صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

لاستیک در دنیا گران می‌شود


لاستیک در دنیا لاستیک در دنیا گران می‌شودگران می‌شود           برای خواندن به ادامه مطلب بروید

لاستیک در دنیا گران می‌شود


: با وجود آن که افزایش تقاضا برای خرید خودرو در بازارهای جهانی و به ویژه رشد مصرف لاستیک‌های جایگزین در عرصه بین‌المللی تداعی‌کننده روزهایی پرفروغ برای شرکت‌های لاستیک‌سازی است اما افزایش مداوم بهای مواد اولیه تولید لاستیک از شیرینی سودهایی که گمان می‌رفت بر جیب لاستیک‌سازها سرازیر شود، کاسته است.

اواسط این هفته بود که منابع تجاری و کشاورزی در تایلند از رشد تولید کائوچی طبیعی در این کشور، که بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول است، خبر دادند اما وجود تقاضای بالا برای خرید کائوچو طبیعی موجب شده حتی افزایش تولید هم نتواند از تورم قیمت‌ها جلوگیری کند.دلال‌های کائوچوی طبیعی با وجود بالابودن تولید این محصول در کشورهای جنوب شرقی آسیا چون تایلند، مالزی و اندونزی بالاترین قیمت‌ها را برای خرید آنها طی دهه‌های گذشته پیشنهاد دادند. واسطه‌های خرید غول‌های لاستیک‌ساز جهان چون بریجستون، گودیر و میشلن این روزها در بازارهای منطقه‌ای کائوچوی طبیعی جولان می‌دهند تا بیشترین محموله را برای تامین نیازهای شرکت خود خریداری کنند.
یکی از عواملی که رشد بیشتر کائوچوی طبیعی را رقم زده آغاز رقابت سرسختانه شرکت‌های فرآوری کائوچو طبیعی است. این شرکت‌ها برای آن که در ماه‌های آغازین سال آتی میلادی بیکار نمانند با وسع تمام کائوچوی فرآوری نشده را خریداری می‌کنند. این روند تورم بیشتر بهای کائوچو را رقم خواهند زد.
شرایط جاری موجب شده هنوز سال جدید میلادی از راه نرسیده تولیدکنندگان لاستیک ازتصمیم خود برای افزایش قیمت محصولاتشان خبر دهند.
لاستیک‌سازها که طی سالیان اخیر به نوعی تعادل در تولید رسیده‌اند و در غیاب فناوری‌های جدید تولید این روزها افزایش فروش در مقیاس وسیع را ناممکن می‌دانند شاید و چندان به افزایش‌دادن قیمت‌ها راغب نباشند اما شرایط بازار چاره‌ای جز افزایش قیمت را پیش‌روی آنها قرار نداده است.
در حالی که گمان می‌رفت نوآوری‌هایی چون تولید لاستیک‌های پنچررو توسط دو شرکت میشلن و بریجستون انقلابی در صنعت تولید لاستیک به وجود آورد لیکن بی‌رغبتی خودروسازها به پرداخت هزینه‌های سنگین خرید این نوع لاستیک‌ها حفظ شرایط سنتی بازار را به د‌نبال داشت. این تلویحاً به این معنا است که بازار به نقطه تعادل رسیده و نباید به ایجاد تغییرات جدی در آن امید داشت. افزایش پنج تا هفت‌درصد بهای کائوچو طبیعی طی هفته‌های اخیر شرایط دشوار را روی تولیدکنندگان لاستیک قرار می‌دهد که نگران به هم‌خوردن تعادل بازار هستند.

نظرات 2 + ارسال نظر
سامان سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:38 ب.ظ

بهترینه واقعا مفید بود

حمید سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:40 ب.ظ

حرف نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد