نمایشگاه ژنو 2013: Cascada که به جرئت می توان آنرا یکی از زیباترین اسپرت های تاریخ اوپل لقب داد، اولین رونمایی رسمی خود را در ژنو امسال تجربه کرد . . .
کسکادا به عنوان جانشین مدل های سابق آسترا توئین تاپ (TwinTop) که در فاصله 2004 تا 2010 میلادی و با سقف هاردتاپ عرضه می شد، راهی بازارها شده و با داشتن 4,696 میلیمتر طول، 2,020 میلیمتر عرض (با احتساب آینه ها) و فاصله محوری 2,695 میلیمتر که تنها 4 سانتیمتر کمتر از اوپل اینسیگنا بوده، در کلاس کانورتیبل های متوسط قرار می گیرد.
در طراحی خارجی کسکادا که از نسل جدید آسترا الهام گرفته شده مواردی مانند زاویه بسیار تند ستون A و LEDهایی که در چراغ های جلو بکار رفته و از همه مهم تر سقف سافت تاپی که در مدت 17 ثانیه باز و حداکثر تا سرعت 50 کیلومتر برساعتی خودرو قابلیت بازوبسته شدن را داشته، بیش از هر چیز دیگری جلب توجه میکنند. اوپل درحال حاضر برای مشتریانش 10 رنگ مختلف بدنه و 3 رنگ مشکی، قرمز (Malbec-Red) و قهوه ای (Sweet Mocca) نیز برای سقف جمع شونده کسکادا درنظر گرفته است.
با رفتن به داخل کابین کسکادا می بینیم که از چرم های Morrocana برای روکش داشبورد استفاده شده، صفحات متالیکی در حاشیه کنسول و همچنین روی فرمان بکار رفته و صندلی های عقب آن نیز برای جاگیری بهتر و هرچه بیشتر لوازم قابل خواباندن بوده که در اینصورت قرارگیری اشیای به طول حداکثر 1,818 میلیمتر نیز درون کسکادا ممکن خواهد بود. محفظه بار عقب این خودرو درحالت عادی 380 لیتر گنجایش داشته ولی با جمع شدن سقف، این فضا به 280 لیتر کاهش می یابد. ناگفته نماند که حداکثر فضای بار این خودرو (با خواباندن صندلی های عقب) به 750 لیتر می رسد.
مواردی مانند چرم های ناپا، GPS، تهویه برای صندلی های جلو، نسل دوم Opel Eye یا دوربین جلویی خودرو (با هزینه 800 یورو)، سیستم تشخیص ترافیک و هشدار دهنده تغییر لاین، سیستم گرمایشی فرمان، دوربین و سنسور عقب، سیستم هشدار دهنده نقطه کور را هم بصورت سفارشی درنظر گرفته است. اما برای پیشرانه این کوپه 2+2 نفره اوپل فعلا چهار انتخاب را برای مشتریان مهیا کرده که عبارتند از:
1.4 لیتری Turbo با قدرت های 120 و 140 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر،
1.6 لیتری SIDI Turbo با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر؛ شتاب 9.6 ثانیه؛ حداکثر سرعت 222 کیلومتر برساعت؛ مصرف 6.3 لیتر،
2.0 لیتری CDTI ecoFLEX دیزلی با قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر،
2.0 لیتری BiTurbo CDTI ecoFLEX دیزلی با قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر؛ شتاب 9.4 ثانیه؛ حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت؛ مصرف 5.2 لیتر.
برای آنکه کسکادا از هر لحاظ به آسترا توئین تاپ برتری داشته باشد، مهندسان اوپل توجه زیادی به هندلینگ آن داشته اند طوریکه منجر به افزایش 41 درصدی استحکام شاسی آن نسبت به توئین تاپ، استفاده از تعلیق HiPerStrut در جلو به همراه بهره گیری از تعلیق FlexRide (با هزینه 980 یورو) با سه حالت Standard ،Tour و Sport و همچنین استفاده از فرمان (با نیروی کمکی) الکترونیکی شده است. سایز رینگ های آن نیز از 17 تا 20 اینچ متغیر خواهد بود.