در این نوع لاستیکها، هوا درون تیوب محبوس میشود، فشار تیوب نیز در داخل لاستیک باعث شکل گرفتن لاستیک و حرکت خودرو میشود. وجود تیوب در داخل لاستیک باعث ایجاد اصطکاک کم بین لاستیک و تیوب میشود که این مساله میتواند در دورهای بالا، باعث ایجاد حرارت زیادی شود، ایجاد حرارت سبب میشود تا لاستیک از حالت خود خارج شده و فرمانپذیری خوبی نداشته باشد، همچنین باعث بالا رفتن استهلاک لاستیک میشود، به نحوی که لاستیکهای تیوبدار به شدت فرسوده شده و پس از مدتی کاملاً از حالت اولیه خارج میشوند، همچنین در این لاستیکها به علت وجود تیوب نمیتوان از لاستیکهای دیواره کوتاه استفاده کرد که این مساله خود سبب کاهش ایمنی و ناپایداری خودرو در سرعتهای بالا میشود، اما در لاستیکهای تیوب لس به علت عدم وجود تیوب، حرارت بسیار کمی تولید میشود که این مساله سبب عدم گرمشدن لاستیک میشود. کاهش دمای لاستیک باعث فرمانپذیری خوب و پایین آمدن استهلاک لاستیک و در نتیجه افزایش عمر آن میشود. این لاستیکها به علت عدم وجود تیوب، دیوارههای کوتاهی دارند، وجود دیواره کوتاه باعث پایداری و کاهش آسیبدیدگی لاستیک در سرعتهای بالا میشود، اما یکی از عیبهای این لاستیکها، بروز پنچری در آنها است.