بوگاتی 57 خودروی بسیار زیبایی بود و امروزه بوگاتی 57 آتلانتیک به
عنوان یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک تاریخ عنوان گران قیمتترین خودروی
جهان را با مبلغی بین 30 تا 40 میلیون دلار یدک میکشد، اما اتوره به
دنبال خودرویی زیباتر بود و به همین دلیل در طراحی بوگاتی 64، خودرویی
کشیدهتر و کم ارتفاعتر را طراحی کرد که در آن زمان یک طرح انقلابی بود.
او برای درها ایده جدید داشت و شکل سنتی و رایج درها را با درهایی که رو به
بالا باز میشدند جایگزین کرد تا نخستین درهای گالوینگ در صنعت خودروسازی
شکل بگیرد در حالی که مرسدسبنز حدوداً 15 سال بعد ایده این درها را به
کار گرفت.
شاسی خودروی جدید آماده شد و برای موتور هم از موتور مورد
استفاده در بوگاتی 57 استفاده شد اما اتوره بوگاتی در جریان رقابتهای
اتومبیلرانی در سال 1939 کشته شد تا طرحها نیمه تمام بماند. مرگ فرزند
تاثیر بسیار بدی بر روحیه اتوره گذاشت و او هم ادامه پروژه را نیمه تمام
گذاشت و شاسی و طرحها در انبار و بایگانی بوگاتی باقی ماند. مالکیت شرکت
پس از مرگ اتوره چندین بار دست به دست شد اما در این مدت هیچ توجهی به
طرحهای ژان نشد تا اینکه این شاسی با ارزش در اختیار موزه پیتر مولین قرار
گرفت. پس از مدتی نمایش شاسی خام در موزه، مسئولین موزه تصمیم گرفتند
براساس طرحهای موجود، اتاق مورد نظر ژان را بسازند و به طور ویژه بر ساخت
درهای گالوینگ برای این خودرو تاکید داشتند چرا که میخواستند اصالت طرحها
را حفظ کنند.
در حال حاضر ساخت اتاق خودرو توسط یکی از شرکتهای معتبر
اتاقسازی در حال انجام است تا نخستین خودروی گالوینگ دنیا پس از هفت دهه
بار دیگر زنده شود. هر چند هنوز زمان پایان پروژه اعلام نشده است اما پس از
پایان یکی از منحصربهفردترین بوگاتیهای تاریخ متولد خواهد شد چرا که
بدون شک بوگاتی 64 همتایی ندارد.