به اعتقاد طراحان خودرویی، اغلب مردم به هنگام دیدن ظاهر یک خودرو
آن را به ظاهر فردی که میشناسند ارتباط میدهند و مثلاً میگویند که این
خودرو مثل فلانی خشن است. این طراحان معتقدند که میتوانند با بررسی علایق
مردم خودروهایی طراحی کنند که مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند.
در
همین راستا تیم متخصصی تشکیل و از 20 مرد و 20 زن خواسته شد تا در خصوص 38
خودروهای انتخاب شده نظر بدهند. همگی این خودروها در فاصله سالهای 2004
تا 2006 ساخته شده بودند.
از شرکتکنندگان خواسته شد تا با یک بار دیدن
خودرو ویژگیهای انسانی (جنسیت، احساسات، شخصیت و مرحله بلوغ) آن را
بگویند. سپس از آنها خواسته شد تا ظاهر خودرو را به چهره انسان تشبیه
کرده و چشمها، دهان و بینی آن را مشخص کنند. در نهایت از آنها خواسته شد
تا بگویند که اصلاً خودرو را دوست دارند یا خیر. پس از جمعآوری و آنالیز
اطلاعات مشخص شد که اغلب شرکتکنندگان از خودروهایی خوششان آمده است که
قدرتمند و خشن بوده و احساس اقتدار به آنها میدهد.