صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

هامان و بچه خرس آلمانی BMW-X6

هامان و بچه خرس آلمانی


: BMW-X6، یکی از جنجالی‌ترین و تازه‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود. این خودرو که با طراحی جدید خود، کلاس جدیدی را در بین خودروها ایجاد کرده و فروش خوبی هم دارد. X6 با یک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 4/4 لیتر و حداکثر قدرت 407 اسب‌بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر به عنوان یک SAC جذاب محسوب می‌شود. اما در کنار این خودرو یک تیونر بزرگ آلمانی نیز وجود دارد که دست به تقویت این خودرو زده است. تیونر هامان یکی دیگر از تیونرهای پر دل و جرأت در امر تقویت و تیونینگ سطح کیفی و فنی خودروهای تازه‌وارد لوکس به حساب می‌آید.

این دومین بار است که تیونر هامان به سراغ محصول تازه‌وارد کمپانی ب‌ام‌و می‌رود. این تیونر هامان نام X6 را Tycoon گذاشت. در بخش پیشرانه تیونر هامان تمامی پیشرانه‌های مورد استفاده در این خودرو با به کمک مهندسین خود مورد بهینه‌سازی و تقویت قرار داد.
مدل 35i که از یک پیشرانه شش سیلندر خطی بهره‌مند است بعد از تغییرات انجام گرفته بر روی آن توانست به قدرت 360 اسب‌بخار و نیرویی برابر با 265 کیلووات نیرو به دور 5230 برسد. همچنین این تیونر محدودکننده سرعت X6 را برداشته تا حداکثر سرعت X6-35i از 250 کیلومتر در ساعت به 275 کیلومتر ارتقاء پیدا کند.
در بخش ظاهری نیز این تیونر سنگ تمام گذاشته است. هامان به کمک طراحان و متخصصین با تجربه خود توانست ظاهر اولیه این مدل را تغییر دهد. در بخش جلو نصب یک سپر بزرگ با ورودی هوای سه تکه که باعث خنک‌کردن بخش پیشرانه می‌شود، چهره این قسمت را عضلانی کرده است. همچنین روی این سپر دو مه‌شکن نواری LED و یک چراغ بی‌زنون قرار دارد که در هر دو طرف سپر قرار دارند.
لازم به ذکر است  که کاپوت این خرس دوست‌داشتنی نیز کمی عضلانی‌تر شده است. در بخش کناری نیز گلگیرهای باد داده شده به همراه لاستیک‌های 23 اینچ و رینگ‌های اسپرت زیبایی خاصی را به این قسمت داده است.
رینگ‌های این X6 در سه مدل مختلف قابل خریداری است. رینگ اول که در اکثر مدل‌های تقویت شده هامان نصب می‌شود از نوع 9 پره دوبل با لبه استیل و در اندازه 23 اینچ است. رینگ دوم که نام آن Design Edition Race Anodized نام دارد، دارای پنج پره است که اندازه آن نیز 23 اینچ است و رینگ آخر که دارای 22 پره است دست مشتریان را برای سفارش این خودرو بازتر کرده است.
از دیگر تغییرات ظاهری روی این خودرو می‌توان به استفاده از سیستم تعلیق جدید و کاهش 40 میلی‌متری ارتفاع خودرو اشاره کرد که به همواره رکاب‌های اسپرت کناری با پوشش استیل باعث شده تا چهره این قسمت از خودرو بسیار جذاب شود. در بخش عقب نیز استفاده از یک سپر جدید که در برگیرنده سیستم اگزوز با دو ورودی در طرفین و دیفیوزر مرکزی به همراه نصب یک باله کوتاه و پهن بر روی انتهای صندوق بار کار این قسمت را به زیبایی به پایان رسانده است.
همچنین نصب یک براگیر بر روی انتهای سقف بر زیبایی این قسمت افزوده است.
در بخش داخلی خودرو نیز استفاده از چرم و فیبرکربن در بسیاری از بخش‌های خودرو باعث شده تا چهره داخلی خودرو همانند نمای بیرونی بسیار زیبا و جذاب شود. بخشی از سردنده، بخشی از غربیلک فرمان، داشبورد، کنسول مرکزی و تودری‌ها از فیبرکربن تهیه شده است. پدال‌های آلومینیومی با نام هامان و کفپوش‌های مشکی با نام هامان پایان‌بخش این تیونینگ محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد