صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین سدان دنیا

قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین سدان دنیا

قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین سدان دنیا

:‌ امروزه شاهد عرضه سوپراسپرت‌‌های نیرومندی هستیم که همگی در مشخصات فنی بی‌نظیر هستند اما باید بوگاتی ویرون را سرآمد آنها دانست، از هر نظر یک سر و گردن از سایرین بالاتر است. مدتی است که تب ساخت سدان‌های اسپرت بازار را فرا گرفته و پورشه پانامرا و آستون مارتین راپید اولین‌‌های این بخش هستند. در این بین مدت‌‌ها بود که شنیده می‌شد بوگاتی در حال آماده‌سازی یک سدان است و در نهایت، چند هفته پیش در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد.  این سدان که 16C Galibier نام دارد همانند ویرون از هر نظر برتر از دیگران است و با مشخصاتی که دارد می‌توان آن را بی‌رقیب دانست.

هفته گذشته بوگاتی رسماً اعلام کرد که Galibier در سال 2013 به تولید انبوه خواهد رسید.  این سدان بی‌نظیر از همان نیروی محرکه 16 سیلندر W شکل با دو سوپرشارژر ویرون با حجم 8 لیتر بهره می‌برد که آن را به اولین سدان 16 سیلندر جهان مبدل کرده است. ولی قدرت آن به دلیل مسایل امنیتی به 800 اسب‌بخار کاهش یافته که با این وجود قوی‌ترین سدان غیر تیونینگ شده دنیاست. Galibier به یاری این نیروی عظیم می‌تواند به حداکثر سرعت 353 کیلومتر بر ساعت دست یابد که در مقایسه با ویرون 400 کیلومتری، اختلاف زیادی دارد.  البته ایراداتی به Galibier وارد  است که یکی از آنها به کارگیری آلومینیوم پولیش شده برای بخش عمده بدنه است که ظاهر چندان جالبی را پدید نیاورده است. دیگری ارتفاع بلند سقف است که کمی از زیبایی آن کاسته است.
کابین Galibier تماماً با چرم و چوب پوشیده شده است و به وسیله یک صفحه نمایش پیشرفته می‌توان تمام سیستم‌‌های خودرو را کنترل کرد.  بوگاتی Galibier با این مشخصات حیرت‌انگیز، دارای قیمتی معادل 1.45 میلیون دلار خواهد بود که این امر نیز آن را به اولین سدان با قیمت بیش از یک میلیون دلار مبدل کرده است!  بنابراین باید Galibier را اولین سدان 16 سیلندر با 800 اسب‌بخار، حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر بر ساعت و قیمتی بیش از یک میلیون دلار دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد