صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

تولد مجدد Modulo افسانه‌ای

متن در ادامه مطلب

تولد مجدد Modulo افسانه‌ای

: پائولو مارتین، یکی از مطرح‌ترین طراح‌‌های دنیا که برای چندین دهه در شرکت طراحی ایتالیایی پینین فارینا کار کرده است، تاریخچه‌ای غنی با کمپانی فراری دارد. یکی از منحصربه‌فرد‌ترین طرح‌‌های وی، فراری Modulo کانسپت بود که در سال 1970 در نمایشگاه خودرویی ژنو رونمایی شد.

طراحی فضایی و منحصر‌به‌فرد آن در زمان خود یک انقلاب محسوب می‌شد چرا که پس از گذشت 40 سال از آن زمان، به ندرت کانسپت‌‌هایی مشابه معرفی شده است. این کانسپت که از شاسی مشترکی با خودروی مسابقه‌ای 512 S بهره می‌برد، طراحی بسیار آیرودینامیکی داشت که از کنار شکل یک فشنگ را در ذهن تداعی می‌کرد. کانسپت Modulo را باید خارق‌العاده‌ترین خودروی زمان خود دانست که به دلیل طراحی رادیکالی‌اش هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسید.
پس از گذشت حدود 40 سال از آن زمان، پائولو مارتین طی اقدامی جالب، کانسپت‌اش را مورد بازنگری قرار داده و طراحی آن را با عناصر عصر حاضر و مدرن تلفیق کرده است تا nuovo Modulo که نام این کانسپت است بار دیگر به عنوان برترین‌‌های عصر خود در اذهان باقی بماند.
این کانسپت بر روی شاسی فراری انزو ساخته شده و طراحی آن را حقیقتاً باید یک استثنا در صنعت خودروسازی به حساب آورد. بدنه فشنگ مانند و آیرودینامیک در کنار کابینی که کابین هواپیماهای جنگنده را در ذهن تداعی می‌کند، تایرهای باریک و بسیاری جزئیات دیگر که شاید برای شرح تمامی آنها به یک صفحه کامل نیاز باشد، کانسپتی را پدید آورده که از دستان هنرمند هر طراحی بر نمی‌آید.
حال یک سؤال پیش می‌آید و آن اینکه، هدف از معرفی این کانسپت فقط بازبینی Modulo و اثبات توانایی‌‌های پینین فارینا بوده یا اینکه این کمپانی قصد دارد این کانسپت را به تولید برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد