صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

دایملرکرایسلر

دایملر به دنبال طراحان کرایسلر

دایملر به  دنبال   طراحان  کرایسلر
: شرکت خودروسازی دایملر آلمان، اعلام کرد در حال رایزنی با شرکت کرایسلر آمریکا است تا استودیو طراحی پیشرفته کرایسلر در کالیفرنیا را خریداری کند. مرکز طراحی پیشرفته کرایسلر در  کالیفرنیا واقع در سواحل آفتابی اقیانوس آرام است و به رغم افتخارات زیاد برای کرایسلر و طراحی تعدادی از پرفروش‌ترین محصولات آن  از حدود 4 ماه قبل تعطیل شده بود.

دایملر برای خرید این مرکز که اکثر طراحانش از کرایسلر جدا شده و در استودیوهای طراحی دیگر برای خود کاری دست و پا کرده‌اند، هفت میلیون دلار به کرایسلر می‌پردازد و قصد دارد طراحان قبلی آن را مجدداً به خدمت بگیرد.
اگر چه کرایسلر کماکان مالک 20درصد سهام کرایسلر است و 80درصد مابقی را به شرکت سرمایه‌گذاری سربری واگذار کرده، اما مدیران کنونی کرایسلر با سرسختی تمام در برابر تلاش‌های دایملر برای خرید این مرکز به قیمت کمتر مقاومت کردند.
به ظاهر هدف از خرید مرکز طراحی پاسیفیکای کرایسلر ادغام آن در دور جدید تلاش‌های غول آلمانی  تولیدکننده خودروهای مجلل برای ساماندهی طرح تامین قطعه از منابع خارجی این شرکت بوده است، دایملر در کنار مذاکره با BMW برای به اشتراک گذاشتن  قطعات، طرحی 10 میلیارد دلاری برای تامین بخش قابل توجهی از قطعات مصرفی خودروهای تولیدی خود تهیه کرده است. 
دایملر با تجهیز و راه‌اندازی مرکز پاسیفیکا قصد دارد علاوه بر طراحان پیشین کرایسلر طیفی از طراحان جوان آسیایی‌تبار مقیم کالیفرنیا را در راستای اجرای طرح جدید خود برای کاهش هزینه‌های تولیدی‌اش به خدمت بگیرد. در این چارچوب دایملر 10 میلیارد دلار برای طراحی محصولات جدیدش در خارج از این کشور و خرید قطعات این محصولات از قطعه‌سازان هندی سرمایه‌گذاری می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد