صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

ماینر

مردم خودروی خشن دوست دارند

: آیا تاکنون به ظاهر خودروها توجه داشته‌اید؟ آیا به هنگام خرید خودرو به مشخصات فنی آن توجه بیشتری می‌کنید یا اینکه ظاهر خودرو برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ در جواب این سوالات باید بگوییم که هر دو فاکتور در انتخاب یک خودرو از اهمیت زیادی برخوردار هستند و می‌توانند توجه خریدار را جلب کنند، اما نکته جالب اینجاست که بررسی‌ها نشان داده است که اغلب مردم خودروهایی را دوست دارند که از ظاهر مقتدر، قوی و خشنی برخوردار باشد.

به اعتقاد طراحان خودرویی، اغلب مردم به هنگام دیدن ظاهر یک خودرو آن را به ظاهر فردی که می‌شناسند ارتباط می‌دهند و مثلاً می‌گویند که این خودرو مثل فلانی خشن است. این طراحان معتقدند که می‌توانند با بررسی علایق مردم خودروهایی طراحی کنند که مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند.
در همین راستا تیم متخصصی تشکیل و از 20 مرد و 20 زن خواسته شد تا در خصوص 38 خودروهای انتخاب شده نظر بدهند. همگی این خودروها در فاصله سال‌های 2004 تا 2006 ساخته شده بودند.
از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا با یک بار دیدن خودرو ویژگی‌های انسانی (جنسیت، احساسات، شخصیت و مرحله بلوغ) آن را بگویند.   سپس از آنها خواسته شد تا ظاهر خودرو را به چهره انسان تشبیه کرده و چشم‌ها، دهان و بینی آن را مشخص کنند. در نهایت از آنها خواسته شد تا بگویند که اصلاً خودرو را دوست دارند یا خیر.  پس از جمع‌آوری و آنالیز اطلاعات مشخص شد که اغلب شرکت‌کنندگان از خودروهایی خوششان آمده است که قدرتمند و خشن بوده و احساس اقتدار به آنها می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد