صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

قیمت گذاری M4 کوپه و M3 سدان

 قیمت گذاری M4 کوپه و M3 سدان

ب ام و لیست قیمت مدل های جدید خود را برای مشتریان آمریکایی منتشر کرد . . .

2014 BMW M3 Sedan Individual

2014 BMW M3 Sedan Individual

از M3 F80 شروع کنیم که با قیمت پایه ای 62,925 دلار تنها 5,350 دلار از مدل های سابق خود گران ترست. اما اگر خواهان پکیج سفارشی برای این سدان هستید قیمت ها به قرار زیر خواهند بود:

  • 8,150 دلار برای ترمزهای کربن/سرامیکی.
  • 1,900 دلار برای پکیج Driver Assistance شامل دوربین های جانبی، ترمزهای هوشمند، هشدار دهنده تغییر لاین و نشانگر نقطه کور خودرو.
  • 4,300 دلار برای پکیج Executive شامل دوربین عقب، HUD ، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، سنسور پارک، شستشوی چراغ های جلو، ورود بدون کلید، رادیو ماهواره ای.
2014 BMW M4 Coupe

2014 BMW M4 Coupe

حال به سراغ M4 F82 برویم که قیمت پایه ای آن از 65,125 دلار آغاز می شود که یعنی 2,800 دلار گران تر از M3 E92 است. این خودرو بصورت استاندارد با سقف کربنی تحویل می شود اما با این حال مشتریان می توانند سقف سانروف دار معمولی آنرا بدون پرداخت هزینه اضافی نیز سفارش دهند. لیست امکانات سفارشی M4 همانند M3 سدان است با این تفاوت که ب ام و جزییات بیشتری برای آن درنظر گرفته مانند:

  • 1,200 دلار برای رینگ های 19 اینچی.
  • 1,000 دلار برای پکیج تعلیق M.

مینی GoalCooper برای جام جهانی 2014

مینی GoalCooper برای جام جهانی 2014

خودرویی که می بینید برپایه پیسمن جان کوپر ساخته شده که با رنگبندی سبز و زرد و آبی یادآور پرچم برزیلی هاست . . .

MINI Paceman GoalCooper

MINI Paceman GoalCooper

جزییات بکار رفته در GoalCooper با اینکه مختصرند اما می تواند توجه هر کسی و با هر سن و سالی را به خود جلب کند. بعنوان مثال به قسمت انتهایی خودرو دقت کنید که یک استادیوم مینیتاوری است:

  1. درب عقب را باز کنید تا پروژکتور کوچک جاسازی شده درون آن روشن شود.
  2. توری نگهدارنده توپ را پشت صندلی ها وصل کنید.
  3. آی پد اختصاصی این خودرو را پشت صندلی های عقب قرار دهید.
  4. کفپوش Brasileiro Green که همانند چمن های مصنوعی ساخته شده را در درون فضای صندوق پهن کنید.
  5. یک جفت کفش اختصاصی برای شما مهیا شده، آنها را بپوشید و یکی از دو توپ موجود را بردارید.
  6. حالا از درب صندوق فاصله بگیرید و آماده زدن پنالتی باشید!

بله! GoalCooper در واقع برای تمرین پنالتی های شما ساخته شده؛ اما این دروازه بان چهارچرخ را دست کم نگیرید چون حسگرهای تعبیه شده در زیر درب صندوق به همراه سنسورهای پارک خودرو با تشخیص نزدیکی توپ می توانند درب صندوق را بسته تا بدین ترتیب مانع گل زدن شما شوند. اگرهم ضربه شما به گل تبدیل شد، نتیجه در آی پد قرار گرفته در پشت صندلی ها برای شما نشان داده می شود.

 

اما برای زدن ضربات پنالتی تنها 90 دقیقه وقت دارید. بعد از پایان این زمان، تعداد گل های شما از طریق آی پد و به لطف MINI Connected App میان سایر مالکان GoalCooper بصورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده تا هرکسی که گل های بیشتری دارد در صدر جدول بایستد!

البته هنوز نمی دانیم درب صندوق با چه سرعتی بسته می شود یا مثلا اگر توپ اشتباها به جای دیگری مانند قاب چراغ ها برخورد کرد چه اتفاقی می افتد؟!


خوب، همه چیز این ماشین ظاهرا مرتب است بجز اصل خبر که شوخی یا دروغ اول آوریل بود. مینی با این خودروی خیالی حسابی طرفداران خود و جام جهانی را سرکار گذاشت.

استفاده از مزایای منطقه آزاد اروند برای خرید خودرو

 استفاده از مزایای منطقه آزاد اروند برای خرید خودرو

ساکنان اهواز پیش به سوی خرید ماشین بدون گمرک. منطقه آزاد اروند تا اهواز هم امتداد یافته است.. بدین صورت لازم است به آبادان رفته و یک ماشین وکالتی بخرید. البته اگر شما هم 40 روز در سال مرخصی خودرو+تعطیلات عید+دهه فجر و … برای مسافرتتان کافی است حتماً بخرید ولی اگر سفرتان بیشتر از این طول می‌کشد باید همچنان به خودروهای پلاک ملی قانع باشید!!!!!!!!

خودروهای منطقه آزاد اروند

خودروهای منطقه آزاد اروند


تردد برای ماشین‌های پلاک اروند در روزهای تعطیل و پنج شنبه‌ها در سطح (استان) هم مجاز می‌باشد.
خبر دیگر اینکه ناوگان تاکسیرانی اهواز هم به احتمال زیاد به تویوتا کرولا مدل 2010 مجهز خواهد شد.

بد نیست محدوده قیمت‌های خودروهای منطقه آزاد اروند را هم ببینیم:

  • نیسان Z350 قیمت: 80 میلیون
  • شورولت کامارو قیمت: 105 میلیون
  • کیا اسپورتیج قیمت: 59  میلیون
  • فورد edge قیمت: 90 میلیون
  • دوج چارجر قیمت: 98 میلیون
  • مزدا 3 قیمت: 40 میلیون
  • فورد موستانگ قیمت: 100 میلیون
  • پژو 206و 207cc(کروک) قیمت: 10 تا 25 میلیون
  • شورولت ایمپالا: حدوداً 20 میلیون

مقایسه خرید خودرو در ایران و جهان

 

 مقایسه خرید خودرو در ایران و جهان

طی سال‌های اخیر و با توجه به رشد نسبی صنعت خودروی کشور، روش‌های فروش جدید و مختلفی توسط سازندگان داخلی ارائه شده‌اند تا مشتریان بتوانند با آزادی عمل بیش‌تری نسبت به خرید خودروی مورد علاقه خود اقدام کنند. اما به طور کلی همچنان بخش عمده معاملات خودرویی کشور به صورت نقد است ( به خصوص در مورد خودروهای دست دوم). در مورد شرایط فروش خودروهای صفر و نو، سازندگان داخلی تسهیلات فروش مختلفی را ارائه کرده‌اند که البته بارها دیده شده است که این تسهیلات خرید قسطی محدود به برخی مدل‌ها شده است. در این مطلب بر آن شدیم تا به صورت مختصر نحوه فروش خودروها در دیگر کشورها را با کشور عزیزمان مقایسه کنیم و به معرفی برخی سیستم‌های فروش مورد استفاده در دیگر نقاط جهان بپردازیم......

خرید خودرو

ادامه مطلب ...

هایپرکار 2000 اسبی آمریکایی

»» هایپرکار 2000 اسبی آمریکایی

کمپانی کالیفرنیایی Trion SuperCars یا همان TSC که تاکنون نامش را نشنیده بودیم، تحقیقات اولیه را برای امکان تولید یک خودروی 2000 اسبی آغاز کرده است . . .

Trion Nemesis

Trion Nemesis

در این پروژه تحقیقاتی که بر روی آن نام Nemesis گذاشته اند، قرارست سوپر اسپرتی با شاسی فیبرکربنی و بدنه ای از جنس آلیاژهای اینکونل (inconel) ساخته شود. انجین نمسیس V8 توئین توربوست که با گیربکس 8 سرعته سکوئنشال می تواند در 2.8 ثانیه به سرعت 100 و نهایتا به حداکثر سرعت 450 کیلومتر برساعت برسد.

هنوز از جزییات دیگر نمسیس جز آنکه مجهز به حالت رانندگی Predator Mode بوده که در آن سیستم اگزوز، ارتفاع تعلیق و دور موتور تغییر می کنند، خبر دیگری در دست نیست. البته TSC این قول را هم داده که در کابین آن از کنترلرهای دیجیتالی استفاده کند.

ماه آینده میلادی کمپانی n2a Motors که وظیفه ساخت بدنه و طراحی داخلی آنرا برعهده گرفته، اولین پروتوتایپ نمسیس را تحویل TSC می دهد. همچنان باید منتظر آینده ماند و دید چه سرنوشتی برای هایپرکار جدید آمریکایی ها رقم می خورد.

Trion Nemesis

Trion Nemesis

شتابگیری سوپرکارها در گردهمایی تارگا تروفی [ویدئو]

»» شتابگیری سوپرکارها در گردهمایی تارگا تروفی [ویدئو]

اولین گردهمایی Targa Trophy در سال 2014 میلادی، در روز دوم فروردین ماه 93 در شهر ساحلی سن دیگو در جنوب کالیفرنیا و به میزبانی HRE Wheels و Flow Form برگزار شد. یکی از خوبی های گردهمایی های خصوصی، هنگامی است که خودروها یکی یکی محل موردنظر را ترک می کنند و راننده ها هم با دیدن جمعیت دوربین به دست، به سبک خودشان از آنها خداحافظی می کنند! در ویدئوی شش دقیقه ای زیر نیز شاهد شتابگیری برخی از خودروهای خاص حاضر در این گردهمایی هستیم؛ اگر می بینید که اکثریت این خودروها از برندهای آلمانی هستند به این دلیل است که گردهمایی امسال، در کنار سومین فستیوال خودروهای آلمانی برگزار شده بود . . .

»» زنوس E10

»» زنوس E10 برای 2015

انصار علی (Ansar Ali) ریاست سابق کمپانی انگلیسی کاترهام، این روزها بر صندلی مدیریت کمپانی جدیدی تکیه زده؛ Zenos Cars نام این کمپانی تازه وارد است . . .

Zenos E10

Zenos E10

نخستین محصول زنوس با نام E10 یک خودروی 2 نفره روبازی است که از ابتدای 2015 میلادی وارد بازار ایالات متحده می شود. E10 که از کربن و آلومینیوم ساخته شده، تنها 650 کیلوگرم وزن دارد به همین دلیل وقتی انجین 2.0 لیتری فورد با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر روی آن قرار گیرد، می تواند در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز حدود 217 کیلومتر برساعت است.

سیستم محرکه E10 از نوع دیفرانسیل عقب است، گیربکس آن نیز بصورت استاندارد 6 سرعته دستی (اتومات سفارشی) خواهد بود. زنوس قیمت پایه E10 را 24,995 پوند (معادل تقریبی 41,000 دلار) اعلام کرده است.

در قیمت این خودرو نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه در فاز اول تولید قرارست تنها 75 دستگاه از E10 با پسوند Launch Edition تحویل مشتریان شود که همگی 28,995 پوند (معادل تقریبی 48,000 دلار) قیمت دارند. این اضافه قیمت بدلیل وجود پکیج سفارشی شامل رینگهای OZ، دیفرانسیل ضد لغزش و فرمان جدا شونده ای است که مشتریان چه بخواهند و چه نخواهند باید آنها را داشته باشند! البته این پکیج سفارشی در حالت عادی 5,755 پوند قیمت دارد اما در سری اول تولید E10 کمپانی آنرا با مبلغ 4,000 پوند به مشتریان می دهد.

پیکان هنوز وارداتی است

پیکان هنوز وارداتی است
عصرخودرو:طی 11ماهه نخست سال جاری جمعا 425میلیوندلار انواع لوازم یدکی خودرو به کشورمان وارد شده است که از لحاظ ارزش، رقم بالایی بهنظر نمیرسد، اما دردآور آنکه صنعت عریض و طویل خودروسازی کشورمان هنوز هم نیازمند واردات سگدست وانت نیسان است و سال جاری حدود پنجهزارو500سگدست وانت نیسان از هند وارد کردهایم.
 
ادامه مطلب ...

سوارکار سیاه پوش هوندا NM4 Vultus

»» سوارکار سیاه پوش هوندا NM4 Vultus

موتورسیکلت هوندا NM4 Vultus مدل 2014 کاملاً مشابه با یک موتورسیکلت تخیلی و کانسپت به نظر می‌رسد. موتورسیکلت هوندا با الهام از یک انیمیشن ژاپنی طراحی شده است. به نظر می‌رسد که ما با یک کروزر اسپرت روبروییم که شباهت به وسایل مورد استفاده بتمن یا هواپیماهای ضد رادار بمب افکن استیلت دارد.

2014 Honda NM4 Vultus

2014 Honda NM4 Vultus


فاصله بین دو محور طولانی و زاویه فرمان در کنار صندلی انفرادی با پشتی بلند تاشو و ارتفاع کم زین و سایر امکانات ارگونومیک، می‌تواند سفر لذت بخشی را در مسافرت‌های طولانی به همراه آورد. در عین حال، مرکز ثقل پایین و استفاده از مواد سبک وزن برای کاهش وزن کلی موتورسیکلت (245 کیلوگرم) هم می‌تواند کارایی و دینامیک مناسبی را برای آن به ارمغان آورد.

2014 Honda NM4 Vultus

2014 Honda NM4 Vultus


موتور دو سیلندر این شبح سیاه رنگ، 754 cc حجم داشته و همان موتور مورد استفاده در سایر مدل‌های هوندا NC می‌باشد. این پیشرانه 8 سوپاپه آب خنک، 54 اسب بخار نیرو در دور 6250 و 68 نیوتن متر گشتاور در دور 4750 تولید می‌کند.


سیستم انتقال نیرو توسط گیربکس شش سرعته و یک کلاچ دوگانه و تعویض اتوماتیک یا دستی دنده به سبک بازی‌های کامپیوتری به چرخ 17 اینچی آلومینیومی ده پره با تایر 200/50 ZR17M/C عقب صورت می‌گیرد. در حالی که چرخ جلو 18 اینچی و تایر آن در اندازه 120/70 ZR18M/C می‌باشد. ترمز ضد قفل ABS دو کاناله نیز به‌صورت استاندارد روی این موتور سیکلت قرار داده شده است.


هنوز قیمت و زمان عرضه دقیق هوندا NM4 Vultus مشخص نشده است اما به نظر می رسد، از همین حالا مشتاقان زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

معرفی پکیج Manhart برای M135i

»» معرفی پکیج Manhart برای M135i

تیونر آلمانی Manhart جزییات تازه ای از پکیج تقویتی MH1 خود را برای کوچک ترین M ب ام و منتشر کرده است؛ همان هاچبکی که مشتریان آمریکایی را برای همیشه در حسرت خود گذاشت . . . !

Manhart Performance BMW MH1 400

Manhart Performance BMW MH1 400

این پکیج که نخستین بار در نمایشگاه Essen 2013 رونمایی شده بود، هم برای نسخه های دیفرانسیل عقب و هم برای مدل های xDrive قابل سفارش است. در قسمت فنی، تیونر توانسته قدرت انجین 3.0 لیتری TwinPower Turbo شش سیلندر خطی M135i را که در حالت استاندارد 320 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد را به اعداد زیر برساند:

  • Stage 1 با قدرت 390 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن متر.
  • Stage 2 با قدرت 405 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتن متر.

اما سایر تغییرات اعمال شده بر روی M135i عبارتند از:

  • دیسک ترمز برمبو 380×32 میلیمتری جلو و 356×32 میلیمتری عقب.
  • کالیپرهای مشکی رنگ 8 پیستونی جلو، 4 پیستونی عقب.
  • رینگ های 19 اینچی Concave One اختصاصی تیونر.
  • تایرهای  Super Sport میشلین با سایز  225/35 در جلو و 255/30 در عقب.
  • کیت کربنی بدنه.
  • تعلیق Clubsport ساخت KW.
  • دیفرانسیل Quaife.
  • تریم جدید کابین.