسط کارخانه‌های معتبر خودروسازی توانایی‌های موتورهای دیزل را در برابر موتورهای بنزینی اثبات می‌کند جایی که موتورهای دیزل در عملکرد و نرمی و کم‌صدایی چیزی از بنزینی‌ها کم ندارند.

large_filling-station-diesel-woman
موتورهای دیزل قادر به تولید گشتاور بالا در سرعت‌های پایین هستند بنابراین برای مواردی مثل سبقت گرفتن و یا به کسل کردن گزینه‌های مناسبی می‌باشند.

عموماً، موتورهای دیزل به طور متوسط 15 تا 20 درصد کمتر از موتورهای بنزینی مصرف سوخت دارند، همچنین مقدار CO2 تولیدی این موتورها نیز کمتر است.

چرا موتورهای دیزلی در ابتدا پر سروصدا بودند؟ این مشکل چگونه برطرف شد؟

توسعه‌ی سیستم‌های قبل از احتراق یکی از راه‌های حل این مشکل بود که به وسیله‌ی این سیستم‌ها مقادیر کمی از سوخت به داخل محفظه تزریق می‌شد و سوخت قبل از اینکه احتراق اولیه رخ دهد مشتعل می‌شد که این موارد باعث به حداقل رسیدن کارکرد خشن موتور و صدای ضربه مانندی می‌شد که قبل از آن همواره در موتورهای دیزل وجود داشت.

diesel

مزایای موتورهای بنزینی

متأسفانه زمان ارزان‌تر بودن موتورهای دیزل گذشته است. البته دولت‌ها و کمپانی‌های نفتی در حال معرفی هر چه بیشتر مزیت موتورهای دیزلی هستند.

در مورد موتورهای بنزینی باید گفت که این خودروها با استفاده از موتورهای هیبرید آسیب خیلی کمتری را به محیط‌زیست وارد می‌کنند. معرفی بنزین بدون سولفور در آینده‌ی نزدیک نیز به هر چه کمتر کردن این آسیب زیست‌محیطی کمک خواهد کرد.

Refuelling with Ultimate diesel
کمپانی‌های سازنده‌ی خودروهای اسپرت، خودروهای بنزینی را به موتورهای دیزلی ترجیح خواهند داد. اما چرا؟! چون موتورهای بنزینی وزن کمتری از موتورهای دیزلی دارند، موضوعی که در بحث کارایی و عملکرد خودروها بسیار مهم است.

ماهیت “دور آزاد” این خودروها همچنین آن‌ها را برای رانندگی بیشتر جذاب نشان می‌دهد.

طبق گفته‌های کاسترول، بسیاری از رانندگان خودروهای اسپرت نیز غرش پرطنین موتورهای بنزینی را به موتورهای تقریباً بی‌صدای دیزلی ترجیح می‌دهند. بنابراین انتظار نداشته باشید که به زودی غرش یک فراری دیزلی را در خیابان بشنوید!

چندین سال قبل،Amedeo Felisa یکی از مدیران اجرایی فراری خاطرنشان ساخته بود: “دیزل مسیری نیست که ما می‌خواهیم به طرف آن حرکت کنیم.”

تفاوت‌ها بین نحوه ی کارکرد موتورهای دیزل و بنزینی در چیست؟

طبق گفته‌های BMW، موتور دیزلی انرژی شیمیایی موجود را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در حالی که موتورهای بنزینی مخلوطی از هوا و سوخت را فشرده کرده و به وسیله‌ی شمع‌ها احتراق صورت می‌گیرد. موتورهای دیزل ابتدا هوای خالص را فشرده می‌کنند که منجر به بالا رفتن دمای آن می‌شود. سپس سوخت به‌طور مستقیم به داخل محفظه‌ی احتراق تزریق می‌شود و خودش را مشتعل می‌سازد. تزریق مستقیم با تکنولوژی ریل مشترک کنترل دقیق فرایند احتراق را ممکن می‌سازد(چیزی که در موتورهای دیزل قدیمی وجود نداشت) و حتی با افزایش فشار باعث سوختن ذرات باقی مانده می‌شود. تمامی این موارد باعث کاهش سر و صدا، نرمی سواری خودرو و کاهش آلودگی می‌شود.

BMW Diesel
طبق نام‌گذاری BMW، حرف کوچک “d” در مدل‌های مختلف تولیدی نشان‌دهنده‌ی “تفاوتی با نتایج بزرگ” است. همه‌ی موتورهای دیزل BMW قدرت خالص و راندمان سوخت عالی را به شما هدیه می‌دهد.

جهان واقعی چه می‌خواهد؟

BMW 530i بنزینی و BMW 530d تقریباً قیمت یکسانی دارند.530i قدرت بیشتری دارد (258 اسب بخار در برابر 218 اسب بخار مدل 530d) اما گونه‌ی دیزلی یک مزیت بزرگ دارد و آن گشتاور خوب این مدل است. (369 lb ft در برابر 221 lb ft مدل بنزینی)

در شرایط رانندگی واقعی، این مدل 530d است که سریع‌تر و جذاب‌تر است. علاوه بر این، در مدل 530d می‌توانید با هر گالن سوخت،40.9 مایل مسافت را طی کنید که حدود 8.8 مایل بیشتر از 530i است. به نظر می‌رسد که در این مورد، نه تنها سری 5 دیزلی لذت‌بخش تر است بلکه رانندگی با آن هزینه‌ی کمتری نیز دارد.

سریع‌ترین خودروی دیزلی در جهان

آلپینا، تیونر خوش‌نام محصولات BMW،نمونه‌ی تیون شده‌ی BMW سری 3 را با نام D3 Bi-Turbo معرفی کرده است. شتاب صفر تا صد این مدل 4.6 ثانیه است و دارای حداکثر سرعت جالب‌توجه 278 km/h است. آلپینا ادعا می‌کند که سریع‌ترین خودروی دیزل جهان را ساخته است.

2013 Alpina D3 Bi-Turbo

2013 Alpina D3 Bi-Turbo


برخی مفسران پیشنهاد کرده‌اند که ما در حال ورود به عصر خودروهای دیزلی هستیم و برخی از تکنولوژی‌هایی که در موتورهای مدرن توربودیزل استفاده می‌شوند در خودروهای بنزینی هم به کار گرفته می‌شوند. برای مثال، گروه فولکس‌واگن موتورهای بنزینی با تزریق مستقیم را توسعه داده است که مصرف سوخت و آلودگی کمتری دارند.

خودروهای دیزلی جای خود را باز کرده‌اند. حتی در ایالات‌متحده که مخالفت‌های سرسختانه‌ای با خودروهای دیزلی وجود دارد پیش‌بینی شده که 10 درصد خودروهای فروخته شده تا سال 2018 از نوع دیزلی باشند.

bmw-diesel-engine
بحث بر سر جایگزینی خودروهای دیزلی به‌جای همتایان بنزینی نیست بلکه مسئله یک انتخاب درست و خوب است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ما شاهد یک رنسانس در موتورهای دیزلی هستیم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

»» اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

تنها کشورهای مشخصی در دنیا وجود دارند که در عرصه سوپرماشین‌ها دارای جایگاهی برای خود هستند. یکی از همین کشورها بود که قهرمان جام جهانی نیز شد. امّا کشوری که در زمینه سوپرماشین حتی نامش به ذهن‌ها خطور نمی‌کند، «فیلیپین» است؛ کشوری که شاید به زودی این وضعیت را تغییر دهد.

Aurelio Supercar

Aurelio Supercar


این سوپرماشین تیونینگ زیبا، اورِلیو (Aurelio) است که توسط یک گروه چهارنفره فیلیپینی با عنوان «فاکتور اورِلیو اتومبیل» ساخته شده است. اگر بخواهیم صادق باشیم، کاری که این افراد انجام داده‌اند، چندان پیچیده نبوده است. ظاهر اورلیو، کاملاً مؤلفه‌های زیبایی فراری 458 ایتالیا را دارد، درهای آن، حال و هوای مک‌لارن P1 را دارند و عقب خودرو هم نشانه‌هایی از لامبورگینی اونتادور را در خود دارد. البته شاید نتوان در شروع کار و به یک گروه چهار نفره چندان ایراد گرفت.

Aurelio Supercar

Aurelio Supercar


جزئیات زیادی در مورد اورلیو در دسترس نیستند. بدنه ترکیبی از پلاستیک تقویت‌شده فایبرگلاس با چیزی شبیه به فیبرکربن است که به صورت پراکنده در داخل کابین استفاده شده است. در زیر کاپوت، یک فریم لوله‌ای شاسی قرار گرفته که درون آن یک موتور توربوی چهار سیلندر 4G63 میتسوبیشی قرار گرفته است که می‌تواند برای هر تُن خودرو، قدرتی برابر ۴۵۷ اسب‌بخار تولید کند و می‌تواند نیروی لازم برای سرعت گرفتن اورلیو تا ۲۹۹/۳ کیلومتر بر ساعت را تأمین کند.

Aurelio Supercar

Aurelio Supercar


مطابق گفته «مانیلا تایمز» ۸۰ درصد این خودرو از منابع داخل فیلیپین تولید شده و تنها مواردی مانند چرخ‌ها، ترمزها، موتور، گیربکس و برخی عناصر سیستم تعلیق در این زمینه استثنا هستند.

ولی در مجموع، اورلیو طراحی تأثیرگذاری دارد؛ مخصوصاً وقتی درنظر بگیریم که این چهار نفر برای ساختن نمونه اولین سوپرماشین‌شان مجبور شدند از برخی چیزهایشان بگذرند و از آشنایان خود پول قرض کنند. این کمپانی با نیروی کاری که در حال حاضر دارد، می‌تواند بین ۶ تا ۱۰ دستگاه از این خودرو را در طول سال تولید کند. قیمت مشخص شده برای آن نیز حدود ۱/۶ میلیون پزوی فیلیپینی یا ۳۷ هزار دلار است.

پلیموث barracuda

»» پلیموث براکودا دوباره از خواب بیدار می‌شود

پلیموث براکودا ماسل‌کاری که سابقه آن به سال 1964 برمی‌گردد و در سال 1971 در میان رقبای خود مثل چلنجر و ماستنگ حسابی خودنمایی می‌کرد هم‌اکنون دوباره توسط دوج متولد می‌شود.

PLYMOUTH BARRACUDA 1970

PLYMOUTH BARRACUDA 1970


براکودا که احتمال ندارد در سال جاری معرفی شود ولی در سال آینده دوج آن را با طراحی جدید و مشخصات بروز شده معرفی می‌کند.
اگر چه اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دسترس نمی‌باشد ولی برخی از گزارشها حاکی از آن است که براکودا ارتقا یافته چلنجر است.

PLYMOUTH BARRACUDA 1970

PLYMOUTH BARRACUDA 1970


طراحی:
این خودرو ی عضلانی با یک پلتفرم کاملاً جدید، توسط دوج توسعه یافته است. از ویژگی‌های این خودرو یک سپر و جلوپنجره جدید است و فاصله بین دو محور 6 اینچ و طول کلی 8 اینچ کوتاه‌تر از برادر خود چلنجر است در نتیجه از لحاظ اندازه، حدوداً شبیه موستانگ خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود چرخ عقب نسبت به چلنجر 2 اینچ کوچک تر شود و علاوه بر این وزن براکودا هم نسبت به چلنجر 113 تا 136 کیلوگرم کمتر شود. سیستم تعلیق جلو به سبک استرات و سیستم تعلیق عقب به سبک مولتی لینک است.

PLYMOUTH BARRACUDA 1971

PLYMOUTH BARRACUDA 1971


این کاملاً محسوس است که دوج، براکودا را از همان پلیموث 1971 ایلات متحده الهام گرفته است.

موتور:
با وجود استانداردهای جدید سوخت به منظور کاهش مصرف آلاینده‌ها و افزایش بازده، دوج چهار گزینه برای انتخاب پیشرانه این خودرو دارد:
اولین گزینه موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تایگرشارک، دومین گزینه شش سیلندر 3.6 لیتری با تزریق مستقیم و گزینه‌های سوم و چهارم هم همی 8 سیلندر با حجم 5.7 و 6.4 لیتری با تزریق مستقیم هستند که قدرت و بازده را افزایش می‌دهند.

قیمت:
با توجه به تمام مشخصات ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت دوج براکودا 2014 یک ماشین ارزان نیست و قیمت پیش‌بینی شده برای آن 60 هزار دلار می‌باشد.

srt-barracuda-artists-rendering-inline-cuda-corner-1971-plymouth-cuda-440-6
با قاطعیت می‌توان براکودا را از رقیبان اصلی چلنجر، چارجر، ماستنگ و… نام برد.

جزئیات کامل پژو 2008 ویژه داکار

»» جزئیات کامل پژو 2008 ویژه داکار

بازگشت پژو پس از 25 سال دوری کسالت‌بار از مسابقات رالی داکار خبر خوبیست که با معرفی مدل2008DKR در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی پکن خبررسانی گردید. اما تاکنون اطلاعات فنی این خودروی شگفت‌انگیز که قرار است در رالی داکار 2015 بدرخشد مشخص نشده بود.

Peugeot 2008 DKR

Peugeot 2008 DKR


اولین خصوصیت سورپرایز کننده این خودرو تک دیفرانسیل بودن آن است. این در حالی است که تمام خودروهای شرکت‌کننده در این رالی دو دیفرانسیل هستند. پژو 2008 با سیستم تک دیفرانسیل که به احتمال خیلی زیاد در عقب خودرو قرار خواهد گرفت پرچم‌دار تغییرات در داکار سال آینده خواهد بود.

Peugeot 2008 DKR

Peugeot 2008 DKR


این حرکت پژو به آن اندازه هم که شما تصور می‌کنید احمقانه نیست به غیر از مزیت کاهش وزن محسوس خودرو تک دیفرانسیل بودن آن اجازه استفاده از تایرهای بزرگ‌تر با برآمدگی کوتاه‌تر در جلو و همچنین اجازه استفاده از سیستم تعلیق 460 میلی‌متری را به‌جای 250 میلی‌متری می‌دهد.

به‌علاوه چرخ‌های بزرگ‌تر امکان نصب کنترل فشار تایر از راه دور را فراهم می‌آورند که زمان ارزشمندی را در مواجهه با تپه‌های شنی ذخیره می‌کنند.
همچنین پژو 2008DKR دارای یک موتور توربوی دوقلوی دیزلی 6 سیلندرمی باشد که 340 اسب بخار قدرت با 800 نیوتون متر گشتاور را به کمک جعبه‌دنده 6 سرعته خود تولید می‌کند.

Peugeot 2008 DKR
اگر 2008DKR بتواند در این مسابقات برنده شود اولین خودروی دیزلی و تک دیفرانسیل خواهد بود که چنین عنوانی را به دست آورده است. بدنه ماشین از قطعات فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی فولادی سوار می‌شوند و طولی به اندازه 4099 میلی‌متر دارد که جثه این ماشین را در مقابل رقبای آن فشرده و کوچک جلوه می‌دهد.

طبیعتاً کارخانه در تلاش این است که این ماشین مسابقه ای را با مدل 2008 معمولی مرتبط سازد. مدیر ورزشی پژو برونو فامین دراین‌باره می‌گوید:

با توجه به این که 2008 خودرویی تک دیفرانسیل با تکنولوژی Grip control است، می‌تواند هرجا که می‌خواهد برود و از همین رو 2008DKR که از مدل 2008 معمولی الهام گرفته شده باید با همین سیستم تک دیفرانسیل بر چالش‌های مسیرهای داکار فائق شود.

البته این دو خودرو فقط در نام و نشان و فرم کلی با هم مشترک هستند و از نظر فنی کاملاً با هم تفاوت دارند.


پژو با هدف موفقیت‌هایی که در سال‌های پایانی دهه 80 میلادی به دست آورد قدم به این عرصه نهاد. این شرکت در سال‌های 1987 تا 1990 چهار بار متوالی پیروز رالی داکار شده بود.

کارلوس ساینز و سایریل دسپرس و پیترهنسل به عنوان رانندگان پژو 2008DKR در این مسابقه شرکت می‌کنند. کارلوس ساینز قهرمان 2010 داکار است که توانسته است 2 بار پیروزی WRC را به کارنامه خود اضافه کند. همچنین سایریل دسپرس و استفان پیترهنسل به ترتیب با 5 و 11 دوره قهرمانی رالی داکار در این مسابقه شرکت می‌کنند.

آخرین اوولوشن دهم برای آمریکا


»» آخرین اوولوشن دهم برای آمریکا

درحالیکه در اکثر بازارهای جهان تولید دهمین نسل میتسوبیشی لنسر اوولوشن متوقف شده، اما در این میان مشتریان آمریکایی بسیار خوش شانس هستند چون علاوه بر مدل های 2015 لنسر، حالا خاص ترین نسخه این سدان ژاپنی نیز برای آنها قابل خریداری است . . . 

2015 Mitsubishi Lancer Evo

2015 Mitsubishi Lancer Evo

در اوولوشن 2015 منتظر تغییرات کلی نباشید چرا که در نمای بیرونی میتسوبیشی آینه های جانبی را شکیل تر شده و سیستم گرمکن به آن افزوده و در نمای درونی کابین نیز تنها محفظه نگهدارنده لیوان های درون کنسول را تغییر داده! اوولوشن جدید در دو تریم GSR و MR قابل عرضه است که مهم ترین ویژگی های استاندارد هرکدام عبارتند از:

Evo GSR :

  • گرمکن صندلی های جلو.
  • روکش های چرمی کابین.
  • سانروف برقی.
  • رینگ های 18 اینچی Enkei 
  • عایق های جدید صوتی برای کاهش صدای ورودی به کابین

Evo MR :

  • چراغ های اتومات جلو.
  • سنسور باران.
  • تریم کرومی.
  • آینه عقب الکتروکرومیک.
  • سیستم پخش 710 واتی Rockford Fosgate با 9 اسپیکر.
  • رینگ های 18 اینچی BBS.
2015 Mitsubishi Lancer Evo

2015 Mitsubishi Lancer Evo

اوولوشن 2015 همچون گذشته در زیر کاپوت به انجین 2.0 لیتری توربویی مجهز است که 291 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس استاندارد آن 5 سرعته دستی بوده اما مشتریان می توانند 6 سرعته دوکلاچه (TC-SST) با سه حالت Normal و Sport و S-Sport را نیز برای آن سفارش دهند البته مطمئن باشید که مصرف سوخت هر دو گیربکس معادل 13.8 لیتر در سیکل شهری است.

اولوشن همچنین بصورت استاندارد با سیستم محرکه چهارچرخ محرک S-AWC با سه حالت Tarmac و Gravel و Snow عرضه می شود.

دانلود مجلات خودرویی – می 2014


»» دانلود مجلات خودرویی – می 2014

پکیج جدیدی از مجلات تخصصی حوزه خودرو و حمل و نقل را برای شما آماده کرده ایم که می توانید به صورت جداگانه دانلود نمایید. لطفا دیدگاههای خود را با ما درمیان بگذارید.

Auto Car UK - 7 May 2014

Auto Car UK – 7 May 2014

هفته نامه اتوکار به انضمام ویژه نامه – 7 می 2014

220 صفحه

140 مگابایت

دانلود

*****************************************************************

*****************************************************************


اعلام قیمت‌های رسمی جدید خودروها توسط شورای رقابت

»» اعلام قیمت‌های رسمی جدید خودروها توسط شورای رقابت

شورای رقابت باز هم فهرستی تازه از قیمت‌های خودروها را با افزایش چند میلیونی منتشر کرد تا به نوعی با پیوستن به اردوی خودروسازان و دلجویی از آن‌ها، اشتباه خویش در کاستن از قیمت دستوری خودروهای داخلی را جبران کرده باشد. در ابتدای خرداد ماه امسال افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی قیمت خودروها توسط این شورا اعمال شده بود که با اعتراض خودروسازان همراه شد. این در حالی است که بارها توسط مسئولان دولتی و سخنگوی دولت، هر گونه افزایش قیمت‌ها تکذیب شده بود.

فروش خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

  • پژو 405 اس ال ایکس: 30 میلیون و 301 هزار و 728 تومان
  • پژو 405 دوگانه‌سوز: 30 میلیون و 117 هزار 611 تومان
  • پژو 206 تیپ 5: 34 میلیون و 114 هزار 631 تومان.
  • پژو 206 صندوق‌دار V8: قیمت جدید 34 میلیون و 649 هزار و 568 تومان.
  • رانا: 32 میلیون 31 هزار و 643 تومان.
  • پژو پارس جدید: 34 میلیون 880 هزار و 894 تومان.
  • پژو پارس دوگانه‌سوز: 36 میلیون 420 هزار و 422 تومان
  • پژو پارس (TU5) قیمت جدید: 36 میلیون و 70 هزار و 349 تومان
  • سمند ال ایکس EF7 دوگانه‌سوز: 31 میلیون و 771 هزار و 155 تومان.
  • سمند ال ایکس EF7 بنزینی: 29 میلیون 513 هزار و 549 تومان
  • سمند سورن: 33 میلیون و 126 هزار و 355 تومان.
  • سمند بهینه ای‌ام اس: 27 میلیون 59 هزار و 335 تومان.

 قیمت محصولات سایپا

  • پراید 131 اس ال: 19 میلیون و 595 هزار تومان.
  • سایپا 131 اس ایکس: 20 میلیون 122 هزار تومان
  • ساپیا 132 اس ال: 19 میلیون و 685 هزار تومان
  • سایپا 132 اس ایکس: 20 میلیون و 208 هزار تومان
  • سایپا 111 اس ال: 19 میلیون و 900 هزار تومان
  • سایپا 111 اس ایکس: 20 میلیون و 443 هزار تومان
  • سایپا 141 اس ال: 18 میلیون و 791 هزار تومان
  • سایپا 141 اس ایکس: 19 میلیون و 316 هزار تومان
  • تیبا اس ایکس 24 میلیون و 183 هزار تومان

قیمت خودروهای مدیران خودرو

  • ام وی‌ام 110 چهار سیلندر: 21 میلیون و 866 هزار تومان
  • ام وی‌ام 530: 43 میلیون و 282 هزار تومان
  • ام وی‌ام ایکس 33: 63 میلیون و 170 هزار تومان
  • ام وی‌ام 315: 38 میلیون و 303 هزار تومان

در حالی که پیش از این قیمت پژو 206 توسط این شورا 28 میلیون اعلام شده بود، اکنون قیمت آن به 34.5 میلیون رسیده است. سایر خودروها از جمله خانواده پراید نیز با توجیه استاندارد یورو 4 و کیسه هوا، افزایش چند میلیونی را شاهدند.

Cars_2_still_2
از همان ابتدای امر هم می‌شد خامی و ناپختگی عملکرد شورای رقابت را در قیمت‌گذاری خودروها دید. به گونه‌ای که به نظر می‌رسید شورا حتی از قیمت فعلی خودروها بی‌اطلاع است و به دنبال توجیه خودروسازان برای جواز افزایش قیمت می‌گردد. شاید بهتر باشد حال که خیری از این شورا به مصرف‌کننده خودرو نرسیده و تأثیر عملکرد آن تنها رکود، گرانی و آشفتگی بازار خودرو بوده، چاره‌ای دیگر برای قیمت‌گذاری اندیشیده شود و شاید بهتر باشد تهدیدهای لفظی مسئولان، کمی رنگ واقعیت یافته و فضا برای رقابت بیشتر و خروج از انحصار فراهم گردد. تا مردم عزیز ما نیز همچون سایر مردم دنیا، طعم خودروهای ایمن، روزآمد و کم‌مصرف را با قیمتی مناسب بچشند.

دنا .ایرانخودرو

 مقایسه کابین دنا، آنچه بود و آنچه که شد!

2 سال از زمانی که قرار بود 35 هزار دستگاه دنا وارد بازار بشود، می‌گذرد. سال 1392 هم بر طبق برنامه‌های دقیق ایران‌خودرو، می‌بایست 80 هزار دستگاه از دنا روانه بازار می‌شد. امروز در سال 1393، دنا حتی در نمایشگاه‌های خودرو مهم کشور هم حاضر نمی‌شود!

IKCO DENA
تمامی وعده‌های نافرجام درباره‌ زمان عرضه دنا را کنار بگذاریم. ببینیم خودرویی که قرار است با سه سال تأخیر وارد بازار بشود، چه تفاوتی با آنچه ایران‌خودرو قولش را داده بود، دارد؟

IKCO DENA
تا همین چند ماه پیش، در سایت گروه ایران‌خودرو صحبت از یک موتور توربو شارژر بود، موتوری که بی سر و صدا برای دنا کنار گذاشته شد و به جای آن موتور بسیار پیشرفته و بروز 2 لیتری XUM با 8 سوپاپ و قدرت تنها 105 اسب بخار جایگزین آن شد!


چند روزی هم هست که تصاویری رسمی از فضای داخلی دنا در سایت ایران‌خودرو منتشر شده، تصاویری که شباهت چندانی با تصاویر قبلی ندارند.

IKCO DENA Dashboard Prototype

IKCO DENA Dashboard Prototype


از طرح روی درهای خودرو شروع می‌کنیم، در تصاویر قبلی یک خط موج مانند در بالای در خودرو دیده می‌شود که در عکس‌های کنونی غیب شده است. همچنین سه خط در قسمت میانی در وجود دارد که آن سه خط هم از بین رفته‌اند. دستگیره نیز به صورت زاویه‌دار در گوشه‌ای قرار دارد که اکنون در تصاویر جدید وجود ندارد. طرح محل قرارگیری بلندگوهای جلو و فضای خالی برای قرار دادن برخی اشیا، در عکس‌های قبلی با عکس‌های کنونی کاملاً متفاوت است.

IKCO DENA Dashboard

IKCO DENA Dashboard


بر روی داشبورد، تغییرات فاحش‌ترند. طرح فرمانی که در نگاره‌های قبلی دیده می‌شود، حتی مقداری هم به فرمان کنونی شباهت ندارد. (البته لوگوی ایران‌خودرو بدون تغییر باقی مانده که جای بسی تعجب دارد!)

IKCO DENA Dashboard Prototype

IKCO DENA Dashboard Prototype


دریچه‌های مرکزی و کناری قبلی نیز با کنونی کمی متفاوت‌اند. دریچه‌های کناری که در عکس‌های جدید دیده می‌شود، شباهت جالبی با دریچه‌های برخی از محصولات تویوتا دارند.

IKCO DENA Dashboard

IKCO DENA Dashboard


طرح چوبی که روبروی صندلی شاگرد قرار داشته حذف شده. مانیتوری که در تصاویر قبلی دیده بودیم با مانیتور کنونی متفاوت است و البته قدیمی‌تر. در عکس‌های قبلی در کنسول اصلی خودرو پلاستیک‌های شفاف را می‌بینیم که در تصاویر جدید جای خود را به پلاستیک‌های بی‌کیفیت و کدر داده‌اند. مکان تمامی دکمه‌ها تغییر کرده و ارزان‌سازی به راحتی قابل مشاهده است. کنسول کنونی هم با آن طرح‌های فضایی قبلی به کلی فرق دارند. حتی در دوخت صندلی‌ها هم تفاوت‌هایی دیده می‌شود!

IKCO DENA Dashboard Prototype

IKCO DENA Dashboard Prototype


سرعت سنجی که در تصاویر قبلی می‌دیدیم، مشابه سرعت‌سنج نسل قبلی سوناتا بود. در نگاره‌های جدید طراحی قسمت سرعت‌سنج عوض شده. طرح کنونی بسیار شبیه سرعت‌سنج نسل کنونی شورلت کروز است. جالب آن است که طراحان ایران‌خودرو حتی زحمت تغییر رنگ دور دوایر سرعت‌سنج و دور موتور را که در کروز به رنگ آبی است هم به خود نداده‌اند و سرعت‌سنج دنا را با همان دوایر با حاشیه‌های آبی رنگ طراحی کرده‌اند (یا کپی کرده‌اند!)

IKCO DENA Dashboard

IKCO DENA Dashboard


حال طرح چند سؤال

آیا ایران‌خودرو از توانایی خود در ساخت داشبورد با خبر است یا خیر؟ اگر با خیر هستند، پس آیا مجبورند داشبورد قبلی این خودرو را با داشبوردی بسیار ساده‌تر جایگزین کنند؟

IKCO DENA Dashboard

IKCO DENA Dashboard


و سؤال دیگر ما از افرادی که دم از خودروی ملی می‌زنند، مگر نه این است که پلتفرم و گیربکس و انجین هر خودرو، اصلی‌ترین، مهم و پیچیده‌ترین بخش در طراحی هر خودرو است؟ در حالی که در این خودرو به اصطلاح ملی، از گیربکس و انجین و پلتفرم پژو استفاده شده است؟ و جالب‌تر اینکه هر روز خبر می‌رسد که قطعات فضای داخلی و چراغ‌ها (که همواره تغییر آن‌ها از هنرهای برجسته خودروسازان داخلی می‌باشد) نیز، ساخت کشوری خوش‌نام در تولیدات صنعتی در شرق آسیاست که کیفیت تولیداتش زبانزد خاص و عام است!(چین را میگوییم نه ژاپن!)

درباره نویسنده

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال،

با تشکر ویژه نویسندگان وبازدید کنندگان وبلاگ مادموتورز از نوشته مهندس رامین شهیدی

برنامه‌ی JMS برای تیونینگ سری 4

»» برنامه‌ی JMS برای تیونینگ سری 4

JMS برنامه‌ی جدید خود برای ارتقای مدل‌های مختلف سری 4 شامل سری 4 کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه را معرفی کرده است. از نمای خارجی شروع می‌کنیم، این مدل به اسپویلرهای لبه‌ای جدید و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی توماسون مجهز شده است.JMS همچنین سیستم تعلیق KW را پیشنهاد می‌کند که در جلو حدود 55 میلی متر و در عقب 45 میلی‌متر از ارتفاع خودرو می‌کاهد.

BMW 4-Series Coupe by JMS

BMW 4-Series Coupe by JMS


خریداران همچنین می‌توانند سیستم اگزوز اسپرت، گیربکس بهینه‌شده که تأخیرها را به حداقل می‌رساند) و ECU دوباره تنظیم شده را سفارش دهند.

BMW 4-Series Coupe by JMS

BMW 4-Series Coupe by JMS


باید خاطرنشان ساخت که مدل استاندارد سری 4 کوپه دارای موتوری 300 اسب بخاری با 406 نیوتون متر گشتاور است که شتاب صفر تا 100 این مدل با گیربکس 6 سرعته، 5.3 ثانیه می‌باشد.

BMW 4-Series Coupe by JMS

BMW 4-Series Coupe by JMS

تمام خودروهای سری جدید ترانسفورمرز

»» تمام خودروهای سری جدید ترانسفورمرز

در قسمت جدید سری فیلم‌های ترانسفورمرز با عنوان «عصر انقراض» شاهد یک سری انواع جدید از خودروهای تبدیل‌شونده خواهیم بود که روی پرده ظاهر می‌شوند. امّا قبل از این که به «ترانسفورمرز» تبدیل شوند، یک خودروی زیبا و گران‌قیمت هستند. قیمت خودروهای استفاده شده در این فیلم بین ۱۵ هزار تا ۲/۴ میلیون دلار متغیر است.

transformers mark wahlberg bumblebee

transformers mark wahlberg bumblebee


اول با جالب‌توجه‌ترین وسیله نقلیه شروع می‌کنیم: وسترن استار 5700 مدل ۲۰۱۵ با قیمت تخمینی ۱۵۰ هزار دلار.

Western Star 5700

Western Star 5700


از 5700 تا اواخر امسال در بازار خبری نخواهد بود و بنابراین به قیمت دقیق آن دسترسی وجود ندارد. با این حال، مدل قبل‌تر از آن، یعنی 4900، بسته به تنظیمات و آپشن‌ها قیمتی در حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار داشته است.

تبدیل‌شونده به رهبر اتوبات‌ها، اپتیموس پرایم


اوایل این سری فیلم، «اپتیموس پرایم» کار را به شکل یک تراک مارمون کب‌اور ۱۹۷۳ قدیمی شروع کرد؛ ولی در ترانسفورمرز جدید، رهبر اتوبات‌ها در خودرویی بر پایه وسترن استار 5700 مدل 2015 ظاهر می‌شود.

دو نمونه از شورولت کامارو را بر صفحه خواهیم دید. این کاماروی 67 بهبود یافته می‌تواند قیمتی تا ۶۰ هزار دلار داشته باشد.

 Chevy Camaro 1967

Chevy Camaro 1967


با اینکه اتوبات مأمور اکتشاف در دنیای ترانسفورمرز به صورت یک فولکس‌واگن بیتل بوده، ولی مایکل بی، کارگردان این فیلم، فرم شورولت کامارو را برای شخصیت «بامبل‌بی» ادامه داده است. یک نمونه کامارو SS سال 67 که دروضعیت نگهداری مناسبی بوده، می‌تواند دارای قیمتی برابر ۶۰۰۰۰ دلار باشد.

یک خودروی کانسپت ۲۰۱۴ با تخمین قیمت ۷۴ هزار دلار

2014 concept Camaro

2014 concept Camaro


کانسپت کامارو سال گذشته در نمایشگاه سما در لاس‌وگاس امریکا به نمایش گذاشته شد. قیمت مشخصی برای این خودرو وجود ندارد؛ ولی خودروی سطح بالای کامارو Z/28 مدل ۲۰۱۴، قیمتی معادل ۷۴۰۰۰ دلار را برای این کانسپت متصور می‌شود.

هر دو تبدیل به ترانسفورمر محبوب، بامبل‌بی می‌شوند.


در این قسمت، خودروهای جدید زیادی به فیلم ملحق می‌شوند. یکی از آن‌ها شورولت کوروت C7 استینگری است که قیمتش از ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود.

استینگری به صورت جهانی عرضه شده و اولین خودروی مدرن کوروت است که می‌تواند مورد توجه اروپایی‌ها واقع شود. مدل پایه کوروت استینگری دارای قیمت اولیه‌ای در حدود ۶۰۰۰۰ دلار است.

Chevy Corvette C7 Stingray

Chevy Corvette C7 Stingray


کوروت تبدیل به «کراس‌هیر» می‌شود؛ شخصیتی که در فیلم به صورت یک هلی‌کوپتر نیز ظاهر خواهد شد.

گران‌ترین اتوبات فیلم، یک بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس مدل ۲۰۱۳ است. ویتس با قدرت ۱۲۰۰ اسب‌بخار، سریع‌ترین سوپرماشین سقف‌باز جهان در سال ۲۰۱۳ بوده و دارای حداکثر سرعتی برابر ۴۰۸/۷ کیلومتر بر ساعت است.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse


خودروی مسابقه‌ای کمیاب بوگاتی تبدیل به «دریفت» یک اتوبات سامورایی و شمشیرباز می‌شود.

خودروی دفاعی مدیوم تاکتیکال «اوش‌کوش» به عنوان یک ترانسفورمر در این فیلم ظاهر می‌شود. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۸۴ معرفی شده است.

Oshkosh Defense Medium Tactical Vehicle

Oshkosh Defense Medium Tactical Vehicle


مدیوم تاکتیکال که برای تمام مسیرها تدارک دیده شده، می‌تواند طیف مأموریت‌های مختلفی را انجام دهد. از جمله اینکه می‌تواند به عنوان یک پلتفرم متحرک برای سامانه موشکی HIMARS مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو بسته به تجهیزات، قیمتی بین ۱۷۰ تا ۳۸۰ هزار دلار دارد.

اتوبات «هوند» در گذشته به صورت یک جیپ ظاهر می‌شد؛ امّا این بار وی را در قامت یک خودروی نظامی خواهیم دید.

لامبورگینی اونتادور LP 700-4 مدل 2014 با قیمت 400 هزار دلار به عنوان شخصیت شرور اول فیلم ظاهر خواهد شد.

2014 Lamborghini Aventador LP 700-4

2014 Lamborghini Aventador LP 700-4


سوپرماشین ۷۰۰ اسب‌بخاری با نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، نزدیک به نیم میلیون دلار قیمت دارد.

شخصیت «لاک‌داون» از دسپتیکان‌ها به شکل نماد برند لامبورگینی، اونتادور LP 700-4 است


پاگانی هوایرای ۲۰۱۳ با قیمتی بیش از یک میلیون به یکی از شخصیت‌های شرور فیلم تبدیل می‌شود.

2013 Pagina Huayra

2013 Pagina Huayra


هوایرا نام یک الهه باد در منطقه آند است. خودروی هوایرا با سرعت نهایی 370 کیلومتر بر ساعت، در ایتالیا ساخته شده و دارای قیمتی در حدود ۱/۴ میلیون دلار است.

modeled off of Bumblebee

modeled off of Bumblebee


خودروی قرمز و سیاه به عنوان ترانسفورمری ساخته دست انسان ظاهر می‌شود که مدلی از بامبل‌بی است.

در نهایت، یک فرایت‌لاینر آرگوسی مدل ۲۰۱۴ و با قیمت ۲۵۰ هزار دلار را داریم که از شخصیت‌های شرور دیگر فیلم است.

2014 Freightliner Argosy

2014 Freightliner Argosy


آرگوسی بهینه‌سازی شده در فیلم یک کانسپت یگانه از این خودرو است. یک مدل معمولی از آرگوسی دارای قیمتی در حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

کشنده‌ای که به «گالواترون» تبدیل می‌شود و در همین حال، به عنوان یک ترانسفورمر مدل شده از «اپتیموس پرایم» نیز ظاهر می‌شود.


شورولت سونیک RS به اتوبات یا دسپتیکان تبدیل نمی‌شود؛ ولی این خودروی ۱۵ هزار دلاری، در اوایل فیلم، در نقشی کوتاه ظاهر خواهد شد.

Chevy Sonic RS

Chevy Sonic RS


البته شورولت سونیک یک خودروی اقتصادی از جنرال‌موتورز است؛ ولی چیزی که ما در فیلم می‌بینیم، یک خودروی مسابقه‌ای و اسپورت است که هیچ شباهتی به یک خودروی اقتصادی ندارد. بنابراین قیمت واقعی RS در فیلم مشخص نیست. ولی یک سونیک معمولی را می‌توان درنظر گرفت که قیمتی در حدود ۱۵ هزار دلار دارد.

با نسخه تولیدی کیا K4 آشنا شوید

 ن4»» با نسخه تولیدی کیا K4 آشنا شوید

نسخه تولیدی کیا K4 بدون هیچ‌گونه استتاری، قبل از رونمایی رسمی‌اش در ماه اکتبر، رسانه‌ای شد و هم‌اکنون عکس‌های آن راهی اینترنت شده است.

Kia K4 production version spy photo

Kia K4 production version spy photo

در نمایشگاه پکن ماه آوریل، نسخه کانسپت K4 که درواقع پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی بود رونمایی شد. حالا شاهد تفاوت برخی عناصر ظاهری در آن هستیم. برای مثال چرخ‌ها بیش‌ازحد کوچک‌تر شده‌اند، چراغ‌های مه شکن کاملاً تغییر کرده‌اند و برخی قطعات کرومی حذف‌شده است برای مثال دستگیره درب‌ها هم‌رنگ بدنه شده است.

Kia K4 production version spy photo

Kia K4 production version spy photo

Kia K4 production version spy photo

Kia K4 production version spy photo

این خودرو که درواقع مابین سراتو/K3 و اپتیما/K5 قرار می‌گیرد از همان پلت فرمی استفاده می‌کند که هیوندای Mistra هم از آن بهره می‌برد یعنی این خودرو دارای 4.72 متر طول و 2.7 متر فاصله محوری می‌باشد.

Kia K4 production version spy photo

Kia K4 production version spy photo

نسخه متوسط این خودرو برای چین به‌احتمال‌زیاد، از همان موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر GDI نسخه کانسپت که به یک گیربکس 7 سرعته دو کلاجه متصل است استفاده می‌کند. همچنین برای این خودرو می‌توان دو موتور تنفس طبیعی 1.8 لیتری با توان 146 اسب بخار و گشتاور 175 نیوتن متر و 2.0 لیتری با توان 162 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن متر سفارش داد که با گیربکس 6 سرعته دستی کار می‌کنند.

Kia K4 concept

Kia K4 concept

امکانات و ویژگی‌های k4 شامل سیستم الکترونیکی کنترل پایداری، شش کیسه هوا، دوربین دید عقب و سیستم سرگرمی UVO می‌شود. برای اطلاعات بیشتر باید همچنان صبور باشیم.

آونتادور این بار در لباس لیبردی واک

»» آونتادور این بار در لباس لیبردی واک

تاکنون چند بار آونتادورهای تیون شده دیده‌اید؟ شاید آونتادو های منصوری هیچ‌وقت از یادتان نرود! اما راز این موفقیت چیست؟ چه کسی می‌داند! حالا Liberty Walk کیت جدیدی برای لامبورگینی آونتادور LP700-4 تدارک دیده که ظاهر آن را به‌کلی دگرگون ساخته است.

Lamborghini Aventador by Liberty Walk

Lamborghini Aventador by Liberty Walk

این برنامه که یک سفارشی‌سازی گسترده است، شامل یک بادی کیت ساخته شده از الیاف پلاستیکی (FRP) به قیمت 25860 دلار می‌باشد. اجزای این کیت عبارت‌اند از: یک سپر جلوی دوباره طراحی شده به همراه کانارد، دیفیوزر جانبی، بال بزرگ و یک دیفیوزر عقب. باید بدانید که این قطعات را می‌توان از جنس فیبرکربن سفارش داد اما از آن طرف قیمتش به 30618 دلار افزایش پیدا می‌کند.

اجزای این پکیج را می‌توان به‌صورت جداگانه خریداری نمونه و به آونتادور وصل کرد. لیبردی واک همچنین انواع گلگیرهای اسپرت باقیمت 6500 دلار و سیستم تعلیق اسپرت باقیمت 3780 دلار را در لیست سفارش خود قرار داده است. تمام قطعات و به‌روزرسانی ها باقیمت 37118 دلار قابل خریداری است و این پکیج شامل ارتقا موتور 6.5 لیتری V12 آونتادور نمی‌شود. اگر این قضیه شما را ناراحت کرد و خواستار هیجان بیشتری هستید ما به شما پکیج‌های تیونر های دیگر را پیشنهاد می‌کنیم.

رنو کلیو R3T رالی برای همه

 رنو کلیو R3T رالی برای همه

رنو رسما فروش نسخه رالی کلیو R3T را برای همگان آغاز کرد. این هاچ بک داغ و آتشین بر اساس کلیو R3 و با افزودن توربوشارژر به آن ساخته می شود و البته جایگزین آن خواهد شد.

Renault Clio R3T

Renault Clio R3T


موتور 1.6 لیتری توربوی این خودرو توسعه یافته و اکنون قادر به تولید نیروی 240 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتن متر می باشد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته متوالی سکوئنشیال به چرخها منتقل می گردد.

Renault Clio R3T

Renault Clio R3T


یکی از ویژگیهای این خودرو فواصل طولانی تر برای سرویس آن به میزان هر 4000 کیلومتر است که برای یک خودروی مسابقه ای، رقمی مطلوب و یک رکورد محسوب می شود. قسمت جلوی خودرو، تعلیق عقب و کمک فنرهای قابل تنظیم و دو نوع رینگ 15 اینچی برای جاده های خاکی و 17 اینچی برای آسفالت از تغییرات قابل ذکر کلیو R3T می باشند.

Renault Clio R3T

Renault Clio R3T


تا کنون رنو توانسته 380 دستگاه از مدل R3 با تنفس طبیعی را به فروش برساند بنابراین در فروش این مدل پر قدرت توربو نیز با مشکلی مواجه نخواهد شد. بسیاری از رانندگان آماتور برای شروع رانندگی حرفه ای می توانند روی این خودرو حساب باز کنند.

ام‌جی 3 مسابقه‌ای

»» ام‌جی 3 مسابقه‌ای

سابقه ام‌جی به عنوان یک سازنده خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای انگلیسی پیش از مالکیت چینی آن باعث گردیده که باز هم برنامه‌هایی برای توسعه مدل‌های مسابقه‌ای خودروهای موجود این کمپانی، لحاظ گردد. بنابراین MG3 سوپر مینی تروفی پا به عرصه وجود گذاشته است.

MG 3 Trophy Concept

MG 3 Trophy Concept


این خودرو که توسط تیمی از مهندسین MG مستقر در مرکز فنی SAIC اروپا و با کمک ام‌جی موتور لانگ بریج بیرمنگام در بازه زمانی کوتاهی آماده شده است، از همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی استاندارد که توسعه یافته بهره می‌گیرد. این موتور اکنون به لطف تنظیمات جدید و استفاده از توربو شارژر به قدرت 204 اسب بخاری و گشتاور 260 نیوتن متری دست می‌یابد.

MG 3 Trophy Concept

MG 3 Trophy Concept


برای این خودرو یک سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، تعلیق مک فرسون و میله‌های ضد غلتش، اسپلیتر و اسپویلر قابل تنظیم در نظر گرفته شده است.

MG 3 Trophy Concept

MG 3 Trophy Concept


نهایتاً باید خاطرنشان کرد که این مدل MG3 یک مدل مطالعاتی و کانسپت می‌باشد و حضور آن در مسابقات یا خط تولید فعلاً اعلام نشده است. در اصل هدف این است که تقاضای بالقوه برای چنین خودرویی بررسی گردد.
MG MG3 3

»» کوروس 9 کانسپت، سدان آینده

»» کوروس 9 کانسپت، سدان آینده

کوروس شرکتی نوپاست اما سعی می‌کند خود را به عنوان برندی باکیفیت جا بزند. در حال حاضر، کوروس 3 صندوقدار و هاچ بک این شرکت در چین به فروش می‌رسند. اما اروپا جایی است که این شرکت در آرزوی آن است. مدل کانسپت 9 هم با همکاری دانشگاه کاونتری به عنوان یک خودروی شهری مدرن و ایده آل طراحی شده است.

Qoros 9 Concept

Qoros 9 Concept


جالب این که این کانسپت، به عنوان پروژه سال آخر یک دانشجوی کره‌ای 29 ساله طراحی شده است و شهروندان 40 تا 50 ساله متخصص ساکن در یک شهر مدرن را به عنوان هدف بازار خود قرار داده است.

Qoros 9 Concept

Qoros 9 Concept


طراحی کوروس 9 کانسپت، با بدنه‌ای عضلانی و به دور از حجم و خطوط اضافی با یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای خاص و منحصربه‌فرد کرومی با شبکه‌های الماسی شکل و رینگ‌های بزرگ 19 اینچی آلومینیومی و چراغ‌های LED و زنون نسبتاً جذاب به نظر می‌رسد. آینه‌های جانبی هم جای خود را به دوربین‌های دید عقب داده‌اند.

شاید تا سال 2020 این طراحی همچنان جذاب باشد و شاید از مد افتاده و مسخره به نظر برسد. این بستگی به سرعت رشد تکنولوژی و طراحی دارد که مد را نیز با خود به جلو می‌رانند.