صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

»» اسکوتر شگفت انگیز تمام چرخ متحرک هیرو

»» اسکوتر شگفت انگیز تمام چرخ متحرک هیرو

با چند صفت مختلف می‌توانید یک اسکوتر 150 سی سی را توصیف کنید؟ شرکت موتور سازی هیرو، که در کشوری که تمام خانواده‌ها از موتورهای دو زمانه‌ی کوچک برای حمل و نقل استفاده می‌کنند قرار گرفته است، امکان سوار شدن حداقل چهار نفر را بر روی اسکوتر/موتور سیکلت هیبریدی توربو دیزل الکتریکی خود فراهم کرده است.

Hero RNT Diesel AWD Scooter

Hero RNT Diesel AWD Scooter


این RNT یک طرح مفهومی می‌باشد، هر چند به شکل یک موتور سیکلت می‌باشد، ولی به دلیل طراحی غیر متعارف آن، می‌توان آن را نوعی اسکوتر نیز محسوب کرد. بدون توربو شارژر اختیاری آن، موتور دیزلی تک سیلندر آن 14 اسب بخار نیرو و 35 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با سایر موتورهای تک سیلندر بنزینی 150 سی سی که روی موتورسیکلت‌های وسپا به کار گرفته می‌شد (12 اسب بخار نیرو و 10 نیوتن بر متر گشتاور)، این RNT را به یک سوپر موتور سیکلت تبدیل می‌کند. با توجه به اعلام هیرو، این موتور سیکلت می‌تواند در تمامی جاده‌ها با ظرفیت کامل سرنشین به راحتی حرکت کند، و این توانایی را دارد که با روشن کردن ژنراتور اختیاری در زمان توقف موتور سیکلت برق مورد نیاز آن را تأمین نماید. چراغ جلوی LED آن را می‌توان در صورت نیاز جدا کرده و به عنوان یک چراغ قوه استفاده کرد.

Hero RNT Diesel AWD Scooter

Hero RNT Diesel AWD Scooter


یک موتور برقی 1.3 اسب بخاری و یک باتری نیروی مورد نیاز چرخ جلو را تأمین می‌کنند، بدین ترتیب این یک موتور سیکلت تمام چرخ متحرک محسوب می‌شود. همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت می‌توان حالت آن را فقط به موتور برقی و چرخ جلو تغییر داد. همانند تمامی موتورسیکلت‌های رایج موتور در مرکز آن قرار دارد. امکانات مفید آن برای استفاده‌های مختلف روزانه شامل صندلی‌های صاف با کمربند و میله‌های محافظ می‌باشد، و طبق گفته‌ی هیرو می‌توان با اتصال دستگاه شخم زنی یا دستگاه برداشت، به کمک آن به انجام کارهای سبک کشاورزی پرداخت.
هیرو، که قبلاً همکار و شریک هوندا بود، اسکوترها و موتورسیکلت‌های تا 250 سی سی را در هفت کشور مختلف با جاده‌های خطرناک مانند کشورهای کنیا، نپال و پرو به فروش می‌رساند، با توجه به این موضوع حضور یک موتور سیکلت قوی تمام چرخ متحرک در این گونه بازارها می‌تواند بسیار منطقی به نظر برسد. همچنین با در نظر گرفتن هیپی‌هایی که در شهرهای مختلف آمریکا علاقه‌ی زیادی به وسپا سواری دارند، احتمالاً این موتور سیکلت در امریکا نیز می‌تواند علاقه مندان زیادی پیدا کند.

» یک موتورسیکلت استیم پانک، لطفاً!

» یک موتورسیکلت استیم پانک، لطفاً!

فرهنگ استیم پانک آمیخته با سحر و جادو است، ولی دانستن این موضوع که دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود تا مردم علاقه‌ی زیادی به آن نشان دهند کار ساده‌ای نیست. از منظر یک دیدگاه، ممکن است این مورد همان چیزی باشد که باعث علاقه‌ی بیش از حد برخی دوچرخه سواران به دوچرخه‌های کوهستانی شده است.

چیزی که در مورد استیم پانک بسیار جالب‌تر است آزادی کامل برای ساخت و طراحی در آن می‌باشد. در حالی که کارآمدی و راحتی دو مقوله‌ی بسیار مهم در طراحی اسباب و پوشاک در دنیای استیم پانک محسوب می‌گردد، این موارد به عنوان پیش شرط در طراحی وسایل نقلیه‌ی استیم پانک مطرح نمی‌شوند.
مارکو فولرلانتو، یک هنرمند ایتالیایی است که از تجربه کردن نمی‌ترسد، و چنین چیزی می‌تواند در دنیای استیم پانک شگفتی‌های بسیاری را به وجود بیاورد. با یک نگاه به موتورسیکلت طراحی شده توسط وی متوجه منظور من خواهید شد.

Steampunk Sidecar Bike

Steampunk Sidecar Bike


با این حال، طراحی فولرلانتو عملکرد اساسی و اصول حداقلی دو چرخه سواری را حفظ کرده است. هرچند تصور رانندگی کردن با چنین وسیله‌ی نقلیه‌ای داخل یک بزرگراه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. شاید بهتر است با کمک چند کارشناس مکانیک حرکت، شانس موفقیت این پروژه را بررسی نماییم.

Steampunk Sidecar Bike

Steampunk Sidecar Bike


به نظر می‌رسد با افزایش سرعت، دور زدن و تغییر جهت به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد، و ترمزهای این موتورسیکلت استیم پانک نیز خیلی قابل اطمینان به نظر نمی‌رسند. هرچند گشت زنی با این موتورسیکلت با سرعت کم در پارک‌های بزرگ و بین علاقه‌مندان دنیای استیم پانک می‌تواند بسیار شیک و با کلاس به نظر برسد. چرا این موتور سیکلت را با اضافه کردن چراغ‌های راهنما و سایر چراغ‌های مورد نیاز به یک وسیله‌ی نقلیه‌ی قانونی برای تردد در خیابان تبدیل نکنیم؟


بی‌صبرانه منتظر به پایان رسیدن بازسازی وب سایت مارکو فولرلانتو هستیم تا بتوانیم تصاویر بیشتری از موتورسیکلت CG استیم پانک وی را به تماشا بنشینیم.

» لامبورگینی اوراکان و تلاش برای شکستن رکورد فروش

» لامبورگینی اوراکان و تلاش برای شکستن رکورد فروش

برخلاف فراری که با وجود کاهش تولید، سود بیشتری را کسب کرده، لامبورگینی روشی متفاوت در پیش می گیرد. آنها می خواهند تعداد بیشتر و بیشتری از سوپراسپرتهای خود را به فروش برسانند. حتی بیشتر از رکورد 14,022 دستگاه گایاردو!

Lamborghini Huracan

Lamborghini Huracan


راننده ها، لامبورگینی را دوست دارند بنابراین چرا باید تولید آن را محدود کرد؟ آیا انحصار و خاص بودن دلیلی کافی است؟ لامبورگینی برای رسیدن به رکورد فروش گایاردو باید سالانه بیش از 2,000 دستگاه ازاوراکان را تولید کند. این در حالیست که گایاردو در بهترین حالت سالانه 1,844 دستگاه تولید شده است.

Lamborghini Huracan

Lamborghini Huracan


همین حالا بیش از 1,000 دستگاه از اوراکان، پیش فروش شده اند و این یعنی اقبال نسبتا خوبی به این مدل جدید وجود دارد.
سال گذشته حجم معاملات لامبورگینی با 8 درصد افزایش به 469 میلیون یورو رسید. اونتادور LP700-4 با موتور 12 سیلندر، نیمی از فروش را بر عهده داشته و 1,001 دستگاه از آن در سال 2013 به فروش رفت. لامبورگینی می گوید که برای اونتادور تا 12 ماه آینده نیز سفارش دارد!

Lamborghini Aventador Gets Crazy Brilliant Emerald PUR Wheels

Lamborghini Aventador Gets Crazy Brilliant Emerald PUR Wheels


آمریکا 36 درصد از بازار لامبورگینی را به خود اختصاص داده است. احتمالا با ورود SUV لامبورگینی، یا همان Urus، فروش این کمپانی نیز به طور چشمگیری افزایش یابد. اما تا آن زمان، تمرکز روی اوراکان خواهد بود.

قیمت لوازم یدکی تندر 90

»» قیمت لوازم یدکی تندر 90

قیمت نمایندگی (تومان)
آینه بغل دستی تاشو30,000
چراغ جلوی چپ (بدون لامپ)85,000
چراغ عقب چپ (بدون لامپ)45,000
نگهدارنده چراغ مه شکن13,000
شیشه بالابر برقی جلو85,000
شیشه بالابر برقی عقب72,000
شیشه عقب گرمکن دار35,000
دسته برف پاک کن80,000
ترموستات26,000
انژکتور70,000
کویل جرقه قلمی موتور120,000
مجموعه کیت کلاچ200,000
دیسک کلاچ40,000
مجموعه پوسته کلاچ500,000
مجموعه فن رادیاتور – کولر دار280,000
رادیاتور موتور200,000
استپر موتور150,000
پمپ بنزین و درجه داخل باک250,000
پمپ شیشه شوی45,000
فنر لول جلو30,000
فنر لول عقب22,000
کمک فنر عقب125,000
تسمه سفت کن دینام (بدون کولر)90,000
مجموعه تسمه و تسمه سفت کن120,000
تسمه دینام (با کولر و هیدرولیک)80,000
مجموعه تسمه دینام با غلتک ها350,000
تسمه پمپ فرمان (بدون ایرکاندیشن)30,000
تسمه تایمینگ موتور110,000
مجموعه تسمه تایمینگ با غلتک تسمه سفت کن280,000

گزارش مجلس از کارنامه سیاه خودروسازان داخلی

  گزارش مجلس از کارنامه سیاه خودروسازان داخلی

به اعتقاد ما انتشار جزییات اولیه گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان، صرفا برای نشان دادن پشت پرده فعالیت های اخیر خودروسازان با سند و مدرک کتبی است وگرنه کم و بیش همه می دانیم که صنعت 50 ساله ما بدست جریان های مختلف و حتی اشخاص حقیقی سالهاست که به این طرف و آن طرف کشیده می شود . . .

عکس: جام جم آنلاین

عکس: جام جم آنلاین


  گزارش مجلس از کارنامه سیاه خودروسازان داخلی

به اعتقاد ما انتشار جزییات اولیه گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان، صرفا برای نشان دادن پشت پرده فعالیت های اخیر خودروسازان با سند و مدرک کتبی است وگرنه کم و بیش همه می دانیم که صنعت 50 ساله ما بدست جریان های مختلف و حتی اشخاص حقیقی سالهاست که به این طرف و آن طرف کشیده می شود . . .

عکس: جام جم آنلاین

عکس: جام جم آنلاین

علی علیلو (رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی) در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس، نخستین جزییات بدست آمده از گزارش تحقیق مجلس را رسانه ای کرد؛ جزییاتی ابتدایی که هرچند نتیجه بررسی بسیار کوتاه 6 ماهه مجلسی هاست اما بازهم پشت صحنه مدیریت خودرویی کشور را به خوبی بیان می کند. مهم ترین نتایج گزارش تحقیق و تفحص مجلس را می توان بصورت زیر خلاصه کرد:

  1. هیئت تفحص در کمیسیون صنایع در اسفند 91 تشکیل شد اما بدلیل کمبود بودجه، فعالیت رسمی خود را از 6 مهرماه 92 آغاز کرد.
  2. رویکرد اصلی هیئت در فاز اول صرفا آسیب‌ شناسی بود. فاز دوم کار نیز در قالب کار هیئت هنوز تعریف نشده.
  3. تفحص انجام شده مربوط به سال‌های 81 تا 91 است اما بسیاری از مشکلات به قبل از این زمان می‌رسد به طوریکه ریشه آنها در 20 و 25 سال اخیر است که عده‌ای خود را قیم صنعت خودروسازی دانستند.
  4. مشکلات اساسی از نظر ساختاری، مدیریتی، مالی و قراردادی دامنگیر خودرسازان است.
  5. وجود سردرگمی و سرگردانی در برنامه‌ها و استراتژی‌ خودروسازان.   
  6. نبود کنترل و نظارت بر خودروسازان.
  7. بی‌انضباطی مالی، بزرگترین آسیب وارد شده به صنعت خودروسازی است.
  8. میانگین هزینه شرکت‌های مالی خودروسازان داخلی مابین 13 تا 15 درصد است؛ درحالیکه این میزان بعنوان مثال برای تویوتا 1.5 الی 2 درصد، در هیوندای حدود 3 درصد و برای اکثریت خودروسازان غربی 2 الی 4 درصد است. تاوان این اختلاف را همیشه مشتریان پرداخت میکنند.
  9. قیمت مواد اولیه خودروسازان 10 الی 15 درصد افزایش داشته که بدلیل همان ساختار غلط و در هم تنیده حاکم در صنعت خودرو و بی‌ انضباطی مالی است. این افزایش قیمت بازهم از جیب مشتریان جبران شده.
  10. حداقل مابین 15 تا 20 درصد از قیمت تمام شده خودروها، افزایش قیمتی نا متعارف داشته که باید این میزان کاهش یابد.
  11. بوجود آمدن شبکه دلالی بین کارخانه و خریدار واقعی بدلیل واگذاری بخشی از فروش خودروسازان به شرکت های زیرمجموعه شان است.
  12. در قیمتی که کارخانه به شرکت زیر مجموعه‌ اش می‌دهد با قیمتی که خریدار واقعی می‌خرد، حداقل 4 تا 10 میلیون تومان اختلاف وجود داشته که تاوان آن را مردم می‌ دهند.
  13. گرفتن تسهیلاتی بعضا تا 2000 میلیارد تومان بعلاوه وام‌هایی با سود 28 درصد از بانک‌های دولتی؛ درحالیکه خودروساز برنامه‌ ای برای آنها نداشته و در موارد غیرمرتبط نیز هزینه کرده اند. تمامی این هزینه‌ها بر قیمت تمام شده لحاظ شده که یعنی فشار نهایی آن بر دوش مصرف کننده است.
  14. بعضی از تامین کنندگان مواد اولیه و قطعات در گروه‌های خودروساز از انحصارهای خاص برخوردارند طوریکه آنها تبدیل به سهام داران شرکت‌ های خودروساز شده اند. در این شرایط آنها بجای استفاده از اقلام تولید داخلی بدنبال تامین کننده خارجی رفته اند تا بدین ترتیب قیمت تمام شده خودرو افزایش یابد.
  15. یکی از تامین کنندگان با داشتن انحصار سهام‌ داری به دلیل وارد کردن ECU ، هزاران دستگاه را در پارکینگ خودروساز معطل نگه داشته. آن تامین کننده در شرایطی که مشتریان را سردرگم نگه داشته است، تلاش می‌کند سهام 23 درصدی خود را (در یکی از گروه‌های خودروساز) به 36 درصد از طریق کانال‌های سهام افراد شخصی برساند. حتی آنها می‌خواهند بالاترین کرسی را در هیات‌ مدیره گروه‌ ها کسب کنند.
  16. سفته بازی و خرید و فروش سهام سایپا در شرکت‌ زیر مجموعه اش یعنی سرمایه‌ گذاری کارکنان سایپا انجام شده. در آن زمان قیمت هر سهم 240 تومان بود اما برای آنکه این شرکت، سهام ها را خریداری کند هر سهم را به دو برابر یعنی 480 تومان خریداری کرده. رقم نهایی خریداری این سهام بالغ بر 1600 میلیارد تومان است. در واقع شرکت سایپا این میزان نقدینگی را صرف سفته بازی کرده است. این کار با عنوان وام به کارمندان انجام شده بود اما از کارمندان وکالت گرفته شد که گروهی به نام هیات مدیره صاحب‌ اختیار تمامی این سهام باشند. وقتی این کار در آن زمان مورد اعتراض قانونی برخی از مراجع قرار می‌گیرد عنوان می‌شود که چنین اقدامی در جهت خصوصی سازی انجام شده در صورتیکه اصل سهام بخش خصوصی مورد معامله قرار گرفته.
  17. این 1600 میلیارد تومان از نقدینگی سایپا، در شرایطی بود که سایپا برای حفظ خط تولید خود به 1000 میلیارد تومان سرمایه نیاز داشت. در همان زمان بانک‌های دولتی زیر بار دادن تسهیلات به سایپا نرفتند تا نهایتا تولید این گروه به 42 درصد کاهش پیدا کند.
  18. در قرارداد L90 که بین سازمان گسترش و رنوی فرانسه منعقد شده، می توان دید که اعداد ذکر شده در قرارداد با آنچه در عمل رنو انجام می دهد، فاصله ای 10 الی 12 میلیون تومانی دارد. این اتفاق به دلیل ضعف مدیریتی و نظارتی در قرارداد رخ داده؛ این فاصله قیمتی را مصرف کننده واقعی پرداخت می‌کند. در واقع رنو بصورت غیر مستقیم کلاه برداری کرده است.
  19. با آنکه وزیر دستور داده سابقه قرارداد و کارشناسی‌های انجام شده مورد بررسی قرار گیرد اما در نهایت هیچکدام از نهادهای مربوطه اعم از سازمان گسترش، معاونین، وزارت و گروه خودروساز تولید کننده L90 جواب مشخصی به هیئت تفحص مجلس ندادند و مسئولیت را نپذیرفتند.
  20. هزینه ای که بابت قرارداد بن‌ رو (خرید کارخانه فیات در جاده ساوه توسط سایپا) پرداخت شده، خلاف قرارداد و خیلی بالاتر از آن بوده؛ در قرارداد فقط سوله و زمین کارخانه قید شده اما سایپا پول محصول را نیز داده. این مسئله بعد از گذشت سال ها تازه مشخص شده است.
  21. میانگین تولید خودرو برای هر کارگر در کمپانی های خارجی ۳۶ تا ۵۶ دستگاه است درحالیکه این میزان برای خودروساز‌ان ایرانی بیشتر از ۴ تا ۶ دستگاه نیست؛ این موضوع فاجعه‌ ای در صنعت بهره‌ وری خودروست.
  22. در هر دو گروه سایپا و ایران خودرو، تعدادی از نمایندگی‌های خاص انحصاری و سفارشی وجود دارد که به صورت دستوری سهمیه‌ ای برای شان تعیین می‌شود آن هم بدون آن که ضمانت لازم توسط شرکت‌های خودروساز از آنها گرفته شود. این نمایندگی‌ها اکنون میلیارد‌ها تومان به گروه‌های خودروساز بدهکارند اما از آنجا که تضمین‌ های درستی را نسپرده‌اند، خودروسازان قادر به گرفتن پول و مطالباتشان نیستند.

ایده ای برای تایرهای تمیزتر


 ایده ای برای تایرهای تمیزتر

ماشین ها وقتی تایر های تمیز و براق داشته باشند جالب تر از آن چیزی که هستند دیده می شوند. اکثر افرادی که به خودروی خود علاقه دارند با کمک اسپری های مخصوص، تایرها را براق می کنند. اما همیشه هنگام اسپری زدن به تایرها باعث کثیف شدن رینگ ها می شوند.

street-shield-adjustable-spray-shield-tire-dressing-application
در نهایت یک نفر از این علاقه مندان به فکر حل این مشکل افتاده و دست به ابتکار جالبی زد، شاید خیلی طرح اقتصادی و سود دهی نباشد اما راه حل خوبی برای مشکل فوق می باشد.

street-shield-adjustable-spray-shield
برای این کار از یک طلق پلاستیکی ساده و دایره ای شکل استفاده شده است. با کمک برش موجود بر روی آن می توان یک مخروط ایجاد کرد و رینگ های بین محدوده 15 تا 20 اینچ را پوشش داد. در واقع طرح بسیار ساده ای می باشد و در صورت علاقه شما نیز می توانید برای خودتان بسازید.

street-shield-adjustable-spray-shield


وانت فورد F-150 SVT Raptor مخوف! نه مخوف‌تر

وانت فورد F-150 SVT Raptor مخوف! نه مخوف‌تر

با فورد F150 که آشنا هستید؟ در حالت معمولی این وانت با موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری می‌تواند 411 اسب بخار قدرت و 434 پوند فوت گشتاور تولید نماید. اما دیگر وقتش رسیده که گایگرکارز یک دستی به سر روی این وانت بکشد.

Geiger Cars Ford F-150 SVT Raptor the Beast

Geiger Cars Ford F-150 SVT Raptor the Beast


روی بدنه این خودرو اتفاقات زیادی افتاده که در تصاویر مشخص است و نیازی به گفتن نیست اما اولین چیزی که جلب توجه می‌کند رنگ سبز دلواز و رینگ‌های های 22 اینچی مشکی-سبز می‌باشد.

Geiger Cars Ford F-150 SVT Raptor the Beast

Geiger Cars Ford F-150 SVT Raptor the Beast


بزرگ‌ترین اتفاقی که باعث شده که بگوییم F150 مخوف‌تر شده قلب تپنده آن است. گویا تپش قلب پیدا کرده…

Geiger Cars Ford F-150 SVT Raptor the Beast
با افزودن یک سوپر شارژر و صد البته تغییراتی در سیستم تزریق سوخت و همچنین خروج گاز، این خودرو با همان موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری به قدرت 572 اسب بخار و گشتاور 712 نیوتون متر دست یافته است. البته کمی مصرف سوختش بالا رفته و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 17 لیتر مصرف می‌کند. نوش جانش


کار به همین جا ختم نمی‌شود تغییراتی گرچه جزئی ولی مفید در شاسی خودرو ایجاد شده تا بتواند چسبندگی بیشتری نیز با زمین داشته باشد. تغییرات گایگر آلمانی، چندان ارزان تمام نمی شود و قیمت نهایی این خودرو به 136,335 دلار می رسد.

نسخه ویژه ای از ایسوزو D-Max

نسخه ویژه ای از ایسوزو D-Max

در بازارهای استرالیا و آسیای شرقی، ایسوزوی D-Max را باید یکی از معتبرترین خودروهای این کلاس قلمداد کرد. اما شاید برای مشتریان اروپایی، نیاز به جذابیتهای بیشتری باشد. در بریتانیا، نسخه ویژه ای از D-Max ارائه شده که شامل طراحی ارتقا یافته و لوازم جانبی است.

Isuzu D-Max Blade

Isuzu D-Max Blade


در ظاهر خودرو، چرخهای 18 اینچی آلیاژی با رنگ مات، نشان BLADE، جلوپنجره مشبک، پنجره های رنگی، باربند سقفی و میله های فضای بار و دو رنگ سیاه یا سفید برای بدنه را می توان نام برد.

Isuzu D-Max Blade

Isuzu D-Max Blade


در داخل کابین، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلیهای چرمی با گرم شونده داخلی، سیستم رادیوی دیجیتال، سیستم ناوبری با صفحه نمایش لمسی و یکپارچه با دوربین دید عقب، به صورت استاندارد در نظر گرفته شده اند.

Isuzu D-Max Blade Interior

Isuzu D-Max Blade Interior


قدرت وانت بار D-Max Blade از یک موتور 2.5 لیتری توربودیزل 161 اسبی و 400 نیوتن متری تامین می شود. گیربکس نیز می تواند شش سرعته دستی یا پنج سرعته خودکار انتخاب شود.


میزان مصرف سوخت این پیشرانه 7.4 لیتر در صد کیلومتر می باشد. مدلهای استاندارد این خودرو، ظرفیت 3.5 تن بار به صورت بکسل و یک تن به صورت حمل در فضای بار را دارند. این نسخه ویژه حدود 30 تا 31 هزار یورو بسته به گیربکس آن قیمت دارد.

پایچا و مرسدس بنز GT-R

 پایچا و مرسدس بنز GT-R


تیونرهای زیادی به نمایشگاه ژنو رفتند و محصولات و توانایی های خود را معرفی کردند. در این میان، پایچا دیزاین، پکیج اسپرت مرسدس SL را آماده کرده است. آن هم با یک نام طعنه آمیز: Avalange GT-R

Piecha Design R231

Piecha Design R231


تغییرات پایچا، هم ظاهر و هم عملکرد را شامل می‌شوند. در بخش طراحی، ضربه گیرهای تغییر یافته، سپر جدید، کانال‌هایی برای خنک کردن ترمزها، جلو پنجره مشبک و چرخ‌های آلیاژی بزرگ و اسپویلر و دیفیوزر عقب را باید نام برد.

Piecha Design R231
در بخش ارتقای فنی، تغییرات در ماژول‌های الکتریکی، تعلیق و تبدیل انرژی را می‌توان ذکر کرد. کیت بدنه به تنهایی 16500 دلار هزینه دارد. در مورد نتایج این تغییرات هنوز اخباری منتشر نشده اما باید در مورد وجه تسمیه نام‌گذاری این خودرو و نیسان GT-R نیز اندیشید.

سوناتای 2015 لو رفت

 سوناتای 2015 لو رفت

درحالیکه هنوز یکماه تا رونمایی رسمی نسل هفتم سوناتا باقیمانده اما به تازگی تصاویر جاسوسی آن در شبکه های مختلف پخش شده اند. این تصاویر با اینکه کیفیت خوبی ندارند اما به وضوح نشان می دهند که طراحی نسل جدید سوناتا بیش از هر زمان دیگری مدرن و اروپایی پسند شده . . .

2015 Hyundai Sonata

2015 Hyundai Sonata

پیش از این نیز در مورد طراحی سوناتای جدید گفته بودیم پس بهترست بجای تکرار آنها به سراغ اصل مطلب یعنی پیشرانه برویم. طبق خبرهای غیر رسمی، احتمال دارد که انجین 2.4 لیتری چهار سیلندر سوناتا با انجین توربوشارژی جایگزین شود که حجمی 1.6 لیتری دارد؛ با حدود 200 اسب بخار قدرت و گشتاوری 265 نیوتن متری. در روزهای آتی باید منتظر شنیدن خبرهای جدیدتری از این خودرو باشیم.

2015 Hyundai Sonata

2015 Hyundai Sonata