صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

معجزه‌ای دیگر از BMW

معجزه‌ای دیگر از BMW


معجزه‌ای دیگر از BMW

: هنوز چند هفته‌ای بیشتر از رونمایی از کانسپت بی‌نظیر Vision Dynamic توسط BMW نگذشته بود که هفته گذشته با یک کانسپت جدید برای بار دیگر تعجب همگان را برانگیخت! کمپانی نیسان با رونمایی از Land Glider که کانسپتی بین یک موتورسیکلت و خودرو است، به اندازه کافی حیرت‌انگیز بود اما ب‌ام‌و با یک رونمایی غیرمنتظره از یک وسیله نقلیه پیشرفته تمام سرها را به سمت خود برگرداند.

این کانسپت سه چرخه با نام SIMPLE که مخفف عبارت «محصول نوآورانه و مناسب برای مصرف سوخت کم» است در موزه ب‌ام‌و نگه‌‌ داری خواهد شد. این کانسپت با طول 1100 میلی‌متر، قابلیت‌های یک خودرو و یک موتورسیکلت را در یک مجموعه ارائه می‌دهد. SIMPLE با 450 کیلوگرم وزن، از دو سرنشین خود که در یک راستا قرار می‌گیرند همانند کابین خودرو از باد و باران محافظت می‌کند ضمن اینکه آیرودینامیک بیشتر را به ارمغان می‌آورد، علاوه بر اینکه می‌تواند همانند موتورسیکلت در عبور از پیچ‌ها به طرفین خم شود. این ترکیب، لذت سواری با موتورسیکلت و ایمنی یک خودرو را به ارمغان می‌آورد.
یک مزیت SIMPLE آن است که در صورت عدم تعادل در سرعت‌های پایین و پیچیدن در حالت سکون، خود دست به کار شده و هدایت و کنترل را در دست می‌گیرد! که هنوز از جزئیات چگونگی آن اطلاعاتی در دسترس نیست اما باید جالب باشد.
ب‌ام‌و SIMPLE از یک پیشرانه بنزین‌سوز با قدرت 48 اسب‌بخار و یک موتور برقی بهره می‌برد. شتاب صفر تا 100 آن زیر 10 ثانیه صورت می‌پذیرد ضمن اینکه در عرض 18 ثانیه می‌تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ب‌ام‌و اعلام کرده SIMPLE فقط 2 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می‌کند که به عبارت دیگر می‌تواند 117.6 مایل را به ازای هر گالن طی کند!

شاید بتوان ب‌ام‌و را نخستین خودروساز دنیا نامید که در عرض یک ماه از دو کانسپت نوآورانه رونمایی کرده است!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد