صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

مک لارن P1 حریف می طلبد! [ویدئو]

مک لارن P1 حریف می طلبد! [ویدئو]                                                                               مک لارن بالاخره اولین جزئیات و تصاویر مدل مفهومی P1 را که در این چند روز سر و صدای زیادی به پا کرده بود را منتشر کرد .



McLaren P1 Concept

McLaren P1 Concept

McLaren P1 Concept

جانشین F1 افسانه ای از نظر طراحی تحت تاثیر مک لارن MP4-12C محصول اخیر انگلیسی ها بوده است ، اما به لطف هود  جدید و دریچه های  هوا نمایی خشن تر به خود گرفته است . بنا به گفته ی مدیرعامل مک لارن آنتونی شریف ” هدف از تولید P1  دستیابی به عنوان سریع ترین خودرو نبوده است بلکه در کنار سریع بودن ، مک لارن خواهان ارائه  باارزش ترین، پیشرفته ترین و پویاترین خودروی سوپراسپرت خیابانی نیز بوده است ، که این  حاصل تست های درست بعلاوه ی تغییرات مهم فنی می باشد . ”

بنابر گزارشات  این مدل از موتور 3.8 لیتری V8 در کنار سیستم بازیابی انرژی جنبشی KERS بهره می برد ، که در یک سیکل ترکیبی قدرت 963 اسب بخار را ارائه می دهد . شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت 384 کیلومتر بر ساعت از دیگر توانایی های P1 می باشد .

بروز رسانی: مک لارن P1 پس از آن همه سر و صدا سرانجام در پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت . طرح P1 بسیار شبیه به مدل قبلی عرضه شده توسط مک لارن یعنی MP4-12C می باشد اما بدون شک با تغییراتی که در آن اعمال شده نمایی اغواگر به خود گرفته است .

mclaren-p1

دیفیوزر جلو نمایی تهاجمی به P1 بخشیده است و در عین حال چراغ های جلو تداعی کننده ی لوگوی مک لارن  هستند . بخش هایی که در بدنه به رنگ سیاه می باشند تاثیر به سزایی در بهبود عملکرد آیرودینامیکی P1 دارند . البته در طراحی سوپرکار انگلیسی رگه هایی هم از فرمولا 1 ، مانند طراحی درها و سقف ، دیده می شود . شاسی P1 نسخه ی بهبود یافته ی شاسی تک سلولی فیبرکربنی MP4-12C می باشد که باعث شده وزن P1 کمتر از 1300 کیلوگرم باشد .  subframe های آلومینیومی در جلو و عقب و سیستم تعلیق بهبود یافته از دیگر موارد قابل توجه در P1 است. این سوپرکار ظرف 12 ماه آینده برای فروش عرضه خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد