صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

منتظر لامبورگینی وننو رودستر باشید

منتظر لامبورگینی وننو رودستر باشید

بالاخره اولین تصاویر غیر رسمی از لامبورگینی وننو رودستر راهی فضای اینترنت شد، این یک اتفاق کاملا قریب الوقوع است.

Lamborghini Veneno Roadster leaked photo

Lamborghini Veneno Roadster leaked photo

در ماه اوت، مدیر عامل شرکت لامبورگینی، استفان وینکلمن گفت که برای طراحی وننو رودستر برنامه ریزی کرده اند و می خواهند تعداد محدودی از آن بسازند. سرانجام سه عکس از خودرو مذکور که منبع آن ها AutoEmotionenTV است منتشر شده است. طبق این تصاویر، ظاهر مدل رودستر هیچ تفاوتی با مدل کوپه ندارد، شاید تنها فرق آن عدم وجود سقف در مدل رودستر باشد!

Lamborghini Veneno Roadster leaked photo

Lamborghini Veneno Roadster leaked photo

در حالی که از مدل کوپه تنها چهار واحد ساخته شده است، قرار است از این مدل نه واحد ساخته شود چراکه تجربه نشان می دهد، مدل های رودستر طرفداران بیشتری در پی دارد. انتظار می رود قیمت این مدل نیز در همان رنج 3.3 میلیون یورو که معادل 4.4 میلیون دلار و 2.81 میلیون پوند است، باشد.

Lamborghini Veneno Roadster leaked photo

Lamborghini Veneno Roadster leaked photo

روی این مدل همان موتور 6.5 لیتری V12 آونتادور که روی مدل کوپه هم نصب شده است، قرار خواهد گرفت. برای یادآوری این موتور می تواند 750 اسب بخار قدرت تولید کند و این عدد به وننو اجازه می دهد ظرف 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر و در نهایت به سرعت 350 کیلومتر بر ساعت برسد.

Lamborghini Veneno Roadster interior

Lamborghini Veneno Roadster interior

خودروی ایمن ؛ تست تصادف از کنار

خودروی ایمن ؛ تست تصادف از کنار


دومین تست مهم ارزیابی ایمنی خودرو  Car to Car Side Impact test می باشد که به ارزیابی ضربات جانبی می پردازد. در این تست مانعی محرک با سرعت 50km/h از کنار به درِ سمت راننده برخورد می کند. در واقع در این شبیه سازی وضعیت ایمنی جانبی سرنشینان جلوی خودرو و راننده مورد بررسی قرار می گیرد.

Car Side Impacth

Car Side Impacth

برآورد میزان سطح ایمنی در این تست از لحاظ اینکه خودرو چگونه و با چه قدرتی به مانع برخورد می کند، کمی مشکل است، اما با وجود استانداردهای بدست آمده توسط بررسی های انجام شده ، گام های  موثری در جهت حفظ ایمنی سرنشینان با نصب کیسه های هوای جانبی در کابین خودرو برداشته شده است. کیسه های جانبی صندلی ها Side Air Bags  با حفاظت از  قسمت سر و قفسه سینه نقشی حیاتی در تصادفات شدید جانبی را ایفا می کنند.

safety_1

Torso SAB ها با نصب شدن بر روی درها و یا قسمت جانبی صندلی ها قفسه سینه افراد بزرگسال را در این نوع از ضربات حفاظت می کنند. و Head SAB ها با قرار گیری بر روی سقف یا پنجره های جانبی حفاظت از سر را برعهده دارند. البته در برخی از محصولات از نوع Combo SAB ها استفاده می شود که ویژگی هر دو تکنولوژی فوق را یکجا دارد.

SAFETY-2

Curtain Air Bag یا کیسه هوای پرده ای هم در حفاظت از سر در تصادفات جانبی نقش مهمی را ایفا می نماید. و طبق مطالعات انجام شده تا 61 درصد از صدمات وارده به سر، گردن، صورت و قفسه سینه را کاهش می دهد. و بیشترین کاربد آن در خودروهای SUV و یا تصادفات با درخت و پل ها می باشد.

معرفی رسمی کادیلاک اسکالاد

معرفی رسمی کادیلاک اسکالاد 2015

کادیلاک پس از درز اطلاعات درباره مدل اسکالاد 2015، سرانجام تصمیم گرفت تا از این خودروی شاسی بلند بزرگ و لوکس خود رسماً پرده برداری کند. طراحی اسکالاد جدید را می‌توان تکامل نسل فعلی آن با گرایش به سمت خودروهای کانسپت اخیر کادیلاک دانست. چراغهای باریک جلو مجهز به لامپهای LED و جلوپنجره مشبک با نوارهای کرومی پهن و برجسته، تزئینات کرومی و خطوط تر و تمیز روی درب موتور و بدنه و چرخهای 20 اینچی آلیاژی (22 اینچی اختیاری) از تغییراتی ست که در همان ابتدا جلب توجه می‌کنند.

2015 Cadillac Escalade

2015 Cadillac Escalade


تغییرات در داخل کابین اما گسترده‌ترند. در اینجا ما با مواد به مراتب با کیفیت‌تر و با طراحی مدرن‌تری مواجه ایم. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی، نقطه عطف مجموعه ابزارهای داشبورد است. یک سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز در دل این مجموعه گنجانده شده است. محیط داخلی با استفاده از چوب و چرم روشن و تمیز، حال و هوای بهتری دارد. صندلیهای جلو مجهز به گرم و سرد کننده داخلی هستند. در حالی که صندلیهای ردیف دوم تاشو و تنها گرم شو می‌باشند. سرنشینان عقب می‌توانند برای سرگرمی از یک صفحه نمایش 9 اینچ دیجیتال (به طور سفارشی دو صفحه 9 اینچی) استفاده کنند. عایق بندی بسیار خوب کابین نیز باعث شده تا به مراتب سر و صدای کمتری در داخل اتاق شنیده شود.

2015 Cadillac Escalade interior

2015 Cadillac Escalade interior


در بخش پیشرانه، اسکالاد همچنان از یک موتور غول پیکر آمریکایی اصل بهره می‌برد. این موتور V8 EcoTec3 با حجم 6.2 لیتر، قادر است 420 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو به چرخ‌ها (چهار چرخ اختیاری) نیز از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌پذیرد.

خودروی ایمن – سرآغاز

خودروی ایمن – سرآغاز

امروزه ایمنی خودرو از معیارهای کلیدی است که بیش از پیش در تصمیم گیری انتخاب خودرو در سرتاسر جهان مورد توجه قرار می گیرد . در نتیجه پرداختن به عملکرد ایمنی مدل های موجود رایج در بازارهای جهانی از مباحثی است که باید بطور علمی ، قابل اطمینان و دقیق در اختیار مصرف کنندگان خودرو قرار گیرد .

1440_Car-crash__96016_zoom

به طور قانونی تمام مدل های جدید خودرو قبل از اینکه به فروش برسند باید در تست های ایمنی خاصی مورد ارزیابی قرار بگیرند . طبیعتا بررسی نتایج حاصل از این تست ها توسط تولید کنندگان ثبت می شود تا بتوان با بررسی آن به یک رتبه بندی ایمنی در این رابطه دست یافت .

زین پس قصد داریم در سری مقالاتی با عنوان خودروی ایمن ضمن آشنایی شما خوانندگان عزیز با تست ها و مکانیسم آسیب های ایجاد شده  ، اشاره ای هم به این رتبه بندی در بازار جهانی داشته باشیم .

Tushek Forego T700 به زودی می آید


Tushek Forego T700 به زودی می آید

اسلوونیایی ها(کمپانی Tushek ) این بار یک تصویر جدید از سوپر اسپرت خود منتشر کرده‌اند، تصویری که  T700 Forego در کنار برادر خود، T500 Renovatio ایستاده است.

Tushek Forego T700 (left) Tushek Renovatio T500 (right)

(Tushek Forego T700 (left) Tushek Renovatio T500 (right

در این عکس به وضوح می‌توان به نمای عقب T700 پی برد، اگرچه اطلاعات در مورد این خودرو بسیار کمیاب است اما انتظار می‌رود وزن این خودرو تنها هزار کیلوگرم باشد آن هم به لطف استفاده از شاسی فیبر کربنی و بدنه ترکیبی تیتانیومی و فیبر کربنی.باید بدانید که Tushek شعار این خودرو را سبکتر، سریعتر و قویتر گذاشته است.

موتور این خودرو که از نوع V8 FSI است از آئودی به عاریه گرفته شده است، این موتور می‌تواند 700 اسب بخار توان تولید کند که بسیار از T500 450 اسب بخاری قوی‌تر است. این خودرو آمده تا سبک کوپه را جانشین سبک رودستر T500 کند. باید دید که اسلوونی در دنیای سوپر اسپرت ها چه کار خواهد کرد!

جدیدترین قیمت انواع خودرو داخلی و خارجی در بازار

 

جدیدترین قیمت انواع خودرو داخلی و خارجی در بازار




ادامه مطلب ...

آیا اتوبوس‌های اسکانیا نقص فنی دارند؟


آیا اتوبوس‌های اسکانیا نقص فنی دارند؟

آیا اتوبوس‌های اسکانیا نقص فنی دارند؟
- خشایار نظریان:  در حالی که به شنیدن اخبار مربوط به تصادف خودروهای بی‌کیفیت یا چینی در جاده‌های کشور عادت کرده‌ایم، این برای چندمین بار است که حادثه‌سازشدن وسایل نقلیه ظاهراً با کیفیت و دارای برند اروپایی غافلگیرمان می‌کند. درست مثل این می‌ماند که شنیدن خبر سقوط یک هواپیمای توپولف روسی قدیمی دور از ذهن نباشد اما به ما بگویند ایرباس A380 فرانسوی دچار نقص فنی شد، آتش گرفت و سقوط کرد! اواسط هفته گذشته، انتشار خبر برخورد دو دستگاه اتوبوس سوئدی با برند اسکانیا که منجر به مجروح و کشته شدن بیش از 80 نفر از هموطنانمان شد همه ما را اندوهگین کرد و این سئوال را در اذهان عمومی به وجود آورد که مقصر بروز چنین حادثه‌ای چه کسی بوده است؟ برای یافتن پاسخ این سئوال باید بگوییم اگر تصادف را مثلثی فرض کنیم، انسان، جاده و خودرو می‌توانند سه ضلع این مثلث باشند. پس بدون مقدمه سه عامل مذکور را که ممکن است در این حادثه نقش داشته باشند بررسی می‌کنیم!


ادامه مطلب ...

شباهت مرغ با تعلیق مرسدس! [ویدئو]

شباهت مرغ با تعلیق مرسدس! [ویدئو]

مرسدس بنز با انتشار یک ویدئوی بسیار جالب، یک جواب مختصر اما مفید برای این سوال که تعلیق Magic Body Control چگونه کار می کند، پیدا کرد . . . 

تعلیق مجیک بادی برای نخستین بار در سال 2010 میلادی معرفی شد که در واقع بعنوان مکمل سیستم ABC یا همان Active Body Control کار می کند نه بصورت یک سیستم جداگانه. برای شناخت بهتر مجیک بادی اول از همه باید ABC را شناخت.

Magic Body Control

Magic Body Control

ABC به لطف 13 سنسور (4 سنسور برای چرخ ها، 5 سنسور شتاب سنج، 4 سنسور فشار برای کمک ها) و همچنین کمک های هیدرولیکی که درون فنرهای فولادی اش جاسازی شده می تواند ضربات وارده بر هریک از چهارچرخ خودرو را بصورت جداگانه جذب کند طوریکه “عکس العمل” تعلیق از یک چرخ به چرخ دیگر کاملا متفاوت است.

اما مشکل اصلی کار دقیقا به همین کلمه “عکس العمل” بر می گردد؛ چه می شود اگر خودرو بداند چه مانعی در جلوی اش قرار گرفته؟

Magic Body Control

Magic Body Control

ایده اصلی مجیک بادی از همینجا شکل گرفت، یعنی پیشگیری بهتر از درمان شد! مهندسان مرسدس به فکر سازوکاری افتادند که بتواند با تشخیص دادن پستی و بلندی های سطح جاده، قبل از آنکه خودرو به آنها برسد آماده “عکس العمل” باشد.

آنها برای این کار بجای استفاده از سیستم های راداری (Distronic) یا سیستم دوربین های لیزری که برای اولین بار روی مفهومی F700 با نام PRE-SCAN معرفی شد، در پشت آینه دوربینی برای اسکن کردن سطح جاده قرار دادند؛ دوربینی که می تواند فاصله حدودی 5 تا 15 متری فضای جلویی خودرو را با دقت فوق العاده بالای 10 تا 20 میلیمتر اسکن کند.

Magic Body Control

Magic Body Control

اطلاعات این دوربین به همراه داده هایی که از کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) گرفته می شود، همگی به ABC منتقل شده تا تعلیق خودرو، هر کدام از چهار چرخ را قبل از رسیدن به مانع آماده کند. پروفسور Bharat Balasubramanian مدیر مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر، می گوید: “وقتی با تعلیق مجیک بادی برای اولین بار از روی یک سرعت گیر عبور کردیم هیچ تکانی احساس نشد طوریکه انگار سرعت گیری وجود نداشته! ”

مرسدس فعلا تعلیق مجیک بادی را برای نسخه های جدید S-class و بعدها نیز برای CLS-class آماده می کند و بعیدست که به این زودی ها برای سایر مدل های مرسدس قابل دسترسی باشد. مجیک بادی که 6 سال از وقت مهندسان مرسدس را گرفت، را می توان در یک عبارت کوتاه خلاصه کرد: همیشه پایدار . ..

کالبدی کلاسیک، روحی مدرن

کالبدی کلاسیک، روحی مدرن

مطمئناً بسیاری از طرفداران خودروهای آمریکایی همواره چنین آرزویی داشته‌اند، که یک بدنهٔ کلاسیک را روی پیشرانه ای قوی و چابک سوار کنند. Equus Bass770 آن‌ها را به این آرزو خواهد رساند. خودرویی با موتور 6.2 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر که از شورلت کوروت ZR1 عاریه گرفته شده و بدنه ای با طراحی کلاسیک که از فورد موستانگ های دهه 1960 برای ساخت آن الهام گرفته شده است.

Equus Boss770

Equus Bass77

برخلاف خودروهای سنگین وزن کلاسیک، فریم تمام آلومینیومی، موجب کاهش وزن Equus Bass770 شده است. پیشرانهٔ نصب شده با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن متر این هیولا را به جلو می‌راند و همچنین شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه ای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است. برخلاف کوروت ZR1 که از جعبه دنده 6 سرعته دستی بهره می‌گیرد، در این خودرو برای انتقال قدرت موتور از جعبه دندهٔ 6 سرعته مجهز به سیستم دو کلاچه بهره گرفته شده است. برای مهار این اسب سرکش از ترمزهای کربن سرامیکی برمبو استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های فنی آن می‌توان به سیستم تعلیق پیشرفتهٔ مغناطیسی و کمک فنرهای قابل تنظیم اشاره کرد.

بدنهٔ این خودرو شباهت‌های بسیاری به موستانگ های دههٔ 1960 دارد اگرچه سعی شده تا با طراحی مجدد قسمت جلو و عقب ظاهر آن اندکی بروزتر شود. در کابین نیز شما با خودرویی به روز طرف هستید. صندلی‌هایی با روکش چرم و تجهیزاتی همچون GPS، رادیو در کنار CD/DVD player، کروز کنترل، پورت USB، تهویه هوا و نشانگر فشار چرخ‌ها از جمله مواردی است که در کابین قابل مشاهده است.

Equus Boss770

Equus Bass77

بدترین قسمت ماجرا قیمت Equus Bass770 است. قیمت پایهٔ این خودرو 250 هزار دلار است و اگر مالک تمایل به منحصر به فرد کردن خودرویش داشته باشد باید تا 300 هزار دلار برای این اسب سرکش پرداخت کند.

تریلر نسخه سینمایی NFS + پشت صحنه [ویدئو]


تریلر نسخه سینمایی NFS + پشت صحنه [ویدئو]

بالاخره اولین تریلر فیلم سینمایی Need for Speed منتشر شد، تاریخ اکران این فیلم 14 مارس 2014 مطابق 23 اسفندماه 92 اعلام شده . . .

داستان کلی فیلم ظاهرا در مورد راننده ای است با نام Tobey Marshall (با بازی آرون پائول) که به جرم نداشته وارد زندان می شود اما با آزادی دوباره اش و با ترتیب دادن ریس های خیابانی به فکر تصفیه حساب با شرکای سابق و دوستان قدیمی اش می افتد. بازیگرانی مانند ایموژن پوتس (Imogen Poots) دومینیک کوپر (Michael Keaton)، مایکل کیتون (Michael Keaton)، کید کودی (Scott Mescudi)، سعید مالک (Rami Said Malek) از جمله شخصیت های معروف این سینمایی هستند.

در این فیلم تلاش شده تا همانند سری بازی های NFS از انبوهی از سوپرکارها استفاده شود که در این میان مدل هایی مانند مکلارن P1، ویرون سوپراسپرت WRC، سستو المنتو، جی تی ای اسپانو وکونیخزگ آگرا R شاید معروف ترین آنها باشند. آرون پائول (Aaron Paul) هم یک شلبی GT500 دارد.


NFS