صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

سوزوکی کیزاشی

کیزاشی در راه است

-پس از گرندویتارا، محصول سواری شرکت خودروسازی سوزوکی موتور ژاپن به نام کیزاشی به زودی مهمان خیابانهای ایران می‌شود. به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت ایران خودرو اوایل امسال اعلام کرده بود که تصمیم دارد یک مدل سواری سوزوکی با نام کیزاشی را وارد ایران کند. حتی قرار بود در نمایشگاه خودرو شیراز آن را در معرض دید عموم قرار دهد که البته به دلیل عدم حضور این شرکت در نمایشگاه شیراز، چنین امری محقق نشد.ایران خودرو در حال حاضر مدل نیمه شاسی بلند سوزوکی تحت عنوان سوزوکی گراند ویتارا را در ایران تولید می‌کند که با استقبال بازار هم مواجه بوده است.براساس تازه‌ترین گمرک ایران، در آبان ماه امسال 150 دستگاه خودروی سوزوکی کیزاشی به ارزش سه میلیون و 94 هزار و 211 دلار وارد کشور شد. به عبارتی ارزش این حجم واردات سه میلیارد و 274 میلیون و 604 هزار تومان بوده است. شرکت ایران خودرو مشغول فراهم کردن مقدمات عرضه این خودروها به بازار است.

برنامه ایران خودرو، واردات و عرضه کیزاشی به صورت CBU بوده و فعلا برنامه‌ای برای داخلی‌سازی آن ندارد. طبق اطلاعات به‌دست آمده، این شرکت تمام 150 دستگاه کیزاشی وارد شده را تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد کرد.
هنوز قیمت عرضه این خودرو در بازار ایران مشخص نیست، اما در حال حاضر سوناتا از دیگر خودروهای هم‌کلاس این خودرو به قیمت حدود 67 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.
کیزاشی در کلاس D (فول آپشن) قرار داشته که در آن خودروهایی مانند بنز C300، آئودی A4 و هیونداری سوناتا قرار دارند. البته خودروهای آزرا و تیانا نیز به نوعی در کلاس این خودرو قرار می‌گیرند که اولی به قیمت حدود 80 میلیون تومان و دومی نیز به قیمت حدود 60 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. البته تویوتاکمری و کیا اوپیتما هم از رقیبان این خودرو در ایران محسوب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، کیزاشی خودرویی در سایز متوسط بوده که برای نخستین بار در سال 2009 میلادی در آمریکا از آن رونمایی شد. این خودرو در سال 2009 وارد بازار ژاپن شد و در همان سال و سال‌ 2010 نیز به ترتیب وارد بازارهای آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزلند شد. این خودرو در سال 2011 نیز وارد بازار هند شد.
کیزاشی در زبان ژاپنی به معنی نشانه یا هشدار است.
البته این خودرو چندان هم بی‌اشکالی نبوده است؛ به طوری که در ژوئن 2010 سوزوکی پنج هزار و 107 دستگاه از مدل 2010 این خودرو را به دلیل نقص فنی از بازار جمع‌آوری کرد.
در همین حال شرکت ایران خودرو که پیشتر اقدام به مونتاژ سوزوکی گرند ویتارا در کارخانه خود در خراسان کرده بود، این بار سوزوکی کیزاشی را به صورت کامل وارد می‌کند تا تنوعی به سبد محصولاتش داده باشد.
گنجایش موتور این خودرو 2400 سی.سی با قدرت 185 اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن به حدود 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی می‌رسد. با توجه به قیمت 19 تا 27 هزار دلاری کیزاشی در بازارهای جهانی، قیمت این خودرو در بازار ایران حدود 60 میلیون تومان برآورد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد