صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

آئودی R8

آئودی R8



: آئودی R8 به دلیل ظاهر بسیار زیبا و توانایی‌‌های بالقوه و هندلینگ بی‌نظیر، از آن دسته خودروهایی است که تیونرها کمتر به سراغ آن می‌روند، اما تیونر آلمانی MTM که خودروهای آئودی را تا جای ممکن تقویت کرده و توانایی‌‌های آن را بهبود می‌بخشد، این بار به جان R8 افتاده و مثل همیشه از یک خودرو اسپرت، یک سوپر اسپرت خلق کرده است.

آئودی R8 تیونینگ شده توسط این تیونر از همان پیشرانه 8 سیلندر 2/4 لیتری استاندارد بهره می‌برد با این تفاوت که با نصب یک توربوشارژر عظیم، قدرت آن از  420 اسب‌بخار به 888 اسب‌بخار افزایش یافته است!
این پیشرانه به دلیل افزایش قدرت به میزان بیش از 400 اسب‌بخار، به هوای بیشتری برای خنک شدن نیاز دارد، از این رو روی درپوش پیشرانه در عقب دو عدد ورودی هوای عظیم‌الجثه تعبیه شده است که بیشترین بازده را دارد.
این پیشرانه در کنار تولید 888 اسب بخار قدرت، 610 پوند فوت گشتاور تولید می کند که باعث می‌شود آئودی R8 در کمتر از سه ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت به 360 کیلومتر بر ساعت افزایش یابد!
با این تغییرات عمده صورت گرفته، آئودی R8 می‌تواند با پاگانی زوندا و کنیگزگ رقابت کند و حتی آنها را پشت‌سر بگذارد.
پس از این تغییرات نام R8 به R888 تغییر یافته است که نشان از توان نجومی پیشرانه آن دارد.
از این سوپراسپرت در نمایشگاه خودرو در دبی پرده‌برداری شد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن نزدیک به 400 هزار دلار اعلام شده است که برای سوپراسپرتی با این مشخصات بی‌نظیر است!
MTM پیش از این با عرضه یک آئودی TT مجهز به دو موتورپرقدرت توانست در پیستی در ایتالیا به رکورد سرعتی نزدیک به 400 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد