صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

فرار ازگرمای گراندپری

فرار ازگرمای گراندپری



:  اگر کمی با فعالیت‌های صنعتی آشنا باشید حتماً این نکته را می‌دانید که مهمترین بخش تولید اجزا و قطعات صنعتی، طراحی و تهیه مدل اولیه است و پس از آن روند تولید به سراشیبی می‌افتد و چندان دشوار نیست. با وجود هزینه بالا و پر دردسر بودن تهیه قالب چرا شرکت‌های لاستیک‌سازی بزرگ دنیا تا این حد برای مشارکت در مسابقات رالی و سرعت علاقه به خرج می‌دهند؟ چنانچه تصورتان این است که بهره‌بردن از مزایای تبلیغاتی مسابقات اتومبیلرانی است که شرکت‌های لاستیک‌سازی را به این سمت و سو هدایت می‌کند تنها به بخشی از واقعیت اشاره کرده‌اید.

شرکت‌های لاستیک‌ساز شریک مسابقات اتومبیلرانی هستند و لاستیک محصولات خودروسازی‌ را که با آن ائتلاف کرده‌اند به رایگان تامین کنند. یکی از دلایل این بذل و بخشش برخورداری از مزایای تبلیغاتی حضور در مسابقات است اما مهمتر از آن فرصتی است که مسابقات اتومبیلرانی برای آزمودن فناوری‌های جدید و نوآوری‌های تازه در صنعت لاستیک‌سازی به لاستیک‌سازها می‌دهد.
شرکت خودروسازی بریجستون که در دو دور اخیر مسابقات فرمول‌یک اقدام به آزمودن نسل جدید لاستیک‌های خود کرد که در برابر گرما و ضربه مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی لاستیک‌ها دارند هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای از نتیجه‌ای که از لاستیک‌های جدیدش در این دو آزمون عملی گرفته، ابراز رضایت کرد. لاستیک به دلیل گرمایی که از زمین و محیط دریافتی می‌کند و مهم‌تر از آن اصطکاک با سطح جاده در حین حرکت گرم می‌شود که این مساله مقاومت در برابر ضربه و عمر کلی لاستیک را کاهش می‌دهد. هیروهاید هاماشیما، مدیر واحد تحقیقات و تولید شرکت بریجستون می‌گوید لاستیک‌های جدیدی که برای خودروهای رالی و فرمول‌یک در این شرکت ساخته شده با به کارگیری نسل جدیدی از فیبرکربن به افزایش عمر لاستیک و کاهش احتمال پنچری آنها منجر می‌شود.
بریجستون که لاستیک برخی شرکت‌های حاضر را در مسابقات رالی از جمله تویوتا تامین می‌کند ادعا دارد نسل جدید لاستیک‌هایی که برای مسابقات طراحی و تولید کرده دو برابر لاستیک‌های قبلی عمر دارند که این مساله به کاهش دفعات تعویض لاستیک در مسابقات منجر شده و هدر رفتن زمان را کاهش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد