پیکاپهای تویوتا وقتی به بازارهای جهانی معرفی شدند که اولین بار تویوتا استوت (Stout) در سال ۱۹۶۴ در امریکا به فروش رسید. استوت یک خودروی بزرگ و آرامشبخش بود که یک بادگیر مشابه پیکاپهای قدیمی شورولت داشت. کابین این خودرو نیز انگار از جنگ جهانی بازگشته بود. ۵۰ سال پس از آن، تویوتا توندرا مدل ۲۰۱۴، یک پیکاپ بزرگ، پیش روی ما قرار گرفته است؛ خودرویی که قرار است با بزرگانی از فورد، داج و جنرالموتورز در کلاس خود، رقابت داشته باشد.
بهترین کسی که میتواند کاملاً قابلیتهای یک پیکاپ از تویوتا را مورد بررسی قرار دهد و آنها را موشکافانه، نقد کند، یک هوادار دوآتشه پیکاپهای فورد یا جنرالموتورز است. تویوتا توندرای جدید، یکی از تأثیرگذارترین کِشندههایی است که تویوتا تا به حال ساخته است و با عنوان ۱۷۹۴ ادیشن به بازار عرضه شده است. خودرویی که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفت، از یک موتور ۵/۷ لیتری V8 استفاده میکرد که باعث میشد این پیکاپ سایز بزرگ، با قدرت در جاده حرکت کرده و هیچ مشکلی در عبور از راههای کوهستانی نداشته باشد. در واقع، برای طرفدارهای متعصّب فورد یا جنرال موتورز، اینکه یک پیکاپ فولسایز از تویوتا آنها را تحت تأثیر قرار دهد، کار بسیار سختی است. با این حال، قدرت توندرای جدید در کوهستان و راحتی و آرامش موجود در داخل کابین آن، حتماً این دسته از افراد را هم شگفتزده خواهد کرد. بهعلاوه اینکه در توندرا، فضای زیادی نیز برای پاها در صندلیهای جلو و عقب در نظر گرفته شده است.
«تدارکات مزرعه» عنوانی است که به تویوتا توندرا ۱۷۹۴ ادیشن داده شده است. زیبایی این عنوان در تقابل و رقابت با دیگر رقیبان است که عنوانهای مشابهی دارند (از جمله «سلطان مزرعه»ی فورد و «قوچ» کرایسلر). تویوتا با اینگونه اقدامات، قصد دارد تا بازار پیکاپهای بزرگ را از زیر سلطه شرکتهایی ماند فورد، جنرالموتورز و داج، خارج کند؛ کاری که با عرضهی تویوتا تاندرای ۲۰۱۴، بیشترین نمود را داشته است.
در تریم استاندارد تویوتا توندرا، تجهیزات مناسبی ارائه شده، ولی ۱۷۹۴ ادیشن تمام تجهیزاتی را که در یک پیکاپ انتظار دارید، با خود دارد. کابین تویوتا توندرا، کاملاً ویژگیهای یک کابین زیبا و منظم را دارا است. تریم چرم قهوهای با کیفیت مناسب و طرحهای ملایم به همراه استفاده از چرم جیر، مانند هر پیکاپ دیگری، شرایطی مناسب و راحت برای راننده و سرنشینان پدید آورده است.
موتور ۵/۷ لیتری V8، قدرتی به اندازه ۳۸۱ اسببخار دارد و گشتاوری به مقدار ۵۴۳/۷ نیوتنمتر تولید میکند و در همین حال، میتواند از چند نوع سوخت (بنزین یا اتانول ۸۵ درصد) استفاده کند. خودرویی که برای تست استفاده شد، قیمت تمامشدهای به اندازه ۴۹ هزار و ۷۱۵ دلار داشت که سیستم دیفرانسیل چهارچرخ، بخش بارگیر ۱/۶۵ متری با دیوارههای دولایه، چرخهای بزرگتر طرح کروم ۲۰ اینچی، مونیتور پارکینگ با هشدار عبور ترافیک، از جمله امکانات این خودرو بودند. همچنین مدل تست به تجهیزاتی مانند گرمکننده و جریان هوا در صندلیهای چرمی و سیستم صوتی پرمیوم JBL مجهز شده بود.
در تویوتا توندرای ۱۷۹۴ ادیشن، تغییراتی در شاسی انجام شده و بر این اساس، مقاومت بیشتری در برابر لرزشها پیدا کرده است. بنابراین فرمانپذیری خودرو بهتر شده و صدای بیرون و نویز، کاهش یافته است. کابین مدل ۲۰۱۴، آسایش و راحتی بیشتری برای راننده درنظر گرفته است. دسترسی به ابزارها و قابلیت دید آنها سادهتر شده و یک صفحه نمایش اطلاعات نیز اضافه شده است. همچنین سیستم بلوتوث و دوربینهای نمای عقب به صورت استاندارد در تویوتا توندرا عرضه میشوند. سپرهای جلو و عقب به طرح جدید سهتکه درآمدهاند که برای چنین پیکاپی و استفادههایی که از آن میشود، واقعاً فکر خوبی بوده است. همچنین آینهها و چراغهای عقب تا حدودی شکل آیرودینامیک گرفتهاند و این موضوع به پایداری خودرو کمک خواهد کرد