صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

با خرید هر لاستیک جدید میشلن 40 درخت به دنیا هدیه بدهید

با خرید هر لاستیک جدید میشلن 40 درخت به دنیا هدیه بدهید


شرکت فرانسوی میشلن، به تازگی لاستیکی جدید به بازار عرضه کرده که ‌می‌تواند مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد. این لاستیک‌ها طوری طراحی شده‌اند که با کاهش اصطکاک چرخشی تایر با سطح جاده، میزان مصرف سوخت خودرو را به میزان قابل توجهی پایین ‌می‌آورند. این لاستیک‌ها اولین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش گذاشته شدند و نام آنها Energy LX4 است.

میشلن برای امتحان محصول خود در معرض دید مردم، دو اتومبیل مشابه را در حالت خلاص قرار داد. هر دو این اتومبیل‌ها با یک نیروی برابر به حرکت واداشته شدند اما اتومبیلی که مجهز به لاستیک‌های جدید میشلن بود 18 ثانیه بیشتر حرکت کرد تا متوقف شد.
بر اساس اعلام میشلن در این لاستیک‌ها 20درصد از مقدار اصطکاک چرخشی تایر با زمین کاسته شده و از نظر میزان عمر هم با دیگر لاستیک‌های میشلن تفاوتی وجود ندارد.
کاهش نیروی اصطکاک باعث کاهش میزان مصرف انرژی شده و همین امر مصرف سوخت را کاهش ‌می‌دهد.
موسسه TUV SUD مسوولیت تست و آزمایش این لاستیک جدید را بر عهده داشته و کارایی آن را تایید کرده است.
آزمایشات انجام شده بر روی این لاستیک نشان ‌می‌دهد مصرف سوخت در خودروهایی که از لاستیک «میشلن انرژی» استفاده ‌می‌کنند 2/0 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش ‌می‌یابد.
در فاز اول این لاستیک‌ها تنها به صورت استاندارد بر روی اتومبیل‌های پژو 308 مدل‌های 90 و 110 HDI‌ قرار ‌می‌گیرند و پژو تا پایان فوریه سال جاری تنها استفاده کننده انحصاری از این لاستیک‌ها خواهد بود. همچنین به دلیل کاهش مصرف سوخت خودرو در اثر استفاده از این لاستیک‌ها، میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن هم به میزان چهار گرم در هر کیلومتر کاهش ‌می‌یابد.
به این ترتیب در طول عمر یک خودرو حدود یک تن از میزان تولید دی‌اکسید کربن آن کاسته ‌می‌شود. این رقم برابر میزان دی‌اکسید کربنی است که 40 درخت در طول یکسال جذب ‌می‌کنند. 
به نظر ‌می‌رسد با توجه به قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن توسط خودروسازان این قاره، استفاده از لاستیک‌های جدید میشلن ‌می‌تواند بسیار راه‌گشا باش یا نه؟
اما میشلن به این دلیل شرکت پژو را برای عرضه لاستیک‌های خود انتخاب نمود که این شرکت سال‌هاست با همکاری میشلن در ارائه فناوری‌های نوین در صنعت خودرو ‌می‌پردازد.
با تمام این اوصاف شرکت لاستیک‌سازی Continental آلمان معتقد است کاهش اصطکاک چرخشی لاستیک‌های جدید ‌می‌تواند حادثه آفرین باشد و در ترمزهای سخت مانع از چسبیدن کافی خودرو بر روی سطح زمین شود.
مدیر اجرایی این شرکت حتی یک مثال آورده و ‌می‌گوید: زمانی که در حال رانندگی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت هستید زمانی که پای خود را بر روی ترمز فشرده و متوقف ‌می‌شوید، برابر زمانی است که خودروهای مجهز به لاستیک‌های جدید تازه به سرعت 35 کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بر اساس گفته‌های وی، لاستیکی مناسب است که علاوه بر کاهش میزان مصرف سوخت، از خواص چسبندگی‌اش نیز کاسته نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد