صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

فورد موندئو2013

فورد موندئو2013

چند روز پیش فورد از نسل جدید موندئو رونمایی کرد، این خودرو قرار است در پاییز 2013 به بازار عرضه شود. این اولین خودروی سدان فورد در این کلاس است که تنها از یک موتور بسیار کوچک سه سیلندر یک لیتری استفاده می‌کند.

2013 Ford Mondeo hatchback

فورد موندئو برای چندین سال است که انتخاب اول خانواده‌ها و گزینه محبوب شرکت‌ها به شمار می‌رود. حدود یک دهه پیش فورد سالانه سیصد هزار دستگاه موندئو به فروش می‌رساند. اما به تدریج خودروهای لوکس آلمانی نظیر بنز C کلاس، آئودی A4 و از همه بیشتر ب ام و سری 3 جای فورد موندئو را گرفتند به طوری که در چند سال گذاشته فروش این خودرو در حدود هفتاد درصد کاهش یافت.

2013 Ford Mondeo hatchback

با این شرایط فورد تسلیم نشد و می‌خواهد همان بازار قدیمی خود را پس بگیرد. چند روز پیش، فورد در آمستردام در مراسم باشکوهی با حضور نمایندگی های فروش، تحلیلگران خودرو و جمعی از خبرنگاران از موندئو جدید رونمایی کرد.

2013 Ford Mondeo dashboard

فورد برای رقابت با خودروسازان آلمانی، موندئو جدید را بسیار شبیه به آستون مارتین طراحی کرده است. همانند فیستا جدید و برای کاهش مصرف سوخت برای این خودرو یک موتور 1.0 لیتری در نظر گرفته اند. همچنین این خودرو یک مدل هیبرید هم دارد که از یک موتور دو لیتری و یک باتری 35 کیلوواتی بهره می‌برد. موتور معروف یک لیتری Ecoboostتوربوی این خودرو تنها دارای 3 سیلندر می باشد و با اندازه ای کوچک معادل یک کاغذ A4 ، می تواند 123 اسب بخار نیرو و گشتاور 200 نیوتن متر و در هر کیلومتر تنها 125 گرم گاز CO2 تولید کند. همچنین یک مدل دیزل دو دیفرانسیل از این خودرو به بازار خواهد آمد.

2013 Ford Mondeo sedan

بر روی موندئو به صورت استاندارد یک گیربکس شش سرعته دستی کار گذاشته اند که مطابق سلیقه بیشتر اروپاییان است اما می‌توان برای آن یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم سفارش داد. موندئو جدید بر روی پلتفرم نسل قبلی اش ساخته شده است که 4.85 متر طول دارد که هم اندازه نسل قبلی اش است اما کمی خوابیده تر شده است و فاصله دو محور آن هم همانند مدل کنونی 2.85 متر است.

فورد نمونه مشابه این خودرو را به نام فیوژن وارد بازار آمریکای شمالی کرده است، که تنها چراغ هایش با موندئو جدید تفاوت دارد. و البته با موتورهای 1.6 تا 2.0 لیتری عرضه می شود. طراحی این خودرو کار کریس همیلتون (Chris Hamilton) بریتانیایی است که تغییرات زیادی را در این خودرو ایجاد کرده است، علاوه بر اینکه طراحی آن را به آستون مارتین نزدیک کرده است، به خودرو ظاهری لوکس تر بخشیده است که از جمله می‌توان به موقعیت نشستن پایین‌تر راننده اشاره کرد. نمونه چهار درب این خودرو در آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد و نمونه پنج درب آن یا همان فست بک تنها در بعضی از بازارها مانند بریتانیا عرضه خواهد شد.

همچنین فورد از تکنولوژی های زیادی در این خودرو استفاده کرده است که می توان به موارد زیر را اشاره کرد:

  •  148 سیستم کنترل کننده و 86 سنسور برای راننده
  •  سیستم (ford Sync) و my ford با نمایشگر 8 اینچی که وظیفه ارتباط راننده با سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع و رهیاب را بر عهده دارد و قادر است که در حدود 10 هزار دستور صوتی را از سوی راننده دریافت کند.فورد در سال گذاشته در حدود 500 میلیون دلار ضرر کرد. پیش بینی فورد این است که با مدل جدید موندئو بیش از 15 درصد البته در رده D سود کند . با این شرایط اقتصادی اروپا بنظر می رسد دستیابی به چنین هدفی کمی مشکل باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد