صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

بهترین تیونینگ‌های شورولت کوروت

بهترین تیونینگ‌های شورولت کوروت

 به ادامه مطلب بروید

بهترین تیونینگ‌های شورولت کوروت

بهترین تیونینگ‌های شورولت کوروت
دنیای‌خودرو: آمریکایی‌ها Vette صدایش می‌زنند. کوپه رویایی که دل از همه به خصوص تیونرها برده است. کوروت نخستین بار سال 1953 رونمایی شد. جنرال‌موتورز مدل C1 را تا 1962 تولید کرد. بعد از آن C2 را تا 1967 به فروش رساند. C3 نیز تا 1982 عمر کرد.  C4 در 1996 از دنیا رفت. سپس C5 آمد و تا 2004 ماند و دست آخر C6 روی کار آمد که البته هنوز از دنیا نرفته است. این خودرو یک عضلانی به تمام معناست. ساده، پرقدرت و زیبا. نسل آخر این خودرو به دلیل جذابیت‌های ظاهری و باطنی‌اش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. بزرگان دنیای تیونینگ سراسیمه خود را به این مدل رساندند. با هم 10 پروژه تیونینگ روی شورولت کوروت C6 را مرور خواهیم کرد. //

Carlisle Blue

 

دنیای‌خودرو: جنرال موتورز در تشریح توانمندی‌های این کوروت، یک دفترچه ضمیمه کرده است. پیشرانه‌اش LS3 با حجم 6.2 لیتر به صورت دست‌ساز روی خودرو نصب شده است. کنترل پایداری توسط بازوهای مغناطیسی کنترل می‌شود. کالیپرهای ترمز آن 6 پیستونه هستند. تایرهایش گودیر مدل F1 Supercar. رینگ‌هایش 19 اینچی انحصاری کوروت. اگزوزهایش دوبل با منبع. درون کابین چرم و تیتانیوم به کار رفته است. سیستم صوتی‌اش مدل 2012 کمپانی Bose‌ به همراه خروجی USB و iPod‌ است. جنرال موتورز ادعا کرده است که از طرح رینگ‌های این شورولت تنها یک بار و برای آخرین بار استفاده خواهد کرد.

 

Katech Performance

 

 

دنیای‌خودرو: او را حمله خیابانی نامیده‌اند. کوروتی به رنگ قرمز معروف شورولت. در نگاه اول غیر از چند هود و هواکش روی کاپوت جلو، با تغییر خاص دیگر به نظر نمی‌رسد. اما همان کاپوت را که بالا بزنیم یک پیشرانه حجیم 7 لیتری 8 سیلندر Vشکل با کد LS7‌ می‌بینیم. پیشرانه جدید بدون اعمال مکانیزم‌های پرخورانی مانند توربوشارژ و سوپرشارژ می‌تواند 600 اسب‌بخار نیرو تولید کند. با این اوصاف بازده پیشرانه 85.7 اسب‌بخار به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه محاسبه می‌شود. البته با نصب پکیج تیونینگ جدید که شامل تغییر نسبت‌های تراکم می‌شود، ‌100 اسب‌بخار به نیروی اصلی اضافه شده است. آنچه درباره این کوروت اهمیت دارد، استقامتش است نه توانمندی‌اش. او را برای مسابقات 24 ساعته لومان آمریکا آماده کرده‌اند.

 

GeigerCars  GTS

 

 

دنیای‌خودرو: خیلی حیف می‌شد گایگرکارز نمی‌توانست خودش را به صف تیونرهای کوروت برساند. اما این اتفاق افتاد آن هم به بهترین شکل خود. پدیده بدون رقیب دنیای تیونینگ را روبروی خود می‌بینیم. کوروتی بی‌اندازه زیبا با ترکیب‌بندی فوق‌العاده رنگ‌ها. پیشرانه‌اش 6.2 لیتری 8 سیلندر Vشکل است اما خروجی‌اش 710 اسب‌بخار و گشتاورش 677 پوندفوت اعلام شده است. یعنی خیلی بیشتر از مدل‌هایی که حجم بیشتری داشتند. بازده پیشرانه 114.5 اسب‌بخار به ازای هر لیتر را نشان می‌دهد. شتاب صفر تا 100 این کوروت در 3.6 ثانیه طی می‌شود. سرعت نهایی‌‌اش نیز اندکی بیشتر از 340 کیلومتر در ساعت محاسبه شده است. این خودرو زمانی که وارد بازاز شد، رقیب اصلی دوج وایپر SRT8 محسوب می‌شد.

 

Pratt & Miller

 

 

دنیای‌خودرو: شک نکنید یکی از بی‌نظیرترین کوروت‌‌های این لیست همین مدل است. پرت اند میلر یکی از قدیمی‌ترین همکاران جنرال موتورز با انتخاب این کوروت خود را به روزهای طلایی دهه 70 نزدیک کرد. حتی تصورش هم سخت است که درون سینه آن یک پیشرانه 8.2 لیتری 8 سیلندر Vشکل نصب شده باشد. پکیجی که حتی از بوگاتی ویرون نیز حجیم‌تر است. با این اوصاف تنها 600 اسب‌بخار نیرو و 600 پوندفوت گشتاور تولید می‌کند. به صورت تئوری می‌توان محاسبه کرد که بازده پیشرانه 73.2 اسب‌بخار به ازای هر لیتر از حجم است. استفاده مناسب از فیبرهای کربن در سرتاسر بدنه علاوه بر افزایش جذابیت بصری، به کاهش موثر وزن خودرو نیز کمک کرده است. رینگ‌های آلومینیومی BBS در کنار تایرهای اسپرت میشلین ترکیب چشم‌گیری شده‌اند. رنگ‌آمیزی دوگانه بدنه در اوج هماهنگی با تودوزی کابین است.

 

427 Special Edition

 

 

دنیای‌خودرو: با احترام به سنت دهه 60 میلادی، شورولت یک کوروت با پیشرانه بلوک بزرگ عرضه کرد. محصولی منحصر به فرد که به فرم قدیمی با واحد کیوبیک‌اینچ اندازه‌گیری می‌شود. 427 کیو‌بیک‌اینچ (7 لیتر) نشان‌ دهنده حجم پیشرانه آن است. قدرت خروجی 505 اسب‌بخار در دور موتور 6 هزار و 300 را نشان می‌دهد. بازده پیشرانه 72.1 اسب‌بخار به ازای هر لیتر است. شتاب صفر تا 100 این مدل 3.7 ثانیه و سرعت‌ نهایی‌اش 318 کیلومتر در ساعت محاسبه شده است. گفته می‌شود تنها 505 دستگاه از این خودرو ساخته و عرضه می‌شود که فقط 55 دستگاه آن راهی اروپا خواهد شد.

 

Specter Werkes

 

 

دنیای‌خودرو: تغییر و تحول واقعی بدنه، واقعاً یعنی این. فرم تیز طراحی کوروت اغلب کار را برای مانور بیشتر زوایا، سخت می‌کند. اما تیونر اسپکتر با هنرمندی تمام بر این سختی چیره شد. کوروت فوق یکی از معدود نمونه‌هایی است که از رینگ‌های کربنی شرکت HRE‌ بهره می‌برد. تایرهایش نیز از شرکت میشلین مدل Sport PS2 با وزن فقط 9.9 کیلوگرم هستند. طبیعی است که قدرت 505 اسب‌بخاری نمی‌تواند جوابگوی مشتریان اسپکتر باشد. بنا بر این شاید با کمی فشار بیشتر بشود 800 اسب‌بخار از آن بیرون کشید. ترمزهای 6 پیستونه جلو و 4 پیستونه عقب، نگرانی از بابت مشکل متوقف کردن آن را از بین می‌برند.

 

Innotech

 

 

دنیای‌خودرو: آیا این تیونینگ لیاقت تقدیر ندارد؟ باور می‌کنید که پشت طراحی این محصول زیبا یک تیونر از کشور چک قرار گرفته باشد؟ ایده نصب Lambo Doors (درب لامبویی) برای یک یانکی عضلانی فوق‌العاده است. با دستکاری‌های بسیاری که روی مکانیزم پاشش سوخت پیشرانه انجام شده، طی چند مرحله توان از 500 به 560 اسب‌بخار و در فاز سوم به 600 اسب‌بخار رسید. اکنون در آخرین فاز تیونینگ،‌ قدرتش به مرز باورنکردنی 1000 اسب‌بخار رسیده است. این خروجی دقیقاً برابر است با بوگاتی ویرون با این تفاوت که کوروت فوق 500 کیلوگرم نیز سبک‌تر است.

 

Loma

 

 

دنیای‌خودرو: انگار می‌خواهند این خودرو را در مسابقات زیباترین کوروت سال شرکت دهند. با اندکی دقت می‌بینیم که تغییرات ساده، تاثیرات بزرگی روی این محصول گذاشته است. در این بین پیشرانه نیز دستخوش تغییراتی شده است. پیشرانه 8 سیلندر Vشکلی که حالا به کمک توربوشارژرهای دوگانه 783 اسب‌بخار نیرو دارد. این یعنی می‌تواند از حالت سکون طی 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و بعد از آن به سرعت نهایی 328 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. گفته می‌شود تنها 25 دستگاه از این شورولت کوروت زیبا هر کدام به قیمت 282 هزار دلار ساخته می‌شود. تایرهای این خودرو میشلین Sport Cup و رینگ‌هایش OZ هستند.

 

D2Forged

 

 

دنیای‌خودرو: شوالیه نام واقعی این شِوی زیبا است. نامی زیبنده برای یک آمریکایی تمام سیه‌چرده. رینگ‌های مشکی مات در کنار رنگ مادر براق  و شیشه‌هایی تیره، پدیده‌ای استادانه را رقم زده است. به نظر می‌رسد آنچه برای این کوروت در نظر گرفته شده بود، تنها تغییرات ظاهری بوده است. اما حقیقت این است که پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر Vشکل آن با نصب سوپرشارژ و اینتر کولر به قدرت 638 اسب‌بخار و گشتاور 604 پوندفوت رسیده است. همین امر هم باعث شده شتاب صفر تا 100 آن دقیقاً 3.4 ثانیه ثبت شود. آخرین سرعتی که این خودرو می‌تواند تجربه کند، 328 کیلومتر در ساعت است.

 

LeMans Victory

 

 

دنیای‌خودرو: می‌دانید که شورولت همواره در کلاس GT1 مسابقات 24 ساعته لومان پیروز می‌شود. رقابت‌های دشواری که تنها از پس خودروها و راننده‌های پراستقامت برمی‌آید. در مورد شرکت‌کننده‌های کلاس GT1 تنها نکته مهم استحکام قطعات درگیر با پیشرانه است. درباره مشخصات فنی این محصول به دلیل مسائل ایمنی، اطلاعات خاصی در دسترس نیست. تنها می‌دانیم که جنرال موتورز برای آن از پیشرانه‌های 6 لیتری 470 اسب‌بخاری و 7 لیتری 590 اسب‌بخاری استفاده کرده است. او در کلاس خودش با فراری F430 جی‌تی و آستون‌مارتین DBR9‌ مقابله می‌‌کند. گفته می‌شود این خودرو در مسیر مستقیم پیست لومان توانسته به سرعت 291 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

Jake Edition

 

 

دنیای‌خودرو: دنبال مشخصات فنی خاصی روی این خودرو نباشید. چیز خاصی پیدا نمی‌کنید. هرچه هست باید تحولات را در ظاهر آن جستجو کرد. استفاده از نماد رنگ‌بندی اسکلت و تنالیته رنگ مشکی، ترکیبی بود که خود شرکت آن را جِیک نامید. این اتفاق در مسابقات قهرمانی سال 2005 رخ داد. از آن به بعد اصطلاح جیک همیشه با چنین فرم طراحی همراه بوده است. پوشش کم‌رنگ خاکستری که روی صندلی‌ها،‌ کف‌پوش، سقف، کنسول، داشبورد و رودری‌ها حس و حال عجیبی به این کوروت می‌بخشد. یک پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندرVشکل و جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته دستی از نوع Tremec همه مشخصات بارز این محصول خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
دنیای ماشین دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ب.ظ http://www.suv.blogfa.com

سلام. وب خوبی داری
من هم شما رو لینک کردم.
تا بعد...

خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد