صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

موتور وانکل

هیبرید جدید چری با موتور وانکل

هیبرید جدید چری با موتور وانکل
: شرکت خودروسازی چری چین اعلام کرد در حال تحقیقات بر روی نسل جدید موتور‌های دورانی(وانکل) است تا بتواند از آن‌ها در خودروهای الکتریکی خود استفاده کند. چری اعلام کرده قصد دارد این موتور را برای افزایش برد حرکتی خودروهای الکتریکی که در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌کند مورد استفاده قرار دهد. این موتور در خودروهای الکتریکی چری، وظیفه شارژ باتری‌ها را بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب خودروی الکتریکی این شرکت می‌تواند مسافت بیشتری را پیش از آنکه نیاز به شارژ از طریق برق شهری داشته باشد خواهد پیمود.

برنامه این شرکت آن‌گونه که اعلام شده است  استفاده از یک موتور وانکل با حجم 800 سی‌سی است. شرکت چری پیش از این از دو نمونه الکتریکی از خودروی QQ3 خود رونمایی کرده بود که با بهره‌‌گیری از موتور الکتریکی و با یک بار شارژ می‌توانند 150 کیلومتر را  طی کنند.
موتور‌های دورانی یا وانکل به دلیل مشکلاتی که در زمینه دوام و مصرف بالای سوخت داشتند، تقریباً از صحنه صنعت خودرو حذف شده بودند اما مزدا با معرفی RX8 بار دیگر این موتور‌ها را به بازار آورد و توانست بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند. اکنون چری به دومین خودروسازی تبدیل شده است که کار بر روی این موتور‌ها را آغاز کرده است. مهمترین مزیت موتور‌های وانکل ابعاد کوچک آن‌ها است که از این نظر می‌توانند به خوبی در کنار موتور‌های الکتریکی در خودرو جای  گیرند.
هر چند چری برنامه مشخصی را برای تولید این خودروها اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد این شرکت و به طور کلی صنعت خودروسازی چین برای تولید خودروهای پاک برنامه‌های بلند مدتی   دارند. 
مدیران چری برنامه های بلندمدتی برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی دارند و در این راستا عرضه خودروهای هیبرید را یکی از مهمترین راهکارهای   این  امر  می دانند.
این امر با توجه به اشتیاق غیر‌قابل کنترل مردم چین به خرید خودرو و مشکلاتی که افزایش تعداد خودروهای این کشور می‌تواند در آینده برای اقتصاد و محیط‌زیست چین به وجود بیاورد، قابل درک است چرا که از یک سو چین به شدت به نفت وارداتی وابسته است و از سوی دیگر با سیل خودروهایی که در این کشور به فروش می رسند آلودگی محیط‌زیست این کشور را تهدید می‌کند. از همین رو دولت چین حمایت خود را از تولید‌کنندگان خودروهای پاک در این کشور اعلام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد