صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

«تسلا»

«تسلا» طراح ارشد مزدا را شکار کرد

«تسلا» طراح ارشد مزدا را شکار کرد
دنیای‌خودروـ بابک وفایی:شرکت خودروسازی تسلا در ادامه روند توسعه خود، Franz Van Holzhausen، طراح سابق فردا را به خدمت گرفت. هولزهازن از فوریه سال 2005 کار در استودیوهای طراحی مزدا در آمریکای شمالی را آغاز کرد. مسوولیت وی طراحی مدل‌های مفهومی مزدا بود و در این راه مدل‌های Nagare و Farai را برای توسعه یک زبان طراحی جدید در مزدا، طراحی کرد. وی در طراحی خودروهای مفهومی دیگر این سری (Taiki Hakaze Ryaga) نیز مشارکت داشت. وی در ابتدای ورود به مزدا به دلیل طراحی خودرو کانسپت Kabura مورد تحسین قرار گرفت.

هولز هازن تحصیلات خود را در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه Syracuse آغاز کرد و لیسانس خود را در سال 92 در گرایش طراحی وسایل نقلیه اخذ کرد.  اولین حضور او در صنعت به عنوان دستیار طراح در مرکز طراحی فولکس‌واگن در کالیفرنیا بود که بر روی پروژه میکروباسل کار می‌کرد. پس از آن به عنوان مدیر طراحی در شرکت جنرال‌موتورز مشغول به کار شد و در طراحی مدل‌هایی همچون پونتیاک سولارسیل، بساترن اسکای، شورولت SS  و بعضی دیگر از محصولات تولیدی نقش اساسی داشت و پس از این به عنوان طراح ارشد مزدا در آمریکای شمالی مشغول به کار شد.
هولز هازن در مورد همکاری با تسلا می‌گوید: «تسلا در حال تغییر در الگوها است، تقاضای گسترده‌ای در توجه به طراحی اتومبیل وجود دارد وهمه به دنبال این هستند که آینده اتومبیل چگونه خواهد بود. تسلا در آینده طراحی و مهندسی را با هم تلفیق خواهد کرد.»
او در تسلا زیر نظر Elan Musk مدیر طراحی و تولید فعالیت خواهد کرد. ماسک می‌گوید: تسلا ترکیبی از طراحی دلفریب، تکنولوژی ؟ و خدمات عالی است. این نکته ما را به یک شرکت بزرگ تبدیل می‌کند. فرانز برای ایجاد یک استودیو طراحی پیشرو در جهان به تسلا ملحق شده است.» شرکت تسلا با معرفی مدل «تسلا روداستر» خودرویی تمام الکتریکی را معرفی کرد که با شتاب صفر تا 100، 9/3 ثانیه رانندگی هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند. این خودرو با یک بار شارژ کامل مسافتی معادل 350 کیلومتر را می‌پیماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد