صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

بهترین تایرهای چهار فصل دنیا

بهترین تایرهای چهار فصل دنیا


بهترین تایرهای چهار فصل دنیا

: کم‌کم سال 2011به پایان می‌رسد و مثل همیشه لیست‌های «ترین‌»ها نوبت به نوبت  روی اینترنت قرار می‌گیرند. اما این بار قصد داریم برای شما لیستی از 10 تایر محبوب دنیا که از نوع چهار فصل هستند، ارائه دهیم. ملاک اصلی اولویت‌ها در این لیست نظر مصرف‌کنندگان است. با هم این تایرها را بررسی می‌کنیم.

گودیر Excellence

 

 


بزرگ‌ترین تولیدکننده لاستیک دنیا با 9 شرکت زیرمجموعه هم اینجا است. تایری که پاهای نیسان سرنا، شورولت برتا و اوپل کورسا را تشکیل داده است. نکته منحصر‌‌به‌فرد این تایر، مختص‌بودن هر کدام از چرخ‌ها به یک نوع از آن است. این را جهت عاج‌ها و مایل‌بودن زاویه بعد تایر تعیین می‌کند. تنها بدی این تایر جدا از مسائل فنی، گران‌بودن بیش از حد آن است که اگر غیر از این بود شاید می‌توانستیم حداقل آن را در رده دوم ببینیم. اکسلنس در جاده‌های ناهموار بسیار نرم و قابل کنترل است.

 

دانلوپ SP- Sport

 

 


دانلوپ پس از واگذاری 75درصد سهامش به کمپانی غول‌پیکر گودیر، توانایی بیشتری برای تولید محصولات ترکیبی پیدا کرد. این تایر اسپرت اگرچه در مقام هشتم لیست 10 گزینه‌ای ما قرار دارد ولی تنها تایری است که با حفظ خواص مسابقه‌ای، ذاتی شهری دارد. آستون‌مارتین ونکوئیش و پورشه کاررا خودروهایی هستند که برای صادرات خارج از کشور خود از این تایر استفاده می‌کنند. غیر از سنگین‌بودن دانلوپ، بودارشدن آن پس از تنها چند تیک‌آف از معزلات آن به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌شود این تایر به نسبت گران حفظ برای خودروهای جوانان استفاده شود.

 

تویوتا Proxes

 

 


این از عجایب است در یک لیست متعلق به تایر خودروهای شهری، یک تایرساز مسابقه‌ای با آن زیرمجموعه معروفش یعنی Nitto ظاهر شود. تویو مدل جدید خود را با فرمول جدید تزریق کربن و میخ فلزی با نام Cf1 عرضه کرده است. این شرکت ژاپنی محصول خود را تحت شرایطی تا دو سال گارانتی کرده است مالکین خودروهای واکسهال و اوپل که این تایر را زیرچرخ‌های خود دارند می‌گویند سریع گرم‌شدن از مزیت‌ها و به سروصدا افتادن بعد از 40 هزار کیلومتر از مضرات آن است.

 

نوکیان Hakka i3

 

 



مشتری کالای خوب می‌خواهد چه تولیدکننده آن معروف باشد چه نباشد. می‌بینیم که باز هم نوکیان فنلاندی در لیست آمده است. این بار فقط در سایز 15 تا 16 اینچی که موارد استفاده‌ای همچون رنوکلیو، اشکودا فیلیپس، فورد فیستا، پژو106، فیات سیمبا و دایهاتسو YRV را هم داشته است. یکی از ایرادات این تایر ناپایداربودن‌تر سرعت بیش از 130 در محیط‌های مرطوب است. ولی از آن طرف کارایی بسیار مطلوبی را در کویر و صحرا نشان می‌دهد.

 

گودیر Hydra

 

 


اگر این تایر سایزهای غیر از 14 و 15 اینچ داشت، حتماً بر حسب رای مالکان به صدر جدول می‌آمد.
اوپل آسترا، هیوندای ماتریکس و میتسوبیشی کولت خودروهایی هستند که قراردادهای طولانی سوتی با گودیر بسته‌اند.
هیدرای جدید عملکرد بسیار خیره‌کننده‌ای را در گل‌ولای دارد شاید این به خاطر کربن زیاد آن باشد. اما همین برتری روی جاده ناهموار شکل دیگری به خود می‌گیرد. لیزخوردن و سائیده‌شدن زودتر از حد معمول از نقص‌های گودیر هیدرا به شمار می‌رود.

 

میشلن Energy E3A

 

 


رتبه اول متعلق به معروف‌ترین لاستیک‌ساز دنیا یعنی میشلن فرانسوی است. کارخانه‌ای که در حال حاضر محصولاتش را در آلمان تولید می‌کند. تایر جدید این شرکت که انرژی E3A نام دارد، بر فراهم‌کردن تعادل بین کربن و پلاستیک توانسته به رکورد 150 هزار کیلومتر با سرعت 170 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. خودروهایی که از این تایر استفاده می‌کنند نیسان میکرا، شتاب ایبزیا، سیتروئنC3، لانچیا اپیلسون، سوزوکی سوئیفت و فیات پونتو است.  اشکال عمده‌ای که به این تایر پرفروش وارد است، سروصدای زیاد آن در سایزهای بالاتر از 16 اینچ مانند 17، 18 و 19 اینچ است.

 

نولدا Carat

 

 


وجود این کمپانی ناآشنا آن هم در رده دوم کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد. اما وقتی با خبر شویم که از این زیرمجموعه معروف تایرساز بزرگ دنیا یعنی گودیر هیوندای گتز، رنومگان نسل اول، پژو206، دوو کالوس، والا واز استفاده کرده‌اند کمی داستان عوض می‌شود. شاید مهمترین عامل این تایر با کیفیت را بتوان قیمت بسیار مناسبش دانست. پایداری در سرعت بالاتر از 180 از دیگر مزایای فولدا به حساب می‌آید. با اینکه این تایر یک تایر چهار فصل است ولی عملکرد خوبی در موقعیت‌های گل‌ولای مخصوصاً با سنگ‌ریزه ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد