صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

پیست انگلیسی

پیست انگلیسی

پیست انگلیسی

دنیای‌خودرو: جایی در شمال لندن یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های فرمول یک جهان قرار دارد. پیست سیلوراستون در کنار روستایی به همین نام و در منطقه باکینگهام شایر بنا شده است. ایده ساخت این پیست همزمان با شروع جنگ جهانی دوم شکل گرفت و قرار بود به عنوان محلی برای تست رانندگی خودروسازان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد. با وجود شروع جنگ جهانی عملیات ساخت این پیست نیز شروع شد اما اوج‌گیری جنگ در سال 1943 کار را متوقف کرد و بمباران‌های نیروی هوایی آلمان عملاً آنچه ساخته شده بود را هم شخم زد و از بین برد. سرانجام پس از جنگ بار دیگر ساخت این پیست آغاز شد و در نهایت در سال 1948 رسماً افتتاح شد. برآورد دقیقی از هزینه‌های ساخت این پیست در منابع ذکر نشده است اما حدود 25 میلیون پوند تخمین زده می‌شود که در زمان خودش مبلغ قابل توجهی بوده است.

پیست سیلوراستون یکی از پر‌ترافیک‌ترین پیست‌های جهان است و علاوه بر مسابقات بین‌المللی اتومبیلرانی و موتورسواری، مسابقات محلی و کشوری زیادی نیز در آن برگزار می‌شود. در تقویم رسمی این پیست 10 مسابقه به ثبت رسیده است و این جدای از مسابقات کارتینگ و مسابقات محلی است.
پیست سیلوراستون قابلیت تبدیل‌شدن به سه پیست را دارد. اول پیست اصلی که طول آن 5141 متر است و مسابقات فرمول‌یک در آن برگزار می‌شود. دوم پیست مسابقات ملی که 3648 متر طول دارد و آخری هم پیست کوچک 1281 متری که بیشتر برای مسابقات کارتینگ یا تست خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیست اصلی دارای 17 پیچ است که چهار تای آن 90 درجه و یک پیچ هم 180 درجه است. پیست سیلوراستون در سال‌های گذشته بارها مورد اصلاح مسیر و نوسازی قرار گرفته است. به همین علت یکی از بهترین پیست‌های حال حاضر جهان است.  عرض و دامنه گردش پیچ‌ها در اکثر نقاط پیست سیلوراستون زیاد است و این باعث می‌شود تا میانگین سرعت در این پیست بالا باشد. با این وجود پیست سیلوراستون درگ‌لاین یا مسیر مستقیم بلندی ندارد و یک پیست قدرتی به حساب نمی‌آید. این پیست همه ساله در ماه ژوئن پذیرای رانندگان و علاقمندان به مسابقات فرمول‌یک است و هر گراندپری آن در 60 لپ برگزار می‌شود. رکورد سرعت در این پیست در اختیار مایکل شوماخر است. او در سال 2004 توانست رکورد یک دقیقه و 18 ثانیه و 739 هزارم ثانیه را در این پیست به ثبت برساند. همچنین بالاترین رکورد سرعت این پیست نیز 309 کیلومتر در ساعت است.
پیست سیلوراستون گنجایش نزدیک به 80 هزار تماشاگر را دارد و در قسمت VIP آن نیز که رو به درگ لاین استارت است می‌تواند 5 هزار نفر را اسکان دهد. قیمت بلیت مسابقه این پیست از 210 پوند شروع می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
reza یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:51 ب.ظ http://godparkour.blogsky.com/

سلام میلاد جون دمت گرم عالی شده.
به منم سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد