صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

تازه وارد کارزار هزار اسبی‌‌ها

تازه وارد کارزار هزار اسبی‌‌ها

  تازه  وارد کارزار هزار اسبی‌‌ها
: پس از آنکه بوگاتی ویرون اولین خودرو با قدرت بیش از هزار اسب بخار شناخته شد، کمپانی‌‌های آمریکایی شلبی سوپرکارز با عرضه مدل 1100 اسبی Ultimate Aero و کمپانی کانادایی لوکاس با تولید مدل Plethore، ویرون را در این کارزار تنها نگذاشتند. اما هفته گذشته یک سوپراسپرت دانمارکی با نام ST1 وارد میدان هزار اسبی‌‌ها شد که توسط یک کمپانی گمنام بنام Zenvo ساخته شده است.   این سوپراسپرت با سود جستن از یک موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر، توانایی تولید 1104 اسب بخار و 1430 نیوتون متر گشتاور را دارا است. با این تفاصیل شتاب صفر تا 100 آن 3 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به صورت الکتریکی به عدد 375 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.  با توجه به استفاده از مواد سبک وزن در ساخت بدنه که باعث شده تا وزن بدنه به 1376 کیلوگرم تقلیل یابد، نسبت قدرت به وزن  800 اسب بخار به هر تن وزن می‌باشد که در مقایسه با ویرون بیشتر است.

این نیروی عظیم به وسیله سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می شود. پیش بینی می شود مصرف سوخت و آلاینده‌‌های ST1 بالا باشد ولی کمپانی سازنده اعلام کرده است که مصرف سوخت آن به مراتب پایین تر از رقبای هزار اسبی خود است.  رینگ‌‌های 19  اینچی در جلو و 20  اینچی در عقب به وسیله تایرهای میشلین با سایز 35/255 در جلو و  30/335 در عقب تکمیل شده‌اند و از عملکرد و چسبندگی مثال‌زدنی برخوردار هستند. بدنه ST1 با وجود بهره بردن از موتوری عظیم و تایرهای بزرگ دارای طول، عرض و ارتفاع 4.66، 2.06 و 1.19 متر است که برای خودرویی با چنین مشخصاتی اعجاب‌انگیز است.  ST1 برخلاف دیگر سوپراسپرت‌‌ها درکنار ویژگی‌‌های اسپرتی از امکانات لوکسی از قبیل ورود به کابین بدون نیاز به کلید، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، فرمان تلسکوپی و صندلی‌‌های مسابقه‌ای چرمی تنظیم‌شونده به صورت برقی بهره می‌برد که در خور توجه هستند. 
کمپانی Zenvo اعلام کرده در اواسط سال 2009 ساخت این سوپراسپرت کاملاً دست ساز را آغاز می‌کند. نکته حائز اهمیت آنکه فقط 15 دستگاه از این سوپراسپرت ساخته خواهد شد که قطعاً دارای قیمت بالایی نیز خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد