صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

تیونینگ M3

تیونینگ جوان پسند


:‌M3، عضو جدید کمپانی ب‌ام‌و است که طرفداران و جوانان فراوانی را به سوی حود جذب کرده است. این محصول استثنایی که به عنوان یکی از قدرتمندترین و گرانقیمت‌ترین ‌ب‌ام‌و در بین محصولات سری 3 به حساب می‌آید. دارای یک قلب تپنده 8 دریچه‌ای ‌Vشکل است. حجم پیشرانه این موشک زمینی چهار لیتر و حداکثر قدرت خروجی آن 420 اسب‌بخار معادل 309 کیلووات و گشتاور 400 نیوتن‌متر در دور8400 است. نمونه استاندارد این M3 قادر است ظرف مدت زمان 2/5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که چنین شتابی به شما اجازه بستن کمربند ایمنی خود را هم نمی‌دهد، پس قبل از آغاز حرکت کمربند را ببندید. به علت رعایت نکات ایمنی حداکثر سرعت این خودرو در 250 کیلومتر با استفاده از سیستم محدودکننده سرعت تثبیت گردیده است.

با توجه به آنکه مرکز تحقیقات و تیونینگ ‌ب‌ام‌و یعنی شرکت M-power این خودرو را تقویت کرده است، آیا به نظر شما دیگر لازم است تیونر دیگری این ‌ب‌ام‌و را تقویت و بهینه‌سازی کند؟ خودرویی که دارای قابلیت‌های دینامیکی و تکنولوژی بالایی است.
اما تیونر آلمانیZwickenpflug یکی از تیونرهایی است که دستی بر سر و گوش ‌ب‌ام‌و M3 کشیده است، این کمپانی که کار اصلی آن در بخش تولید چرم و پارچه است در اقدامی تازه این خودرو را به کمک مهندسین و طراحان خود تقویت کرده است.
تیونر Zwickenpflug به کمک مهندسین خود با دستکاری در بخش‌های مختلف پیشرانه از جمله تغییرات در برنامه‌ریزی ECU توانست 25 اسب‌بخار دیگر را نیز به قدرت پیشرانه اضافه کند که باعث گردید تا قدرت پیشرانه این ‌ب‌ام‌و به 445 اسب‌بخار برسد. این تغییرات صورت گرفته رکوردهای بهتری را نیز برای M3 به ثبت رسانید.
شما با این خودرو تقویت شده می‌توانید در ظرف مدت زمان کمتر از 1/5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید. در ضمن با حذف سیستم محدودکننده سرعت در این خودرو شما می‌توانید به حداکثر سرعت خودرو یعنی 202 مایل در ساعت معادل 325 کیلومتر دست پیدا کنید که البته برای متوقف کردن این موشک زمینی هیچ جای نگرانی نیست.
زیرا این تیونر فکر همه جا را کرده است و با دستکاری و بهبود عملکرد در  سیستم ترمزهای این خودرو شما را قادر خواهد ساخت تا به راحتی و در هر سرعتی که رانندگی می‌کنید خودروی خود را متوقف کنید. از دیگر تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو کاهش ارتفاع به میزان 20 میلی‌متر و استفاده از رینگ‌های BBS ه19 اینچی 7پره دو تکه به جای رینگ‌های 18 اینچی را می‌توان نام برد که باعث چسبندگی هرچه بیشتر خودرو و هندلینگ بهتر این موشک زمینی می‌گردد.
وحالا اصل ماجرا آغاز می‌گردد، زمانی که شما می‌خواهید به داخل این خودروی استثنایی وارد شوید، همه چیز برای شما تازگی دارد. داخل کابین آمیخته از چرم و جیر و چوب است.
تیونر Zwickenpflug نمای داخلی این خودرو را بسیار با شکوه و لوکس طراحی کرده است. بخش عمده از صندلی‌ها دارای پوشش چرم مشکی هستند که در بخش‌های دیگر صندلی‌ها نیز جیر به کار رفته شده به چشم می‌خورد.
بخشی از تودری‌های، کنسول مرکزی، داشبورد و ... از چوب مرغوب تهیه شده است که طبق سفارش مشتری در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای تیره نصب می‌شود. صندلی‌های، زیر سری‌ها، زیر آرنجی‌های عقب و جلو، غربیلک فرمان، بخش اعظمی از داشبورد بالا کنسول مرکزی و بخشی از تودری‌ها از چرم مشکی با دوخت 3 رنگ سفید، قرمز و آبی زیبایی خاصی را داخل کابین M3 بخشیده است. 
دوخت 3 ر‌نگ داخل کابین برگرفته شده از آرم M3 است که دارای 3رنگ قرمز، سفید و آبی است و اما دیگر قسمت‌های کابین همانند بخشی از کنسول مرکزی، بخش پایینی داشبورد، تودری‌ها، صندلی‌ها و تمام سقف از جیر تهیه شده است که باعث لوکس نشان‌دادن این خودرو شده است.  از دیگر تغییرات جزئی که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از پدال‌های جدید آلومینیومی و کفپوش منقش شده به آرم MوZwickenpflug است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد