صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

پیست‌ مسابقه

سرزمین پیست‌ها

سرزمین  پیست‌ها
دنیای‌خودرو: ایالات‌متحده با دارابودن پنج پیست استاندارد برای برگزاری مسابقات فرمول‌یک رکورددار کشورهای دارای پیست فرمول‌یک است. ایندیانا پولیس: این پیست در سال 1909 یعنی سال‌‌ها قبل از فرمول‌یک تاسیس شد و طول آن 4 کیلومتر و 192 متر است. طی دو دوره یعنی سال‌‌های 50 تا 60 میلادی و سال‌‌های 2000 تا 2007 مسابقات....

سرزمین پیست‌ها

سرزمین  پیست‌ها
 ایالات‌متحده با دارابودن پنج پیست استاندارد برای برگزاری مسابقات فرمول‌یک رکورددار کشورهای دارای پیست فرمول‌یک است. ایندیانا پولیس: این پیست در سال 1909 یعنی سال‌‌ها قبل از فرمول‌یک تاسیس شد و طول آن 4 کیلومتر و 192 متر است. طی دو دوره یعنی سال‌‌های 50 تا 60 میلادی و سال‌‌های 2000 تا 2007 مسابقات فرمول‌یک در آن برگزار می‌شده است. رکورد زمان در این پیست در دست روبن بارچلو است که در سال 2004 با خودرو فراری کسب کرد. او این مسیر را در زمان یک دقیقه و 10 ثانیه طی کرد. این پیست اکنون در حال تعمیر و خارج از مسابقات فرمول‌یک است اما مسابقات ناسکار در آن برگزار می‌شود.

لاس‌وگاس: پیست کایسرز پالاس لاس‌وگاس در سال‌‌های 1981 و 1982 میزبان مسابقات فرمول‌یک بود. این پیست 3 هزار و 845 متر طول داشته و نلسون پیکت معروف‌ترین راننده‌ای است که در آن به پیروزی رسید. پیست کاسرز پالاس خیلی زود و به دلیل موقعیت مکانی آن تعطیل شد و اکنون برای تست خودروهای غیر‌مسابقه‌ای و همچنین تمرین‌‌های محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دیترویت: پیست فرمول‌یک دیترویت در سال‌‌های میانی دهه هشتاد یک پیست مدرن به حساب می‌آمد. این پیست به طول 4 هزار و 23 متر ساخته شده است که قابلیت برگزاری انواع مسابقات اتومبیل‌رانی و موتورسیکلت‌رانی را دارد. رکورد فرمول‌یک پیست دیترویت در دست آیرتون سنا است. او زمانی که در سال 1986 در تیم لوتوس، رنو عضویت داشت این مسیر را در زمان یک دقیقه و 36 ثانیه طی کرد.
دالاس: پیست فیر پارک دالاس با طول 3 هزار و 901 متر تنها در سال 1984 مسابقات فرمول‌یک را میزبانی کرد. این پیست اکنون یک پیست تعطیل شده به حساب می‌آید. رکورد زمان در فیر پارک در دست نیکی لائودا است. او با اتومبیل مک لارن طول پیست را در مدت زمان یک دقیقه و 45 ثانیه پیمود. پیست دالاس یکی از پر‌پیچ‌ترین پیست‌‌ها در زمان خودش بود. 
فنیکس: پیست 3 هزار و 720 متری استریت پارک در شهر فنیکس در دهه هفتاد میلادی برای برگزاری مسابقات ناسکار ساخته شد. این پیست با انجام تغییراتی برای مسابقات فرمول‌یک آماده شد و طی سال‌‌های 89 تا 91   میزبانی مسابقات را بر عهده گرفت. رکورد این پیست در دست آیرتون سنا است او در سال 1991 میلادی زمانی که در تیم مک‌لارن، هوندا عضویت داشت طول این پیست را در یک دقیقه و 21 ثانیه طی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد